Zou je wel een keer naar de maan willen?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:59 schreef Conflict het volgende:
Lanzarote, het is daar net alsof je op de maan bent. Erg deprimerende omgeving vond ik het en er komen alleen maar bejaarde mensen.
Philadelphia en omstreken.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:45 schreef ennuik het volgende:
Waar zullen we jou niet snel / nooit meer zien?
Göteborg ben ik niet geweest maar Zweden is wel fantastisch verder!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:00 schreef edsuit het volgende:
Göteborg in Zweden.. echt een rotsfeer. Maar ik was nog maar klein en later bleek dat we waarschijnlijk een beetje in het verkeerde gedeelte hadden rondgelopen. Dus als ik toevallig nog eens in de buurt ben dan geef ik het misschien toch een tweede kans.
Van alle Zweedse steden waar ik geweest ben vond ik Helsingborg de minst aantrekkelijke. Beetje een saaie industriestad.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:34 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Göteborg ben ik niet geweest maar Zweden is wel fantastisch verder!
Dat is idd niet zoveel aan. Maar Falun, Örebro, Eskilstuna en natuurlijk Stockholm b.v. zijn ook de moeite waard.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Van alle Zweedse steden waar ik geweest ben vond ik Helsingborg de minst aantrekkelijke. Beetje een saaie industriestad.
Göteborg is best aardig.
Dat vond ik inderdaad ook niet veel soeps.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:45 schreef ennuik het volgende:
Hurghada.
Ik werd tijdens mijn eerste paar uur in Marokko gelijk al met de dood bedreigd omdat ik geen drugs wou kopenquote:
Je rekent een heel land af op één personeelslid van de Mac?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 07:25 schreef novojo het volgende:
De Mac in Luxemburg (stad), stond en dwars wijf dat me in't frans afblafte en me een oneven bedrag liet dokken voor 2 identieke bakjes koffie.![]()
Ga zowieso niet graag naar de mac, maar verder was er nog niet veel open.
En waarom?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:24 schreef m.gluteus het volgende:
Turkije
is Milaan echt slecht ja? zou er wel eens heen willen. Rome ben ik wel geweest en dat was wel mooie stad.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:28 schreef Sport_Life het volgende:
Milaan, wat een kut stad.
Milaan vond ik wel een aardige stad. In het centrum is het er goed uit te houden. Het is alleen niet zo toeristisch of levendig als Rome of Florence.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:41 schreef Dizzee het volgende:
is Milaan echt slecht ja? zou er wel eens heen willen. Rome ben ik wel geweest en dat was wel mooie stad.
Het gaat me ook vooral om de mensen. Verder hou ik ook meer van cultuur dan van natuur. Op beide gebieden heb ik betere ervaringen met Italie en Spanje dan met Frankrijk.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:33 schreef Sport_Life het volgende:
Frankrijk heeft zat mooie gebieden, als je ze maar weet te vinden. Nice vond ik erg mooi, niet te toeristisch, maar wel leuke haven/kiezelstrandje.
Verder zijn de alpendorpjes ook erg tof!
Wat was er zo kut aan Milaan dan?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:28 schreef Sport_Life het volgende:
Marseille, echt een vieze stinkstad, maar we waren dan volgens mij ook in het slechte gedeelte.
quote:
Warm, ontzettend veel muggen (zit je daar met je tentjequote:
Je had er ook gewoon op uit kunnen trekken.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:50 schreef illusions het volgende:
Chiang Mai ofzo in Thailand.... Bangkok was nog wel vet (5 dagen helaas), maar de 2 weken in chang mai heb ik me echt kapot verveeld..
Je hebt daar een gare avondmarkt, een Mac, en een internet cafe. Strand heb je ook wel, prachtig mooi enzo maar *niemand* die op het strand is (het water is te warm). Dus dan ben je al gauw aangewezen op je superdeluxe hotelkamer in het Hilton (enige hotel trouwens wat ik heb gezien wat niet in elkaar gezakt was), waar ik me gelukkig met diverse filmkanalen wel aardig heb vermaakt.
De Toblerones (driehoekige chocola) hebben me alleen een fortuin gekost. De Redbull zat in apotheekflesjes (net hoestdrank) en was gelukkig maar zo'n 10 cent. Afgezien van dat, KAPOT SAAI.
Ik was 12, en m'n ouders lagen aan het zwembad.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:52 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Je had er ook gewoon op uit kunnen trekken.
Ik snap ook echt niet dat daar mensen heen gaan! Ga dan naar El Gouna, dat is echt prachtigquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:24 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ik stem ook tegen Hurghada.
Hurghada verhaal
Het is een vrij streng islamitisch land, dus wat had je dan verwacht?quote:Op zondag 14 mei 2006 09:33 schreef Pinball het volgende:
Maleisië.
Ongezellig, mensen zijn afstandelijk (zonder overigens echt onaardig te zijn), en mên, de moeite die je moet doen om een biertje te vinden.
Zitten we op zo'n drop-dead gorgeous bounty-eilandje. Je kent ze wel: parelwit strand, prachtig azuurblauwe zee waar de schitterende vissen zowat het strand opzwemmen, schitterende natuur, fucking paradijs.
Is het bier op.
"Pardon?"
Op. Het bier is op. Morgen komt er weer een boot met wat flesjes, maar nu is het op.![]()
1 bar op dat hele eiland waar ze alcohol verkopen, is het op.![]()
Normale beleefdheid denk ik, of misschien zelfs slim ondernemerschap.quote:Op zondag 14 mei 2006 09:41 schreef SeLang het volgende:
Het is een vrij streng islamitisch land, dus wat had je dan verwacht?
Milaan kom ik geregeld; woon er anderhalf uur vandaan. Milaan is gewoon een stad om te eten, uit te gaan en te shoppen. Het is niet echt toeristisch op een paar hoogtepunten na. Je moet een beetje je huiswerk doen en dan vermaak je prima.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:28 schreef Sport_Life het volgende:
Marseille, echt een vieze stinkstad, maar we waren dan volgens mij ook in het slechte gedeelte.
Ja er zijn natuurlijk vast wel vrouwen die het er leuk vinden, maar ik ken ze niet echt. Vooral mannen die kicken op de blonde vrouwen etc (die toch zo zat zijn, dat dat "makkelijk scoren is"). En ja misschien kunnen ze wel tegen drank, maar het was echt niet normaal hoeveel mensen zo ver heen waren. Ik dacht dat het erg zou zijn in Tsjechie bijv, maar in Scandinavie houden ze gewoon geen maat. Ik hou daar niet van. Je mag best een keer zat zijn, maar zo zat dat je niet meer kan lopen is toch niet leuk meer (iets wat ik geregeld zag in Finland). Je wordt alleen maar lastig gevallen door datsoort mannen. Nee niks voor mij.quote:Op zondag 14 mei 2006 08:52 schreef ennuik het volgende:
@miestukker: Hier een vrouw die zelfs in Scandinavie (Stockholm) woont!
Denemarken is ook mijn land niet echt: de natuur is niet bijzonder en lijkt erg veel op Nederland (veel gras, alleen heuvels), het is er duur (zelfs in vergelijking met Stockholm) en misschien is het toeval maar dat lange weekend dat ik in Kopenhagen was, was er niet veel te beleven. Kopenhagen heeft wel een leuk vliegveld trouwens!
Scandinaviers kan ik niet echt stug noemen, eerder verlegen en erg op zichzelf. In de bus / tram zal niemand een praatje met je maken, zoals mij in Nederland bijna elke dag gebeurde. Ze kunnen wel degelijk tegen drank, ze drinken alleen heel erg veel! Ik denk zelf dat het de cultuur een beetje is, drank is zo lang zo verschrikkelijk duur (en zelfs op de bon!) geweest dat men niet drinkt voor de gezelligheid of "gewoon lekker even een glaasje wijn bij het eten" maar ze willen kennelijk echt effect zien. Al lijkt dit wel een beetje te veranderen.
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Je rekent een heel land af op één personeelslid van de Mac?![]()
Spreek je uit eigen ervaring of over gelezen verhalen?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:44 schreef faberic het volgende:
Uhm. moeilijk hoor. Ik ZOU zelf nooit naar zuid-amerika willen, vind ik allemaal maar ongure en enge landen.
In welke Zuid-Amerikaanse landen ben je allemaal geweest ?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:44 schreef faberic het volgende:
Uhm. moeilijk hoor. Ik ZOU zelf nooit naar zuid-amerika willen, vind ik allemaal maar ongure en enge landen.
Waarom? In welke ben je geweest? Ik heb zelf alleen in Midden Amerika gereisd en daar was niks onguurs aan (Costa Rica, Panama)quote:Op zondag 14 mei 2006 12:44 schreef faberic het volgende:
Ik denk dat er betrekkelijk weinig Nederlanders zijn met religieuze bezwaren tegen bratwurst...quote:Op zondag 14 mei 2006 11:17 schreef Pinball het volgende:
[..]
Normale beleefdheid denk ik, of misschien zelfs slim ondernemerschap.
Ik drink zelf geen wijn, maar als ik bezoek heb zorg ik dat er voldoende is voor degenen die wel willen. En Nederlanders zijn ook niet zo van de bratwurst en de schnitzels, maar de Duitsers in Zeeland hoeven nooit zonder te zitten.
En natuurlijk de Unit'e d'Habitation.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:24 schreef Hyperdude het volgende:
Marseille is een beetje hetzelfde verhaal. Je moet weten waar je moet zijn. En er zijn idd. nogal wat mindere/lelijke buurten.
Ik zou iig nog 1 keer naar de gemeentegrens gaan als ik jou was, daar staat vast een bordje met de correcte spelling.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:26 schreef Thorical het volgende:
Vladiwostok ik zou echt niet weten wat ik daar nog zou moeten zoeken. Een week wladiwostok is genoeg voor iedereen.
Hopelijk is Milaan wel een leuke stad... mot daar 6 maanden gaan wonenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:43 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Milaan vond ik wel een aardige stad. In het centrum is het er goed uit te houden. Het is alleen niet zo toeristisch of levendig als Rome of Florence.
Ontopic: Ik probeer al jaren om niet nog een keer terug te gaan naar Parijs. Zonder succes
Parijs is een stad die leuk is om gezien te hebben, maar omdat er niet veel veranderd hoef ik er niet zo snel weer naartoe terug als naar steden als Berlijn of New York.
En die is volgens jou? Heb je het bordje zelf wel eens gezien, bv op het station? Vliegveld of de bus daar staat namelijk iets heel anders.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:41 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik zou iig nog 1 keer naar de gemeentegrens gaan als ik jou was, daar staat vast een bordje met de correcte spelling.
Anders ga je er even serieus op in.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:32 schreef Thorical het volgende:
En die is volgens jou? Heb je het bordje zelf wel eens gezien, bv op het station? Vliegveld of de bus daar staat namelijk iets heel anders.Hoei tebe v rot.
quote:
Владивостокquote:Op zondag 14 mei 2006 23:32 schreef Thorical het volgende:
[..]
En die is volgens jou? Heb je het bordje zelf wel eens gezien, bv op het station? Vliegveld of de bus daar staat namelijk iets heel anders.Hoei tebe v rot.
Te warm ? Als in niet lekker om in te zwemmen of bedoel je dat het gevaarlijk is met oog op roofdieren?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:50 schreef illusions het volgende:
Chiang Mai ofzo in Thailand...............................Strand heb je ook wel, prachtig mooi enzo maar *niemand* die op het strand is (het water is te warm).
Wat een lulkoek. Als je buiten de vakantiebadplaatsen blijft is Turkije een land vol ontzettend gastvrije mensen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:17 schreef pluis2111 het volgende:
Voorspelbaar, maar zeker geen Turkije meer voor mij..Maakt niet uit welke stad.
Die commerciele vriendelijkheid kan me gestolen worden en wens geen halve vakantie meer door te brengen op het toilet.
quote:Op zondag 14 mei 2006 12:44 schreef faberic het volgende:
het schijnt dat je daar als blanke als levende schietschijf rondlooptquote:Op zondag 14 mei 2006 12:44 schreef faberic het volgende:
Dit topic heet: waar ga je niet nog een keer naar toe en waarom?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
het schijnt dat je daar als blanke als levende schietschijf rondloopt
's avonds kun je je niet op straat vertonen
en overdag kun je je alleen verplaatsen met een gewapende lijfwacht
heb ik van horen zeggen ...
Ach, op zich is dat misschien wel een apart topic waard! "Waar wil je niet naar toe en waarom?"quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:43 schreef Dezz het volgende:
[..]
Dit topic heet: waar ga je niet nog een keer naar toe en waarom?
Dus je mag niet eens reageren als je er nog niet bent geweest
Alles is nep? Vertel mij maar wat er nep aan is danquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:19 schreef sjippen het volgende:
Parijs. Niks speciaals aan. Brussel is tien keer gezelliger en goedkoper. Parijs is zo nep als wat.
En dat terwijl de rest van Frankrijk toch best gezien mag worden.
Ja querty, houd je mond eens! Wat weet jij er nou van!quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:43 schreef Dezz het volgende:
[..]
Dit topic heet: waar ga je niet nog een keer naar toe en waarom?
Dus je mag niet eens reageren als je er nog niet bent geweest
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:29 schreef Dizzee het volgende:
Valencia.
Weinig te beleven en totaal geen sfeer daar.
Niet lekker om in te zwemmen. Tis niet eens pislauw, maar gewoon echt heet water. Net als wanneer je een warm bad neemt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:29 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Te warm ? Als in niet lekker om in te zwemmen of bedoel je dat het gevaarlijk is met oog op roofdieren?
Ik ben er 15 dagen geweest. Ik vond het toen wel leuk en heb me er prima vermaakt, maar ik vond het landschap inderdaad deprimerend! Toen ik er was, waren er trouwens niet alleen maar bejaarde mensen... Maar ik zou er niet meer heen willen, aangezien ik het hele eiland nu wel gezien heb, maar ook de omgeving daar speelt een rol.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:59 schreef Conflict het volgende:
Lanzarote, het is daar net alsof je op de maan bent. Erg deprimerende omgeving vond ik het en er komen alleen maar bejaarde mensen.
Land van ooit ben ik het met je eens; vroeger als kind mocht ik van mijn vader één keer per jaar naar een pretpark. Toen we per ongeluk het land van ooit hadden gekozen zijn we uit teleurstelling nog maar een keer gegaan dat jaar, gewoon veilig naar de Efteling!quote:Op zondag 21 mei 2006 10:10 schreef EP-Bart het volgende:
Land van Ooit!Nee nu serieus, ik ben één zomervakantie twee weken in Engeland geweest, alleen daar hebben we niet zoveel kunnen doen omdat het daar 14 dagen lang geregend heeft. Ik zou best wel terug willen naar Engeland, maar niet met dat weer.
Welke camping was dat?quote:Op zondag 21 mei 2006 13:50 schreef YPPY het volgende:
Er is wel 1 plek waar ik echt niet meer heen ga en dat is een camping vlak buiten Rome die ik verschrikkelijk vond. Onvriendelijk personeel, alle voorzieningen gesloten, openbaar vervoer veel slechter dan voorspeld en een caravan met meer dan 50 (heb ze geteld) vliegen.![]()
Die ken ik niet.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:10 schreef YPPY het volgende:
Roma Flash Sport oid. We zochten gewoon een redelijke camping vlak bij Rome, maar de beloofde korte reistijd was minimaal anderhalf uur enkele reis. En de camping op zich was dus stom.
Ja diequote:Op zondag 21 mei 2006 16:06 schreef Hik het volgende:
Is dat die intens stoffige camping een heel eind buiten de stad? Ik ben daar ook een paar keer geweest!
Nomentano! Daar word ik nog eens nostalgisch vanquote:Op zondag 21 mei 2006 15:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die ken ik niet.
De standaard opties zijn Flaminio en Nomentano.
Ik ben heel vaak op Nomentano geweest. Best wel een kut camping maar om een of andere manier altijd veel gezellige mensen (weinig gezinnen, veel backpack/ interrail volk).
Beetje late reactie, maar volgens mij ligt Chiang Mai iets van 500km van zee. Ik heb geen idee waar jij in hebt gezeten, maar het was niet de zee.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:50 schreef illusions het volgende:
Chiang Mai ofzo in Thailand.... Bangkok was nog wel vet (5 dagen helaas), maar de 2 weken in chang mai heb ik me echt kapot verveeld..
Je hebt daar een gare avondmarkt, een Mac, en een internet cafe. Strand heb je ook wel, prachtig mooi enzo maar *niemand* die op het strand is (het water is te warm). Dus dan ben je al gauw aangewezen op je superdeluxe hotelkamer in het Hilton (enige hotel trouwens wat ik heb gezien wat niet in elkaar gezakt was), waar ik me gelukkig met diverse filmkanalen wel aardig heb vermaakt.
De Toblerones (driehoekige chocola) hebben me alleen een fortuin gekost. De Redbull zat in apotheekflesjes (net hoestdrank) en was gelukkig maar zo'n 10 cent. Afgezien van dat, KAPOT SAAI.
Dat staat toch ook nergens?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:35 schreef Levitation het volgende:
Beetje late reactie, maar volgens mij ligt Chiang Mai iets van 500km van zee. Ik heb geen idee waar jij in hebt gezeten, maar het was niet de zee.![]()
quote:Op maandag 22 mei 2006 19:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat staat toch ook nergens?Jij bent degene die over de zee begint.
Ik denk hieromquote:Chiang Mai ofzo in Thailand.... Bangkok was nog wel vet (5 dagen helaas), maar de 2 weken in chang mai heb ik me echt kapot verveeld..
Je hebt daar een gare avondmarkt, een Mac, en een internet cafe. Strand heb je ook wel, prachtig mooi enzo maar *niemand* die op het strand is (het water is te warm).
quote:
Een strand heb je meestal aan zeequote:Strand heb je ook wel, prachtig mooi enzo maar *niemand* die op het strand is (het water is te warm).
Niet bij Chiang Mai iig.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:28 schreef k_man het volgende:
Vaak wel ja, maar lang niet altijd. Neem bijvoorbeeld strand Horst en strand Nulde in Nederland, stranden aan het Comomeer of langs meren in Duitsland.
Zijn er in Thailand geen stranden die niet aan zee liggen?
bij Chang Mai ligt wel een strand redelijk dichtbij... er is een groot meer (Huay Tung Tao) in een natuurgebied waar ik eens vanuit de stad naartoe ben gefietst (je moet wel een beetje gek zijn want over de snelweg gefietst...) Vrij groot en zeker de moeite waard om te relaxen. Geen toerist te zien, en prima om te fietsen of te wandelen!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:32 schreef Levitation het volgende:
[..]
Niet bij Chiang Mai iig.
Maar het was de combinatie van het strand met het te warme water dat mij het idee gaf dat het over zee ging... Ben blijkbaar de enige die het zo heeft opgevat.![]()
Ligt het dan aan Corfu dat jij niet tegen vliegen kunt?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:23 schreef Ozziecar het volgende:
Met stip op 1: Corfu.
Wat een shiteiland.
Vliegveldje is waardeloos, we hebben 2 keer een doorstart moeten maken voordat we konden landen en kwamen doodziek aan.
Een tostie met ham en kaas eten op Corfuquote:Het eten is smerig, soms zelfs bedorven (nog nooit een tosti met ham, kaas en schimmel gegeten? dan moet je op Corfu zijn!).
Mooi eiland kwa natuur om rond te toeren. Mooie rotsformaties, doorkijkjes naar de blauwe zee, etcquote:Verder was er geen drol te beleven.
Die mensen zijjn wel zo gemaakt door die gore vatsige en stinkende zwetende westerlingen, ik heb meer problemen om er naar te moeten kijken hoe de westerlingen zich daar (niet) gedragen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:01 schreef frank303 het volgende:
[..]
Waar ik nooi meer heen wil is Pattaya (om dan maar in Thailand te blijven..). Men wat vreselijk! Het is een redelijk kleine badplaats, maar de mensen zijn er (zeker voor Thaise begrippen) arrogant, onvriendelijk en alleen maar geinteresseerd in rijke toeristen (die er genoeg zijn daar), woeker prijzen voor alles en de restaurants super toeristisch, om over de rijen enorme moderne hotels en resorts maar niet te spreken. En dan zijn er nog de bars met de prostituees, die op zich niet zo erg zijn, alleen de aanblik van die gore vatsige en stinkende zwetende 55+duitsers (om maar wat te noemen) bij die jonge meisjes te zien zitten.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Doet me een beetje denken aan Portoquote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:11 schreef Porto het volgende:
Istanbul, Turkije.. smerige gore smoggy k** stad waar je constant lastiggevallen word door verkopers/restaurant proppers, meeste straten stinken (alla amsterdam alleen dan in de hitte) en meeste voedsel was verrot! ..
Ben je hartje zomer geweest ofzo?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:11 schreef Porto het volgende:
Istanbul, Turkije.. smerige gore smoggy k** stad waar je constant lastiggevallen word door verkopers/restaurant proppers, meeste straten stinken (alla amsterdam alleen dan in de hitte) en meeste voedsel was verrot! .. erg mooie stad van ver hoor daar niet van maar ik ga er nooit meer heen! (heel Turkije eigenlijk afgeschreven hierdoor) toch zonde van zo'n wereld stad eigenlijk!![]()
Inderdaad, Istanbul roeleert.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:59 schreef renzell het volgende:
Dat meen je niet?!? Ik ben juist zo verschrikkelijk verliefd geworden op Istanbul!!!![]()
![]()
Yepquote:
Meen je dat nou lastige straatverkopers/restaurant proppers in Porto? zoiets had ik meer in de Algarve verwacht, heb er zelf geen last van gehad toen ik er was... (en nee mijn nick heeft niets te maken met de stad Oportoquote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan Porto![]()
Waarschijnlijk toch ook iets teveel in de toeristische gebieden geweest, als ik het zo lees met die verkopers en proppers. Daar kun je, zeker als je wat langer er bent, helemaal gek van worden idd.quote:Op zondag 28 mei 2006 10:56 schreef Porto het volgende:
[..]
Yephad gewoon ongeluk en hoop gezeik zie ik alweer aangezien de rest er blijkbaar wel een top tijd hebben gehad! maar ik blijf erbij dat het voor mij de vervelendste stedentrip ooit was
maar ik geef toe erg mooi/indrukwekkend om te zien allemaal!
Zoiets heb ik wel eens tien (!) dagen lang gedaan...quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:22 schreef Hik het volgende:
Ik ben wel eens twee dagen op zo'n zuip&neuk camping op Corfu geweest. Denk niet dat ik daar nog eens terugga.![]()
Dat is idd wel jammer. Daar wil ik nog wel een keer naar toe. Toevallig ergens foto's online?quote:Op zondag 28 mei 2006 22:30 schreef Double-U het volgende:
Niagara Falls ... de watervallen zijn mooi maar verder is het één klein toeristisch straatje! Ik dacht altijd dat je eerst een eind door de bossen moest lopen ofzo om bij die waterval te komen maar er rijden gewoon bussen op 100 meter van de waterval! Heel jammer!
Ik snap het ook niet. In 2001 was ik in Portugal en Porto vond ik de stad leuker dan Lissabon. Weinig toerisme, geen hash husselaars achter ons aan en goed eten (aan de stad kant, dus niet op die Port kade).quote:Op zondag 28 mei 2006 11:08 schreef Porto het volgende:
[..]
Meen je dat nou lastige straatverkopers/restaurant proppers in Porto? zoiets had ik meer in de Algarve verwacht, heb er zelf geen last van gehad toen ik er was...
Gelukkig wist ik van te voren hoe erg het is bij de Niagara toerist vallen. Echt een bezienswaardigheid ansich waar de watervallen bij in het niet vallen.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:30 schreef Double-U het volgende:
Niagara Falls ... de watervallen zijn mooi maar verder is het één klein toeristisch straatje! Ik dacht altijd dat je eerst een eind door de bossen moest lopen ofzo om bij die waterval te komen maar er rijden gewoon bussen op 100 meter van de waterval! Heel jammer!
Als ik veel had gereisd had ik nog steeds niet gehouden van hoge prijzen, zakkenrollers, onoverzichtelijkheid, smog en gebieden die verziekt zijn door toerisme, durf ik met redelijke zekerheid toch wel te stellen. Ik zou niet weten waarom dat te maken zou moeten hebben met hoe vaak je reist. Het is slechts een kwestie van voorkeur, zoals vrijwel alles. Verder zie ik niet in waarom het feit dat iets ergens anders ook zo is het leuker zou moeten maken.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:48 schreef k_man het volgende:
Tis wel te merken dat je weinig gereisd hebt.De dingen die je noemt voor Londen en rome zijn in de meeste grote steden niet anders hoor.
Ja, je gaat daar puur voor de watervallen heen, en misschien voor een leuk portret van jezelf ofzoquote:Op zondag 28 mei 2006 22:30 schreef Double-U het volgende:
Victoria Falls is inderdaad super! Ben er afgelopen najaar geweest. Je moet alleen wel een beetje opletten met je timing, ik was er aan het einde van de droge tijd en dat is toch een beetje jammer... de watervallen bevatten dan maar 1/20 ste van het water vergeleken met de regentijd.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:29 schreef Foeske het volgende:
[..]
Voor mooie watervallen midden in de natuur moet je naar de Victoria Falls in Zambia/Zimbabwe gaan! Ik ben er helaas niet geweest, maar heb foto's gezien en verhalen gehoord en dat staat zeker nog op mijn lijstje!
14 dagen in Istanbul gezeten en kon de stad niet uit / rond reizen omdat daar geen tijd voor was, na een week zelfde gasten achter me aan te krijgen om hier te eten vanalles te kopen enz..en gelijk me beste vrienden zijn (overdreven schijnheilig allemaal) waar je ook niet makkelijk vanaf komt omdat ze allemaal rond me hotel hingen dag en nacht ...vragen kan opzich altijd en zie je in veel landen terug, maar vond ze in Istanbul iets te overdreven.. echte doorzetters zijn hetquote:Op zondag 28 mei 2006 11:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk toch ook iets teveel in de toeristische gebieden geweest, als ik het zo lees met die verkopers en proppers. Daar kun je, zeker als je wat langer er bent, helemaal gek van worden idd.
En die smog hoort nou eenmaal bij elke grote stad, helaas.
Dit is wel een mooie site, maar hier zie je dus niet die massa's mensen die achter een muurtje naar de watervallen staan te kijken.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:33 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Dat is idd wel jammer. Daar wil ik nog wel een keer naar toe. Toevallig ergens foto's online?
De mooiste watervallen zijn toch wel Foz do Icuaçu op de grens van Brazilië en Argentiniëquote:Op maandag 29 mei 2006 13:29 schreef Foeske het volgende:
[..]
Voor mooie watervallen midden in de natuur moet je naar de Victoria Falls in Zambia/Zimbabwe gaan! Ik ben er helaas niet geweest, maar heb foto's gezien en verhalen gehoord en dat staat zeker nog op mijn lijstje!
Nee hoor, een mooi land/mooie stad doet je je pauperhotel vergeten! Ik ga in Engeland regelmatig naar hetzelfde pauperhotel. Een bed op een kamer, en een gedeelde douche op de begane grond. Verder heb ik niks nodig daar, want ik vermaak me buiten prima.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:55 schreef Little_Meanie het volgende:
ja je moet natuurlijk niet in een pauperhotel gaan zitten, dan is elke stad/land slecht
jij vind alles aan Rome lelijk, grijs en grauw...behalve het voetbalstadionquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:25 schreef Cityfm het volgende:
Rome, Nooit meer. En dan hebben we de toeristische bezienswaardigheden meestal nog voorbij laten gaan. Klein smerig hotel, ontbijt met 2!!! broodjes en een klein potje jam. Overal hetzelfde eten, veel te duur en veel te weinig. Wat wel mooi was was een voetbalstadion, niet dat van Roma, daar was niet binnen te geraken. We zijn uiteindelijk terecht gekomen in een stadion (stadio Flaminio)dat iets kleiner was, maar wel een heel rondleiding gehad van een speler daar. Inclusief zwembad en kleedkamers. Terwijl we er eigenlijk niet mochten komen. Ik weet de naam van de club niet meer, maar ze spelen in 3e klasse daar geloof ik. Was een zeldzaam hoogtepunt. Het openbaar vervoer is ook goed (en goedkoop), maar de rest van de stad is grijs en grauw. Irritante brommers, vervelende straatverkopers.
We moeten dingen niet doorelkaar halen.. het kunnen prachtige steden zijn met een hoop bezienswaardigheden (heb het even niet over Rome, ik kon Rome persoonlijk wel waarderen.. Istanbul minder) maar als er klote mentaliteit aanwezig is tegenover toeristen dan hebben ze het bij mij verpest en maakt dat de stad in mijn ogen veel minder relaxt om vrij in te kunnen bewegen! maargoed wat een slechte ervaring voor mij kan zijn, kan een topper voor jou zijn.. dus elkaar 'bashen' met ben je gek/ top stad enz heeft weinig nut.. maar het is wel leuk om te weten (en handig afentoe) wat voor slechte ervaringen anderen hadden in zo'n stad/land.. dan kan je daar misschien rekening mee houden de volgende keer... voor de rest hangt het er natuurlijk ook vaak vanaf hoeveel geld je uit te geven hebt...quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:45 schreef _Boo_ het volgende:
Ik ben ff sprakeloos, ok dat Istanbul niet helemaal je ding is daar kan ik met een heleboel inlevingsvermogen nog een heel klein beetje inkomen, maar Rome![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja en inderdaad hoe je door de lokale bevolking benaderd wordt. Maar ook je eigen of wereldstress faktor (bijvoorbeeld als je op lokale tv in onverstaanbare taal steeds herhalingen ziet hoe diverse vliegtuigen zich in overal in Amerika in gebouwen storten, terwijl lokale staatshoofd in met paniek in stem de bevolking toestpreekt). En dan in gevallen is het baal gebeuren ook te wijten aan gebrekkige voorstudie. Bijvoorbeeld zomaar een weekje Istanbul kan een behoorlijke cultuur omslag zijn, met baal factor 9 als gevolg.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:27 schreef Porto het volgende:
... voor de rest hangt het er natuurlijk ook vaak vanaf hoeveel geld je uit te geven hebt...![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |