Mijn beiden meiden aten beiden vanat hijn 2e verjaardag ineens bijna niets meer. Daarvoor aten ze alles. Echt een strijd dus.
Het enige waar ze op die leeftijd macht over hebben is over wat er wel of niet de mond in gaat.
Maar nu het eigenlijk al een heel stuk beter gaat merk ik dat ik al lang vergeten was hoe dat toen was.
Ik heb echt net zo met mijn handen in het haar gezeten als jullie op dit moment.
Alle tactieken uitgeprobeerd maar niets hielp.
Ik had echt alles geprobeerd zelfs boos worden of lang aan tafel laten zitten, maar ook dingen zoeken die ze dan wel wilden eten. Toetjes....ja toetjes gingen er altijd wel in en ijsjes ook, maarja om daar nou dwang achter te gaan zetten ik was al blij dat ze wat aten.
Tot ik er achter kwam dat ze die multivitamine kauwtableten snoepjes noemden......
Die gaf en geef ik ze zodat ik zeker weet dat ze in ieder geval genoeg binnen krijgen.
Nu krijgen ze die pas al ze hebben opgegeten wat ik heb opgeschept. gna gna
Ja ik weet het het is chantage maar het werkt hier al bijna ruim een jaar perfect.
Ik ben wel met hele kleine beetjes begonnen hoor. Als ze een inimini broccoli roosje op hadden was ik in het begin al blij...was toch weer wat. En langzaam aan krijgen ze steeds meer op hun bord.
Ze zitten nog steeds niet op een hoeveelheid die ik normaal zou vinden voor hun leeftijd maar ze eten en ze krijgen nu echt wel genoeg binnen. Ze proberen alles en ze lusten steeds meer.
verder probeer ik er zo weinig mogelijk aandacht aan te schenken. In ieder geval geen negatieve, maar wel prijzen als het onverwacht toch goed gaat. Zie je nou wel....nu vind je het lekker...bog jij even dat je toch geproefd hebt.
Dames (en heren) heel veel succes en maak je neit te druk het komt allemaal goed
( en ook dat geloofde ik toen ook niet als het tegen mij gezegd werd....verdorie ze hebben gelijk
![]()
)
edit: ps. en soms vergeet ik ook gewoon dat het eigenlijk al zo goed gaat en zeg ik gerust ....ja die van mij zijn ook zuuuuuulke laaaaastige eters
[ Bericht 2% gewijzigd door syzo op 22-02-2006 09:55:45 ]