Zo kreeg mijn moeder spercieboontjes naar binnen bij mijn zusje door te zeggen dat het groene patatjes warenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:54 schreef Kazu het volgende:
Nou heb ik wel geen kinderen, maar wat mijn moeder vroeger nog wel eens deed was mij foppen.
Zo heeft ze geregeld hele borden spruitjes naar binnen gekregen terwijl ze zei dat het andijviestamppot was.
Misschien een trucje voor jou?
So true.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:00 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Je helpt een kind niet door constant toe te geven aan al z'n grilletjes, je verkloot het ermee. Maar ja, voor jou is het wel makkelijker van constant toe te geven natuurlijk.
Jouw kind eet wel groenten bij jouw ouders maar niet bij jou? En toch ga je er vanuit dat hij geen groenten lust? Hij doet gewoon moeilijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:59 schreef easy-going het volgende:
Sven heeft heel lang potjes gegeten, tot kort voor zijn 2e verjaardag, die at hij als een tierelier. Maarja, het werd toch echt tijd om met ons mee te gaan eten, en dat gaat heel wisselvallig. Macaroni is hier favoriet. Vlees is hij gek op, maar groenten gaan er hier ook niet in. Wel bij opa en oma overigens, daar eet hij op donderdagavond altijd en daar eet hij dus altijd zijn bordje helemaal leeg (eet hij iig 1x per week goed groenten)
We maken geen drama van het eten, zetten het bord voor zijn neus, laten hem rommelen, geven af en toe een hapje aan en als we klaar zijn gaat het bord weg, leeg of niet. Hij krijgt wel altijd een toetje.
Indeed, ik mocht vroeger niet van tafel af voordat mijn bord leeg was.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:58 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Jezus wat verwen jij je kinderen rot.
Zet gewoon een bord voor hun neus en zeg "dit of niks".
Breezahs in making....![]()
Zeg ik ergens dat ik er van uit ga dat hij ze niet lust?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:02 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Jouw kind eet wel groenten bij jouw ouders maar niet bij jou? En toch ga je er vanuit dat hij geen groenten lust? Hij doet gewoon moeilijk.
Als jij pissig wordt is jouw kind mentaal sterker dan jou. Nounou...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:03 schreef MUUS het volgende:
Regelmatig word ik pissig omdat die kleine 's avonds weer niet eet. Groenten? Ze doet alsof ze poep moet eten en ze gaat ook écht over haar nek.. Kale pasta of rijst, vlees en sla met tomaat/zongedroogde tomaat/ei/komkommer/paprika/champignons, dat eet ze 's avonds en meer niet. Alleen moet ik het natuurlijk niet in mijn hoofd halen om die tomaat, paprika of champignons te bakken, want dan gaat het het strotje niet meer in.
In nasi of pasta groenten stoppen? Dan gaat ze het eruit pulken.. Hoe klein het ook is.
.
Nou ja, ze eet brood, veel fruit, yoghurt, drinkt melk and that's it. Vitaminepillen erin en ze groeit nog steeds.
Maar toch maak ik me er nog elke dag zorgen over.
Hoeveel kindjes heb jij en in welke leeftijd zijn ze?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Als jij pissig wordt is jouw kind mentaal sterker dan jou. Nounou...
Maak haar/hem gewoon duidelijk dat dat gedrag écht niet kan, en dat hij/zij niks anders te eten krijgt dan 't geen dat jij hem/haar geeft. Een paar weken later: kindje eet, zonder al te veel problemen, mee met de ouders.
Snappen jullie dan niet dat smaak extreem subjectief is? Dat je sommige dingen moet leren eten? Dat als jullie kinderen zeggen "bah dat lust ik niet" en jullie daaraan toegeven door ze andere dingen te geven, dat jullie dat gedrag belonen en aanmoedigen???
Lees eens mijn post hier boven?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Als jij pissig wordt is jouw kind mentaal sterker dan jou. Nounou...
Maak haar/hem gewoon duidelijk dat dat gedrag écht niet kan, en dat hij/zij niks anders te eten krijgt dan 't geen dat jij hem/haar geeft. Een paar weken later: kindje eet, zonder al te veel problemen, mee met de ouders.
Snappen jullie dan niet dat smaak extreem subjectief is? Dat je sommige dingen moet leren eten? Dat als jullie kinderen zeggen "bah dat lust ik niet" en jullie daaraan toegeven door ze andere dingen te geven, dat jullie dat gedrag belonen en aanmoedigen???
Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:07 schreef Lois het volgende:
[..]
Hoeveel kindjes heb jij en in welke leeftijd zijn ze?
Ah, waarom zijn wij kortzichtig als we dat zeggen en ben jij nu niet kortzichtig bezig?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |