En als je ze niet naleeft, dan gaat er nog wat meer tijd verlorenquote:Op maandag 9 april 2007 22:06 schreef Fogel het volgende:
Dus bij eventjes een weekendje op en neer naar New York gaat er tegenwoordig (ruim) een halve dag verloren aan de naleving van deze regels?
Mijn punt was voornamelijk dat er geen tijdsindicatie bij staat. Dat je ruim vantevoren aanwezig moet zijn als je richting de VS vertrekt was al duidelijk, maar hoe lang zal deze check-out duren? En wat als je niet in het hotel hebt overnacht wat je bij aankomst zei, maar in een ander (bijvoorbeeld omdat hotel A overboekt was)?quote:Op maandag 9 april 2007 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En als je ze niet naleeft, dan gaat er nog wat meer tijd verloren![]()
Ik neem aan dat ze ook echt willen weten dat je bent opgerot uit de VS haha. (er bleven nogal wat mensen steken denk ik...)quote:[b]Op maandag 9 april 2007 22:23 schreef Bora-Bora het volgende:[quote]
am bij dat uitchecken dan?![]()
Ik zie het nut er niet van...
Waarschijnlijk deden ze dan met dat groene flapje nix meer...: hup, prullenbak... geen zin om het in de computer in te voeren...quote:Op maandag 9 april 2007 22:29 schreef Douwe het volgende:
Dat doen ze goedbeschouwd nu toch ook al door dat groene flapje weer uit je paspoort te rukken?
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staatquote:The exit procedures being piloted require foreign visitors to check out at an exit station or with a US VISIT exit attendant at the departure gate at the port. Foreign visitors will go though one of the following three processes, depending on location.
o Under one alternative, visitors departing the United States will check out of the country at exit stations located within the airport or seaport terminal. As with the process the visitors encounter upon entry at airports or seaports, their travel documents are read, their two index fingers will be scanned at the exit station, their digital picture will be taken, and they will receive a printed receipt that verifies that they have checked out. An exit attendant will be available to assist with visitors’ check out.
o The second alternative still uses the exit station but includes an additional step – verifying – at the departure gate. Visitors will be required to present the receipt at their departure gate to confirm that they checked out at the exit station. The exit attendant will scan the receipt and then ask the visitor to place an index finger on the scanning device. Once the person’s identity is matched to the receipt, the exit attendant will hand the visitor his or her receipt back and the visitor will board the airplane.
o Another alternative under the pilot program is a biometric check-out process with a US VISIT exit attendant at visitors’ departure gates.
Dat laat me wel koud eigenlijk...quote:Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Business concept: je krijgt meteen de hele route die je hebt afgelegd mee in handzaam pocketformaat en daar staat ook meteen in wat je waar en wanneer met welke credit card of contant (RFID zit al in de meeste dollar briefjes volgens de geruchten) hebt betaald, hoe lang je op welke plek bent geweest, wat snapshots van hoe je het gordijn van je hotelkamer dicht maakt, etc, etc...quote:Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
quote:Op maandag 9 april 2007 22:54 schreef Fogel het volgende: Business concept: je krijgt meteen de hele route die je hebt afgelegd mee in handzaam pocketformaat en daar staat ook meteen in wat je waar en wanneer met welke credit card of contant (RFID zit al in de meeste dollar briefjes volgens de geruchten) hebt betaald, hoe lang je op welke plek bent geweest, wat snapshots van hoe je het gordijn van je hotelkamer dicht maakt, etc, etc...![]()
Mijn moeder is afgelopen Maart 2007 bij mij op bezoek geweest, en daarbij vergaten ze ook het groene kaartje eruit te halen. Zij had dat vervolgens naar het Amerikaans consulaat gestuurd, die het vervolgens aan haar terug stuurden en verlangden dat ze het naar een adres in Amerika moest sturen met bewijs van tickets, etc dat ze de VS ook echt had verlaten.quote:Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Ik kwam hierop omdat ik het op een website van een vliegveld zag staan, dat je inderdaad rekening moest houden met de nieuwe exit procedures. Die kunnen dus nu op drie manieren:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Ook geen probleem. Dan gaat dat ding bij een garage sale voor $10 weg, dan ben ik er ook weer vanaf. Heb nog genoeg andere koffers.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:06 schreef static het volgende:
Ja, daar krijg je problemen mee.
Vorige week hetzelfde probleem gehad met vliegtarieven. Die site bleef crashen na of bij het opzoeken van vluchtdetails. Toen maar bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef Fiama het volgende:
.... meer mensen ervaring met vliegtarieven.nl die me kunnen vertellen of ik nog wat moet weten wat op die pagina stond?
Het gaat bij de meeste maatschappijen uiteindelijk om de omtrek van de koffer, zou je dus daar moeten checken. En verder moet het gewicht onder de 32 kilo blijven....quote:Op woensdag 11 april 2007 01:03 schreef maartena het volgende:
Hey.... ik vlieg in September weer naar Nederland. Nu heb ik in 1999 een ENORME Samsonite gekocht (zo'n grote plastic koffer, maar dan maatje extra groot), en volgens de nieuwe standaarden die in 2003 zijn gaan gelden is de koffer ruim 4 centimeter te groot in de dikte. Lengte en hoogte zijn wel normaal. Denk aan een grote koffer die gewoon extra-dik is.
Klopt, er zouden voor handbagage nog scherpere eisen komen, zodat je alleen nog maar echt een minimum mee kan nemen. Aangezien in bussiness-class er andere voorwaarden gelden bij de traditionele maatschappijen (jas, pak, paraplu, laptop mag allemaal extra mee) en bij low cost maatschappijen ze juist om kosten te besparen je zo veel mogelijk handbagage mee willen laten nemen, zal dit nog wel even gaan duren.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:06 schreef static het volgende:
Ja, daar krijg je problemen mee.
Voordat ik naar Egypte ging kwam ik erachter dat mijn nieuwe breedbeeld laptop niet meer in mijn vorige laptoptas zou passen, toen ik een nieuwe kocht waarschuwde men dat dat binnenkort ook verboden is.
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meerquote:Op woensdag 11 april 2007 10:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vorige week hetzelfde probleem gehad met vliegtarieven. Die site bleef crashen na of bij het opzoeken van vluchtdetails. Toen maar bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.
Als je een reserveringsnummer hebt en het geldis afgeschreven dan heb je geboektquote:Op woensdag 11 april 2007 12:01 schreef Fiama het volgende:
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meer. Denk je dat het voor de rest gewoon goed is als ik wel mijn reisinformatie online kan aanvragen?
Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.quote:Op maandag 9 april 2007 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
Belangrijke informatie voor iedereen die de VS verlaat:
http://www.dhs.gov/xnews/releases/press_release_0598.shtm
Op steeds meer vliegvelden komen er EXIT-stations, waar je dus ook mout 'uitchecken' uit de VS.
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.quote:Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:
Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
Ik ben in 2005 vanuit Atlanta vertrokken richting Nederland en ik moest inderdaad bij een automaat mijn vingerafdruk laten scannen en mijn paspoort, waarna ik "uitgelogd" was uit de VS. Kreeg een mooi kaartje met een soort van barcode als bewijs en dat was het...quote:Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:
[..]
Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.
Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
In Chicago hadden ze niets in ieder geval.... mijn moeder kwam gewoon thuis met de groene I-94 kaart nog in haar paspoort geniet. Die moest ze dus terugsturen naar de VS.... (dat moet je overigens wel doen, zeker nu DHS nog een zooitje is en het verstrijken van een I-94 wel wordt gelogged, terwijl de EXIT stations nog lang niet overal aanwezig zijn)quote:Op zondag 15 april 2007 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.
Het bericht uit 2005 gaf alleen wat duidelijker aan waar het om ging
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..quote:Op maandag 16 april 2007 15:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n reorganisatie die al jaren duurt en nog jaren kan duren.
Tja, het is niet zo dat de reorganisatie specifiek alleen te maken heeft met veiligheid, etc.... de hele US Customs etc, is verhuisd van het ministerie van buitenlandse zaken naar het department of homeland security. En aangezien de VS geen klein land is kan dat even duren inderdaad....quote:Op maandag 16 april 2007 15:37 schreef The_stranger het volgende:
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..
Blijkbaar is het toch niet zo urgent als men er jaren over doet
Ik heb hem ook niet af kunnen/hoeven geven toen ik na een dagje VS weer terug naar Canada ging. Gelukkig hoorde ik op de een of andere manier dat het heel belangrijk was en heb ik info opgezocht. Uiteindelijk ´t papiertje opgestuurd naar de VS met begeleidende brief en bewijs dat ik het land had verlaten. En 4 maanden later ofzo mag je dan weer een brief sturen met het verzoek om een ontvangstbevestiging. Amerikanen...quote:Op maandag 16 april 2007 22:11 schreef Knakker het volgende:
Ik heb ook nog een leuke met de I-94... toen ik een jaar geleden via Washington naar Buenos Aires vloog, moest ik door de douane (hoewel ik door het transit-poortje ben gegaan). Daar hebben ze me dat groene I-94 papiertje gegeven, maar toen ik mijn aansluitende vlucht naar Buenos Aires nam, ben ik niet weer door de douane gekomen om dat papiertje weer af te geven
En ik heb hem niet meer... over een week zal ik erachter komen wat de gevolgen zijn![]()
Dat doen ze ook niet. Ze registreren alleen het paspoort nummer en de datum dat je aankwam en vertrok. Dat wordt door een stel goedkope datatypisten met tienduizenden per dag gewoon in een computer geklopt. De kaartjes zelf verdwijnen in het ronde archief.quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:28 schreef jaco het volgende:
Wat betreft de I-94 kaartjes: heel netjes dat je die instuurt naar dat adres als ze niet worden ingenomen. Maar lig er niet wakker van als je dat niet hebt gedaan!
Bij mij werd het ook een keer vergeten en ik heb die niet ingestuurd. Ik ben sindsdien vele malen zonder problemen teruggekeerd naar de VS. Ik geloof -eerlijk gezegd- niet dat ze al die tientallen miljoenen ingeleverde kaartjes registreren. Bedenk dat ze allemaal handgeschreven zijn door verschillende mensen. Dat valt niet automatisch te scannen met OCR..
gevonden op airliners.net :quote:Op woensdag 18 april 2007 19:47 schreef static het volgende:
Hoe/waar kan ik zien met welk type toestel ik vrijdagochtend terugvlieg van Cairo naar Amsterdam (KL0554)?
Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jspquote:Op dit moment kunnen wij op de KLM website helaas nog niet duidelijk het verwachte vliegtuigtypes voor uw vlucht weergeven.
Op de website van het Skyteam kunt wel onder voorbehoud een overzicht vinden van de gebruikte vliegtuig type voor een vlucht. De vliegtuigen worden alleen met het type nummer aangegeven en zonder aanduiding van de fabrieksnaam zoals Boeing, Airbus of andere namen.
quote:Met ingang van 16 april 2007 is de Gate Delivery Service op Schiphol afgeschaft. Tot deze datum werden de tax free-aankopen van passagiers die reisden naar de Verenigde Staten of met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij na betaling apart gezet en werd aan de gate afgeleverd. Deze veiligheidsmaatregel was op last van de Amerikaanse autoriteiten. Onlangs zijn deze accoord gegaan met de speciale See Buy Fly-tas waar de aankopen nu mee worden verzegeld. Hiermee is de Gate Delivery Service vervallen.
Comfortabele vertrektijdquote:Op woensdag 18 april 2007 21:10 schreef static het volgende:
Gevonden, ben op de website van Skyteam terecht gekomen via de KLM:
[..]
Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jsp
Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.quote:
Ja oké, Afrika ligt over het algemeen in (bijna) dezelfde tijdszone, maar toch om 3u vertrekken is niet echt je-van-het. (hoewel je wel kan pitten voor die 4,5u)quote:Op woensdag 18 april 2007 23:25 schreef static het volgende:
[..]
Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |