abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38043503
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:10 schreef EP-Bart het volgende:
Land van Ooit! Nee nu serieus, ik ben één zomervakantie twee weken in Engeland geweest, alleen daar hebben we niet zoveel kunnen doen omdat het daar 14 dagen lang geregend heeft. Ik zou best wel terug willen naar Engeland, maar niet met dat weer.
Land van ooit ben ik het met je eens; vroeger als kind mocht ik van mijn vader één keer per jaar naar een pretpark. Toen we per ongeluk het land van ooit hadden gekozen zijn we uit teleurstelling nog maar een keer gegaan dat jaar, gewoon veilig naar de Efteling!

Engeland is echt een leuk land! A.s. woensdag ga ik er voor de vierde keer heen. Maar je kan inderdaad behoorlijk pech hebben met het weer, maar daar moet je je een beetje op instellen. Overigens heb je in het zuiden Londen en lager redelijke kans op goed weer. Aanrader: de kanaaleilanden (subtropisch klimaat).

Regen kan een behoorlijk domper zijn; zo heeft dat voor mij Bratislava ontzettend verpest (naast dat ik op een camping naast een industieel verwarmd meer stond). De dag van vertrek begon het net op te klaren en bleek het centrum best aardig te zijn.....

Verder even kotsen op Pisa
  zondag 21 mei 2006 @ 13:50:46 #102
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38044306
Malta vond ik juist leuk, ook al heb ik het meeste wel gezien, ik wil best nog eens terug.

Malgrat en Rimini zal ik niet snel nog een keer bezoeken, cafe's en discotheken heb ik genoeg gezien inmiddels. Al was het amfitheater van Rimini wel leuk. Er is wel 1 plek waar ik echt niet meer heen ga en dat is een camping vlak buiten Rome die ik verschrikkelijk vond. Onvriendelijk personeel, alle voorzieningen gesloten, openbaar vervoer veel slechter dan voorspeld en een caravan met meer dan 50 (heb ze geteld) vliegen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 21 mei 2006 @ 14:35:08 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38045463
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:50 schreef YPPY het volgende:
Er is wel 1 plek waar ik echt niet meer heen ga en dat is een camping vlak buiten Rome die ik verschrikkelijk vond. Onvriendelijk personeel, alle voorzieningen gesloten, openbaar vervoer veel slechter dan voorspeld en een caravan met meer dan 50 (heb ze geteld) vliegen.
Welke camping was dat?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 mei 2006 @ 15:10:37 #104
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38046441
Roma Flash Sport oid. We zochten gewoon een redelijke camping vlak bij Rome, maar de beloofde korte reistijd was minimaal anderhalf uur enkele reis. En de camping op zich was dus stom.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 21 mei 2006 @ 15:18:46 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38046721
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:10 schreef YPPY het volgende:
Roma Flash Sport oid. We zochten gewoon een redelijke camping vlak bij Rome, maar de beloofde korte reistijd was minimaal anderhalf uur enkele reis. En de camping op zich was dus stom.
Die ken ik niet.
De standaard opties zijn Flaminio en Nomentano.
Ik ben heel vaak op Nomentano geweest. Best wel een kut camping maar om een of andere manier altijd veel gezellige mensen (weinig gezinnen, veel backpack/ interrail volk).
Mijn reisverslagen
  zondag 21 mei 2006 @ 16:06:38 #106
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_38048022
Is dat die intens stoffige camping een heel eind buiten de stad? Ik ben daar ook een paar keer geweest!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 21 mei 2006 @ 17:02:38 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38049638
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:06 schreef Hik het volgende:
Is dat die intens stoffige camping een heel eind buiten de stad? Ik ben daar ook een paar keer geweest!
Ja die
Mijn reisverslagen
pi_38064094
Ik heb ook wel eens op een camping in/bij Rome gezeten (metro 1 vanuit centrum, overstappen op metro 2, overstappen op bus).

Dat was ook flink reizen, maar de camping was zeer relaxed. Zeer veel hoogte verschil, goede voorzieningen, goed restaurant, leuke disco en een soort van dierentuin met een emu. Ohja en een bus vol Australiërs die Europa in tien dagen deden. Ze waren erg geintereseerd in mijn paarse molen waar ik in woonde en mijn klompen van Adidas
pi_38066175
Boekarest. Criminele bende toen ik er was in 1993. Iedereen probeert je geld af te troggelen. Misschien dat ik er daarom ooit nog wel een keer heen wil, kijken of het verbeterd is. Het land komt immers bij de EU volgend jaar.
  maandag 22 mei 2006 @ 02:06:26 #110
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_38072964
blankeberge, kamperen op camping aka strafkamp jamboree , DRAMA!!!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_38084213
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die ken ik niet.
De standaard opties zijn Flaminio en Nomentano.
Ik ben heel vaak op Nomentano geweest. Best wel een kut camping maar om een of andere manier altijd veel gezellige mensen (weinig gezinnen, veel backpack/ interrail volk).
Nomentano! Daar word ik nog eens nostalgisch van Geweldige volk daar inderdaad.

Maar goed, de vraag is waar ga je niet meer heen. Mijn top:
1. Beijing. Iedereen vindt het geweldig. Ik niet. Echt smerige stad met slecht OV en mensen die zogenaamd Engels op je willen oefenen. Politiestad op het grote plein en verboden stad, bah. De rest van China kan ik overigens wel aanraden
2. Milaan. Ook eens zomaar verzeild geraakt. Weet ook niet waarom maar er was niets te doen, grijs grauw en saai.
3. Kao San Rd. in Bangkok. Iedereen schijnt daarheen te gaan op dag 1 in Thailand. Ik dus ook. Enige plaats in Thailand waar het vol zit met backpackers maar toch niemand heb ontmoet. Verder stelletje oplichters wanneer het gaat om het boeken van een bustrip etc. Overrated.
4. Birmingham. Zelfde laken en pak als Milaan. Alleen dan nog midner te doen en ook nog eens altijd slecht weer.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:35:00 #112
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38086228
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:50 schreef illusions het volgende:
Chiang Mai ofzo in Thailand.... Bangkok was nog wel vet (5 dagen helaas), maar de 2 weken in chang mai heb ik me echt kapot verveeld..

Je hebt daar een gare avondmarkt, een Mac, en een internet cafe. Strand heb je ook wel, prachtig mooi enzo maar *niemand* die op het strand is (het water is te warm). Dus dan ben je al gauw aangewezen op je superdeluxe hotelkamer in het Hilton (enige hotel trouwens wat ik heb gezien wat niet in elkaar gezakt was), waar ik me gelukkig met diverse filmkanalen wel aardig heb vermaakt.

De Toblerones (driehoekige chocola) hebben me alleen een fortuin gekost. De Redbull zat in apotheekflesjes (net hoestdrank) en was gelukkig maar zo'n 10 cent. Afgezien van dat, KAPOT SAAI.
Beetje late reactie, maar volgens mij ligt Chiang Mai iets van 500km van zee. Ik heb geen idee waar jij in hebt gezeten, maar het was niet de zee.
Chiang Mai is best aardig en in de omgeving is een hoop te zien en te doen. Hoewel 2 weken misschien wel een beetje lang is.

On-topic:
De enige plek die ik kan verzinnen waar ik niet meer heen wil is Hurgada. Jaja, ook ik kies voor Hurgada.
Hurgada is on-Egyptisch, bestaat alleen uit hotels en dus te toeristisch, vies (da's overigens wel weer heel Egyptisch) en het koraal bij de kust is al behoorlijk naar de knoppen. Dahab was veel leuker en onderwater een stuk mooier.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_38095886
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:35 schreef Levitation het volgende:
Beetje late reactie, maar volgens mij ligt Chiang Mai iets van 500km van zee. Ik heb geen idee waar jij in hebt gezeten, maar het was niet de zee.
Dat staat toch ook nergens? Jij bent degene die over de zee begint.
  maandag 22 mei 2006 @ 19:48:02 #114
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_38095983
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat staat toch ook nergens? Jij bent degene die over de zee begint.
quote:
Chiang Mai ofzo in Thailand.... Bangkok was nog wel vet (5 dagen helaas), maar de 2 weken in chang mai heb ik me echt kapot verveeld..

Je hebt daar een gare avondmarkt, een Mac, en een internet cafe. Strand heb je ook wel, prachtig mooi enzo maar *niemand* die op het strand is (het water is te warm).
Ik denk hierom
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_38096494
Ja, ik lees daar nergens over zee.
  maandag 22 mei 2006 @ 20:20:21 #116
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_38097085
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:01 schreef k_man het volgende:
Ja, ik lees daar nergens over zee.
quote:
Strand heb je ook wel, prachtig mooi enzo maar *niemand* die op het strand is (het water is te warm).
Een strand heb je meestal aan zee
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_38097356
Vaak wel ja, maar lang niet altijd. Neem bijvoorbeeld strand Horst en strand Nulde in Nederland, stranden aan het Comomeer of langs meren in Duitsland.

Zijn er in Thailand geen stranden die niet aan zee liggen?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:32:38 #118
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38112983
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:28 schreef k_man het volgende:
Vaak wel ja, maar lang niet altijd. Neem bijvoorbeeld strand Horst en strand Nulde in Nederland, stranden aan het Comomeer of langs meren in Duitsland.

Zijn er in Thailand geen stranden die niet aan zee liggen?
Niet bij Chiang Mai iig.
Maar het was de combinatie van het strand met het te warme water dat mij het idee gaf dat het over zee ging... Ben blijkbaar de enige die het zo heeft opgevat.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:01:35 #119
78097 frank303
Niks teveel gezegd
pi_38115466
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:32 schreef Levitation het volgende:

[..]

Niet bij Chiang Mai iig.
Maar het was de combinatie van het strand met het te warme water dat mij het idee gaf dat het over zee ging... Ben blijkbaar de enige die het zo heeft opgevat.
bij Chang Mai ligt wel een strand redelijk dichtbij... er is een groot meer (Huay Tung Tao) in een natuurgebied waar ik eens vanuit de stad naartoe ben gefietst (je moet wel een beetje gek zijn want over de snelweg gefietst...) Vrij groot en zeker de moeite waard om te relaxen. Geen toerist te zien, en prima om te fietsen of te wandelen!

Waar ik nooi meer heen wil is Pattaya (om dan maar in Thailand te blijven..). Men wat vreselijk! Het is een redelijk kleine badplaats, maar de mensen zijn er (zeker voor Thaise begrippen) arrogant, onvriendelijk en alleen maar geinteresseerd in rijke toeristen (die er genoeg zijn daar), woeker prijzen voor alles en de restaurants super toeristisch, om over de rijen enorme moderne hotels en resorts maar niet te spreken. En dan zijn er nog de bars met de prostituees, die op zich niet zo erg zijn, alleen de aanblik van die gore vatsige en stinkende zwetende 55+duitsers (om maar wat te noemen) bij die jonge meisjes te zien zitten.....
Ik ben er heen gegaan om iemand op te zoeken, anders zou ik nooit heen gegaan zijn. Maar al mn vooroordelen werden bevestigd!
pi_38244293
Met stip op 1: Corfu.
Wat een shiteiland.
Vliegveldje is waardeloos, we hebben 2 keer een doorstart moeten maken voordat we konden landen en kwamen doodziek aan.
Het eten is smerig, soms zelfs bedorven (nog nooit een tosti met ham, kaas en schimmel gegeten? dan moet je op Corfu zijn!).
Verder was er geen drol te beleven.

Op nr. 2: Frankrijk, Normandie.
Saaaaaaaai, chagrijnig volk en slecht eten.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 09:40:20 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38259758
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:23 schreef Ozziecar het volgende:
Met stip op 1: Corfu.
Wat een shiteiland.
Vliegveldje is waardeloos, we hebben 2 keer een doorstart moeten maken voordat we konden landen en kwamen doodziek aan.
Ligt het dan aan Corfu dat jij niet tegen vliegen kunt?
Tip: je kunt ook met de boot
quote:
Het eten is smerig, soms zelfs bedorven (nog nooit een tosti met ham, kaas en schimmel gegeten? dan moet je op Corfu zijn!).
Een tostie met ham en kaas eten op Corfu
Man, ze hebben daar heerlijke Griekse gerechten !
quote:
Verder was er geen drol te beleven.
Mooi eiland kwa natuur om rond te toeren. Mooie rotsformaties, doorkijkjes naar de blauwe zee, etc
of met een paar BrEeZaH-sletjes op het strand
Of beide
Mijn reisverslagen
  Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 09:51:36 #122
9859 crew  Karina
Woman
pi_38259845
Domenicaanse Republiek: ontzettend aan de schijterij geweest daar, dus dat nooit meer. Was de lange zit in het vliegtuig niet waard.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 10:00:33 #123
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_38259937
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:01 schreef frank303 het volgende:

[..]
Waar ik nooi meer heen wil is Pattaya (om dan maar in Thailand te blijven..). Men wat vreselijk! Het is een redelijk kleine badplaats, maar de mensen zijn er (zeker voor Thaise begrippen) arrogant, onvriendelijk en alleen maar geinteresseerd in rijke toeristen (die er genoeg zijn daar), woeker prijzen voor alles en de restaurants super toeristisch, om over de rijen enorme moderne hotels en resorts maar niet te spreken. En dan zijn er nog de bars met de prostituees, die op zich niet zo erg zijn, alleen de aanblik van die gore vatsige en stinkende zwetende 55+duitsers (om maar wat te noemen) bij die jonge meisjes te zien zitten.....
Die mensen zijjn wel zo gemaakt door die gore vatsige en stinkende zwetende westerlingen, ik heb meer problemen om er naar te moeten kijken hoe de westerlingen zich daar (niet) gedragen.
Volwassen mannen die met jongetjes van 6, 7 jaar lopen

Het ergste is dat de Thais denken dat jij dat ook zo bent als die irri-westerlingen en dat je ook wel zoiets zou willen
Nee, Pattaya, Patpong, Phuket:

Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  zaterdag 27 mei 2006 @ 11:11:40 #124
8474 Porto
Fok it..!
pi_38261423
Istanbul, Turkije.. smerige gore smoggy k** stad waar je constant lastiggevallen word door verkopers/restaurant proppers, meeste straten stinken (alla amsterdam alleen dan in de hitte) en meeste voedsel was verrot! .. erg mooie stad van ver hoor daar niet van maar ik ga er nooit meer heen! (heel Turkije eigenlijk afgeschreven hierdoor) toch zonde van zo'n wereld stad eigenlijk!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:48:35 #125
124676 RobertoCarlos
pi_38264250
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 11:11 schreef Porto het volgende:
Istanbul, Turkije.. smerige gore smoggy k** stad waar je constant lastiggevallen word door verkopers/restaurant proppers, meeste straten stinken (alla amsterdam alleen dan in de hitte) en meeste voedsel was verrot! ..
Doet me een beetje denken aan Porto
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:59:58 #126
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38264612
Dat meen je niet?!? Ik ben juist zo verschrikkelijk verliefd geworden op Istanbul!!!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:00:14 #127
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38264622
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 11:11 schreef Porto het volgende:
Istanbul, Turkije.. smerige gore smoggy k** stad waar je constant lastiggevallen word door verkopers/restaurant proppers, meeste straten stinken (alla amsterdam alleen dan in de hitte) en meeste voedsel was verrot! .. erg mooie stad van ver hoor daar niet van maar ik ga er nooit meer heen! (heel Turkije eigenlijk afgeschreven hierdoor) toch zonde van zo'n wereld stad eigenlijk!
Ben je hartje zomer geweest ofzo?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:04:07 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38264744
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:59 schreef renzell het volgende:
Dat meen je niet?!? Ik ben juist zo verschrikkelijk verliefd geworden op Istanbul!!!
Inderdaad, Istanbul roeleert.
Maar er zijn hier wel meer posts waar ik niks van begrijp.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:30:49 #129
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38265457
Istanbul ben ik een paar jaar geleden geweest en ben zelden in zo een schitterende stad geweest! Je vindt er alles: de mooiste moskeeen, overdekte bazharen, de meest prestigieuze paleizen (top-kapi), de bosporus en konings-eilanden voor de kust (weet niet meer of ze zo heetten) waar de tijd stil heeft gestaan.....vervallen wijken, armoede, smog, azie/europa, lekker eten/vies eten...alles door elkaar heen...tis alsof je een ware reis terug in de tijd maakt en de grootsheid van Constantinopel nog zo kan beleven!! Heeft een enorme indruk op me gemaakt destijds!
Maareh ff ontopic: na Torremolinos heb ik nog een bestemming waar ik echt niet meer heen hoef: Tijuana in Mexico, grensplaatsje met Californie, vlakbij San Diego! Wel indrukwekkend om het verschil tussen het westen en het minder ontwikkelde deel van de wereld te ervaren...maar twas zo een troosteloos armoedig zooitje.....wereld van verschil en dat binnen 2 tot 300 meter!!!!
  zondag 28 mei 2006 @ 10:56:03 #130
8474 Porto
Fok it..!
pi_38294473
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 13:00 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ben je hartje zomer geweest ofzo?
Yep had gewoon ongeluk en hoop gezeik zie ik alweer aangezien de rest er blijkbaar wel een top tijd hebben gehad! maar ik blijf erbij dat het voor mij de vervelendste stedentrip ooit was maar ik geef toe erg mooi/indrukwekkend om te zien allemaal!
  zondag 28 mei 2006 @ 11:08:20 #131
8474 Porto
Fok it..!
pi_38294637
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan Porto
Meen je dat nou lastige straatverkopers/restaurant proppers in Porto? zoiets had ik meer in de Algarve verwacht, heb er zelf geen last van gehad toen ik er was... (en nee mijn nick heeft niets te maken met de stad Oporto ) maar je kan gelijk hebben hoor wat dat betreft vind ik de meeste (grote) steden kut
  zondag 28 mei 2006 @ 11:10:13 #132
124676 RobertoCarlos
pi_38294675
quote:
Op zondag 28 mei 2006 10:56 schreef Porto het volgende:

[..]

Yep had gewoon ongeluk en hoop gezeik zie ik alweer aangezien de rest er blijkbaar wel een top tijd hebben gehad! maar ik blijf erbij dat het voor mij de vervelendste stedentrip ooit was maar ik geef toe erg mooi/indrukwekkend om te zien allemaal!
Waarschijnlijk toch ook iets teveel in de toeristische gebieden geweest, als ik het zo lees met die verkopers en proppers. Daar kun je, zeker als je wat langer er bent, helemaal gek van worden idd.
En die smog hoort nou eenmaal bij elke grote stad, helaas.
pi_38294721
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:22 schreef Hik het volgende:
Ik ben wel eens twee dagen op zo'n zuip&neuk camping op Corfu geweest. Denk niet dat ik daar nog eens terugga.
Zoiets heb ik wel eens tien (!) dagen lang gedaan... . Daarna nooit meer
pi_38300225
Ik heb echt nog nooit van Hurghada gehoord
  zondag 28 mei 2006 @ 16:36:25 #135
146972 Msx-Hinter
into retro
pi_38304312
Jamaica, je voelt je gevangen tijdens je vakantie, meeste resorts zijn afgesloten met hekken en security. Advies is ga niet 's avonds naar buiten het resort, overal wordt de "Herb" (lees wiet) aangeboden, maar zodra men doorheeft dat nederlander bent, tja. Bevolking is wel aardig in de omgang als men weet dat je geen amerikaan bent, maar vreselijk arm. En op het resort zitten de amerikanen die ook op Aruba zatten (je komt ze overal op de Caribean tegen, maar Aruba, Jamaica en Mexico is voor hun gelijk aan wat voor ons Lloret, Salou en Malgrat zijn).
pi_38305582
Ik kende Hurghada ook niet, maar het klinkt toch al niet als een oord waar ik naartoe zou gaan. Hoe dan ook, die waarschuwingen zijn altijd fijn =)

Zelf ben ik niet echt veel op vakantie geweest en echt vervelende plaatsen heb ik niet bezocht. Wel vind ik Rome erg naar vanwege enorme hoeveelheid zakkenrollers en smog. Het is echt zonde dat die hele stad pikzwart is van de smog. Ook was ik daar in 1999 dus je snapt wel dat alles toen opgeknapt moest worden. Alles stond toen in de stijgers, heel jammer. Ik heb nog nooit zoveel oranje linten bij elkaar gezien als daar. Ik heb ook nog nooit zo veel ambulances per uur gehoord als daar, maar met de chaos op straat die ze daar verkeer noemen is dat ook niet verwonderlijk. Ook de verkopers op straat zijn bloedirritant en het verkeer is een chaos. En als je niet erg slank bent en kleine voetjes hebt, hoef je er ook niet te proberen om kleding te kopen. Verder is het er nogal duur. Flesje water kopen bij een stalletje was omgerekend 6 gulden toen en supermarkten in het centrum hebben ze niet. De afstanden zijn ook te groot om even heen en weer te lopen, dat vind ik altijd een nadeel maar dat is iets persoonlijks natuurlijk.

Verder vond ik London dus ook niet zo fijn omdat de afstanden zo groot waren. Ik vond het een onoverzichtelijke, dure stad die op sommige plekken ook veel te toeristisch was. Nog nooit meegemaakt dat je bij de mac bij moest betalen als je binnen wilde eten, maar daar dus wel. Harrods was niet boeiend en bij veel toeristische attracties stonden hele lange rijen, daarom zijn we bijv. niet in de London eye geweest. Ik zal London nog weleens een herkansing geven denk ik, maar voorlopig weet ik leukere dingen te doen.

Verder ben ik nog in Bath geweest. Leuke stad, maar je moet er niet te lang zitten. Er is niet bijster veel te doen. De sfeer is verder wel leuk en zo, zeker als je vlak bij het station in het Backpackers blijft. Gegarandeerd dat je contacten legt daar, dus gewoon met anderen mee uitgaan e.d. Maar het is gewoon niet zo'n hele grote stad en dus ook niet echt een bruisend centrum.

Scarborough vond ik saai en heel erg toeristisch. Overal verkopen ze zuurstokken maar probeer maar eens chocola te vinden buiten de supermarkt! Daar word ik chago van hoor, echt waar. Een stad zonder chocola, het zou verboden moeten worden. Verder is het dus een soort Scheveningen, maar dan met mensen die een beetje in de breedte zijn opgerekt en de consistentie van gelatinepudding hebben. Het plebs komt zich daar volstoppen met fish 'n chips en ijs en dan op het strand uitbuiken, echt heel naar. Ik zeur niet snel dat mensen er vies dik uitzien, maar je ziet daar echt van die sjappies op hun slippers in korte broek met hangpens en een ijshoorn van letterlijk 30 cm over de boulevard sjokken... Er zitten ook wel goede (vis)restaurants en leuke musea, maar je bent er best snel uitgekeken op zich omdat het er niet zo groot is. Het ziet er wel mooi uit daar, en als je houdt van aan het strand liggen, eten af en toe eens een stukje wandelen of winkelen en een bakje koffie drinken zul je je er wel vermaken voor een paar dagen.
Sanity is (not) statistical
pi_38305626
Cheb, CZ, veel te veel muggen. Oostenrijkse Alpen, alleen maar regen gehad, veel wisselvalliger dan Zwitserland of zuidelijker.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_38306123
Zeg Maeghan, waar vind/vond je het wel leuk?
Ik zoek niet, ik vind.
pi_38306272
Daar gaat het topic niet over! =P

Het is ook niet zo dat ik die plaatsen helemaal niets vind, maar het topic heet "Waar ga je niet nog een keer naar toe en waarom", en naar bovenstaande plaatsen zou ik dus niet snel teruggaan. =)
pi_38314713
Tis wel te merken dat je weinig gereisd hebt. De dingen die je noemt voor Londen en rome zijn in de meeste grote steden niet anders hoor.
pi_38315255
Alanya, Turkije.

Winkelen is geen doen vanwege die irritante verkooppraatjes, uit eten gaan wil niet want je wordt bijna overal naar binnen gesleurd, diarree, kuthotel waar de stroom steeds uitviel, slippers gejat, eten was vies.
pi_38316175
Gran Canaria, het stinkt er in het hoog seizoen.
Mallorca, duitsers en vrij veel.

Maar ik ga niet graag terug naar hetzelfde. Heeft er iemand trouwens nog tips voor een vakantieland.
Ik wil graag een motor huren, stappen, duiken, beetje cultuur, en ver weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wojworshebn op 28-05-2006 22:33:25 ]
  zondag 28 mei 2006 @ 22:30:21 #143
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_38316924
Niagara Falls ... de watervallen zijn mooi maar verder is het één klein toeristisch straatje! Ik dacht altijd dat je eerst een eind door de bossen moest lopen ofzo om bij die waterval te komen maar er rijden gewoon bussen op 100 meter van de waterval! Heel jammer!
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_38317077
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:30 schreef Double-U het volgende:
Niagara Falls ... de watervallen zijn mooi maar verder is het één klein toeristisch straatje! Ik dacht altijd dat je eerst een eind door de bossen moest lopen ofzo om bij die waterval te komen maar er rijden gewoon bussen op 100 meter van de waterval! Heel jammer!
Dat is idd wel jammer. Daar wil ik nog wel een keer naar toe. Toevallig ergens foto's online?
  maandag 29 mei 2006 @ 00:32:25 #145
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38321337
overigens zou ik hollywood ook nog willen noemen, leuk om gezien te hebben, maar ver van bijzonder, glitter and glamourous en speciaal om ooit nog eens terug te keren. viel echt tegen, chinese theatre en de walk of fame...t verschilt niet eens veel met de walk of fame in rotterdam...gewoon een ordinaire straat met stoeptegels met namen en een smal onopvallend pleintje voor dat theater. en in de omgeving wat huisjes in de bergen. nee, echt geen aanrader en niks bijzonders aan.
  maandag 29 mei 2006 @ 00:37:16 #146
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_38321457
Parijs, ik vond het er vreselijk
mensen waren onvriendelijk, wij probeerden op ons allerbest frans te praten, doen ze net of zijn ze gek, ga je over op engels, dat vertikken ze helemaal, en vervolgens ging er 1 staan schreeuwen (niks van verstaan overigens)
overal lagen vuilniszakken
ons hotel stond voor een park, daar stonden allemaal mannen te wildplassen in het volle zicht
autorijden ging vreselijk, de stad zelf was lelijk, de winkels niet leuk

Nee, ik vind niks romantisch aan Parijs
pi_38322940
quote:
Op zondag 28 mei 2006 11:08 schreef Porto het volgende:

[..]

Meen je dat nou lastige straatverkopers/restaurant proppers in Porto? zoiets had ik meer in de Algarve verwacht, heb er zelf geen last van gehad toen ik er was...
Ik snap het ook niet. In 2001 was ik in Portugal en Porto vond ik de stad leuker dan Lissabon. Weinig toerisme, geen hash husselaars achter ons aan en goed eten (aan de stad kant, dus niet op die Port kade).
pi_38322959
quote:
Gelukkig wist ik van te voren hoe erg het is bij de Niagara toerist vallen. Echt een bezienswaardigheid ansich waar de watervallen bij in het niet vallen.
pi_38323103
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:48 schreef k_man het volgende:
Tis wel te merken dat je weinig gereisd hebt. De dingen die je noemt voor Londen en rome zijn in de meeste grote steden niet anders hoor.
Als ik veel had gereisd had ik nog steeds niet gehouden van hoge prijzen, zakkenrollers, onoverzichtelijkheid, smog en gebieden die verziekt zijn door toerisme, durf ik met redelijke zekerheid toch wel te stellen. Ik zou niet weten waarom dat te maken zou moeten hebben met hoe vaak je reist. Het is slechts een kwestie van voorkeur, zoals vrijwel alles. Verder zie ik niet in waarom het feit dat iets ergens anders ook zo is het leuker zou moeten maken.

De hoeveelheid zakkenrollers en smog in Rome is trouwens echt beduidend hoger dan in andere grote steden (waar ik dan misschien niet echt op vakantie ben geweest, maar wel doorgekomen). Ik heb bijna nooit last van m'n bronchitis, maar in Rome wel, terwijl ik hier ongeveer opgegroeid ben met lucht uit de stadsbussen. Zakkenrollers ben ik ook wel gewend, maar in Rome waren ze gewoon tien keer zo brutaal en stonden er rustig vijf duidelijk herkenbare zakkenrollers in één bus. Verder vond ik Rome in het algeheel gewoon vies en chaotisch, van de afzetlinten tot de grauwe muren en het station waar ze pizza's verkochten van onder een gebroken glasplaat van de toonbank en waar je voor 2 gulden naar een vies toilet kon met twee velletjes toiletpapier. Rotterdam is wel kleiner, maar London toch zeker niet en daar is het tien keer schoner en georganiseerder, idem voor München bijv.

[ Bericht 18% gewijzigd door Maeghan op 29-05-2006 02:21:28 ]
  maandag 29 mei 2006 @ 13:29:59 #150
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_38331455
quote:
Ja, je gaat daar puur voor de watervallen heen, en misschien voor een leuk portret van jezelf ofzo De falls waren het bezoek zeker wel waard, maar je moet er inderdaad niet meer dan 1 nacht verblijven... Ik heb misschien nog wel ergens foto's, maar die zou ik moeten zoeken en inscannen...

Voor mooie watervallen midden in de natuur moet je naar de Victoria Falls in Zambia/Zimbabwe gaan! Ik ben er helaas niet geweest, maar heb foto's gezien en verhalen gehoord en dat staat zeker nog op mijn lijstje!

Ik zou niet snel meer naar Pretoria gaan. Heb er 3 maanden gewoond, in Hatfield, en dat was erg leuk en gezellig, maar alleen vanwege de medestudenten. De mensen zijn er heel vriendelijk enzo, maar het is gewoon niet boeiend genoeg om er nog een keer heen te gaan. D'r is gewoon echt niets te zien. Ik wil zeker nog wel een keer naar Zuid-Afrika, maar dan gewoon wat andere plekken die ik nog niet heb gezien!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')