Nee, iemand anders kan voor jou de reis betalen met zijn / haar creditcard. Is geen probleem. Voor de zekerheid kun je natuurlijk een kopietje meenemen met iets waaruit blijkt dat die andere persoon voor je betaald heeft enzo, maar dat lijkt mij niet echt nodig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:06 schreef Blinker het volgende:
Bij Ryanair hebben ze het moment zeer goedkope reizen.
Nu kan ik iemand anders zn creditcard gebruiken om te boeken geeft dit problemen bij het inchecken? Ik las iets van creditcard verificaties..
Bij een traditionele maatschappij (VLM) moest ik overigens een keer mijn creditcard juist wel laten zien en het bonnetje tekenen voor de betaling. En toen kreeg ik ook nog een echt ticket. Maar dat zal met de huidige e-tickets denk ik niet meer voorkomenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:11 schreef Fogel het volgende:
De 'traditionele' (niet low-budget) maatschappijen vinden het alleen boeiend of de persoon die vliegt inderdaad de persoon is waarvoor het ticket geboekt is. Wie er betaalt heeft vinden ze niet interessant.
Paar maanden geleden kon het zeker! Toen heb ik mijn ticket met de creditcard van mijn moeder betaald, ik had de creditcard wel meegenomen maar ik hoefde hem niet te laten zien. Het printje in combinatie met mijn paspoort was voldoendequote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:06 schreef Blinker het volgende:
Bij Ryanair hebben ze het moment zeer goedkope reizen.
Nu kan ik iemand anders zn creditcard gebruiken om te boeken geeft dit problemen bij het inchecken? Ik las iets van creditcard verificaties..
Vreemdgenoeg vragen ze bij Ryanair tegenwoordig weer om het printje / confirmatienummer. Vroeger (en bij andere airlines) hoef je alleen maar je paspoort te laten zien.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:36 schreef Vava het volgende:
Het printje in combinatie met mijn paspoort was voldoende![]()
Dat vroeg ik me toen ook af, ik was eerder met Virgin Express geweest en toen was het paspoort idd genoeg. Voor de zekerheid zou ik toch altijd wel een printje bij me hebbenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vreemdgenoeg vragen ze bij Ryanair tegenwoordig weer om het printje / confirmatienummer. Vroeger (en bij andere airlines) hoef je alleen maar je paspoort te laten zien.
Nou ja, ik ben dus nu twee keer expliciet om m'n bevestigingsnummer gevraagd, wat ook werd gecontroleerd, dus het zal wel noodzakelijk zijn nu. Had het nog niet eerder meegemaakt, ook niet bij andere low-cost airlines.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:03 schreef Douwe het volgende:
Altijd als ik mn printje op de balie leg kijkt de incheckdame er niet naar, leg ik alleen mn paspoort neer beginnen ze ineens te rellen om dat A4tje
Als je met Iberia vliegt dan wordt je bagage 'doorgelabeld' zoals dat heet, dat betekent dat je op de Spaanse luchthaven niet je bagage op hoeft te halen en opnieuw in te checken. Je krijgt bij vertrek ook meteen al twee boardingcards, voor beide vluchten één. Daar staat op bij welke gate / terminal / hoe laat je er moet zijn en welke stoel je hebt. Heel soms moet je nog langs de transferbalie, maar dat zullen ze je bij vertrek wel vertellen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:15 schreef Foeske het volgende:
Een vraagje voor de zekerheid, omdat ik voor het eerst alleen ga vliegen, met een spaanse maatschappij, inclusief overstappen, en dat ondanks dat ik al vaak gevlogen heb toch wel spannend vind.
Met name het overstappen weet ik eigenlijk weinig vanaf. Hoe zit het met je bagage? Ik neem aan dat alles wat ingecheckt is automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht wordt?
Wat zijn verder de ervaringen met het Engels van de stewards/stewardessen bij Iberia? Ik kan wel een basiswoordje spaans, maar niet heel veel. Kunnen ze voldoende Engels?
Alvast bedankt!
Dankjewel voor de info! En ik heb 6 uur de tijd in Madrid dus dat moet sowieso allemaal wel lukken. Bedankt voor de tip, ik was al wel van plan om er rekening mee te houden, maar nu misschien toch wat extraquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Iberia staat overigens bekend om het kwijtraken van bagage richting Zuid-Amerika (lees de topics hier en elders er maar over na). Dus het is handig om in ieder geval wat kleding in je handbage mee te nemen.
Bedankt! Zoiets dacht ik al te lezen, maar dat is zoveel dat ik het niet vertrouwde. Nou ja, dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken als ik aan de 22 kg ofzo komquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:02 schreef Fogel het volgende:
1 piece is maximaal 32 kilo, en je mag meestal 2 pieces meenemen (koffers over het algemeen, maar als je een kartonnen doos wil inchecken, kan dat natuurlijk ook).
Ik dacht dat ik mooi onder de 20 zou blijven, maar op Schiphol bleek het 27 te zijn. Geen probleem dacht ik, ware het niet dat je op het traject Amsterdam - Madrid maar 20 mee mag nemen. Gelukkig vonden ze het niet ergquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:25 schreef Fogel het volgende:
Let er wel op dat het echt niet meer dan 32 kilo mag zijn, anders moet je het als vracht inchecken (en daarvoor extra betalen). Dus als je twijfelt, neem dan gewoon twee koffers mee ipv een loeizware.
Ze hebben het pas toch juist verlaagd van 32 naar 27 kg per stuk?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:25 schreef Fogel het volgende:
Let er wel op dat het echt niet meer dan 32 kilo mag zijn, anders moet je het als vracht inchecken (en daarvoor extra betalen). Dus als je twijfelt, neem dan gewoon twee koffers mee ipv een loeizware.
Intercontinentaal mag je bij de SAS nog steeds 32 kilo meenemen volgens de website.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:53 schreef poohy het volgende:
[..]
Ze hebben het pas toch juist verlaagd van 32 naar 27 kg per stuk?
Ik neem aan dat dit hetzelfde is bij United Airlines op een vlucht van Amsterdam naar Miami via Washington?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je met Iberia vliegt dan wordt je bagage 'doorgelabeld' zoals dat heet, dat betekent dat je op de Spaanse luchthaven niet je bagage op hoeft te halen en opnieuw in te checken. Je krijgt bij vertrek ook meteen al twee boardingcards, voor beide vluchten één. Daar staat op bij welke gate / terminal / hoe laat je er moet zijn en welke stoel je hebt. Heel soms moet je nog langs de transferbalie, maar dat zullen ze je bij vertrek wel vertellen.
De luchthavens zijn er op aangepast nu. Althans, Philadelphia en LAX in ieder geval. Daar kom je zoals Douwe al zegt aan, je gaat door de custom / visumdienst, je haalt je bagage op en geeft je bagage vrijwel direct weer af. Je bagage is doorgelabeld, maar ze willen alleen zeker weten dat je zelf ook aan boord stapt.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:12 schreef poohy het volgende:
Maar goed, dit kan intussen veranderd zijn![]()
Tja, begint steeds meer standaard te worden. In Engeland is het helemaal drama met de handbagage; 1 stuk mag je maar meenemen! (ik had een tas en een pak bij mij; gingen ze moeilijk over doen!!)quote:Op zondag 7 januari 2007 16:34 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dat schoenen uit kwam ik vorig jaar in Londen Stansted voor het eerst tegen. Ik had echt zoiets van wtf, moet ik nu mijn schoenen uittrekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |