abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 21:46:55 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34177124
Mijn meiden zijn allebei gek op fruit, echt verzot dus daar hoor je me niet over klagen. Brood eten ze ook erg graag, allebei gelukkig.
Maar dan... het avondeten.....
Ze zijn gek op nasi (van de chinees, niet de zelfgemaakte variant "isse niette nasi niet!") met atjar. Iris eet daarbij het liefst loempia's met hete saus.
Ze lusten graag soep maar dan niet met groenten "issie niette soep niet!" en dan het liefst tomatensoep "met balleties en letters (=lettervermicelli) mama!"
Ze eten graag patat, met kroket, kipknots of frikandel en appelmoes.
Ze eten ook graag gebakken aardappeltjes maar ze eten weer geen gekookte aardappeltjes "tisda? bah!"
Qua groente eten ze sperziebonen, en worteltjes/doperwtjes en dan ben je er wel.
Melk lusten ze allebei niet, dus Eva eet 's avonds voor het slapen gaan "joggert met musnie" en iris krijgt een fles warme volle melk (halfvolle melk word uitgekwat) met brinta.
Daarnaast is Iris gek van "most!" = worst in alle soorten en maten. Al het vlees is lekker want het is "most!"
Eva lust geen vlees maar eet wel graag worst op brood.
Ze zijn allebei verzot op kaas, kaas uit het vuistje of op brood, er gaat hier met gemak 2 kilo in de week doorheen.

Als ik het zo opschrijf lusten ze eigenlijk best veel, waarom sta ik dan altijd moedeloos bij het avondeten te koken omdat ik al weet dat ze het toch niet eten....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34177474
Nou heb ik wel geen kinderen, maar wat mijn moeder vroeger nog wel eens deed was mij foppen.
Zo heeft ze geregeld hele borden spruitjes naar binnen gekregen terwijl ze zei dat het andijviestamppot was.

Misschien een trucje voor jou?
pi_34177544
erg herkenbaar; mijn dochter (20mnd) heeft bijna precies dezelfde kuren (vooral groenten moet ze niets van hebben).
Je blijft toch hopen dat ze bepaalde dingen plotseling toch eten; mijn dochter at onlangs zelfs een bord spruiten leeg.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:57:22 #4
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34177587
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:54 schreef Kazu het volgende:
Nou heb ik wel geen kinderen, maar wat mijn moeder vroeger nog wel eens deed was mij foppen.
Zo heeft ze geregeld hele borden spruitjes naar binnen gekregen terwijl ze zei dat het andijviestamppot was.

Misschien een trucje voor jou?
Zo kreeg mijn moeder spercieboontjes naar binnen bij mijn zusje door te zeggen dat het groene patatjes waren En ook heeft mijn moeder haar wijsgemaakt dat je hutspot goed gaat dansen

Amber eet trouwens anderhalve hap avondeten en dat vind ze dan wel weer genoeg. Ik vind het altijd prima. Overdag eet ze haar brood wel goed en fruit ook.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_34177649
Jezus wat verwen jij je kinderen rot.
Zet gewoon een bord voor hun neus en zeg "dit of niks".
Breezahs in making....
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 21:59:33 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_34177708
René verdomt het om groen te eten, want dat is groente
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34177722
Sven heeft heel lang potjes gegeten, tot kort voor zijn 2e verjaardag, die at hij als een tierelier. Maarja, het werd toch echt tijd om met ons mee te gaan eten, en dat gaat heel wisselvallig. Macaroni is hier favoriet. Vlees is hij gek op, maar groenten gaan er hier ook niet in. Wel bij opa en oma overigens, daar eet hij op donderdagavond altijd en daar eet hij dus altijd zijn bordje helemaal leeg (eet hij iig 1x per week goed groenten )
We maken geen drama van het eten, zetten het bord voor zijn neus, laten hem rommelen, geven af en toe een hapje aan en als we klaar zijn gaat het bord weg, leeg of niet. Hij krijgt wel altijd een toetje.

Brood eet hij redelijk goed, soms een aantal dagen moeizaam, maar dan weer een hele tijd als een speer.

Fruit weigert hij te eten Appels, peren, bananen, mandarijntjes, druifjes, hij heeft er nog NOOIT 1 op. Ik los dat op door een aantal keer per week een fruithapje van Nestle of Nutricia te geven, die eet hij wel.
Naar de psz krijgen ze altijd een bakje fruit mee, braaf meegegeven aan Sven, ik had de hoop dat wanneer hij andere kinderen zag eten hij misschien ook wel voor de bij zou gaan. Bakje kwam weer onaangeroerd mee terug Nu mogen we ze ook kaas en/of worst meegeven (geen snoep of koekjes) dus nu gaan er iedere keer een paar blokjes kaas en wat fruit in het bakje, het fruit komt steeds weer terug (ik moet overigens wel fruit van Sven in het bakje doen )
We waren een keer in de groentenwinkel en Sven riep: Ha lekker bananen Hmmmmmmmmmmmmm. Banaan in zijn hand, en verheerlijkt er naar kijken . Ik meteen van de kans gebruikt gemaakt en de schil opengemaakt zodat hij meteen in de winkel kon eten ........ nee, bah mama, hoef ik niet WEG WEG WEG (je had het verbijsterde gezicht van de verkoopster moeten zien )

Snoepjes lust hij (nog?) niet. 's Middags krijgt hij wel altijd een koekje en op zondagmiddag meestal een schaaltje chips.

In ieder geval ook geen gemakkelijke eter dus.

Hij krijgt trouwens ook nog regelmatig een beetje melk voor het slapen gaan (hoewel ik denk dat we dat af moeten gaan bouwen nu we een beetje met het zindelijkheidsgedoe gaan beginnen, drinken voor het naar bed gaan lijkt me dan niet handig)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_34177750
Myrthe eet thuis altijd beter dan als we op (familie)bezoek zijn zodat ze daar ongerust zijn of ze wel genoeg binnenkrijgt terwijl wij ons daar weer helemaal niet bezorgd over maken.. Maar nav weer zo'n bezoekje pas had ik deze site gevonden http://www.askdrsears.com/html/3/T030800.asp misschien nog wel leuk voor mensen hier.
pi_34177751
Je helpt een kind niet door constant toe te geven aan al z'n grilletjes, je verkloot het ermee. Maar ja, voor jou is het wel makkelijker van constant toe te geven natuurlijk.
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
pi_34177807
hier doen we het met een mannetje van 4 altijd zo.
als hij zijn eten gewoon op eet zonder al te veel gemopper krijgt die een toetje na, anders niet.
chantage maar voor z'n eigen best wil + dat die gek is op toetjes
-
pi_34177834
nee mamma die broek wil ik niet want die is geen diesel!
pi_34177838
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:00 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Je helpt een kind niet door constant toe te geven aan al z'n grilletjes, je verkloot het ermee. Maar ja, voor jou is het wel makkelijker van constant toe te geven natuurlijk.
So true.
Ik kom soms mensen van mijn leeftijd tegen (20-25) die heel veel dingen niet lusten zoals groente en fruit.
Daar eet je dan ook niet gezellig mee in een restaurant kan ik je vertellen!
pi_34177862
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:59 schreef easy-going het volgende:
Sven heeft heel lang potjes gegeten, tot kort voor zijn 2e verjaardag, die at hij als een tierelier. Maarja, het werd toch echt tijd om met ons mee te gaan eten, en dat gaat heel wisselvallig. Macaroni is hier favoriet. Vlees is hij gek op, maar groenten gaan er hier ook niet in. Wel bij opa en oma overigens, daar eet hij op donderdagavond altijd en daar eet hij dus altijd zijn bordje helemaal leeg (eet hij iig 1x per week goed groenten )
We maken geen drama van het eten, zetten het bord voor zijn neus, laten hem rommelen, geven af en toe een hapje aan en als we klaar zijn gaat het bord weg, leeg of niet. Hij krijgt wel altijd een toetje.
Jouw kind eet wel groenten bij jouw ouders maar niet bij jou? En toch ga je er vanuit dat hij geen groenten lust? Hij doet gewoon moeilijk.
pi_34177877
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:58 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Jezus wat verwen jij je kinderen rot.
Zet gewoon een bord voor hun neus en zeg "dit of niks".
Breezahs in making....
Indeed, ik mocht vroeger niet van tafel af voordat mijn bord leeg was.
Ben blij dat mijn ouders niet zo extreem waren als mijn vaders ouders.
Als je daar te laat kwam voor het eten werden gewoon alle gerechten bij elkaar gegooid ( ook het toetje ) en moest je het op eten .

Moraal van het verhaal, gewoon erin "propen"

Je kan natuurlijk ook al het eten voor ze prakken zodat ze niet meteen doorhebben wat ze nou eigenlijk eten.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:03:09 #15
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_34177882
Mijn mening hierover:
Er zijn vast genoeg dingen die ze wel lusten en waar je ze vast blij mee kan maken (genoeg variaties mogelijk op dat moment)

Ik ben blij dat mijn moeder me altijd heeft begrepen; ik wil graag mijn maag vullen met iets wat tenminste te eten is (niet dat ik iedere keer aan de eettafel moet kokhalzen). Ik ga niet iets tegen mijn zin in op zitten eten om vervolgens alles uit te braken omdat het te ranzig voor woorden is.

Mensen zullen het er vast niet mee eens zijn, maarja meningen verschillen
Ik zeg dus ook niet dat je ze elke dag patat met appelmoes moet geven, maar je kan in principe met genoeg dingen variaties maken wat het eten toch lekker maakt.
World Wrestling Entertainment
pi_34177896
Regelmatig word ik pissig omdat die kleine 's avonds weer niet eet. Groenten? Ze doet alsof ze poep moet eten en ze gaat ook écht over haar nek. . Kale pasta of rijst, vlees en sla met tomaat/zongedroogde tomaat/ei/komkommer/paprika/champignons, dat eet ze 's avonds en meer niet. Alleen moet ik het natuurlijk niet in mijn hoofd halen om die tomaat, paprika of champignons te bakken, want dan gaat het het strotje niet meer in.

In nasi of pasta groenten stoppen? Dan gaat ze het eruit pulken. . Hoe klein het ook is. .

Nou ja, ze eet brood, veel fruit, yoghurt, drinkt melk and that's it. Vitaminepillen erin en ze groeit nog steeds.

Maar toch maak ik me er nog elke dag zorgen over.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_34177955
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:02 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Jouw kind eet wel groenten bij jouw ouders maar niet bij jou? En toch ga je er vanuit dat hij geen groenten lust? Hij doet gewoon moeilijk.
Zeg ik ergens dat ik er van uit ga dat hij ze niet lust?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_34178037
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:03 schreef MUUS het volgende:
Regelmatig word ik pissig omdat die kleine 's avonds weer niet eet. Groenten? Ze doet alsof ze poep moet eten en ze gaat ook écht over haar nek. . Kale pasta of rijst, vlees en sla met tomaat/zongedroogde tomaat/ei/komkommer/paprika/champignons, dat eet ze 's avonds en meer niet. Alleen moet ik het natuurlijk niet in mijn hoofd halen om die tomaat, paprika of champignons te bakken, want dan gaat het het strotje niet meer in.

In nasi of pasta groenten stoppen? Dan gaat ze het eruit pulken. . Hoe klein het ook is. .

Nou ja, ze eet brood, veel fruit, yoghurt, drinkt melk and that's it. Vitaminepillen erin en ze groeit nog steeds.

Maar toch maak ik me er nog elke dag zorgen over.
Als jij pissig wordt is jouw kind mentaal sterker dan jou. Nounou...
Maak haar/hem gewoon duidelijk dat dat gedrag écht niet kan, en dat hij/zij niks anders te eten krijgt dan 't geen dat jij hem/haar geeft. Een paar weken later: kindje eet, zonder al te veel problemen, mee met de ouders.
Snappen jullie dan niet dat smaak extreem subjectief is? Dat je sommige dingen moet leren eten? Dat als jullie kinderen zeggen "bah dat lust ik niet" en jullie daaraan toegeven door ze andere dingen te geven, dat jullie dat gedrag belonen en aanmoedigen???
pi_34178047
Erin proppen / bord leegeten / toetje weigeren wordt tegenwoordig juist afgeraden.. Waarom: toetje is ook onderdeel van de maaltijd, bevat ook voedingsstoffen, en juist dat het een 'nieuwe' smaak heeft cq een andere gang vd maaltijd is kan een kind 'verleiden' er weer van te eten. Dwingen het bord leeg te eten wordt afgeraden omdat je daarmee een kind afleert tegemoet te komen aan zijn eigen gevoel 'ik heb genoeg gegegeten' en zo overgewicht kunt aankweken.
pi_34178096
"Dit of niks", boos worden, dwingen, negeren, lief vragen, proberen te foppen, mee boodschappen laten doen, laten bepalen wat ze wil eten, mee laten koken, kleine porties op een groot bord, 'prijzen' met stickers en later een cadeautje..... geloof mij nou, ik heb alles gehad en ze eet nog niet.

Dit of niks = okay, dan niks. Cadeautjes, straf, het helpt geen moer.

En een kotsend kind aan tafel is nu ook niet echt bepaald gezellig.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat we maar 'makkelijk' toegeven, maar geloof me, ik ben een strenge moeder en dacht dat ik dat ook wel ff zou regelen. Nou, mooi niet dus. Het is niet alsof moeders het leuk vinden dat hun kinderen slecht eten, want zoals gezegd maak ik me daar al twee jaar druk over.
Oi!
  Jubileum moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 22:07:23 #21
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34178105
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Maak haar/hem gewoon duidelijk dat dat gedrag écht niet kan, en dat hij/zij niks anders te eten krijgt dan 't geen dat jij hem/haar geeft. Een paar weken later: kindje eet, zonder al te veel problemen, mee met de ouders.
Snappen jullie dan niet dat smaak extreem subjectief is? Dat je sommige dingen moet leren eten? Dat als jullie kinderen zeggen "bah dat lust ik niet" en jullie daaraan toegeven door ze andere dingen te geven, dat jullie dat gedrag belonen en aanmoedigen???
Hoeveel kindjes heb jij en in welke leeftijd zijn ze?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34178134
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Lees eens mijn post hier boven?
Oi!
pi_34178169
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:07 schreef Lois het volgende:

[..]

Hoeveel kindjes heb jij en in welke leeftijd zijn ze?
Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.
pi_34178206
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.
Ah, waarom zijn wij kortzichtig als we dat zeggen en ben jij nu niet kortzichtig bezig?
Oi!
  Jubileum moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 22:09:59 #25
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34178255
Dat wil ik niet zeggen MAAR ik weet wel dat ik voor ik kinderen kreeg er (bijna) net zo over dacht als jij. Nu ik ze eenmaal heb weet ik dat ik op mijn kop kan gaan staan maar ze eten het gewoon niet. Kun je lang en breed over lullen, ze doen het gewoon niet. Net als MUUS al zegt, je kunt wel zoveel willen, dit is een machtstrijd die ZIJ gaan winnen. Helaas.....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')