quote:Op maandag 1 mei 2006 15:45 schreef Jose81 het volgende:
He hoi!
Door Brighteyes ben ik naar jullie gestuurd, want jullie schijnen de experts te zijn... ik ben benieuwd
Goed, daar gaan we:
Ik zit even met het volgende... ik en mijn man zijn in december getrouwden proberen sindsdien zwanger te raken. Nu denken we dat het misschien nu wel raak kan zijn, omdat mijn borsten aan het veranderen zijn. Soms zijn ze gevoelig (dit heb ik vrijwel nooit, ook niet tijden mijn menstruatie), maar vooral doordat er de steeds meer kliertjes te zien zijn (Montgomery kliertjes). Ik vroeg aan mijn man of hij vond dat mijn borsten er anders uitzagen, hij zei van wel. Ikzelf spreek echt alles tegen om maar geen teleurstelling te krijgen, als je soms toch niet zwanger bent... Ik had zelf het volgende smoesje: "ik heb ze vast altijd al gehad, maar het is me nooit opgevallen, omdat ik mijn bril niet ophad als ik ernaar keek", haha.
![]()
Is het nu zo dat deze kliertjes in het begin veel meer aanwezig zijn en dat het er meer worden?
quote:
http://www.babyplein.nl/signalen.aspquote:De eerste 10 signalen die kunnen wijzen op zwangerschap
[...]
3. Donker wordende tepels: Heel vroeg in de zwangerschap, rond de tijd dat je verwacht ongesteld te worden, kan je opmerken dat je tepels, (of liever het gebied daaromheen) donkerder wordt en dat de diameter groter wordt. Er wordt gedacht dat het donkerder worden van het gebied rond de tepel, de baby helpt om de tepel gemakkelijker te vinden bij borstvoeden. Je zal op opmerken dat de aderen in je borsten meer zichtbaar worden en dat de kleine bobbeltjes die voorkomen rond te tepels groter worden en dat er meer komen, gemiddeld 4-28 per tepel.
[...]
quote:Op maandag 1 mei 2006 17:58 schreef EminemRulezz het volgende:
Wij hebben 18 april onze 20 weken echo gehad : ) Hieronder zie je hem
Het wordt een jongetje
[afbeelding]
Ik weet het niet zeker , maar ik geloof met 11 of 12 wekenquote:Op maandag 1 mei 2006 18:17 schreef Neuk het volgende:
Alle babies zijn zo lief!Alweer zo'n mooie echo. Die eerste, met hoeveel weken is die gemaakt?
Ik wacht trouwens nog steeds op de dag dat mijn tepels bruin & groter gaan worden...![]()
Zo beter ?quote:Op maandag 1 mei 2006 18:52 schreef E.T. het volgende:
EminemRulezz, mooie, duidelijke echo's maar wil je alsjeblieft je echo-foto's wat kleiner maken? Ze zijn echt absurd groot.
Ik was vergeten hoe eng het in het begin ook al weer isDe gedachtes in mijn hoofd in random volgorde en na de laatste begint 't gewoon weer opnieuw: "shit, voel ik m'n borsten nog wel? volgens mij niet meer" "hmz, wat is die steek in m'n lies?" "ow, dat is menstruatie-kramp, dat hoort erbij" "hmz, weer die steek in m'n lies" "o gelukkig, als ik Saskia optil en ze leunt tegen m'n borsten voel ik ze nog wel" "en toch lijken ze minder opgezet.."
Ik wordt gek van mezelf![]()
quote:
Ik begrijp ook niet precies waarom 'moeder natuur' die eerste zoveel weken zo spannend heeft gemaaktquote:
quote:
Met 19 wk is idd vrij vroeg. Dat had ik zelfs niet, en als iemand een supermelkfabriek was, dan was ik het. Als ik maar aan een baby dácht dan spoot ik een volwassen vent van z'n brommer. Maar dit alles alleen ná de bevallingquote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:12 schreef PM-girl het volgende:
Skyhigh, proficiat!! Een meisje!! Leuk!
![]()
Na al jullie gepraat over borstvoeding enzo heeft mijn lijf besloten melk te gaan lekken vannacht, of iets wat er voor door moet gaan?
Is dat zo vroeg al normaal? (19 weken) En gaat dit ook overdag gebeuren?
Ik moet zeggen dat ik er nogal door verbouwereerd ben, ik voel me nu even echt een fabriekje, niet leuk.
Wat ik me afvraag, of dit ook overdag gaat gebeuren? Leuk op je werk enzo! Nouja, ik neem aan dat die pads ook nu al hun werk kunnen doen als het nodig is?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Met 19 wk is idd vrij vroeg. Dat had ik zelfs niet, en als iemand een supermelkfabriek was, dan was ik het. Als ik maar aan een baby dácht dan spoot ik een volwassen vent van z'n brommer. Maar dit alles alleen ná de bevalling![]()
Um...ik heb er geen ervaring mee vóór de bevalling, maar overdag schoot de melk regelmatig toe erna idd. Als je net in de buurtsuper staat af te rekenen ofzo. SPLET.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:24 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, of dit ook overdag gaat gebeuren? Leuk op je werk enzo! Nouja, ik neem aan dat die pads ook nu al hun werk kunnen doen als het nodig is?
Maar ik heb gewoon even een paar slechte dagen denk ik.
Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:24 schreef PM-girl het volgende:
Ben bang dat lekkende tieten geen klok kunnen kijken!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:24 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, of dit ook overdag gaat gebeuren? Leuk op je werk enzo! Nouja, ik neem aan dat die pads ook nu al hun werk kunnen doen als het nodig is?
Die weblog is gisteren nog geupdate, niets aan de hand dusquote:Op maandag 1 mei 2006 21:43 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Heeft iemand al wat vernomen van Icicle?!
Heb haar al een tijdje niet gezien, en is inmiddels over de 37 weken zag ik op haar weblog!
Het zullen wel de hormonen zijn denk ik, maar ik voel me momenteel echt een productielijn ipv vrouw. Gisteren ook al en daar komt dan die lekkage bovenop. Verder nog wat dingen, maar dat plaats ik liever niet hier op een openbaar forum.quote:
Ik kom af en toe gezellig meelezen hoor! Leuk dat je naar me vraagt Cattiequote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:13 schreef cattie het volgende:
Skyhigh gefeliciteerd!
Hoi Kwipsel, jij bent gelukkig niet in het zwarte gat verdwenen! Hoe is het? Morgen ben je toch uitgerekend?
Ook al!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:38 schreef Moonah het volgende:
Ik voel mijn kindje steeds beter. Gisteravond, vanochtend.... Cuuuute!
En mijn lief heeft hem/haar ook al kunnen voelen.
Pffieuw!
Indrukwekkend...
nee, moet paar druppels opvangen in een buisje en dat dan inleveren. en de keer erop dat ik bij de gyn kom krijg ik te horen of het goed was/is of niet.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:04 schreef Leah het volgende:
Maar moest je het niet zelf meten dan? Of moest je die stripjes naar het lab brengen ofzo?
Overigens niet bemoeizuchtig bedoeld hoor, gewoon nieuwsgierigheid.
Shit, ook dat nogquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:08 schreef Fuente het volgende:
PM-girl, 19 weken is vroeg, maar kan hoor. Ik was een week of 17 zwanger dat ik (vooral 's nachts) begon te lekken. Eerst was het alleen 's nachts, toen ik 25 weken zwanger was gingen we op vakantie. In de trein naar Schiphol begon manlief ineens keihard te lachen (jaja, subtiel) zat er een enorme melkvlek in m'n shirt
![]()
Ik zie dat ik al wat mensen op de tenen heb getrapt met mijn opmerking borstvoeding deel 13 ...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:36 schreef Belana het volgende:
waarom ga je flesvoeding geven linda? Ik bedoel, heb je daar een speciale reden voor?
ieder moet doen wat ie zelf wil zeg ik altijd. Ik denk wel dat BV de beste start is (das gewoon een feit ofzoquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:01 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik zie dat ik al wat mensen op de tenen heb getrapt met mijn opmerking borstvoeding deel 13 ...
De reden is dat ik al redelijk snel weer aan het werk ga, absoluut niet wil kolven, mijn man meer de kans wil geven om ook de voeding te geven, ik 9 maanden lang genoeg vind om mijn lichaam (let op, niet mijn leven!) in dienst te stellen van dit kindje (ik vind dat een heel zware opgave), ik (persoonlijk!) moeite heb met de hormonale gevolgen die het borstvoeden heeft.
En misschien is het ook wel een reactie op de enorme druk die op het borstvoeden als beste start wordt gegeven, ik word daar nogal recalcitrant en agressief van. Maar...dat geeft niet de doorslag!
Zijn helemaal perfect Martineke....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:37 schreef Martineke het volgende: ik heb de uitslagen gevraagd van vorige keer en dat was van smorgens tot savonds achter1volgens 3.5 / 4.1 / 4.5 / 6.1 volgens de gyn keurig en ruimschoots onder de 7, wat schijnbaar ook moet?
Klopt. Bij zwangeren hebben ze het graag onder de 7.Heb ik de hele zwangerschap niet gehaald trouwensquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:37 schreef Martineke het volgende:
@ Leah, ik heb de uitslagen gevraagd van vorige keer en dat was van smorgens tot savonds achter1volgens 3.5 / 4.1 / 4.5 / 6.1 volgens de gyn keurig en ruimschoots onder de 7, wat schijnbaar ook moet?,
Zojuist alweer.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:17 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ook al!
Gaat rap bij jou. Niet eerlijk.
Ben je ook niet.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:47 schreef cattie het volgende:
Toen ik dat blij aan mijn man vertelde keek hij me echt aan met een blik van: je bent niet wijs...![]()
Wel, soms denk ik wel dat ik iets voel hoor. Maar het kan evengoed inbeelding zijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:45 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zojuist alweer.
Ik bof echt!
Komt bij jou vanzelf ook, zeker weten! Maar het kan even duren.
Mijn zus voelde pas met 21 weken leven (ik dus met 16). Kennelijk verschilt het nogal van persoon tot persoon. Maar als je het eenmaal voelt Bass-Miss.... jij gaat ook smelten!
Nou ja, je houdt nog veel langer de hormoonhuishouding, of iets dat er op lijkt, van tijdens de zwangerschap. Het ontzwangeren duurt langer. Dat heb ik tenminste begrepen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:32 schreef Belana het volgende:
[..]
ieder moet doen wat ie zelf wil zeg ik altijd. Ik denk wel dat BV de beste start is (das gewoon een feit ofzo) maar kinderen worden ook groot van flesvoeding.
welke hormonale gevolgen heeft borstvoeden dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.
Is het dan ook niet zo dat je meer tijd hebt om aan je hormoonverandering te wennen?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:12 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Nou ja, je houdt nog veel langer de hormoonhuishouding, of iets dat er op lijkt, van tijdens de zwangerschap. Het ontzwangeren duurt langer. Dat heb ik tenminste begrepen.
Nou, dat valt wel mee hoorquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:12 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Nou ja, je houdt nog veel langer de hormoonhuishouding, of iets dat er op lijkt, van tijdens de zwangerschap. Het ontzwangeren duurt langer. Dat heb ik tenminste begrepen.
alleen de eerste was nuchter en een half uur voor het ontbijt. de andere 3 x zijn allemaal 1 1/2 uur na het onbijt/lunch/avondetenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:06 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Zijn helemaal perfect Martineke....Nuchter moet je laag in de 4 zitten. 3,5 is zelfs aan de lage kant.Ik denk aan je waardes te zien dat je nuchter,voor de maaltijden en voor het slapen hebt geprikt?
Voor na het eten zijn ze helemaal perfect....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:02 schreef Martineke het volgende:
[..]
alleen de eerste was nuchter en een half uur voor het ontbijt. de andere 3 x zijn allemaal 1 1/2 uur na het onbijt/lunch/avondeten
hebben jullie suikerziekte eigenlijk, aangezien jullie die waardes zo goed kennen?? zal vast wel ergens een x ter sprake zijn gekomen,maar weet t niet meer![]()
zal ik zekers doenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:47 schreef dutchie het volgende:
Oe Kwispel spannend! Wel netjes je melden hè, we willen graag online mee-
Dutchie ff je onderschrift aanpassenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:46 schreef dutchie het volgende:
Saskia
Had ik al gezegd dat ik echt superblij voor jullie ben? Ik bedoel, vandaag dan?
Ik denk dat ze er vroeger ook anders mee omgingen als nu hoor Neuk, niet teveel zorgen over maken. Ik ben de tweede zwangerschap echt perfect begeleid door een gyn en een internist, en nr twee is volkomen gezond ter wereld gekomen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:47 schreef Neuk het volgende:
Ik ben een kind van een vrouw met zwangerschapssuiker, 2 van mijn broers dito (1 is netjes overgeslagen met de suiker). Ik ben trouwens de enige van de 3 die er iets aan overgehouden heeft: een oogafwijking. Ik heb er dan ook zelf best een beetje angst voor. Naja, we zien wel.
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:30 schreef dutchie het volgende:
Is al.
Modjes!!! Ik hebt ook een banner gemaakt.
Thanks. Maar de produktie was niets mis mee. Kwam meer uit dan Isis op kon (kon per keer rustig een halve liter of zelfs meer kolven). Maar er zouden te weinig voedingstoffen in zitten werd toen gezegd door de kraamhulp , die ik niet wilde geloven en dus door ging. Vervolgens werd het door de verloskundige ook gezegd en bij navraag bij een lactatiekundige werd gezegd dat dit heel soms voorkwam dat het kindje behoefte had aan meer voedingstoffen en dus moest ik het eerste beetje maar afkolven en daarna pas aanleggen dan zou het over zijn... Nou niet dus...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:48 schreef poemojn het volgende:
(En Xanthe om evt de productie op te krikken indien nodig kan domperidon worden gegeven, maar dat weet je lactatiekundige vast beter.)
My 2 cents
Mijn schoonzusje heeft ook alleen kv gegeven, en toen zijn haar borsten strak ingepakt voor een paar dagen, met een sluitlaken (?) Zeer ouderwets, zei ze, maar het werkte wel. Ik zal het morgen eens vragen als ik naar de vlos ga...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:48 schreef poemojn het volgende:
Linda, als je geen bv wilt geven is het wel verstandig om de productie zo langzaam mogelijk af te bouwen, om borstontstekingen te voorkomen. Toch aanleggen of kolven dus (en die melk kun je gewoon aan de baby geven, ook naast flesvoeding, als je dat wilt). Artsen geven soms nog wel dostinex om de productie meteen te stoppen maar dat schijnt ook behoorlijk wat nadelen te hebben.
(En Xanthe om evt de productie op te krikken indien nodig kan domperidon worden gegeven, maar dat weet je lactatiekundige vast beter.)
My 2 cents
Oeh, dan was jij dus idd net die ene bijna spreekwoordelijke uitzondering die écht te "dunne" melk had?quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:06 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Thanks. Maar de produktie was niets mis mee. Kwam meer uit dan Isis op kon (kon per keer rustig een halve liter of zelfs meer kolven). Maar er zouden te weinig voedingstoffen in zitten werd toen gezegd door de kraamhulp , die ik niet wilde geloven en dus door ging. Vervolgens werd het door de verloskundige ook gezegd en bij navraag bij een lactatiekundige werd gezegd dat dit heel soms voorkwam dat het kindje behoefte had aan meer voedingstoffen en dus moest ik het eerste beetje maar afkolven en daarna pas aanleggen dan zou het over zijn... Nou niet dus...
Zolang mijn bloeddruk prima is, maak ik me er maar geen zorgen om.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:47 schreef cattie het volgende:
Ik heb net mijn eerste babywasje gedaan en opgehangen.Hydrofiele luiers, washandjes en monddoekjes.
![]()
Toen ik dat blij aan mijn man vertelde keek hij me echt aan met een blik van: je bent niet wijs...![]()
En morgen, als het droog is, ga ik ze opvouwen en in de kast leggen en vervolgens de rompertjes wassen!![]()
![]()
![]()
Fijn Tamea dat alles oke is, wel vervelend dat je zoveel vocht vast houdt...
Ach het is misschien een samenloop van omstandigheden geweest. Isis was ook wel een erg honger lapje hoor. Uiteindelijk zat ze op de extra kv omdat ze aan de normaal nog niet genoeg had en als ze door had dat we met haar fles bezig waren begon ze al te brullen totdat ze hem had en dan nog wilde ze wel eens flink gaan huilen als hij leeg was.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oeh, dan was jij dus idd net die ene bijna spreekwoordelijke uitzondering die écht te "dunne" melk had?
Ik ben bij de tweede vantevoren op zo'n bv-cursus gegaan om daar wat zekerheid te krijgen zodat ik niet meer zo snel van mijn stuk was als een verpleegster stellig beweerde dat je alleen om de 3 uur mocht voeden of de huisarts meende dat spruw niet bestond en ik al helemaal geen borstontsteking had (wel dus)
quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:10 schreef Bass-Miss het volgende:
Dan heb je eens een moeder die vroedvrouw is, wil ze niet eens een extra echo voor me vragen...![]()
Ik wil weten of het een jongetje of meisje is. Nu!!![]()
Oooeeeh! Wat knap van je! Ik kan dat nooit.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:48 schreef poemojn het volgende:
Maar dat navragen had misschien een heftige discussie opgeleverd waar ik niet zo voor voelde dus vandaar nooit gepost.
Mijn Hb is normaliter altijd boven in de 8, tegen de 9 aan (ben bloeddonor). Laatst bij de gyn was hij 7,7. Voor een zwangere is dat keurig werd me verteld. Hij moet boven de 7 zijn.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:46 schreef Belana het volgende:
beetje laag HB voor mijn doen (7.3)
Behold!quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:50 schreef Stiekemurd het volgende:
Fijn dat het allemaal ok is, Belana
Mwatanabe, veel succes bij de VK vandaag. Ik hoop dat je een mooie echo meekrijgt.
Ik mag zo naar de Gyn toe. Zij zal gaan bepalen of ik aan de Aldomet ga.....
Ja hoor, dat mag. Freek kwam veel te zwaar ter wereld (ruim 7 pond/54 cm bij een zwangerschap van 35 weken). Omdat ze die suiker niet ontdekt hadden kreeg ie de ene hypo (lage bloedsuikerspiegel) na de andere en dat kregen ze niet onder controle. Eerste agparscore was 3,quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:05 schreef Martineke het volgende:
echo
mag ik vragen Leah wat Freek er dan aan over gehouden heeft? en maar goed dat ze bij dreumes wel ontdekt hadden dat je zw suiker had
ik heb het niet vooralsnog, maar ze houden me wel goed in de gaten.
en Suzieee jou gaan ze dus ook strak in de gaten houden dan met je suiker.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:55 schreef Leah het volgende:
met al die bakken Ben en Jerry's die ik er in die zwangerschap doorjaste.
Ik haat strings....loop de hele dag eraan te trekkenquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:47 schreef m@x het volgende:
Linda, Miss Etam heeft positiestrings en volgens mij de hema en de H&M ook wel. Het zijn wel van die over-je-buik-trek-strings, maar ze zitten best lekker.
Gemaildquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:27 schreef Martineke het volgende:
Kan ik iemand blij maken met 2 kortingskaarten van Miss-Etam (15% korting op positiemode) en H&M (20% korting op mama's collectie). ik gooi ze anders ook maar weg, heb er niks aan.
zoja, mail staat in profiel
Yep. Veel zon zien te vermijden. Ik denk erover zo'n zelfbruinende lotion te gebruiken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 08:20 schreef sweaty het volgende:
Mag je nu wel of niet in de zon zitten. Ik had al gemerkt dat mijn huid verschrikkelijk is verandert. Ik heb veel last van pukkeltjes en puistjes en als ik overgeef springen er allemaal adertjes in mijn gezicht waardoor mijn gezicht een bruine kleur heeft gekregen :-(. Nu las ik dat je beter niet in de zon kan zitten in verband met een zwangerschapsmasker, klopt dit? Kan je beter in de schaduw gaan zitten?
En? Ook gesmolten?quote:Gisteren voor het eerst het hartje gehoord van ons beebje,
Niet zo pessimistisch.quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:17 schreef Belana het volgende:
Ben bang dat we niks meer zullen horen... that's internet...
Mijn gyn waarschuwde me van de week expliciet, het zou blijvend kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:28 schreef nanalune het volgende:
oei ahaaaa, dus die bruine 'sproetvlekken' op mijn neus, komen van mijn zonnebadjes in de tuin?
Gaan ze nog weg, offuh heb ik nu voor altijd een neus 'die ik in smerige zaakjes lijk te steken'
Ik hoop het hoor, want ik ben wel benieuwd!quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Niet zo pessimistisch.
Ik denk steeds dat ze in het ziekenhuis terecht is gekomen, daar haar babietje heeft gekregen en nu nog aan het herstellen is. Lijkt me toch een heel plausibel scenario?
Die meldt zich echt wel weer hoor! Hoop ik.
ehm... jaquote:
maat?quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:15 schreef Vicky het volgende:
ik heb nog wat korte broeken en 3/4 broeken te koop
te groot voor mij...jammer. Ik ga zaterdag nog wel even shoppen voor wat shirtjes, die kun je niet genoeg hebben geloof ik.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:32 schreef Vicky het volgende:
Witte 3/4 broek, stretch. Van H&M, maat L
Rode 3/4 broek, stretch. Van H&M, maat L
Beige 3/4 broek, stretch. Van H&M, maat XL
Korte broek,stretch, kaki kleur, met speciale band voor de buik. Is van H&M, maat XL
en heb ook nog 3 hempjes
Dan zeg ik jou ook lekker niet hoeveel toffifee en snoep ik al op heb vandaagquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:08 schreef dutchie het volgende:![]()
Ik heb een vreselijk vreetbui.Ben vanmorgen eerst aan het shoppen geweest en daarna aan de poets en inrichten inLéons nieuwe kamer. En nu heb ik echt enorme honger, mijn handen trillen ervan! Heb al 3 boterhammen op en een paar van die krentenbiscuitjes (ik ga niet zeggen hoeveel
). En ik heb het nog steeds.
Ik kan me Léon eigenlijk nog niet zo voorstellen als grote broer. Ik vind het nog zo'n lekker klein ventje. En PM, hij heeft idd de mooiste ogen die ik ooit heb gezien.
Ik ben echt zo benieuwd hoe dat straks gaat met die twee.
Volgens mij heb je het tegen de verkeerde?quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:08 schreef dutchie het volgende:
En PM, hij heeft idd de mooiste ogen die ik ooit heb gezien.
Ik ben echt zo benieuwd hoe dat straks gaat met die twee.
Ik ben er juist blij mee nu! Ben terug op gewicht aan het komen (maagzweer gehad) en eindelijk lukt het!quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:12 schreef dutchie het volgende:
Whoops! Cattie dus hè.
Ik heb ook ijs hoor.Maar daar wacht ik nog even mee, ik ga nog maar een boterham halen denk ik. Zo erg heb ik het nog niet gehad.
Mmmm, salade....quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:27 schreef Tamea het volgende:
Ik zit hier nu heel braaf salade te eten. Veel vocht en weinig zout. Hopen dat ik m'n gewicht weer wat naar beneden krijg (en m'n enkels terug)
Volgens mij gaat het nu wel goed met je eetlustquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mmmm, salade....
Volgens mij is mijn maag in een bodemloze put veranderd, want ik zit hier alweer te kwijlen![]()
enkels zijn overgewaardeerd
We gaan zo weg, om 4 uur is de echo.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:43 schreef PM-girl het volgende:
Meimeltje, hoe laat is je echo? Ik denk aan je meid, spannend lijkt me!
quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:43 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
We gaan zo weg, om 4 uur is de echo.
Is dat bij jou zo, of bij alle vrouwen? Anders kan ik weer iets uitsluitenquote:Op donderdag 4 mei 2006 11:01 schreef linda856763 het volgende:
Hoe dan ook, alles goed, stevige hartslag, een actief kind zei ze. Ik heb ook gevraagd waar mijn darmen zijn gebleven: die zitten nu boven de navel, dus alles wat ik onder de navel voel is het kindje. En gisteren voelden we het heel goed: mijn man dus ook! voor het eerst.![]()
Dank je wel voor de reacties van iedereen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:05 schreef nanalune het volgende:
Skyhigh Gefeliciteerd met je dochter!! Mooie naam trouwens.ben benieuwd naar de foto's!
quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:48 schreef Yoni het volgende:
Die foto met grote broer is lief zegHij kijkt echt super vertederd op die foto
Ah, jij wordt ook al zo'n supergezellige partner?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:18 schreef cattie het volgende:
Zo, even klagen hoor:
Ik heb vannacht heel slecht geslapen omdat ik de hele nacht van binnen rot geschopt ben.Het leek wel een volksverhuizing. Echt keiharde trappen, ik werd er telkens wakker van. Op een gegeven moment lag beepje zelfs overdwars. Deze bewegingen waren niet lief, leuk en schattig meer...
(Volgens mij zou ik aangifte van mishandeling kunnen gaan doen!
) Misschien dat beepje zich weer om wilde draaien om braaf met zijn/haar kopje naar beneden te gaan liggen, maar wat ik nu voel is dat niet gelukt. En nu voelt mijn buik beurs aan en ben ik chagerijnig door te weinig slaap, waardoor ik 10 min. nadat ik wakker werd om op te staan al laaiende ruzie met mijn man had.
Zucht...
Gelukkig is het lekker weer en ik hoop dat de zon mijn wolkjes ook doet smelten.
PM-girl, veel plezier met shoppen!
Niet alles mag gebruikt worden. Voor mijn ogen had ik al druppels voorgeschreven gekregen en het niezen viel tot gisteren nog redelijk mee. Het was vol te houden...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:13 schreef sweaty het volgende:
Mijn hooikoorts is nu ook veel erger dan normaal, mijn ogen jeuken verschrikkelijk en prikken ook. Ik nies en snotter de hele dag, heb er hoofdpijn van. Belde vanmorgen de huisarts want ik moest er iets tegen hebben, zijn ze pas maandag weer open :-(, weet iemand trouwens of hooikoorts medicijnen gebruikt mogen worden tijdens de zwangerschap? Dit hou ik echt niet lang meer vol.
Helpt hier helaas tot nu toe niet, maar de imker zit ook wel een behoorlijk stukje bij me vandaan zoals ik geloof ik al gemeld had.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:39 schreef dutchie het volgende:
Sweaty, heb diverse andere hooikoortsdames hier aangeraden om honing te eten van de imker uit jullie buurt. Dus geen supermarkthoning maar van de imker. Poemojn had nog ergens een linkje staan, volgens mij in het vorige topic.
Cattie, jammer dat ukkie niet gedraaid is dan. Al die moeite 's nachts en dan zonder resultaat.
Ik loop idd heel erg achter. Normaal heb ik eind februari t/m max. begin april enorm last hiervan. Nu begon het eind maart met lichte niesbuien , waren vervelend maar nog dragelijk en super jeukerige ogen waarvoor ik dus iets heb gekregen omdat het oogvlies anders "los" laat (weet niet goed hoe ik het beschrijven moet , maar dan zit er een verdikking in die je kunt bewegen). En nu sinds een weekje heftigere niesbuien die nog steeds dragelijk waren tot gisteren. Normaal heb ik in mei geen last , heel soms zeer lichte klachten waarvoor ik geen medicatie in hoef te nemen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:41 schreef Tamea het volgende:
Hebben jullie trouwens last op hetzelfde tijdstip van het jaar als vorig jaar? Want volgens m'n huisarts liep de natuur erg achter dit jaar waardoor veel mensen later dan voor hen gewoon was pas last kregen van hooikoorts.
Mijn huisarts geeft ze ook liever niet , maar het kan ook te ondragelijk worden en dan wil hij wel op zoek gaan naar medicatie die ik wel gebruiken mag. Maar komt misschien ook omdat hij weet dat ik zowiezo niet zo graag medicatie gebruik en ik ook buiten mijn zwangerschap om mediactie alleen gebruik als het echt echt nodig is. Hooikoorts middelen die ik normaal gebruik , gebruik ik ook alleen als ik echt last heb en niet preventief.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:03 schreef Belana het volgende:
Sweaty, zo zie je maar weer wat een tegenstrijdige info overalMijn huisarts geeft mij absoluut geen anti allergie medicijnen tijdens de zwangerschap
Dat helpen met draaien lijkt mij ook helemaal niets... Dan is dit denk ik toch nog wel fijner. Ik zou er zelf trouwens ook geen probleem mee hebben als het een ks wordt. Beepje moet er toch uit en geen van beide opties zijn leuk of spreken mij echt aan.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:03 schreef Belana het volgende:
Cattie, tis misschien niet prettig, maar wel prettiger dan dat ze gaan helpen met draaien geloof ik.
Ik ben benieuwd wat horlepiepje gaat doen, die lag vandeweek dus ook in stuit, maar op zich heb ik nog ruimte zat in de buik dus ik maak me er niet druk om. Maak me er uberhaupt niet druk om trouwens, want desnoods wordt het een KS. Niet leuk, maar bevallen vind ik ook niet leuk
Sweaty, zo zie je maar weer wat een tegenstrijdige info overalMijn huisarts geeft mij absoluut geen anti allergie medicijnen tijdens de zwangerschap
Groeien en hartjes zijn altijd goed hequote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:30 schreef MeNicole het volgende:
Hier weer een checkup gehad. Bloeddruk was netjes, urine was goed, hartje klopte ook nog. Mijn buik is in de afgelopen 3 weken heel erg hard gegroeid vandaar ook telkens die gigantische buikpijn. Eigenwijs ligt nu eens voor de verandering met zijn hoofd naar boven en met kontje na beneden. Maar dat had ik zelf al wel gemerkt aan mijn blaas
![]()
Nu kan ik over 19 dagen weer. Een paar dagen van te voren bloedprikken en dan krijg ik bij de vlos de resus spuitBen ik beetje bang voor maar ja hoort erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |