abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 19:38:03 #201
45833 crew  Fogel
pi_47275379
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:38 schreef Coelho het volgende:
Oke, maar dat naheffingsverhaal geldt voor grijsvliegers, dwz van A naar C via B, en dan in B opstappen. Maar het gaat hier om een directe vlucht, van A naar B, en van B terug naar A. Maar dat laatste hoeft niet omdat ik terug naar A ga met de auto. Alleen een enkeltje A naar B is 900 euro, en een retourtje nog geen 300. Overigens een lijndienst, geen low budget.
Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:57:36 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47278423
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!
Officieel is dit niet toegestaan omdat dit throw-away-ticketing is. Maar het is voor een airline heel lastig om hier tegen op te treden, men kan immers altijd aanvoeren dat men te laat was voor de retourvlucht en niet meer kon inchecken voor de retourvlucht.
(Dat je dan geen nieuw ticket bij de betreffende airline hebt gekocht doet niet terzake, je kan immers bij meerdere maatschappijen vliegtickets kopen).

Overigens heb ook ik een aantal keren hiervan gebruik gemaakt omdat KLM bedacht dat een enkele reis 3x zo duur zou zijn als een retourticket, voor een enkele reis waren zogenaamd alleen businessklasse stoelen beschiknbaar, terwijl bij een 'retour' vlucht de laagste boekingstarieven nog beschikbaar waren. (Helemaal wrang op de Europese vluchten is, dat de Business Klasse stoelen eigenlijk gewoon economy stoelen zijn )

Mochten ze mij ooit willen gaan naheffen voor deze reden, lijkt mij dat leuk om voor te laten komen, gezien het niet te bewijzen is. Vooralsnog zal het zover niet komen lijkt mij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47278810
Ik heb niet zoveel ervaring met vliegen (hetgeen blijkt uit mijn vraag): ik heb een ticket van Columbus (Ohio) naar Schiphol via Denver (ja, dat is niet handig, maar ik kan mijn ticket kennelijk niet meer wijzigen). Maar nu zit er een ' stopover' in de vlucht van Denver naar Amsterdam, in Chicago namelijk. Wat betekent dat precies? Moet ik uitstappen en vervolgens weer in hetzelfde vliegtuig instappen? Of wordt er een geheel ander vliegtuig gebruikt voor het 2e deel van de reis, en moet ik dus gewoon overstappen op een ander vliegtuig? En waar krijg ik mijn boardingpass die ik voor de stopover nodig heb (bij het inchecken in Columbus, waar ik dan dus 3 boardingpassen zou krijgen), of in Denver pas?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:07:51 #204
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47278855
Stopover is meestal dat je dan een nacht in Chicago blijft.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47278939
Nee dat is het niet, want op mijn ticket staat ' vliegtijd 12 uur, stopover 1'. En de tijden die erbij staan, staan niet toe dat ik daar een nacht blijf.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:09:58 #206
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47278943
Volgens mij vliegt United Denver-Schiphol onder één vluchtnummer, maar met een overstap in Chicago. In dat geval is het dus alleen een kwestie van overstappen.
pi_47278996
ja, het is idd United, en het heeft 1 vluchtnummer. Dus gewoon overstappen op een ander vliegtuig? Of weer in hetzelfde vliegtuig instappen (er staat voor de hele vlucht maar 1 toesteltype vermeld).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:12:38 #208
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279036
Dat weet ik niet... je moet in ieder geval het vliegtuig uit, en in Chicago op de borden kijken (of aan een steward(ess) vragen naar welke gate je moet voor de aansluitende vlucht naar Amsterdam.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:12:57 #209
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279046
Werkt hetzelfde als het Columbus-Denver stuk, eigenlijk
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 21:13:33 #210
45833 crew  Fogel
pi_47279064
Mochten ze me een naheffing sturen voor die laatste vlucht, heb ik zelfs nog zwart op wit staan dat de baliemedewerker met aangeraden heeft om een retourticket te kopen!
Business Class heet niet voor niks Europe Select.... alleen het eten is iets luxer en het personeel besteed wat meer aandacht aan je, maar dat is het verschil met economy niet waard. Als ze nu (net als de SAS op vluchten waar geen ruimere stoelen beschikbaar zijn voor BC) nou nog minimaal de middelste stoel vrij zouden houden zou het al iets rechtvaardiger zijn.

edit: dit was een reactie op ozzietukker
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_47279130
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:12 schreef Douwe het volgende:
Werkt hetzelfde als het Columbus-Denver stuk, eigenlijk
En als de heenweg, toen vloog ik via Washington naar Columbus, wat dus wel handig is. Les 1: check de route voordat je een ticket boekt waarbij je 3000 km omreist voor niks
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:16:43 #212
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279163
Bel United anders, misschien is het nog wel om te zetten. Ook voor United is het voordeliger als jij 1 vlucht minder maakt
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:18:05 #213
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47279214
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:16 schreef Douwe het volgende:
Bel United anders, misschien is het nog wel om te zetten. Ook voor United is het voordeliger als jij 1 vlucht minder maakt
Goeie tip Douwe!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47279216
Heb ik al gedaan, kon niet...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:19:19 #215
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279268
Sterkte dan
Zie het zo: je hebt nu voor hetzelfde geld een vlucht extra! Hoe tof is dat!
pi_47279311
Joepie ik vind vliegen op zich wel tof, alleen het stressen qua overstappen, douane, het idee dat je je vlucht zou missen etc. vind ik altijd nogal stressvol.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:22:28 #217
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47279376
Heerlijk toch dat overstappen! Onderbreekt de vlucht even.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:24:23 #218
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47279446
Overstappen binnen de Verenigde Staten zelf is geen probleem, geen paspoortcontroles en dergelijke. En bij luchtvaartmaatschappijen is het over het algemeen gewoont om óf te wachten op overstappende passagiers, óf om je over te boeken en je af te kopen met een luxe hotel en lekkere maaltijden
pi_47279486
Naja, ik ga ook de VS uit, dus ergens moet er wel een stempeltje in mijn paspoort gezet worden... ik zie wel waar ze dat gaan doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 21:26:07 #220
45833 crew  Fogel
pi_47279531
Als je je vlucht mist door een te laat inkomend vliegtuig mag je gewoon met de volgende vlucht mee, geen probleem (mits plek). En anders boek je gewoon een nieuw ticket aldaar als het je eigen fout was. Komt allemaal wel goed
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_47279803
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:26 schreef Fogel het volgende:
Als je je vlucht mist door een te laat inkomend vliegtuig mag je gewoon met de volgende vlucht mee, geen probleem (mits plek). En anders boek je gewoon een nieuw ticket aldaar als het je eigen fout was. Komt allemaal wel goed
In de VS hebben een aantal maatschappijen daar een betere regeling voor. Bijvoorbeeld United:
quote:
Same-day travel changes

Check in at the airport and standby for an earlier flight without paying a fee, or
Confirm a seat on an alternate flight for $25 at EasyCheck-in Online or at an EasyCheck-in kiosk at the airport
Maar dat kun je natuurlijk ook makkelijk doen als je elk (half) uur een verbinding hebt
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:37:00 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47285971
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:00 schreef Coelho het volgende:
Is het toegestaan om een retourvlucht te kopen en slechts een enkeltje te gebruiken? Dit door het enorme prijsverschil. Of kom je hiermee in de problemen omdat ze je missen in het vliegtuig? Wie weet dit/heeft hier ervaring mee?
Nee, heb ik ook al eens gedaan. (Toen ik naar de VS verhuisde). Geen enkel probleem verder. Maatschappijen houden er zelfs rekening mee dat dit gebeurd, vandaar het fenomeen overboeking.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:44:24 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47286241
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:33 schreef kless het volgende:
Waarom zou een kortere reis nu meer moeten kosten dan? zelf voor de klm zou dat gunstiger moeten zijn.

Dat bedoel ik dus met bllsht.
Tja, dat doen ze om stoelen te vullen. Een vlucht van Amsterdam naar Miami bijvoorbeeld verkoopt standaard maar voor 75% per vlucht. Om de overige 25% toch te vullen verkopen ze de vluchten goedkoper aan Duitsland en Belgie, en daarmee vullen ze ook de stoelen van Frankfurt en Brussel naar Amsterdam bijvoorbeeld.

Dat kun je ook makkelijk andersom doen trouwens, vaak is een vlucht van Lufthansa of Air France bijvoorbeeld goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegen. Je vliegt dan van Amsterdam naar Parijs, en dan van Parijs naar Miami bijvoorbeeld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:20:52 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47292935
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:25 schreef SaskiaR het volgende:
Naja, ik ga ook de VS uit, dus ergens moet er wel een stempeltje in mijn paspoort gezet worden... ik zie wel waar ze dat gaan doen.
Alleen bij de eerste binnenkomende vlucht in de VS wordt er een stempel in je paspoort gezet, als je uit de VS gaat wordt er geen uitreisstempel ingezet.
Sterker nog, ik ben voor een dagtrip in Canada geweest, en kon op dezelfde stempel, (wel het groene formulier nog in mijn paspoort, die had ik niet afgegeven), weer de US in.
Bij vertrek vanaf JFK naar Amsterdam werd alleen de groene kaart ingenomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47300236
Ik heb alleen een wit papiertje (I 94 formulier?) dat in mijn paspoort is geniet toen ik binnenkwam, dat zal er wel weer uit moeten, maar goed, ik zie wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_47304209
Ik wil in mei vanuit Griekenland naar Nederland rijden met de auto en dan weer terugvliegen naar Athene (liefst met de KLM). Zouden ze daar moeilijk over doen?

Er zijn dus 2 mogelijkheden voor retourtickets:

1) ATH-AMS-ATH
2) AMS-ATH-AMS

Bij de 1e optie kan ik me voorstellen dat ze de retourvlucht annuleren als ik voor de heenvlucht niet kom opdagen, maar dan neem ik toch gewoon de 2e optie?

Of gaan ze dan lopen zeiken als ik de volgende keer weer naar Nederland wil?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:48:31 #227
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47306004
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:58 schreef rameijer het volgende:
Ik wil in mei vanuit Griekenland naar Nederland rijden met de auto en dan weer terugvliegen naar Athene (liefst met de KLM). Zouden ze daar moeilijk over doen?

Er zijn dus 2 mogelijkheden voor retourtickets:

1) ATH-AMS-ATH
2) AMS-ATH-AMS

Bij de 1e optie kan ik me voorstellen dat ze de retourvlucht annuleren als ik voor de heenvlucht niet kom opdagen, maar dan neem ik toch gewoon de 2e optie?

Of gaan ze dan lopen zeiken als ik de volgende keer weer naar Nederland wil?
Zoals gezegd, optie 1 zal niet gaan omdat ze de retourvlucht automatisch zullen annuleren als je de de heenvlucht niet hebt gemaakt.

Optie 2 gaat prima, (al heet het officieel throw-away-ticketing) en zullen ze echt niet gaan zeuren omdat je immers de terugvlucht gemist kan hebben. Anders gesteld, als ik te laat ben met inchecken, en ik heb het goedkoopste Take-Off fare ticket van KLM moet ik een nieuw ticket kopen, maar dat is dan echt niet verplicht bij KLM!

Zeker als je niet met een credit card boekt zal het voor KLM onmogelijk worden om nog geld te incasseren, hiervoor zullen ze dan een incassoburo moeten inschakelen, en als je dan niet betaald e.e.a. laten voorkomen, en het is voor de KLM nooit te bewijzen dat je de intentie had om het retourticket als enkele reis te gebruiken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 15 maart 2007 @ 17:02:37 #228
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_47306585
Je betaald toch voor een retour?
Ze vinden het alleen maar prima als je niet komt opdagen, dan kunnen ze je stoel nog een keer verkopen .
pi_47319378
Ik had met een vage situatie te maken: ik wou van Bogotá naar San José met LACSA. Er waren twee opties:

1) Bogotá - San José op mijn dag om 15:45 kostte 335 euro
2) Bogotá - San José op mijn dag om 15:45 en vervolgens San José - Panamá om 21:45 kostte 190 euro.

Ik heb uiteraard optie twee geboekt; ik stap gewoon in San José uit en laat die vlucht naar Panamá zitten. Maar gaat de incheck-juffrouw moeilijk doen als ik zeg dat ik maar tot San José wil vliegen of kan ik beter gewoon niks zeggen (heb toch alleen maar handbagage) en uitstappen?
pi_47319446
Dat laatste.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 23:11:29 #231
45833 crew  Fogel
pi_47320036
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 16 maart 2007 @ 08:47:57 #232
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_47326201
Dat is een bekende truuk. Als je zo ontzettend graag een business lounge in wil dat je er al die administratieve rompslomp voor over hebt moet je het zeker doen.
Een dagkamer in een airport hotel is relaxter en minder werk.
  Moderator vrijdag 16 maart 2007 @ 20:05:32 #233
45833 crew  Fogel
pi_47348656
De vraag was of iemand het al geprobeerd had... Ik weet al hoe de lounges er van binnen uit zien op verschillende vliegvelden (maar niet op schiphol).

Administratieve romslomp valt wel mee, online boeken en om de cancellen alleen even met de airline bellen (dat heb ik regelmatig gedaan om economy flex of business class tickets te wijzigen, maar ik heb ze zover ik kan herinneren nooit geannuleerd).
Het airport hotel in de terminal van Schiphol (Mercure) is een treurige bedoeling, versleten slaaphokken zonder raam. De terminal uit is nog meer werk omdat je dan weer in de rij moet gaan staan om terug in de terminal te komen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_47360193
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
Niet geprobeerd, maar dit lijkt me niet mogelijk. Bij de lounge willen ze je boarding pass zien, dus je moet eerst inchecken. Ik denk niet dat je je vlucht nog kunt annuleren als je al ingechecked bent.

Is dit niets voor je: http://www.prioritypass.com/
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 08:51:30 #235
45833 crew  Fogel
pi_47360947
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 04:03 schreef jaco het volgende:

[..]
Is dit niets voor je: http://www.prioritypass.com/
Nee, da's niks voor mij, is veel duurder dan bijvoorbeeld de aanual fee voor een diners club credit card die ook toegang geeft tot lounges. Maar bedankt voor de tip.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_47360984
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om bij een lange transit bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt (anders valt het wel heel erg op) een business class ticket te boeken voor dezelfde dag om zo toegang tot de lounge te krijgen (om vervolgens het ticket kostenloos te annuleren net voor vertrek)?
Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 10:23:30 #237
45833 crew  Fogel
pi_47361856
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar, als je toegang tot de lounge hebt, ben je al ingecheckt toch ? Zou je dan weer uit moeten checken om je geld weer terug te krijgen ?
Bij de SAS schrijven ze het volgende:
quote:
If you are a holder of a same-day international Business class ticket with SAS, a Star Alliance partner or other SAS partner, you are welcome to visit SAS Business Lounge on the same day of departure at the respective airport.
Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_47406218
quote:
Er staat nergens dat je ook ingechecked moet zijn.
Ik denk dat ze dat niet schrijven omdat dat vanzelfsprekend is. Normaalgesproken loop je niet aan airside rond zonder ingechecked te zijn. Wat ben je van plan om ze bij de toegangskontrole te laten zien? Een printout van je eTicket? Als ze dat scannen dan vragen ze waarom je niet bent ingechecked of ze bieden je aan om je ter plekke in te checken.

Maar nogmaals: ik heb het nooit geprobeerd. Alternate zegt dat het een bekende truc is, dus hij kan misschien uitleggen hoe het werkt.

Los van dit alles: kun je een business class ticket inderdaad kostenloos annuleren ? Vziw kun je sommige (niet alle) business class tickets kostenloos wijzigen. Een annulering is in dit verband dan echter een wijziging waarbij je de nieuwe gegevens nog niet weet. Je krijgt dan dus credit voor een nieuw ticket, maar niet je geld terug.
  maandag 19 maart 2007 @ 18:04:08 #239
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47443091
Fogel: Is het geen optie om gewoon op een onafhankelijk site je loungetoegang te boeken? Kan vaak wel voor een euro of 20/30...

Zoals hier...
  maandag 19 maart 2007 @ 19:02:28 #240
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47445116
Is dat onbeperkt eten voor 25 euro? Ik kreeg bij boeking via Vliegtarieven namelijk ook de mogelijkheid om loungetoegang te boeken voor 20 euro ofzo maar daar zat dan weer geen eten bij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47445355
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/3313820/

hier een hele thread nog over een ticket kopen en dan cancelen, alleen niet specifiek over loungeacces maar gewoon over het airside komen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 20:00:49 #242
45833 crew  Fogel
pi_47447562
Douwe, die link van je ziet er niet erg betrouwbaar uit... Maar ik weet waar die lounge is, dus misschien zal ik daar eens kijken. In Kopenhagen is er iets soortgelijks, en daar heeft mijn bedrijf ook korting geregeld (omgerekend ongeveer 9-10¤), daar kan je gewoon terecht zonder vooraf te boeken.

Jag, onbeperk chips, pretzels, droge sandwiches en musli repen eten is geen feest

Tallguy: Airside ben ik al, want Schiphol is voor mij een transfer vliegveld. Zal zo de thread eens doorlezen.

En algemeen:
Een diners club card kost maar 695 kroon per jaar, iets onder de 90¤. Dan krijg je toegang tot lounges over de hele wereld, inclusief Amsterdam, Kopenhagen, Stockholm en Londen. Aangezien dat de plekken waar ik transfers heb, is dat natuurlijk de makkelijkste manier.
Zal zo ook eens kijken of privium toegang geeft tot lounges, snelle grensovergang kan nooit kwaad (al ben ik meestal in het schengen gebied)

Maargoed, wederom, ik vroeg of iemand het al eens gedaan had
Maar toch bedankt!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 19 maart 2007 @ 20:24:37 #243
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47448723
Fogel >> Die link is van luchtvaartmaatschappij Air Europa (Spaanse maatschappij) die partner is van zowel KLM als Air France, en ook hetzelfde frequent flyer programma als KLM en Air France.
pi_47449252
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:26 schreef Erasmusch het volgende:
.

Weet iemand of ze in Azie moeilijk doen met enkeltjes? Kreeg zo'n soort mededeling bij airasia. Mijn plan was AMS-HK, dan Macau-BKK, SNG-Bali en uiteindelijk Bali-AMS
Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?
Ik kom in HK met vliegtuig aan, maar vertrek weer vanaf Macau. En BKK vlieg ik binnen maar reis ik gewoon langzaam naar beneden.
  maandag 19 maart 2007 @ 21:21:52 #245
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47451443
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:34 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Met visa, douane enzo dus. Ik heb hier ff bij een reisburo gevraagd maar ze verwachten van niet. Iemand die zekerheid heeft?
Ik kom in HK met vliegtuig aan, maar vertrek weer vanaf Macau. En BKK vlieg ik binnen maar reis ik gewoon langzaam naar beneden.
U vliegt met Oasis Airlines vanaf LGW naar Hong Kong?

Officieel moet je in Thailand bij binnenkomst ook een retourticket hebben, of een ticket naar een andere bestemming buiten thailand. Dit is in Theorie, gezien mij dit nog NOOIT is gevraagd. (En ik reis in Azië zelf ook regelmatig, en dan kom ik niet met een Europese vlucht aan, maar ook met de budgetairliners) Aan de andere kant, dat is geen garantie, dus zou je voor de 100% zekerheid ook een ticket kunnen boeken BKK - KL of BKK - SIN bij Air Asia of Tiger Airways, dat valt echt wel mee in de prijs, voor zo'n 1500 THB, 35 Euro inclusief moet dat al kunnen lukken!

Aankomst in Hong Kong is geen probleem, gezien je een ticket hebt vanaf Macau naar BKK, ook al zal daar in Hong Kong niet naar gevraagd worden. Ook binnenkomst in Macau is geen probleem, gezien je een uitreisticket hebt, en dat er heel veel mensen zijn die vanaf Hong Kong naar Macau met de boot reizen voor een dagje gokken. Singapore ook niet, gezien je daar een uitreisticket hebt, al zullen ze ook daar in principe niet naar vragen.

Bovenstaande is overigens als je een NL of ander Europees paspoort hebt, heb je een ander paspoort, of zie je er niet als blanke toerist uit, dan doen ze vooral bij binnenkomt in Singapore stukken moeilijker, omdat je dan moet bewijzen dat je een uitreisticket hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47451614
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

U vliegt met Oasis Airlines vanaf LGW naar Hong Kong?

Officieel moet je in Thailand bij binnenkomst ook een retourticket hebben, of een ticket naar een andere bestemming buiten thailand. Dit is in Theorie, gezien mij dit nog NOOIT is gevraagd. (En ik reis in Azië zelf ook regelmatig, en dan kom ik niet met een Europese vlucht aan, maar ook met de budgetairliners) Aan de andere kant, dat is geen garantie, dus zou je voor de 100% zekerheid ook een ticket kunnen boeken BKK - KL of BKK - SIN bij Air Asia of Tiger Airways, dat valt echt wel mee in de prijs, voor zo'n 1500 THB, 35 Euro inclusief moet dat al kunnen lukken!

Aankomst in Hong Kong is geen probleem, gezien je een ticket hebt vanaf Macau naar BKK, ook al zal daar in Hong Kong niet naar gevraagd worden. Ook binnenkomst in Macau is geen probleem, gezien je een uitreisticket hebt, en dat er heel veel mensen zijn die vanaf Hong Kong naar Macau met de boot reizen voor een dagje gokken. Singapore ook niet, gezien je daar een uitreisticket hebt, al zullen ze ook daar in principe niet naar vragen.

Bovenstaande is overigens als je een NL of ander Europees paspoort hebt, heb je een ander paspoort, of zie je er niet als blanke toerist uit, dan doen ze vooral bij binnenkomt in Singapore stukken moeilijker, omdat je dan moet bewijzen dat je een uitreisticket hebt.
Thanks voor de uitgebreide reply.
Heb nog niks geboekt, maar had een handige combo gezien van Malaysia Airlines. Dus 'rechtstreeks' (stop in Taipei dacht ik) naar HK. Zal dat als backup eens uitzoeken! Blank met NLs paspoort idd
  maandag 19 maart 2007 @ 21:30:05 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47451834
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Thanks voor de uitgebreide reply.
Heb nog niks geboekt, maar had een handige combo gezien van Malaysia Airlines. Dus 'rechtstreeks' (stop in Taipei dacht ik) naar HK. Zal dat als backup eens uitzoeken! Blank met NLs paspoort idd
Als je met Malaysia Airlines naar HK vliegt, zal je stoppen in Kuala Lumpur in Maleisië en vandaar verder reizen maar Hong Kong. Wel een vreemde combi als ze je laten vliegen van AMS - KL - HKG en dan terug vanaf een andere bestemming, of is dat met Singapore Airlines?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47452875
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je met Malaysia Airlines naar HK vliegt, zal je stoppen in Kuala Lumpur in Maleisië en vandaar verder reizen maar Hong Kong. Wel een vreemde combi als ze je laten vliegen van AMS - KL - HKG en dan terug vanaf een andere bestemming, of is dat met Singapore Airlines?
Nee, heb het net ff gecheckt, het was echt in Taipei. Alleen is ie nu alweer 300e duurder Via dat worldticketcenter.nl Die gasten van Kilroy replyen niet echt. Ik wil over ong 2wk naar Hong Kong en dan 10wk later terug vanaf Bali. Of evt Singapore ofzo als dat veel zou schelen. Heb jij toevallig nog tips?
  maandag 19 maart 2007 @ 22:11:47 #249
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47453871
Worldticketcenter zuigt. Die hebben normaliter veel hogere tarieven. Ik weet niet wanneer je wil vliegen maar vanaf Singapore is het vaak goedkoper dan vanaf Denpasar. AMS-KUL-HKG en SIN-KUL-AMS kost nu 977 euro op 3/4 en 19/6. Vanaf Denpasar betaal je twee tientjes meer.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47454322
Oh, ik vond het eigenlijk wel meevallen. Bedoelde vertrek over 3wk maar ik heb nu met BA al iets gevonden voor 770 ofzo, terug van SIN ipv DPS, zelfde prijs als op BA-site. Denk dat het zoiets wordt, tenzij je nog andere tips hebt. Back ontopic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')