abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 mei 2006 @ 13:52:14 #151
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38332019
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:29 schreef Foeske het volgende:

[..]

Voor mooie watervallen midden in de natuur moet je naar de Victoria Falls in Zambia/Zimbabwe gaan! Ik ben er helaas niet geweest, maar heb foto's gezien en verhalen gehoord en dat staat zeker nog op mijn lijstje!
Victoria Falls is inderdaad super! Ben er afgelopen najaar geweest. Je moet alleen wel een beetje opletten met je timing, ik was er aan het einde van de droge tijd en dat is toch een beetje jammer... de watervallen bevatten dan maar 1/20 ste van het water vergeleken met de regentijd.

Toegang vond ik wel een tikje aan de dure kant, je moet een "park" in (aan de kant van Zimbabwe, ben niet in Zambia geweest) en dat kost -als ik het mij goed herinner- ongeveer 40 USD p.p. Maar het is het zeker waard!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 29 mei 2006 @ 20:00:56 #152
8474 Porto
Fok it..!
pi_38343070
quote:
Op zondag 28 mei 2006 11:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waarschijnlijk toch ook iets teveel in de toeristische gebieden geweest, als ik het zo lees met die verkopers en proppers. Daar kun je, zeker als je wat langer er bent, helemaal gek van worden idd.
En die smog hoort nou eenmaal bij elke grote stad, helaas.
14 dagen in Istanbul gezeten en kon de stad niet uit / rond reizen omdat daar geen tijd voor was, na een week zelfde gasten achter me aan te krijgen om hier te eten vanalles te kopen enz..en gelijk me beste vrienden zijn (overdreven schijnheilig allemaal) waar je ook niet makkelijk vanaf komt omdat ze allemaal rond me hotel hingen dag en nacht ...vragen kan opzich altijd en zie je in veel landen terug, maar vond ze in Istanbul iets te overdreven.. echte doorzetters zijn het en dat trok ik slecht zo lang.. en zoals eerder gezegt pracht stad om te zien en zeker leuk voor een lang weekend.. maar langer gaat irriteren
  maandag 29 mei 2006 @ 22:46:15 #153
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_38350614
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:33 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Dat is idd wel jammer. Daar wil ik nog wel een keer naar toe. Toevallig ergens foto's online?
Dit is wel een mooie site, maar hier zie je dus niet die massa's mensen die achter een muurtje naar de watervallen staan te kijken.

http://www.niagara-usa.com

Zelf heb ik helaas geen foto's online.
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_38400997
Rome, Nooit meer. En dan hebben we de toeristische bezienswaardigheden meestal nog voorbij laten gaan. Klein smerig hotel, ontbijt met 2!!! broodjes en een klein potje jam. Overal hetzelfde eten, veel te duur en veel te weinig. Wat wel mooi was was een voetbalstadion, niet dat van Roma, daar was niet binnen te geraken. We zijn uiteindelijk terecht gekomen in een stadion (stadio Flaminio)dat iets kleiner was, maar wel een heel rondleiding gehad van een speler daar. Inclusief zwembad en kleedkamers. Terwijl we er eigenlijk niet mochten komen. Ik weet de naam van de club niet meer, maar ze spelen in 3e klasse daar geloof ik. Was een zeldzaam hoogtepunt. Het openbaar vervoer is ook goed (en goedkoop), maar de rest van de stad is grijs en grauw. Irritante brommers, vervelende straatverkopers.

Heb ik dus niet mee gegeten...

Stadion

[ Bericht 26% gewijzigd door Cityfm op 31-05-2006 10:32:01 ]
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:45:37 #155
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38403584
Ik ben ff sprakeloos, ok dat Istanbul niet helemaal je ding is daar kan ik met een heleboel inlevingsvermogen nog een heel klein beetje inkomen, maar Rome
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:55:55 #156
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_38404009
ja je moet natuurlijk niet in een pauperhotel gaan zitten, dan is elke stad/land slecht
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:57:17 #157
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_38404057
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:29 schreef Foeske het volgende:

[..]

Voor mooie watervallen midden in de natuur moet je naar de Victoria Falls in Zambia/Zimbabwe gaan! Ik ben er helaas niet geweest, maar heb foto's gezien en verhalen gehoord en dat staat zeker nog op mijn lijstje!
De mooiste watervallen zijn toch wel Foz do Icuaçu op de grens van Brazilië en Argentinië
pi_38409187
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:55 schreef Little_Meanie het volgende:
ja je moet natuurlijk niet in een pauperhotel gaan zitten, dan is elke stad/land slecht
Nee hoor, een mooi land/mooie stad doet je je pauperhotel vergeten! Ik ga in Engeland regelmatig naar hetzelfde pauperhotel. Een bed op een kamer, en een gedeelde douche op de begane grond. Verder heb ik niks nodig daar, want ik vermaak me buiten prima.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:44:09 #159
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38414762
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:25 schreef Cityfm het volgende:
Rome, Nooit meer. En dan hebben we de toeristische bezienswaardigheden meestal nog voorbij laten gaan. Klein smerig hotel, ontbijt met 2!!! broodjes en een klein potje jam. Overal hetzelfde eten, veel te duur en veel te weinig. Wat wel mooi was was een voetbalstadion, niet dat van Roma, daar was niet binnen te geraken. We zijn uiteindelijk terecht gekomen in een stadion (stadio Flaminio)dat iets kleiner was, maar wel een heel rondleiding gehad van een speler daar. Inclusief zwembad en kleedkamers. Terwijl we er eigenlijk niet mochten komen. Ik weet de naam van de club niet meer, maar ze spelen in 3e klasse daar geloof ik. Was een zeldzaam hoogtepunt. Het openbaar vervoer is ook goed (en goedkoop), maar de rest van de stad is grijs en grauw. Irritante brommers, vervelende straatverkopers.

jij vind alles aan Rome lelijk, grijs en grauw...behalve het voetbalstadion
Cultuurbarbaar....tzal wel aan je leeftijd liggen....hoop ik.....
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:27:06 #160
8474 Porto
Fok it..!
pi_38434330
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:45 schreef _Boo_ het volgende:
Ik ben ff sprakeloos, ok dat Istanbul niet helemaal je ding is daar kan ik met een heleboel inlevingsvermogen nog een heel klein beetje inkomen, maar Rome
We moeten dingen niet doorelkaar halen.. het kunnen prachtige steden zijn met een hoop bezienswaardigheden (heb het even niet over Rome, ik kon Rome persoonlijk wel waarderen.. Istanbul minder) maar als er klote mentaliteit aanwezig is tegenover toeristen dan hebben ze het bij mij verpest en maakt dat de stad in mijn ogen veel minder relaxt om vrij in te kunnen bewegen! maargoed wat een slechte ervaring voor mij kan zijn, kan een topper voor jou zijn.. dus elkaar 'bashen' met ben je gek/ top stad enz heeft weinig nut.. maar het is wel leuk om te weten (en handig afentoe) wat voor slechte ervaringen anderen hadden in zo'n stad/land.. dan kan je daar misschien rekening mee houden de volgende keer... voor de rest hangt het er natuurlijk ook vaak vanaf hoeveel geld je uit te geven hebt...
pi_38458443
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:27 schreef Porto het volgende:
... voor de rest hangt het er natuurlijk ook vaak vanaf hoeveel geld je uit te geven hebt...
Ja en inderdaad hoe je door de lokale bevolking benaderd wordt. Maar ook je eigen of wereldstress faktor (bijvoorbeeld als je op lokale tv in onverstaanbare taal steeds herhalingen ziet hoe diverse vliegtuigen zich in overal in Amerika in gebouwen storten, terwijl lokale staatshoofd in met paniek in stem de bevolking toestpreekt). En dan in gevallen is het baal gebeuren ook te wijten aan gebrekkige voorstudie. Bijvoorbeeld zomaar een weekje Istanbul kan een behoorlijke cultuur omslag zijn, met baal factor 9 als gevolg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')