Zit zo'n cockpit nou anders dan die van de 747 of MD11? Zijn er nu andere knopjes?quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:41 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Met hun nieuwe vliegtuigen is het een stuk comfortabeler, trust me! Laatst zelf de 777 gevlogen, echt een wereldvliegtuig!
Jij wil piloot worden?quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:24 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zit zo'n cockpit nou anders dan die van de 747 of MD11? Zijn er nu andere knopjes?
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:24 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zit zo'n cockpit nou anders dan die van de 747 of MD11? Zijn er nu andere knopjes?
eet een magnetronmaaltijd voordat je gaat vliegen. gegarandeerd slaap je als een roos en maakt het niet uit waar je zit. heerlijkquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:41 schreef mighty_myte het volgende:
eet een valium voordat je gaat vliegen. gegarandeerd slaap je als een roos en maakt het niet uit waar je zit. heerlijk.
nee past hier heel goedquote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:04 schreef marsterretje het volgende:
1. Moet de volgende vraag naar Buget airlines ervaringen?
Zelfde probleem hier, ik vlieg een weekje later naar Krakau; vlucht is eerst geheel geannulleerd door hen met de mededeling dat ik een nummer kon bellen om gratis een nieuwe vlucht te boeken. Na even zoeken bleek alleen de vluchttijd van de heenreis verandert te zijn dus dat was niet echt een probleem.quote:2. Aankomende woensdag vlieg ik met Skyeurope naar Krakow. Hopelijk. Ik heb geboekt en betaald in NOVEMBER 2006.
Mijn heenvlucht is tweemaal verzet door hen. Mijn terugvlucht is eenmaal verzet, naar een andere dag. Op zich vind ik het best, het is mijn afstudeerreis, dus de dag maakt me weinig uit. Ik kreeg dan telkens een wat vaag, in slecht Engels, getypt emailtje dat mij informeerde over de veranderde vlucht.
Maar ik heb de afgelopen maanden al VIJFMAAL naar het informatienummer moeten bellen om de omboeking te regelen of te bevestigen. Natuurlijk kost zon nummer een euro per minuut.... Ik word er helemaal gaar van...
Is er mogelijkheid om een klacht in te dienen, of overdrijf ik dan een beetje? Kan ik de kosten van he bellen opvoeren aan de maatschappij? Of verlies ik alle recht op elke klacht omdat het een budet maatschappij is?
In alle tien de keren dat ik Easyjet vloog heb ik nog nooit 1 klacht gehad. Maar met Skyeurpe heb ik al negatieve ervaringen zonder ooit te zijn opgestegen.....![]()
Oja, als er allemaal niets aan valt te doen, heb ik het hier allemaal even prettig van me af geschreven![]()
Reisverslagen zijn altijd welkomquote:Maargoed. Moet ik nog verslag uitbrengen voor als jij gaat? Dat kan ik dan doen als ik terug kom en net voordat jij weggaat!
Zitten oventjes in de galleys.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:59 schreef anisubs het volgende:
[..]
eet een magnetronmaaltijd voordat je gaat vliegen. gegarandeerd slaap je als een roos en maakt het niet uit waar je zit. heerlijk
Maare, ik heb nog een vraag: 'Hoe warmen ze in het vliegtuig al die maaltijden op?'.
Op zónmaaltijd zit altijd zón folielaagje er overheen, en dat kan toch niet in de magnetron?
Ja de cockpit is compleet anders. Zeker in vergelijking met de MD11 dat is een compleet andere indeling als boeing, echt niet te vergelijken. Het verschil tussen de 747 en 777 is minder extreem, maar alsnog is de 777 een stuk moderner.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:24 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zit zo'n cockpit nou anders dan die van de 747 of MD11? Zijn er nu andere knopjes?
ArkeFly vliegt nog niet zo lang deze lange vluchten, dus er zullen nog niet zoveel ervaringen mee zijn. Op http://www.turbulentie.nl/vliegervaringen100.shtml staan wel enkele ervaringen, ook met bijvoorbeeld de Dominicaanse Republiekquote:Op zondag 7 mei 2006 16:56 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand toevallig ervaring met Arkefly?? Ga er over een maand mee vliegen en wat kan ik verwachten voor een 10-12 urige vlucht???
Korte vluchten ook goed. Beetje hoe de beenruimte, service en vliegtuig is.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:15 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
ArkeFly vliegt nog niet zo lang deze lange vluchten, dus er zullen nog niet zoveel ervaringen mee zijn. Op http://www.turbulentie.nl/vliegervaringen100.shtml staan wel enkele ervaringen, ook met bijvoorbeeld de Dominicaanse Republiek
Daar kan bij een charterairline wel grote verschillen inzitten. Voor de Europese vluchten gebruiken ze nou eenmaal andere vliegtuigen als voor de Transatlantische vluchten.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:17 schreef -skippybal- het volgende:
Korte vluchten ook goed. Beetje hoe de beenruimte, service en vliegtuig is.![]()
Dat zag ik wel weer.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daar kan bij een charterairline wel grote verschillen inzitten. Voor de Europese vluchten gebruiken ze nou eenmaal andere vliegtuigen als voor de Transatlantische vluchten.
Maar met de reacties op bovengenoemde website heb je een aardig beeld denk ik, zolang je in het achterhoofd houdt dat mensen altijd eerder zullen klagen, als iets positiefs schrijven
1 2 3 | De kiosken bevinden zich vlakbij de incheckbalies van de betreffende luchtvaartmaatschappijen. |
Same here!quote:Op zondag 9 juli 2006 12:23 schreef Vodka_Lime het volgende:
en als het me tijd scheelt wil ik dit ook wel doen
[ code verwijderd ]
bron: www.schiphol.nl
Daarom moet je je ook online inchecken. Kan je gelijk een stoel kiezenquote:Op zondag 9 juli 2006 12:32 schreef Vodka_Lime het volgende:
maar als het zo eenvoudig is he, gaat dan niet iedereen bij de self check-in staan. krijg je toch ook weer rijen?
www.transavia.com (zie ook een paar posts boven jequote:
Volgens mij kan het in zijn geheel niet naar de VS.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:45 schreef Dizzee het volgende:
Met Delta naar NY kon het (nog) vorig jaar niet.![]()
VS.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:37 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Volgens mij kan het in zijn geheel niet naar de VS.
Zeker weten wel.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:37 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Volgens mij kan het in zijn geheel niet naar de VS.
Neen!quote:Op zondag 9 juli 2006 15:35 schreef Yankee_One het volgende:
en de selfservice wordt ondersteund door alle maatschappijen?
Volgens de site van Transavia is dit alleen mogelijk als je direct bij hun geboekt hebt, en dat is bij ons niet het geval. Dan word het dus toch inchecken via de automaat.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:44 schreef MrTinux het volgende:
[..]
www.transavia.com (zie ook een paar posts boven je)
Daar vul je vanaf 24u voor vertrek je reserveringsnr in en kan je vervolgens een stoel (of stoelen, als je voor meer mensen tegelijk hebt geboekt) uitkiezen. Je print je boarding pass uit en kan naar Schiphol. Scheelt op Schiphol ook weer veel tijd, je kan dan een stuk later komen (Transavia adviseert nu 1,5 uur van tevoren ipv 2,5 uur van tevoren, maar mijn ervaring is dat drie kwartier van tevoren ook nog lukt - maar dat is op eigen risico)
Check wel op tijd in (24u van tevoren), dan zijn er nog veel plaatsen vrij en kan je een goed plekje kiezen!
Als je alleen handbagage hebt kan je dan gelijk naar de gate lopen![]()
Op Schiphol inchecken is zoooo 2004
Dat werkt dus blijkbaar alleen als je direct via Transavia geboekt hebt, en dat hebben we nie!quote:Op maandag 10 juli 2006 19:07 schreef static het volgende:
Online inchecken (bijvoorbeeld de dag ervoor), stoel kiezen, boarding pass uitprinten en klaar is Kees. Erg handig.
Heb je geen e-ticket?quote:Op maandag 10 juli 2006 19:11 schreef mrcool het volgende:
[..]
Dat werkt dus blijkbaar alleen als je direct via Transavia geboekt hebt, en dat hebben we nie!
Jawel, ik heb de tickets ook uitgeprint enzo.quote:
Alleen je paspoort / ID is voldoendequote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:21 schreef Harmen1984 het volgende:
Hoe zit dat dan met het inchecken voor de terugreis (in mijn geval in Berlijn). Gewoon met je uitgeprinte bevestigings-e-mail inchecken?
Geld dit ook voor Transavia op Schiphol zo? Of moet je echt een paspoort hebben?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Alleen je paspoort / ID is voldoende
Lekker makkelijk ja!quote:
Of op het vliegveld of in het vliegtuig. Neusdruppels scijnen ook wel wat te helpen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:52 schreef Caroline_88 het volgende:
Ik denk dat je Earplanes bedoelt? Die kosten 8,95 bij de apotheek![]()
[afbeelding]
Ik heb al allerlei truucjes geprobeerd, maar ik heb er gewoon veel last van. Nu eens kijken of het met die dopjes wel goed (of iig beter) gaat.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:01 schreef Applemooz het volgende:
en slik veel.. eet dus iets, drink wat, of neem kauwgom mee..
babies worden ook vaak de fles gevoerd als ze huilerig worden omdat ze niet op eigen kracht kunnen 'klaren'.
Dan ploft m'n hoofd uit elkaar in het vliegtuig. Zo van: "Spletsj, stukjes hersenen tegen het raampje".quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik gooi het op placebo-dopjes! Die dingen kunnen namelijk alleen drukverschillen in stand houden, dat kan niet goed voor je zijn!
Dat mag niet! Explosie-gevaarlijke objecten moet je thuis latenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:08 schreef Roellio het volgende:
[..]
Dan ploft m'n hoofd uit elkaar in het vliegtuig. Zo van: "Spletsj, stukjes hersenen tegen het raampje".
Het principe is dat ze inderdaad het drukverschil in stand houden (tijdelijk). Zodra het vliegtuig gaat dalen wordt de luchtdruk in de cabine "snel" hoger dan je oren. Door te klaren wordt die druk weer gelijk en is de pijn weg. Wat deze dopjes doen is de drukverlaging vertragen, waardoor je minder vaak hoeft te klaren...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik gooi het op placebo-dopjes! Die dingen kunnen namelijk alleen drukverschillen in stand houden, dat kan niet goed voor je zijn!
Je moet nog altijd je bagage afgeven en door de douane en naar de gate lopen en het vliegtuig in. Zeker nu in de zomertijd begint het boarden voor intercontinentale vluchten al vrij vroeg, vaak een uur voor vertrektijd.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:13 schreef Butra het volgende:
Maakt het, qua tijd van tevoren aanwezig zijn op Schiphol, nog iets uit als je de dag ervoor online incheckt via internet? Of blijft de adviestijd nog steeds 3 uur? Ik vlieg begin september met Continental richting NY, en aangezien ik vrij vroeg vertrek is elk uurtje langer slapen meegenomen natuurlijk.![]()
Dat zou kunnen gebeuren als de luchtdruk erg laag wordt. In de vliegtuigen van tegenwoordig zal dat niet zo snel gebeuren. Wel zal je zien dat afgelsoten potjes nog wel eens wat willen leeglopen, dus goed verpakken is altijd belangrijk.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:58 schreef BlueCurl het volgende:
geen idee of dit het juiste topic is om mijn vraag te dumpen maar zo niet hoor ik dat wel!
hoe zit het met deo/scheerschuim als je die in je koffer doet. er doet zich hier een verhaal te ronde dat die dan van hun gas zijn ontdaan en onbruikbaar zijn nadat je weer bent geland... en dat ik ze beter kan meenemen in me handbagage... of dat grote onzin?
ik vlieg met transavia. naar griekenland... ik kan dus eigenlijk gewoon het in me koffer doen?!?!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat zou kunnen gebeuren als de luchtdruk erg laag wordt. In de vliegtuigen van tegenwoordig zal dat niet zo snel gebeuren. Wel zal je zien dat afgelsoten potjes nog wel eens wat willen leeglopen, dus goed verpakken is altijd belangrijk.
Dat behoort geen probleem te zijn. Voor de zekerheid een plastic zakje erom.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:45 schreef BlueCurl het volgende:
ik vlieg met transavia. naar griekenland... ik kan dus eigenlijk gewoon het in me koffer doen?!?!
Je mag van mij best op vakantie hoor, in het vliegtuig zonder je kind maar ik vraag me af of dit de eerste keer is dat je vliegt. Want ik heb nog nooit een rustige vlucht gehad, en iedere keer kwam dat omdat iemand een kind meenam op het vliegtuig, waar dat kind eigenlijk te jong voor was. En geloof me, consequent de hele vlucht lang gejank vanuit de rij stoelen achter je is niet prettig op een vlucht van zo'n 12 uur.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:37 schreef meneerdeman het volgende:
Wat een lekkere reacties geven sommige zeg. Omdat ik een kind heb zou ik ook niet meer op vakantie kunnen. Wij hebben betaald voor die stoel.
De luchtvaartmaatschappij/ het reisbureau kan je dat ongetwijfeld heel duidelijk uitleggen.quote:Maar de vraag is hoeveel zou een charter vlucht heen en terug kosten, zodat ik dat terug kan eisen. Ik kan dat niet op de factuur zien, omdat we ook een 3 kamer appartement hebben geboekt en daar ook een toeslag opzit.
Je kan altijd vragen bij het inchecken en boarden of de plaats naast je vrijgehouden kan worden. Als de vlucht helemaal vol zit heb je pech.quote:Voor baby’s en kinderen aan boord geldt een aantal regels waar u rekening mee dient te houden bij uw boeking.
Baby's
Voor baby’s (0 tot 2 jaar) geldt een babytarief van 10 euro per enkele reis. Een volwassene mag in verband met veiligheidsvoorschriften maximaal met 1 baby reizen. Voor elke baby moet een volwassene meereizen in de leeftijd van 16 jaar of ouder. Een baby kan uitsluitend op schoot worden vervoerd. Alleen als er een aparte stoel is gekocht voor de baby voor het tarief van een volwassene is er plaats voor een MaxiCosy, goedgekeurd door ANWB of TNO. Een autostoel of reiswieg is vanwege afmeting en vliegveiligheid niet toegestaan. transavia.com heeft geen wiegjes, babybaskets of babycots aan boord.
Pasgeboren baby's mogen pas vervoerd worden in een drukcabine vanaf dag 7. Ook dient de bevalling zonder complicaties te zijn verlopen. Premature baby's worden niet door transavia.com vervoerd.
Kinderen
Kinderen vanaf 2 jaar betalen hetzelfde tarief voor de vlucht als een volwassene. wordt uw kind tijdens de reis 2 jaar dan betaalt u ook hetzelfde tarief als een volwassene.
Apartement Puerto de Sol in Cala d'orquote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:57 schreef jojomen4 het volgende:
welk hotel ga je heen op Mallorca?
Dat is best veel voor één stoel op die vlucht. Opvallend dat ze het wel gewoon zo boeken en als je niets had gezegd dus wel betaald had.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:11 schreef meneerdeman het volgende:
Voor de mensen die het willen weten, ik krijg 250 euro terug voor het ontbreken van een stoel voor mijn meissie ..... stoel kan echt niet.
Aangezien een kind niet in de normale riemen past, is het net zo gevaarlijk als losliggende handbagage. En in geval van wat heftige turbulentie heb je toch liever dat het kind vast zit.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:14 schreef Rewimo het volgende:
Kinderen van 1,5 zijn een heel groot risico natuurlijk, vooral op een eigen stoel![]()
Maar ik neem aan dat die dan als het 'fasten seatbelts sign' aan gaat tijdens de vlucht officieel ook in die speciale riem moet?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:41 schreef Rewimo het volgende:
Mijn zoontje heeft met 10 maanden gewoon in de stoelriem gezeten, alleen niet tijdens landen en opstijgen, dan gaan ze in een speciale riem aan de jouwe vast (wij hadden het geluk van veel vrije stoelen beschikbaar).
Het is vooral een kwestie van berusten in het feit dat je in een vliegtuig naar je vakantiebestemming zit. Boekje lezen en je gedachten verzetten dus, maar dat kan erg moeilijk zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:34 schreef Kboel het volgende:
Heeft iemand een tip voor vliegen met claustofobie (behalve pilletje of nonsens flauwe grappen)?
Ruime zitplek bij nooduitgang is niet altijd vrij (en heeft soms geen uitzicht wat kalmeert). De vliegfobische hoe doen ze dat als ze opeens met klam zweet staan te schuimbekken?
Dat verschilt nog wel eens per maatschappij. Een voorbeeld van die verschillen kun je vinden op: http://www.airlinequality.com/Product/seats_europe.htm.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:36 schreef Triangeljosti het volgende:
Hoe zit het met de ruimte in de verschillende toestellen? Ik heb altijd korte vluchten gemaakt (Glasgow, Rome en Oslo). Dan is het nog net uit te houden in een 737 qua beenruimte. Maar ik moet er niet aan denken om zo klem te zitten en dan 8 uur te moeten vliegen of zo. Nu gaan naar verre bestemmingen vaak ook grotere vliegtuigen, maar betekent dat dat je daarin ook wat meer ruimte hebt? Ik zit namelijk klem met mijn 1.93 meter in een Boeing 737.
Altijd fijn als je 1 keer per jaar van een welverdiende vakantie wil gaan genieten en andermans koters gaan springend en schreeuwend door het vliegtuig.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:50 schreef Fogel het volgende:
Mijn kinderen (tweeling) hebben er nu 11 (enkele) vluchten op zitten in de periode dat ze 5-12 maanden waren. Op volle vluchten de hele vlucht op schoot met aparte eigen gordel die aan je eigen gordel vast zit. Op vluchten waar wat stoelen vrij waren (het merendeel van de 11 keer), moesten ze (uiteraard) bij take-off en landing op die hierboven beschreven manier op schoot zitten, maar als het fasten seatbelt lampje uit is, mogen ze natuurlijk ook op die lege stoelen zitten/kruipen/staan (wel goed op letten dat ze er niet afdonderen natuurlijk).
Mijn kinderen kom je niet tegen op je Ibiza charter-party-vluchten waar zeurende pubers zoals jij heen gaan, dus wees maar gerustquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:07 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Altijd fijn als je 1 keer per jaar van een welverdiende vakantie wil gaan genieten en andermans koters gaan springend en schreeuwend door het vliegtuig.
Kids in vliegtuigen![]()
[edit] kids![]()
En verder heeft de gemiddelde Nederlander nog een hekel aan:quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:07 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Altijd fijn als je 1 keer per jaar van een welverdiende vakantie wil gaan genieten en andermans koters gaan springend en schreeuwend door het vliegtuig.
Kids in vliegtuigen![]()
Altijd fijn als je 1 keer per jaar met je kinderen je geboorteland wil gaan bezoeken en andermans kutpubers, die terugkeren van hun eerste vakantie alleen, gaan springend en schreeuwend door het vliegtuig.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:07 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Altijd fijn als je 1 keer per jaar van een welverdiende vakantie wil gaan genieten en andermans koters gaan springend en schreeuwend door het vliegtuig.
In het vliegtuig krijg je nog een groen en wit formuliertje. Eén om te zeggen dat je geen wapens, voedsel en drugs meeneemt en het andere om je visum te krijgen bij de immigration van de aankomstluchthaven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:28 schreef Butra het volgende:
Zijn er, behalve dit formulier, nog andere papieren die ingevuld dienen te worden voor een vlucht naar de US?
Vreselijk, wat klagen die Nederlanders snel zeg.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En verder heeft de gemiddelde Nederlander nog een hekel aan:
Schreeuwende bingo-ouderen in het vliegtuig
Incontinente bejaarden in het vliegtuig
Stinkende backpackers in het vliegtuig
Saaie vrouwen die niet met je willen praten in het vliegtuig
Bierdrinkende jongeren in het vliegtuig
Te dikke mensen in het vliegtuig
Snurkers in het vliegtuig
Pauper volk in het vliegtuig
Josti's in het vliegtuig
Autisten in het vliegtuig
Met andere woorden: koop een privéjet als je daar last van hebt![]()
Of bedenk je of de reis een onderdeel is van je vakantie of slechts een noodzaak om je doel te bereiken
gevalletje pot verwijt de ketelquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:03 schreef anisubs het volgende:
[..]
Vreselijk, wat klagen die Nederlanders snel zeg.
Ale je zonodig perfect wil reizen in het vliegtuig, ga dan First Class zitten.![]()
Snel klagende mensen![]()
Zoiets had ik al vaag gehoord ja, thanks.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In het vliegtuig krijg je nog een groen en wit formuliertje. Eén om te zeggen dat je geen wapens, voedsel en drugs meeneemt en het andere om je visum te krijgen bij de immigration van de aankomstluchthaven.
Ik heb eens na een vlucht naar LAX flink lopen knetterenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:24 schreef cheukert het volgende:
De luchtdichtheid is lager, waardoor je het minder ruikt(althans, dit heb ik ervaren)
Nee, iemand anders kan voor jou de reis betalen met zijn / haar creditcard. Is geen probleem. Voor de zekerheid kun je natuurlijk een kopietje meenemen met iets waaruit blijkt dat die andere persoon voor je betaald heeft enzo, maar dat lijkt mij niet echt nodig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:06 schreef Blinker het volgende:
Bij Ryanair hebben ze het moment zeer goedkope reizen.
Nu kan ik iemand anders zn creditcard gebruiken om te boeken geeft dit problemen bij het inchecken? Ik las iets van creditcard verificaties..
Bij een traditionele maatschappij (VLM) moest ik overigens een keer mijn creditcard juist wel laten zien en het bonnetje tekenen voor de betaling. En toen kreeg ik ook nog een echt ticket. Maar dat zal met de huidige e-tickets denk ik niet meer voorkomenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:11 schreef Fogel het volgende:
De 'traditionele' (niet low-budget) maatschappijen vinden het alleen boeiend of de persoon die vliegt inderdaad de persoon is waarvoor het ticket geboekt is. Wie er betaalt heeft vinden ze niet interessant.
Paar maanden geleden kon het zeker! Toen heb ik mijn ticket met de creditcard van mijn moeder betaald, ik had de creditcard wel meegenomen maar ik hoefde hem niet te laten zien. Het printje in combinatie met mijn paspoort was voldoendequote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:06 schreef Blinker het volgende:
Bij Ryanair hebben ze het moment zeer goedkope reizen.
Nu kan ik iemand anders zn creditcard gebruiken om te boeken geeft dit problemen bij het inchecken? Ik las iets van creditcard verificaties..
Vreemdgenoeg vragen ze bij Ryanair tegenwoordig weer om het printje / confirmatienummer. Vroeger (en bij andere airlines) hoef je alleen maar je paspoort te laten zien.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:36 schreef Vava het volgende:
Het printje in combinatie met mijn paspoort was voldoende![]()
Dat vroeg ik me toen ook af, ik was eerder met Virgin Express geweest en toen was het paspoort idd genoeg. Voor de zekerheid zou ik toch altijd wel een printje bij me hebbenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vreemdgenoeg vragen ze bij Ryanair tegenwoordig weer om het printje / confirmatienummer. Vroeger (en bij andere airlines) hoef je alleen maar je paspoort te laten zien.
Nou ja, ik ben dus nu twee keer expliciet om m'n bevestigingsnummer gevraagd, wat ook werd gecontroleerd, dus het zal wel noodzakelijk zijn nu. Had het nog niet eerder meegemaakt, ook niet bij andere low-cost airlines.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:03 schreef Douwe het volgende:
Altijd als ik mn printje op de balie leg kijkt de incheckdame er niet naar, leg ik alleen mn paspoort neer beginnen ze ineens te rellen om dat A4tje
Als je met Iberia vliegt dan wordt je bagage 'doorgelabeld' zoals dat heet, dat betekent dat je op de Spaanse luchthaven niet je bagage op hoeft te halen en opnieuw in te checken. Je krijgt bij vertrek ook meteen al twee boardingcards, voor beide vluchten één. Daar staat op bij welke gate / terminal / hoe laat je er moet zijn en welke stoel je hebt. Heel soms moet je nog langs de transferbalie, maar dat zullen ze je bij vertrek wel vertellen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:15 schreef Foeske het volgende:
Een vraagje voor de zekerheid, omdat ik voor het eerst alleen ga vliegen, met een spaanse maatschappij, inclusief overstappen, en dat ondanks dat ik al vaak gevlogen heb toch wel spannend vind.
Met name het overstappen weet ik eigenlijk weinig vanaf. Hoe zit het met je bagage? Ik neem aan dat alles wat ingecheckt is automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht wordt?
Wat zijn verder de ervaringen met het Engels van de stewards/stewardessen bij Iberia? Ik kan wel een basiswoordje spaans, maar niet heel veel. Kunnen ze voldoende Engels?
Alvast bedankt!
Dankjewel voor de info! En ik heb 6 uur de tijd in Madrid dus dat moet sowieso allemaal wel lukken. Bedankt voor de tip, ik was al wel van plan om er rekening mee te houden, maar nu misschien toch wat extraquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Iberia staat overigens bekend om het kwijtraken van bagage richting Zuid-Amerika (lees de topics hier en elders er maar over na). Dus het is handig om in ieder geval wat kleding in je handbage mee te nemen.
Bedankt! Zoiets dacht ik al te lezen, maar dat is zoveel dat ik het niet vertrouwde. Nou ja, dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken als ik aan de 22 kg ofzo komquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:02 schreef Fogel het volgende:
1 piece is maximaal 32 kilo, en je mag meestal 2 pieces meenemen (koffers over het algemeen, maar als je een kartonnen doos wil inchecken, kan dat natuurlijk ook).
Ik dacht dat ik mooi onder de 20 zou blijven, maar op Schiphol bleek het 27 te zijn. Geen probleem dacht ik, ware het niet dat je op het traject Amsterdam - Madrid maar 20 mee mag nemen. Gelukkig vonden ze het niet ergquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:25 schreef Fogel het volgende:
Let er wel op dat het echt niet meer dan 32 kilo mag zijn, anders moet je het als vracht inchecken (en daarvoor extra betalen). Dus als je twijfelt, neem dan gewoon twee koffers mee ipv een loeizware.
Ze hebben het pas toch juist verlaagd van 32 naar 27 kg per stuk?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:25 schreef Fogel het volgende:
Let er wel op dat het echt niet meer dan 32 kilo mag zijn, anders moet je het als vracht inchecken (en daarvoor extra betalen). Dus als je twijfelt, neem dan gewoon twee koffers mee ipv een loeizware.
Intercontinentaal mag je bij de SAS nog steeds 32 kilo meenemen volgens de website.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:53 schreef poohy het volgende:
[..]
Ze hebben het pas toch juist verlaagd van 32 naar 27 kg per stuk?
Ik neem aan dat dit hetzelfde is bij United Airlines op een vlucht van Amsterdam naar Miami via Washington?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je met Iberia vliegt dan wordt je bagage 'doorgelabeld' zoals dat heet, dat betekent dat je op de Spaanse luchthaven niet je bagage op hoeft te halen en opnieuw in te checken. Je krijgt bij vertrek ook meteen al twee boardingcards, voor beide vluchten één. Daar staat op bij welke gate / terminal / hoe laat je er moet zijn en welke stoel je hebt. Heel soms moet je nog langs de transferbalie, maar dat zullen ze je bij vertrek wel vertellen.
De luchthavens zijn er op aangepast nu. Althans, Philadelphia en LAX in ieder geval. Daar kom je zoals Douwe al zegt aan, je gaat door de custom / visumdienst, je haalt je bagage op en geeft je bagage vrijwel direct weer af. Je bagage is doorgelabeld, maar ze willen alleen zeker weten dat je zelf ook aan boord stapt.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:12 schreef poohy het volgende:
Maar goed, dit kan intussen veranderd zijn![]()
Tja, begint steeds meer standaard te worden. In Engeland is het helemaal drama met de handbagage; 1 stuk mag je maar meenemen! (ik had een tas en een pak bij mij; gingen ze moeilijk over doen!!)quote:Op zondag 7 januari 2007 16:34 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dat schoenen uit kwam ik vorig jaar in Londen Stansted voor het eerst tegen. Ik had echt zoiets van wtf, moet ik nu mijn schoenen uittrekken?
Ah, okeequote:Op zondag 7 januari 2007 16:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De luchthavens zijn er op aangepast nu. Althans, Philadelphia en LAX in ieder geval. Daar kom je zoals Douwe al zegt aan, je gaat door de custom / visumdienst, je haalt je bagage op en geeft je bagage vrijwel direct weer af. Je bagage is doorgelabeld, maar ze willen alleen zeker weten dat je zelf ook aan boord stapt.
Voor de VS gaat dat dus niet makkelijk, je MOET een retourdatum hebben als je het land binnenkomt. Maar zoals gezegd, je kunt wel een ticket kopen met makkelijke voorwaarden. Deze zijn wel vaak duurder, dus dan is het een keuze tussen vaste datum, goedkope ticket of flexibele datum, duurdere ticket.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:02 schreef Sjaddaj het volgende:
Bedankt voor de antwoorden.
Helaas heb ik (nog) niet de mogelijkheid om langer dan 2 maanden te blijven, dus visum voor 6 maanden is niet nodig.
Het ging mij meer om de vrijheid om bijvoorbeeld een week later te gaan, indien je 'de bus naar het vliegveld hebt gemist'.
En vlucht van Amsterdam naar Barcelona is ook goedkoper dan diezelfde afstand per trein af te leggen.quote:Het valt me trouwens op dat een binnenlandse vlucht van bijvoorbeeld Atlanta naar Las Vegas bijna goedkope is dan een treinreis, maar dit terzijde.
Ja, maar het gaat om Amerika en dan is alles andersquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Voor de VS gaat dat dus niet makkelijk, je MOET een retourdatum hebben als je het land binnenkomt. Maar zoals gezegd, je kunt wel een ticket kopen met makkelijke voorwaarden. Deze zijn wel vaak duurder, dus dan is het een keuze tussen vaste datum, goedkope ticket of flexibele datum, duurdere ticket.
[..]
En vlucht van Amsterdam naar Barcelona is ook goedkoper dan diezelfde afstand per trein af te leggen.
Of je moet doen net als ik, een retourtje kopen en de terugreis niet gebruikenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:14 schreef heijx het volgende:
Round trip is Amerikaans Engels voor "retourtje".
Ze willen zeker weten dat je ook weer vertrekt.![]()
dus even bellen lijkt me het handigstequote:Kan ik mijn ticket online wijzigen?
Of u uw ticket online kunt wijzigen, hangt af van de tariefvoorwaarden van het ticket. De tariefgroep van uw ticket kunt u terugvinden op uw boekingsbevestiging.
Op dit moment is online wijzigen via KLM.nl alleen mogelijk bij e-tickets die tegen het Europe Select-tarief via KLM.nl zijn geboekt. Deze tickets kunnen tot 30 uur voor vertrek via “Mijn Boeking” op KLM.nl worden gewijzigd.
Voor het wijzigen van:
- andere tickettarieven of papieren tickets die op KLM.nl zijn geboekt kunt u contact opnemen met het KLM Service Center (zie KLM-contactgegevens in “Lees verder”);
- tickets die zijn geboekt bij een reisagent kunt u terecht bij de desbetreffende reisagent;
- telefonisch geboekte tickets kunt u terecht bij de afdeling KLM Reserveringen (zie KLM- contactgegevens in “Lees verder”).
Of het wijzigen of annuleren van een ticket mogelijk is, hangt af van de tariefvoorwaarden. Hiervoor kunnen bovendien administratiekosten in rekening worden gebracht. Voordat u het ticket probeert te wijzigen of annuleren, verzoeken wij u dan ook eerst de tariefvoorwaarden te controleren. Voor het wijzigen van e-tickets gelden dezelfde voorwaarden als voor het wijzigen van papieren tickets.
Volgens mij is dit geen geldige reden om met je annuleringsverzekering te annuleren.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:03 schreef -_Tommy_- het volgende:
annuleringsverzekering?
Dat kan gebeuren als je wel inchecked, maar niet op komt dagen bij het instappen. Dan wordt er gezocht naar je ingecheckte bagage en wordt deze als het goed is verwijderd uit het vliegtuig. Gillen heb ik echter nog nooit meegemaakt...quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:07 schreef Coelho het volgende:
Oke, maar niemand die vanuit veiligheidsoverwegingen (terrorisme!!) gaat gillen dat er een lege stoel is dus. Mooi!
Dat kan inderdaad al helemaal niet meerquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:09 schreef Vernidal het volgende:
Volgens mij is het wel een probleem......
Ik weet namelijk dat als je bijv de volgende vlucht koopt:
Londen-Amsterdam-New York
Dit omdat het goedkoper is dan Ams-NY direct, en pas in Amsterdam instapt. Dat je dan niet mee mag of moet bijbetalen.
Wat is dat nou voor een bllshtquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:15 schreef DutchTrain het volgende:
Enkele grote luchtvaartmaatschappijen, waaronder KLM, hebben aangegeven dat ze (gaan) controleren op het gebruik van retours als enkele reizen. Bij misbruik krijg je dan een naheffing op je creditcard.
Lees maar hier => [TRV] Nieuws en aanbiedingenquote:
quote:KLM treedt op tegen 'grijsvliegers'
AMSTERDAM - KLM gaat voorkomen dat klanten tickets voor vluchten vanuit een buitenlandse bestemming kopen maar opstappen op Schiphol. Dat meldt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij woensdag.
Vanaf begin volgend jaar zal de incheckapparatuur van KLM passagiers automatisch weigeren als zij met een overstapticket inchecken zonder dat ze vanaf de officiële vertrekplaats zijn opgestapt. Een reis met overstap kost vaak minder.
Volgens KLM profiteren naar schatting veertig 'grijsvliegers' per dag van goedkopere tarieven voor bepaalde vluchten met een overstap op Schiphol. "Zij kopen dan bijvoorbeeld een ticket voor de reis Brussel-New York met een overstap op Schiphol, omdat dat goedkoper is, en scheuren het deel van Brussel naar Amsterdam er zelf af. Ze beginnen hun reis dan gewoon op Schiphol," zegt de KLM-woordvoerder.
Fenomeen
Aan deze praktijk komt begin volgend jaar een eind als alle inchecksystemen van de maatschappij op Schiphol de 'grijsvliegers' automatisch zullen herkennen. "Je wordt dan niet meer toegelaten tot de vlucht. Daarmee zal dit fenomeen snel verdwijnen," denkt de woordvoerder. De extra controle gaat in januari of februari in.
Naheffing
KLM controleerde al wel langer achteraf het reisgedrag van klanten die zogenaamd overstapten op Schiphol en bracht deze 'grijsvliegers' een naheffing in rekening. Volgens de woordvoerder krijgt KLM per jaar acht miljoen euro aan dergelijke naheffingen binnen.
Maar dat is een connecting flight, dat is toch wat anders dan wanneer je niet op komt dagen om "naar huis te gaan" so to speak. Dat lijkt me geen probleem.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:09 schreef Vernidal het volgende:
Volgens mij is het wel een probleem......
Ik weet namelijk dat als je bijv de volgende vlucht koopt:
Londen-Amsterdam-New York
Dit omdat het goedkoper is dan Ams-NY direct, en pas in Amsterdam instapt. Dat je dan niet mee mag of moet bijbetalen.
Dan zal het niet zo'n probleem zijn. Dan kun je nog doen alsof je de terugvlucht gemist hebt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:21 schreef Coelho het volgende:
Het gaat over een vlucht naar Rome.
Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:38 schreef Coelho het volgende:
Oke, maar dat naheffingsverhaal geldt voor grijsvliegers, dwz van A naar C via B, en dan in B opstappen. Maar het gaat hier om een directe vlucht, van A naar B, en van B terug naar A. Maar dat laatste hoeft niet omdat ik terug naar A ga met de auto. Alleen een enkeltje A naar B is 900 euro, en een retourtje nog geen 300. Overigens een lijndienst, geen low budget.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!
En als de heenweg, toen vloog ik via Washington naar Columbus, wat dus wel handig is. Les 1: check de route voordat je een ticket boekt waarbij je 3000 km omreist voor niksquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:12 schreef Douwe het volgende:
Werkt hetzelfde als het Columbus-Denver stuk, eigenlijk
Goeie tip Douwe!quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:16 schreef Douwe het volgende:
Bel United anders, misschien is het nog wel om te zetten. Ook voor United is het voordeliger als jij 1 vlucht minder maakt
In de VS hebben een aantal maatschappijen daar een betere regeling voor. Bijvoorbeeld United:quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:26 schreef Fogel het volgende:
Als je je vlucht mist door een te laat inkomend vliegtuig mag je gewoon met de volgende vlucht mee, geen probleem (mits plek). En anders boek je gewoon een nieuw ticket aldaar als het je eigen fout was. Komt allemaal wel goed![]()
Maar dat kun je natuurlijk ook makkelijk doen als je elk (half) uur een verbinding hebtquote:Same-day travel changes
Check in at the airport and standby for an earlier flight without paying a fee, or
Confirm a seat on an alternate flight for $25 at EasyCheck-in Online or at an EasyCheck-in kiosk at the airport
Nee, heb ik ook al eens gedaan. (Toen ik naar de VS verhuisde). Geen enkel probleem verder. Maatschappijen houden er zelfs rekening mee dat dit gebeurd, vandaar het fenomeen overboeking.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:00 schreef Coelho het volgende:
Is het toegestaan om een retourvlucht te kopen en slechts een enkeltje te gebruiken? Dit door het enorme prijsverschil. Of kom je hiermee in de problemen omdat ze je missen in het vliegtuig? Wie weet dit/heeft hier ervaring mee?
Tja, dat doen ze om stoelen te vullen. Een vlucht van Amsterdam naar Miami bijvoorbeeld verkoopt standaard maar voor 75% per vlucht. Om de overige 25% toch te vullen verkopen ze de vluchten goedkoper aan Duitsland en Belgie, en daarmee vullen ze ook de stoelen van Frankfurt en Brussel naar Amsterdam bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:33 schreef kless het volgende:
Waarom zou een kortere reis nu meer moeten kosten dan? zelf voor de klm zou dat gunstiger moeten zijn.
Dat bedoel ik dus met bllsht.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:25 schreef SaskiaR het volgende:
Naja, ik ga ook de VS uit, dus ergens moet er wel een stempeltje in mijn paspoort gezet worden... ik zie wel waar ze dat gaan doen.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:58 schreef rameijer het volgende:
Ik wil in mei vanuit Griekenland naar Nederland rijden met de auto en dan weer terugvliegen naar Athene (liefst met de KLM). Zouden ze daar moeilijk over doen?
Er zijn dus 2 mogelijkheden voor retourtickets:
1) ATH-AMS-ATH
2) AMS-ATH-AMS
Bij de 1e optie kan ik me voorstellen dat ze de retourvlucht annuleren als ik voor de heenvlucht niet kom opdagen, maar dan neem ik toch gewoon de 2e optie?
Of gaan ze dan lopen zeiken als ik de volgende keer weer naar Nederland wil?
Niet geprobeerd, maar dit lijkt me niet mogelijk. Bij de lounge willen ze je boarding pass zien, dus je moet eerst inchecken. Ik denk niet dat je je vlucht nog kunt annuleren als je al ingechecked bent.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
Nee, da's niks voor mij, is veel duurder dan bijvoorbeeld de aanual fee voor een diners club credit card die ook toegang geeft tot lounges. Maar bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 04:03 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit niets voor je: http://www.prioritypass.com/
Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
Bij de SAS schrijven ze het volgende:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?
Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.quote:If you are a holder of a same-day international Business class ticket with SAS, a Star Alliance partner or other SAS partner, you are welcome to visit SAS Business Lounge on the same day of departure at the respective airport.
Ik denk dat ze dat niet schrijven omdat dat vanzelfsprekend is. Normaalgesproken loop je niet aan airside rond zonder ingechecked te zijn. Wat ben je van plan om ze bij de toegangskontrole te laten zien? Een printout van je eTicket? Als ze dat scannen dan vragen ze waarom je niet bent ingechecked of ze bieden je aan om je ter plekke in te checken.quote:Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.
Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:26 schreef Erasmusch het volgende:
.
Weet iemand of ze in Azie moeilijk doen met enkeltjes? Kreeg zo'n soort mededeling bij airasia. Mijn plan was AMS-HK, dan Macau-BKK, SNG-Bali en uiteindelijk Bali-AMS
quote:Op maandag 19 maart 2007 20:34 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?
Ik kom in HK met vliegtuig aan, maar vertrek weer vanaf Macau. En BKK vlieg ik binnen maar reis ik gewoon langzaam naar beneden.
Thanks voor de uitgebreide reply.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]U vliegt met Oasis Airlines vanaf LGW naar Hong Kong?
Officieel moet je in Thailand bij binnenkomst ook een retourticket hebben, of een ticket naar een andere bestemming buiten thailand. Dit is in Theorie, gezien mij dit nog NOOIT is gevraagd. (En ik reis in Azië zelf ook regelmatig, en dan kom ik niet met een Europese vlucht aan, maar ook met de budgetairliners) Aan de andere kant, dat is geen garantie, dus zou je voor de 100% zekerheid ook een ticket kunnen boeken BKK - KL of BKK - SIN bij Air Asia of Tiger Airways, dat valt echt wel mee in de prijs, voor zo'n 1500 THB, 35 Euro inclusief moet dat al kunnen lukken!
Aankomst in Hong Kong is geen probleem, gezien je een ticket hebt vanaf Macau naar BKK, ook al zal daar in Hong Kong niet naar gevraagd worden. Ook binnenkomst in Macau is geen probleem, gezien je een uitreisticket hebt, en dat er heel veel mensen zijn die vanaf Hong Kong naar Macau met de boot reizen voor een dagje gokken. Singapore ook niet, gezien je daar een uitreisticket hebt, al zullen ze ook daar in principe niet naar vragen.
Bovenstaande is overigens als je een NL of ander Europees paspoort hebt, heb je een ander paspoort, of zie je er niet als blanke toerist uit, dan doen ze vooral bij binnenkomt in Singapore stukken moeilijker, omdat je dan moet bewijzen dat je een uitreisticket hebt.
quote:Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Thanks voor de uitgebreide reply.
Heb nog niks geboekt, maar had een handige combo gezien van Malaysia Airlines. Dus 'rechtstreeks' (stop in Taipei dacht ik) naar HK. Zal dat als backup eens uitzoeken! Blank met NLs paspoort idd![]()
Nee, heb het net ff gecheckt, het was echt in Taipei. Alleen is ie nu alweer 300e duurderquote:Op maandag 19 maart 2007 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Als je met Malaysia Airlines naar HK vliegt, zal je stoppen in Kuala Lumpur in Maleisië en vandaar verder reizen maar Hong Kong. Wel een vreemde combi als ze je laten vliegen van AMS - KL - HKG en dan terug vanaf een andere bestemming, of is dat met Singapore Airlines?
En als je ze niet naleeft, dan gaat er nog wat meer tijd verlorenquote:Op maandag 9 april 2007 22:06 schreef Fogel het volgende:
Dus bij eventjes een weekendje op en neer naar New York gaat er tegenwoordig (ruim) een halve dag verloren aan de naleving van deze regels?
Mijn punt was voornamelijk dat er geen tijdsindicatie bij staat. Dat je ruim vantevoren aanwezig moet zijn als je richting de VS vertrekt was al duidelijk, maar hoe lang zal deze check-out duren? En wat als je niet in het hotel hebt overnacht wat je bij aankomst zei, maar in een ander (bijvoorbeeld omdat hotel A overboekt was)?quote:Op maandag 9 april 2007 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En als je ze niet naleeft, dan gaat er nog wat meer tijd verloren![]()
Ik neem aan dat ze ook echt willen weten dat je bent opgerot uit de VS haha. (er bleven nogal wat mensen steken denk ik...)quote:[b]Op maandag 9 april 2007 22:23 schreef Bora-Bora het volgende:[quote]
am bij dat uitchecken dan?![]()
Ik zie het nut er niet van...
Waarschijnlijk deden ze dan met dat groene flapje nix meer...: hup, prullenbak... geen zin om het in de computer in te voeren...quote:Op maandag 9 april 2007 22:29 schreef Douwe het volgende:
Dat doen ze goedbeschouwd nu toch ook al door dat groene flapje weer uit je paspoort te rukken?
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staatquote:The exit procedures being piloted require foreign visitors to check out at an exit station or with a US VISIT exit attendant at the departure gate at the port. Foreign visitors will go though one of the following three processes, depending on location.
o Under one alternative, visitors departing the United States will check out of the country at exit stations located within the airport or seaport terminal. As with the process the visitors encounter upon entry at airports or seaports, their travel documents are read, their two index fingers will be scanned at the exit station, their digital picture will be taken, and they will receive a printed receipt that verifies that they have checked out. An exit attendant will be available to assist with visitors’ check out.
o The second alternative still uses the exit station but includes an additional step – verifying – at the departure gate. Visitors will be required to present the receipt at their departure gate to confirm that they checked out at the exit station. The exit attendant will scan the receipt and then ask the visitor to place an index finger on the scanning device. Once the person’s identity is matched to the receipt, the exit attendant will hand the visitor his or her receipt back and the visitor will board the airplane.
o Another alternative under the pilot program is a biometric check-out process with a US VISIT exit attendant at visitors’ departure gates.
Dat laat me wel koud eigenlijk...quote:Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Business concept: je krijgt meteen de hele route die je hebt afgelegd mee in handzaam pocketformaat en daar staat ook meteen in wat je waar en wanneer met welke credit card of contant (RFID zit al in de meeste dollar briefjes volgens de geruchten) hebt betaald, hoe lang je op welke plek bent geweest, wat snapshots van hoe je het gordijn van je hotelkamer dicht maakt, etc, etc...quote:Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
quote:Op maandag 9 april 2007 22:54 schreef Fogel het volgende: Business concept: je krijgt meteen de hele route die je hebt afgelegd mee in handzaam pocketformaat en daar staat ook meteen in wat je waar en wanneer met welke credit card of contant (RFID zit al in de meeste dollar briefjes volgens de geruchten) hebt betaald, hoe lang je op welke plek bent geweest, wat snapshots van hoe je het gordijn van je hotelkamer dicht maakt, etc, etc...![]()
Mijn moeder is afgelopen Maart 2007 bij mij op bezoek geweest, en daarbij vergaten ze ook het groene kaartje eruit te halen. Zij had dat vervolgens naar het Amerikaans consulaat gestuurd, die het vervolgens aan haar terug stuurden en verlangden dat ze het naar een adres in Amerika moest sturen met bewijs van tickets, etc dat ze de VS ook echt had verlaten.quote:Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Ik kwam hierop omdat ik het op een website van een vliegveld zag staan, dat je inderdaad rekening moest houden met de nieuwe exit procedures. Die kunnen dus nu op drie manieren:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Ook geen probleem. Dan gaat dat ding bij een garage sale voor $10 weg, dan ben ik er ook weer vanaf. Heb nog genoeg andere koffers.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:06 schreef static het volgende:
Ja, daar krijg je problemen mee.
Vorige week hetzelfde probleem gehad met vliegtarieven. Die site bleef crashen na of bij het opzoeken van vluchtdetails. Toen maar bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef Fiama het volgende:
.... meer mensen ervaring met vliegtarieven.nl die me kunnen vertellen of ik nog wat moet weten wat op die pagina stond?
Het gaat bij de meeste maatschappijen uiteindelijk om de omtrek van de koffer, zou je dus daar moeten checken. En verder moet het gewicht onder de 32 kilo blijven....quote:Op woensdag 11 april 2007 01:03 schreef maartena het volgende:
Hey.... ik vlieg in September weer naar Nederland. Nu heb ik in 1999 een ENORME Samsonite gekocht (zo'n grote plastic koffer, maar dan maatje extra groot), en volgens de nieuwe standaarden die in 2003 zijn gaan gelden is de koffer ruim 4 centimeter te groot in de dikte. Lengte en hoogte zijn wel normaal. Denk aan een grote koffer die gewoon extra-dik is.
Klopt, er zouden voor handbagage nog scherpere eisen komen, zodat je alleen nog maar echt een minimum mee kan nemen. Aangezien in bussiness-class er andere voorwaarden gelden bij de traditionele maatschappijen (jas, pak, paraplu, laptop mag allemaal extra mee) en bij low cost maatschappijen ze juist om kosten te besparen je zo veel mogelijk handbagage mee willen laten nemen, zal dit nog wel even gaan duren.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:06 schreef static het volgende:
Ja, daar krijg je problemen mee.
Voordat ik naar Egypte ging kwam ik erachter dat mijn nieuwe breedbeeld laptop niet meer in mijn vorige laptoptas zou passen, toen ik een nieuwe kocht waarschuwde men dat dat binnenkort ook verboden is.
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meerquote:Op woensdag 11 april 2007 10:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vorige week hetzelfde probleem gehad met vliegtarieven. Die site bleef crashen na of bij het opzoeken van vluchtdetails. Toen maar bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.
Als je een reserveringsnummer hebt en het geldis afgeschreven dan heb je geboektquote:Op woensdag 11 april 2007 12:01 schreef Fiama het volgende:
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meer. Denk je dat het voor de rest gewoon goed is als ik wel mijn reisinformatie online kan aanvragen?
Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.quote:Op maandag 9 april 2007 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
Belangrijke informatie voor iedereen die de VS verlaat:
http://www.dhs.gov/xnews/releases/press_release_0598.shtm
Op steeds meer vliegvelden komen er EXIT-stations, waar je dus ook mout 'uitchecken' uit de VS.
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.quote:Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:
Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
Ik ben in 2005 vanuit Atlanta vertrokken richting Nederland en ik moest inderdaad bij een automaat mijn vingerafdruk laten scannen en mijn paspoort, waarna ik "uitgelogd" was uit de VS. Kreeg een mooi kaartje met een soort van barcode als bewijs en dat was het...quote:Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:
[..]
Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.
Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
In Chicago hadden ze niets in ieder geval.... mijn moeder kwam gewoon thuis met de groene I-94 kaart nog in haar paspoort geniet. Die moest ze dus terugsturen naar de VS.... (dat moet je overigens wel doen, zeker nu DHS nog een zooitje is en het verstrijken van een I-94 wel wordt gelogged, terwijl de EXIT stations nog lang niet overal aanwezig zijn)quote:Op zondag 15 april 2007 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.
Het bericht uit 2005 gaf alleen wat duidelijker aan waar het om ging
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..quote:Op maandag 16 april 2007 15:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n reorganisatie die al jaren duurt en nog jaren kan duren.
Tja, het is niet zo dat de reorganisatie specifiek alleen te maken heeft met veiligheid, etc.... de hele US Customs etc, is verhuisd van het ministerie van buitenlandse zaken naar het department of homeland security. En aangezien de VS geen klein land is kan dat even duren inderdaad....quote:Op maandag 16 april 2007 15:37 schreef The_stranger het volgende:
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..
Blijkbaar is het toch niet zo urgent als men er jaren over doet
Ik heb hem ook niet af kunnen/hoeven geven toen ik na een dagje VS weer terug naar Canada ging. Gelukkig hoorde ik op de een of andere manier dat het heel belangrijk was en heb ik info opgezocht. Uiteindelijk ´t papiertje opgestuurd naar de VS met begeleidende brief en bewijs dat ik het land had verlaten. En 4 maanden later ofzo mag je dan weer een brief sturen met het verzoek om een ontvangstbevestiging. Amerikanen...quote:Op maandag 16 april 2007 22:11 schreef Knakker het volgende:
Ik heb ook nog een leuke met de I-94... toen ik een jaar geleden via Washington naar Buenos Aires vloog, moest ik door de douane (hoewel ik door het transit-poortje ben gegaan). Daar hebben ze me dat groene I-94 papiertje gegeven, maar toen ik mijn aansluitende vlucht naar Buenos Aires nam, ben ik niet weer door de douane gekomen om dat papiertje weer af te geven
En ik heb hem niet meer... over een week zal ik erachter komen wat de gevolgen zijn![]()
Dat doen ze ook niet. Ze registreren alleen het paspoort nummer en de datum dat je aankwam en vertrok. Dat wordt door een stel goedkope datatypisten met tienduizenden per dag gewoon in een computer geklopt. De kaartjes zelf verdwijnen in het ronde archief.quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:28 schreef jaco het volgende:
Wat betreft de I-94 kaartjes: heel netjes dat je die instuurt naar dat adres als ze niet worden ingenomen. Maar lig er niet wakker van als je dat niet hebt gedaan!
Bij mij werd het ook een keer vergeten en ik heb die niet ingestuurd. Ik ben sindsdien vele malen zonder problemen teruggekeerd naar de VS. Ik geloof -eerlijk gezegd- niet dat ze al die tientallen miljoenen ingeleverde kaartjes registreren. Bedenk dat ze allemaal handgeschreven zijn door verschillende mensen. Dat valt niet automatisch te scannen met OCR..
gevonden op airliners.net :quote:Op woensdag 18 april 2007 19:47 schreef static het volgende:
Hoe/waar kan ik zien met welk type toestel ik vrijdagochtend terugvlieg van Cairo naar Amsterdam (KL0554)?
Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jspquote:Op dit moment kunnen wij op de KLM website helaas nog niet duidelijk het verwachte vliegtuigtypes voor uw vlucht weergeven.
Op de website van het Skyteam kunt wel onder voorbehoud een overzicht vinden van de gebruikte vliegtuig type voor een vlucht. De vliegtuigen worden alleen met het type nummer aangegeven en zonder aanduiding van de fabrieksnaam zoals Boeing, Airbus of andere namen.
quote:Met ingang van 16 april 2007 is de Gate Delivery Service op Schiphol afgeschaft. Tot deze datum werden de tax free-aankopen van passagiers die reisden naar de Verenigde Staten of met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij na betaling apart gezet en werd aan de gate afgeleverd. Deze veiligheidsmaatregel was op last van de Amerikaanse autoriteiten. Onlangs zijn deze accoord gegaan met de speciale See Buy Fly-tas waar de aankopen nu mee worden verzegeld. Hiermee is de Gate Delivery Service vervallen.
Comfortabele vertrektijdquote:Op woensdag 18 april 2007 21:10 schreef static het volgende:
Gevonden, ben op de website van Skyteam terecht gekomen via de KLM:
[..]
Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jsp
Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.quote:
Ja oké, Afrika ligt over het algemeen in (bijna) dezelfde tijdszone, maar toch om 3u vertrekken is niet echt je-van-het. (hoewel je wel kan pitten voor die 4,5u)quote:Op woensdag 18 april 2007 23:25 schreef static het volgende:
[..]
Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |