abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 19:38:03 #201
45833 crew  Fogel
pi_47275379
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:38 schreef Coelho het volgende:
Oke, maar dat naheffingsverhaal geldt voor grijsvliegers, dwz van A naar C via B, en dan in B opstappen. Maar het gaat hier om een directe vlucht, van A naar B, en van B terug naar A. Maar dat laatste hoeft niet omdat ik terug naar A ga met de auto. Alleen een enkeltje A naar B is 900 euro, en een retourtje nog geen 300. Overigens een lijndienst, geen low budget.
Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:57:36 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47278423
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!
Officieel is dit niet toegestaan omdat dit throw-away-ticketing is. Maar het is voor een airline heel lastig om hier tegen op te treden, men kan immers altijd aanvoeren dat men te laat was voor de retourvlucht en niet meer kon inchecken voor de retourvlucht.
(Dat je dan geen nieuw ticket bij de betreffende airline hebt gekocht doet niet terzake, je kan immers bij meerdere maatschappijen vliegtickets kopen).

Overigens heb ook ik een aantal keren hiervan gebruik gemaakt omdat KLM bedacht dat een enkele reis 3x zo duur zou zijn als een retourticket, voor een enkele reis waren zogenaamd alleen businessklasse stoelen beschiknbaar, terwijl bij een 'retour' vlucht de laagste boekingstarieven nog beschikbaar waren. (Helemaal wrang op de Europese vluchten is, dat de Business Klasse stoelen eigenlijk gewoon economy stoelen zijn )

Mochten ze mij ooit willen gaan naheffen voor deze reden, lijkt mij dat leuk om voor te laten komen, gezien het niet te bewijzen is. Vooralsnog zal het zover niet komen lijkt mij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:06:45 #203
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_47278810
Ik heb niet zoveel ervaring met vliegen (hetgeen blijkt uit mijn vraag): ik heb een ticket van Columbus (Ohio) naar Schiphol via Denver (ja, dat is niet handig, maar ik kan mijn ticket kennelijk niet meer wijzigen). Maar nu zit er een ' stopover' in de vlucht van Denver naar Amsterdam, in Chicago namelijk. Wat betekent dat precies? Moet ik uitstappen en vervolgens weer in hetzelfde vliegtuig instappen? Of wordt er een geheel ander vliegtuig gebruikt voor het 2e deel van de reis, en moet ik dus gewoon overstappen op een ander vliegtuig? En waar krijg ik mijn boardingpass die ik voor de stopover nodig heb (bij het inchecken in Columbus, waar ik dan dus 3 boardingpassen zou krijgen), of in Denver pas?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:07:51 #204
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47278855
Stopover is meestal dat je dan een nacht in Chicago blijft.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:09:49 #205
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_47278939
Nee dat is het niet, want op mijn ticket staat ' vliegtijd 12 uur, stopover 1'. En de tijden die erbij staan, staan niet toe dat ik daar een nacht blijf.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:09:58 #206
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47278943
Volgens mij vliegt United Denver-Schiphol onder één vluchtnummer, maar met een overstap in Chicago. In dat geval is het dus alleen een kwestie van overstappen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:11:28 #207
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_47278996
ja, het is idd United, en het heeft 1 vluchtnummer. Dus gewoon overstappen op een ander vliegtuig? Of weer in hetzelfde vliegtuig instappen (er staat voor de hele vlucht maar 1 toesteltype vermeld).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:12:38 #208
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279036
Dat weet ik niet... je moet in ieder geval het vliegtuig uit, en in Chicago op de borden kijken (of aan een steward(ess) vragen naar welke gate je moet voor de aansluitende vlucht naar Amsterdam.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:12:57 #209
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279046
Werkt hetzelfde als het Columbus-Denver stuk, eigenlijk
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 21:13:33 #210
45833 crew  Fogel
pi_47279064
Mochten ze me een naheffing sturen voor die laatste vlucht, heb ik zelfs nog zwart op wit staan dat de baliemedewerker met aangeraden heeft om een retourticket te kopen!
Business Class heet niet voor niks Europe Select.... alleen het eten is iets luxer en het personeel besteed wat meer aandacht aan je, maar dat is het verschil met economy niet waard. Als ze nu (net als de SAS op vluchten waar geen ruimere stoelen beschikbaar zijn voor BC) nou nog minimaal de middelste stoel vrij zouden houden zou het al iets rechtvaardiger zijn.

edit: dit was een reactie op ozzietukker
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:15:49 #211
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_47279130
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:12 schreef Douwe het volgende:
Werkt hetzelfde als het Columbus-Denver stuk, eigenlijk
En als de heenweg, toen vloog ik via Washington naar Columbus, wat dus wel handig is. Les 1: check de route voordat je een ticket boekt waarbij je 3000 km omreist voor niks
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:16:43 #212
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279163
Bel United anders, misschien is het nog wel om te zetten. Ook voor United is het voordeliger als jij 1 vlucht minder maakt
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:18:05 #213
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47279214
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:16 schreef Douwe het volgende:
Bel United anders, misschien is het nog wel om te zetten. Ook voor United is het voordeliger als jij 1 vlucht minder maakt
Goeie tip Douwe!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:18:06 #214
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_47279216
Heb ik al gedaan, kon niet...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:19:19 #215
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279268
Sterkte dan
Zie het zo: je hebt nu voor hetzelfde geld een vlucht extra! Hoe tof is dat!
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:20:41 #216
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_47279311
Joepie ik vind vliegen op zich wel tof, alleen het stressen qua overstappen, douane, het idee dat je je vlucht zou missen etc. vind ik altijd nogal stressvol.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:22:28 #217
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47279376
Heerlijk toch dat overstappen! Onderbreekt de vlucht even.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:24:23 #218
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279446
Overstappen binnen de Verenigde Staten zelf is geen probleem, geen paspoortcontroles en dergelijke. En bij luchtvaartmaatschappijen is het over het algemeen gewoont om óf te wachten op overstappende passagiers, óf om je over te boeken en je af te kopen met een luxe hotel en lekkere maaltijden
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:25:14 #219
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_47279486
Naja, ik ga ook de VS uit, dus ergens moet er wel een stempeltje in mijn paspoort gezet worden... ik zie wel waar ze dat gaan doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 21:26:07 #220
45833 crew  Fogel
pi_47279531
Als je je vlucht mist door een te laat inkomend vliegtuig mag je gewoon met de volgende vlucht mee, geen probleem (mits plek). En anders boek je gewoon een nieuw ticket aldaar als het je eigen fout was. Komt allemaal wel goed
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_47279803
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:26 schreef Fogel het volgende:
Als je je vlucht mist door een te laat inkomend vliegtuig mag je gewoon met de volgende vlucht mee, geen probleem (mits plek). En anders boek je gewoon een nieuw ticket aldaar als het je eigen fout was. Komt allemaal wel goed
In de VS hebben een aantal maatschappijen daar een betere regeling voor. Bijvoorbeeld United:
quote:
Same-day travel changes

Check in at the airport and standby for an earlier flight without paying a fee, or
Confirm a seat on an alternate flight for $25 at EasyCheck-in Online or at an EasyCheck-in kiosk at the airport
Maar dat kun je natuurlijk ook makkelijk doen als je elk (half) uur een verbinding hebt
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:37:00 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47285971
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:00 schreef Coelho het volgende:
Is het toegestaan om een retourvlucht te kopen en slechts een enkeltje te gebruiken? Dit door het enorme prijsverschil. Of kom je hiermee in de problemen omdat ze je missen in het vliegtuig? Wie weet dit/heeft hier ervaring mee?
Nee, heb ik ook al eens gedaan. (Toen ik naar de VS verhuisde). Geen enkel probleem verder. Maatschappijen houden er zelfs rekening mee dat dit gebeurd, vandaar het fenomeen overboeking.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:44:24 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47286241
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:33 schreef kless het volgende:
Waarom zou een kortere reis nu meer moeten kosten dan? zelf voor de klm zou dat gunstiger moeten zijn.

Dat bedoel ik dus met bllsht.
Tja, dat doen ze om stoelen te vullen. Een vlucht van Amsterdam naar Miami bijvoorbeeld verkoopt standaard maar voor 75% per vlucht. Om de overige 25% toch te vullen verkopen ze de vluchten goedkoper aan Duitsland en Belgie, en daarmee vullen ze ook de stoelen van Frankfurt en Brussel naar Amsterdam bijvoorbeeld.

Dat kun je ook makkelijk andersom doen trouwens, vaak is een vlucht van Lufthansa of Air France bijvoorbeeld goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegen. Je vliegt dan van Amsterdam naar Parijs, en dan van Parijs naar Miami bijvoorbeeld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:20:52 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47292935
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:25 schreef SaskiaR het volgende:
Naja, ik ga ook de VS uit, dus ergens moet er wel een stempeltje in mijn paspoort gezet worden... ik zie wel waar ze dat gaan doen.
Alleen bij de eerste binnenkomende vlucht in de VS wordt er een stempel in je paspoort gezet, als je uit de VS gaat wordt er geen uitreisstempel ingezet.
Sterker nog, ik ben voor een dagtrip in Canada geweest, en kon op dezelfde stempel, (wel het groene formulier nog in mijn paspoort, die had ik niet afgegeven), weer de US in.
Bij vertrek vanaf JFK naar Amsterdam werd alleen de groene kaart ingenomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:06:16 #225
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_47300236
Ik heb alleen een wit papiertje (I 94 formulier?) dat in mijn paspoort is geniet toen ik binnenkwam, dat zal er wel weer uit moeten, maar goed, ik zie wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_47304209
Ik wil in mei vanuit Griekenland naar Nederland rijden met de auto en dan weer terugvliegen naar Athene (liefst met de KLM). Zouden ze daar moeilijk over doen?

Er zijn dus 2 mogelijkheden voor retourtickets:

1) ATH-AMS-ATH
2) AMS-ATH-AMS

Bij de 1e optie kan ik me voorstellen dat ze de retourvlucht annuleren als ik voor de heenvlucht niet kom opdagen, maar dan neem ik toch gewoon de 2e optie?

Of gaan ze dan lopen zeiken als ik de volgende keer weer naar Nederland wil?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:48:31 #227
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47306004
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:58 schreef rameijer het volgende:
Ik wil in mei vanuit Griekenland naar Nederland rijden met de auto en dan weer terugvliegen naar Athene (liefst met de KLM). Zouden ze daar moeilijk over doen?

Er zijn dus 2 mogelijkheden voor retourtickets:

1) ATH-AMS-ATH
2) AMS-ATH-AMS

Bij de 1e optie kan ik me voorstellen dat ze de retourvlucht annuleren als ik voor de heenvlucht niet kom opdagen, maar dan neem ik toch gewoon de 2e optie?

Of gaan ze dan lopen zeiken als ik de volgende keer weer naar Nederland wil?
Zoals gezegd, optie 1 zal niet gaan omdat ze de retourvlucht automatisch zullen annuleren als je de de heenvlucht niet hebt gemaakt.

Optie 2 gaat prima, (al heet het officieel throw-away-ticketing) en zullen ze echt niet gaan zeuren omdat je immers de terugvlucht gemist kan hebben. Anders gesteld, als ik te laat ben met inchecken, en ik heb het goedkoopste Take-Off fare ticket van KLM moet ik een nieuw ticket kopen, maar dat is dan echt niet verplicht bij KLM!

Zeker als je niet met een credit card boekt zal het voor KLM onmogelijk worden om nog geld te incasseren, hiervoor zullen ze dan een incassoburo moeten inschakelen, en als je dan niet betaald e.e.a. laten voorkomen, en het is voor de KLM nooit te bewijzen dat je de intentie had om het retourticket als enkele reis te gebruiken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 15 maart 2007 @ 17:02:37 #228
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_47306585
Je betaald toch voor een retour?
Ze vinden het alleen maar prima als je niet komt opdagen, dan kunnen ze je stoel nog een keer verkopen .
pi_47319378
Ik had met een vage situatie te maken: ik wou van Bogotá naar San José met LACSA. Er waren twee opties:

1) Bogotá - San José op mijn dag om 15:45 kostte 335 euro
2) Bogotá - San José op mijn dag om 15:45 en vervolgens San José - Panamá om 21:45 kostte 190 euro.

Ik heb uiteraard optie twee geboekt; ik stap gewoon in San José uit en laat die vlucht naar Panamá zitten. Maar gaat de incheck-juffrouw moeilijk doen als ik zeg dat ik maar tot San José wil vliegen of kan ik beter gewoon niks zeggen (heb toch alleen maar handbagage) en uitstappen?
pi_47319446
Dat laatste.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 23:11:29 #231
45833 crew  Fogel
pi_47320036
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 16 maart 2007 @ 08:47:57 #232
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_47326201
Dat is een bekende truuk. Als je zo ontzettend graag een business lounge in wil dat je er al die administratieve rompslomp voor over hebt moet je het zeker doen.
Een dagkamer in een airport hotel is relaxter en minder werk.
  Moderator vrijdag 16 maart 2007 @ 20:05:32 #233
45833 crew  Fogel
pi_47348656
De vraag was of iemand het al geprobeerd had... Ik weet al hoe de lounges er van binnen uit zien op verschillende vliegvelden (maar niet op schiphol).

Administratieve romslomp valt wel mee, online boeken en om de cancellen alleen even met de airline bellen (dat heb ik regelmatig gedaan om economy flex of business class tickets te wijzigen, maar ik heb ze zover ik kan herinneren nooit geannuleerd).
Het airport hotel in de terminal van Schiphol (Mercure) is een treurige bedoeling, versleten slaaphokken zonder raam. De terminal uit is nog meer werk omdat je dan weer in de rij moet gaan staan om terug in de terminal te komen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_47360193
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
Niet geprobeerd, maar dit lijkt me niet mogelijk. Bij de lounge willen ze je boarding pass zien, dus je moet eerst inchecken. Ik denk niet dat je je vlucht nog kunt annuleren als je al ingechecked bent.

Is dit niets voor je: http://www.prioritypass.com/
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 08:51:30 #235
45833 crew  Fogel
pi_47360947
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 04:03 schreef jaco het volgende:

[..]
Is dit niets voor je: http://www.prioritypass.com/
Nee, da's niks voor mij, is veel duurder dan bijvoorbeeld de aanual fee voor een diners club credit card die ook toegang geeft tot lounges. Maar bedankt voor de tip.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_47360984
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 10:23:30 #237
45833 crew  Fogel
pi_47361856
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?
Bij de SAS schrijven ze het volgende:
quote:
If you are a holder of a same-day international Business class ticket with SAS, a Star Alliance partner or other SAS partner, you are welcome to visit SAS Business Lounge on the same day of departure at the respective airport.
Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_47406218
quote:
Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.
Ik denk dat ze dat niet schrijven omdat dat vanzelfsprekend is. Normaalgesproken loop je niet aan airside rond zonder ingechecked te zijn. Wat ben je van plan om ze bij de toegangskontrole te laten zien? Een printout van je eTicket? Als ze dat scannen dan vragen ze waarom je niet bent ingechecked of ze bieden je aan om je ter plekke in te checken.

Maar nogmaals: ik heb het nooit geprobeerd. Alternate zegt dat het een bekende truc is, dus hij kan misschien uitleggen hoe het werkt.

Los van dit alles: kun je een business class ticket inderdaad kostenloos annuleren ? Vziw kun je sommige (niet alle) business class tickets kostenloos wijzigen. Een annulering is in dit verband dan echter een wijziging waarbij je de nieuwe gegevens nog niet weet. Je krijgt dan dus credit voor een nieuw ticket, maar niet je geld terug.
  maandag 19 maart 2007 @ 18:04:08 #239
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47443091
Fogel: Is het geen optie om gewoon op een onafhankelijk site je loungetoegang te boeken? Kan vaak wel voor een euro of 20/30...

Zoals hier...
  maandag 19 maart 2007 @ 19:02:28 #240
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47445116
Is dat onbeperkt eten voor 25 euro? Ik kreeg bij boeking via Vliegtarieven namelijk ook de mogelijkheid om loungetoegang te boeken voor 20 euro ofzo maar daar zat dan weer geen eten bij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47445355
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/3313820/

hier een hele thread nog over een ticket kopen en dan cancelen, alleen niet specifiek over loungeacces maar gewoon over het airside komen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 20:00:49 #242
45833 crew  Fogel
pi_47447562
Douwe, die link van je ziet er niet erg betrouwbaar uit... Maar ik weet waar die lounge is, dus misschien zal ik daar eens kijken. In Kopenhagen is er iets soortgelijks, en daar heeft mijn bedrijf ook korting geregeld (omgerekend ongeveer 9-10¤), daar kan je gewoon terecht zonder vooraf te boeken.

Jag, onbeperk chips, pretzels, droge sandwiches en musli repen eten is geen feest

Tallguy: Airside ben ik al, want Schiphol is voor mij een transfer vliegveld. Zal zo de thread eens doorlezen.

En algemeen:
Een diners club card kost maar 695 kroon per jaar, iets onder de 90¤. Dan krijg je toegang tot lounges over de hele wereld, inclusief Amsterdam, Kopenhagen, Stockholm en Londen. Aangezien dat de plekken waar ik transfers heb, is dat natuurlijk de makkelijkste manier.
Zal zo ook eens kijken of privium toegang geeft tot lounges, snelle grensovergang kan nooit kwaad (al ben ik meestal in het schengen gebied)

Maargoed, wederom, ik vroeg of iemand het al eens gedaan had
Maar toch bedankt!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 19 maart 2007 @ 20:24:37 #243
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47448723
Fogel >> Die link is van luchtvaartmaatschappij Air Europa (Spaanse maatschappij) die partner is van zowel KLM als Air France, en ook hetzelfde frequent flyer programma als KLM en Air France.
pi_47449252
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:26 schreef Erasmusch het volgende:
.

Weet iemand of ze in Azie moeilijk doen met enkeltjes? Kreeg zo'n soort mededeling bij airasia. Mijn plan was AMS-HK, dan Macau-BKK, SNG-Bali en uiteindelijk Bali-AMS
Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?
Ik kom in HK met vliegtuig aan, maar vertrek weer vanaf Macau. En BKK vlieg ik binnen maar reis ik gewoon langzaam naar beneden.
  maandag 19 maart 2007 @ 21:21:52 #245
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47451443
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:34 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?
Ik kom in HK met vliegtuig aan, maar vertrek weer vanaf Macau. En BKK vlieg ik binnen maar reis ik gewoon langzaam naar beneden.
U vliegt met Oasis Airlines vanaf LGW naar Hong Kong?

Officieel moet je in Thailand bij binnenkomst ook een retourticket hebben, of een ticket naar een andere bestemming buiten thailand. Dit is in Theorie, gezien mij dit nog NOOIT is gevraagd. (En ik reis in Azië zelf ook regelmatig, en dan kom ik niet met een Europese vlucht aan, maar ook met de budgetairliners) Aan de andere kant, dat is geen garantie, dus zou je voor de 100% zekerheid ook een ticket kunnen boeken BKK - KL of BKK - SIN bij Air Asia of Tiger Airways, dat valt echt wel mee in de prijs, voor zo'n 1500 THB, 35 Euro inclusief moet dat al kunnen lukken!

Aankomst in Hong Kong is geen probleem, gezien je een ticket hebt vanaf Macau naar BKK, ook al zal daar in Hong Kong niet naar gevraagd worden. Ook binnenkomst in Macau is geen probleem, gezien je een uitreisticket hebt, en dat er heel veel mensen zijn die vanaf Hong Kong naar Macau met de boot reizen voor een dagje gokken. Singapore ook niet, gezien je daar een uitreisticket hebt, al zullen ze ook daar in principe niet naar vragen.

Bovenstaande is overigens als je een NL of ander Europees paspoort hebt, heb je een ander paspoort, of zie je er niet als blanke toerist uit, dan doen ze vooral bij binnenkomt in Singapore stukken moeilijker, omdat je dan moet bewijzen dat je een uitreisticket hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47451614
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

U vliegt met Oasis Airlines vanaf LGW naar Hong Kong?

Officieel moet je in Thailand bij binnenkomst ook een retourticket hebben, of een ticket naar een andere bestemming buiten thailand. Dit is in Theorie, gezien mij dit nog NOOIT is gevraagd. (En ik reis in Azië zelf ook regelmatig, en dan kom ik niet met een Europese vlucht aan, maar ook met de budgetairliners) Aan de andere kant, dat is geen garantie, dus zou je voor de 100% zekerheid ook een ticket kunnen boeken BKK - KL of BKK - SIN bij Air Asia of Tiger Airways, dat valt echt wel mee in de prijs, voor zo'n 1500 THB, 35 Euro inclusief moet dat al kunnen lukken!

Aankomst in Hong Kong is geen probleem, gezien je een ticket hebt vanaf Macau naar BKK, ook al zal daar in Hong Kong niet naar gevraagd worden. Ook binnenkomst in Macau is geen probleem, gezien je een uitreisticket hebt, en dat er heel veel mensen zijn die vanaf Hong Kong naar Macau met de boot reizen voor een dagje gokken. Singapore ook niet, gezien je daar een uitreisticket hebt, al zullen ze ook daar in principe niet naar vragen.

Bovenstaande is overigens als je een NL of ander Europees paspoort hebt, heb je een ander paspoort, of zie je er niet als blanke toerist uit, dan doen ze vooral bij binnenkomt in Singapore stukken moeilijker, omdat je dan moet bewijzen dat je een uitreisticket hebt.
Thanks voor de uitgebreide reply.
Heb nog niks geboekt, maar had een handige combo gezien van Malaysia Airlines. Dus 'rechtstreeks' (stop in Taipei dacht ik) naar HK. Zal dat als backup eens uitzoeken! Blank met NLs paspoort idd
  maandag 19 maart 2007 @ 21:30:05 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47451834
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Thanks voor de uitgebreide reply.
Heb nog niks geboekt, maar had een handige combo gezien van Malaysia Airlines. Dus 'rechtstreeks' (stop in Taipei dacht ik) naar HK. Zal dat als backup eens uitzoeken! Blank met NLs paspoort idd
Als je met Malaysia Airlines naar HK vliegt, zal je stoppen in Kuala Lumpur in Maleisië en vandaar verder reizen maar Hong Kong. Wel een vreemde combi als ze je laten vliegen van AMS - KL - HKG en dan terug vanaf een andere bestemming, of is dat met Singapore Airlines?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47452875
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je met Malaysia Airlines naar HK vliegt, zal je stoppen in Kuala Lumpur in Maleisië en vandaar verder reizen maar Hong Kong. Wel een vreemde combi als ze je laten vliegen van AMS - KL - HKG en dan terug vanaf een andere bestemming, of is dat met Singapore Airlines?
Nee, heb het net ff gecheckt, het was echt in Taipei. Alleen is ie nu alweer 300e duurder Via dat worldticketcenter.nl Die gasten van Kilroy replyen niet echt. Ik wil over ong 2wk naar Hong Kong en dan 10wk later terug vanaf Bali. Of evt Singapore ofzo als dat veel zou schelen. Heb jij toevallig nog tips?
  maandag 19 maart 2007 @ 22:11:47 #249
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47453871
Worldticketcenter zuigt. Die hebben normaliter veel hogere tarieven. Ik weet niet wanneer je wil vliegen maar vanaf Singapore is het vaak goedkoper dan vanaf Denpasar. AMS-KUL-HKG en SIN-KUL-AMS kost nu 977 euro op 3/4 en 19/6. Vanaf Denpasar betaal je twee tientjes meer.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47454322
Oh, ik vond het eigenlijk wel meevallen. Bedoelde vertrek over 3wk maar ik heb nu met BA al iets gevonden voor 770 ofzo, terug van SIN ipv DPS, zelfde prijs als op BA-site. Denk dat het zoiets wordt, tenzij je nog andere tips hebt. Back ontopic
pi_48159045
Belangrijke informatie voor iedereen die de VS verlaat:

http://www.dhs.gov/xnews/releases/press_release_0598.shtm

Op steeds meer vliegvelden komen er EXIT-stations, waar je dus ook mout 'uitchecken' uit de VS.
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 22:06:15 #252
45833 crew  Fogel
pi_48159357
Dus bij eventjes een weekendje op en neer naar New York gaat er tegenwoordig (ruim) een halve dag verloren aan de naleving van deze regels?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48159455
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:06 schreef Fogel het volgende:
Dus bij eventjes een weekendje op en neer naar New York gaat er tegenwoordig (ruim) een halve dag verloren aan de naleving van deze regels?
En als je ze niet naleeft, dan gaat er nog wat meer tijd verloren
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 22:18:25 #254
45833 crew  Fogel
pi_48159934
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En als je ze niet naleeft, dan gaat er nog wat meer tijd verloren
Mijn punt was voornamelijk dat er geen tijdsindicatie bij staat. Dat je ruim vantevoren aanwezig moet zijn als je richting de VS vertrekt was al duidelijk, maar hoe lang zal deze check-out duren? En wat als je niet in het hotel hebt overnacht wat je bij aankomst zei, maar in een ander (bijvoorbeeld omdat hotel A overboekt was)?

'Grappige opmerkingen' maken bij de douane in de VS, of ergens vergeten iets aan te kruisen is inderdaad een minder goed plan, tenzij je heeeeeeeeeel veel tijd hebt. Vraag me ook af of je dan een nieuw ticket moet kopen als je de vlucht mist omdat de procedure vele uren langer duurt dan geplanned.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48160183
Wat doen ze in vredesnaam bij dat uitchecken dan?
Ik zie het nut er niet van...

Moet je dan je hotel betalen??...
 FR
  maandag 9 april 2007 @ 22:28:57 #256
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48160391
quote:
[b]Op maandag 9 april 2007 22:23 schreef Bora-Bora het volgende:[quote]
am bij dat uitchecken dan?
Ik zie het nut er niet van...
Ik neem aan dat ze ook echt willen weten dat je bent opgerot uit de VS haha. (er bleven nogal wat mensen steken denk ik...)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 9 april 2007 @ 22:29:57 #257
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_48160440
Dat doen ze goedbeschouwd nu toch ook al door dat groene flapje weer uit je paspoort te rukken?
pi_48160566
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:29 schreef Douwe het volgende:
Dat doen ze goedbeschouwd nu toch ook al door dat groene flapje weer uit je paspoort te rukken?
Waarschijnlijk deden ze dan met dat groene flapje nix meer...: hup, prullenbak... geen zin om het in de computer in te voeren...
 FR
  maandag 9 april 2007 @ 22:34:49 #259
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_48160660
Ik liep een keer door de slurf het vliegtuig in toen een grondstewardess me achterna kwam rennen omdat ze het groene flapje uit mn paspoort zag steken... Ze nemen het best serieus volgens mij
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 22:38:29 #260
45833 crew  Fogel
pi_48160833
Bij mij zijn ze ook een keer het flapje vergeten, dat werd de volgende keer bij aankomst in de VS er uitgehaald en kreeg er een verse voor in de plaats.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48160905
Ik kwam hierop omdat ik het op een website van een vliegveld zag staan, dat je inderdaad rekening moest houden met de nieuwe exit procedures. Die kunnen dus nu op drie manieren:
quote:
The exit procedures being piloted require foreign visitors to check out at an exit station or with a US VISIT exit attendant at the departure gate at the port. Foreign visitors will go though one of the following three processes, depending on location.

o Under one alternative, visitors departing the United States will check out of the country at exit stations located within the airport or seaport terminal. As with the process the visitors encounter upon entry at airports or seaports, their travel documents are read, their two index fingers will be scanned at the exit station, their digital picture will be taken, and they will receive a printed receipt that verifies that they have checked out. An exit attendant will be available to assist with visitors’ check out.

o The second alternative still uses the exit station but includes an additional step – verifying – at the departure gate. Visitors will be required to present the receipt at their departure gate to confirm that they checked out at the exit station. The exit attendant will scan the receipt and then ask the visitor to place an index finger on the scanning device. Once the person’s identity is matched to the receipt, the exit attendant will hand the visitor his or her receipt back and the visitor will board the airplane.

o Another alternative under the pilot program is a biometric check-out process with a US VISIT exit attendant at visitors’ departure gates.
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
pi_48161151
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Dat laat me wel koud eigenlijk...


Maar bedankt voor de link hè. We zullen er bij de planning rekening mee houden!...
 FR
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 22:54:42 #263
45833 crew  Fogel
pi_48161508
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:

Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Business concept: je krijgt meteen de hele route die je hebt afgelegd mee in handzaam pocketformaat en daar staat ook meteen in wat je waar en wanneer met welke credit card of contant (RFID zit al in de meeste dollar briefjes volgens de geruchten) hebt betaald, hoe lang je op welke plek bent geweest, wat snapshots van hoe je het gordijn van je hotelkamer dicht maakt, etc, etc...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48161897
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:54 schreef Fogel het volgende: Business concept: je krijgt meteen de hele route die je hebt afgelegd mee in handzaam pocketformaat en daar staat ook meteen in wat je waar en wanneer met welke credit card of contant (RFID zit al in de meeste dollar briefjes volgens de geruchten) hebt betaald, hoe lang je op welke plek bent geweest, wat snapshots van hoe je het gordijn van je hotelkamer dicht maakt, etc, etc...
Ja, ik denk dat je gelijk hebt!

Is handig voor je vakantie-album, en om je foto's gemakkelijker te kunnen situeren...
 FR
pi_48195024
Niet echt een vraag over het vliegen zelf maar vond het onnodig om hierover een topic aan te maken.

Ik heb net geboekt voor een vlucht naar Canada via vliegtarieven.nl en ook al betaald via Ideal. Nadat ik dat had gedaan kwam ik weer terug op de site van vliegtarieven en moest ik het bevestigen. Daarna kwam ik op een pagina met al mijn informatie en reserveringsnummer, ik had gelukkig dat nummer net opgeschreven want daarna wilde ik printpagina doen maar mijn Internet crashte. Vijf minuten daarna kreeg ik wel mijn reisinformatie via de mail maar voor de rest niets, dus ook geen bevestiging. Het vliegticket krijg ik wel thuis gestuurd (5-6 dagen geloof ik) maar hebben meer mensen ervaring met vliegtarieven.nl die me kunnen vertellen of ik nog wat moet weten wat op die pagina stond?
  Moderator dinsdag 10 april 2007 @ 22:20:42 #266
45833 crew  Fogel
pi_48195380
Normaal gesproken heb je niks te vrezen zogauw je je boekingscode ontvangt, ongeacht op welke manier je boekt.
Probeer het eens hier in te vullen: https://www.checkmytrip.com/ITN/LoginServlet?SITE=ITN&LANGUAGE=US als je dan je vluchtgegevens te zien krijgt weet je zeker dat alles goed is gegaan, en mocht je de gegevens niet te zien krijgen wil dit nog niks zeggen want ik weet uit ervaring dat het niet met alle maatschappijen werkt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48196227
Ik krijg helaas een foutmelding. Ik heb dus wel mijn reisschema ontvangen met het bijbehorende reserveringscode via een linkje in de mail die ik kreeg ( https://mytripandmore.com/ ), dus dan is het waarschijnlijk wel geregistreerd?
  Moderator dinsdag 10 april 2007 @ 22:37:53 #268
45833 crew  Fogel
pi_48196503
Heb je de code al geprobeerd in die link die je hier net post? Als het daar ook een foutmelding geeft, kan je nog altijd de betreffende luchtvaartmaatschappij bellen en vragen of ze de boeking in hun systeem hebben staan, is waarschijnlijk sneller dan contact op nemen met vliegtarieven. Of gewoon 5-6 dagen geduldig wachten natuurlijk, maar neem aan dat je dat niet wil .
De extra informatie zal vast niks boeiends zijn geweest, hooguit hoe lang je vantevoren aanwezig moet zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48197394
Ja, in die link die ik poste doet het reserveringsnummer het dus wel, ik kreeg dat linkje ook onder het mom van: "hierbij uw reisschema"...maargoed ik dacht ik vraag het even na bij wat meer ervaren vliegers .
  woensdag 11 april 2007 @ 01:03:37 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48202122
Hey.... ik vlieg in September weer naar Nederland. Nu heb ik in 1999 een ENORME Samsonite gekocht (zo'n grote plastic koffer, maar dan maatje extra groot), en volgens de nieuwe standaarden die in 2003 zijn gaan gelden is de koffer ruim 4 centimeter te groot in de dikte. Lengte en hoogte zijn wel normaal. Denk aan een grote koffer die gewoon extra-dik is.

Kan ik hier problemen mee krijgen als ik toch besluit dat ding te gebruiken? Zit zelf te denken het ding maar weg te doen, maar het is zo'n lekkere stevige koffer waar veel in kan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 11 april 2007 @ 01:06:54 #271
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48202184
Ja, daar krijg je problemen mee.

Voordat ik naar Egypte ging kwam ik erachter dat mijn nieuwe breedbeeld laptop niet meer in mijn vorige laptoptas zou passen, toen ik een nieuwe kocht waarschuwde men dat dat binnenkort ook verboden is.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 11 april 2007 @ 01:07:50 #272
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48202200
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Ik kwam hierop omdat ik het op een website van een vliegveld zag staan, dat je inderdaad rekening moest houden met de nieuwe exit procedures. Die kunnen dus nu op drie manieren:

Je krijgt dus een bonnetje met het bewijs dat je in de VS bent geweest... ben erg benieuwd wat er verder op staat
Mijn moeder is afgelopen Maart 2007 bij mij op bezoek geweest, en daarbij vergaten ze ook het groene kaartje eruit te halen. Zij had dat vervolgens naar het Amerikaans consulaat gestuurd, die het vervolgens aan haar terug stuurden en verlangden dat ze het naar een adres in Amerika moest sturen met bewijs van tickets, etc dat ze de VS ook echt had verlaten.

Lastig etc. Je kunt beter even bij de douane vragen dat ze het eruit halen als je de VS weer verlaat. Gelukkig heb ik daar geen last van.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 11 april 2007 @ 01:08:39 #273
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48202212
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:06 schreef static het volgende:
Ja, daar krijg je problemen mee.
Ook geen probleem. Dan gaat dat ding bij een garage sale voor $10 weg, dan ben ik er ook weer vanaf. Heb nog genoeg andere koffers.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_48207696
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef Fiama het volgende:
.... meer mensen ervaring met vliegtarieven.nl die me kunnen vertellen of ik nog wat moet weten wat op die pagina stond?
Vorige week hetzelfde probleem gehad met vliegtarieven. Die site bleef crashen na of bij het opzoeken van vluchtdetails. Toen maar bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.
pi_48207763
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:03 schreef maartena het volgende:
Hey.... ik vlieg in September weer naar Nederland. Nu heb ik in 1999 een ENORME Samsonite gekocht (zo'n grote plastic koffer, maar dan maatje extra groot), en volgens de nieuwe standaarden die in 2003 zijn gaan gelden is de koffer ruim 4 centimeter te groot in de dikte. Lengte en hoogte zijn wel normaal. Denk aan een grote koffer die gewoon extra-dik is.
Het gaat bij de meeste maatschappijen uiteindelijk om de omtrek van de koffer, zou je dus daar moeten checken. En verder moet het gewicht onder de 32 kilo blijven....
pi_48207854
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:06 schreef static het volgende:
Ja, daar krijg je problemen mee.

Voordat ik naar Egypte ging kwam ik erachter dat mijn nieuwe breedbeeld laptop niet meer in mijn vorige laptoptas zou passen, toen ik een nieuwe kocht waarschuwde men dat dat binnenkort ook verboden is.
Klopt, er zouden voor handbagage nog scherpere eisen komen, zodat je alleen nog maar echt een minimum mee kan nemen. Aangezien in bussiness-class er andere voorwaarden gelden bij de traditionele maatschappijen (jas, pak, paraplu, laptop mag allemaal extra mee) en bij low cost maatschappijen ze juist om kosten te besparen je zo veel mogelijk handbagage mee willen laten nemen, zal dit nog wel even gaan duren.
Ik kan me zelfs voorstellen dat je voor deze regel het hele interieur van een vligtuig zou moeten veranderen; stoelen hoger, geen overhead lockers en een groter bagageruim...
pi_48210020
Ik heb nog een boete voor een snelheidsovertreding open staan in de staat Nevada. Kan ik nu zonder probleem naar NewYork vliegen, dus naar een andere staat, zonder dat ik alsnog die boete dien te betalen?
-weg, zie banmeldtopic-
pi_48210499
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vorige week hetzelfde probleem gehad met vliegtarieven. Die site bleef crashen na of bij het opzoeken van vluchtdetails. Toen maar bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meer . Denk je dat het voor de rest gewoon goed is als ik wel mijn reisinformatie online kan aanvragen?
pi_48214456
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:01 schreef Fiama het volgende:
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meer . Denk je dat het voor de rest gewoon goed is als ik wel mijn reisinformatie online kan aanvragen?
Als je een reserveringsnummer hebt en het geldis afgeschreven dan heb je geboekt
pi_48361547
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
Belangrijke informatie voor iedereen die de VS verlaat:

http://www.dhs.gov/xnews/releases/press_release_0598.shtm

Op steeds meer vliegvelden komen er EXIT-stations, waar je dus ook mout 'uitchecken' uit de VS.
Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.

Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
pi_48361720
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:
Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.

Het bericht uit 2005 gaf alleen wat duidelijker aan waar het om ging
pi_48370895
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:

[..]

Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.

Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
Ik ben in 2005 vanuit Atlanta vertrokken richting Nederland en ik moest inderdaad bij een automaat mijn vingerafdruk laten scannen en mijn paspoort, waarna ik "uitgelogd" was uit de VS. Kreeg een mooi kaartje met een soort van barcode als bewijs en dat was het...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48371745
Weet iemand trouwens iets meer over die codes bij je tickets ? En dan bedoel ik bijvoorbeeld Economy H, of Economy X. Heeft het iets te maken met prijsklasses etc. ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48373224
# B = Economy/Coach Discounted
# E = Shuttle Service (No reservation allowed), or Economy/Coach Discounted
# G = Conditional Reservation
# H = Economy/Coach Discounted
# K = Economy/Coach Discounted
# L = Economy/Coach Discounted
# M = Economy/Coach Discounted
# N = Economy/Coach Discounted
# Q = Economy/Coach Discounted
# R = Economy/Coach Heavily discounted
# S = Economy/Coach
# T = Economy/Coach Discounted, or Premium
# U = Shuttle Service (No res. needed/Seat guaranteed)
# V = Economy/Coach Discounted
# W = Economy/Coach Discounted
# Y = Economy/Coach

waarbij Y wel de standaard is
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 16 april 2007 @ 15:26:26 #285
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48382908
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.

Het bericht uit 2005 gaf alleen wat duidelijker aan waar het om ging
In Chicago hadden ze niets in ieder geval.... mijn moeder kwam gewoon thuis met de groene I-94 kaart nog in haar paspoort geniet. Die moest ze dus terugsturen naar de VS.... (dat moet je overigens wel doen, zeker nu DHS nog een zooitje is en het verstrijken van een I-94 wel wordt gelogged, terwijl de EXIT stations nog lang niet overal aanwezig zijn)

Heerlijk, zo'n reorganisatie die al jaren duurt en nog jaren kan duren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_48383228
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Heerlijk, zo'n reorganisatie die al jaren duurt en nog jaren kan duren.
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..

Blijkbaar is het toch niet zo urgent als men er jaren over doet
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 16 april 2007 @ 19:01:18 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48389270
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:37 schreef The_stranger het volgende:
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..

Blijkbaar is het toch niet zo urgent als men er jaren over doet
Tja, het is niet zo dat de reorganisatie specifiek alleen te maken heeft met veiligheid, etc.... de hele US Customs etc, is verhuisd van het ministerie van buitenlandse zaken naar het department of homeland security. En aangezien de VS geen klein land is kan dat even duren inderdaad....

Slechts een klein deel daarvan is US Customs, en omdat het ene departement door bureaucratie vaak niet weet wat het andere departement doet, is het registratief gezien een zooitje.

Maar goed, je moet dus altijd je groene strookje weer inleveren, en als je dat niet doet dus even opsturen. Gelukkig heb ik geen last van dat soort onzin....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_48397328
Ik heb ook nog een leuke met de I-94... toen ik een jaar geleden via Washington naar Buenos Aires vloog, moest ik door de douane (hoewel ik door het transit-poortje ben gegaan). Daar hebben ze me dat groene I-94 papiertje gegeven, maar toen ik mijn aansluitende vlucht naar Buenos Aires nam, ben ik niet weer door de douane gekomen om dat papiertje weer af te geven

En ik heb hem niet meer... over een week zal ik erachter komen wat de gevolgen zijn
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:30:57 #289
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_48404114
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:11 schreef Knakker het volgende:
Ik heb ook nog een leuke met de I-94... toen ik een jaar geleden via Washington naar Buenos Aires vloog, moest ik door de douane (hoewel ik door het transit-poortje ben gegaan). Daar hebben ze me dat groene I-94 papiertje gegeven, maar toen ik mijn aansluitende vlucht naar Buenos Aires nam, ben ik niet weer door de douane gekomen om dat papiertje weer af te geven

En ik heb hem niet meer... over een week zal ik erachter komen wat de gevolgen zijn
Ik heb hem ook niet af kunnen/hoeven geven toen ik na een dagje VS weer terug naar Canada ging. Gelukkig hoorde ik op de een of andere manier dat het heel belangrijk was en heb ik info opgezocht. Uiteindelijk ´t papiertje opgestuurd naar de VS met begeleidende brief en bewijs dat ik het land had verlaten. En 4 maanden later ofzo mag je dan weer een brief sturen met het verzoek om een ontvangstbevestiging. Amerikanen...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_48442077
Ok, ik was wat snel met het afkraken van het EXIT programma. Het lijkt er op dat het draait op die luchthavens die in 2005 al werden genoemd, maar dat het met de uitbreiding sindsdien niet enorm wil vlotten.

Wat betreft de I-94 kaartjes: heel netjes dat je die instuurt naar dat adres als ze niet worden ingenomen. Maar lig er niet wakker van als je dat niet hebt gedaan!

Bij mij werd het ook een keer vergeten en ik heb die niet ingestuurd. Ik ben sindsdien vele malen zonder problemen teruggekeerd naar de VS. Ik geloof -eerlijk gezegd- niet dat ze al die tientallen miljoenen ingeleverde kaartjes registreren. Bedenk dat ze allemaal handgeschreven zijn door verschillende mensen. Dat valt niet automatisch te scannen met OCR..

Je zou je vorige I-94 mee kunnen nemen als er om gevraagd wordt bij immigration. Dit lijkt me geen misdaad waarvoor je de toegang wordt geweigerd. Het is bovendien jouw schuld niet dat het vergeten wordt.
  woensdag 18 april 2007 @ 02:43:37 #291
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48445923
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:28 schreef jaco het volgende:
Wat betreft de I-94 kaartjes: heel netjes dat je die instuurt naar dat adres als ze niet worden ingenomen. Maar lig er niet wakker van als je dat niet hebt gedaan!

Bij mij werd het ook een keer vergeten en ik heb die niet ingestuurd. Ik ben sindsdien vele malen zonder problemen teruggekeerd naar de VS. Ik geloof -eerlijk gezegd- niet dat ze al die tientallen miljoenen ingeleverde kaartjes registreren. Bedenk dat ze allemaal handgeschreven zijn door verschillende mensen. Dat valt niet automatisch te scannen met OCR..
Dat doen ze ook niet. Ze registreren alleen het paspoort nummer en de datum dat je aankwam en vertrok. Dat wordt door een stel goedkope datatypisten met tienduizenden per dag gewoon in een computer geklopt. De kaartjes zelf verdwijnen in het ronde archief.

Voor een toerist die netjes aankomt, en netjes vertrekt, en misschien 1 of 2 keer per jaar naar de VS gaat komt hiermee ook niet in de problemen. Pas als je wat "verdachte" bewegingen maakt door bijv. 90 dagen te blijven, en twee weken later opeens weer aan de grens staat voor nogmaals 90 dagen, dan zouden ze vragen kunnen gaan stellen. Verder kan het gevolgen hebben als je nog ooit van plan bent een permanent visum aan te vragen.

Het is wel zo dat ze dat registreren pas eigenlijk echt sinds 2006 ofzo doen en dat mijn eigenlijk sinds eind vorig jaar echt de mogelijkheid hebben om bij US Customs in een "live" database to kijken of je nog een open visum hebt. Maar aangezien ze zelf een enorm zooitje maken van de registraties kun je het nog makkelijk gooien op "heb ik vorige keer gewoon ingeleverd, jullie hebben em kwijt gemaakt!"

Ik weet wel dat het aantal weigeringen steeds hoger lijkt op te lopen, dus er broeit wel wat.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 18 april 2007 @ 19:47:04 #292
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48475031
Hoe/waar kan ik zien met welk type toestel ik vrijdagochtend terugvlieg van Cairo naar Amsterdam (KL0554)?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 18 april 2007 @ 20:47:31 #293
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_48477679
quote:
Op woensdag 18 april 2007 19:47 schreef static het volgende:
Hoe/waar kan ik zien met welk type toestel ik vrijdagochtend terugvlieg van Cairo naar Amsterdam (KL0554)?
gevonden op airliners.net :
http://www.airliners.net/open.file/0401316/M/

Vroeger (alleszins) was dit dus een 767. Ik zoek even verder over het heden..

edit: nu vliegen ze blijkbaar met M11 of 777. Vorige oktober was het op een vrijdag met een 777. Maar heel zeker ben ik niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Masanga op 18-04-2007 20:56:08 ]
When all things seem to end, the future still remains..
  woensdag 18 april 2007 @ 21:10:04 #294
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48478752
Gevonden, ben op de website van Skyteam terecht gekomen via de KLM:
quote:
Op dit moment kunnen wij op de KLM website helaas nog niet duidelijk het verwachte vliegtuigtypes voor uw vlucht weergeven.

Op de website van het Skyteam kunt wel onder voorbehoud een overzicht vinden van de gebruikte vliegtuig type voor een vlucht. De vliegtuigen worden alleen met het type nummer aangegeven en zonder aanduiding van de fabrieksnaam zoals Boeing, Airbus of andere namen.
Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jsp
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_48484151
quote:
Met ingang van 16 april 2007 is de Gate Delivery Service op Schiphol afgeschaft. Tot deze datum werden de tax free-aankopen van passagiers die reisden naar de Verenigde Staten of met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij na betaling apart gezet en werd aan de gate afgeleverd. Deze veiligheidsmaatregel was op last van de Amerikaanse autoriteiten. Onlangs zijn deze accoord gegaan met de speciale See Buy Fly-tas waar de aankopen nu mee worden verzegeld. Hiermee is de Gate Delivery Service vervallen.
  woensdag 18 april 2007 @ 23:17:09 #296
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48485266
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:10 schreef static het volgende:
Gevonden, ben op de website van Skyteam terecht gekomen via de KLM:
[..]

Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jsp
Comfortabele vertrektijd
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 april 2007 @ 23:25:27 #297
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48485588
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:17 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Comfortabele vertrektijd
Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 18 april 2007 @ 23:34:16 #298
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48485952
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:25 schreef static het volgende:

[..]

Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.
Ja oké, Afrika ligt over het algemeen in (bijna) dezelfde tijdszone, maar toch om 3u vertrekken is niet echt je-van-het. (hoewel je wel kan pitten voor die 4,5u)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 april 2007 @ 23:48:46 #299
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48486482
Inderdaad, toen ik vanaf Lagos terugkwam was het ook een nachtvlucht. Buiten dat heb ik niet veel slaap nodig en laat ik me voor vertrek vertroetelen in de business lounge op Cairo Airport, geen probleem.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_48583750
Hallo,

Mijn vriend en ik vertrekken 1 mei met Ryanair vanaf Eindhoven naar Pisa (Florence) en keren 15 mei weer terug naar Nederland.

Nu hebben wij een paar maanden geleden via ryanair.com de vliegtickets geboekt en nu vraag ik me iets af. We kregen nadat we geboekt hadden een bevestigingsmail met daarin het boekingsnummer en de vluchtgegevens. Op de website staat het volgende: "Passagiers die ruim tevoren hun vlucht boeken, dienen tussen 24 en 72 uur voor vertrek de tijden van de heen- en terugreis nogmaals te laten bevestigen."
Is dit nog nodig, aangezien er op de e-mail staat Status: Bevestigd en we ook al betaald hebben met creditcard?
Of moet je alleen herbevestigen als je de vlucht alleen gereserveerd hebt en nog niet betaald?

Dan nog een volgende vraag over de bagage. Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om allebei 1 bagage-artikel mee te nemen en we nemen allebei een backpack mee en nu vroeg ik me af of een backpack niet te groot is qua afmeting. Op de site staat het volgende:"Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo en met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep."

Kan een backpack dan wel, iemand die hier ervaring mee heeft?
En over het gewicht, op de site staat dat je maximaal 15 kilo per bagage-artikel mag meenemen en alles wat daarboven komt tot de 32 kilo, dat je daarvoor moet betalen. Klopt dat?
En zou ik een flight-bag moeten kopen voor over de backpack zodat loszittende hengsels en riempjes bedekt zijn en niet vast kunnen komen te zitten op de bagageband?

Verder zou ik graag nog tips en do's en don't willen horen van mensen die ervaring hebben met het reizen met Ryanair. Doen ze heel moeilijk?

Sorry voor dit paniekerige mailtje, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan :-)
Bedankt alvast!


Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')