abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 25 april 2006 @ 23:38:50 #51
43556 miss_dynastie
pi_37298601
In het citaat van Poemojn staat: 'Wat leert hij van deze ervaring en van de reacties om hem heen? Ik kan beter met zand gooien!'
Maar dat wil je toch helemaal niet Je wil toch niet dat je kind een hand zand met twee handen zand gaat beantwoorden, een klap met een nog hardere klap gaat beantwoorden, etc. ? Een soort 'kwaad met kwaad' even tussen aanhalingstekens, anders is het zo zwaar gaat vergelden? Dan geef ik toch echt de voorkeur aan leren dat je andermans spullen niet afpakt en niet met zand gooit.
  dinsdag 25 april 2006 @ 23:43:53 #52
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_37298754
Suus mag van mij helemaal niet gooien, met niets, het kan de ene keer goed gaan en dat je het dan oogluikend toestaat, maar een volgende keer gaat er een afstandbediening door de tv heen oid.(zo heb ik ooit als kleuter de kerstboom omvergemieterd met een babyborn was mijn ma niet echt superblij mee.... ) Met ballen moet je rollen en verder mag je alleen gooien als dat nodig is (lees: ringwerpen oid)

Tot op heden luisterd ze ook nog naar me!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_37298890
ja, ik vind 't ook een wat vreemd voorbeeld. op zich leert het kind wel dat zich op zo'n moment afwenden niet altijd het gewenste effect heeft. maar of zand terug gooien nou de meest adequate reactie is hier?
pi_37298913
Nee Miss_D maar dat was een ander onderwerp*. Het jongetje uit dat citaat zou als hij zich normaal ontwikkelde ook met zand gegooid hebben en begrepen hebben hoe hij dat moest interpreteren. Dit jongetje functioneerde nu wat anders dan de gemiddelde peuter en begreep de zin van het zand-gooien niet. 'Wat leert hij van deze ervaring en van de reacties om hem heen? Ik kan beter met zand gooien!' is dus iets wat de spreker van die avond een negatieve leerervaring vond.

* a Is zand gooien normaal gedrag voor peuters & wat betekent het (daar ging mijn citaat imo over)
b Hoe reageer je daarop als opvoeders (die in dat citaat niet aanwezig waren).
  dinsdag 25 april 2006 @ 23:50:35 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37298965
Maar er staat toch nergens in dat citaat dat het goed is dat dat kind dat leert? Het is toch alleen de kinderlogica die uitgelegd wordt? Komt er later in de ontwikkeling niet een moment dat de kinderen leren om op een andere manier aandacht te trekken dan door zand te gooien bijvoorbeeld?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_37299005
Ja meestal ook als ze verbaal vaardiger worden volgens mij maar dan heb je het al snel over kleuters.
Dat kind waar ik het over had dat zelf eerst nooit met zand gooide tot ze naar de psz ging was verbaal al ver genoeg om te vragen 'wil je met me spelen' maar dat werd haar op de psz weer vakkundig afgeleerd
  dinsdag 25 april 2006 @ 23:59:21 #57
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37299203
dat vind ik dan meer een manco van die psz.
En gelukkig wordt het hier op het kdv ook neit goedgevonden. Daar wordt gestimuleerd om te vragen of iemand mee wil spelen (en aan de zinnetjes die ik hier nog wel eens hoor gaat dat best goed "Ezra, mee fietsen!" wordt er nog wel eens in een droom gecommandeerd

Gooien wordt door mij echt niet getolereerd, op geen enkele manier..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 april 2006 @ 00:01:06 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37299267
Saskia probeert ook wel alles af te pakken zoals het een normale peuter betaamt. Echter zegt ze er steevast 'Same Pelen!!' bij
  woensdag 26 april 2006 @ 00:17:59 #59
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37299733
Ik had daar vandaag nog een gesprek over met een vriendin. Als Freek zoiets doet moet ie namelijk altijd zijn excuus aan gaan bieden van mij, en het betreffende speelgoed/whatever terug geven.
Maar ik krijg zo onderhand weleens het gevoel dat ik de enige ben die haar kind dat soort dingen bij probeert te brengen, eerlijk gezegd..
Freek vreet iets uit, krijgt van mij op zijn kop, ander kind vreet iets uit naar Freek toe, en hoort dus van moeder niets. Conclusie; Freek is dubbel genaaid.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_37300702
Piet moet van mij ook sorry zeggen als ie vervelend is geweest tegen een ander kind. vindt ie nog niet zo makkelijk. maar vandaag kwam hij naar me toe en zei met een heel serieus gezicht 'mama, het spijk me.'. ik 'huh?' 'wat spijt je?' Piet wees op de vlekken in z'n broek, 'ik heb gekoeid'. (met z'n peer). hahah 't arme kind, begint nu dus overal z'n excuses voor aan te bieden. ik heb 'm die woorden 'het spijt me' volgens mij nooit geleerd, en voor vlekken hoeft ie al helemaal nooit sorry te zeggen, dus ik was echt stomverbaasd. hij zal 't wel van Bob de Bouwer hebben. ik geloof dat Spud ook z'n excuses moet aanbieden in een van zijn favoriete verhaaltjes.
  woensdag 26 april 2006 @ 01:05:39 #61
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37300756
Ja hoor , 'het spijt me" is hier ook zo'n uitdrukking waarvan ik dacht, hoe komt ie daar nou bij? Maar kijk idd de kinderfilmpjes maar eens mee .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 26 april 2006 @ 09:38:13 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_37303819
Over een uurtje moet ik weer eens op het cb zijn, voor het eerst sinds lange tijd. Gaan we weer eens meten en wegen en de arts bezoeken. Ik ben wel benieuwd hoe groot en zwaar hij nu is
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 10:00:07 #63
43556 miss_dynastie
pi_37304281
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:48 schreef poemojn het volgende:
Ik kan beter met zand gooien!'[/i] is dus iets wat de spreker van die avond een negatieve leerervaring vond.
Aha, dan snap ik hem wat beter

Leah, durf je er niets van te zeggen tegen een ander kindje? Kan ik me wel voorstellen hoor, zeker als de ouder erbij is, maar als je er wel wat van durft te zeggen, zou ik dat absoluut doen, lijkt mij niets mis mee.
  woensdag 26 april 2006 @ 10:03:18 #64
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37304343
gos wat een drukte zeg

ik ben zo iemand die het eerst zelf gaat aankijken wat maxim gaat doen, ik wil niet zon moeder zijn die bij elke beweging die hij doet hem boven op zn huid zit.
laat hem zelf ook maar eens dingen ontdekken en doen.

en wat betreft dat lachen, ik zat op 10 mtr afstand te kijken,. heeft hij niet eens door gehad.

heb ik me weer genoeg verantwoord??
ik was ff vergeten dat dit fok was, dat je hier geen dingen neer kan zetten waar je zelf toch best om kan lachen, nee dit is fok waar gelijk overal serieus en opvoedkundig naar gekeken word. ik weet weer precies waarom ik zelden tot nooit leuke dingen van mijn kind neerzet.
pi_37304401
maar martineke, hoe had je 't gevonden als de rollen omgedraaid waren geweest: het andere kindje had steeds het schepje en emmertje afgepakt, en vervolgens ook nog met zand naar maxim gegooid? ik kan me voorstellen dat je vindt dat hij zich zelf moet leren redden in dat soort situaties, maar om het gedrag van dat andere kindje nou 'schattig' te noemen lijkt gewoon heel onlogisch.
  woensdag 26 april 2006 @ 10:08:17 #66
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37304446
Je bracht het gewoon een beetje raar Martineke. Dat je het ze eerst zelf laat oplossen is niks mis mee, maar om het schattig te noemen stond in deze context een beetje vreemd.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 10:10:06 #67
81992 Githa
pi_37304477
Ik zou ook hebben gelachen hoor Martineke, ik kan me erg goed voorstellen dat het een komisch gezicht was. ..het getouw trek om een emmertje en die schep zand als slot zou ook op mijn lachspieren werken maar dat wil niet zeggen dat ik het oke vind om te slaan of te gooien met zand en ik denk ook niet dat Martineke dat zo bedoeld
Ik vind het ook belangrijk dat Jordy voor zichzelf kan opkomen en laat hem dan ook veel zelf 'regelen' ik corrigeer hem natuurlijk wel, daar waar ik vind dat nodig is slaan, gooien e.d. maar afpakken is niet altijd negatief bedoeld. Jordy pakt wel eens wat af om de aandacht te trekken en geeft dan vaak een big smile richting het andere kindje zo van 'gezellig he '

Ik kan aan heel zijn houding, gezicht zien wanneer hij 'niet lief'probeerd te zijn en wanneer wel en ook de reactie van het andere kindje speelt daarin mee. Zoals het hier zwart/wit staat met die paar details kunnen wij onmogelijk oordelen denk ik.
  woensdag 26 april 2006 @ 10:13:28 #68
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37304535
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:10 schreef Githa het volgende:
maar dat wil niet zeggen dat ik het oke vind om te slaan of te gooien met zand en ik denk ook niet dat Martineke dat zo bedoeld
Maar zo kwam het - blijkbaar - wel over
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 10:14:50 #69
81992 Githa
pi_37304562
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:13 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar zo kwam het - blijkbaar - wel over
Bij mij minder erg als bij jullie blijkbaar, maar misschien wordt het per post wel ernstiger, als je begrijpt wat ik bedoel....
  woensdag 26 april 2006 @ 10:20:31 #70
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37304673
Ja dat kan. Maar zoals ik het zag vroeg Sugar gewoon om uitleg nav die opmerking, hoe Martineke dat nou echt bedoelde, en vervolgens begon iedereen te vertellen hoe zij met zo'n situatie om zouden gaan. Dus ik snap Martineke's reactie nu ook niet zo goed, want volgens mij is haar helemaal niks verweten
©Dumbo
pi_37304792
nou ik kan me wel voorstellen dat martineke zich wat aangevallen voelt hoor. maar hey, we hoeven hier toch ook niet alleen maar elkaars verhalen te be 'oeh'& -'ah'men?
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 10:35:29 #72
81992 Githa
pi_37305010
neej, Martineke wordt ook niks verweten, maar er wordt wel meerdere malen gevraagd of ze het nu echt zo grappig vind en dat het opvoedkundig eigenlijk helemaal niet kan.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wij hier altijd zo heftig reageren terwijl het een paar zinnetjes zijn.
Er wordt gelijk geoordeeld ipv dat er meer details worden gevraagd, als men er dan toch inhoudelijk op in wil gaan.
Zoals ik eerder aan gaf, er zijn zoveel factoren die meespelen, wat straalde Maxim en het andere kindje uit? ... was het bedoeld als 'contactlegger' of gewoon om dat schepje te hebben, waar stond Martineke? heeft ze zich krom gelachen of alleen gedacht 'kijk die Maxim nu eens' en moest in gedachten lachen.
Zoveel dingen spelen mee en Martineke zal heus wel aan Maxim zien wat hij met zijn handelingen bedoeld of wil bereiken.

Dit is een forum, ja! daar mag op gereageerd worden, graag zelfs, leuk! Maar als we dan zo direct en inhoudelijk willen reageren doe dat dan ook compleet en probeer een geheel beeld te krijgen alsvorens je oordeeld.

Martineke heeft dit verhaal niet geschreven om een discussie op te starten over het opvoedkundig laten spelen in de zandbak.
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 10:40:40 #73
81992 Githa
pi_37305123
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:26 schreef bixister het volgende:
nou ik kan me wel voorstellen dat martineke zich wat aangevallen voelt hoor. maar hey, we hoeven hier toch ook niet alleen maar elkaars verhalen te be 'oeh'& -'ah'men?
nee, zeker niet!
Maar mensen zijn wel geïnteresseerd in het oordelen, maar niet in het totale plaatje. Er is niemand geweest die heeft gevraagd hoe het dan is gegaan. En je kan mij niet wijsmaken dat je dacht het hele verhaal te kennen uit die paar regels van Martineke.
en Martineke hoefde daar ook niet duidelijker in te zijn want haar doel met de post was om een leuke ervaring te delen met ons
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 10:47:52 #74
81992 Githa
pi_37305305
*drie op een rij

Jordy werdt hier vannacht compleet hysterisch wakker. Hij wilde niks, ook niet bij eens van ons en bleef maar heel wild met zijn hoofdje schudden, krijsen en zich van me af duwen.
Beetje zoals hij uit de narcose kwam in het ziekenhuis
Ik heb hem heel stevig tegen me aan gedrukt en ben met hem op schoot heel zachtjes liedjes gaan zingen en na een tijdje werdt hij langzaam rustiger Geen idee wat er was ... een droom, pijn wat dan ook, maar daarna werd hij super knuffelig en kon hij weer lekker slapen.

Ik schrok wel van zijn reactie hoor en dan moet je toch wel even slikken.
pi_37305475
wat zielig zo'n ontroostbaar kindje...

nog even ingaand op je betoog: mede door hoe (kort of lang) iemand iets wel opschrijft ontstaat zo'n discussie. je kunt daar wel heel moeilijk over doen maar zo gaat het nou eenmaal op een forum. natuurlijk vind ik ook dat je elkaar best wat credits mag gunnen en niet alleen maar van het negatieve uit hoeft te gaan. maar op zich moet iedereen toch op z'n eigen manier kunnen reageren en kan een bericht zoals 't is nou eenmaal oprechte verbazing teweegbrengen. wat is er dan zo erg aan een directe vraag over hetgeen men niet begrijpt of gek vindt? ik word echt wat weeïg van het idee dat je dan eerst heel omslachtig zou moeten gaan vragen 'goh martineke, hoe ging dat dan precies?' terwijl je eigenlijk gewoon wil zeggen 'waarom noem je dat nou schattig? daar snap ik niks van!' het is nog steeds een vraag om verduidelijking trouwens.
  woensdag 26 april 2006 @ 10:58:49 #76
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37305597
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:05 schreef bixister het volgende:
maar martineke, hoe had je 't gevonden als de rollen omgedraaid waren geweest: het andere kindje had steeds het schepje en emmertje afgepakt, en vervolgens ook nog met zand naar maxim gegooid? ik kan me voorstellen dat je vindt dat hij zich zelf moet leren redden in dat soort situaties, maar om het gedrag van dat andere kindje nou 'schattig' te noemen lijkt gewoon heel onlogisch.
dan had ik dat niet erg gevonden, dan had ik van dat afstandje zitten toekijken hoe maxim daarop reageert.

en nee er hoeft zeker niet ge ohhh en ge ahhtt worden, maar om nou altijd gelijk zo serieus en "opvoedkundig" op te reageren is ook erg overbodig.

en het was indd mijn bedoeling om iets leuks te delen. het is alleen jammer dat woorden het komische ervan (het zag er gewoon erg komisch uit) niet benadrukken
  woensdag 26 april 2006 @ 11:04:10 #77
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37305759
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:38 schreef Sugar het volgende:

[..]

He? Huh? Vind je het nou schattig dat Maxim alles afpakte en met zand naar een ander kindje gooide?
en om hier ook op te reageren, nee ik vind het niet schetig dat maxim dat zand gooide, ik vind Maxim gewoon schetig (of schattig).
pi_37305805
okay, jammer dat je bedoeling zo mis-begrepen werd.
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 11:07:26 #79
81992 Githa
pi_37305860
Ik ben het niet eens met je stelling 'zo gaat dat nu eenmaal' komt een beetje op me over als, iedereen doet het dus is het ook gerechtvaardigd als ik het doe en natuurlijk iedereen mag reageren zoals hij/zij wil, maar ik zou iig niet gekozen hebben om die vraag zo te stellen.
Ik realiseer me ook dat ik misschien negatief denk als ik vind dat men Martineke idd wat meer credits had moeten gunnen.
De discussie mag ook best, maar ik snap niet dat deze zo diepgaand moet en gaat zonder dat iemand om verdere details vraagt en ook niemand reageerd om het doel van Martineke's post, dat ze een leuke dag heeft gehad!
pi_37306235
tsja, en ik vind diepgaande discussies leuker dan oppervlakkige-om-de-sfeer-leuk-te-houden. dan moet je bij babybox gaan posten ofzo, daar is iedereen altijd erg voorzichtig (want oeh er zou eens een discussie van komen!) maar het loopt uiteindelijk toch opvallend vaak op rare onderhuidse ruzietjes uit waar nooit het echte probleem boven tafel komt.
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 11:24:28 #81
81992 Githa
pi_37306374
en hier wel ?
pi_37306406
niet altijd natuurlijk, maar op zich mag men het hier tenminste openlijk met elkaar oneens zijn. en dat vind ik wel wat waard.

en voor we ruzie krijgen trek ik me nu echt terug, moet hartstikke aan 't werk...
pi_37306474
Laten we dan eens een ander onderwerp doen
Stel, je kind wil niet meewerken bij de meetlat in het consultatiebureau. Heel toevallig was je zelf al zo vooruitziend om thuis je kind op te meten. De lengte kun je dus zo ook wel vertellen. Maar de medewerkers van het cb willen 't graag zelf goed weten en stellen voor je kind van een jaar of twee op het babyplankje te leggen terwijl de een het hoofd klemhoudt en de ander de benen. Zouden jullie dat doen?

tot zo ver ons consultatiebureaubezoekje vandaag...
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 11:29:10 #84
81992 Githa
pi_37306519
Dat ben ik met je eens, eerlijkheid boven alles, maar dat is niet waar het hier omgaat en ook niet wat ik in twijfel trek.
Maar ik geloof niet dat we deze discussie hier moeten houden, het begint aardig off-topic te raken.
  woensdag 26 april 2006 @ 11:29:26 #85
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37306526
Ik vond zelf de reacties dus wel meevallen, maar goed, misschien had ik wel anders gepiept als ik zelf in Martineke's schoenen stond.
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 11:36:04 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_37306698
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:27 schreef poemojn het volgende:
Laten we dan eens een ander onderwerp doen
Stel, je kind wil niet meewerken bij de meetlat in het consultatiebureau. Heel toevallig was je zelf al zo vooruitziend om thuis je kind op te meten. De lengte kun je dus zo ook wel vertellen. Maar de medewerkers van het cb willen 't graag zelf goed weten en stellen voor je kind van een jaar of twee op het babyplankje te leggen terwijl de een het hoofd klemhoudt en de ander de benen. Zouden jullie dat doen?

tot zo ver ons consultatiebureaubezoekje vandaag...
Alleen als het kind meewerkt, en anders ook niet, dan komt het de volgende keer wel, of niet
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 11:36:08 #87
81992 Githa
pi_37306699
Ik zou het onzin vinden om er zo'n drama van te maken als je de lengte zo kunt vertellen, dat moeten ze dan maar voor lief nemen. een meetlat hoeft vast niet geeikt te worden
nee, ik zou het dus niet doen.
pi_37307102
Ik heb 't dus ook niet gedaan. Je kon echt aan zien komen dat dat een drama zou worden. Maar de ene medewerker vond dat je soms maar even moet doorpakken.
Ach, ik vond 't cb in Groningen al niet geweldig, maar deze is nog erger eigenlijk. Daar werd ik tenminste geloofd als ik zei wat ze kon, hier moesten ze alles nog eens controleren (en dan notabene exact dezelfde dingen als in jan. in Groningen, die in het dossier staan dat voor haar neus lag).
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 11:56:16 #89
81992 Githa
pi_37307211
Ik vind dat het 'doorpakken' ik kende de term niet' wel een doel moet hebben, ik vind ook dat Jordy moet luisteren en dat sommige dingen moeten gebeuren, maar er moet al zoveel en als je toch thuis al de lengte hebt gemeten... nee, dan is het me niet waard hoor.
  woensdag 26 april 2006 @ 12:12:52 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_37307561
Liam is nu 12,5 kilo (onder het gemiddelde, maar dat is ie altijd geweest) en 92 cm, hetgeen een flinke spurt naar het gemiddelde is (zat ie ook altijd onder)
Verder kon ie met 2 handjes tegelijk 2 torens bouwen en hij wist (natuurlijk) alle plaatjes
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 april 2006 @ 12:19:50 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_37307727
Ik zie dat ik ergens middenin val... hmmmm... poemojn, ik zou dat ook niet gedaan hebben als ik een drama zou voorzien... lekker belangrijk zou ik dan denken!
Ik ben gelukkig altijd heel tevreden geweest over het cb hier
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 april 2006 @ 12:26:51 #92
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37307885
Ik zou 't ook niet gedaan hebben hoor poemojn.. Saskia wilde de laatste keer ook niet onder de meetlat en ik kwam dus op een lengte "ergens in de buurt van... " Dat vond de arts prima, verder werd daar niet moeilijk over gedaan.
Komt wel weer en er is geen aanleiding om 't preciezer op te meten (als in: het lijkt wel erg af te wijken oid).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37308024
Lekker dat Liam zo goed gaat Belana!!

Djulian was vannacht ineens wakker en lag te babbelen, na een tijdje wezen kijken en toch maar ff luier verschonen. Hij voelde erg warm aan en had ineens 39 graden. Na een uur is hij in slaap gevallen omdat de zetpil werkte. Hij werd gistermiddag/avopnd al ineens heel duf. In zijn ogen wrijven en gapen. Dus Rick vraagt aan Djulian midden in een gaap: Ben je moe? Waarop Djulian heel hard nee zei
Verder is hij ergens allergisch voor en we kunnen maar niet uit vinden wat. De koemelk hebben we al weg en nu ook de gluten. Het is echt blijven proberen en kijken en dan maar hopen dat we "het" vinden waar hij allergisch voor is.
pi_37308080
Ze is wel erg lang (wij kwamen op 94cm, in jan op 88) maar is eigenlijk altijd wel lang geweest. In gewicht is ze afgevallen (van 14 naar 12,8 kilo) en de arts vond het wel prima eigenlijk (die zat er meer mee dat ze als baby zo zwaar was ) maar het waren de mensen die verantwoordelijk zijn voor het wegen en meten die moeilijk deden. Maar ach, over ruim een jaar hoeft ze pas weer.
O, en dat wegen deden ze trouwens zo: eerst moest ik samen met Myrthe op de weegschaal, daarna alleen, zodat ze het verschil kunnen berekenen. En Myrthe en ik waren nu samen even zwaar als ik in 2004 vlak voor de bevalling was.

En fijn dat het met Liam goed gaat Belana. Had je die plaatjes nog geoefend? Moeten wij als 'huiswerk' voor het volgende bezoek.
  woensdag 26 april 2006 @ 12:37:59 #95
24188 Belana
kloon van belana
pi_37308122
Ik moet voor de volgende keer de plaatjes voor de ogentest oefenen, voor deze keer had ik niks voorbereid ofzo. Goh, ze is zeker lang zeg! Maar Liam is gewoon een ukkie eigenlijk
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 april 2006 @ 13:29:36 #96
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37309539
O, poemojn, dat deed ik echt niet! Sommige dingen zijn nodig, prikken zijn niet leuk maar moeten ook. Maar zoiets als onder dwang meten... dan niet hoor. Vind het ook wel raar dat het CB zoiets voorstelt. Helemaal als je thuis al gemeten hebt.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 26 april 2006 @ 14:01:23 #97
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37310556
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:14 schreef Githa het volgende:

[..]

Bij mij minder erg als bij jullie blijkbaar, maar misschien wordt het per post wel ernstiger, als je begrijpt wat ik bedoel....
, dat weet ik bijna wel zeker
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 26 april 2006 @ 14:05:09 #98
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37310642
Kai moet nog steeds op het baby-plankje omdat hij nog niet kan staan en tot nu toe is dat goed gegaan, maar een bezoekje aan het CB hoeft wat mij betreft geen drama te worden. Als hij echt niet wil, nu dan niet hoor. Zo lang ik aan zijn broeken zie dat hij nog steeds lekker doorgroeit vind ik het prima hoor.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 26 april 2006 @ 14:23:12 #99
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37311195
Zoë wou niet onder de lat want ze lag anders toch ook in dat babyding

Krijg vanzelf weer een oproep met 2 jaar maar denk dat Zoë te zwaar vinden, ik schat haar bij de 15 kilo in de buurt en lengte weet ik zo niet zal eens zelf gaan meten.

Ze kan tegenwoordig zo leuk spelen , zo leuk praten, zo heerlijk dwars doen wat is het toch een heerlijkheid zo'n geschenk
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 16:32:39 #100
81992 Githa
pi_37315243
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef m@x het volgende:
Kai moet nog steeds op het baby-plankje omdat hij nog niet kan staan en tot nu toe is dat goed gegaan, maar een bezoekje aan het CB hoeft wat mij betreft geen drama te worden. Als hij echt niet wil, nu dan niet hoor. Zo lang ik aan zijn broeken zie dat hij nog steeds lekker doorgroeit vind ik het prima hoor.
en Jordy kon al staan, maar mocht niet onder de meetlat hij was nog geen 1 jaar dus dan mag dat niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')