Dollequote:Op woensdag 3 mei 2006 14:52 schreef dolledingo het volgende:
GVD, sta ik alweer niet tussen de fokkende supporers.![]()
Voor de mensen die het nog niet gelezen hebben, ik heb een vette scoop, wat resulteert in veel commotie, morgen er een artikel over in het DvhN
http://www.degroenehel.co(...)_voor_woekerprijzen/
http://www.degroenehel.co(...)terview_op_oogradio/
1: de gemeente werkt hier nauwelijks aan meequote:Op woensdag 3 mei 2006 14:39 schreef heinl het volgende:
Ik snap trouwens niet zo goed waarom er niet een groot scherm oid op de grote markt komt (of dat scherm aan op de bakker bart hangt).. Betaal je tele2 maar 20.000 euro, krijg je en super mooi feestje, word het enorm druk in de binnenstad, dus goed voor de horeca én wederom weer positief in het nieuws...
Ben ik het mee eens!! Top 9...doe je mooi mee om de UEFA cup!quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:34 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn. Meer niet. Maar nu spreek ik voor mezelf en de indruk die ik dus heb van FCG supporters om me heen. Eerste negen blijft gewoon de doelstelling en verwachting. Ook na afgelopen seizoen.
Same here, mooi stukjequote:Op woensdag 3 mei 2006 15:27 schreef Ungeheuer het volgende:
Hehe mooi waark dingo. Genoten van het mp3 fragmentje op je site.
Ik wens de mensen die naar de euroborg gaan vanavond veul plezier.quote:Jans: "kaarsje"; Blind: "uitdoelpunt weegt zwaar"
De trainers van beide ploegen bvlikken in het programmaboekje van vanavond vooruit op het duel van vanavond. FC-coach Jans ontving een geschenk dat hij na de uitschakeling van AZ ontving van een familie uit Tynaarlo. “Een mooi ingepakte kaars kreeg ik. En die zal ik opsteken in de katholieke kerk van Zuidlaren als we de voorrondes van de Champions League halen. Ik kreeg al commentaar dat ik het niet begreep, omdat ik juist vooraf een kaars zou moeten opsteken. Maar ik ben niet gelovig en zou het achteraf doen als blijk van dank voor de steun.”
Danny Blind van Ajax weet dat het vanavond nog geen gelopen koers is: “Een uit gescoord doelpunt weegt zwaar. Maar je moet je ogen niet sluiten voor de goede prestaties van FC Groningen dit seizoen in met name de thuiswedstrijden. Ik verwacht een wedstrijd onder Europese omstandigheden. FC Groningen moet scoren en zal daarnaar ook op jacht gaan. Je weet niet hoe spelers zich onder dergelijke omstandigheden houden. Ik kan niet inschatten hoe spelers met die ervaring omgaan.”
Bron: fcgroningen.nl
quote:Sneijder velt beter FC Groningen met late goal
Ajax mag zich gaan opmaken voor de voorronde van de Champions League. In Euroborg kwamen de Amsterdammers er absoluut niet aan te pas tegen het opportunistisch spelende FC Groningen, maar een late treffer van invaller Wesley Sneijder redde de ploeg van coach Danny Blind: 1-2.
In de 87ste minuut kreeg Sneijder de bal per abuis voor zijn voeten aan de rand van de Groningse zestien. Hij legde de bal voor zijn rechter en klopte daarmee doelman Bas Roorda en zette daarmee Ajax op een 'veilige' 2-1 achterstand.
Dat FC Groningen won was dik verdiend want de ploeg van coach Ron Jans was het eerste uur heer en meester en had dan ook een terechte 2-0 voorsprong. Puur op inzet overdonderde de thuisploeg de Amsterdamse bezoekers, die nauwelijks de bal in bezit konden houden en al helemaal niet aan aanvallen toekwamen.
FC Groningen was wel vaak in de buurt van het doel van Maarten Stekelenburg te vinden en het was dat de doelman wél scherp was, want anders was de thuisploeg al snel op voorsprong gekomen via Erik Nevland, Gijs Luirink (die zelfs de lat raakte) of Mark-Jan Fledderus.
Pas vlak voor rust nam Groningen verdiend de leiding. Danny Buijs gooide ver in waarna de bal voor de voeten van de attente Nevland belandde: 1-0. En een kwartier na rust legde Glen Salmon op de rand van de zestien de bal voor de voeten van Bruno Silva. De Uruguayaan dacht niet na en haalde uit stand uit: vol in de kruising en 2-0.
In het laatste half uur liet Ajax zich iets meer zien zonder te overtuigen of kansen af te dwingen. Maar Sneijder, die na de 2-0 met Ryan Babel als invaller het veld in kwam, bezorgde de Amsterdammers op gelukkige wijze het ticket voor de voorronde van de Champions League.
bron: vi.nl
Hier wil ik me bij aansluiten, en ik hoop voor volgend jaar op een mooie UEFA Cup-campagne voor jullie.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:23 schreef Dylan Dog het volgende:
Proficiat Grunn met een mooi seizoen: winnen van de kampioen en UEFA halen.
Klasse gedaan.
Laten zien alleen is niet genoeg, zeker niet in de CL.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:23 schreef Bullet-tooth het volgende:
@Tommeke
Dan ben ik het daarmee oneens, Groningen heeft laten zien dat het 2 keer van ajax kan winnen. Dus als Groningen naar de voorronde ging gaf ik ze net zoveel kans.
Want zelfs jij (met je rood-witte bril) kan niet ontkennen dat ajax speelde als een natte dwijl en ook niks te zoeken heeft in de Cl met zo'n instelling.
Zowel Ajax als Groningen hebben er niks te zoeken, op het moment. Verschil is alleen dat je overduidelijk ziet dat Ajax meer ervaring en inhoud heeft om toch een resultaat te behalen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:23 schreef Bullet-tooth het volgende:
@Tommeke
Dan ben ik het daarmee oneens, Groningen heeft laten zien dat het 2 keer van ajax kan winnen. Dus als Groningen naar de voorronde ging gaf ik ze net zoveel kans.
Want zelfs jij (met je rood-witte bril) kan niet ontkennen dat ajax speelde als een natte dwijl en ook niks te zoeken heeft in de Cl met zo'n instelling.
Jeetje wat zijn wij het toch vaak eens zeg....quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:28 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hier wil ik me bij aansluiten, en ik hoop voor volgend jaar op een mooie UEFA Cup-campagne voor jullie.![]()
Heb je wel gelijk in, maar vergeet niet dat er volgend jaar een paar goeie spelers bijkomen, en dat de ploeg meer europees ervaren spelers heeft (ook niet veel, maar toch)quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:23 schreef Bullet-tooth het volgende:
@Tommeke
Realistisch.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef Cruoninga het volgende:
Voor nu niets dan lof. Wat de toekomst brengt zien we na de zomer wel weer.
Goed gebruld.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef Cruoninga het volgende:
Gristus wat een seizoen. Deze ploeg is echt alles wat je wil dat het team van FC Groningen is. De grillige subtopper die bikkelt, veegt en in eigen huis elke tegenstander bij de keel grijpt. Kan me een moment uit de tweede helft herinneren dat de bal razendsnel heen en weer over het veld gespeeld werd en ik me afvroeg of dit dezelfde club was die ik alle voorgaande jaren heb zijn ploeteren in de marge.
Dat lijkt me wel toch, of ben je sarcastisch?quote:
Meen het serieus.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:23 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel toch, of ben je sarcastisch?
Ik zat er zelf al aan te denken een dergelijke reactie te schrijven maar jij hebt het goed verwoord. Daar heb ik weinig aan toe te voegen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef Cruoninga het volgende:
Gristus wat een seizoen. Deze ploeg is echt alles wat je wil dat het team van FC Groningen is. De grillige subtopper die bikkelt, veegt en in eigen huis elke tegenstander bij de keel grijpt. Kan me een moment uit de tweede helft herinneren dat de bal razendsnel heen en weer over het veld gespeeld werd en ik me afvroeg of dit dezelfde club was die ik alle voorgaande jaren heb zijn ploeteren in de marge.
Ik sluit mij hierbij aanquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:34 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb een superavond gehad. Meerdere keren in het rond gekeken en dan voel je je zo trots. Op de echte Ajax-manier genekt, maar boeie, wat konden we inderdaad nog meer van ze verlangen dit seizoen. Ik kreeg rillingen toen de hele Euroborg, muv het uitvak, na de goal van Ajax ging staan en schreeuwde: wij gaan Europa in. En zo is het maar net. We kunnen trots zijn, volgend jaar zien we wel weer, dit neemt niemand ons af.
GRUNN
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:47 schreef The_Verve het volgende:
De trots won het van de teleurstelling.
Ik sta morgenvroeg bij de sigarenboer Dolle!quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:55 schreef dolledingo het volgende:
Ik ben ook weer veilig thuis. Geen dode joden gezien onderweg op de A28.. helaasch. Morgenvroeg er vroeg uit om het DvhN door te spitten, er staat een artikel in over het kaartenhandel verhaal.![]()
Dan denken we er helemaal gelijk over. Ook ik denk dat het linkerrijtje het doel moet zijn voor de komende paar jaar. Het zou mooi zijn als daarna de top 6 het doel kan worden maar daarvan zeg ik nu, dat zien we dan wel weer want dat vindt ik nog te ver weg, letterlijk en figuurlijk.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:58 schreef clauwheee het volgende:
Fd dat was ikIk kan me vinden in je stelling dat we moeten bewijzen dat we een goede ploeg zijn en dat dit seizoen geen incident was. Maar ik denk dat een plek bij de eerste negen daarvoor realistisch is.
En wat betreft Buijs: eens.
Niet zo bijster veel volgens mij. Studenten die uit een ander deel van het land komen hebben toch vaak al een favoriete club. Hoor wel vaak dat FCG 'erbij' nemen, maar dat zijn echt niet de mensen die je op Noord en bij uitwedstrijden ziet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:11 schreef Backdoorman het volgende:
mooie club FC Groningen, als Den Haag supporter kan ik helaas alleen maar dromen van een nieuw stadion en een supportersschare zoals bij Groningen.
Ik vraag me alleen af of er veel studenten bij jullie tussen zitten (Groningen, studentenstad?!) of dat jullie harde kern geheel bestaat uit echte Groningers die groen/wit bloed hebben....en een eerlijk antwoord aub.
ja maar ik bedoel eigenlijk dat ik bij Groningen altijd vakken vol met jonge gasten uit hun dak zie en dat zie je bij weinig clubs.....is zeer mooi uiteraard, alleen vroeg ik me af waar zij vandaan komen...echt uit Groningen-stad zelf en omgeving of zitten daar ook veel studenten tussen die Groningen en de sfeer daar leuk vinden en er zelf naar hartelust aan meedoen....quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:15 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Niet zo bijster veel volgens mij. Studenten die uit een ander deel van het land komen hebben toch vaak al een favoriete club. Hoor wel vaak dat FCG 'erbij' nemen, maar dat zijn echt niet de mensen die je op Noord en bij uitwedstrijden ziet.
Natuurlijk heeft de harde kern groen-wit bloed, dat is toch inherent aan het begrip harde kern? Die van Den Haag heeft toch ook groen-geel bloed?
Overigens komt het grootste deel van de FCG-supporters uit het Ommeland (de provincie buiten de stad) en Drenthe.
Er is inderdaad wat nieuwe aanwas, die was er overigens al een aantal jaar voor de komst van de Borg. Zover ik ze ken zijn het allemaal 'kinderen van de streek'. Aantal uit Friesland, maar dat is ook vlakbij immers. Zullen vast ook wel aantal studenten bij zitten, maar ook die komen voor FCG, dan maakt het toch niet uit als ze ergens anders zijn geboren en getogen? Vind dat juist wel wat hebben eigenlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:19 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
ja maar ik bedoel eigenlijk dat ik bij Groningen altijd vakken vol met jonge gasten uit hun dak zie en dat zie je bij weinig clubs.....is zeer mooi uiteraard, alleen vroeg ik me af waar zij vandaan komen...echt uit Groningen-stad zelf en omgeving of zitten daar ook veel studenten tussen die Groningen en de sfeer daar leuk vinden en er zelf naar hartelust aan meedoen....
Ben ik het niet mee eens. Ze kunnen het nu inderdaad niet meer 90 minuten vol houden maar dat lijkt me toch wel een beetje logisch na zo'n seizoen. Een paar maand (misschien zelfs wel weken) geleden konden ze dit wel de gehele wedstrijd vol houden. Het batterijtje was op het laatst gewoon leeg. Jammer maar helaas.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:16 schreef Doc het volgende:
Mooi stadion, mooi seizoen. Veel succes.
Het grootste probleem is dat FCG het niet 90 maar 75 minuten vol kan houden. Die 90 minuten zijn nodig in het internationaal voetbal. En in de knock-out fase. Zowel in Amsterdam als groningen waren ze de eerste 75 minuten de betere of de gelijke, maar werd het verschil echt gemaakt in de laatste 15 minuten.
nee ik bedoel ook de overige vakken...en bij groningen valt het me op dat er veel jeugd is.....in tegenstelling tot veel clubs.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:31 schreef no_nickname het volgende:
Nou ik denk van wat je op TV ziet is het vaak de Z-side/Fanatics wat in beeld is...en zoals bij veel ploegen bestaat de zogeheten "harde kern" volgens mij uit leeftijden van 20 a 30 jaar... misschien is dat 't...
quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:59 schreef mordradead het volgende:
Ik kom ook niet uit regio Groningen maar FC Groningen is wel mijn favouriete voetbalclub; "dat is een onderdeel van mijn opvoeding" aldus mijn vader.
Dat hebben we in het home gezien, hij kreeg er applaus voor. Netjes inderdaadquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:55 schreef venomsnake het volgende:
de persconferentie, mooie woorden van Blind.
marktplaats.nlquote:aangeboden, gedragen jasje (colbert) Van RON JANS (trainer fc groningen)
Tijdens Fc groningen-ajax gedragen. mooi logo erop.
de jas wordt nog gemaakt omdat hij door al het vechten erom schade is opgelopen!!
voor de hoogste bieder
ik heb al een bod van 110,-
Bieden tot zaterdag 12.00 uur
de mailtjes stromen binnen dus wees snel.
Pers begon ook te klappen, Jans: ''Nou, niet overdrijven''quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:57 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Dat hebben we in het home gezien, hij kreeg er applaus voor. Netjes inderdaad
quote:Op donderdag 4 mei 2006 08:36 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
Yeah!!![]()
zullen de spelers geweten hebben wat er op dat doek stond?
bron: foto
Hoezo, Sankoh is toch die blanke?quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:38 schreef clauwheee het volgende:
Ik zag het ook! Gewoon een foutje natuurlijk maar m'n thee zat op het beeldscherm
Wat willen ze doen dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:43 schreef Eilanden het volgende:
Lekker slimme actie om met dat spandoek te gaan lopenDe KNVB zal dat waarderen!
Is het nou echt nooit afgelopen met die calimero acties?quote:
Nee, want wij zijn klein en jullie grootquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:07 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Is het nou echt nooit afgelopen met die calimero acties?
Wat verwacht je dan joh?quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:11 schreef Noca het volgende:
Dat gelul over zgn. calimero acties komt ook altijd van dezelfden hiero...
Niks anders, dat zeg ik toch ook. Altijd dezelfden over het zgn. calimero gebeuren.quote:
Niet heel netjes nee. Maar kon het wel waarderen.quote:Als FC Groningen speler met een "KNVB Ajax Clan" spandoek gaan lopen. Dat gaat toch helemaal nergens meer over...
Een pot nat daar in Groningenquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:18 schreef Noca het volgende:
Niet heel netjes nee. Maar kon het wel waarderen.![]()
Klopt, maar de vraag is hem toen gesteld en hij laat zijn gezin erg zwaar wegen. Ze hebben in principe geen trek in nog eens verhuizen (binnen Nederland), behalve terug naar Noorwegen. Maar je weet het nooit natuurlijk, Feijenoord is een mooie club waar hij wel past denk ik.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:57 schreef Eilanden het volgende:
Als Feyenoord bij Nevland aanklopt, dan zie ik hem echt wel weg gaan. Elka voetballer wil zo hoog mogelijk voetballen en bij Feyenoord heeft hij gewoon meer kans op succes en prijzen dan bij Groningen
Dan blijven ze toch lekker in Groningen wonen. De familie Vonk bleef ook in Heerenveen wonen toen Hans naar Ajax ging.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:01 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Klopt, maar de vraag is hem toen gesteld en hij laat zijn gezin erg zwaar wegen. Ze hebben in principe geen trek in nog eens verhuizen (binnen Nederland), behalve terug naar Noorwegen. Maar je weet het nooit natuurlijk, Feijenoord is een mooie club waar hij wel past denk ik.
quote:Danny Buijs zal niet worden geschorst naar aanleiding van de rode kaart die hij woensdagavond in de slotfase van het duel met Ajax ontving. Ook Nourdin Boukhari zal niet worden gestraft.
Donderdag hadden Buijs en Boukhari een schikkingsvoorstel van drie duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk gekregen van de aanklager. Daarmee gingen beide spelers niet akkoord.
Gisteravond werd allereerst in Zeist de zaak van Boukhari mondeling behandeld. Na de getuigenverklaringen waaronder die van Danny Buijs te hebben gehoord, besloot de Tuchtcommissie van de KNVB de Ajacied direct vrij te spreken.
Vervolgens was ‘de zaak Buijs’ aan de beurt. Ook bij zijn zaak werden alle betrokkenen gehoord. De Tuchtcommissie nam deze verklaringen in beraad en kwam vrijdagochtend met het oordeel naar buiten dat het ten laste gelegde (“het bij de keel grijpen van de tegenstander”) niet bewezen kon worden en ook Buijs vrijgesproken dient te worden. Wel werd de kanttekening gemaakt dat beide spelers zich hebben schuldig gemaakt aan ongeoorloofd gedrag, dat niet op de velden thuis hoort.
Gijs Luirink en Mark-Jan Fledderus werden voor één play-offduel geschorst naar aanleiding van hun tweede gele kaart in deze reeks. Deze straf blijft drie jaar geldig.
Hopen dat eurosport dit uitzend.. vind het altijd wel leuk.quote:Luirink en Kruiswijk bij Jong Oranje
ZEIST - Gijs Luirink en Arnold Kruiswijk zijn geselecteerd voor Jong Oranje, dat binnenkort in Portugal deelneemt aan het Europees kampioenschap.
Beide spelers van FC Groningen moeten zich maandag bij bondscoach Foppe de Haan melden voor een trainingsstage.
Volgende week zaterdag speelt Jong Oranje in Den Bosch een oefenwedstrijd tegen het Olympisch elftal.
nee.quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:11 schreef Noca het volgende:
[..]
Nee, want wij zijn klein en jullie grootJood
Wees eens eerlijk: het is gewoon een diep trieste actie die alleen maar leuk gevonden kan worden als je gefrustreerd bent over het resultaat - want stel dat FCG nou wel de voorrondes CL gehaald had was het dan ook leuk?quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:18 schreef Noca het volgende:
Niet heel netjes nee. Maar kon het wel waarderen.![]()
Net zo triest als Ajax-supporters die na de verliespartij: "Helemaal niets in Rotterdam gaan zingen".quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:20 schreef Doc het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk: het is gewoon een diep trieste actie die alleen maar leuk gevonden kan worden als je gefrustreerd bent over het resultaat - want stel dat FCG nou wel de voorrondes CL gehaald had was het dan ook leuk?
of nog triester: ''helemaal niets in Groningen''quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Net zo triest als Ajax-supporters die na de verliespartij: "Helemaal niets in Rotterdam gaan zingen".
Ja echt het meest sneue wat je maar kon bedenkenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
of nog triester: ''helemaal niets in Groningen''![]()
Idd treurig. Bijna net zo treurig als toen ik bij Heerenveen - Ajax voor de beker zat en Ajax met 0-1 voorkwam. Gingen ze "joden zijn de baas in heerenveen zingen" Dit terwijl Ajax de laatste jaren bijna standaard in heerenveen verliest. Kansloos, en ja dit zeg ik als Ajacied zijnde.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:10 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ja echt het meest sneue wat je maar kon bedenkenDie snapten er helemaal niks van. Er zaten ook twee Ajax-supporters voor mij (
) en die keken echt zoooo verbaasd toen vlak na die 2-1de supporters massaal aan de ploeg lieten weten hoe trots we waren.
Ik ben verliefd op deze stad ja, en ik heb veel sympathie voor de plaatselijke FC. Maar houden doe ik van Ajax. Dat zal altijd zo blijvenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:24 schreef clauwheee het volgende:
Ja maar heeeeeeel stiekem hou je ook een beetje van de FC Stargazer, geef maar toe
beetje klote dat er muziek door zit.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:55 schreef no_nickname het volgende:
Groene hel is een leuke site maar dit filmpje vind ik niet echt boeiend, beetje teveel van hetzelfde, bovendien absoluut geen sfeerimpressie
Tsja, Trots zijn op de club is iets wat velen in Amsterdam niet kennen. Die komen alleen omdat de club veel wint (op dit seizoen na danquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:10 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ja echt het meest sneue wat je maar kon bedenkenDie snapten er helemaal niks van. Er zaten ook twee Ajax-supporters voor mij (
) en die keken echt zoooo verbaasd toen vlak na die 2-1de supporters massaal aan de ploeg lieten weten hoe trots we waren.
Niet generaliseren. Je hebt wel gelijk, het Ajax publiek bestaat voor een groot deel (in verhouding tot andere clubs, alhoewel het bij AZ volgens mij hetzelfde is) uit successupporters.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:13 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Tsja, Trots zijn op de club is iets wat velen in Amsterdam niet kennen. Die komen alleen omdat de club veel wint (op dit seizoen na dan)
Je hebt mij ook niet horen zeggen dat iedereen bij het Ajax-publiek een successupporter is. Maar je kan niet ontkennen dat het toch wel een erg groot deel is.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:17 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Niet generaliseren. Je hebt wel gelijk, het Ajax publiek bestaat voor een groot deel (in verhouding tot andere clubs, alhoewel het bij AZ volgens mij hetzelfde is) uit successupporters.
Maar niet iedereen dus. Wel teveel helaas. Ajax is een mooie club, vind ik, maar er zijn mij iets teveel van die successupportertjes.
Wat vind je jammer? Dat ik er zo over denk of dat het waar is dat er een groot deel alleen komt door de resultaten?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:18 schreef Rhapsody het volgende:
Dat doe ik ook niet. Vind ik erg jammer, maar goed.
Dat de club zoveel successupporters heeft.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:19 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Wat vind je jammer? Dat ik er zo over denk of dat het waar is dat er een groot deel alleen komt door de resultaten?
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:24 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Dat de club zoveel successupporters heeft.
Dat heeft AZ nu ook, en dat vind ik een beetje zielig.
Of steun je club, ook als het minder gaat of blijf gewoon een neutrale voetballiefhebber. Maar ga niet het ene jaar uitbundig fan zijn van de ene club om het jaar daarop elke wedstrijd van een andere club te bezoeken en daar de diehard fan uit te hangen.
quote:FC Groningen studeert op flinke uitbreiding Euroborg
Gepubliceerd op 06 mei 2006, 07:20
groningen -
Als het speelveld van de Euroborg enkele meters wordt verlaagd, kan de toeschouwerscapaciteit van het voetbalstadion met maximaal 3000 stoelen worden uitgebreid. Met een extra rij in de eerste ring kunnen er nog eens 1000 zitplaatsen bij komen.
Deze optie ligt serieus op tafel nu het splinternieuwe stadion vrijwel permanent uitverkocht is en de roep om uitbreiding een half jaar na de opening met de dag groeit.
Financieel directeur Erik Mulder van FC Groningen ontkent niet dat over deze mogelijkheid is gesproken. ”De constructie van het stadion laat niet toe dat wij in de hoogte gaan. Dus vragen wij ons af of je de extra ruimte niet in de diepte moet zoeken.”
”Bouwkundig is het haalbaar. Je kunt ook nog een extra rij stoelen in de eerste ring plaatsen. Alles bij elkaar opgeteld kom je wellicht op een maximum capaciteit van 24.000 toeschouwers”, veronderstelt Mulder.
Mulder denkt niet dat de uitbreiding op korte termijn is te realiseren. ”We leven nu in een permanente staat van euforie over FC Groningen. Dan is de behoefte aan uitbreiding groot. Maar een minder goed seizoen kan onmiddellijk gevolgen hebben voor de belangstelling en tempert de noodzaak om uit te breiden.”
Interlands
Met een uitbreiding kan de Euroborg gastheer zijn voor officiële interlands van het Nederlands elftal. Daarvoor is een capaciteit 22.500 toeschouwers nodig. Dat minimum is door de internationale voetbalbonden vastgelegd.
bron: dvhn
Dat is inderdaad ook bijzonder triest.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
of nog triester: ''helemaal niets in Groningen''![]()
Dat vind ik zelf het nadeel van Ajax-supporter zijn - dat veel andere Ajax supporters zoiets niet snappen. Die kijken je vreemd aan als je met heel je hart en ziel je trots voor de club uitdraagt - ook in slechtere tijden. Ik voel me als supporter dan ook veel meer thuis op Anfield.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:10 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Het was niet slim van de Buijs en Fledderus om dat spandoek omhoog te houden. Maar met de tekst die er op staat ben ik het eens. Jammergenoeg is Talpa nog steeds behoorlijk subjectief en durft de tientallen dubieuze/foute beslissingen van de arbitrage niet uit te zenden, maar man o man, wat is FC Groningen het afgelopen seizoen vaak benadeeld door de scheidsrechter en zijn hulpjes. Afgelopen woensdag weer, maar jij vond het vast niet hinderlijk buitenspel staanquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:11 schreef Doc het volgende:
[..]
Ben jij mans genoeg om ook toegeven dat dat spandoek triest is?
zeg maar in de trant van "als het goed gaat ligt het niet aan de scheids en als het fout gaan wel?" zo komt het een beetje overquote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:50 schreef Rhapsody het volgende:
Het is een trieste actie.
Zegt genoeg over Buijs in ieder geval.
Ajax is dit seizoen ook wel eens benadeeld. Natuurlijk hebben ze dit seizoen ook veel geluk gehad, maar dat lag niet zozeer aan de scheids.
Nee, ik vond het duidelijk geen geval van hinderlijk buitenspel. Schot rechtstreeks op doel. Geen beweging van de aanvallers richting bal. Als je ziet dat Cisse laatst tegen Blackburn geen hinderlijk buitenspel wordt gegeven is dit het helemaal niet. Het had volgens mij wel een penalty wergens hands kunnen zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:01 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Het was niet slim van de Buijs en Fledderus om dat spandoek omhoog te houden. Maar met de tekst die er op staat ben ik het eens. Jammergenoeg is Talpa nog steeds behoorlijk subjectief en durft de tientallen dubieuze/foute beslissingen van de arbitrage niet uit te zenden, maar man o man, wat is FC Groningen het afgelopen seizoen vaak benadeeld door de scheidsrechter en zijn hulpjes. Afgelopen woensdag weer, maar jij vond het vast niet hinderlijk buitenspel staan![]()
Ik vind dat doekje niet triest. Veel mensen hebben het idee dat wat er op dat doekjequote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:11 schreef Doc het volgende:
Ben jij mans genoeg om ook toegeven dat dat spandoek triest is?
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:46 schreef savelkoul het volgende:
Die Ajaxsupporters hier zijn gewoon jaloers dat ze niet zo'n kerel als Buijs is hun team hebben, maar alleen van die mietjes als Boukhari, Heitinga en Wesley Sneijder. Om er een paar te noemen.
Fact.
Om mezelf even te quotenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:46 schreef savelkoul het volgende:
Die Ajaxsupporters hier zijn gewoon jaloers dat ze niet zo'n kerel als Buijs in hun team hebben, maar alleen van die mietjes als Boukhari, Heitinga en Wesley Sneijder. Om er een paar te noemen.
Fact.
Het maakt het juist zo triest dat mensen denken dat het de waarheid is.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik vind dat doekje niet triest. Veel mensen hebben het idee dat wat er op dat doekje
stond de waarheid is
Zegt iemand van een club met supporters die enkel hun bek open trekken wanneer ze voor staan, die hun eigen spelers uitfluiten om ze 5 minuten later weer toe te juichen, een stadion wat nooit vol zit, met een trainer die zich half jankend op tv de slachtofferrol indrukt, met spelers op het veld die niet tegen een stootje kunnen, gaan janken op de grond om hun knvb vriendje vervolgens met betraande ogen te smeken om een vrije trap. Dat voorbeeldige voetbal van jullie sterspeler Klaas Konijn liet afgelopen woensdag zelfs te wensen over, wat was hij gefrustreerd dat FC Groningen een paar klassen beter was dan zijn arrogante clubje, en wat was hij daardoor aan het stoken in zestien meter gebied, met zijn ellebogen, en wat was jullie doelman aan het tijdrekken. FC Groningen is op geen enkel punt een verliezer te noemen (laat staan slechte verliezer), Ajax heeft weer eens bewezen dat slechte winnaars de grootste verliezers zijn. Ik zou me schamen als ik een club moest supporteren die zich zo gedraagt. De supportersgroep van elke club heeft een hekel aan Ajax, dat zal toch niet voor niks zijn? En jij als die-hard ajacied kan toch niet trots zijn op je medesupporters die voor het grootste gedeelte bestaan uit teletekst-supporters en gloryhunters (dus een half lege arena). En die zelfde nep supporters gaan mij dan met hun dronken kop in het cafe uitleggen waarom ik geen verstand van voetbal heb. En als ik dan vraag waarom ze dan eigenlijk voor Ajax zijn en ze dan antwoorden omdat ze elk jaar Europees voetbal spelen dan breekt echt mijn boerenklomp.. maar goed, misschien komen jullie daaro zelf wel eens tot bezinning en wordt een attitude metamorfose doorgevoerd.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:15 schreef Doc het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het een spandoek is voor slechte verliezers. Als je gewonnen had zouden ze er niet mee lopen (dan zouden ze namelijk NOG meer voor lul staan).
Ik geloof dat ik zelf al uitgelegd heb wat de nadelen zijn van het Ajax-supportersschap en waarom ik me meer thuis voel op Anfield dan in de ArenA. Ik ken de zwakke kanten van mijn club en kan best toegeven wat er mis is. Het is alleen best jammer dat het anderen zoveel moeite kost toe te geven wanneer de spelers van zijn club voor lul lopen met een dom spandoek en daadwerkelijk in die tekst geloven.quote:Op zondag 7 mei 2006 10:26 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Zegt iemand van een club met supporters die enkel hun bek open trekken wanneer ze voor staan, die hun eigen spelers uitfluiten om ze 5 minuten later weer toe te juichen, een stadion wat nooit vol zit, met een trainer die zich half jankend op tv de slachtofferrol indrukt, met spelers op het veld die niet tegen een stootje kunnen, gaan janken op de grond om hun knvb vriendje vervolgens met betraande ogen te smeken om een vrije trap. Dat voorbeeldige voetbal van jullie sterspeler Klaas Konijn liet afgelopen woensdag zelfs te wensen over, wat was hij gefrustreerd dat FC Groningen een paar klassen beter was dan zijn arrogante clubje, en wat was hij daardoor aan het stoken in zestien meter gebied, met zijn ellebogen, en wat was jullie doelman aan het tijdrekken. FC Groningen is op geen enkel punt een verliezer te noemen (laat staan slechte verliezer), Ajax heeft weer eens bewezen dat slechte winnaars de grootste verliezers zijn. Ik zou me schamen als ik een club moest supporteren die zich zo gedraagt. De supportersgroep van elke club heeft een hekel aan Ajax, dat zal toch niet voor niks zijn? En jij als die-hard ajacied kan toch niet trots zijn op je medesupporters die voor het grootste gedeelte bestaan uit teletekst-supporters en gloryhunters (dus een half lege arena). En die zelfde nep supporters gaan mij dan met hun dronken kop in het cafe uitleggen waarom ik geen verstand van voetbal heb. En als ik dan vraag waarom ze dan eigenlijk voor Ajax zijn en ze dan antwoorden omdat ze elk jaar Europees voetbal spelen dan breekt echt mijn boerenklomp.. maar goed, misschien komen jullie daaro zelf wel eens tot bezinning en wordt een attitude metamorfose doorgevoerd.![]()
Ach kom, Boukhari moest nog flink zn best doen om de bal te ontwijken. Uit dit screenshot valt dat lastig af te lezen.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:02 schreef VoreG het volgende:
Dat is ook geen hinderlijk buitenspel. Hij blokkeert het zicht niet, doet niet mee aan het spel..
Hij belemmerde daarmee geenzins het spel. Roorda kon gewoon alles goed zien. Geen gezeik met dat het buitenspel was.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:10 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Ach kom, Boukhari moest nog flink zn best doen om de bal te ontwijken. Uit dit screenshot valt dat lastig af te lezen.
Ja, da's hands, nee, da's geen hinderlijk buitenspelquote:Op zondag 7 mei 2006 10:58 schreef venomsnake het volgende:
Dat uitgerekend Havenkort de wedstrijd fluit, en dat ie dan:
Hier geen hands in ziet terwijl die erboven op stond
[afbeelding]
En dit geen hinderlijk buitenspel vond:
[afbeelding]
Vind ik ook best triest, maar anyway,
Vind je niet triest of eigenlijk ook best triestquote:Op zondag 7 mei 2006 10:58 schreef venomsnake het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind dat doek niet triest!
Ik vind het wel een geinig doek.
Vind ik ook best triest, maar anyway,
Dikke duh. Als Ajax in de CL een return wint en strijden wat ze strijden kunnen maar net niet het benodigde resultaat behaalt worden ze echt ook niet uitgefloten. Toen ze in Milan in de laatste minuut van de verlenging uit verloren bij AC was heel het uitvak zo trots als een pauw op Ajax - ook bij verlies. Het gaat om of de prestatie beter is dan verwacht of niet en het resultaat van FCG is beter dan daar verwacht werd en bedankt men dus trots het team.quote:Op zondag 7 mei 2006 10:58 schreef venomsnake het volgende:
Het publiek gaat na de goal van die kabouter staan voor de FC en
bedankt de spelers voor een geweldig seizoen. begint dus niet te fluiten
Klopt - we verschillen van mening. Ten eerste omdat ik het zwak vind om een excuusdoek klaar te hebben liggen - ten tweede omdat de tekst onzin is.quote:Op zondag 7 mei 2006 10:58 schreef venomsnake het volgende:
Dat Buijs dan nog ff dat doek omhoog houdt na zo'n wedstrijd, en zulke beslissingen tja. daar ga ik me echt niet druk om maken, zoals gezegd kon ik het wel waarderen.
We verschillen dus van mening!
Luister vriend, wanneer hij de bal moet ontwijken hoe kun je dan zo stellig zijn dat hij het zicht niet belemmerd?quote:Op zondag 7 mei 2006 11:11 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hij belemmerde daarmee geenzins het spel. Roorda kon gewoon alles goed zien. Geen gezeik met dat het buitenspel was.
Omdat hij alleen zijn rechterbeen ligt optilde en de bal naar buiten draaide. De hele tijd gewoon zichtbaarquote:Op zondag 7 mei 2006 11:14 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Luister vriend, wanneer hij de bal moet ontwijken hoe kun je dan zo stellig zijn dat hij het zicht niet belemmerd?
zag ook dequote:Op zondag 7 mei 2006 11:12 schreef Doc het volgende:
Dikke duh. Als Ajax in ............................
quote:Klopt - we verschillen van mening
Jawel - maar er wordt voortdurend alsof het zo bijzonder is dat die FCG supporters zo verschrikkelijk bijzonder zijn omdat trots waren op hun team dit seizoenquote:
quote:FC Groningen viert successeizoen met supporters
GRONINGEN - Spelers, staf en supporters van FC Groningen vierden vrijdagavond het einde van een uiterst succesvol seizoen. Tijdens de feestavond werden de spelers in het zonnetje gezet en droeg trainer Ron Jans een sprookje voor uit eigen werk.
In het supportershome in de Euroborg werden de spelers een voor een naar binnen geroepen, waarna de leden van de supportersvereniging ze toezongen met de spreekkoren die het afgelopen jaar door het stadion schalden.
Vervolgens kregen de spelers een cadeautje van de supportersvereniging als aandenken aan het seizoen, waarin voor het eerst sinds 1992 Europees voetbal werd gehaald. Ook waren er toespraken van voorzitter Hans Nijland van FC Groningen en trainer Ron Jans.
Die laatste betoonde zich een begenadigd verhalenverteller. "Dit seizoen is eigenlijk een sprookje. Er was eens een club die eigenlijk in de eredivisie hoorde mee te spelen om de prijzen. Maar het ging wat minder en ze degradeerde."
"En ze kwam weer terug, en ze stond weer op, omdat er altijd heel veel mensen zijn die haar steunen, en heel veel mensen, die haar het beste toewensen. En stukje voor stukje kwamen die boeren weer omhoog. Het graan begon weer te groeien en te bloeien, de markt ging weer open. En ze haalden Europees voetbal.
Toen dat joch schoot stond Boukhari exact in de lijn van het schot.. knappe keeper als je de boel dan kan zien.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:11 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hij belemmerde daarmee geenzins het spel. Roorda kon gewoon alles goed zien. Geen gezeik met dat het buitenspel was.
Het was gezelligquote:
[insert knipperende H]quote:Op zondag 7 mei 2006 11:22 schreef venomsnake het volgende:
ps, het is imo ook gewoon Hinderlijk buitenspel
Blij dat ik Amsterdammers ben en rustig kan zeggen dat je uit je nek lultquote:Op zondag 7 mei 2006 12:22 schreef MalachiGroningen het volgende:
KNVB AJAX CLAN is zo klaar als een klontje. Wat alle ajacieden uit Epe, Hardegarijp, Doodstil en Lutjebroek ook beweren...support your local team...
Het is natuurlijk een belachelijke regel als het zo veel open ligt aan interpretatie. Bron van ergernis.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:28 schreef Noca het volgende:
De regel is inderdaad te gevoelig voor interpretatie. Ik vind het wel degelijk hinderlijk en ik denk 5 op de 10 scheidsrechters in zo'n situatie ook. De andere vijf niet. Daarnaast was Haverkort natuurlijk wel erg raar bezig met de duidelijke handsbal van heitinga.
Klopt. Helemaal omdat het de ene keer wel goed wordt gekeurd en de andere keer (Roda laatst) niet...quote:Op zondag 7 mei 2006 12:31 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een belachelijke regel als het zo veel open ligt aan interpretatie. Bron van ergernis.
Die vind ik dan iets duidelijker. Als iemand zijn armen netjes langs zijn lichaam houdt is het geen hands, als je ze uit gaat steken wmb wel.quote:"aangeschoten hands" versus "opzettelijk hands" is eigenlijk ook zo'n vage regel
Dit lag zeker niet klaar voor het geval we zouden verliezen. Dit doek lieten ze aan het begin en ook tijdens de wedstrijd zien. Alleen zie je dat natuurlijk niet op de foto en/of video's die je hebt gezien. Denk dat je hier dus zeker niet over kan oordelen dat dit alleen maar aan het eind van de wedstrijd tevoorschijn is getoverd.quote:Op zondag 7 mei 2006 10:42 schreef Doc het volgende:
Als Groningen supporter kan je best trots zijn op de prestaties van je club dit seizoen - alleen staat het behoorlijk zwak dat als je qua resultaat net niet gehaald hebt wat je zou willen in die wedstrijd - je het excuus in spandoek vorm al klaar hebt liggen.
Ik ben al 4x verhuisd, wat moet ik nu?quote:Op zondag 7 mei 2006 12:22 schreef MalachiGroningen het volgende:
KNVB AJAX CLAN is zo klaar als een klontje. Wat alle ajacieden uit Epe, Hardegarijp, Doodstil en Lutjebroek ook beweren...support your local team...
Is ook iets duidelijker - maar staat zoals weer bleek nog steeds open voor interpretatie.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:33 schreef Noca het volgende:
Die vind ik dan iets duidelijker. Als iemand zijn armen netjes langs zijn lichaam houdt is het geen hands, als je ze uit gaat steken wmb wel.
Als je verhuisd van uit Epe, via Hardegarijp, Doodstil en Lutjebroek ben je nu een enorme successporterquote:
Maar ze liepen er na de wedstrijd wel mee. Als ze de het gewenste resultaat gehaald zouden hebben zou dat denk ik niet het eerste doek geweest zijn dat de spelers gekozen zouden hebben / aangerijkt zouden krijgen. Het staat zwak met een excuus doek rond te lopen in plaats van een doek waar je trots voor je club uit spreekt.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:38 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Dit lag zeker niet klaar voor het geval we zouden verliezen. Dit doek lieten ze aan het begin en ook tijdens de wedstrijd zien. Alleen zie je dat natuurlijk niet op de foto en/of video's die je hebt gezien. Denk dat je hier dus zeker niet over kan oordelen dat dit alleen maar aan het eind van de wedstrijd tevoorschijn is getoverd.
Naarden, Spijkenisse, Hellevoetsluis, Utrechtquote:Op zondag 7 mei 2006 12:42 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je verhuisd van uit Epe, via Hardegarijp, Doodstil en Lutjebroek ben je nu een enorme successporter
Dit klopt inderdaad, maar dan hadden ze zeker een ander doek gekregen van de supporters, dus je moet de supporters erop aan kijken en niet de spelers!!quote:Op zondag 7 mei 2006 12:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar ze liepen er na de wedstrijd wel mee. Als ze de het gewenste resultaat gehaald zouden hebben zou dat denk ik niet het eerste doek geweest zijn dat de spelers gekozen zouden hebben / aangerijkt zouden krijgen. Het staat zwak met een excuus doek rond te lopen in plaats van een doek waar je trots voor je club uit spreekt.
oh, je bent daarbij geweest? top ja.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:58 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Het was gezellig
Shit man, Danny vergeten te vragen of ie wist wat er op dat doek stond
Ja inderdaad, kom even zeg... Een paar man die dat (laten) maken en het na afloop aan Buijs uitreiken. Hoe komen jullie erbij dat ze er uitgebreid mee hebben rondgelopen?quote:
hahahaha TOPquote:Op zondag 7 mei 2006 13:29 schreef Noca het volgende:
[..]
He...psst: [HOOLS] HET VBL café #1182: Zonder Pim
Het is verder geen big deal of zo. Het is alleen een tikkie triest dat de spelers met dat doek rondliepen. Als er nou een Groninger zei dat dat inderdaad een tikkie triest is zou dat ze sieren, maar ik hoor alleen maar dat het helemaal niet zo'n treurig doek was en dat ze het er wel mee eens zijnquote:Op zondag 7 mei 2006 13:29 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Ja inderdaad, kom even zeg... Een paar man die dat (laten) maken en het na afloop aan Buijs uitreiken. Hoe komen jullie erbij dat ze er uitgebreid mee hebben rondgelopen?
Waar de makers ervan precies op doelde zou ik niet weten (er hebben zich de laatste tijd geen noemswaardige incidenten voorgedaan) en ik zou ook zeker niet zo'n spandoek gemaakt hebben voor deze wedstrijd, maar het wordt nu gedaan alsof het een zorgvuldig vooropgezette actie was, wat natuurlijk onzin is. Toen ze dat doek uitvouwden stormden er meteen een lading fotografen op af. Eén zo'n geschoten plaatje geeft nogal een vertekend beeld.
Het was ongeveer 2 seconden dat hij omhoog gehouden werd. Ik heb trouwens nergens gezegd dat ik het er mee eens was. En triest vind ik het ook nietquote:Op zondag 7 mei 2006 18:00 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is verder geen big deal of zo. Het is alleen een tikkie triest dat de spelers met dat doek rondliepen.
Ik zei toch wel iets anders volgens mij.... Als ze er daadwerkelijk een ererondje mee hadden gemaakt was het inderdaad nogal triest geweest. Dat deden ze niet dus, waarom dat jij steeds blijft herhalen op basis van één foto begrijp ik ook niet zo.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:00 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is verder geen big deal of zo. Het is alleen een tikkie triest dat de spelers met dat doek rondliepen. Als er nou een Groninger zei dat dat inderdaad een tikkie triest is zou dat ze sieren, maar ik hoor alleen maar dat het helemaal niet zo'n treurig doek was en dat ze het er wel mee eens zijn![]()
Van mij mag helemaal niemand weg.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:37 schreef clauwheee het volgende:
Luirink vertrekt denk ik.
Danny mag niet wegMaar ben er bang voor inderdaad
1.5 miljoen is een beetje weinig imo. 2.5 a 3 mil is meer op zijn plaats.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:35 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik denk dat Luirink voor 1,5 miljoen gaat vertrekken en dat ze Sankoh behouden. Danny vertrekt ook, maar hopen dat er waardige vervangers komen.
Denk het aan de ene kant ook niet. Aan de andere kant, Luirink heeft nog wel een heul langdurig contract...dus ik zal als FC zijnde niet te snel toehappen.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:11 schreef Bullet-tooth het volgende:
Het is maar een schatting, maar ik denk niet dat we er veel van moeten verwachten.
En Groningen moet zijn poot maar eens stijf houden en centjes eisen. Anders gewoon niet op ingaan.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:13 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Denk het aan de ene kant ook niet. Aan de andere kant, Luirink heeft nog wel een heul langdurig contract...dus ik zal als FC zijnde niet te snel toehappen.
quote:Luirink heeft wel oren naar AZ
Gijs Luirink mag zich verheugen op de belangstelling van AZ. De verdediger van FC Groningen voelt zelf wel wat voor een overstap naar Alkmaar, maar wacht geduldig op een akkoord tussen de clubs.
"De hobbel die nu genomen moet worden, is dat de clubs overeenstemming moeten zien te bereiken", reageerde zaakwaarnemer Alex Kroes in het AD op de belangstelling voor Luirink. "Ik heb zelf het idee dat wij er met AZ wel uit zullen komen. De manier van voetballen in Alkmaar past bij Gijs."
Toch zal AZ flink in de buidel moeten tasten voor de 22-jarige verdediger. "FC Groningen kan een stevig bedrag vragen, het is aan AZ hoe graag ze hem willen hebben", zegt Kroes, wijzend op het tot 2009 lopende contract. "Daar hebben wij geen enkele invloed op. Wij wachten geduldig op het moment dat de clubs eruit zijn."
Bron: voetbalprimeur.nl
Alleen van Gijs is dus concreet.quote:Naast Arnold Kruiswijk en Gijs Luirink, die zich met Jong Oranje voorbereiden op het EK in Portugal, leverde het afgelopen seizoen natuurlijk ook internationals op in de persoon van Rasmus Lindgren en Erik Nevland. We blijven uiteraard alert voor het geval er daadwerkelijk belangstelling komt voor spelers. Op AZ na – voor Gijs Luirink – heeft zich nog geen enkele club voor een speler gemeld. Bovendien zijn we op zoek naar een spits, die de selectie komend seizoen zal moeten versterken.”
Jezus.. anders ik wel zeg, helemaal geen potten om te analyseren.. niks om naar toe te leven, geen 2 wekelijkse brulpartij in de euroborgquote:
quote:GRONINGEN - De selectie van FC Groningen heeft dinsdag een single en videoclip opgenomen. De titel van het nummer luidt ‘We gaan op de trekker naar Madrid!’
De coupletten werden in de studio van RTV Noord ingezongen door Ron Jans, Lucas Hulshof en Bas Roorda. Voor het refrein werd de rest van de selectie ingeschakeld.
Aansluitend werd de videoclip bij de Euroborg opgenomen. Het nummer verschijnt binnenkort in de winkels.
Bron: RTV Noord
Goeie zaak, was te verwachten.quote:Stormloop op seizoenskaarten van FC Groningen
GRONINGEN - Het loopt storm met de aanvragen van de seizoenkaarten voor FC Groningen. Ruim 12.000 kaarthouders hebben al weer ingetekend voor het komende seizoen.
Dat is zo'n 80 procent van de seizoenkaarten die door de huidige kaarthouders verlengd kunnen worden.
Tot en met volgende week vrijdag kunnen de supporters nog aanspraak maken op hun plaats. Daarna komen de eventueel niet-verlengde kaarten in de vrije verkoop.
whahahahaquote:GRONINGEN - De selectie van FC Groningen heeft dinsdag een single en videoclip opgenomen. De titel van het nummer luidt ‘We gaan op de trekker naar Madrid!’
Top, ik hoop hem morgen te krijgen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:10 schreef methodmich het volgende:
Veel Groningen in de VI deze week.
Prachtig artikel over Gibril Sankoh van 4 pagina's, een lovend stuk over de scouting van 1 pagina en 3 pagina's met én over Nijland.
Hoop dat ze het ook waar kunnen maken en hem niet verkopenquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:31 schreef MalachiGroningen het volgende:Wel een boeiend stukkie over Luirink en zijn status: NOT FOR SALE!
quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:56 schreef MaxPower het volgende:
Wat een FCG propaganda in die nieuwe VI zeg.. hoeveel hebben jullie daarvoor betaald?
Ja op deze sitehttp://www.trotsvanhetnoorden.nl/index.php?ACT=show&id=437quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:45 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Al ergens een clipje te bezichtigen of mp3-tje te beluisteren van deze ongetwijfeld briljante plaat?
quote:Anderlecht heeft net een van zijn trouwe spelers verloren. Goran Lovre, die bij de club aankwam op zijn 16de, heeft besloten nieuwe wegen in te slaan. De Serviër tekende gisteravond een contract van drie jaar in Groningen. "De voorzitter Roger Vanden Stock had me voorgesteld om drie jaar bij te tekenen, maar de trainer dacht daar anders over", aldus Lovre. "In dat geval is mijn keuze snel gemaakt : ik moet spelen ! Ik heb er genoeg van om altijd op de bank te zitten. Ik wil wel de supporters van Anderlecht bedanken voor de steun die ze me altijd gegeven hebben. Ze hebben me veel geholpen in de moeilijke momenten en ik zal hen niet vergeten. Natuurlijk heb ik spijt, in acht jaar Anderlecht heb ik nooit het gevoel gehad dat ik mijn echte kwaliteiten heb kunnen tonen. Nu draai ik de pagina om en begin ik aan een nieuw hoofdstuk in Nederland. Groningen is een club die in de suptop speelt en volgend seizoen aantreedt in de Uefa Cup."
(Benoît Delhauteur)
Lijkt me zeker geen verkeerde speler! Heb wel vertrouwen in de scouting op het moment.quote:
De 23-jarige Serviër heeft volgens kenners een grote voetbaltoekomst in zich. Hij beschikt over een groot infiltratie- en loopvermogen, duikt ‘à la Staelens’ voor doel op en scoort makkelijk. Twee jaar geleden al verblufte hij met zijn energieke speelwijze. Vorig seizoen moest hij, mede door blessures, wachten tot de aanstelling van Vercauteren als hoofdcoach om te bevestigen. In april dropte Franky de ex-belofteninternational in de ploeg. Lovré verschafte met zijn enorme actieradius de nodige zuurstof aan het paarswitte middenveld. Hij lukte nog één doelpuntje in de gewonnen spektakelwedstrijd tegen Genk.
Voornaam:
Goran
Naam:
Lovré
Geboortedatum:
23/03/1982
Gewicht:
82 kg
Lengte:
189 cm
Nationaliteit:
Servië - Montenegro
Ploeg:
Anderlecht
Staat op NOS teletekstquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:37 schreef Noca het volgende:
Ik wil het trouwens graag officieel bevestigd zien, met Lima was ik ook eventjes heel blij namelijk...
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:37 schreef Noca het volgende:
Ik wil het trouwens graag officieel bevestigd zien, met Lima was ik ook eventjes heel blij namelijk...
quote:FC Groningen haalt middenvelder bij Anderlecht
12/5/2006 10:35
FC Groningen heeft versterking gevonden voor het middenveld. De nummer vijf van de Eredivisie nam Goran Lovré over van Anderlecht. De transfervrije Servische middenvelder tekende een contract voor drie seizoenen. Lovré speelde al vanaf zijn zestiende bij Anderlecht, maar kwam er niet veel in actie.
Via La Dernière Heure liet de 24-jarige speler weten waarom hij vertrekt bij de Belgische kampioen. 'Voorzitter Roger Vanden Stock had me voorgesteld om drie jaar bij te tekenen, maar de trainer dacht daar anders over. In dat geval is mijn keuze snel gemaakt: ik moet spelen! Ik heb er genoeg van om altijd op de bank te zitten.'
Dit seizoen kwam Lovré slechts twee competitieduels in actie onder coach Franky Vercauteren. En in de laatste vijf seizoenen stond hij in totaal 43 wedstrijden op het veld en scoorde hij vijf keer.
'Natuurlijk heb ik spijt, in acht jaar Anderlecht heb ik nooit het gevoel gehad dat ik mijn echte kwaliteiten heb kunnen tonen. Nu draai ik de pagina om en begin ik aan een nieuw hoofdstuk in Nederland. Groningen is een club die in de subtop speelt en volgend seizoen aantreedt in de UEFA Cup.'
bron: vi.nl
Hij heeft bijgetekend bij Danubioquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:07 schreef fokkersdelight het volgende:
Die Lima zouden ze toch alsnog kunnen halen. Daar is iets bijzonders aan de hand. Die zaak stinkt aan alle kanten. Welke speler laat zich nou intimideren door een club. Er zijn toch juristen die in een paar dagen kunnen uitzoeken of hij kan gaan.
Hoe zou het nu met die jongen zijn. Ik heb helemaal niets meer van hem gehoord en dat is ook vreemd.
Het is officieel.quote:Lovré nieuwe aanwinst voor FC Groningen
De Servische middenvelder Goran Lovré zal de selectie van FC Groningen komend seizoen versterken. De 24-jarige speler van Anderlecht tekent een contract dat hem de komende twee seizoenen aan de FC bindt. Daarnaast heeft FC Groningen een optie voor nog eens twee seizoenen bedongen.
Lovré werd op 23 maart 1982 geboren in het Joegoslavische Zagreb. Hij speelde van 1991 tot 1998 in de jeugd van Partizan Belgrado en maakte in 1998 de overstap naar Anderlecht, waar hij op 20-jarige leeftijd een profcontract tekende. Hij speelde in de afgelopen vier seizoenen 46 competitiewedstrijden bij de paars-witten en kwam bovendien de afgelopen twee seizoenen viermaal in actie tijdens een Champions League-wedstrijd voor de Belgische kampioen.
Lovré heeft heeft naast de landskampioenschappen van 2004 en 2006 ook een zilveren EK-medaille met de Servische onder-21 op zijn erelijst staan. Bij Anderlecht kon hij bijtekenen voor een periode van drie jaar, maar op die aanbieding ging Lovré niet in. Hij maakt zodoende per 1 juli 2006 transfervrij de overstap naar FC Groningen.
Bron: FC Groningen
wist ik al een week of 2quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:02 schreef clauwheee het volgende:
Joagertje! De FC oefent de 12e juli 's avonds weer tegen de SC Scheemda![]()
Paul Matthijs komt sowieso niet op de bank zolang Jans trainer bij de FC is. Nu heeft hij ook wel goed gespeeld op het eind van het seizoen, maar het was toch vaak onder de maat wat hij liet zien. Maar goed, het is hier al veel langer bekend dat ik absoluut geen fan van Matthijs ben. Wellicht ben ik over hem niet de meest objectieve user...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:20 schreef dolledingo het volgende:
Paul Matthijs beland niet zomaar op de bank, want hij is sterk op het middenveld, en zo is elke positie wel sterk bezet. Rare jongens die voetbalkenners.
De laatste tijd inderdaad. Maar dat maakt me nog geen liefhebber van zijn spel. Dus wat mij betreft Matthijs out, Lovré in.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:30 schreef dolledingo het volgende:
Het is een vaststaand feit sinds hij in de basis staat. Als Matthijs op de juiste positie staat presteert hij goed. Daar kan niemand om heen.
Dat is nog altijd beter dan 20.000 naïeve positivo's zoals jij. En ik sta altijd in de Euroborg.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:30 schreef dolledingo het volgende:
Je zou wat minder moeten vrezen en zeiken en wat meer moeten geloven en juichen. Zeikerds zitten er al genoeg in de Euroborg, immers.
Volgens Voetbalprimeur is deze 1.93m lange spits de nieuwe aanwinst. We zullen zienquote:FC Groningen rond met Kuqi
13 mei 2006, 13:50
Door: Jelmer Geerds
FC Groningen versterkt zich vrijwel zeker met Njazi Kuqi, zo meldt RTV Noord. De 23-jarige aanvaller komt over van het Engelse Birmingham City en werd eerder afgetest door ADO Den Haag en RBC.
Toch is de overgang nog niet volledig beklonken. Wanneer Kuqi er niet in slaagt om zijn contract te laten ontbinden bij Birmingham, valt de transfer alsnog in het water. Mocht de in Kosovo geboren spits echter wel zijn verbintenis kunnen ontbinden, dan tekent de aanvaller een amateur-contract bij FC Groningen.
Opvallend genoeg werd Kuqi enkele weken geleden nog afgetest door RBC. Ook een stage bij ADO in de winterstop resulteerde niet in een contractaanbieding. Birmingham City verhuurde Kuqi het afgelopen seizoen aan Blackpool.
Kans is dus groot dat Luirink deze week tekent bij AZ.quote:FC Groningen onderhandelt met AZ over Gijs Luirink
GRONINGEN - Het ziet er naar uit dat verdediger Gijs Luirink van FC Groningen in de loop van deze week een vier-of vijfjarig contract tekent bij AZ. FC Groningen en de club uit Alkmaar onderhandelen nog over de afkoopsom.
De 22-jarige verdediger van FC Groningen en Jong Oranje gaat er vanuit dat de beslissing over de transfer wordt genomen voor z'n vertrek, aanstaande zaterdag, naar het Europees kampioenschap in Portugal.
FC Groningen en AZ zijn in onderhandeling over de afkoopsom van het doorlopende contract van Luirink. Dat loopt nog door tot 1 juli 2009. Bron: rtvnoord.nl
quote:Kuqi tekent amateurcontract bij FC Groningen
GRONINGEN - De vijfvoudig Finse international Njazi Kuqi van Birmingham City speelt volgend seizoen voor FC Groningen. De 23-jarige spits neemt voorlopig genoegen met een contract op amateurbasis.
Kuqi heeft zijn doorlopend contract bij de uit de Engelse Premier League gedegradeerde club afgekocht. Hij werd twee jaar geleden voor 700.000 euro overgenomen van de Finse kampioen FC Lahti. Kuqi werd het afgelopen seizoen verhuurd aan Blackpool.
quote:Nevland niet bij definitieve selectie Noorwegen
Erik Nevland maakt geen deel uit van de selectie voan het Noorse team dat volgende week een oefeninterland tegen Paraguay speelt. Dat betekent dat de Nevland donderdag met FC Groningen afreist naar Curaçao.
Arnold Kruiswijk en Gijs Luirink gaan niet mee naar de Nederlandse Antillen. Ze zijn definitief opgenomen in de selectie van Jong Oranje en spelen het EK in Portugal. Woensdagavond wordt in Doetinchem een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland afgewerkt door het team van bondscoach Foppe de Haan.
Bron: FC Groningen
5.5 miljoen.. niet verkeerd. grote strik erom zou ik zeggen!quote:Gijs Luirink is rond met AZ
FC Groningen-verdediger Gijs Luirink is volgens RTV-Noord Holland tot een persoonlijk akkoord met AZ gekomen. De 22-jarige verdediger hoopt dat beide clubs er nog deze week uitkomen.
AZ en FC Groningen zijn op dit moment in onderhandeling over een eventuele transfer. FC Groningen liet eerst weten de verdediger onder geen beding te laten gaan, maar AZ zou naar verluidt een bod van liefst 5,5 miljoen euro bij de Groningers neergelegd hebben. Een woordvoerder van FC Groningen liet al weten dat het bod dan ook bijna niet te weigeren is.
De verdediger hoopt dat beide clubs er voor zaterdag uitkomen, aangezien Luirink dan met Jong Oranje naar Portugal vertrekt voor het EK voor spelers onder de 21.
Luirink heeft bij de ploeg van Ron Jans nog een doorlopend contract tot medio 2009. bron: voetbalprimeur.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |