Ik kende Hurghada ook niet, maar het klinkt toch al niet als een oord waar ik naartoe zou gaan. Hoe dan ook, die waarschuwingen zijn altijd fijn =)
Zelf ben ik niet echt veel op vakantie geweest en echt vervelende plaatsen heb ik niet bezocht. Wel vind ik Rome erg naar vanwege enorme hoeveelheid zakkenrollers en smog. Het is echt zonde dat die hele stad pikzwart is van de smog. Ook was ik daar in 1999 dus je snapt wel dat alles toen opgeknapt moest worden. Alles stond toen in de stijgers, heel jammer. Ik heb nog nooit zoveel oranje linten bij elkaar gezien als daar. Ik heb ook nog nooit zo veel ambulances per uur gehoord als daar, maar met de chaos op straat die ze daar verkeer noemen is dat ook niet verwonderlijk. Ook de verkopers op straat zijn bloedirritant en het verkeer is een chaos. En als je niet erg slank bent en kleine voetjes hebt, hoef je er ook niet te proberen om kleding te kopen. Verder is het er nogal duur. Flesje water kopen bij een stalletje was omgerekend 6 gulden toen en supermarkten in het centrum hebben ze niet. De afstanden zijn ook te groot om even heen en weer te lopen, dat vind ik altijd een nadeel maar dat is iets persoonlijks natuurlijk.
Verder vond ik London dus ook niet zo fijn omdat de afstanden zo groot waren. Ik vond het een onoverzichtelijke, dure stad die op sommige plekken ook veel te toeristisch was. Nog nooit meegemaakt dat je bij de mac bij moest betalen als je binnen wilde eten, maar daar dus wel. Harrods was niet boeiend en bij veel toeristische attracties stonden hele lange rijen, daarom zijn we bijv. niet in de London eye geweest. Ik zal London nog weleens een herkansing geven denk ik, maar voorlopig weet ik leukere dingen te doen.
Verder ben ik nog in Bath geweest. Leuke stad, maar je moet er niet te lang zitten. Er is niet bijster veel te doen. De sfeer is verder wel leuk en zo, zeker als je vlak bij het station in het Backpackers blijft. Gegarandeerd dat je contacten legt daar, dus gewoon met anderen mee uitgaan e.d. Maar het is gewoon niet zo'n hele grote stad en dus ook niet echt een bruisend centrum.
Scarborough vond ik saai en heel erg toeristisch. Overal verkopen ze zuurstokken maar probeer maar eens chocola te vinden buiten de supermarkt! Daar word ik chago van hoor, echt waar. Een stad zonder chocola, het zou verboden moeten worden. Verder is het dus een soort Scheveningen, maar dan met mensen die een beetje in de breedte zijn opgerekt en de consistentie van gelatinepudding hebben. Het plebs komt zich daar volstoppen met fish 'n chips en ijs en dan op het strand uitbuiken, echt heel naar. Ik zeur niet snel dat mensen er vies dik uitzien, maar je ziet daar echt van die sjappies op hun slippers in korte broek met hangpens en een ijshoorn van letterlijk 30 cm over de boulevard sjokken... Er zitten ook wel goede (vis)restaurants en leuke musea, maar je bent er best snel uitgekeken op zich omdat het er niet zo groot is. Het ziet er wel mooi uit daar, en als je houdt van aan het strand liggen, eten af en toe eens een stukje wandelen of winkelen en een bakje koffie drinken zul je je er wel vermaken voor een paar dagen.
Sanity is (not) statistical