abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:10:21 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_37495087
echt waar joh snoopy? wow! Das niet mis! Ik heb wel door de hormonen toen een aanval van hydradenitis gehad waar je u tegen zei (flinke onderhuidse ontstekingen) nu ik er over nadenk.
Maar is het dan ook zo dat borstvoeding dat langer kan laten duren nog, die hormoontoestanden?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:11:45 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37495121
Toen ik van Saskia zwanger was heb ik niet zo veel last gehad van m'n hormonen volgens mij.. en ook niet qua ontzwangeren.
Ik zal 't zo nog even navragen, maar ik kan me er eigenlijk niks van herrinneren. Blijkbaar had ik een redelijk stabiele hormoonspiegel ofzo.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:15:22 #103
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_37495205
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:02 schreef Martineke het volgende:

[..]

alleen de eerste was nuchter en een half uur voor het ontbijt. de andere 3 x zijn allemaal 1 1/2 uur na het onbijt/lunch/avondeten

hebben jullie suikerziekte eigenlijk, aangezien jullie die waardes zo goed kennen?? zal vast wel ergens een x ter sprake zijn gekomen,maar weet t niet meer
Voor na het eten zijn ze helemaal perfect....

Ja ik heb inderdaad suiker ja... ben dr helemaal in thuis
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:35:12 #104
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37495650
Ik had zwangerschapssuiker, bij Freek niet ontdekt, met alle gevolgen vandien. Bij nr twee gelukkig op tijd ontdekt, heb een dieet gehad, en insuline gespoten. Overigens was het na de bevalling weer weg.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_37495805
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:47 schreef dutchie het volgende:
Oe Kwispel spannend! Wel netjes je melden hè, we willen graag online mee-
zal ik zekers doen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:46:20 #106
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_37495914
Saskia
Had ik al gezegd dat ik echt superblij voor jullie ben? Ik bedoel, vandaag dan?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:47:41 #107
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37495959
Ik ben een kind van een vrouw met zwangerschapssuiker, 2 van mijn broers dito (1 is netjes overgeslagen met de suiker ). Ik ben trouwens de enige van de 3 die er iets aan overgehouden heeft: een oogafwijking. Ik heb er dan ook zelf best een beetje angst voor. Naja, we zien wel.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:26:57 #108
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37497110
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:46 schreef dutchie het volgende:
Saskia
Had ik al gezegd dat ik echt superblij voor jullie ben? Ik bedoel, vandaag dan?
Dutchie ff je onderschrift aanpassen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:30:40 #109
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_37497225
Is al.
Modjes!!! Ik hebt ook een banner gemaakt.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:33:17 #110
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37497306
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:47 schreef Neuk het volgende:
Ik ben een kind van een vrouw met zwangerschapssuiker, 2 van mijn broers dito (1 is netjes overgeslagen met de suiker ). Ik ben trouwens de enige van de 3 die er iets aan overgehouden heeft: een oogafwijking. Ik heb er dan ook zelf best een beetje angst voor. Naja, we zien wel.
Ik denk dat ze er vroeger ook anders mee omgingen als nu hoor Neuk, niet teveel zorgen over maken. Ik ben de tweede zwangerschap echt perfect begeleid door een gyn en een internist, en nr twee is volkomen gezond ter wereld gekomen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:43:41 #111
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_37497609
Krijg je ook bandenpijn van het bewegen van de BB? Of is dat juist het geval?
En moet ik mijn borst nat maken voor de komende laatste +/- 13 weken met dat bewegen in de buik?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:47:49 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37497737
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:30 schreef dutchie het volgende:
Is al.
Modjes!!! Ik hebt ook een banner gemaakt.
En gewoon door ons laten doen!
Btw... maakt geen moer uit, maar alles na de png in die link kan trouwens weg. Is overbodige rotzooi.
pi_37497768
Bij mij is na de bevalling 1,5j aar mijn cyclus weggebleven door de bv, zoals de meesten hier onderhand wel zullen weten. Dat komt idd (ook) doordat je hormonen veel langzamer terugkeren naar de niveaus die voor de zwangerschap normaal waren. Je hebt dus langer de tijd om te 'ontzwangeren', dat gaat gelijkmatiger en je hebt minder kans op depressies ed daardoor. Een tijdje geleden was hier ook zo'n topic over nadelen vd zwangerschap/krijgen v.e. kind (?) waarin veel vrouwen klachten noemden die mij haast deden denken aan de overgang. Ik had toen sterk het idee dat dat te maken kan hebben gehad met het heel erg snel afbouwen vd borstvoeding (cq het niet willen geven van borstvoeding) en dus snelle hormoonveranderingen die je lichaam niet goed kan opvangen. Maar dat navragen had misschien een heftige discussie opgeleverd waar ik niet zo voor voelde dus vandaar nooit gepost.
Linda, als je geen bv wilt geven is het wel verstandig om de productie zo langzaam mogelijk af te bouwen, om borstontstekingen te voorkomen. Toch aanleggen of kolven dus (en die melk kun je gewoon aan de baby geven, ook naast flesvoeding, als je dat wilt). Artsen geven soms nog wel dostinex om de productie meteen te stoppen maar dat schijnt ook behoorlijk wat nadelen te hebben.
(En Xanthe om evt de productie op te krikken indien nodig kan domperidon worden gegeven, maar dat weet je lactatiekundige vast beter.)
My 2 cents

[ Bericht 2% gewijzigd door poemojn op 02-05-2006 23:27:21 ]
pi_37501890
Over groot uurtje ga ik naar de vlos!!!

Ik ben altijd erg gevoelig geweest voor hormoonschommelingen. Meestal vertaalt zich dat in knetterende koppijn. Rond 6 weken, als die hormonen ineens een veel hogere concentratie krijgen, wou ik wel met m'n kop in de ijskast gaan hangen, en deze week (10, 11) heb ik weer van die afwezige buien met watten in m'n kop (voorbode van migraine).
Lichamelijk was er nooit zoveel aan de hand met mij behalve bekkenklachten, maar ik word dus echt een kreng zo nu en dan okay best wel vaak
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37501904
Nog gefeliciteerd Skyhigh

Gisteren hadden we een pretecho, alvast gekregen voor m’n verjaardag. De kleine lag bijna de hele tijd met z’n voeten voor z’n hoofd en z’n ellebogen naast zo’n oren. Net als tijdens de 20 weken echo. Dat is vast de voorkeurshouding. Maar luisteren doet ie nu al niet De hele middag word ik geschopt en tijdens de echo ligt meneertje/mevrouwtje stil. En in de auto terug trapt ie weer flink. Het filmpje is wel schattig.
Je leeft maar 1 keer
pi_37501929
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:48 schreef poemojn het volgende:

(En Xanthe om evt de productie op te krikken indien nodig kan domperidon worden gegeven, maar dat weet je lactatiekundige vast beter.)
My 2 cents
Thanks. Maar de produktie was niets mis mee. Kwam meer uit dan Isis op kon (kon per keer rustig een halve liter of zelfs meer kolven). Maar er zouden te weinig voedingstoffen in zitten werd toen gezegd door de kraamhulp , die ik niet wilde geloven en dus door ging. Vervolgens werd het door de verloskundige ook gezegd en bij navraag bij een lactatiekundige werd gezegd dat dit heel soms voorkwam dat het kindje behoefte had aan meer voedingstoffen en dus moest ik het eerste beetje maar afkolven en daarna pas aanleggen dan zou het over zijn... Nou niet dus...
pi_37502085
quote:
Linda, als je geen bv wilt geven is het wel verstandig om de productie zo langzaam mogelijk af te bouwen, om borstontstekingen te voorkomen. Toch aanleggen of kolven dus (en die melk kun je gewoon aan de baby geven, ook naast flesvoeding, als je dat wilt). Artsen geven soms nog wel dostinex om de productie meteen te stoppen maar dat schijnt ook behoorlijk wat nadelen te hebben.
My 2 cents
Mijn schoonzusje heeft ook alleen kv gegeven, en toen zijn haar borsten strak ingepakt voor een paar dagen, met een sluitlaken (?) Zeer ouderwets, zei ze, maar het werkte wel. Ik zal het morgen eens vragen als ik naar de vlos ga...
Eva
  woensdag 3 mei 2006 @ 08:25:08 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_37502101
Ik ga zo naar de vk, lekker hartje luisteren alweeeeer 3 weken voorbij sinds de laatste keer
stormy waters...
sailin'
  woensdag 3 mei 2006 @ 08:26:58 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_37502133
Nou, ik heb nog eens zitten nadenken over die hormoontoestand en borstvoeding... en ik bedacht me dat ik toen ik gestopt ben (het liep door stress heel snel terug) ik vlak daarna een enorme migraine aanval heb gehad ook, nog nooit zo erg gehad. Zal idd ook wel van de plotselinge hormoonverandering zijn gekomen denk ik. Daarna nooit meer migraine gehad
stormy waters...
sailin'
  woensdag 3 mei 2006 @ 08:31:40 #120
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37502168
Belaan, hou op. Als ik dat soort dingen lees word ik jaloers en dan wil ik ook nog een keer Al was het alleen maar om naar het hartje te luisteren. Veel plezier!

Ik heb ook alleen kv gegeven en heb Kai nooit aangelegd ofzo. Na een dag of 3 kreeg ik last van stuwing en mijn kraamhulp adviseerde me om m'n borsten onder de douche te masseren. Verder zorgen dat ze zo min mogelijk 'gestimuleerd' worden. Met een paar dagen was ik van de stuwing af. Ik ben nog wel een aantal weken blijven lekken, maar niet dramatisch erg ofzo.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_37502182
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:06 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Thanks. Maar de produktie was niets mis mee. Kwam meer uit dan Isis op kon (kon per keer rustig een halve liter of zelfs meer kolven). Maar er zouden te weinig voedingstoffen in zitten werd toen gezegd door de kraamhulp , die ik niet wilde geloven en dus door ging. Vervolgens werd het door de verloskundige ook gezegd en bij navraag bij een lactatiekundige werd gezegd dat dit heel soms voorkwam dat het kindje behoefte had aan meer voedingstoffen en dus moest ik het eerste beetje maar afkolven en daarna pas aanleggen dan zou het over zijn... Nou niet dus...
Oeh, dan was jij dus idd net die ene bijna spreekwoordelijke uitzondering die écht te "dunne" melk had?
Ik ben bij de tweede vantevoren op zo'n bv-cursus gegaan om daar wat zekerheid te krijgen zodat ik niet meer zo snel van mijn stuk was als een verpleegster stellig beweerde dat je alleen om de 3 uur mocht voeden of de huisarts meende dat spruw niet bestond en ik al helemaal geen borstontsteking had (wel dus )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:45:34 #122
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37503277
N.a.v. van alle verhalen hier zal ik bij een tweede ook maar een borstvoedingscursus gaan volgen. In de stad hier zit zelfs een borstvoedingswinkel. Bij Luuke ben ik vrij snel gestopt omdat naar mijn idee de hoeveelheid melk erg terugliep. Na wat heen en weer gebel met de voedingslijn e.d. ben ik toen maar gestopt. Een tweede keer hoop ik het langer vol te houden. (En dat met een moeder die lactatiekundige is geweest. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_37503482
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:47 schreef cattie het volgende:
Ik heb net mijn eerste babywasje gedaan en opgehangen. Hydrofiele luiers, washandjes en monddoekjes.
Toen ik dat blij aan mijn man vertelde keek hij me echt aan met een blik van: je bent niet wijs...
En morgen, als het droog is, ga ik ze opvouwen en in de kast leggen en vervolgens de rompertjes wassen!

Fijn Tamea dat alles oke is, wel vervelend dat je zoveel vocht vast houdt...
Zolang mijn bloeddruk prima is, maak ik me er maar geen zorgen om.

Babywasjes zijn leuk, al die frutterig kleine dingetjes Bijna jammer dat alles hier al schoon in de kast ligt.

Ik heb trouwens m'n ouders de stuipen op het lijf gejaagd. Normaal bel ik altijd als ik naar de vk ben geweest en dat zou ik dus gisteren ook doen. Alleen kwamen we er gisteren tijdens het koken achter dat we schouwburgkaartjes voor gisterenavond hadden (we dachten allebei dat het volgende week was). Dus we moesten snel naar verloskundige en dan meteen door naar de schouwburg. Toen we daarvandaan kamen was het al over elven en heb ik dus ook maar niet meer gebeld. Nu belde ik dus net m'n moeder en toen bleek dat die de hele nacht wakker had gelegen omdat ze dacht dat ik aan het bevallen was. Voortaan dus toch maar bellen, ook al is het al laat.
pi_37503537
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oeh, dan was jij dus idd net die ene bijna spreekwoordelijke uitzondering die écht te "dunne" melk had?
Ik ben bij de tweede vantevoren op zo'n bv-cursus gegaan om daar wat zekerheid te krijgen zodat ik niet meer zo snel van mijn stuk was als een verpleegster stellig beweerde dat je alleen om de 3 uur mocht voeden of de huisarts meende dat spruw niet bestond en ik al helemaal geen borstontsteking had (wel dus )
Ach het is misschien een samenloop van omstandigheden geweest. Isis was ook wel een erg honger lapje hoor. Uiteindelijk zat ze op de extra kv omdat ze aan de normaal nog niet genoeg had en als ze door had dat we met haar fles bezig waren begon ze al te brullen totdat ze hem had en dan nog wilde ze wel eens flink gaan huilen als hij leeg was.
Een 2e kindje heeft misschien aan een normale hoeveelheid wel genoeg , dus wie weet gaat het dit maal gewoon slagen. Cursussen worden hier in de buurt volgens mij niet gegeven , maar hoe kom ik er achter of die info wel klopt?
Wat betreft het aanleggen heb ik in het ziekenhuis al ruzie gehad , de eerste dagen gingen erg moeizaam en toen ze eindelijk lekker lag te drinken en een verpleegster binnen kwam kreeg ik van haar te horen dat ik haar slechts om de 3 uur mocht aanleggen (zoals jij al zei) en ze dan slechts 10 minuten mocht drinken. Ik heb toen meteen duidelijk gemaakt dat ik beslis wat goed voor haar zou zijn en ze zo lang en zo vaak aan de borst mocht als ze wilde. Gelukkig had ik voor die tijd een boek gelezen over bv waarin toch de nodige tips wel stonden.
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:59:27 #125
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_37503546
raar ik had bij mijn laatste bezoek vaan de vk een hb van 7.3 en daar zij ze niks over?
EN juist dat is waar ik bang voor ben, zwangerschapssuiker

mmm volgende keer nog maar eens navragen
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:00:47 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37503574
Hb is je ijzergehalte. Dat heeft dus verder niets te maken met (zwangerschaps)suiker.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:01:48 #127
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_37503599
oh oke sorry ben ook steeds in de war....
pi_37503632
Je Hb is iets heel anders dan je bloedsuiker. Je Hb geeft je hemoglobinegehalte aan en die moet tussen de 7 en 10 zijn voor een vrouw. Hemoglobine is het stofje dat in bloed zit en de zuurstof vervoert. Als je hier te weinig van hebt, heb je bloedarmoede.
Je bloedsuiker is je glucosespiegel. Die moet juist onder de 7 zijn. Als ie hoger is kan dat betekenen dat je (zwangerschaps)diabetes hebt en dat de glucose in je bloed te langzaam wordt afgebroken/opgenomen.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:07:34 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37503707
Nou ja, geen ijzer dan
Maar als het te laag is moet je wel ijzer slikken.

Zooo, eer nog een beetje gered.
pi_37503760
Dan heb je eens een moeder die vroedvrouw is, wil ze niet eens een extra echo voor me vragen...
Ik wil weten of het een jongetje of meisje is. Nu!!
pi_37503977
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:10 schreef Bass-Miss het volgende:
Dan heb je eens een moeder die vroedvrouw is, wil ze niet eens een extra echo voor me vragen...
Ik wil weten of het een jongetje of meisje is. Nu!!
Kunnen ze toch pas zien vanaf 20 weken?
pi_37504099
Vanaf de 19de week zeker dacht ik, maar kan ook vroeger.
Ik heb gewoon geen geduld.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:35:01 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37504323
quote:
Maar dat navragen had misschien een heftige discussie opgeleverd waar ik niet zo voor voelde dus vandaar nooit gepost.
Oooeeeh! Wat knap van je! Ik kan dat nooit.

En Bass-Miss, ik ben ook zo vreselijk benieuwd en ongeduldig om te weten of we een meiske of een menneke krijgen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:46:36 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_37504608
Zow, ben naar de verloskundige geweest en alles is prima in orde. beetje laag HB voor mijn doen (7.3) dus moet ik ff op letten, verklaard misschien toch mijn vermoeidheid. Bloeddruk was prima 130/65. 82.6 kilo nu, viel mij mee. Beebje lag alleen in stuit, maar dat is (nog) helemaal geen probleem aangezien hij nog alle kanten op kan.
stormy waters...
sailin'
pi_37504729
Fijn dat het allemaal ok is, Belana

Mwatanabe, veel succes bij de VK vandaag. Ik hoop dat je een mooie echo meekrijgt.

Ik mag zo naar de Gyn toe. Zij zal gaan bepalen of ik aan de Aldomet ga.....
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:57:55 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37504936
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:46 schreef Belana het volgende:
beetje laag HB voor mijn doen (7.3)
Mijn Hb is normaliter altijd boven in de 8, tegen de 9 aan (ben bloeddonor). Laatst bij de gyn was hij 7,7. Voor een zwangere is dat keurig werd me verteld. Hij moet boven de 7 zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_37505576
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:50 schreef Stiekemurd het volgende:
Fijn dat het allemaal ok is, Belana

Mwatanabe, veel succes bij de VK vandaag. Ik hoop dat je een mooie echo meekrijgt.

Ik mag zo naar de Gyn toe. Zij zal gaan bepalen of ik aan de Aldomet ga.....
Behold!

woensdag 3 mei 2006 @ 11:24:28 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_37505714
Ik zit normaal ook op de 8/9 moonah en op zich zei de vk dat die 7,3 keurig was hoor, maar ik ben zo vreselijk moe de laatste tijd, dus het kan geen kwaad er een beetje aandacht aan te schenken. Beetje extra appelstroop, roosvise ferro, van die dingen
Ik zat nog ff te kijken, ik ben nu vanaf het begin dat ze me zijn gaan wegen daar 10 kilo aangekomen, ik vind het reuze meevallen Zelfs al kom ik vanaf nu een kilo per week aan is het minder als de vorige keer Ik ben happy
stormy waters...
sailin'
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:25:00 #139
24188 Belana
kloon van belana
pi_37505740
Mooi! Mwanatabu
stormy waters...
sailin'
pi_37506833
mooi mwanatabu!
en tosca een pretecho gehad! weten jullie nu of 't een meneertje/mevrouwtje is?
pi_37507290
oooh wat een mooie echo Mwanatabu
pi_37507311
Leuk Mwanatabu

Hmm Xanthe, misschien herken je dit dan? http://www.vbn.borstvoeding.nl/teveel.html Er staat hier als symptoom 'te veel aankomen' maar te weinig kan ook, doordat de verhouding vetten-water ed in voor- en achtermelk anders is (voormelk is minder verzadigend, dus kan het lijken of je te weinig voedingsstoffen hebt). De VBN heeft wel een folder over dit onderwerp, misschien staat daar nog iets nuttigs voor je in (ik heb die folder niet).
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:32:52 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37507763
Mooi echo!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37509211
Kom er net achter dat ik niet meer tegen de zon kan Mijn armen helemaal onder de rode pukkels!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:52:17 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37510031
weetje wát gek is?

ik droomde vannacht dat Sugar dr babietje kreeg, in míjn bed!!!
vaag toch
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:05:18 #146
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37510446
echo

mag ik vragen Leah wat Freek er dan aan over gehouden heeft? en maar goed dat ze bij dreumes wel ontdekt hadden dat je zw suiker had
ik heb het niet vooralsnog, maar ze houden me wel goed in de gaten.

en Suzieee jou gaan ze dus ook strak in de gaten houden dan met je suiker.
pi_37510545
Poemojn dank je voor je linkje. Heb het even zitten lezen en het komt me erg bekend voor allemaal.
Echter de manieren om de hoeveelheid melk terug te brengen hebben we hier ook geprobeerd. Behalve die van op de rug liggen en kindje op de buik , dit is geen fijne houding als je een keizersnede hebt gehad. Dit maal kan ik een lactatiekundige aan huis krijgen , ga ik dus ook zeker gebruik van maken , fijn dat de kraamzorg daar ook meer mee bezig is.
pi_37510752
Ik ben er weer met een receptje Aldomet.
Onderdruk was weer 97 Volgende week terugkomen of het aanslaat.
26 mei gaan we voor de Prenatale Diagnostiek.
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:55:51 #149
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37512166
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:05 schreef Martineke het volgende:
echo

mag ik vragen Leah wat Freek er dan aan over gehouden heeft? en maar goed dat ze bij dreumes wel ontdekt hadden dat je zw suiker had
ik heb het niet vooralsnog, maar ze houden me wel goed in de gaten.

en Suzieee jou gaan ze dus ook strak in de gaten houden dan met je suiker.
Ja hoor, dat mag. Freek kwam veel te zwaar ter wereld (ruim 7 pond/54 cm bij een zwangerschap van 35 weken). Omdat ze die suiker niet ontdekt hadden kreeg ie de ene hypo (lage bloedsuikerspiegel) na de andere en dat kregen ze niet onder controle. Eerste agparscore was 3,
bloedsuiker 1,7 . Hij is twee weken lang, ieder uur (!) in zijn hieltje geprikt, alleen dat al is hartverscheurend bij zo'n kleintje. Uiteindelijk hebben ze hem aan een infuus met 50% glucose gelegd en dat werkte. Langdurige hypo's kunnen hersenbeschadiging tot gevolg hebben, nou heeft Freek zich verder goed ontwikkeld, maar ik heb weleens mijn vraagtekens gehad bij zijn extreem drukke gedrag.
Wij hebben er toen wel bewust voor gekozen om eerst te kijken hoe ie zich ontwikkelde, ipv meteen een onderzoekstraject in te gaan. Voor ons heeft dat, in dit geval gunstig uitgepakt. Freek is nu een lekker mannetje, behoorlijk slim ook .

Even voor de goede orde, dit komt zelden voor, en dan ook alleen als een zwangerschapsdiabetes niet ontdekt wordt.
Bij dreumes had ik ook al vrij vroeg (18 weken) een bloedsuiker van 12, dus het laat zich wel raden hoe beroerd Freek het gehad moet hebben met al die bakken Ben en Jerry's die ik er in die zwangerschap doorjaste.
pi_37512281
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:55 schreef Leah het volgende:
met al die bakken Ben en Jerry's die ik er in die zwangerschap doorjaste.
en bedankt , nu heb ik de rest van de dag zin in B&J ijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')