Voor na het eten zijn ze helemaal perfect....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:02 schreef Martineke het volgende:
[..]
alleen de eerste was nuchter en een half uur voor het ontbijt. de andere 3 x zijn allemaal 1 1/2 uur na het onbijt/lunch/avondeten
hebben jullie suikerziekte eigenlijk, aangezien jullie die waardes zo goed kennen?? zal vast wel ergens een x ter sprake zijn gekomen,maar weet t niet meer![]()
zal ik zekers doenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:47 schreef dutchie het volgende:
Oe Kwispel spannend! Wel netjes je melden hè, we willen graag online mee-
Dutchie ff je onderschrift aanpassenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:46 schreef dutchie het volgende:
Saskia
Had ik al gezegd dat ik echt superblij voor jullie ben? Ik bedoel, vandaag dan?
Ik denk dat ze er vroeger ook anders mee omgingen als nu hoor Neuk, niet teveel zorgen over maken. Ik ben de tweede zwangerschap echt perfect begeleid door een gyn en een internist, en nr twee is volkomen gezond ter wereld gekomen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:47 schreef Neuk het volgende:
Ik ben een kind van een vrouw met zwangerschapssuiker, 2 van mijn broers dito (1 is netjes overgeslagen met de suiker). Ik ben trouwens de enige van de 3 die er iets aan overgehouden heeft: een oogafwijking. Ik heb er dan ook zelf best een beetje angst voor. Naja, we zien wel.
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:30 schreef dutchie het volgende:
Is al.
Modjes!!! Ik hebt ook een banner gemaakt.
Thanks. Maar de produktie was niets mis mee. Kwam meer uit dan Isis op kon (kon per keer rustig een halve liter of zelfs meer kolven). Maar er zouden te weinig voedingstoffen in zitten werd toen gezegd door de kraamhulp , die ik niet wilde geloven en dus door ging. Vervolgens werd het door de verloskundige ook gezegd en bij navraag bij een lactatiekundige werd gezegd dat dit heel soms voorkwam dat het kindje behoefte had aan meer voedingstoffen en dus moest ik het eerste beetje maar afkolven en daarna pas aanleggen dan zou het over zijn... Nou niet dus...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:48 schreef poemojn het volgende:
(En Xanthe om evt de productie op te krikken indien nodig kan domperidon worden gegeven, maar dat weet je lactatiekundige vast beter.)
My 2 cents
Mijn schoonzusje heeft ook alleen kv gegeven, en toen zijn haar borsten strak ingepakt voor een paar dagen, met een sluitlaken (?) Zeer ouderwets, zei ze, maar het werkte wel. Ik zal het morgen eens vragen als ik naar de vlos ga...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:48 schreef poemojn het volgende:
Linda, als je geen bv wilt geven is het wel verstandig om de productie zo langzaam mogelijk af te bouwen, om borstontstekingen te voorkomen. Toch aanleggen of kolven dus (en die melk kun je gewoon aan de baby geven, ook naast flesvoeding, als je dat wilt). Artsen geven soms nog wel dostinex om de productie meteen te stoppen maar dat schijnt ook behoorlijk wat nadelen te hebben.
(En Xanthe om evt de productie op te krikken indien nodig kan domperidon worden gegeven, maar dat weet je lactatiekundige vast beter.)
My 2 cents
Oeh, dan was jij dus idd net die ene bijna spreekwoordelijke uitzondering die écht te "dunne" melk had?quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:06 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Thanks. Maar de produktie was niets mis mee. Kwam meer uit dan Isis op kon (kon per keer rustig een halve liter of zelfs meer kolven). Maar er zouden te weinig voedingstoffen in zitten werd toen gezegd door de kraamhulp , die ik niet wilde geloven en dus door ging. Vervolgens werd het door de verloskundige ook gezegd en bij navraag bij een lactatiekundige werd gezegd dat dit heel soms voorkwam dat het kindje behoefte had aan meer voedingstoffen en dus moest ik het eerste beetje maar afkolven en daarna pas aanleggen dan zou het over zijn... Nou niet dus...
Zolang mijn bloeddruk prima is, maak ik me er maar geen zorgen om.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:47 schreef cattie het volgende:
Ik heb net mijn eerste babywasje gedaan en opgehangen.Hydrofiele luiers, washandjes en monddoekjes.
![]()
Toen ik dat blij aan mijn man vertelde keek hij me echt aan met een blik van: je bent niet wijs...![]()
En morgen, als het droog is, ga ik ze opvouwen en in de kast leggen en vervolgens de rompertjes wassen!![]()
![]()
![]()
Fijn Tamea dat alles oke is, wel vervelend dat je zoveel vocht vast houdt...
Ach het is misschien een samenloop van omstandigheden geweest. Isis was ook wel een erg honger lapje hoor. Uiteindelijk zat ze op de extra kv omdat ze aan de normaal nog niet genoeg had en als ze door had dat we met haar fles bezig waren begon ze al te brullen totdat ze hem had en dan nog wilde ze wel eens flink gaan huilen als hij leeg was.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oeh, dan was jij dus idd net die ene bijna spreekwoordelijke uitzondering die écht te "dunne" melk had?
Ik ben bij de tweede vantevoren op zo'n bv-cursus gegaan om daar wat zekerheid te krijgen zodat ik niet meer zo snel van mijn stuk was als een verpleegster stellig beweerde dat je alleen om de 3 uur mocht voeden of de huisarts meende dat spruw niet bestond en ik al helemaal geen borstontsteking had (wel dus)
quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:10 schreef Bass-Miss het volgende:
Dan heb je eens een moeder die vroedvrouw is, wil ze niet eens een extra echo voor me vragen...![]()
Ik wil weten of het een jongetje of meisje is. Nu!!![]()
Oooeeeh! Wat knap van je! Ik kan dat nooit.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:48 schreef poemojn het volgende:
Maar dat navragen had misschien een heftige discussie opgeleverd waar ik niet zo voor voelde dus vandaar nooit gepost.
Mijn Hb is normaliter altijd boven in de 8, tegen de 9 aan (ben bloeddonor). Laatst bij de gyn was hij 7,7. Voor een zwangere is dat keurig werd me verteld. Hij moet boven de 7 zijn.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:46 schreef Belana het volgende:
beetje laag HB voor mijn doen (7.3)
Behold!quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:50 schreef Stiekemurd het volgende:
Fijn dat het allemaal ok is, Belana
Mwatanabe, veel succes bij de VK vandaag. Ik hoop dat je een mooie echo meekrijgt.
Ik mag zo naar de Gyn toe. Zij zal gaan bepalen of ik aan de Aldomet ga.....
Ja hoor, dat mag. Freek kwam veel te zwaar ter wereld (ruim 7 pond/54 cm bij een zwangerschap van 35 weken). Omdat ze die suiker niet ontdekt hadden kreeg ie de ene hypo (lage bloedsuikerspiegel) na de andere en dat kregen ze niet onder controle. Eerste agparscore was 3,quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:05 schreef Martineke het volgende:
echo
mag ik vragen Leah wat Freek er dan aan over gehouden heeft? en maar goed dat ze bij dreumes wel ontdekt hadden dat je zw suiker had
ik heb het niet vooralsnog, maar ze houden me wel goed in de gaten.
en Suzieee jou gaan ze dus ook strak in de gaten houden dan met je suiker.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:55 schreef Leah het volgende:
met al die bakken Ben en Jerry's die ik er in die zwangerschap doorjaste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |