quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:05 schreef Martineke het volgende:echo
![]()
mag ik vragen Leah wat Freek er dan aan over gehouden heeft? en maar goed dat ze bij dreumes wel ontdekt hadden dat je zw suiker had
![]()
ik heb het niet vooralsnog, maar ze houden me wel goed in de gaten.
en Suzieee jou gaan ze dus ook strak in de gaten houden dan met je suiker.
Ja hoor, dat mag. Freek kwam veel te zwaar ter wereld (ruim 7 pond/54 cm bij een zwangerschap van 35 weken). Omdat ze die suiker niet ontdekt hadden kreeg ie de ene hypo (lage bloedsuikerspiegel) na de andere en dat kregen ze niet onder controle. Eerste agparscore was 3,
bloedsuiker 1,7
![]()
. Hij is twee weken lang, ieder uur (!) in zijn hieltje geprikt, alleen dat al is hartverscheurend bij zo'n kleintje. Uiteindelijk hebben ze hem aan een infuus met 50% glucose gelegd en dat werkte. Langdurige hypo's kunnen hersenbeschadiging tot gevolg hebben, nou heeft Freek zich verder goed ontwikkeld, maar ik heb weleens mijn vraagtekens gehad bij zijn extreem drukke gedrag.
Wij hebben er toen wel bewust voor gekozen om eerst te kijken hoe ie zich ontwikkelde, ipv meteen een onderzoekstraject in te gaan. Voor ons heeft dat, in dit geval gunstig uitgepakt. Freek is nu een lekker mannetje, behoorlijk slim ook
![]()
.
Even voor de goede orde, dit komt zelden voor, en dan ook alleen als een zwangerschapsdiabetes niet ontdekt wordt.
Bij dreumes had ik ook al vrij vroeg (18 weken) een bloedsuiker van 12, dus het laat zich wel raden hoe beroerd Freek het gehad moet hebben met al die bakken Ben en Jerry's die ik er in die zwangerschap doorjaste.