abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40891229
Als je last hebt van claustofobie is een vliegreis met huilende babies om je heen helemaal een nachtmerrie.

Heeft iemand een tip voor vliegen met claustofobie (behalve pilletje of nonsens flauwe grappen)?
Ruime zitplek bij nooduitgang is niet altijd vrij (en heeft soms geen uitzicht wat kalmeert). De vliegfobische hoe doen ze dat als ze opeens met klam zweet staan te schuimbekken?
pi_40893887
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:34 schreef Kboel het volgende:
Heeft iemand een tip voor vliegen met claustofobie (behalve pilletje of nonsens flauwe grappen)?
Ruime zitplek bij nooduitgang is niet altijd vrij (en heeft soms geen uitzicht wat kalmeert). De vliegfobische hoe doen ze dat als ze opeens met klam zweet staan te schuimbekken?
Het is vooral een kwestie van berusten in het feit dat je in een vliegtuig naar je vakantiebestemming zit. Boekje lezen en je gedachten verzetten dus, maar dat kan erg moeilijk zijn.
Je kan er cursussen tegen volgen.

Zie ook: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
pi_40962199
Hoe zit het met de ruimte in de verschillende toestellen? Ik heb altijd korte vluchten gemaakt (Glasgow, Rome en Oslo). Dan is het nog net uit te houden in een 737 qua beenruimte. Maar ik moet er niet aan denken om zo klem te zitten en dan 8 uur te moeten vliegen of zo. Nu gaan naar verre bestemmingen vaak ook grotere vliegtuigen, maar betekent dat dat je daarin ook wat meer ruimte hebt? Ik zit namelijk klem met mijn 1.93 meter in een Boeing 737.
pi_40962315
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:36 schreef Triangeljosti het volgende:
Hoe zit het met de ruimte in de verschillende toestellen? Ik heb altijd korte vluchten gemaakt (Glasgow, Rome en Oslo). Dan is het nog net uit te houden in een 737 qua beenruimte. Maar ik moet er niet aan denken om zo klem te zitten en dan 8 uur te moeten vliegen of zo. Nu gaan naar verre bestemmingen vaak ook grotere vliegtuigen, maar betekent dat dat je daarin ook wat meer ruimte hebt? Ik zit namelijk klem met mijn 1.93 meter in een Boeing 737.
Dat verschilt nog wel eens per maatschappij. Een voorbeeld van die verschillen kun je vinden op: http://www.airlinequality.com/Product/seats_europe.htm.

Op vluchten buiten Europa / van 8 uur vliegen gelukkig geen 737's en is het over het algemeen wat beter met de beenruimte (tenzij je een oude KLM 747 tegenkomt.
Low-cost airlines geven je de mogelijkheid om te gaan zitten waar je wil, of soms stoelen met extra beenruimte van te voren tegen meerprijs te boeken. Dus als je weet dat je met een 737 vliegt, dan kun je je er op voorbereiden door vroeg in te checken of een stoel te reserveren.

Mijn ervaring is dat de kleine Airbussen over het algemeen wat meer beenruimte hebben dan de kleine Boeings.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:50:55 #105
45833 crew  Fogel
pi_40982261
Mijn kinderen (tweeling) hebben er nu 11 (enkele) vluchten op zitten in de periode dat ze 5-12 maanden waren. Op volle vluchten de hele vlucht op schoot met aparte eigen gordel die aan je eigen gordel vast zit. Op vluchten waar wat stoelen vrij waren (het merendeel van de 11 keer), moesten ze (uiteraard) bij take-off en landing op die hierboven beschreven manier op schoot zitten, maar als het fasten seatbelt lampje uit is, mogen ze natuurlijk ook op die lege stoelen zitten/kruipen/staan (wel goed op letten dat ze er niet afdonderen natuurlijk).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_41141999
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:50 schreef Fogel het volgende:
Mijn kinderen (tweeling) hebben er nu 11 (enkele) vluchten op zitten in de periode dat ze 5-12 maanden waren. Op volle vluchten de hele vlucht op schoot met aparte eigen gordel die aan je eigen gordel vast zit. Op vluchten waar wat stoelen vrij waren (het merendeel van de 11 keer), moesten ze (uiteraard) bij take-off en landing op die hierboven beschreven manier op schoot zitten, maar als het fasten seatbelt lampje uit is, mogen ze natuurlijk ook op die lege stoelen zitten/kruipen/staan (wel goed op letten dat ze er niet afdonderen natuurlijk).
Altijd fijn als je 1 keer per jaar van een welverdiende vakantie wil gaan genieten en andermans koters gaan springend en schreeuwend door het vliegtuig.

Kids in vliegtuigen

[edit] kids
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 21:10:39 #107
45833 crew  Fogel
pi_41142134
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:07 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Altijd fijn als je 1 keer per jaar van een welverdiende vakantie wil gaan genieten en andermans koters gaan springend en schreeuwend door het vliegtuig.

Kids in vliegtuigen

[edit] kids
Mijn kinderen kom je niet tegen op je Ibiza charter-party-vluchten waar zeurende pubers zoals jij heen gaan, dus wees maar gerust
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_41142428
quote:

Kids in vliegtuigen
En verder heeft de gemiddelde Nederlander nog een hekel aan:

Schreeuwende bingo-ouderen in het vliegtuig
Incontinente bejaarden in het vliegtuig
Stinkende backpackers in het vliegtuig
Saaie vrouwen die niet met je willen praten in het vliegtuig
Bierdrinkende jongeren in het vliegtuig
Te dikke mensen in het vliegtuig
Snurkers in het vliegtuig
Pauper volk in het vliegtuig
Josti's in het vliegtuig
Autisten in het vliegtuig

Met andere woorden: koop een privéjet als je daar last van hebt

Of bedenk je of de reis een onderdeel is van je vakantie of slechts een noodzaak om je doel te bereiken
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 21:21:57 #109
45833 crew  Fogel
pi_41142635
* voegt aan lijstje toe:
Klappende mensen
Mensen die hun tax-free parfum in het vliegtuig testen
pi_41157000
quote:

[..]

Altijd fijn als je 1 keer per jaar met je kinderen je geboorteland wil gaan bezoeken en andermans kutpubers, die terugkeren van hun eerste vakantie alleen, gaan springend en schreeuwend door het vliegtuig.

Pubers in vliegtuigen

[edit] pubers

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_41193642
Zijn er, behalve dit formulier, nog andere papieren die ingevuld dienen te worden voor een vlucht naar de US?
pi_41200045
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:28 schreef Butra het volgende:
Zijn er, behalve dit formulier, nog andere papieren die ingevuld dienen te worden voor een vlucht naar de US?
In het vliegtuig krijg je nog een groen en wit formuliertje. Eén om te zeggen dat je geen wapens, voedsel en drugs meeneemt en het andere om je visum te krijgen bij de immigration van de aankomstluchthaven.
pi_41200287
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En verder heeft de gemiddelde Nederlander nog een hekel aan:

Schreeuwende bingo-ouderen in het vliegtuig
Incontinente bejaarden in het vliegtuig
Stinkende backpackers in het vliegtuig
Saaie vrouwen die niet met je willen praten in het vliegtuig
Bierdrinkende jongeren in het vliegtuig
Te dikke mensen in het vliegtuig
Snurkers in het vliegtuig
Pauper volk in het vliegtuig
Josti's in het vliegtuig
Autisten in het vliegtuig

Met andere woorden: koop een privéjet als je daar last van hebt

Of bedenk je of de reis een onderdeel is van je vakantie of slechts een noodzaak om je doel te bereiken
Vreselijk, wat klagen die Nederlanders snel zeg.
Ale je zonodig perfect wil reizen in het vliegtuig, ga dan First Class zitten.

Snel klagende mensen
Amstelveen de beste
pi_41200510
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:03 schreef anisubs het volgende:

[..]

Vreselijk, wat klagen die Nederlanders snel zeg.
Ale je zonodig perfect wil reizen in het vliegtuig, ga dan First Class zitten.

Snel klagende mensen
gevalletje pot verwijt de ketel dutchtrain heeft gewoon gelijk klaar
Ik steek je moeder in de fik!
pi_41201867
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In het vliegtuig krijg je nog een groen en wit formuliertje. Eén om te zeggen dat je geen wapens, voedsel en drugs meeneemt en het andere om je visum te krijgen bij de immigration van de aankomstluchthaven.
Zoiets had ik al vaag gehoord ja, thanks.
pi_44938296
Okay, nu zal iedereen wel gaan lachen, maar ik heb tijdens langere vliegreizen dus altijd onwijze last van mijn darmen (serieus!!)
Ik heb me laten vertellen dat dit komt doordat je opzwelt (je lichaamsgassen).
Heel genant voor mezelf, en vervelend voor degene die naast me zit. Ik word er nl. nogal rufterig van
In februari vlieg ik naar Alaska, en zie er om die reden erg tegenop.
Heeft iemand een tip voor me?
Juist wel eten vantevoren, juist niet eten vantevoren, veel drinken, zijn er pillen tegen?
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_44944216
De luchtdichtheid is lager, waardoor je het minder ruikt (althans, dit heb ik ervaren)
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:31:29 #118
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44944433
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:24 schreef cheukert het volgende:
De luchtdichtheid is lager, waardoor je het minder ruikt (althans, dit heb ik ervaren)
Ik heb eens na een vlucht naar LAX flink lopen knetteren Welcome to America
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_44945676
LOL!
Gelukkig ben ik dus niet de enige...
Zou de huisarts er iets op weten?
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:06:22 #120
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_44955311
Bij Ryanair hebben ze het moment zeer goedkope reizen.
Nu kan ik iemand anders zn creditcard gebruiken om te boeken geeft dit problemen bij het inchecken? Ik las iets van creditcard verificaties..
pi_44955436
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:06 schreef Blinker het volgende:
Nu kan ik iemand anders zn creditcard gebruiken om te boeken geeft dit problemen bij het inchecken? Ik las iets van creditcard verificaties..
Nee, iemand anders kan voor jou de reis betalen met zijn / haar creditcard. Is geen probleem. Voor de zekerheid kun je natuurlijk een kopietje meenemen met iets waaruit blijkt dat die andere persoon voor je betaald heeft enzo, maar dat lijkt mij niet echt nodig.
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 22:11:17 #122
45833 crew  Fogel
pi_44955524
De 'traditionele' (niet low-budget) maatschappijen vinden het alleen boeiend of de persoon die vliegt inderdaad de persoon is waarvoor het ticket geboekt is. Wie er betaalt heeft vinden ze niet interessant.
pi_44955595
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:11 schreef Fogel het volgende:
De 'traditionele' (niet low-budget) maatschappijen vinden het alleen boeiend of de persoon die vliegt inderdaad de persoon is waarvoor het ticket geboekt is. Wie er betaalt heeft vinden ze niet interessant.
Bij een traditionele maatschappij (VLM) moest ik overigens een keer mijn creditcard juist wel laten zien en het bonnetje tekenen voor de betaling. En toen kreeg ik ook nog een echt ticket. Maar dat zal met de huidige e-tickets denk ik niet meer voorkomen

Bij een low-cost maatschappij (Basiqair toen nog) heb ik een aantal maal een ticket voor iemand anders geboekt zonder zelf te vliegen. Dat was geen enkel probleem
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 22:35:31 #124
45833 crew  Fogel
pi_44956645
Nja, OK, ik mocht vorige maand ook mijn credit card laten zien en ondertekenen bij de KLM, maar dat lag er meer aan dat ik ter plekke een nieuw ticket kocht
En bij overgewicht is het ook handig om een CC te hebben natuurlijk.
pi_44956695
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:06 schreef Blinker het volgende:
Paar maanden geleden kon het zeker! Toen heb ik mijn ticket met de creditcard van mijn moeder betaald, ik had de creditcard wel meegenomen maar ik hoefde hem niet te laten zien. Het printje in combinatie met mijn paspoort was voldoende
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44956792
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:36 schreef Vava het volgende:
Het printje in combinatie met mijn paspoort was voldoende
Vreemdgenoeg vragen ze bij Ryanair tegenwoordig weer om het printje / confirmatienummer. Vroeger (en bij andere airlines) hoef je alleen maar je paspoort te laten zien.
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 22:41:45 #127
45833 crew  Fogel
pi_44956954
Vreemd genoeg vlieg ik nooit Ryanair
pi_44957003
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vreemdgenoeg vragen ze bij Ryanair tegenwoordig weer om het printje / confirmatienummer. Vroeger (en bij andere airlines) hoef je alleen maar je paspoort te laten zien.
Dat vroeg ik me toen ook af, ik was eerder met Virgin Express geweest en toen was het paspoort idd genoeg. Voor de zekerheid zou ik toch altijd wel een printje bij me hebben
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 3 januari 2007 @ 00:03:37 #129
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_44960149
Altijd als ik mn printje op de balie leg kijkt de incheckdame er niet naar, leg ik alleen mn paspoort neer beginnen ze ineens te rellen om dat A4tje
pi_44960802
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 00:03 schreef Douwe het volgende:
Altijd als ik mn printje op de balie leg kijkt de incheckdame er niet naar, leg ik alleen mn paspoort neer beginnen ze ineens te rellen om dat A4tje
Nou ja, ik ben dus nu twee keer expliciet om m'n bevestigingsnummer gevraagd, wat ook werd gecontroleerd, dus het zal wel noodzakelijk zijn nu. Had het nog niet eerder meegemaakt, ook niet bij andere low-cost airlines.
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:15:08 #131
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44968236
Een vraagje voor de zekerheid, omdat ik voor het eerst alleen ga vliegen, met een spaanse maatschappij, inclusief overstappen, en dat ondanks dat ik al vaak gevlogen heb toch wel spannend vind.

Met name het overstappen weet ik eigenlijk weinig vanaf. Hoe zit het met je bagage? Ik neem aan dat alles wat ingecheckt is automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht wordt?

Wat zijn verder de ervaringen met het Engels van de stewards/stewardessen bij Iberia? Ik kan wel een basiswoordje spaans, maar niet heel veel. Kunnen ze voldoende Engels?

Alvast bedankt!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_44978709
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:15 schreef Foeske het volgende:
Een vraagje voor de zekerheid, omdat ik voor het eerst alleen ga vliegen, met een spaanse maatschappij, inclusief overstappen, en dat ondanks dat ik al vaak gevlogen heb toch wel spannend vind.

Met name het overstappen weet ik eigenlijk weinig vanaf. Hoe zit het met je bagage? Ik neem aan dat alles wat ingecheckt is automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht wordt?

Wat zijn verder de ervaringen met het Engels van de stewards/stewardessen bij Iberia? Ik kan wel een basiswoordje spaans, maar niet heel veel. Kunnen ze voldoende Engels?

Alvast bedankt!
Als je met Iberia vliegt dan wordt je bagage 'doorgelabeld' zoals dat heet, dat betekent dat je op de Spaanse luchthaven niet je bagage op hoeft te halen en opnieuw in te checken. Je krijgt bij vertrek ook meteen al twee boardingcards, voor beide vluchten één. Daar staat op bij welke gate / terminal / hoe laat je er moet zijn en welke stoel je hebt. Heel soms moet je nog langs de transferbalie, maar dat zullen ze je bij vertrek wel vertellen.

Iberia staat overigens bekend om het kwijtraken van bagage richting Zuid-Amerika (lees de topics hier en elders er maar over na). Dus het is handig om in ieder geval wat kleding in je handbage mee te nemen.

Aan boord wordt Engels met spaans accent gesproken. Het Spaans is ook voor iemand die geen Spaans kan verstaanbaarder...
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:06:31 #133
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44998147
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Iberia staat overigens bekend om het kwijtraken van bagage richting Zuid-Amerika (lees de topics hier en elders er maar over na). Dus het is handig om in ieder geval wat kleding in je handbage mee te nemen.
Dankjewel voor de info! En ik heb 6 uur de tijd in Madrid dus dat moet sowieso allemaal wel lukken. Bedankt voor de tip, ik was al wel van plan om er rekening mee te houden, maar nu misschien toch wat extra
*´¨)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:48:00 #134
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_45048634
Ik probeer erachter te komen wat ik aan bagage mee mag nemen van Amsterdam via Madrid naar Lima, met Iberia. Via de Iberia website ben ik te weten gekomen dat ik met het piece system te maken heb en dat dus niet standaard 20 kg. geldt op deze vlucht. Maar wat dat piece system nu precies inhoudt, daar kom ik niet uit.

Kan iemand me vertellen wat ik aan incheckbagage mee mag nemen? Thanx!
*´¨)
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 19:02:32 #135
45833 crew  Fogel
pi_45049154
1 piece is maximaal 32 kilo, en je mag meestal 2 pieces meenemen (koffers over het algemeen, maar als je een kartonnen doos wil inchecken, kan dat natuurlijk ook).
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:23:28 #136
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_45049918
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:02 schreef Fogel het volgende:
1 piece is maximaal 32 kilo, en je mag meestal 2 pieces meenemen (koffers over het algemeen, maar als je een kartonnen doos wil inchecken, kan dat natuurlijk ook).
Bedankt! Zoiets dacht ik al te lezen, maar dat is zoveel dat ik het niet vertrouwde. Nou ja, dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken als ik aan de 22 kg ofzo kom
*´¨)
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 19:25:48 #137
45833 crew  Fogel
pi_45050018
Let er wel op dat het echt niet meer dan 32 kilo mag zijn, anders moet je het als vracht inchecken (en daarvoor extra betalen). Dus als je twijfelt, neem dan gewoon twee koffers mee ipv een loeizware.
  zondag 7 januari 2007 @ 09:12:54 #138
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_45101944
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:25 schreef Fogel het volgende:
Let er wel op dat het echt niet meer dan 32 kilo mag zijn, anders moet je het als vracht inchecken (en daarvoor extra betalen). Dus als je twijfelt, neem dan gewoon twee koffers mee ipv een loeizware.
Ik dacht dat ik mooi onder de 20 zou blijven, maar op Schiphol bleek het 27 te zijn. Geen probleem dacht ik, ware het niet dat je op het traject Amsterdam - Madrid maar 20 mee mag nemen. Gelukkig vonden ze het niet erg

Heb net mijn koffer ingecheckt voor mijn vlucht Lima - Arequipa. Daar mocht het 25 zijn (had ik geen rekening mee gehouden, gewoon maar proberen), maar ook daar werd ie zonder problemen doorgelaten. Gelukkig maar.

Ik was na alle horrorverhalen wel blij dat ik mijn koffer in Lima zag trouwens
*´¨)
  zondag 7 januari 2007 @ 11:53:44 #139
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_45103488
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:25 schreef Fogel het volgende:
Ze hebben het pas toch juist verlaagd van 32 naar 27 kg per stuk?
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 12:15:33 #140
45833 crew  Fogel
pi_45104032
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:53 schreef poohy het volgende:

[..]

Ze hebben het pas toch juist verlaagd van 32 naar 27 kg per stuk?
Intercontinentaal mag je bij de SAS nog steeds 32 kilo meenemen volgens de website.
Bij de KLM is het voor economy class verlaagt van 32 naar 23, maar voor business is het nog steeds 32.
  zondag 7 januari 2007 @ 12:51:52 #141
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45105026
Bij Iberia deden ze op Schiphol bij mij een keer erg moeilijk over handbagage, die werd gewogen en toen hij meer dan 10Kg was moest ik er dingen uithalen totdat hij 10 Kg was. Toen kreeg ik een label om m'n tas en kon ik alles er weer in terugstoppen
  zondag 7 januari 2007 @ 14:18:00 #142
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_45107575
Bij Iberia in Buenos Aires waren ze juist erg aardig, toen ik met mijn te zware koffer aankwam... "oh, ik upgrade u wel naar Business Class"
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:24:23 #143
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_45109846
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je met Iberia vliegt dan wordt je bagage 'doorgelabeld' zoals dat heet, dat betekent dat je op de Spaanse luchthaven niet je bagage op hoeft te halen en opnieuw in te checken. Je krijgt bij vertrek ook meteen al twee boardingcards, voor beide vluchten één. Daar staat op bij welke gate / terminal / hoe laat je er moet zijn en welke stoel je hebt. Heel soms moet je nog langs de transferbalie, maar dat zullen ze je bij vertrek wel vertellen.
Ik neem aan dat dit hetzelfde is bij United Airlines op een vlucht van Amsterdam naar Miami via Washington?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 7 januari 2007 @ 15:59:14 #144
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_45111010
Nee, bij Amerikaanse vluchten halen ze de bagage eruit bij de eerste gemaakte landing in de USA. Dus dan moet je het hele riedeltje weer opnieuw doen. Dus de bagage door de x-ray en dat soort dingen.

Vanwege veiligheidsredenen

Dus kijk goed of je voldoende overstaptijd hebt. Je zal de eerste niet zijn die hierdoor de volgende vlucht mist
  zondag 7 januari 2007 @ 16:08:29 #145
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_45111295
Je bagage wordt bij Amerikaanse maatschappijen wel 'doorgelabeld', maar je moet hem nadat je door de immigratie bent gelopen even opnieuw 'inchecken'; wat er op neer komt dat je hem simpelweg even op een andere band moet leggen.
  zondag 7 januari 2007 @ 16:12:46 #146
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_45111419
Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik moest de laatste keer bij een overstap weer die hele veiligheidsprocedure door. Al de spullen moesten weer door de x-ray, weer vingerafdrukken + foto's, weer half uitkleden. Deze hele show nam ruim drie kwartier in beslag. Het was dus niet een kwestie van de bagage even op een andere band leggen.

En natuurlijk ook weer de vragen: waar ga ik naar toe, waarom, waar kom ik vandaan, wat is mijn beroep en waarom heb ik zoveel bagage.

Maar goed, dit kan intussen veranderd zijn
pi_45111791
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:12 schreef poohy het volgende:
Maar goed, dit kan intussen veranderd zijn
De luchthavens zijn er op aangepast nu. Althans, Philadelphia en LAX in ieder geval. Daar kom je zoals Douwe al zegt aan, je gaat door de custom / visumdienst, je haalt je bagage op en geeft je bagage vrijwel direct weer af. Je bagage is doorgelabeld, maar ze willen alleen zeker weten dat je zelf ook aan boord stapt.

Op de overstapluchthaven krijg je ook meteen je visum voor de VS, omdat je daarna een binnenlandse vlucht maakt. Dus vingerafdruk, foto en wat lastige vragen.

Daarna moet je ook weer via de ingang naar binnen, dus via de veiligheidscheck (schoenen uit, en even wachten). Voordeel is dat de Amerikanen dit allemaal heel gelaten ondergaan en iedereen wel weet hoe het moet, zodat het vrij snel gaat allemaal.
  zondag 7 januari 2007 @ 16:34:44 #148
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_45112214
Dat schoenen uit kwam ik vorig jaar in Londen Stansted voor het eerst tegen. Ik had echt zoiets van wtf, moet ik nu mijn schoenen uittrekken?

[ Bericht 21% gewijzigd door Lucifer_Doosje op 07-01-2007 16:57:18 ]
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 7 januari 2007 @ 17:10:56 #149
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45113525
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:34 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dat schoenen uit kwam ik vorig jaar in Londen Stansted voor het eerst tegen. Ik had echt zoiets van wtf, moet ik nu mijn schoenen uittrekken?
Tja, begint steeds meer standaard te worden. In Engeland is het helemaal drama met de handbagage; 1 stuk mag je maar meenemen! (ik had een tas en een pak bij mij; gingen ze moeilijk over doen!!)
Toen ik trouwens in 2001 in Canada was, moesten we al onze electronica eruit halen en aanzetten. Wel vreemd op zich, dit was nog voor 9/11... Zouden ze een vermoeden hebben gehad?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 7 januari 2007 @ 17:19:47 #150
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_45113806
Ik mocht gewoon 2 stuks handbagage meenemen van en naar Londen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')