Dollequote:Op woensdag 3 mei 2006 14:52 schreef dolledingo het volgende:
GVD, sta ik alweer niet tussen de fokkende supporers.![]()
Voor de mensen die het nog niet gelezen hebben, ik heb een vette scoop, wat resulteert in veel commotie, morgen er een artikel over in het DvhN
http://www.degroenehel.co(...)_voor_woekerprijzen/
http://www.degroenehel.co(...)terview_op_oogradio/
1: de gemeente werkt hier nauwelijks aan meequote:Op woensdag 3 mei 2006 14:39 schreef heinl het volgende:
Ik snap trouwens niet zo goed waarom er niet een groot scherm oid op de grote markt komt (of dat scherm aan op de bakker bart hangt).. Betaal je tele2 maar 20.000 euro, krijg je en super mooi feestje, word het enorm druk in de binnenstad, dus goed voor de horeca én wederom weer positief in het nieuws...
Ben ik het mee eens!! Top 9...doe je mooi mee om de UEFA cup!quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:34 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn. Meer niet. Maar nu spreek ik voor mezelf en de indruk die ik dus heb van FCG supporters om me heen. Eerste negen blijft gewoon de doelstelling en verwachting. Ook na afgelopen seizoen.
Same here, mooi stukjequote:Op woensdag 3 mei 2006 15:27 schreef Ungeheuer het volgende:
Hehe mooi waark dingo. Genoten van het mp3 fragmentje op je site.
Ik wens de mensen die naar de euroborg gaan vanavond veul plezier.quote:Jans: "kaarsje"; Blind: "uitdoelpunt weegt zwaar"
De trainers van beide ploegen bvlikken in het programmaboekje van vanavond vooruit op het duel van vanavond. FC-coach Jans ontving een geschenk dat hij na de uitschakeling van AZ ontving van een familie uit Tynaarlo. “Een mooi ingepakte kaars kreeg ik. En die zal ik opsteken in de katholieke kerk van Zuidlaren als we de voorrondes van de Champions League halen. Ik kreeg al commentaar dat ik het niet begreep, omdat ik juist vooraf een kaars zou moeten opsteken. Maar ik ben niet gelovig en zou het achteraf doen als blijk van dank voor de steun.”
Danny Blind van Ajax weet dat het vanavond nog geen gelopen koers is: “Een uit gescoord doelpunt weegt zwaar. Maar je moet je ogen niet sluiten voor de goede prestaties van FC Groningen dit seizoen in met name de thuiswedstrijden. Ik verwacht een wedstrijd onder Europese omstandigheden. FC Groningen moet scoren en zal daarnaar ook op jacht gaan. Je weet niet hoe spelers zich onder dergelijke omstandigheden houden. Ik kan niet inschatten hoe spelers met die ervaring omgaan.”
Bron: fcgroningen.nl
quote:Sneijder velt beter FC Groningen met late goal
Ajax mag zich gaan opmaken voor de voorronde van de Champions League. In Euroborg kwamen de Amsterdammers er absoluut niet aan te pas tegen het opportunistisch spelende FC Groningen, maar een late treffer van invaller Wesley Sneijder redde de ploeg van coach Danny Blind: 1-2.
In de 87ste minuut kreeg Sneijder de bal per abuis voor zijn voeten aan de rand van de Groningse zestien. Hij legde de bal voor zijn rechter en klopte daarmee doelman Bas Roorda en zette daarmee Ajax op een 'veilige' 2-1 achterstand.
Dat FC Groningen won was dik verdiend want de ploeg van coach Ron Jans was het eerste uur heer en meester en had dan ook een terechte 2-0 voorsprong. Puur op inzet overdonderde de thuisploeg de Amsterdamse bezoekers, die nauwelijks de bal in bezit konden houden en al helemaal niet aan aanvallen toekwamen.
FC Groningen was wel vaak in de buurt van het doel van Maarten Stekelenburg te vinden en het was dat de doelman wél scherp was, want anders was de thuisploeg al snel op voorsprong gekomen via Erik Nevland, Gijs Luirink (die zelfs de lat raakte) of Mark-Jan Fledderus.
Pas vlak voor rust nam Groningen verdiend de leiding. Danny Buijs gooide ver in waarna de bal voor de voeten van de attente Nevland belandde: 1-0. En een kwartier na rust legde Glen Salmon op de rand van de zestien de bal voor de voeten van Bruno Silva. De Uruguayaan dacht niet na en haalde uit stand uit: vol in de kruising en 2-0.
In het laatste half uur liet Ajax zich iets meer zien zonder te overtuigen of kansen af te dwingen. Maar Sneijder, die na de 2-0 met Ryan Babel als invaller het veld in kwam, bezorgde de Amsterdammers op gelukkige wijze het ticket voor de voorronde van de Champions League.
bron: vi.nl
Hier wil ik me bij aansluiten, en ik hoop voor volgend jaar op een mooie UEFA Cup-campagne voor jullie.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:23 schreef Dylan Dog het volgende:
Proficiat Grunn met een mooi seizoen: winnen van de kampioen en UEFA halen.
Klasse gedaan.
Laten zien alleen is niet genoeg, zeker niet in de CL.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:23 schreef Bullet-tooth het volgende:
@Tommeke
Dan ben ik het daarmee oneens, Groningen heeft laten zien dat het 2 keer van ajax kan winnen. Dus als Groningen naar de voorronde ging gaf ik ze net zoveel kans.
Want zelfs jij (met je rood-witte bril) kan niet ontkennen dat ajax speelde als een natte dwijl en ook niks te zoeken heeft in de Cl met zo'n instelling.
Zowel Ajax als Groningen hebben er niks te zoeken, op het moment. Verschil is alleen dat je overduidelijk ziet dat Ajax meer ervaring en inhoud heeft om toch een resultaat te behalen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:23 schreef Bullet-tooth het volgende:
@Tommeke
Dan ben ik het daarmee oneens, Groningen heeft laten zien dat het 2 keer van ajax kan winnen. Dus als Groningen naar de voorronde ging gaf ik ze net zoveel kans.
Want zelfs jij (met je rood-witte bril) kan niet ontkennen dat ajax speelde als een natte dwijl en ook niks te zoeken heeft in de Cl met zo'n instelling.
Jeetje wat zijn wij het toch vaak eens zeg....quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:28 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hier wil ik me bij aansluiten, en ik hoop voor volgend jaar op een mooie UEFA Cup-campagne voor jullie.![]()
Heb je wel gelijk in, maar vergeet niet dat er volgend jaar een paar goeie spelers bijkomen, en dat de ploeg meer europees ervaren spelers heeft (ook niet veel, maar toch)quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:23 schreef Bullet-tooth het volgende:
@Tommeke
Realistisch.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef Cruoninga het volgende:
Voor nu niets dan lof. Wat de toekomst brengt zien we na de zomer wel weer.
Goed gebruld.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef Cruoninga het volgende:
Gristus wat een seizoen. Deze ploeg is echt alles wat je wil dat het team van FC Groningen is. De grillige subtopper die bikkelt, veegt en in eigen huis elke tegenstander bij de keel grijpt. Kan me een moment uit de tweede helft herinneren dat de bal razendsnel heen en weer over het veld gespeeld werd en ik me afvroeg of dit dezelfde club was die ik alle voorgaande jaren heb zijn ploeteren in de marge.
Dat lijkt me wel toch, of ben je sarcastisch?quote:
Meen het serieus.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:23 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel toch, of ben je sarcastisch?
Ik zat er zelf al aan te denken een dergelijke reactie te schrijven maar jij hebt het goed verwoord. Daar heb ik weinig aan toe te voegen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef Cruoninga het volgende:
Gristus wat een seizoen. Deze ploeg is echt alles wat je wil dat het team van FC Groningen is. De grillige subtopper die bikkelt, veegt en in eigen huis elke tegenstander bij de keel grijpt. Kan me een moment uit de tweede helft herinneren dat de bal razendsnel heen en weer over het veld gespeeld werd en ik me afvroeg of dit dezelfde club was die ik alle voorgaande jaren heb zijn ploeteren in de marge.
Ik sluit mij hierbij aanquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:34 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb een superavond gehad. Meerdere keren in het rond gekeken en dan voel je je zo trots. Op de echte Ajax-manier genekt, maar boeie, wat konden we inderdaad nog meer van ze verlangen dit seizoen. Ik kreeg rillingen toen de hele Euroborg, muv het uitvak, na de goal van Ajax ging staan en schreeuwde: wij gaan Europa in. En zo is het maar net. We kunnen trots zijn, volgend jaar zien we wel weer, dit neemt niemand ons af.
GRUNN
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:47 schreef The_Verve het volgende:
De trots won het van de teleurstelling.
Ik sta morgenvroeg bij de sigarenboer Dolle!quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:55 schreef dolledingo het volgende:
Ik ben ook weer veilig thuis. Geen dode joden gezien onderweg op de A28.. helaasch. Morgenvroeg er vroeg uit om het DvhN door te spitten, er staat een artikel in over het kaartenhandel verhaal.![]()
Dan denken we er helemaal gelijk over. Ook ik denk dat het linkerrijtje het doel moet zijn voor de komende paar jaar. Het zou mooi zijn als daarna de top 6 het doel kan worden maar daarvan zeg ik nu, dat zien we dan wel weer want dat vindt ik nog te ver weg, letterlijk en figuurlijk.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:58 schreef clauwheee het volgende:
Fd dat was ikIk kan me vinden in je stelling dat we moeten bewijzen dat we een goede ploeg zijn en dat dit seizoen geen incident was. Maar ik denk dat een plek bij de eerste negen daarvoor realistisch is.
En wat betreft Buijs: eens.
Niet zo bijster veel volgens mij. Studenten die uit een ander deel van het land komen hebben toch vaak al een favoriete club. Hoor wel vaak dat FCG 'erbij' nemen, maar dat zijn echt niet de mensen die je op Noord en bij uitwedstrijden ziet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:11 schreef Backdoorman het volgende:
mooie club FC Groningen, als Den Haag supporter kan ik helaas alleen maar dromen van een nieuw stadion en een supportersschare zoals bij Groningen.
Ik vraag me alleen af of er veel studenten bij jullie tussen zitten (Groningen, studentenstad?!) of dat jullie harde kern geheel bestaat uit echte Groningers die groen/wit bloed hebben....en een eerlijk antwoord aub.
ja maar ik bedoel eigenlijk dat ik bij Groningen altijd vakken vol met jonge gasten uit hun dak zie en dat zie je bij weinig clubs.....is zeer mooi uiteraard, alleen vroeg ik me af waar zij vandaan komen...echt uit Groningen-stad zelf en omgeving of zitten daar ook veel studenten tussen die Groningen en de sfeer daar leuk vinden en er zelf naar hartelust aan meedoen....quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:15 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Niet zo bijster veel volgens mij. Studenten die uit een ander deel van het land komen hebben toch vaak al een favoriete club. Hoor wel vaak dat FCG 'erbij' nemen, maar dat zijn echt niet de mensen die je op Noord en bij uitwedstrijden ziet.
Natuurlijk heeft de harde kern groen-wit bloed, dat is toch inherent aan het begrip harde kern? Die van Den Haag heeft toch ook groen-geel bloed?
Overigens komt het grootste deel van de FCG-supporters uit het Ommeland (de provincie buiten de stad) en Drenthe.
Er is inderdaad wat nieuwe aanwas, die was er overigens al een aantal jaar voor de komst van de Borg. Zover ik ze ken zijn het allemaal 'kinderen van de streek'. Aantal uit Friesland, maar dat is ook vlakbij immers. Zullen vast ook wel aantal studenten bij zitten, maar ook die komen voor FCG, dan maakt het toch niet uit als ze ergens anders zijn geboren en getogen? Vind dat juist wel wat hebben eigenlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:19 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
ja maar ik bedoel eigenlijk dat ik bij Groningen altijd vakken vol met jonge gasten uit hun dak zie en dat zie je bij weinig clubs.....is zeer mooi uiteraard, alleen vroeg ik me af waar zij vandaan komen...echt uit Groningen-stad zelf en omgeving of zitten daar ook veel studenten tussen die Groningen en de sfeer daar leuk vinden en er zelf naar hartelust aan meedoen....
Ben ik het niet mee eens. Ze kunnen het nu inderdaad niet meer 90 minuten vol houden maar dat lijkt me toch wel een beetje logisch na zo'n seizoen. Een paar maand (misschien zelfs wel weken) geleden konden ze dit wel de gehele wedstrijd vol houden. Het batterijtje was op het laatst gewoon leeg. Jammer maar helaas.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:16 schreef Doc het volgende:
Mooi stadion, mooi seizoen. Veel succes.
Het grootste probleem is dat FCG het niet 90 maar 75 minuten vol kan houden. Die 90 minuten zijn nodig in het internationaal voetbal. En in de knock-out fase. Zowel in Amsterdam als groningen waren ze de eerste 75 minuten de betere of de gelijke, maar werd het verschil echt gemaakt in de laatste 15 minuten.
nee ik bedoel ook de overige vakken...en bij groningen valt het me op dat er veel jeugd is.....in tegenstelling tot veel clubs.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:31 schreef no_nickname het volgende:
Nou ik denk van wat je op TV ziet is het vaak de Z-side/Fanatics wat in beeld is...en zoals bij veel ploegen bestaat de zogeheten "harde kern" volgens mij uit leeftijden van 20 a 30 jaar... misschien is dat 't...
quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:59 schreef mordradead het volgende:
Ik kom ook niet uit regio Groningen maar FC Groningen is wel mijn favouriete voetbalclub; "dat is een onderdeel van mijn opvoeding" aldus mijn vader.
Dat hebben we in het home gezien, hij kreeg er applaus voor. Netjes inderdaadquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:55 schreef venomsnake het volgende:
de persconferentie, mooie woorden van Blind.
marktplaats.nlquote:aangeboden, gedragen jasje (colbert) Van RON JANS (trainer fc groningen)
Tijdens Fc groningen-ajax gedragen. mooi logo erop.
de jas wordt nog gemaakt omdat hij door al het vechten erom schade is opgelopen!!
voor de hoogste bieder
ik heb al een bod van 110,-
Bieden tot zaterdag 12.00 uur
de mailtjes stromen binnen dus wees snel.
Pers begon ook te klappen, Jans: ''Nou, niet overdrijven''quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:57 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Dat hebben we in het home gezien, hij kreeg er applaus voor. Netjes inderdaad
quote:Op donderdag 4 mei 2006 08:36 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
Yeah!!![]()
zullen de spelers geweten hebben wat er op dat doek stond?
bron: foto
Hoezo, Sankoh is toch die blanke?quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:38 schreef clauwheee het volgende:
Ik zag het ook! Gewoon een foutje natuurlijk maar m'n thee zat op het beeldscherm
Wat willen ze doen dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:43 schreef Eilanden het volgende:
Lekker slimme actie om met dat spandoek te gaan lopenDe KNVB zal dat waarderen!
Is het nou echt nooit afgelopen met die calimero acties?quote:
Nee, want wij zijn klein en jullie grootquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:07 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Is het nou echt nooit afgelopen met die calimero acties?
Wat verwacht je dan joh?quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:11 schreef Noca het volgende:
Dat gelul over zgn. calimero acties komt ook altijd van dezelfden hiero...
Niks anders, dat zeg ik toch ook. Altijd dezelfden over het zgn. calimero gebeuren.quote:
Niet heel netjes nee. Maar kon het wel waarderen.quote:Als FC Groningen speler met een "KNVB Ajax Clan" spandoek gaan lopen. Dat gaat toch helemaal nergens meer over...
Een pot nat daar in Groningenquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:18 schreef Noca het volgende:
Niet heel netjes nee. Maar kon het wel waarderen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |