abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34563148
er is vast nog wel voldoende materiaal voor een vervolg op het eerste topic over Avondetenleed met eigenwijze kinderen...
pi_34563287
het was bij mij altidj gewoon normaal proeven ook al ziet het er vies uit, als je het dan echt niet lekker vind hoef je het bijna of nooit meer te eten.

kinderen dwingen om dingen te eten die ze echt niet lekker vinden vind ik gewoon een fout idee.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_34563517
het vervelende is dat gewoon proeven hier al niet af te dwingen is (kind is bijna 2,5).
en verder schijnt het juist belangrijk te zijn om dingen/smaken te blijven aanbieden, (niet na een keer niet lekker vinden nooit meer geven dus), want smaak/wat je lust is echt iets dat zich ontwikkelt.
pi_34564204
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:40 schreef bixister het volgende:
het vervelende is dat gewoon proeven hier al niet af te dwingen is (kind is bijna 2,5).
en verder schijnt het juist belangrijk te zijn om dingen/smaken te blijven aanbieden, (niet na een keer niet lekker vinden nooit meer geven dus), want smaak/wat je lust is echt iets dat zich ontwikkelt.
ik heb dus zelf de ervaring gehad dat waneer ik echt heel erg werd gedwongen om iets te eten dan stopte ik er totaal mee als ik gewoon op latere leeftijd vrije keuze kreeg.

tja 2 jaar is niet echt de leeftijd waar zwaar straffen nou echt gaat helpen, er zijn allemaal websites die zeggen dat een beloning werkt enzo maar ik vind dan weer dat je kind daar op kan gaan inspelen.

de beste oplossing is in mijn ogen hard optreden en op bepaalde momenten als het echt niet wil lukken meebuigen met wat je kind echt wil en het dan weer later proberen.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:09:44 #5
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_34564656
Hier hebben we ook wisselende eters. Het toetje krijgen ze eigenlijk altijd wel. Over het eten van Sverre en Lune maak ik me ook niet zo heel druk. Storm is een moeizame eter, en daar moeten we soms echt even doorpakken. Bij hem werkte het ook om hem weer op schoot te nemen en hem als kleine baby te voeren, ook al was hij al vier. Bij hem moeten we soms gewoon echt die negatieve spiraal zo doorbreken, het is ook wel een trekje dat bij pdd-nos past. Overigens vul ik de bordjes hier op gewicht en krijgen de heren zo'n 210 gram warm eten en Lune zo'n 180 gram. Op deze manier weet ik voor mezelf ook dat ik niet te grote portiies opschep. Bij Sverre gaat het meestal op, soms vraagt hij om een tweede bordje, Lune eet het ook meestal wel weg en Storm treuzelt op herkauwt. Als dan echt meer dan de helft blijft liggen, en hij weigert te eten dan komt de dreging van geen koekje bij de koffie/drinken na het eten. En dat vindt ie heel erg, iedereen een koekje en hij niet, dus meestal laat hij het net niet zover komen.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_34565459
Myrthe heeft besloten nu ze 1 is dat ze toch wel wat meer moet gaan eten. Opeens (1 dag na dr verjaardag) eet ze 's ochtends een halve banaan, tussen de middag een boterham, en 's avonds wat warm eten en een danoontje. Dit at ze normaal gesproken nog niet in een week tijd

Ik ben dus zelf zo'n moeilijke eter, heb mijn ouders echt tot wanhoop gedreven vroeger. Het werd een machtsstrijd en daarbij zijn er alleen maar verliezers. Ik ben best wel hard aangepakt, gedwongen te eten, en ik heb mezelf toen ook beloofd dat 'als ik later groot was' ik niets meer tegen mijn zin hoefde te eten. En dat doe ik dus ook niet. Met Myrthe ben ik dus heel voorzichtig om haar niet te dwingen. Tot nu toe lust ze in ieder geval al meer dan ik

Vanavond heeft ze een halve punt appeltaart op
pi_34575357
Randy is nu 13 maanden en omdat hij behoorlijk begon te draaikonten in zijn stoel hebben wij hem een drinkbeker tijdens het eten gegeven. Heeft ie wat te doen en het leidt hem af onder het eten. Zo gaan er ongemerkt toch wel wat hapjes in en als het soort eten het toelaat mag hij daarna zelf wat met een (plastic) vorkje in het eten prikken. Het meeste gaat er dan toch met de handjes in en het kost wat poetsen voor alles schoon is na het eten, maar het maakt het eten voor hem toch een stuk leuker!
Ook als hij echt geen trek in zijn eten heeft, gaat een stukje vlees van Mammies bord er altijd in!!! Dusss... gaat dat stukje vlees dan zeer opvallend op het lepeltje met zijn eten en zit er toch weer een hap in!!! Altijd succes!
pi_34675198
Ik: lieverd, we eten vanavond draadjes vlees....
Zoon: Bleeeeeh, mama maak maar wat anders!
Ik: Nee, lief, ik maak het wel zo dat je de draadjes niet meer proeft.
Zoon: Bleeeh, neeeeeeeee!
Ik: Als je vanavond niet gewoon eet, dan ook geen feestje bij Willem. (Draai me met een glimlach om )
Zoon: Denkt na en komt met dit antwoord:
Nou dan vertel ik Willem morgen op school wel dat ik voor hem "vies" heb gegeten!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34675314
oh ik dacht dat ie zou gaan zeggen: dan leg ik willem op school morgen wel uit waarom ik niet kon komen. maar dapper van 'm! ps obli zie fototopic voor weer eens een piet-in-kledinguitdeoblivionzak-foto.
pi_34675419
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:59 schreef bixister het volgende:
oh ik dacht dat ie zou gaan zeggen: dan leg ik willem op school morgen wel uit waarom ik niet kon komen. maar dapper van 'm! ps obli zie fototopic voor weer eens een piet-in-kledinguitdeoblivionzak-foto.
Ach gos, het manneke wordt zo lekker groot, en zo vindingrijk!
Een uitdaging voor mams!

Checken gaat!
pi_34675581
Bij mij wisselen ze af met eten. Eerst vond mijn dochter macaroni heerlijk, en mijn zoon vond het vies. Sinds een maand vind mijn zoon het ook heerlijk, maar vorige week zei mijn dochter ineens, "mama ik vind macaroni niet zo lekker meer"
En ik was juist blij dat ik er niets meer bij hoefde te maken
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 16:30:54 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_34764303
Die melk van Cas he... hij is zelfs niet te neppen met de bananen-nesquick Jammer, ik wil hem zo graag van de chocolademelk en yogho af
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 5 februari 2006 @ 16:42:10 #13
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_34764695
die bananen nesquik vind kyllian juist heel erg lekker en zo ook die aardbeien
hij vraagt er elke keer om ..en ik vind het ook lekker
pi_34769333
Hmmm....topic staat niet meer in mijn AT!

Vanavond een overwinning!

Ik had een bordje eten opgemaakt als een aapie...
Haren waren van tomaat en brocolli, oren en ogen van komkommer.
Mond een hamburger en een streep tomaten ketchup.

Binnen een kwartier! Doet ie anders nooit....

Hij heeft lekker ijs toe gekregen!
  zondag 12 februari 2006 @ 18:50:35 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35009100
Kan een kind van 14 maanden al expres kotsen?

Noah zit nu ook in een 'fase' volgens mij (laat het alsjeblieft een fase zijn!!)...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 18:59:05 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_35009437
Ja..tex, ik heb 2 van die

Hier gaan tegenwoordig zo'n 2 pakken melk doorheen op een dag ik heb de strijd gewonnen Cas is altijd erg dorstig als hij 's morgens uit bed komt, en begint dan met een volle rietjesbeker (van nuby) met melk en stuifbanaan
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_35010314
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:50 schreef texelonia het volgende:
Kan een kind van 14 maanden al expres kotsen?

Noah zit nu ook in een 'fase' volgens mij (laat het alsjeblieft een fase zijn!!)...
Tex dat kan
  zondag 12 februari 2006 @ 19:51:59 #18
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35011561
Oh shit Nou hopelijk is het hier toch echt een fase dan...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 12 februari 2006 @ 19:59:33 #19
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_35011830
Wij zitten hier ook met onze handen in het haar
Vanochtend wilde kyllian zijn boterham niet eten
en wat denk je gaat hij gewoon overgeven omdat hij het niet wilt..
was heel blij dat zijn bord er nog stond ..
en het erge is nog dat hij dan gaat gillen en dan gaat spugen .
zo dus ook op de wc ook weer gespuugt..

smiddags ook al niet echt gegeten gelukkig wel een liga koek

sávond men echt een ramp we hebben hem alleen gezet en dan gaat hij met zijn eten spelen..
hij kreeg een half uur om te eten nou niet dus.
en dat terwijl het iets was wat hij graag lust
had hem nog geholpen maar hij hield stijf zijn mond dicht.
toen hebben we hem naar het eten maar naar bed gedaan.

en hij gooit het op ziek zijn ik ben ziek heb buikpijn .
en daar trap ik dus niet in

de vorige keer smorgens had hij 1 boterham en moest naar school hij is dus niet geweest hij heeft 2 en een half uur gedaan over 1 boterham.
vandaar dat we hem nu dus een half uur geven

ik weet het ff niet niet meer als we hem de kans geven eet hij niks maar dan ook echt niks
  zondag 12 februari 2006 @ 23:10:18 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35020176
Zou het niet kunnen dat het toch nog te maken heeft met zijn ziek zijn, Babyfeet? Je schreef dat Kyllian nooit ziek was en wat ik begreep was hij laatst toch behoorlijk ziek met overgeven en zo, dus wie weet heeft hij een relatie gelegd tussen zijn eten en zijn ziek zijn.

Het kan natuurlijk ook dat hij in een verhevigde, late peuterpuberteit terecht is gekomen

In ieder geval klinkt het nu alsof het een behoorlijke machtstrijd is aan het worden, dus daar zou ik een beetje voorzichtig mee zijn als ik jou was. Ik heb zelf geen moeilijke eters, maar soms willen ze inderdaad ineens geen boterham bij het ontbijt en meestal geef ik ze dan wat fruit en zeg ik eerlijk tegen het kdv of school dat ze niet goed hebben ontbeten. Om die reden zou ik ze in ieder geval niet thuis houden, hoe belangrijk een goed ontbijt ook is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 12 februari 2006 @ 23:36:12 #21
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_35021194
het zou best kunnen dat hij die link legt .
maar snoepen daar in tegen kan hij wel
dus heb het snoepen gelaten eerst maar eens normaal eten
als hij dat kan dan mag hij weer een snoepje , koekje
want als hij kan snoepen kan hij ook eten..

en ook al geef ik hem iets anders om te eten hij vertik het gewoon en gaat kokhalzen.
om het maar niet te hoeven eten
verzind er een hoop om heen
want hij zit weer in de fase uitproberen hoe ver kan ik gaan

en als hij hetzelfde heeft als zijn vader toen die klein was kan hij spugen wanneer hij maar wil
soms denk ik wel eens voelt hij zich echt niet lekker of speelt hij een spelletje met me
echt moeilijk hoor
pi_35024783
Het lijkt me echt moeilijk als je kind zo doet. Maar mijn ouders hebben geen flauwekul gepikt. Binnen redelijke grenzen moesten we alles proeven. En nu lust ik bijna alles.
Sommige dingen mag je niet lusten, 2 of 3 dingen. Maar als het een machtsstrijd is, mag je van mij een kind hongerig naar bed sturen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35028080
Noah heeft sowieso de laatste tijd dat hij de 1e hap al niet eens wil. Als je dan beetje doorzet en hij het proeft heeft ie meestal zoiets van "hey da's best lekker!" en dan eet ie toch nog wel.

Nu heeft ie dat ie te grote stukjes niet wil eten. Die spuugt ie weer uit, of hij spuugt de hele hap eten dan weer uit. En wij blijven proberen want hij moet er toch aan wennen... En dan gaat ie dus kotsen
©Dumbo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 februari 2006 @ 13:21:23 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35033473
Hier houden we nog steeds vast aan de 5-hapjes methode. Hoe het kind erop kan leven weet ik niet, al eet ie wel goed brood en fruit en zo. Maar gisteren aten we pizza en dan kaant ie dus zo drie stukken weg (meer dan ik) Het blijft een machtsstrijd en af en toe heeft mama er genoeg van en dan verdwijnt ie dus ook acuut naar boven ( babyfeet) Spugen doet ie gelukkig niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35033648
Gebeurt het bij jullie dan nooit dat ze 's nachts of 's ochtends heel vroeg wakker worden?
Noah had paar avonden geleden met moeite 5 hapjes gegeten. Wel nog yoghurt erna. De volgende ochtend werd ie om 6 uur wakker (normaal tegen 8 uur).... De avond erna had ie redelijk gegeten maar uiteindelijk gespuugd. Toen hebben we hem voor het slapen toch maar weer een flesje gegeven, terwijl ie dat eigenlijk niet meer krijgt. Toen heeft ie wel gewoon normaal geslapen. Maar ja dat kun je ook niet elke keer doen, want dan denkt ie ook, 'als ik niet eet of het uitkots, dan krijg ik lekker een flesje'
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')