We hebben het er onderling al eerder over gehad, ET, Lois en ik, en we hebben oa. gekeken naar hoe het toen met Mink gegaan is en besloten af te wachten wat Phluphy zelf zou willen. Moussy heeft bijvoorbeeld op een gegeven moment zelf gevraagd of Mink uit de lijst gehaald kon worden. Wij vonden eigenlijk niet dat het aan ons was om daar iets mee te doen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:53 schreef dutchie het volgende:
Misschien even een heel rot voorstel; ik zag dat Danyel ook in het lijstje staat. Is het een idee om achter zijn naam een soort van kruisje achter te zetten? Dus niet weghalen, maar wel met kruisje om te laten merken dat hij niet vergeten wordt?
Ah join the clubquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:51 schreef Githa het volgende:
Wie heeft er behang waar ik Jordy ff achter kan plakken![]()
Jordy is vandaag op de ik-kan-alles-zelf-wel-en-als-het-niet-lukt-ga-ik-krijsen-en-dan-nog-mag-mama-niet-helpen-toer![]()
dat zou wel heel toevallig zijnquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:23 schreef poemojn het volgende:
Wat leuk LadyS ! Myrthe's inschrijfformulier heb ik ook vandaag juist ingeleverd, zal ook wel september worden werd gezegd toen ik er eerst ging kijken. Ben nu wel benieuwd of het dezelfde psz is![]()
He? Huh? Vind je het nou schattig dat Maxim alles afpakte en met zand naar een ander kindje gooide?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:28 schreef Martineke het volgende:
wij zijn vandaag in blijdorp geweest (alweer ja alweer), en maxim ging in de speeltuin heel lief bij een ander kindje zitten en zn emmertje afpakken, kindje pakte het weer terug, maxim pakte zn schepje af, kindje pakte het weer terug, maxim pakte weer een schepje af, en kindje pakte het weer terug, maxim pakt weer het schepje af en schept een haffel zand en gooit zo naar dat kindjet zag er zo komisch uit, ik moest echt lachen. toen mocht maxim wel met dat schepje spelen en zelfs zand in zijn emmertje scheppen, en kindje deed nog mee ook
na 5 min was maxim het zat en ging weer verder op onderzoek uit
zo schetig ventje heb ik
Het gooien met zand of het afpakken van speelgoed? Beide zullen veel kindjes heus doen en Maria pakt ook dingen af. Maar ik heb er gewoon niet het idee "schattig" bij. En zeker niet openlijk naar Maria toe.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:42 schreef poemojn het volgende:
Dat is gewoonlijk toch een non-verbale poging tot zeggen dat je graag samen wilt spelen, Sugar
Kindje dat ik ken deed 't ook nooit tot ze naar de psz ging.. daar was dat blijkbaar normaal, en echt aardig bedoeld.
quote:Op de peuterspeelzaal zitten kinderen in en om de zandbak. 4 kinderen zitten er in te spelen en een vijfde zit op de rand. Die doet niet mee, hij zit wat rond te kijken. Laten we hem Jantje noemen. Pietje in de zandbak zegt iets tegen Jantje. Jantje reageert niet. Vervolgens pakt Pietje een hand zand en gooit die naar Jantje, om toch diens aandacht te trekken. Voor peuters niets ongewoons. Jantje reageert echter wel ongewoon: hij gaat ergens anders zitten. Dat wordt als vreemd ervaren. De anderen in de zandbak registreren dit en gaan meedoen. Zij kopiëren het gedrag van Pietje en gooien met zand. In dit geval is er alleen het gedrag, de oorspronkelijke bedoeling (aandacht trekken) is er niet meer bij. Jantje is de pineut.
Voor buitenstaanders, observanten of begeleiders, komt Jantje hier als sociaal zwak over. Maar wat is er nou echt gebeurd? Jantje reageerde anders dan verwacht. Voor hemzelf was het een logische reactie, voortkomend uit zijn wereldbeeld (ook al is de wereld in dit geval klein). Hij heeft een voor hem logische oplossing gekozen, door een eindje verderop, buiten het bereik van de zandgooier, te gaan zitten. De 'normale' reactie (teruggooien) is gewoon niet bij hem opgekomen. Wat leert hij van deze ervaring en van de reacties om hem heen? Ik kan beter met zand gooien!
Ik dus ook en ik probeer hem uit te leggen dat dat niet de bedoeling is. Of hij me begrijpt weet ik niet, maar ooit zal het toch wel doordringen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:01 schreef Spuuglokje het volgende:
Als mijn kind met zand gooit of spullen afpakt grijp ik in. Dan ben ik misschien een bitchy moeder, maar ik tolereer dat gewoon niet.
Aha, dan snap ik hem wat beterquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:48 schreef poemojn het volgende:
Ik kan beter met zand gooien!'[/i] is dus iets wat de spreker van die avond een negatieve leerervaring vond.
Maar zo kwam het - blijkbaar - wel overquote:Op woensdag 26 april 2006 10:10 schreef Githa het volgende:
maar dat wil niet zeggen dat ik het oke vind om te slaan of te gooien met zand en ik denk ook niet dat Martineke dat zo bedoeld
Bij mij minder erg als bij jullie blijkbaar, maar misschien wordt het per post wel ernstiger, als je begrijpt wat ik bedoel....quote:Op woensdag 26 april 2006 10:13 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar zo kwam het - blijkbaar - wel over
nee, zeker niet!quote:Op woensdag 26 april 2006 10:26 schreef bixister het volgende:
nou ik kan me wel voorstellen dat martineke zich wat aangevallen voelt hoor. maar hey, we hoeven hier toch ook niet alleen maar elkaars verhalen te be 'oeh'& -'ah'men?
dan had ik dat niet erg gevonden, dan had ik van dat afstandje zitten toekijken hoe maxim daarop reageert.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:05 schreef bixister het volgende:
maar martineke, hoe had je 't gevonden als de rollen omgedraaid waren geweest: het andere kindje had steeds het schepje en emmertje afgepakt, en vervolgens ook nog met zand naar maxim gegooid? ik kan me voorstellen dat je vindt dat hij zich zelf moet leren redden in dat soort situaties, maar om het gedrag van dat andere kindje nou 'schattig' te noemen lijkt gewoon heel onlogisch.
en om hier ook op te reageren, nee ik vind het niet schetig dat maxim dat zand gooide, ik vind Maxim gewoon schetig (of schattig).quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:38 schreef Sugar het volgende:
[..]
He? Huh? Vind je het nou schattig dat Maxim alles afpakte en met zand naar een ander kindje gooide?
Alleen als het kind meewerkt, en anders ook niet, dan komt het de volgende keer wel, of nietquote:Op woensdag 26 april 2006 11:27 schreef poemojn het volgende:
Laten we dan eens een ander onderwerp doen
Stel, je kind wil niet meewerken bij de meetlat in het consultatiebureau. Heel toevallig was je zelf al zo vooruitziendom thuis je kind op te meten. De lengte kun je dus zo ook wel vertellen. Maar de medewerkers van het cb willen 't graag zelf goed weten en stellen voor je kind van een jaar of twee op het babyplankje te leggen terwijl de een het hoofd klemhoudt en de ander de benen. Zouden jullie dat doen?
tot zo ver ons consultatiebureaubezoekje vandaag...![]()
quote:Op woensdag 26 april 2006 10:14 schreef Githa het volgende:
[..]
Bij mij minder erg als bij jullie blijkbaar, maar misschien wordt het per post wel ernstiger, als je begrijpt wat ik bedoel....
en Jordy kon al staan, maar mocht niet onder de meetlatquote:Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef m@x het volgende:
Kai moet nog steeds op het baby-plankje omdat hij nog niet kan staan en tot nu toe is dat goed gegaan, maar een bezoekje aan het CB hoeft wat mij betreft geen drama te worden. Als hij echt niet wil, nu dan niet hoor. Zo lang ik aan zijn broeken zie dat hij nog steeds lekker doorgroeit vind ik het prima hoor.
Maar als je ziet dat mensen je verhaal niet lezen zoals jij het bedoeld hebt dan is het toch niet erg dat je even een extra uitleg geeft over hoe je het wel bedoelde?quote:Op woensdag 26 april 2006 10:58 schreef Martineke het volgende:
[..]
dan had ik dat niet erg gevonden, dan had ik van dat afstandje zitten toekijken hoe maxim daarop reageert.
en nee er hoeft zeker niet ge ohhh en ge ahhtt worden, maar om nou altijd gelijk zo serieus en "opvoedkundig" op te reageren is ook erg overbodig.
en het was indd mijn bedoeling om iets leuks te delen. het is alleen jammer dat woorden het komische ervan (het zag er gewoon erg komisch uit) niet benadrukken
Misschien kunnen kinderen die nog geen 1 zijn niet goed genoeg echt rechtop staan. Een beetje ingezakt staan scheelt zo een paar centimeter. Nou bedoel ik niet dat ik vind dat Jordy ingezakt staat, je begrijpt me wel he?quote:Op woensdag 26 april 2006 16:32 schreef Githa het volgende:
[..]
en Jordy kon al staan, maar mocht niet onder de meetlathij was nog geen 1 jaar dus dan mag dat niet
![]()
![]()
nee is ook niet ergquote:Op woensdag 26 april 2006 17:08 schreef snoopy het volgende:
[..]
Maar als je ziet dat mensen je verhaal niet lezen zoals jij het bedoeld hebt dan is het toch niet erg dat je even een extra uitleg geeft over hoe je het wel bedoelde?
Ik hoop dat je de leuke dingen gewoon blijft delen hoor.
Ik vind dit eigenlijk helemaal geen vergelijking, Jordy sloeg Maxim toen helemaal niet en gaf ook geen corrigerend tikjequote:Op donderdag 27 april 2006 08:25 schreef bixister het volgende:
grappig dat je dat incident met jordy & maxim aanhaalt trouwens, ik herinner me dat ik dat toen ook helemaal niet zo grappig vond als jullie het in je beschrijving toen noemden. vond ik echt sneu voor maxim. ook vast zo'n je-moet-er-bij-geweest-zijn geval inderdaad.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:04 schreef Brighteyes het volgende:
Hangkleuters!Mooie term! Laten ze daar bij WFL maar niet achter komen, dan komen ze gelijk opheldering vragen.
oh, ik dacht dat ie 'm duwde ofzo en dat maxim toen moest huilen. ik herinner me in ieder geval dat beteuterde gezicht van maxim die wat bang was voor jordy.quote:Op donderdag 27 april 2006 08:51 schreef Githa het volgende:
Ik vind dit eigenlijk helemaal geen vergelijking, Jordy sloeg Maxim toen helemaal niet en gaf ook geen corrigerend tikje![]()
Ha ha ha, de vriendjes van joey smeren hem ook als Samara buitenkomt, al roepend dat ze niet willen zoenen.quote:Op donderdag 27 april 2006 09:42 schreef moussy het volgende:
We kunnen het een keer uitproberen natuurlijk![]()
Cas kan zo'n draak zijn dat zijn nicht van 4 bang van hem is
zelfs dan, maar die waren dan vanavond al weggegooidquote:
Wat is er in godsnaam zo dringend in de stad?quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:31 schreef renzell het volgende:
om de beurt twee uur de stad in.
dat waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:31 schreef renzell het volgende:
Vanochtend zijn vriendje en ik met een kinderwagen vol bier heel optimistisch de stad in gegaan.
Nee ik kan oprecht zeggen dat ik koninginnedag een van de meest overgewaardeerde folklores vindquote:Op zaterdag 29 april 2006 19:13 schreef renzell het volgende:
Vind ik leuk, koninginnedag, kan toch. Een keer ongelimiteerd bier drinken, ouwehoeren, met vreemden, bekenden en ander gespuis, beetje dansen op het 'lichtplein', waar altijd toffe DJ's staan en wel zien waar de dag je brengt. Ken je dat niet, dat gevoel?
Ik was serieus verbaasd. En uiteraard beterschap voor de zieke dreumes.quote:Maar goed, niet het juiste topic. Waar het over ging, was over een ziek kindje en niet over mij en wat ik leuk vind aan koninginnedag.
Dank je Mous.
ja, tuurlijk wel renz, maar zo kwam je verhaal ff niet op me over, sorry...quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:42 schreef renzell het volgende:
Iemand ooit van uitdelen gehoord? En gezellig met vrienden enzo? Wij wel dus...![]()
ja maar we gaan weer op de retro toer, dus zijn er weer dancingsquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:22 schreef jessie het volgende:
Nee Moussy vroeger voor onze tijd was het een dancing. In onze tijd een disco. Nu is het een club
Ik zal het zeggen de volgende keerquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:15 schreef Leah het volgende:
ik val in de disco inmiddels in de categorie; "Wat moet dat oude wijf nou hier".
Hoe oud was jij nou ook alweer? Ik ben 37.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:36 schreef bixister het volgende:
haha die retrocoole Leah.ik raak ook zowat al weer in vrees ik
.
Dan raak je niet in, dan bèn je inquote:Op zaterdag 29 april 2006 23:46 schreef bixister het volgende:
moi aussi.
Ik zat elders zwaar verkeerd te postenquote:Op zondag 30 april 2006 09:57 schreef Githa het volgende:
en ik ben al 28allemaal ouwe mutsen hier
![]()
Hoe is het met Julius gegaan vannacht ? ...en Suus want die was ook zo ziek.
Nou ja, koorts heeft wel een functie natuurlijk.quote:Op zondag 30 april 2006 10:11 schreef Belana het volgende:
waarom moet ze het uitzweten? Als ze zich rot voelt geef je toch paracetamol? Ten minste, dat zou ik doen. Ik vind het zo zielig anders. Is uitzweten niet een beetje een ouderwets idee?
Wel opletten als je achterstevoren doet het niet gaat (strak) 'trekken' op keel. Achterpand is hoger/langer dan voorpand!quote:Op zondag 30 april 2006 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Als binnestenbuiten niet meer werkt kan je hem nog omdraaien (dus binnenstebuiten en achterstevoren).
ALs ze die openkrijgen, zijn ze ongeveer 18. Dus dan mogen ze wel onder een normaal deken
Nee, niet meelurken, gewoon meeposten! Hoe is het met Benthe?quote:Op zondag 30 april 2006 13:36 schreef Stiekemurd het volgende:
Aha!!!
Een bekend probleem dus. Moet wat vaker meelurken![]()
Mee eens! Alhoewel ik me vandaag erg gaar voel na gisteren een hele dag geslenterd te hebben met kind en vriend.quote:Op zondag 30 april 2006 15:19 schreef renzell het volgende:
Ps- 30ers zijn zekerrrrr cool en superhip!Toch? Ah?
Ik wil graag een beetje anoniem blijven op het internet, maar ten tijde van de geboorte van Freek had zijn trotse oom zijn naam al prijsgegeven in de euforiequote:Op zondag 30 april 2006 17:09 schreef renzell het volgende:
Leah; ook geheel offtopic; maar waarom is Freek gewoon Freek en heeft 'Dreumes' op Fok geen naam?
Mijn mail/msn is geduldig hoorquote:Op zondag 30 april 2006 19:05 schreef Leah het volgende:
[..]
Ik wil graag een beetje anoniem blijven op het internet, maar ten tijde van de geboorte van Freek had zijn trotse oom zijn naam al prijsgegeven in de euforie. Met vrijgeven van de naam en geslacht van Dreumes wordt het allemaal wel heel herkenbaar, vandaar. Dit is trouwens ook de reden waarom je nooit foto's van mij of koters zult aantreffen.
Gelukkig....ben dus niet de enigequote:Op zondag 30 april 2006 17:42 schreef renzell het volgende:
Hier ook hoor.... net met z'n allen friet en kroketten gegeten...Doen wij dus echt nooit!!!
Begrijpelijk! Ik had zelfs twijfels om gewoon mee te posten omdat dochterlief erg makkelijk te achterhalen is.quote:Op zondag 30 april 2006 19:05 schreef Leah het volgende:
[..]
Ik wil graag een beetje anoniem blijven op het internet, maar ten tijde van de geboorte van Freek had zijn trotse oom zijn naam al prijsgegeven in de euforie. Met vrijgeven van de naam en geslacht van Dreumes wordt het allemaal wel heel herkenbaar, vandaar. Dit is trouwens ook de reden waarom je nooit foto's van mij of koters zult aantreffen.
Jah sorry, ik heb het gewoon druk en de puf niet voor, daarnaast reageer ik bijna ook op niemand dus...quote:Op zondag 30 april 2006 17:01 schreef m@x het volgende:
[..]
Nee, niet meelurken, gewoon meeposten! Hoe is het met Benthe?
quote:
Ik doe mijn best, maar ik heb me al eens een keer "verschreven"quote:Op zondag 30 april 2006 20:36 schreef renzell het volgende:
niet dat ik hoop dat je dat gaat verklappen hoor...![]()
Saskia eet al minmaal 5 maanden haast niets bij het avondeten.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:17 schreef Xanthe het volgende:
Ff een vraagje. Isis eet sinds een tijdje metname haar avond eten niet echt goed meer. In het begin dachten we dat het iets was waar ze qua smaak aan moest wennen of gewoon echt niet lekker vond. We maakten er geen probleem van en wat ze binnen kreeg was binnen en wat ze niet meer wilde hebben at ze dan maar niet. Maar het gedrag vertoonde ze ook bij dingen die ze eerst met smaak at. En nu sinds een aantal dagen eet ze extreem slecht , 2 of 3 hapjes gaan nog naar binnen en vanaf dat moment is het drama. Slaan , hoofd schudden , gillen en zelfs huilen als je er met een lepel aan komt. We willen er niet te veel aandacht aan schenken en dus geven we er aan toe dat ze dan maar niet eet. Maar nu het al een aantal dagen achter elkaar is begin ik me toch wel zorgen te maken. Van de 3 maaltijden die ze vandaag heeft gehad heeft ze er maar 1 goed gegeten.
Ze eet ook niet bijster veel over de dag verdeelt. s'morgens een bakje pap , die ze vaak al niet geheel leeg eet , s'middags 1 broodje die soms wel en soms niet goed naar binnen gaat en dus het avond eten. Tussendoor nog fruit en heel soms wat rozijntjes een soepstengel of een koekje.
Nu zit ze wel aan de boven grens qua gewicht en kan het echt geen kwaad als dat wat minder word , maar goed eten is toch wel belangrijk en zo langzamerhand vraag ik me af of we het wel goed doen zo.
Google maar op Milou, als het goed is staat ze bovenaan de lijstquote:Op zondag 30 april 2006 20:31 schreef m@x het volgende:
en we willen ook foto's van Milou!!!!!
quote:Op maandag 1 mei 2006 19:20 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Google maar op Milou, als het goed is staat ze bovenaan de lijst. (weet ff zo snel niet of ik hier een directe link mag achterlaten)
Als je (jullie) nog een berichtje in het gastenboek achterlaten...errug leuk![]()
Had je dat linkje niet even naar je echtgenoot kunnen mailenquote:Op maandag 1 mei 2006 19:15 schreef E.T. het volgende:
Avondetenleed met eigenwijze kinderen...
Avondetenleed met eigenwijze kinderen... deel 2.
Dan hoeft niet iedereen nog een keer zijn verhaal te vertellen
quote:Op maandag 1 mei 2006 19:22 schreef Leah het volgende:
[..]
Had je dat linkje niet even naar je echtgenoot kunnen mailen?
Lol...jij hebt denk ik op afbeeldingen gegoogled;-). www.geocities.com/upanddown_met_milouquote:
quote:Op maandag 1 mei 2006 19:28 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Lol...jij hebt denk ik op afbeeldingen gegoogled;-). www.geocities.com/upanddown_met_milou
Geen idee, je naam staat niet in je profielquote:Moussy = naamgenootje van moi?!?
Sluit me hier bij aanquote:Op maandag 1 mei 2006 21:32 schreef snoopy het volgende:
Ik ben bang dat mijn kind dan erg groot en zwaar wordt![]()
en daarom krijgt ie ook alleen maar waterquote:Op maandag 1 mei 2006 22:58 schreef Anitra het volgende:
ze hebben wel soms dagen dat ze dus nog wel ineens ff die beker omkeren om te kijken waaom dat ook al weer niet ging
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |