 
		 
			 
			
			
			Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:38 schreef Coelho het volgende:
Oke, maar dat naheffingsverhaal geldt voor grijsvliegers, dwz van A naar C via B, en dan in B opstappen. Maar het gaat hier om een directe vlucht, van A naar B, en van B terug naar A. Maar dat laatste hoeft niet omdat ik terug naar A ga met de auto. Alleen een enkeltje A naar B is 900 euro, en een retourtje nog geen 300. Overigens een lijndienst, geen low budget.
 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			En als de heenweg, toen vloog ik via Washington naar Columbus, wat dus wel handig is. Les 1: check de route voordat je een ticket boekt waarbij je 3000 km omreist voor niksquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:12 schreef Douwe het volgende:
Werkt hetzelfde als het Columbus-Denver stuk, eigenlijk
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Goeie tip Douwe!quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:16 schreef Douwe het volgende:
Bel United anders, misschien is het nog wel om te zetten. Ook voor United is het voordeliger als jij 1 vlucht minder maakt
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			In de VS hebben een aantal maatschappijen daar een betere regeling voor. Bijvoorbeeld United:quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:26 schreef Fogel het volgende:
Als je je vlucht mist door een te laat inkomend vliegtuig mag je gewoon met de volgende vlucht mee, geen probleem (mits plek). En anders boek je gewoon een nieuw ticket aldaar als het je eigen fout was. Komt allemaal wel goed![]()
Maar dat kun je natuurlijk ook makkelijk doen als je elk (half) uur een verbinding hebtquote:Same-day travel changes
Check in at the airport and standby for an earlier flight without paying a fee, or
Confirm a seat on an alternate flight for $25 at EasyCheck-in Online or at an EasyCheck-in kiosk at the airport
 
			 
			
			
			Nee, heb ik ook al eens gedaan. (Toen ik naar de VS verhuisde). Geen enkel probleem verder. Maatschappijen houden er zelfs rekening mee dat dit gebeurd, vandaar het fenomeen overboeking.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:00 schreef Coelho het volgende:
Is het toegestaan om een retourvlucht te kopen en slechts een enkeltje te gebruiken? Dit door het enorme prijsverschil. Of kom je hiermee in de problemen omdat ze je missen in het vliegtuig? Wie weet dit/heeft hier ervaring mee?
 
			 
			
			
			Tja, dat doen ze om stoelen te vullen. Een vlucht van Amsterdam naar Miami bijvoorbeeld verkoopt standaard maar voor 75% per vlucht. Om de overige 25% toch te vullen verkopen ze de vluchten goedkoper aan Duitsland en Belgie, en daarmee vullen ze ook de stoelen van Frankfurt en Brussel naar Amsterdam bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:33 schreef kless het volgende:
Waarom zou een kortere reis nu meer moeten kosten dan? zelf voor de klm zou dat gunstiger moeten zijn.
Dat bedoel ik dus met bllsht.
 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:25 schreef SaskiaR het volgende:
Naja, ik ga ook de VS uit, dus ergens moet er wel een stempeltje in mijn paspoort gezet worden... ik zie wel waar ze dat gaan doen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:58 schreef rameijer het volgende:
Ik wil in mei vanuit Griekenland naar Nederland rijden met de auto en dan weer terugvliegen naar Athene (liefst met de KLM). Zouden ze daar moeilijk over doen?
Er zijn dus 2 mogelijkheden voor retourtickets:
1) ATH-AMS-ATH
2) AMS-ATH-AMS
Bij de 1e optie kan ik me voorstellen dat ze de retourvlucht annuleren als ik voor de heenvlucht niet kom opdagen, maar dan neem ik toch gewoon de 2e optie?
Of gaan ze dan lopen zeiken als ik de volgende keer weer naar Nederland wil?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Niet geprobeerd, maar dit lijkt me niet mogelijk. Bij de lounge willen ze je boarding pass zien, dus je moet eerst inchecken. Ik denk niet dat je je vlucht nog kunt annuleren als je al ingechecked bent.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
 
			 
			
			
			Nee, da's niks voor mij, is veel duurder dan bijvoorbeeld de aanual fee voor een diners club credit card die ook toegang geeft tot lounges. Maar bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 04:03 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit niets voor je: http://www.prioritypass.com/
 
			 
			
			
			Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
 
			 
			
			
			Bij de SAS schrijven ze het volgende:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?
Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.quote:If you are a holder of a same-day international Business class ticket with SAS, a Star Alliance partner or other SAS partner, you are welcome to visit SAS Business Lounge on the same day of departure at the respective airport.
 
			 
			
			
			Ik denk dat ze dat niet schrijven omdat dat vanzelfsprekend is. Normaalgesproken loop je niet aan airside rond zonder ingechecked te zijn. Wat ben je van plan om ze bij de toegangskontrole te laten zien? Een printout van je eTicket? Als ze dat scannen dan vragen ze waarom je niet bent ingechecked of ze bieden je aan om je ter plekke in te checken.quote:Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:26 schreef Erasmusch het volgende:
.
Weet iemand of ze in Azie moeilijk doen met enkeltjes? Kreeg zo'n soort mededeling bij airasia. Mijn plan was AMS-HK, dan Macau-BKK, SNG-Bali en uiteindelijk Bali-AMS
 
			 
			
			
			quote:Op maandag 19 maart 2007 20:34 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?
Ik kom in HK met vliegtuig aan, maar vertrek weer vanaf Macau. En BKK vlieg ik binnen maar reis ik gewoon langzaam naar beneden.
 
			 
			
			
			Thanks voor de uitgebreide reply.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]U vliegt met Oasis Airlines vanaf LGW naar Hong Kong?
Officieel moet je in Thailand bij binnenkomst ook een retourticket hebben, of een ticket naar een andere bestemming buiten thailand. Dit is in Theorie, gezien mij dit nog NOOIT is gevraagd. (En ik reis in Azië zelf ook regelmatig, en dan kom ik niet met een Europese vlucht aan, maar ook met de budgetairliners) Aan de andere kant, dat is geen garantie, dus zou je voor de 100% zekerheid ook een ticket kunnen boeken BKK - KL of BKK - SIN bij Air Asia of Tiger Airways, dat valt echt wel mee in de prijs, voor zo'n 1500 THB, 35 Euro inclusief moet dat al kunnen lukken!
Aankomst in Hong Kong is geen probleem, gezien je een ticket hebt vanaf Macau naar BKK, ook al zal daar in Hong Kong niet naar gevraagd worden. Ook binnenkomst in Macau is geen probleem, gezien je een uitreisticket hebt, en dat er heel veel mensen zijn die vanaf Hong Kong naar Macau met de boot reizen voor een dagje gokken. Singapore ook niet, gezien je daar een uitreisticket hebt, al zullen ze ook daar in principe niet naar vragen.
Bovenstaande is overigens als je een NL of ander Europees paspoort hebt, heb je een ander paspoort, of zie je er niet als blanke toerist uit, dan doen ze vooral bij binnenkomt in Singapore stukken moeilijker, omdat je dan moet bewijzen dat je een uitreisticket hebt.
 
			 
			
			
			quote:Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Thanks voor de uitgebreide reply.
Heb nog niks geboekt, maar had een handige combo gezien van Malaysia Airlines. Dus 'rechtstreeks' (stop in Taipei dacht ik) naar HK. Zal dat als backup eens uitzoeken! Blank met NLs paspoort idd![]()
 
			 
			
			
			Nee, heb het net ff gecheckt, het was echt in Taipei. Alleen is ie nu alweer 300e duurderquote:Op maandag 19 maart 2007 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Als je met Malaysia Airlines naar HK vliegt, zal je stoppen in Kuala Lumpur in Maleisië en vandaar verder reizen maar Hong Kong. Wel een vreemde combi als ze je laten vliegen van AMS - KL - HKG en dan terug vanaf een andere bestemming, of is dat met Singapore Airlines?
 
			 
			
			
			
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |