Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:38 schreef Coelho het volgende:
Oke, maar dat naheffingsverhaal geldt voor grijsvliegers, dwz van A naar C via B, en dan in B opstappen. Maar het gaat hier om een directe vlucht, van A naar B, en van B terug naar A. Maar dat laatste hoeft niet omdat ik terug naar A ga met de auto. Alleen een enkeltje A naar B is 900 euro, en een retourtje nog geen 300. Overigens een lijndienst, geen low budget.
Officieel is dit niet toegestaan omdat dit throw-away-ticketing is. Maar het is voor een airline heel lastig om hier tegen op te treden, men kan immers altijd aanvoeren dat men te laat was voor de retourvlucht en niet meer kon inchecken voor de retourvlucht.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!
En als de heenweg, toen vloog ik via Washington naar Columbus, wat dus wel handig is. Les 1: check de route voordat je een ticket boekt waarbij je 3000 km omreist voor niksquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:12 schreef Douwe het volgende:
Werkt hetzelfde als het Columbus-Denver stuk, eigenlijk
Goeie tip Douwe!quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:16 schreef Douwe het volgende:
Bel United anders, misschien is het nog wel om te zetten. Ook voor United is het voordeliger als jij 1 vlucht minder maakt
In de VS hebben een aantal maatschappijen daar een betere regeling voor. Bijvoorbeeld United:quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:26 schreef Fogel het volgende:
Als je je vlucht mist door een te laat inkomend vliegtuig mag je gewoon met de volgende vlucht mee, geen probleem (mits plek). En anders boek je gewoon een nieuw ticket aldaar als het je eigen fout was. Komt allemaal wel goed
Maar dat kun je natuurlijk ook makkelijk doen als je elk (half) uur een verbinding hebtquote:Same-day travel changes
Check in at the airport and standby for an earlier flight without paying a fee, or
Confirm a seat on an alternate flight for $25 at EasyCheck-in Online or at an EasyCheck-in kiosk at the airport
Nee, heb ik ook al eens gedaan. (Toen ik naar de VS verhuisde). Geen enkel probleem verder. Maatschappijen houden er zelfs rekening mee dat dit gebeurd, vandaar het fenomeen overboeking.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:00 schreef Coelho het volgende:
Is het toegestaan om een retourvlucht te kopen en slechts een enkeltje te gebruiken? Dit door het enorme prijsverschil. Of kom je hiermee in de problemen omdat ze je missen in het vliegtuig? Wie weet dit/heeft hier ervaring mee?
Tja, dat doen ze om stoelen te vullen. Een vlucht van Amsterdam naar Miami bijvoorbeeld verkoopt standaard maar voor 75% per vlucht. Om de overige 25% toch te vullen verkopen ze de vluchten goedkoper aan Duitsland en Belgie, en daarmee vullen ze ook de stoelen van Frankfurt en Brussel naar Amsterdam bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:33 schreef kless het volgende:
Waarom zou een kortere reis nu meer moeten kosten dan? zelf voor de klm zou dat gunstiger moeten zijn.
Dat bedoel ik dus met bllsht.
Alleen bij de eerste binnenkomende vlucht in de VS wordt er een stempel in je paspoort gezet, als je uit de VS gaat wordt er geen uitreisstempel ingezet.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:25 schreef SaskiaR het volgende:
Naja, ik ga ook de VS uit, dus ergens moet er wel een stempeltje in mijn paspoort gezet worden... ik zie wel waar ze dat gaan doen.
Zoals gezegd, optie 1 zal niet gaan omdat ze de retourvlucht automatisch zullen annuleren als je de de heenvlucht niet hebt gemaakt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:58 schreef rameijer het volgende:
Ik wil in mei vanuit Griekenland naar Nederland rijden met de auto en dan weer terugvliegen naar Athene (liefst met de KLM). Zouden ze daar moeilijk over doen?
Er zijn dus 2 mogelijkheden voor retourtickets:
1) ATH-AMS-ATH
2) AMS-ATH-AMS
Bij de 1e optie kan ik me voorstellen dat ze de retourvlucht annuleren als ik voor de heenvlucht niet kom opdagen, maar dan neem ik toch gewoon de 2e optie?
Of gaan ze dan lopen zeiken als ik de volgende keer weer naar Nederland wil?
Niet geprobeerd, maar dit lijkt me niet mogelijk. Bij de lounge willen ze je boarding pass zien, dus je moet eerst inchecken. Ik denk niet dat je je vlucht nog kunt annuleren als je al ingechecked bent.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
Nee, da's niks voor mij, is veel duurder dan bijvoorbeeld de aanual fee voor een diners club credit card die ook toegang geeft tot lounges. Maar bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 04:03 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit niets voor je: http://www.prioritypass.com/
Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
Bij de SAS schrijven ze het volgende:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?
Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.quote:If you are a holder of a same-day international Business class ticket with SAS, a Star Alliance partner or other SAS partner, you are welcome to visit SAS Business Lounge on the same day of departure at the respective airport.
Ik denk dat ze dat niet schrijven omdat dat vanzelfsprekend is. Normaalgesproken loop je niet aan airside rond zonder ingechecked te zijn. Wat ben je van plan om ze bij de toegangskontrole te laten zien? Een printout van je eTicket? Als ze dat scannen dan vragen ze waarom je niet bent ingechecked of ze bieden je aan om je ter plekke in te checken.quote:Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.
Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:26 schreef Erasmusch het volgende:
.
Weet iemand of ze in Azie moeilijk doen met enkeltjes? Kreeg zo'n soort mededeling bij airasia. Mijn plan was AMS-HK, dan Macau-BKK, SNG-Bali en uiteindelijk Bali-AMS
U vliegt met Oasis Airlines vanaf LGW naar Hong Kong?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:34 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?
Ik kom in HK met vliegtuig aan, maar vertrek weer vanaf Macau. En BKK vlieg ik binnen maar reis ik gewoon langzaam naar beneden.
Thanks voor de uitgebreide reply.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
U vliegt met Oasis Airlines vanaf LGW naar Hong Kong?
Officieel moet je in Thailand bij binnenkomst ook een retourticket hebben, of een ticket naar een andere bestemming buiten thailand. Dit is in Theorie, gezien mij dit nog NOOIT is gevraagd. (En ik reis in Azië zelf ook regelmatig, en dan kom ik niet met een Europese vlucht aan, maar ook met de budgetairliners) Aan de andere kant, dat is geen garantie, dus zou je voor de 100% zekerheid ook een ticket kunnen boeken BKK - KL of BKK - SIN bij Air Asia of Tiger Airways, dat valt echt wel mee in de prijs, voor zo'n 1500 THB, 35 Euro inclusief moet dat al kunnen lukken!
Aankomst in Hong Kong is geen probleem, gezien je een ticket hebt vanaf Macau naar BKK, ook al zal daar in Hong Kong niet naar gevraagd worden. Ook binnenkomst in Macau is geen probleem, gezien je een uitreisticket hebt, en dat er heel veel mensen zijn die vanaf Hong Kong naar Macau met de boot reizen voor een dagje gokken. Singapore ook niet, gezien je daar een uitreisticket hebt, al zullen ze ook daar in principe niet naar vragen.
Bovenstaande is overigens als je een NL of ander Europees paspoort hebt, heb je een ander paspoort, of zie je er niet als blanke toerist uit, dan doen ze vooral bij binnenkomt in Singapore stukken moeilijker, omdat je dan moet bewijzen dat je een uitreisticket hebt.
Als je met Malaysia Airlines naar HK vliegt, zal je stoppen in Kuala Lumpur in Maleisië en vandaar verder reizen maar Hong Kong. Wel een vreemde combi als ze je laten vliegen van AMS - KL - HKG en dan terug vanaf een andere bestemming, of is dat met Singapore Airlines?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Thanks voor de uitgebreide reply.
Heb nog niks geboekt, maar had een handige combo gezien van Malaysia Airlines. Dus 'rechtstreeks' (stop in Taipei dacht ik) naar HK. Zal dat als backup eens uitzoeken! Blank met NLs paspoort idd
Nee, heb het net ff gecheckt, het was echt in Taipei. Alleen is ie nu alweer 300e duurder Via dat worldticketcenter.nl Die gasten van Kilroy replyen niet echt. Ik wil over ong 2wk naar Hong Kong en dan 10wk later terug vanaf Bali. Of evt Singapore ofzo als dat veel zou schelen. Heb jij toevallig nog tips?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je met Malaysia Airlines naar HK vliegt, zal je stoppen in Kuala Lumpur in Maleisië en vandaar verder reizen maar Hong Kong. Wel een vreemde combi als ze je laten vliegen van AMS - KL - HKG en dan terug vanaf een andere bestemming, of is dat met Singapore Airlines?
En als je ze niet naleeft, dan gaat er nog wat meer tijd verlorenquote:Op maandag 9 april 2007 22:06 schreef Fogel het volgende:
Dus bij eventjes een weekendje op en neer naar New York gaat er tegenwoordig (ruim) een halve dag verloren aan de naleving van deze regels?
Mijn punt was voornamelijk dat er geen tijdsindicatie bij staat. Dat je ruim vantevoren aanwezig moet zijn als je richting de VS vertrekt was al duidelijk, maar hoe lang zal deze check-out duren? En wat als je niet in het hotel hebt overnacht wat je bij aankomst zei, maar in een ander (bijvoorbeeld omdat hotel A overboekt was)?quote:Op maandag 9 april 2007 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En als je ze niet naleeft, dan gaat er nog wat meer tijd verloren
Ik neem aan dat ze ook echt willen weten dat je bent opgerot uit de VS haha. (er bleven nogal wat mensen steken denk ik...)quote:[b]Op maandag 9 april 2007 22:23 schreef Bora-Bora het volgende:[quote]
am bij dat uitchecken dan?
Ik zie het nut er niet van...
Waarschijnlijk deden ze dan met dat groene flapje nix meer...: hup, prullenbak... geen zin om het in de computer in te voeren...quote:Op maandag 9 april 2007 22:29 schreef Douwe het volgende:
Dat doen ze goedbeschouwd nu toch ook al door dat groene flapje weer uit je paspoort te rukken?
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staatquote:The exit procedures being piloted require foreign visitors to check out at an exit station or with a US VISIT exit attendant at the departure gate at the port. Foreign visitors will go though one of the following three processes, depending on location.
o Under one alternative, visitors departing the United States will check out of the country at exit stations located within the airport or seaport terminal. As with the process the visitors encounter upon entry at airports or seaports, their travel documents are read, their two index fingers will be scanned at the exit station, their digital picture will be taken, and they will receive a printed receipt that verifies that they have checked out. An exit attendant will be available to assist with visitors’ check out.
o The second alternative still uses the exit station but includes an additional step – verifying – at the departure gate. Visitors will be required to present the receipt at their departure gate to confirm that they checked out at the exit station. The exit attendant will scan the receipt and then ask the visitor to place an index finger on the scanning device. Once the person’s identity is matched to the receipt, the exit attendant will hand the visitor his or her receipt back and the visitor will board the airplane.
o Another alternative under the pilot program is a biometric check-out process with a US VISIT exit attendant at visitors’ departure gates.
Dat laat me wel koud eigenlijk...quote:Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Business concept: je krijgt meteen de hele route die je hebt afgelegd mee in handzaam pocketformaat en daar staat ook meteen in wat je waar en wanneer met welke credit card of contant (RFID zit al in de meeste dollar briefjes volgens de geruchten) hebt betaald, hoe lang je op welke plek bent geweest, wat snapshots van hoe je het gordijn van je hotelkamer dicht maakt, etc, etc...quote:Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Ja, ik denk dat je gelijk hebt!quote:Op maandag 9 april 2007 22:54 schreef Fogel het volgende: Business concept: je krijgt meteen de hele route die je hebt afgelegd mee in handzaam pocketformaat en daar staat ook meteen in wat je waar en wanneer met welke credit card of contant (RFID zit al in de meeste dollar briefjes volgens de geruchten) hebt betaald, hoe lang je op welke plek bent geweest, wat snapshots van hoe je het gordijn van je hotelkamer dicht maakt, etc, etc...
Mijn moeder is afgelopen Maart 2007 bij mij op bezoek geweest, en daarbij vergaten ze ook het groene kaartje eruit te halen. Zij had dat vervolgens naar het Amerikaans consulaat gestuurd, die het vervolgens aan haar terug stuurden en verlangden dat ze het naar een adres in Amerika moest sturen met bewijs van tickets, etc dat ze de VS ook echt had verlaten.quote:Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Ik kwam hierop omdat ik het op een website van een vliegveld zag staan, dat je inderdaad rekening moest houden met de nieuwe exit procedures. Die kunnen dus nu op drie manieren:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Ook geen probleem. Dan gaat dat ding bij een garage sale voor $10 weg, dan ben ik er ook weer vanaf. Heb nog genoeg andere koffers.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:06 schreef static het volgende:
Ja, daar krijg je problemen mee.
Vorige week hetzelfde probleem gehad met vliegtarieven. Die site bleef crashen na of bij het opzoeken van vluchtdetails. Toen maar bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef Fiama het volgende:
.... meer mensen ervaring met vliegtarieven.nl die me kunnen vertellen of ik nog wat moet weten wat op die pagina stond?
Het gaat bij de meeste maatschappijen uiteindelijk om de omtrek van de koffer, zou je dus daar moeten checken. En verder moet het gewicht onder de 32 kilo blijven....quote:Op woensdag 11 april 2007 01:03 schreef maartena het volgende:
Hey.... ik vlieg in September weer naar Nederland. Nu heb ik in 1999 een ENORME Samsonite gekocht (zo'n grote plastic koffer, maar dan maatje extra groot), en volgens de nieuwe standaarden die in 2003 zijn gaan gelden is de koffer ruim 4 centimeter te groot in de dikte. Lengte en hoogte zijn wel normaal. Denk aan een grote koffer die gewoon extra-dik is.
Klopt, er zouden voor handbagage nog scherpere eisen komen, zodat je alleen nog maar echt een minimum mee kan nemen. Aangezien in bussiness-class er andere voorwaarden gelden bij de traditionele maatschappijen (jas, pak, paraplu, laptop mag allemaal extra mee) en bij low cost maatschappijen ze juist om kosten te besparen je zo veel mogelijk handbagage mee willen laten nemen, zal dit nog wel even gaan duren.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:06 schreef static het volgende:
Ja, daar krijg je problemen mee.
Voordat ik naar Egypte ging kwam ik erachter dat mijn nieuwe breedbeeld laptop niet meer in mijn vorige laptoptas zou passen, toen ik een nieuwe kocht waarschuwde men dat dat binnenkort ook verboden is.
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meer . Denk je dat het voor de rest gewoon goed is als ik wel mijn reisinformatie online kan aanvragen?quote:Op woensdag 11 april 2007 10:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vorige week hetzelfde probleem gehad met vliegtarieven. Die site bleef crashen na of bij het opzoeken van vluchtdetails. Toen maar bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.
Als je een reserveringsnummer hebt en het geldis afgeschreven dan heb je geboektquote:Op woensdag 11 april 2007 12:01 schreef Fiama het volgende:
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meer . Denk je dat het voor de rest gewoon goed is als ik wel mijn reisinformatie online kan aanvragen?
Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.quote:Op maandag 9 april 2007 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
Belangrijke informatie voor iedereen die de VS verlaat:
http://www.dhs.gov/xnews/releases/press_release_0598.shtm
Op steeds meer vliegvelden komen er EXIT-stations, waar je dus ook mout 'uitchecken' uit de VS.
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.quote:Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:
Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
Ik ben in 2005 vanuit Atlanta vertrokken richting Nederland en ik moest inderdaad bij een automaat mijn vingerafdruk laten scannen en mijn paspoort, waarna ik "uitgelogd" was uit de VS. Kreeg een mooi kaartje met een soort van barcode als bewijs en dat was het...quote:Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:
[..]
Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.
Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
In Chicago hadden ze niets in ieder geval.... mijn moeder kwam gewoon thuis met de groene I-94 kaart nog in haar paspoort geniet. Die moest ze dus terugsturen naar de VS.... (dat moet je overigens wel doen, zeker nu DHS nog een zooitje is en het verstrijken van een I-94 wel wordt gelogged, terwijl de EXIT stations nog lang niet overal aanwezig zijn)quote:Op zondag 15 april 2007 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.
Het bericht uit 2005 gaf alleen wat duidelijker aan waar het om ging
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..quote:Op maandag 16 april 2007 15:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n reorganisatie die al jaren duurt en nog jaren kan duren.
Tja, het is niet zo dat de reorganisatie specifiek alleen te maken heeft met veiligheid, etc.... de hele US Customs etc, is verhuisd van het ministerie van buitenlandse zaken naar het department of homeland security. En aangezien de VS geen klein land is kan dat even duren inderdaad....quote:Op maandag 16 april 2007 15:37 schreef The_stranger het volgende:
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..
Blijkbaar is het toch niet zo urgent als men er jaren over doet
Ik heb hem ook niet af kunnen/hoeven geven toen ik na een dagje VS weer terug naar Canada ging. Gelukkig hoorde ik op de een of andere manier dat het heel belangrijk was en heb ik info opgezocht. Uiteindelijk ´t papiertje opgestuurd naar de VS met begeleidende brief en bewijs dat ik het land had verlaten. En 4 maanden later ofzo mag je dan weer een brief sturen met het verzoek om een ontvangstbevestiging. Amerikanen...quote:Op maandag 16 april 2007 22:11 schreef Knakker het volgende:
Ik heb ook nog een leuke met de I-94... toen ik een jaar geleden via Washington naar Buenos Aires vloog, moest ik door de douane (hoewel ik door het transit-poortje ben gegaan). Daar hebben ze me dat groene I-94 papiertje gegeven, maar toen ik mijn aansluitende vlucht naar Buenos Aires nam, ben ik niet weer door de douane gekomen om dat papiertje weer af te geven
En ik heb hem niet meer... over een week zal ik erachter komen wat de gevolgen zijn
Dat doen ze ook niet. Ze registreren alleen het paspoort nummer en de datum dat je aankwam en vertrok. Dat wordt door een stel goedkope datatypisten met tienduizenden per dag gewoon in een computer geklopt. De kaartjes zelf verdwijnen in het ronde archief.quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:28 schreef jaco het volgende:
Wat betreft de I-94 kaartjes: heel netjes dat je die instuurt naar dat adres als ze niet worden ingenomen. Maar lig er niet wakker van als je dat niet hebt gedaan!
Bij mij werd het ook een keer vergeten en ik heb die niet ingestuurd. Ik ben sindsdien vele malen zonder problemen teruggekeerd naar de VS. Ik geloof -eerlijk gezegd- niet dat ze al die tientallen miljoenen ingeleverde kaartjes registreren. Bedenk dat ze allemaal handgeschreven zijn door verschillende mensen. Dat valt niet automatisch te scannen met OCR..
gevonden op airliners.net :quote:Op woensdag 18 april 2007 19:47 schreef static het volgende:
Hoe/waar kan ik zien met welk type toestel ik vrijdagochtend terugvlieg van Cairo naar Amsterdam (KL0554)?
Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jspquote:Op dit moment kunnen wij op de KLM website helaas nog niet duidelijk het verwachte vliegtuigtypes voor uw vlucht weergeven.
Op de website van het Skyteam kunt wel onder voorbehoud een overzicht vinden van de gebruikte vliegtuig type voor een vlucht. De vliegtuigen worden alleen met het type nummer aangegeven en zonder aanduiding van de fabrieksnaam zoals Boeing, Airbus of andere namen.
quote:Met ingang van 16 april 2007 is de Gate Delivery Service op Schiphol afgeschaft. Tot deze datum werden de tax free-aankopen van passagiers die reisden naar de Verenigde Staten of met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij na betaling apart gezet en werd aan de gate afgeleverd. Deze veiligheidsmaatregel was op last van de Amerikaanse autoriteiten. Onlangs zijn deze accoord gegaan met de speciale See Buy Fly-tas waar de aankopen nu mee worden verzegeld. Hiermee is de Gate Delivery Service vervallen.
Comfortabele vertrektijdquote:Op woensdag 18 april 2007 21:10 schreef static het volgende:
Gevonden, ben op de website van Skyteam terecht gekomen via de KLM:
[..]
Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jsp
Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.quote:
Ja oké, Afrika ligt over het algemeen in (bijna) dezelfde tijdszone, maar toch om 3u vertrekken is niet echt je-van-het. (hoewel je wel kan pitten voor die 4,5u)quote:Op woensdag 18 april 2007 23:25 schreef static het volgende:
[..]
Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |