quote:Anderlecht heeft net een van zijn trouwe spelers verloren. Goran Lovre, die bij de club aankwam op zijn 16de, heeft besloten nieuwe wegen in te slaan. De Serviër tekende gisteravond een contract van drie jaar in Groningen. "De voorzitter Roger Vanden Stock had me voorgesteld om drie jaar bij te tekenen, maar de trainer dacht daar anders over", aldus Lovre. "In dat geval is mijn keuze snel gemaakt : ik moet spelen ! Ik heb er genoeg van om altijd op de bank te zitten. Ik wil wel de supporters van Anderlecht bedanken voor de steun die ze me altijd gegeven hebben. Ze hebben me veel geholpen in de moeilijke momenten en ik zal hen niet vergeten. Natuurlijk heb ik spijt, in acht jaar Anderlecht heb ik nooit het gevoel gehad dat ik mijn echte kwaliteiten heb kunnen tonen. Nu draai ik de pagina om en begin ik aan een nieuw hoofdstuk in Nederland. Groningen is een club die in de suptop speelt en volgend seizoen aantreedt in de Uefa Cup."
(Benoît Delhauteur)
Lijkt me zeker geen verkeerde speler! Heb wel vertrouwen in de scouting op het moment.quote:
De 23-jarige Serviër heeft volgens kenners een grote voetbaltoekomst in zich. Hij beschikt over een groot infiltratie- en loopvermogen, duikt ‘à la Staelens’ voor doel op en scoort makkelijk. Twee jaar geleden al verblufte hij met zijn energieke speelwijze. Vorig seizoen moest hij, mede door blessures, wachten tot de aanstelling van Vercauteren als hoofdcoach om te bevestigen. In april dropte Franky de ex-belofteninternational in de ploeg. Lovré verschafte met zijn enorme actieradius de nodige zuurstof aan het paarswitte middenveld. Hij lukte nog één doelpuntje in de gewonnen spektakelwedstrijd tegen Genk.
Voornaam:
Goran
Naam:
Lovré
Geboortedatum:
23/03/1982
Gewicht:
82 kg
Lengte:
189 cm
Nationaliteit:
Servië - Montenegro
Ploeg:
Anderlecht
Staat op NOS teletekstquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:37 schreef Noca het volgende:
Ik wil het trouwens graag officieel bevestigd zien, met Lima was ik ook eventjes heel blij namelijk...
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:37 schreef Noca het volgende:
Ik wil het trouwens graag officieel bevestigd zien, met Lima was ik ook eventjes heel blij namelijk...
quote:FC Groningen haalt middenvelder bij Anderlecht
12/5/2006 10:35
FC Groningen heeft versterking gevonden voor het middenveld. De nummer vijf van de Eredivisie nam Goran Lovré over van Anderlecht. De transfervrije Servische middenvelder tekende een contract voor drie seizoenen. Lovré speelde al vanaf zijn zestiende bij Anderlecht, maar kwam er niet veel in actie.
Via La Dernière Heure liet de 24-jarige speler weten waarom hij vertrekt bij de Belgische kampioen. 'Voorzitter Roger Vanden Stock had me voorgesteld om drie jaar bij te tekenen, maar de trainer dacht daar anders over. In dat geval is mijn keuze snel gemaakt: ik moet spelen! Ik heb er genoeg van om altijd op de bank te zitten.'
Dit seizoen kwam Lovré slechts twee competitieduels in actie onder coach Franky Vercauteren. En in de laatste vijf seizoenen stond hij in totaal 43 wedstrijden op het veld en scoorde hij vijf keer.
'Natuurlijk heb ik spijt, in acht jaar Anderlecht heb ik nooit het gevoel gehad dat ik mijn echte kwaliteiten heb kunnen tonen. Nu draai ik de pagina om en begin ik aan een nieuw hoofdstuk in Nederland. Groningen is een club die in de subtop speelt en volgend seizoen aantreedt in de UEFA Cup.'
bron: vi.nl
Hij heeft bijgetekend bij Danubioquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:07 schreef fokkersdelight het volgende:
Die Lima zouden ze toch alsnog kunnen halen. Daar is iets bijzonders aan de hand. Die zaak stinkt aan alle kanten. Welke speler laat zich nou intimideren door een club. Er zijn toch juristen die in een paar dagen kunnen uitzoeken of hij kan gaan.
Hoe zou het nu met die jongen zijn. Ik heb helemaal niets meer van hem gehoord en dat is ook vreemd.
Het is officieel.quote:Lovré nieuwe aanwinst voor FC Groningen
De Servische middenvelder Goran Lovré zal de selectie van FC Groningen komend seizoen versterken. De 24-jarige speler van Anderlecht tekent een contract dat hem de komende twee seizoenen aan de FC bindt. Daarnaast heeft FC Groningen een optie voor nog eens twee seizoenen bedongen.
Lovré werd op 23 maart 1982 geboren in het Joegoslavische Zagreb. Hij speelde van 1991 tot 1998 in de jeugd van Partizan Belgrado en maakte in 1998 de overstap naar Anderlecht, waar hij op 20-jarige leeftijd een profcontract tekende. Hij speelde in de afgelopen vier seizoenen 46 competitiewedstrijden bij de paars-witten en kwam bovendien de afgelopen twee seizoenen viermaal in actie tijdens een Champions League-wedstrijd voor de Belgische kampioen.
Lovré heeft heeft naast de landskampioenschappen van 2004 en 2006 ook een zilveren EK-medaille met de Servische onder-21 op zijn erelijst staan. Bij Anderlecht kon hij bijtekenen voor een periode van drie jaar, maar op die aanbieding ging Lovré niet in. Hij maakt zodoende per 1 juli 2006 transfervrij de overstap naar FC Groningen.
Bron: FC Groningen
wist ik al een week of 2quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:02 schreef clauwheee het volgende:
Joagertje! De FC oefent de 12e juli 's avonds weer tegen de SC Scheemda![]()
Paul Matthijs komt sowieso niet op de bank zolang Jans trainer bij de FC is. Nu heeft hij ook wel goed gespeeld op het eind van het seizoen, maar het was toch vaak onder de maat wat hij liet zien. Maar goed, het is hier al veel langer bekend dat ik absoluut geen fan van Matthijs ben. Wellicht ben ik over hem niet de meest objectieve user...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:20 schreef dolledingo het volgende:
Paul Matthijs beland niet zomaar op de bank, want hij is sterk op het middenveld, en zo is elke positie wel sterk bezet. Rare jongens die voetbalkenners.
De laatste tijd inderdaad. Maar dat maakt me nog geen liefhebber van zijn spel. Dus wat mij betreft Matthijs out, Lovré in.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:30 schreef dolledingo het volgende:
Het is een vaststaand feit sinds hij in de basis staat. Als Matthijs op de juiste positie staat presteert hij goed. Daar kan niemand om heen.
Dat is nog altijd beter dan 20.000 naïeve positivo's zoals jij. En ik sta altijd in de Euroborg.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:30 schreef dolledingo het volgende:
Je zou wat minder moeten vrezen en zeiken en wat meer moeten geloven en juichen. Zeikerds zitten er al genoeg in de Euroborg, immers.
Volgens Voetbalprimeur is deze 1.93m lange spits de nieuwe aanwinst. We zullen zienquote:FC Groningen rond met Kuqi
13 mei 2006, 13:50
Door: Jelmer Geerds
FC Groningen versterkt zich vrijwel zeker met Njazi Kuqi, zo meldt RTV Noord. De 23-jarige aanvaller komt over van het Engelse Birmingham City en werd eerder afgetest door ADO Den Haag en RBC.
Toch is de overgang nog niet volledig beklonken. Wanneer Kuqi er niet in slaagt om zijn contract te laten ontbinden bij Birmingham, valt de transfer alsnog in het water. Mocht de in Kosovo geboren spits echter wel zijn verbintenis kunnen ontbinden, dan tekent de aanvaller een amateur-contract bij FC Groningen.
Opvallend genoeg werd Kuqi enkele weken geleden nog afgetest door RBC. Ook een stage bij ADO in de winterstop resulteerde niet in een contractaanbieding. Birmingham City verhuurde Kuqi het afgelopen seizoen aan Blackpool.
Kans is dus groot dat Luirink deze week tekent bij AZ.quote:FC Groningen onderhandelt met AZ over Gijs Luirink
GRONINGEN - Het ziet er naar uit dat verdediger Gijs Luirink van FC Groningen in de loop van deze week een vier-of vijfjarig contract tekent bij AZ. FC Groningen en de club uit Alkmaar onderhandelen nog over de afkoopsom.
De 22-jarige verdediger van FC Groningen en Jong Oranje gaat er vanuit dat de beslissing over de transfer wordt genomen voor z'n vertrek, aanstaande zaterdag, naar het Europees kampioenschap in Portugal.
FC Groningen en AZ zijn in onderhandeling over de afkoopsom van het doorlopende contract van Luirink. Dat loopt nog door tot 1 juli 2009. Bron: rtvnoord.nl
quote:Kuqi tekent amateurcontract bij FC Groningen
GRONINGEN - De vijfvoudig Finse international Njazi Kuqi van Birmingham City speelt volgend seizoen voor FC Groningen. De 23-jarige spits neemt voorlopig genoegen met een contract op amateurbasis.
Kuqi heeft zijn doorlopend contract bij de uit de Engelse Premier League gedegradeerde club afgekocht. Hij werd twee jaar geleden voor 700.000 euro overgenomen van de Finse kampioen FC Lahti. Kuqi werd het afgelopen seizoen verhuurd aan Blackpool.
Bron: RTV Noord
quote:Nevland niet bij definitieve selectie Noorwegen
Erik Nevland maakt geen deel uit van de selectie voan het Noorse team dat volgende week een oefeninterland tegen Paraguay speelt. Dat betekent dat de Nevland donderdag met FC Groningen afreist naar Curaçao.
Arnold Kruiswijk en Gijs Luirink gaan niet mee naar de Nederlandse Antillen. Ze zijn definitief opgenomen in de selectie van Jong Oranje en spelen het EK in Portugal. Woensdagavond wordt in Doetinchem een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland afgewerkt door het team van bondscoach Foppe de Haan.
Bron: FC Groningen
5.5 miljoen.. niet verkeerd. grote strik erom zou ik zeggen!quote:Gijs Luirink is rond met AZ
FC Groningen-verdediger Gijs Luirink is volgens RTV-Noord Holland tot een persoonlijk akkoord met AZ gekomen. De 22-jarige verdediger hoopt dat beide clubs er nog deze week uitkomen.
AZ en FC Groningen zijn op dit moment in onderhandeling over een eventuele transfer. FC Groningen liet eerst weten de verdediger onder geen beding te laten gaan, maar AZ zou naar verluidt een bod van liefst 5,5 miljoen euro bij de Groningers neergelegd hebben. Een woordvoerder van FC Groningen liet al weten dat het bod dan ook bijna niet te weigeren is.
De verdediger hoopt dat beide clubs er voor zaterdag uitkomen, aangezien Luirink dan met Jong Oranje naar Portugal vertrekt voor het EK voor spelers onder de 21.
Luirink heeft bij de ploeg van Ron Jans nog een doorlopend contract tot medio 2009. bron: voetbalprimeur.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |