quote:Op maandag 24 april 2006 10:57
schreef Eilanden het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee oneens. Maar dat de journalist schrijft dat FCG moeiteloos op de been bleef, daar durf ik toch wel om te glimlachen, want op een gegeven moment was het, zoals Jans zelf zei, vrouwen en kinderen eerst!
quote:Op maandag 24 april 2006 11:05 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Niet mee oneens![]()
Klopt, maar dat was vooral de laatste 20 minuten. In de eerste wedstrijd en een groot deel van de eerste helft gisteren bleven we vrij makkelijk op de been. Alleen van Gaal zag het anders
Precies. Kan me nog goed herinneren dat Sporting Lissabon niet in De Hout wilden spelen omdat ze dat te kut vonden...quote:Op maandag 24 april 2006 11:21 schreef clauwheee het volgende:
Ach ja, we gaan ons toch verdorie ook niet langer verdedigen omdat we een goed seizoen draaien? Alsof Europa een paar jaar terug op AZ zat te wachten. Die waren er ook ineens weer.
quote:FC Groningen deel 16:Zwaaien naar van Gaal!
YESS ik ga kijkenquote:Op maandag 24 april 2006 11:41 schreef no_nickname het volgende:
Vanavond Buijs bij Voetbal Inside!! Ben benieuwd!!...wel iets meer een prater dan Yuri volgens mij:)
quote:Op maandag 24 april 2006 11:41 schreef no_nickname het volgende:
Vanavond Buijs bij Voetbal Inside!! Ben benieuwd!!...wel iets meer een prater dan Yuri volgens mij:)
Uit het Groningenkamp kwamen in 2000 dezelfde reacties hoor, toen wij de CL ingingen.quote:Op maandag 24 april 2006 11:21 schreef Prosac het volgende:
schande dat iedereen denkt dat we niks in de CL te zoeken hebben.![]()
Klopt Danny is een Feyenoorder hequote:Op maandag 24 april 2006 12:09 schreef Prosac het volgende:
http://www.azfanpage.nl
@Redfever
Denk dat ze bij Danny aan het slechte adres is, constant over Ajax praten.. Maar het zal wel weer erg vaak over die club gaan inderdaad
haha daarom zal wel lache zijnquote:Op maandag 24 april 2006 12:11 schreef MaxPower het volgende:
[..]
en uiteindelijk hadden we er ook niks te zoeken, maar het was wel leuk!
Persoonlijk vond ik dat wel leuk.. Willem II en Heerenveen naar de CL.quote:Op maandag 24 april 2006 12:11 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Uit het Groningenkamp kwamen in 2000 dezelfde reacties hoor, toen wij de CL ingingen.
en uiteindelijk hadden we er ook niks te zoeken, maar het was wel leuk!
verheug me ook wel op vanavond.quote:Op maandag 24 april 2006 11:41 schreef no_nickname het volgende:
Een Groninger bedoel jequote:Op maandag 24 april 2006 12:11 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Klopt Danny is een Feyenoorder he![]()
http://www.trotsvanhetnoorden.nl/index.php?ACT=show&id=423quote:Vermist: snoepgoed Kenneth Perez
Heeft FC Groningen gistermiddag snoepgoed van AZ-er Kenneth Perez uit de kleedkamer gejat? Dat is de prangende vraag die blijft hangen na het radio-interview van de Deen. Als een kleuter wiens lollie net gestolen was, reageerde Perez furieus op uitschakeling van AZ en in plaats van de hand in eigen boezem te steken, was het natuurlijk allemaal de schuld van de play-offs en van FC Groningen.
AZ'er Kenneth Perez liet zijn frustraties over het falen van zijn eigen ploeg in de play-offs de vrije loop: "Denk je dat Europa op FC Groningen zit te wachten?", luidde zijn conclusie. "Als FC Groningen de Champions League haalt, denk ik dat de play-offs al na een jaar worden afgeschaft", vervolgde de Deense aanvaller. "In Nederland vinden we misschien dat ze goed gespeeld hebben, maar ik denk vanuit het oogpunt van de UEFA dat dit de laatste keer is dat FC Groningen zo de voorronde van de Champions League zou halen."
Kortom: het ontbreekt Perez aan zelfkritiek (wat wil je ook met zo'n trainer?) en het is een schande dat de Champions League nu geen kennis maakt met dat geweldige AZ uit Alkmaar. En dat is allemaal de schuld van de play-offs en van FC Groningen!
Pikant detail is dat Perez volgend jaar voor Ajax uitkomt. De Amsterdammers zijn nog wel in de race voor een plekje in de voorronde van de Champions League en moeten daarin afrekenen met... FC Groningen. Daar zijn we weer!
Perez weet inmiddels hoe lastig die tegenstander kan zijn en ziet zijn kansen voor deelname aan de Champions League van volgend seizoen danig slinken. Dat worden nog een spannend weekje voor Kenneth. Gelukkig is er ook nog goed nieuws: qua arrogantie zal Perez weinig aanpassingsproblemen kennen in Amsterdam.
Dan heb ik nog nieuws voor je...quote:Op maandag 24 april 2006 14:04 schreef Baklap het volgende:
Alles beter dan die gemaakt grappige Ron Jans Europa insturen
quote:Op maandag 24 april 2006 14:20 schreef clauwheee het volgende:
En we zwaaien met z'n allen naar Baklap!
quote:FC Groningen is de redding van het Nederlands voetbal
FC Groningen heeft dit seizoen in den lande veel respect geoogd. Met passie, beleving en vaak een goed uitgewerkte speelwijze ontpopte de mannen van Ron Jans zich als een geduchte tegenstander voor elke eredivisionist. Ja, het Nederlands voetbal kon FC Groningen er goed bij hebben als de aardige outsider die onder de nationale top de competitie nog spannender maakte dan die al was. Voor de groen-witten werd het seizoen bekroond met een vijfde plek en de daarmee komende deelname aan de Uefa Cup. Voetbalminnend Nederland gunde het de ploeg die zijn rol als grille subtopper zo goed had ingevuld met strijd en inzet.
Toen volgde nog de play-offs. Een idee van de bond om de spanning tot het laatste moment te behouden. Alle clubs stemde ermee in, de extra inkomsten waren immers meer dan welkom in een sportwereld waarin de commercie steeds meer de boventoon voert. Het topteam van AZ hoefde alleen nog maar even te bevestigen dat ze, na PSV, de beste waren. Voor wat extra centen nog even een subtoppertje aan de kant zetten, mooi systeem toch?
Het liep echter anders. De honger van de borgbewoners bleek nog niet gestild en de groen-witte strijdmacht deed het net achter doelman Timmer meermalen trillen. Toen sloeg de stemming in voetballand om. Het clubje dat zo aandoenlijk had meegedaan in de subtop begon ineens serieus aan de stoelpoten van de grote jongens te zagen. Ho! Dat was toch zeker niet de bedoeling! Leuk dat FC Groningen aardig meedeed onder ’s lands topteams, maar de equipe van Jans moest toch zeker wel zijn plaats kennen. Binnen één wedstrijd was de algemene opinie over Groningen veranderd van de sympathieke subtopper die de competitie in de breedte verrijkte tot de gluiperige dieven die het belang van het Nederlandse voetbal in gevaar brachten. En dat enkel door te doen wat elke sportman nastreeft te doen: winnen.
Passie, strijd en inzet. Nevland die van twintig meter komt aanstormen om een sliding in te zetten waarmee hij de bal verovert. Sankoh die als een onverzettelijke rots zijn indrukwekkende verschijning voor elke nationale topspits gooit. Buijs die zich vastbijt in de kuiten van de tegenstander. Bruno Silva die opstormt langs de zijlijn en de luie linksbuiten dwingt tot vies verdedigingswerk.
Voor de primadonna’s van AZ was het allemaal te veel en de voetbalmachine van Van Gaal was na de eerste play-off ronde al uitgeschakeld. Men was het er al snel over eens: een schande dat een stel door de modder rollende boeren het oogstrelende Alkmaar-Zaanstreek de Champions League onthouden heeft! Groningen was de ramp voor het nationale voetbal. De club zou zeker de Uefa-coëfficiënt flink laten kelderen.
In feite legde juist FC Groningen de zwakte van het Nederlands voetbal op overduidelijke wijze bloot. De club sloeg de nationale top een bloedneus en de nationale top reageerde zoals een kind van vier reageert wanneer je hem zijn lolly afpakt. De mentale onverzettelijkheid ontbreekt. Ook de sportpers was verontwaardigd. In Nederland dienen de kleinere clubs in dienst te spelen van de groten. Zij moeten immers vaderlands eer hoog houden in Europa.
Maar was het niet juist deze mentaliteit die AZ dit seizoen de kop kostte in de Europa Cup? Een minder voetballende ploeg strafte het gebrek aan scherpte en beleving keihard af. De haast arrogante manier hoe de Alkmaarders tegen Betis Sevilla over het veld liepen, lijkt een product te zijn van de verhoudingen in de eredivisie. De topclubs hoeven immers maar zelden tot het gaatje te gaan tegen de kleintjes en missen zo de scherpte die de topclubs uit Italië, Engeland, Spanje en Duitsland wel kunnen opbrengen. In die landen doen de kleine broeders er immers wel alles aan om het de landelijke voetbalelite het leven zuur te maken. Een houding die ook door de media aangemoedigd wordt.
Dat betaalt zich uit. Zelfs als de Italianen op technisch vlak voor de Nederlanders onder doen, weten zij hoe ze een wedstrijd dienen te winnen doormiddel van psychologische oorlogsvoering. Ajax, Feyenoord, PSV en AZ hebben deze essentiële kneepjes van het vak niet onder de knie en verspelen dan ook onze Europese plaatsen ten opzichte van de genoemde toplanden. Maar met de opkomst van FC Groningen rijst ook de hoop op herstel. De noorderlingen hebben AZ verslagen met de strijdwijze die de rood-witten waarschijnlijk ook dit jaar de kop gaat kosten in de Uefa Cup. Als deze lijn zich echter op binnenlands niveau voortzet zullen de topclubs zich er wel tegen moeten wapenen. Er komt selectiedruk te staan op het ontwikkelen van een scherpere, slimmere speelwijze. Een speelwijze die zich in Europa gaat uitbetalen en onze Uefa-coëfficiënt weer zal doen stijgen.
Het moge duidelijk zijn, FC Groningen is de redding van het Nederlands voetbal.
Mooi verhaalquote:Op maandag 24 april 2006 15:22 schreef Cruoninga het volgende:
Ook nog maar even hier. De discussie wordt immers gevoer over veel platformen:
[..]
quote:Op maandag 24 april 2006 14:51 schreef detulp050 het volgende:
Zo, de seizoenskaarten zijn geregeld, waarvoor hartelijk dank aan twee Heerenveenfans![]()
Dat lees ik nou overal.. en slaat nergens op. Een overwinning in de UEFA cup is evenveel coefficient punten waard als een overwinning in de CL..quote:Op maandag 24 april 2006 15:26 schreef VoreG het volgende:
Ga maar lekker UEFA spelen, beter voor jullie en voor Nederland
Groningen heeft weinig kans om punten te scoren in de CL en nog wel een degelijke kans in de UC. Ajax heeft dan nog wel een kans om punten te scoren in de CL.quote:Op maandag 24 april 2006 15:41 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat lees ik nou overal.. en slaat nergens op. Een overwinning in de UEFA cup is evenveel coefficient punten waard als een overwinning in de CL..
Met in het achterhoofd houdend dat iedereen die het bovenstaande roept graag die 2 championsleague plekjes wil houden/uitbreiden.. kun je gewoon beter de tradionele clubs de UEFAcup insturen![]()
kortom.. Ajax ga maar lekker UEFAcup spelen, beter voor het landsbelang!
Waarom? Voor een club als Groningen staat Europees voetbal halen zo'n beetje gelijk aan het winnen van de CL voor Ajax.quote:Op maandag 24 april 2006 16:05 schreef Backdoorman het volgende:
jammer van die huldiging in het centrum, beetje overdreven....
Ik neem aan dat je zelf nu ook in een scheur ligt als je dit zo terug leest?quote:Op maandag 24 april 2006 16:02 schreef marsu het volgende:
Danny Blind gaat Don Gans tactisch overmeesteren. De GJodenzonen zullen de tweestrijd domineren en genadeloos over de groenwithemden heenwalsen!
Dat betwijfel ikquote:Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Waarom? Voor een club als Groningen staat Europees voetbal halen zo'n beetje gelijk aan het winnen van de CL voor Ajax.
Ach ja, de arrogantie van jullie. Jullie geven pas een feestje op de Dam als ook de Supercup binnen is? Want de CL-winnen dat hoorden jullie de afgelopen 5 jaar al te doen, maar ja jullie werden steeds zo ongelukkig uitgeschakeldquote:
Niet eens.. ik hou namelijk rekening met het feit dat Ajax verder kan komen in Europacup dan Groningen en zo alle punten die we niet pakken in de CL, gecompenseerd en verdubbeld ofzo worden door de toppersquote:Op maandag 24 april 2006 16:00 schreef VoreG het volgende:
[..]
Groningen heeft weinig kans om punten te scoren in de CL en nog wel een degelijke kans in de UC. Ajax heeft dan nog wel een kans om punten te scoren in de CL.
Ajax CL en Groningen UC zou dan beter zijn
Nee ik bedoel het winnen van de CL is een veel grotere prestatie dan het kwalificeren voor europees voetbal. Voor RBC zou dat in gelijke verhouding staan, maar voor een club als Groningen nietquote:Op maandag 24 april 2006 16:15 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ach ja, de arrogantie van jullie. Jullie geven pas een feestje op de Dam als ook de Supercup binnen is? Want de CL-winnen dat hoorden jullie de afgelopen 5 jaar al te doen, maar ja jullie werden steeds zo ongelukkig uitgeschakeld.
Agh stikquote:Op maandag 24 april 2006 16:15 schreef Prosac het volgende:
[..]
Niet eens.. ik hou namelijk rekening met het feit dat Ajax verder kan komen in Europacup dan Groningen en zo alle punten die we niet pakken in de CL, gecompenseerd en verdubbeld ofzo worden door de toppers![]()
quote:Maduro niet tegen FC Groningen
Hedwiges Maduro zal woensdag niet meespelen in de eerste wedstrijd van de finale van de play-offs, tegen FC Groningen. De middenvelder heeft teveel last van de enkelblessure, die hij zondag tegen Feyenoord opliep. De vraag is of Maduro de bekerfinale tegen PSV zondag 7 mei haalt. Ook Rosales, Grygera, Trabelsi, Sneijder (allen geblesseerd) en Pienaar ontbreken woensdag.
Zo goed speelt Maduro de laatste tijd niet, dat Vermaelen er misschien niet bij is kan wel een probleem vormenquote:
haha ja je mag veel maar zodra je Ajax gaat bedreigenquote:Op maandag 24 april 2006 15:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
"Binnen één wedstrijd was de algemene opinie over Groningen veranderd van de sympathieke subtopper die de competitie in de breedte verrijkte tot de gluiperige dieven die het belang van het Nederlandse voetbal in gevaar brachten. En dat enkel door te doen wat elke sportman nastreeft te doen: winnen."
Ik had het niet beter kunnen formuleren.![]()
Ik vind het ontbreken van Rosales ook niet zo erg.quote:Op maandag 24 april 2006 16:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Zo goed speelt Maduro de laatste tijd niet, dat Vermaelen er misschien niet bij is kan wel een probleem vormen
mwah, ik vind europees voetbal halen geen prijs. als mijn club den haag europees zou halen zou ik ook uit m'n dak gaan en in het stadion lekker los gaan maar je hoeft dan niet een ploeg te gaan huldigen. een prijs is de knvb beker winnen, landskampioen worden of de titel in de eerste divisie.quote:Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Waarom? Voor een club als Groningen staat Europees voetbal halen zo'n beetje gelijk aan het winnen van de CL voor Ajax.
Allemaal criminelen bij de supporterschare?quote:Op maandag 24 april 2006 17:28 schreef Beschouw het volgende:
Beschouw zwaait met de trots van het Noorden mee naar Van Gaal
[afbeelding]
Wie heeft dit geschreven?quote:Op maandag 24 april 2006 15:22 schreef Cruoninga het volgende:
Ook nog maar even hier. De discussie wordt immers gevoer over veel platformen:
[..]
Dat bedoel ikquote:Op maandag 24 april 2006 17:44 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
Wie het ook geschreven heeft, wat een verdomd goed stuk zeg!
Laat mij als nieuwkomer nog even vrolijk juichen trouwens:quote:
quote:Op maandag 24 april 2006 19:48 schreef methodmich het volgende:
Ik ben blij met Groningen en met willekeurig iedere club die AZ uitschakelt hoor Noca. Maar Groningen vind ik nog leuker, dankzij ome Ron Jans en Danny de Alblasserdammer!
quote:Jong FC Groningen kampioen Eerste Divisie A
De beloften van FC Groningen zijn vanavond in Euroborg onder het toeziend oog van zo'n 2.500 toeschouwers kampioen geworden van de Eerste Divisie A. De kampioenswedstrijd werd met 4-2 gewonnen van Cambuur Leeuwarden.
Herhaling komt wel na 0:00 uur.quote:Op maandag 24 april 2006 22:00 schreef clauwheee het volgende:
Tegelijk met VI?
quote:HOE HET OOK HAD GEKUND
“Dames en heren van de pers, alvorens ik in wil gaan op de terechte nederlaag tegen FC Groningen, wil ik eerst mijn gewaardeerde collega Jans feliciteren met de overwinning.”
Louis van Gaal staat op, klopt Jans een paar keer op de schouder en schudt hem vervolgens langdurig de hand, terwijl hij zijn gezicht draait naar het persvolk. Deze handelingen worden vereeuwigd door tientallen fotocamera’s en van de flitsende lampen lijkt het even te weerlichten in het te kleine perskamertje van het AZ-stadion.
Dan neemt Van Gaal weer plaats en begint aan een lang betoog.
“Ron Jans heeft zijn spelers perfect geïnstrueerd. Al in Groningen kregen wij nauwelijks voet aan de grond, hoewel niet-kenners hadden kunnen vaststellen dat wij een overwicht hadden. Dat was maar schijn. Weliswaar kwamen wij talrijke keren dreigend voor het doel, maar ik wil dat geen kansen noemen. Het waren meer mogelijkheden. Als voorbereding op de play-offs had ik een aantal vaste waardes van mijn ploeg rust gegund. Zo hebben Perez, Van Galen en in mindere mate ook Shota Arveladze mogen genieten van een welverdiende rust. Achteraf moet ik bekennen dat het een verkeerde keuze is geweest. De Groningenspelers waren feller, meer bezeten en in een roes, veroorzaakt door het plaatsen voor diezelfde play-offs. Ik heb me daar op verkeken. Als dan Fledderus en Van der Linden doelpunten scoren, waar zelfs een trainer van AZ van kan genieten, moet ik toegeven dat de 3-1 overwinning van Groningen meer dan terecht was. Zulke doelpunten zie je namelijk niet alle dagen en trouwens, ook de eerste van Cornelisse mocht er wezen. Het gestolen frommeldoelpunt van Jaliens gaf de burger weer wat moed, maar na de wedstrijd van vandaag is het over en sluiten voor AZ. Het kan verkeren, zei Bredero. Ook vandaag heeft collega Jans het perfect aangepakt. Alsof de Groningers al jaren ervaring hebben opgedaan in het Europa Cup voetbal speelden zij perfect in op de omstandigheden. Natuurlijk hebben wij druk uitgeoefend en getracht op de helft van de tegenstander te spelen, maar wij stuitten telkens op een muur. Een muur van Groningenverdedigers. Begrijp me goed, vrienden van de pers; dit is niet mijn stijl van voetballen. Ik houd meer van 4-3-3, het veld breed houden en spelen op de helft van de tegenstander. Nou, gespeeld op de helft van de tegenstander hebben we. Maar gevaarlijk werden we, evenals eerder in Groningen, niet. De goal van Koevermans gaf vertrouwen en die van Shota Arveladze nog meer, maar u mag best weten dat ik op dat moment al tegen mijn assistent Martin Haar had gezegd dat het er niet in zat, vandaag. Mijn voorspelling bleek uit te komen. Even later kopte Danny Buijs de bal achter Timmer. Het was nota bene de eerste keer dat Groningen een doelrijpe kans kreeg. Een afwerking tegen een zulk hoog percentage rechtvaardigt de uiteindelijke zege van Groningen. Nou ja zege.., wij hebben gewonnen vandaag. Maar Groningen gaat door en treft nu mijn cluppie uit Amsterdam. Niemand hield dit vooraf voor mogelijk, en eerlijk gezegd, ik ook niet. Maar ere wie ere toekomt: Ron Jans heeft blijkbaar zijn zaakjes goed voor elkaar”.
Van Gaal staat nogmaals op, klopt een verbouwereerde Jans weer op zijn schouder, gaat zitten en neemt een slok van zijn bacardi-cola. “Zijn er nog vragen, heren?”
Heb er niks van gezien, was er nog iets bijzonders?quote:Op maandag 24 april 2006 21:56 schreef savelkoul het volgende:
Zometeen Studio Sport, ze gaan de stemming peilen in Alkmaar
Ja, en omdat FCU vantevoren wist dat Groningen sterker zou zijn tegen AZ dachten ze gewoon de laatste drie wedstrijden Kom, die gaan we gewoon lekker met z'n allen verliezen. Dat kost de club ook helemaal geen geld en Groningen die heeft al zo lang geen Europees gespeeld en die kunnen ook nog wel een extra zakcentje gebruikenquote:Op dinsdag 25 april 2006 12:02 schreef paultjuhhh het volgende:
Eigenlijk klopt het zo wel ...
Utrecht verdiende die 5e plaats helemaal niet. We zijn echt zo bagger aan het spelen, Groningen die doet er in ieder geval nog wat mee en verslaat AZ gewoon keihard, was utrecht toch nooit gelukteen FCU fan
quote:Vermoeid, maar nog steeds gretig
Alle spelers in selectie FC Groningen zijn fit
Het gaat slag op slag met FC Groningen. Vorige week zondag de finale om de vijfde plaats tegen FC Twente, vervolgens donderdag en zondag de zware dubbelontmoeting tegen AZ en morgenavond staat Ajax in de Arena voor de deur. Een slopend voetbalprogramma zogezegd. Waarbij de successen zich voor de Trots van het Noorden aaneenrijgen, maar wordt de vermoeidheid intussen niet de grootste vijand?
”Ach, dat valt mee”, zegt Danny Buijs na afloop van de uitlooptraining van gisterochtend. ”Natuurlijk is het zwaar in de laatste wedstrijden, maar in het hoofd zijn we nog fris, hoor.” Hetgeen trainer Ron Jans beaamt. ”Ik trof een vermoeide groep aan, maar wel een groep die nog heel gretig is. En dat is een goed teken.
Dat de vermoeidheid toeslaat, is volstrekt normaal. Je ziet het ook aan de kwaliteit van het voetbal. Er zijn spelers die wat meer rustmomenten moeten nemen. Maar daar zitten de andere ploegen ook mee, hoewel Ajax wellicht een iets rustiger wedstrijd had tegen Feyenoord dan wij tegen AZ.”
Jans gelooft niet dat de vermoeidheid een grote factor gaat spelen in de Arena. Wel houdt hij zijn spelers goed in de gaten en hij heeft daarbij mogelijkheden om spelers te kiezen die wat minder gespeeld hebben en dus wat meer vermogen over hebben. ”Maar het is niet zo dat er spelers zijn die het niet meer aan kunnen. Sterker, iedereen is fit.”
FC Groningen is nog niet zover dat het op wetenschappelijke manier te werk gaat in het bestrijden van opkomende vermoeidheid. Volgens clubarts Gekie Meins wordt bijvoorbeeld geen kreatine toegediend. ”Kreatine is een stof dat op langere termijn voor meer kracht en uithoudingsvermogen zorgt, dus dat is niet aan de orde. Maar dat gebruiken we bij FC Groningen ook niet.”
Ron Jans daarover: ”Nee, daar doen we niet aan. Ik denk wel dat we in de toekomst wat meer wetenschappelijk te werk zullen gaan, maar dat moet zich allemaal nog ontwikkelen. Onze spelers hebben themadagen gevolgd over voedingsleer en hebben dingen geleerd over rust, voeding, drinken en dergelijke. Ik heb de indruk dat ze daar goed mee omgaan, dat ze er wel naar leven. Het is een zware periode, maar ook een heel mooie periode. En we willen hoor, ook tegen Ajax zullen we er weer staan.”
FC Groningen heeft vanmiddag (aanvang 14.00 uur) nog een training in het Oosterpark, daarna reist de groep af naar een hotel in het westen ter voorbereiding op de eerste wedstrijd tegen Ajax. (bron: DvhN, Paul Zweverink)
Het is toch beter zoquote:Op dinsdag 25 april 2006 12:16 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ja, en omdat FCU vantevoren wist dat Groningen sterker zou zijn tegen AZ dachten ze gewoon de laatste drie wedstrijden Kom, die gaan we gewoon lekker met z'n allen verliezen. Dat kost de club ook helemaal geen geld en Groningen die heeft al zo lang geen Europees gespeeld en die kunnen ook nog wel een extra zakcentje gebruiken![]()
![]()
Wat ben jij een huilie Paul![]()
ach ja.. hoezo arrogant?quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:28 schreef savelkoul het volgende:
Deze was nog niet langs gekomen hier
[afbeelding]
Let vooral even op de tweede alinea
Mooi dat ze vanmiddag al die kant op gaan idd, want de wedstrijd van zondag zit echt nog wel in de benen. Vanavond lekker gemasseerd worden, een nacht goed slapen, morgen nog een dag rustig aan en dan er weer in knallen tegen de neuzen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:06 schreef clauwheee het volgende:
OT: moe zullen ze vast wel zijn, maar net wat er in het stuk staat: in het hoofd zijn ze fris en de selectie is verder fit dus no problem. Daar zijn het sportmensen voor. Goed dat ze vanmiddag al weg gaan, scheelt morgen weer in de voorbereiding.
Ik baal dat Noca en ik niet mee kunnen, ik kan geen vrij meer krijgen![]()
Maar dan maar lekker in de kroeg kijken...
de kans is niet erg groot natuurlijk, maar je merkt aan alles dat ze er 110% voor gaan, er valt niks te verliezen, seizoen is al geslaagd. dus je weet het nooit.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:49 schreef VoreG het volgende:
In hoeverre hebben jullie vertrouwen in de winst? En daarna de CL voorrondes?
Niet als Groningen er ook 2 of 3 scoortquote:Op dinsdag 25 april 2006 13:54 schreef VoreG het volgende:
Als jullie het in A'dam redelijk dicht kunnen houden gaat Ajax het erg lastig krijgen. Scoort Ajax er 2/3 da n is het over
Vermaelen staat als een huis, die heeft Nevland en al die andere in 1 broekzakquote:Op dinsdag 25 april 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet als Groningen er ook 2 of 3 scoort. Zo goed is die verdediging oo kweer niet
.
Is vlgens mij alleen geblesseerd uitgevallen en daarna gespaard. Doet gewoon meequote:Op dinsdag 25 april 2006 14:00 schreef Prosac het volgende:
Vermaelen doet waarschijnlijk niet eens mee
Maar wij hebben Sankoh!quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:57 schreef VoreG het volgende:
[..]
Vermaelen staat als een huis, die heeft Nevland en al die andere in 1 broekzak
Die ufo opmerking kan echt niet meer zeg..quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:11 schreef venomsnake het volgende:
Ook een nieuw lied dat weer extra sfeer in de euroborg (en in UFO) moet brengen.
Ik zie het hele stadion al springen..lekker imponerend. (en geweldige tv)
Hmm volgens mij loopt de tekst niet helemaal lekker.. bij de tweede zin mis je op het eind een lettergreep.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:11 schreef venomsnake het volgende:
http://www.degroenehel.com/filmpjes/wijblijvenspringen.wmv
10 MB, rechtermuis klik, opslaan als
Ik verwacht flink wat meer tegenstand dan dat Feyenoord heeft geboden. In ieder geval verdedigend. Ik heb helemaal geen positief gevoel (ja, voor jullie wel natuurlijk).quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:06 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Maar wij hebben Sankoh!
Nog niet echt een gevoel over wat het gaat worden. Als ze morgen aardig lang mee kunnen komen kan het volgende week spannend worden. En anders, tja och, wij kunnen alleen nog maar winnen, niet meer verliezen.
Hehe same here.. heb niet zo'n goed gevoel over vanavond, maar dan voor FC Grunn. Nou ja eigenlijk zou bijna niks me verbazen. Niet dat we met een nulletje of 3 aan de broek krijgen, maar ook niet dat we een gelijkspel uit het vuur kunnen slepen. Een overwinning is teveel gevraagd ben ik bang.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:23 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik verwacht flink wat meer tegenstand dan dat Feyenoord heeft geboden. In ieder geval verdedigend. Ik heb helemaal geen positief gevoel (ja, voor jullie wel natuurlijk).
quote:Op woensdag 26 april 2006 13:06 schreef Ungeheuer het volgende:
Oh Christ Wegereef. Die heeft jaren geleden gezegd in een interview dat ie fan is van Ajax. Zijn we lekker klaar mee.
quote:’Wij kunnen ons onsterfelijk maken’
Mark-Jan Fledderus kijkt reikhalzend uit naar de play-offkrakers tegen Ajax
Mark-Jan Fledderus (21) kwam als amateur naar FC Groningen. Hij dwong aan het eind van het vorige seizoen een tweejarig contract af en heeft zich uitstekend ontwikkeld. In het tweeluik met AZ was hij beter dan international Denny Landzaat en hij kijkt reikhalzend uit naar de playoffkrakers tegen Ajax.
Groningen - Fledderus is afkomstig uit Coevorden. Op zijn twaalfde ging hij voetballen bij Emmen en hij doorliep de hele jeugdopleiding bij de Drentse betaald voetbal organisatie. Toen Jan de Jonge assistent- trainer bij SC Heerenveen werd, nam hij hem mee naar de Friese club. ”We gingen met z’n vieren, Jos Hooiveld (nu FC Zwolle red.), Arjan van Halen (nu ACV-red.), Erik Eleveld (nu WKE-red.) en ik. Ik had eerst wel wat aanpassingsproblemen.
Heerenveen had een jaar eerder in de Champions League gespeeld en bij het positiespel vlogen de ballen aanvankelijk voortdurend langs me heen. Ik kwam in het tweede elftal. De concurrentie was met Knopper, Väyrynen en Radomski te groot en ik kwam weinig aan spelen toe.”
Fledderus gaf aan graag verhuurd te willen worden en Stormvogels/Telstar werd in februari 2004 zijn nieuwe club. ”Telstar stond op dat moment vierde en dat was ongekend hoog. Behalve mij haalde het ook Dibi van AZ, maar de eerste twee wedstrijden waarin wij meededen, verloren we. Jan Poortvliet (destijds trainer van Stormvogels/Telstar- red.) zei toen dat hij terug zou gaan vallen op zijn oude groep die het zo goed had gedaan. Ik was het daar natuurlijk niet mee eens en heb hem ook gevraagd waarom hij mij dan gehaald had. Ik kwam op de reservebank terecht, heb alleen op het laatst nog een paar wedstrijden gespeeld.”
Aan het eind van dat seizoen liep zijn contract af en Heerenveen wilde het niet verlengen. Fledderus: ”Ik had toen dus geen club meer. Op een gegeven moment zei mijn zaakwaarnemer dat Ron Jans mij wel een interessante speler vond. Ik heb een gesprek met hem gehad, waarin hij aangaf dat hij mij een kans zou geven en die kans heb ik met beide handen aangegrepen.”
Behalve voetballer is Fledderus ook student. Hij studeert commerciële economie aan de Hanzehogeschool in Groningen. Daarvoor zat hij op de Johan Cruyff Academie in Amsterdam. ”Dat was in mijn Heerenveen-periode. Ik moest twee keer per week naar Amsterdam, was veel tijd kwijt aan het reizen en kon het moeilijk combineren met het voetballen.” Nu gaat dat beter, laat Fledderus weten. ”Ik volg een deeltijdopleiding, heb op maandag- en donderdagavond college. De studie duurt vier jaar en ik zit in mijn derde jaar. Het voetballen is op dit moment het belangrijkst, maar ik wil mijn studie wel graag afronden.
Als je bent uitgevoetbald, ben je ergens in de dertig en ik wil de daaropvolgende dertig jaar niet achter de geraniums gaan zitten.” Aan andere dingen dan aan voetballen en studeren, komt hij de laatste tijd niet toe. ”Ik heb ook nog een vriendin. In de zomer ga ik altijd een paar dagen fietsen met m’n vader. Dan gaan we naar Frankrijk of België. Bergop fietsen is het mooist. Toen ik vijftien was ben ik samen met mijn vader ook een keer de Alpe d’Huez opgefietst. Eén dag voordat de Tour erlangs kwam. Prachtig vond ik dat. Ik vind wielrennen echt heel leuk. Het heeft iets heroisch.”
Genieten van het succes van FC Groningen doet hij ook. ”Al heb je daar eigenlijk nog geen tijd voor. Het gaat steeds maar door. Je moet je direct alweer focussen op de volgende wedstrijd. Het echte genieten komt straks wel. Eerst nog twee keer tegen Ajax. Als we vanavond goed op de been blijven, kan het volgende week woensdag in Euroborg een hete avond worden. We kunnen ons dan onsterfelijk maken.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
quote:Jans: "Geen spektakel, puur resultaat"
Na de sensationale zege op AZ moet FC Groningen vanavond op bezoek in Amsterdam. De ploeg van trainer Ron Jans vecht met Ajax om één ticket in de voorronde van de Champions League en de Groningers zijn niet van plan om zich zomaar gewonnen te geven. "Een overwinning of gelijkspel zou geweldig zijn, maar ook een kleine nederlaag waarbij we zelf scoren biedt perspectieven voor volgende week", aldus de Groningse oefenmeester.
Jans verwacht vanavond in de ArenA in ieder geval geen spetterende wedstrijd. "De spelers zullen fit aan de wedstrijd beginnen, maar de tank is niet meer helemaal vol. Ook voor Ajax zal dat gelden, dus ik verwacht niet een al te spectaculaire wedstrijd. Het gaat ons dan ook puur om het resultaat", zegt de trainer van de Groningers op de website van zijn club.
De wedstrijd in Alkmaar, waar FC Groningen uiteindelijk nipt met 2-1 verloor, is voor Jans een belangrijk ijkpunt. "In Alkmaar hebben we de tweede helft dat resultaat geboekt. De vermoeidheid zorgde er niet voor dat we verdedigend in de problemen kwamen, maar wel dat de aansluiting en de tegenstoot van onze kant niet meer goed verliepen. We zullen in Amsterdam zuinig met onze energie moeten omgaan. Ik was tevreden over de eerste helft bij AZ-uit, maar zo kunnen we tegen Ajax niet de hele wedstrijd spelen."
Het belangrijke verschil met de tweestrijd tegen AZ, is dat Groningen ditmaal eerst uit speelt. "Het is voor onze ervaring goed dat we nu een keer met een thuis- en een uit-wedstrijd beginnen aan een dubbele ontmoeting. We weten nu hoe het is de tweede wedstrijd op vreemde bodem te spelen en volgende week zullen we thuis de twee wedstrijd met Ajax ingaan. We zullen een goede uitslag proberen neer te zetten. Een overwinning of gelijkspel zou geweldig zijn, maar ook een kleine nederlaag waarbij we zelf scoren biedt perspectieven voor volgende week", aldus Jans.
Je bent behoorlijk fanatiek geworden dit seizoen.. het taalgebruik is er ook al naar.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef clauwheee het volgende:
De Joden
Tja kom ze graag tegemoet, ze hebben het net zelf 90 minuten lopen verkondigenquote:Op woensdag 26 april 2006 22:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je bent behoorlijk fanatiek geworden dit seizoen.. het taalgebruik is er ook al naar.![]()
![]()
Wat is er met jou gebeurdquote:Op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef clauwheee het volgende:
Zeker venom, het trotse gevoel heerst. En dat gaat echt niet weg. De Joden zijn er nog niet. Het zal moeilijk worden maar met een weekje rust zullen de spelers er volgende week alles aan doen.
De Euroborg zal, hoe het ook afloopt, achter de jongens staan en ze bedanken voor eenseizoen!
quote:Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef VoreG het volgende:
Ik voel mij achtergesteld
Dat dacht boukhari ook. 'mooie assist van mij he? Doe ik straks in Groningen weer'quote:Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef clauwheee het volgende:
Zagen jullie Buijs aan de zijlijn staan toen Boukhari net die vieze overtreding op hem had gemaakt. Boukhari ging er daarna gelijk af. Buijs keek zo heerlijk aan die zijkant. Je zag hem loeren, 'tot volgende week vriend'![]()
Ik denk dat Boukhari zijn vrienden zelf wel uitzoekt Clauquote:Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef clauwheee het volgende:
Zagen jullie Buijs aan de zijlijn staan toen Boukhari net die vieze overtreding op hem had gemaakt. Boukhari ging er daarna gelijk af. Buijs keek zo heerlijk aan die zijkant. Je zag hem loeren, 'tot volgende week vriend'![]()
Ja, dat was mooi.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef clauwheee het volgende:
Succes publiek is het (althans een groot gedeelte). Fluitconcerten op het eigen team worden afgewisseld met staande ovaties.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:39 schreef Prosac het volgende:
Maar het publiek daar waait ook met alle winden mee zeg,
Geloof maar wat je wilt geloven, maar ik word echt schijtziek van die heilige overtuiging van supporters van andere clubs dat ajax geen echte supporters zou hebben. Bij elke club lopen er successupporters rond.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Succes publiek is het (althans een groot gedeelte). Fluitconcerten op het eigen team worden afgewisseld met staande ovaties.
Nu is Blind de held en moet die blijven, paar weekjes geleden moest de man nog oprotten.
Mensen die gewoon het stadion verlaten terwijl hun spelers bedankt worden voor bewezen diensten.
En dan het bestuur daar..*zucht*
Ach ja.. je moet er van houden.![]()
Dat zal je me nooit horen zeggen!quote:Op donderdag 27 april 2006 11:59 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Geloof maar wat je wilt geloven, maar ik word echt schijtziek van die heilige overtuiging van supporters van andere clubs dat ajax geen echte supporters zou hebben.
Maar ook het meerendeel is gewoon supporter. Klaar. Ik geef toe dat het Ajax publiek nou eenmaal kritischer is dan de gemiddelde club in Nederland, en dat zo dat gevoel wordt gecreerd bij andere supporters.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:03 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat zal je me nooit horen zeggen!
als je goed leest zei ik een groot gedeelte, meer dan bij andere clubs is mijn heilige overtuiging
Zonder ons al rijk te rekenen, ben ik er van overtuigd dan 1 doelpunt voldoende zal zijn. En ik denk ook niet dat dat niet gaat lukken. Groningen mag dan goed zijn thuis, maar de 0 houden ze ook niet al te vaak. Van de laatste 5 thuiswedstrijden 1 keer tegen RKC. In het begin van het seizoen ( In t Oosterpark ) wel vaker..quote:Op donderdag 27 april 2006 12:18 schreef no_nickname het volgende:
Wat denken de Ajacieden over de return in de Euroborg...eitje?
Vergeleken met Twente NAC en Utrecht??? WAARBOVEN UIT???quote:Op maandag 24 april 2006 16:05 schreef Backdoorman het volgende:
vind FC Groningen een erg mooie club! Kan me de tijd heugen dat ze eerste divisie speelden en er ook steevast 10.000 man op de tribune zat.
jammer van die huldiging in het centrum, beetje overdreven....
maar vergeleken met andere clubs als twente, nac en utrecht steekt groningen daar wat mij betreft bovenuit....vgaal is gewoon een jaloerse oude man aan het worden die voelt dat ie geen grote successen meer gaat behalen in zijn carriere...
blaatquote:Op donderdag 27 april 2006 13:58 schreef Twentekomteran het volgende:
[..]
Vergeleken met Twente NAC en Utrecht??? WAARBOVEN UIT???
Ik zie Twente en Utrecht boven Groningen stijgen, mocht je sfeer en supporters bedoelen??
nog beter natuurlijk, dat wil je hier zeggen.. ik voel hetquote:Als je het over supporters hebt dan heb je het over de Friezen, de Utrechters, de Twentenaren, maar de Groningers??
quote:En dan nog wat: Ron Jans in de 85e minuut uit bij Twente tegen Jan van Staa, "doe het maar rustig aan, NEC staat toch 1-1"!!! Het kwam Groningen gewoon goed uit, dat Twente rustig aan deed want die waren veel sterker op dat moment.
quote:Op donderdag 27 april 2006 14:10 schreef F1Bas het volgende:
Respect voor Groningen maar als jullie volgende week nog de CL halen, dan gaan jullie de voorronde CL ook overleven![]()
Net ontsnapt aan de wiegendood zie ik, maar hersenbeschadiging kon niet meer worden voorkomenquote:Op donderdag 27 april 2006 15:42 schreef Twentekomteran het volgende:
Nare mensen die Groningers, lekker sociaal toch....of toch niet???
Ok dan zei Jans dit in de 89/90ste minuut, wat verandert er dan?
Op het hele stuk commentaar leveren, maar het positieve van Jans eruit laten....![]()
Jammer dat dit het gezicht van de gemiddelde Groningen-fan is.
vlucht toch naar de kerk, daar zijn jullie goed in, vluchten.
![]()
Dat je jezelf beter moet informeren voordat je gefrustreerd gaat blatenquote:Op donderdag 27 april 2006 15:42 schreef Twentekomteran het volgende:
Nare mensen die Groningers, lekker sociaal toch....of toch niet???
Ok dan zei Jans dit in de 89/90ste minuut, wat verandert er dan?
Hoe kan ik "Gezegd moet wel: R. Jans is wel een TOPPER, humor en altijd normaal." positief zien als je direct erna "Maar dat is het enige pluspunt van de Groningers! Vluchten jullie Groningers gewoon de kerk maar weer in" schrijft.quote:Op het hele stuk commentaar leveren, maar het positieve van Jans eruit laten....![]()
quote:oh ja, succes met de UEFA CUP of met de verdiende CL.(mochten jullie van AJAX weten te winnen is dit namelijk gewoon terecht) Dit wilde ik nog wel even oprecht zeggen.![]()
![]()
quote:Jammer dat dit het gezicht van de gemiddelde Groningen-fan is.
vlucht toch naar de kerk, daar zijn jullie goed in, vluchten.
![]()
quote:Ruime aandacht FC in NOS Sport Journaal
Het NOS Sport Journaal zal vrijdagavond ruim aandacht schenken aan het zeer succesvolle seizoen van FC Groningen. Het sportprogramma was donderdag op bezoek in het Oosterpark voor het maken van interviews met spelers en trainer Ron Jans.
Het NOS Sport Journaal zal vrijdagavond in de editie van 22.30 uur uitgebreid terugblikken op het bijzondere seizoen van FC Groningen, waarin voor het eerst sinds jaren weer Europees voetbal werd bewerkstelligd. De reportage zal beelden van dit seizoen bevatten, maar ook Europese fragmenten uit het verleden uit het omvangrijke archief van de NOS. Het Sportjournaal wordt uitgezonden via Nederland 2.
Bron: FC Groningen
Heb ik ook geprobeerd maar dat kan pas tijdens de vrije verkoopquote:Op donderdag 27 april 2006 17:58 schreef Noca het volgende:
Je kunt toch een extra kaart kopen op je cc? Of he je dat al gedaan
quote:
zit er dik in.. Mijn vader was in Veendam met 5 andere mensen, stond als 3e in de rij, degene na hem kon nog net 2 kaarten krijgen.. de 5e niksquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:57 schreef clauwheee het volgende:
Dan denk ik dat die lange rij bij Homan vanochtend ook pech had...
nou, ff een leuke naam verzinnen..quote:Trainingsveld FC bij Euroborg
Het eerste elftal van FC Groningen zal vanaf september 2006 trainen op een veld achter Euroborg. Dit trainingsveld wordt gefinancierd door een sponsorovereenkomst met TCN SIG Real Estate. Met de investering is een bedrag van 200.000 euro gemoeid. FC Groningen zal een stuk grond van 165 x 77 meter (anderhalf voetbalveld) voor een periode van vijf jaar huren van de gemeente Groningen, die in deze oplossing heeft meegedacht.
Zoals bekend moet FC Groningen het Oosterpark, de huidige trainingslocatie, uiterlijk in september verlaten. Aanvankelijk leek de club met alle elftallen te gaan trainen op een trainingscomplex in Zuidbroek. Vanwege voortschrijdend inzicht en de tijdsdruk werd dit plan bevroren en bekeken of een trainingsveld voor de eerste selectie bij het stadion haalbaar zou zijn. Nu dit het geval is, zullen betrokken partijen zich buigen over een toekomstig trainingscomplex in Zuidbroek voor Jong FC Groningen en de volledige jeugdafdeling van de club. Na de zomer zal hierover meer duidelijkheid komen.
Het trainingsveld voor de selectie van Ron Jans komt te liggen achter Euroborg, bij de Mediacentrale (een project van TCN SIG Real Estate) en Team 4 Architecten, omwonenden die eveneens een positieve bijdrage hebben geleverd aan de totstandkoming van dit plan. De gemeente Groningen zal zo spoedig mogelijk starten met de grondwerkzaamheden, die medio mei zullen worden afgerond. Daarna zal de veldleverancier met de aanleg van graszoden beginnen, hetgeen eind juni gerealiseerd dient te zijn. Uiterlijk in september kan er dan op het complex getraind worden. Het veld zal worden voorzien van een beregenings- en lichtinstallatie. Rond het veld zal tevens een hekwerk worden geplaatst.
Voorlopig is de naam van het trainingscomplex gekoppeld aan TCN SIG Real Estate, maar deze partij roept supporters op suggesties voor de definitieve naamgeving uiterlijk voor 1 juni 2006 in te zenden naar info@tcnsig.com. Bij de officiële opening zal de naam van het complex worden onthuld. Onder de winnende naamgevers zal een ‘meet and greet’ met het eerste elftal van FC Groningen worden verloot. TCN SIG Real Estate is onderdeel van TCN Property Projects in Nieuwegein en ontwikkelt innovatieve vastgoed concepten. Zij behoort tot de toonaangevende Noordelijke vastgoedondernemingen, onderscheidend door de vernieuwende concepten en de creativiteit met betrekking tot design, management en financiering.
Bron: FC Groningen
Waarom heb je dan ook geen seizoenskaart?quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:36 schreef detulp050 het volgende:
Mooi dat de hufters van Ticketbox de verkoop om 8:30 waren begonnen
En daar hebben sommige winkels mooi gebruik van gemaakt
Dus veel plezier allemaal! Wel de uitwedstrijd, maar niet thuis
Ik heb een seizoenskaart voor 2006/2007, en bezoek sinds de wedstrijd FCG-NAC alle thuiswedstrijden met losse kaarten via de SCC van een vriend.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:46 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Waarom heb je dan ook geen seizoenskaart?![]()
Hoop niet dat dit zo is. Laat hem nog maar mooi een tijdje in de Euroborg ballenquote:Buitenlandse belangstelling voor Danny Buijs
GRONINGEN - De kans is groot dat Danny Buijs aan het eind van het seizoen FC Groningen verlaat. Clubs uit Engeland en Duitsland hebben zich gemeld bij de zaakwaarnemer van de 23-jarige middenvelder.
Buijs maakte dit seizoen in de reguliere competitie zes doelpunten en zeven assists.
Buijs heeft bij FC Groningen nog een contract tot 1 juli 2008, maar kan tussentijds vertrekken voor een gelimiteerde afkoopsom van 750.000 euro.
Je moet het natuurlijk wel netjes vragen anders zal ze het nog niet doen in het volgende topicquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:03 schreef dolledingo het volgende:
Hee Clauwhee, waarom sta ik potverdorie niet tussen de "welke fokkers zitten in de euroborg". Vak E, dank je wel
Ow. Laat dan maarquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:33 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk wel netjes vragen anders zal ze het nog niet doen in het volgende topic![]()
Precies, wie zegt dat clau dat gaat doenquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:28 schreef The_Verve het volgende:
Gewoon zelf het volgende FCG-topic openen...
Dat zit er dik in, daar moeten we dus ook maar snel vanaf...quote:Op zaterdag 29 april 2006 12:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
Toen Danny werd gehaald van Excelsior was Groningen niet meer dan een schim van het Groningen van nu. In dat geval vind ik het niet vreemd dat er een gelimiteerde afkoopsom in het contract staat.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:03 schreef dolledingo het volgende:
Hee Clauwhee, waarom sta ik potverdorie niet tussen de "welke fokkers zitten in de euroborg". Vak E, dank je wel
quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:47 schreef Thomas87 het volgende:
Volgens TV-Noord, cq Katja Swabedissen (vette chick trouwens :-P), gaat Danny Buijs weg aan het inde van het seizoen. Het klonk redelijk overtuigend en ben bang dat Danny niet meer in de Euroborg speelt volgend seizoen.........:-(
Heb je ze nog?quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik 5 kaarten in huis liggen, EE voor diegene die het interreseert![]()
bron: Dagblad VH Noordenquote:Veel belangstelling voor spelers FC Groningen
Groningen -
De belangstelling voor spelers van FC Groningen is door de goede prestaties in de play-offs buitengewoon groot. Verschillende spelers worden door clubs uit binnen- en buitenland gevolgd.
Zo is vooral Danny Buijs in trek. De middenvelder weet dat er veel clubs op hem azen, met name uit Engeland en Duitsland. Ook het Franse Auxerre heeft interesse. Het centrale duo Gibril Sankoh-Gijs Luirink staat er ook goed op.
Bolton Wanderers volgt Sankoh, terwijl AZ beide verdedigers op het verlanglijstje heeft staan voor het geval Joris Mathijsen uit Alkmaar vertrekt. Glen Salmon is in beeld bij Alemannia Aachen, dat naar de Bundesliga is gepromoveerd.
quote:Op maandag 1 mei 2006 02:53 schreef Ungeheuer het volgende:
Nopes ben er verdomme echt niet bij. Kan nog steeds niet geloven. Enerzijds verkeerd ingeschat van mij, anderzijds die verdomde kutinfo op fcgroningen.nl! Ga geen kaartje kopen via marktplaats. Die flikkers die hun kaartje tegen hoge prijs willen verkopen krijgen niks van mij.
200 euro voor een 13 euro kostend kaartje is toch heel normaal..quote:Die flikkers die hun kaartje tegen hoge prijs willen verkopen krijgen niks van mij.
Ach,en als mensen het uiteindelijk betalen lachen hun het hardst,kan ze geen ongelijk geven.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:43 schreef Prosac het volgende:
[..]
200 euro voor een 13 euro kostend kaartje is toch heel normaal..
Wat een belachelijke prijzen vragen sommige mensen voor die kaartjes zeg.quote:Ben Haverkort leidt FC Groningen - Ajax
Haverkort zal geassisteerd worden door assistent-scheidsrechters Roger Geutjes en Ron Karremans. Als vierde official fungeert Richard Liesveld.
Mwoah, ik hou er niet zo van dat er zulke mensen bij me in het stadion zitten. Die kopen een SCC zodat ze naar een paar wedstrijdjes kunnen en verkopen de rest voor woekerprijzen. Opdonderen zeg ik danquote:Op maandag 1 mei 2006 12:45 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ach,en als mensen het uiteindelijk betalen lachen hun het hardst,kan ze geen ongelijk geven.
Woekerprijzen,bij Groningen?quote:Op maandag 1 mei 2006 17:50 schreef Noca het volgende:
[..]
Mwoah, ik hou er niet zo van dat er zulke mensen bij me in het stadion zitten. Die kopen een SCC zodat ze naar een paar wedstrijdjes kunnen en verkopen de rest voor woekerprijzen. Opdonderen zeg ik dan![]()
OK maar ik hou zelf veel sites in de gaten mbt zwarthandel maar Groningen is er nog niet eerder uitgesprongen wat dat betrefd,meestal werden ze tegen kostprijs aangeboden als ze al werden aangeboden.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:06 schreef Noca het volgende:
Och we zijn elke wedstrijd praktisch uitverkocht, dus zo verwonderlijk is dat niet. Dit was bij Heerenveen thuis ook al het geval namelijk. Wij zijn het wel gewend, maar het blijven lijers
Ik overdrijf het natuurlijk ook watquote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:09 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
OK maar ik hou zelf veel sites in de gaten mbt zwarthandel maar Groningen is er nog niet eerder uitgesprongen wat dat betrefd,meestal werden ze tegen kostprijs aangeboden als ze al werden aangeboden.
Zwarthandel heeft altijd 2 kanten,heb er geen problemen mee.
Hoezo, twee kanten? Er is maar 1 kant en dat is kut. t Is dat ik weerhouden word door enige vorm van beschaving in me (en wellicht m'n uhm fysiek onvermogen muahaha), anders was ik graag ff langs geweest bij zo'n mongool die willens en wetens misbruik maakt van de vraag van anderen. Lowlife scharrelaars zijn het.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:09 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Zwarthandel heeft altijd 2 kanten,heb er geen problemen mee.
quote:Salmon lost Cornelisse af in de spits
Jans verheugt zich op ’potje’ tegen Ajax
Ron Jans kiest morgenavond in Euroborg tegen Ajax voor het aanvalskoppel Erik Nevland- /Glen Salmon. Yuri Cornelisse moet in de finale playoffwedstrijd voor een plaats in de voorronden van de Champions League plaats maken.
In de eerste krachtmeting met de Amsterdammers, een week eerder in de Arena, miste Salmon nog voldoende wedstrijdritme om aan de aftrap te kunnen staan. De Zuid-Afrikaan, die heeft gesukkeld met een kuitblessure, loste in het theater van Ajax in de 63ste minuut Cornelisse af.
Paul Matthijs kreeg in de Arena zijn tweede gele kaart en is morgen geschorst. Hij wordt vervangen door Jevgeni Levtsjenko. De Oekrai¨ener heeft vanwege klachten aan beide enkels enige tijd buitenspel gestaan. Ook hij viel in de wedstrijd in Amsterdam in, voor Nevland.
Door de absentie van Cornelisse speelt FC Groningen zonder specifieke linksbuiten. Mark-Jan Fledderus krijgt van Jans de voorkeur boven Koen van de Laak en gaat vlak achter het spitsenkoppel Nevland/ Salmon opereren. Levtsjenko moet de ruimte op links invullen en Rasmus Lindgren kruipt in de huid van Matthijs als controlerende middenvelder.
De verdedigingslinie heeft in vergelijking met de eerste wedstrijd tegen Ajax geen wijziging ondergaan. Die wordt gevormd door Bruno Silva, Gibril Sankoh, Gijs Luirink en Antoine van der Linden. Bas Roorda neemt zoals te doen gebruikelijk zijn vertrouwde positie in onder de lat.
Jans liet weten met zijn ploeg voor de aanval te zullen kiezen. Met de 2-0 nederlaag in Amsterdam als vertrekpunt, rest hem ook weinig andere mogelijkheden. ”Als je de kansen die Ajax in Amsterdam kreeg analyseert, dan zijn dat allemaal counterkansen geweest.
We zullen daarom niet op de middenlijn moeten gaan verdedigen. Ook niet op de zestienmeterlijn, maar je mag best twintig meter achter de middenlijn met verdedigen beginnen.”
De trainer van FC Groningen veronderstelt dat de opstelling van Ajax niet veel zal verschillen met die van zeven dagen eerder. ”Ajax zou met Sneijder kunnen starten, maar wij verwachten eerder dat hij komt. En Ajax zou ook met Babel kunnen starten, maar ook van hem verwachten wij eerder dat hij komt.”
In Amsterdam vielen Sneijder en Babel in. Ajax begon toen in de volgende samenstelling: Stekelenburg; Boakye, Heitinga, Vermaelen en Emanuelson; Galásek, Lindenbergh en Boukhari; Charisteas, Huntelaar en Rosenberg.
Jans: ”Iedereen bij ons is fit. Wij verheugen ons op het potje.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
verder:quote:De wet van het grote geld en de tragiek van FC Groningen
De prijs van het succes
Danny Buijs, Gijs Luirink, Gibril Sankoh, Glen Salmon; tal van spelers van FC Groningen staan hoog genoteerd op verlanglijstjes van andere clubs. Het is de prijs van het succes die FC Groningen moet betalen.
Vertrokken is er nog niemand, maar FC Groningen dient er toch maar vast rekening mee te houden dat de selectie voor volgend seizoen op een aantal plaatsen wel eens zou kunnen verschillen met die van dit seizoen. Daarvoor is de interesse van andere clubs voor spelers van de eredivisierevelatie van dit voetbaljaar te groot.
Het is de wet van het grote geld en de tragiek van een club van het formaat FC Groningen. De Trots van het Noorden heeft zijn beste spelers nog nooit langdurig vast kunnen houden. Klaas Nunninga en Piet Fransen vertrokken in een grijs verleden al naar respectievelijk Ajax en Feyenoord. De gebroeders Koeman zwichtten razendsnel toen de kassa elders uitbundig begon te rinkelen. Adri van Tiggelen, John de Wolf en René Eykelkamp idem dito. En Arjen Robben was eveneens maar een paar seizoenen in, toen nog, het Oosterpark te bewonderen.
De beste spelers van Appingedam, ACV en WKE gaan naar FC Emmen of BV Veendam. De beste spelers van FC Emmen en BV Veendam stappen over naar FC Groningen of SC Heerenveen. De beste spelers van FC Groningen en SC Heerenveen verkassen naar PSV, Feyenoord of Ajax. En de beste spelers van PSV, Feyenoord en Ajax gaan de grens over naar Barcelona, Chelsea, Manchester United of AC vast kunnen Milan. Het is nooit anders geweest in de wondere wereld van Koning Voetbal en het zal ook nooit anders worden.
FC Groningen doet er verstandig aan om zich door aan om zich door de interesse voor zijn spelers van andere clubs niet in de war te laten brengen. Het moet proberen de contracten van de belangrijke spelers open te breken en te verlengen, maar zeker niet krampachtig trachten deze spelers vast te houden. Zij moeten zich graag in het groen-witte shirt willen hullen en anders maar niet.
En tegen een passend salaris. Gaat FC Groningen overbetalen, dan slaat het een doodlopende weg in en komt het later gegarandeerd in financiële problemen. Wil FC Groningen structureel blijven behoren tot de subtop – en dat wil het natuurlijk graag - dan zal het er overigens niet aan kunnen ontkomen om de salarissen van de spelers te verhogen. Het is de spagaat waarin de club zit.
Bij veel andere clubs in de subtop, SC Heerenveen, FC Utrecht, Roda JC, NEC en waarschijnlijk ook FC Twente, wordt beter betaald. En de financiële bandbreedte van een club is voor veel voetballers toch vaak de voornaamste reden voor die club te kiezen. Niemand die hen dat kwalijk kan nemen, zij zijn tenslotte profvoetballer.
Algemeen directeur Hans Nijland denkt dat het zo’n vaart niet loopt met het vertrek van spelers. De algemeen directeur van FC Groningen schermt daarbij met doorlopende contracten. Dat mag zo zijn, maar die zijn alleen een garantie dat spelers niet transfervrij de poort van de Euroborg uitlopen.
Voor Gibril Sankoh en Gijs Luirink zal FC Groningen niet de hoofdprijs ontvangen. Zij zijn geen grootverdieners en de transfervergoeding die FC Groningen voor hen kan vragen, zal enigermate in overeenstemming moeten zijn met de hoogte van hun salaris.
Danny Buijs heeft bovendien een tussentijdse vertrekclausule in zijn verbintenis op laten nemen van 750.000 euro. En misschien zijn de zaakwaarnemers van Luirink, Sankoh en Salmon ook wel zo handig geweest dat te doen. Een goudmijntje zal hun eventuele vertrek voor FC Groningen derhalve niet worden. FC Groningen heeft zijn beste spelers nog nooit vast kunnen houden. (bron: DvhN, Jan Mennega)
Draai het eens om.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 01:14 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Hoezo, twee kanten? Er is maar 1 kant en dat is kut. t Is dat ik weerhouden word door enige vorm van beschaving in me (en wellicht m'n uhm fysiek onvermogen muahaha), anders was ik graag ff langs geweest bij zo'n mongool die willens en wetens misbruik maakt van de vraag van anderen. Lowlife scharrelaars zijn het.
De CL Finale op het momentquote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:14 schreef Noca het volgende:
[..]
voor Groningen dan want jij weet er vast die veel meer kosten
Tja als je te laat bent is het toch echt je eigen schuld. Er is altijd wel iemand die even die kaart voor je wil halen als je zelf niet kan. En in tijden van succes wordt die laksheid afgestraft.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:54 schreef Noca het volgende:
Zie het voorbeeld van Ungeheuer MP. En ook nog 2 man op het fcgforum...nou is het natuurlijk niet handig dat je je eigen kaart niet koopt, maar dan is het lullig om te zien dat anderen hun kaarten verkopen voor weet ik veel hoeveel geld.
Jawel, want ze stellen hun eigen voetbal boven een scc, dan heb je dus gewoon geen 'recht' op een kaart hiervoor. Zoals er ook mensen zijn die hun gezin of een andere hobby voorrang geven. Kortom: FCG is voor hun niet belangrijk genoeg, en als ze dan nu opeens wel heenwillen zijn het gloryhunters en mogen ze best wat meer betalen.quote:Daarnaast voetballen erg veel lui op zondag en voor die mensen kan een SCC niet uit. Daar vind ik het een beetje onzin om te zeggen dat mensen die geen SCC hebben en hier heen willen gloryhunters zijn, al zitten die er natuurlijk ook genoeg tussen.
We hadden het over échte supportersquote:Jij hebt immers ook geen scc, maar bent wel een supporter van de FC![]()
Voor de thuisblijvers om wat voor reden dan ook:quote:FC Groningen gelooft in wonder
GRONINGEN - Trainer Ron Jans van FC Groningen gelooft nog steeds in een goed resultaat over twee ontmoetingen tegen Ajax. ,,Makkelijk zal het niet worden, maar we gaan er woensdag voor eigen publiek echt alles aan doen om de in de uitwedstrijd opgelopen achterstand ongedaan te maken.''
FC Groningen verloor vorige week de eerste wedstrijd in de play-offs om een plaats in de voorronde van de Champions League. Dankzij treffers van Rosenberg en Charisteas won Ajax met 2-0. ,,En we hadden eigenlijk meer afstand moeten nemen'', treurde trainer Blind van Ajax.
FC Groningen maakte in de ArenA een vermoeide indruk. ,,Mijn spelers hebben al vaak heel veel moeten geven. Ze hebben nu een week rust gehad. Ze geloven nog in een goed resultaat'', aldus trainer Jans die niet kan beschikken over zijn geschorste aanvoerder Matthijs. De middenvelder wordt waarschijnlijk door Levtsjenko vervangen.
Ajax treedt in Euroborg zonder Grygera, Pienaar, Trabelsi en Maduro aan. Sneijder maakt weer deel uit van de selectie. Hij start vermoedelijk op de bank. Maduro geneest snel van een enkelblessure en is wellicht op tijd fit voor de bekerfinale van zondag tegen PSV.
quote:Radio Noord zendt woensdag een rechtstreeks verslag uit van de wedstrijd, waarbij de geschorste Matthijs als analyticus zal optreden.
Doe ik dat dan maar.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Voor de thuisblijvers om wat voor reden dan ook:
[..]
![]()
tvpquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:57 schreef Ungeheuer het volgende:
Stoere jongen DutchGooner. Je hebt geen passend antwoord gegeven op mijn vraag wat de goede kant ervan is. Ik zie alleen dat jij je eigen hebzucht goed praat, doordat jij ze alsnog verkoopt (uitbuiter). Als klootzakken zoals jij, die kaarten niet hadden gekocht, was de kans groter dat mensen die in de rij stonden alsnog beloond werden met een kaartje.
Het trieste is nog wel dat wanneer ik je voor asociale pannekoek uitmaak dat je dit doet, jij vervolgens m'n berichtje afdoet met een grijns op je smoel. Kutmentaliteit heb je.
Ach daar hoef jij je toch niet druk om te maken Dolledingo. Jij zit gewoon lekker in het stadion.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:04 schreef dolledingo het volgende:
Volgens mij ga je er niet blij van worden als Paul Matthijs de wedstrijd gaat verslaan. Die vent kan niet praten, klinkt alsof ie altijd dronken is. Thuisblijvers kunnen dan beter radio1 gaan luisteren of een cafe met versatel opzoeken![]()
Goed punt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:09 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Jawel, want ze stellen hun eigen voetbal boven een scc, dan heb je dus gewoon geen 'recht' op een kaart hiervoor. Zoals er ook mensen zijn die hun gezin of een andere hobby voorrang geven. Kortom: FCG is voor hun niet belangrijk genoeg, en als ze dan nu opeens wel heenwillen zijn het gloryhunters en mogen ze best wat meer betalen.
Mwoah, ik vind mensen die graag zelf een balletje trappen en daarbij ook nog supporter zijn van de FC of een andere club nou niet bepaald gloryhunters als ze een keer de kans zien om naar een wedstrijd te gaan. Of gaan we nu beweren dat mensen die hier op FOK! zitten terwijl hun cluppie speelt ook allemaal gloryhunters zijn als ze ineens wel een wedstrijd heen gaan. Ze hadden immers altijd in het stadion kunnen zitten...als je ze moet geloven zijn het namelijk allemaal die-hard supporters. Een gloryhunter is imo iemand die weinig met een club heeft, maar in goede tijden ineens supporter is om vervolgens als het slecht gaat weer niet heen te gaan.quote:
Schattig hoe de verliezers elkaar maar napraten. Iedereen heeft het er maar over dat een bepaalde ploeg wel of niet ergens thuishoort. Als iedereen het zo goed weet, waarom is die situatie nu niet zo zoals de verliezers het visualiseren.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:49 schreef Tommeke het volgende:
Ten eerste, als je de afgelopen jaren bekijkt is SC Heerenveen structureel beter dan FC Groningen, dus dat is de trots van het noorden![]()
En ten tweede, Ajax gaat gewoon de CL in, Groningen heeft daar niets te zoeken
Spelers als Huntelaar en Rosenberg hebben daar meer te zoeken dan Cornelisse en Nevland
Voor dit type mensen is het dus ook geen ramp als ze deze wedstrijd missen lijkt me. Als ik sommige berichten mag geloven vergaat de wereld als sommigen er niet bij kunnen zijn.quote:Mwoah, ik vind mensen die graag zelf een balletje trappen en daarbij ook nog supporter zijn van de FC of een andere club nou niet bepaald gloryhunters als ze een keer de kans zien om naar een wedstrijd te gaan.
Helemaal waar natuurlijk! Dan krijg je met een nieuw stadion en als het wat beter gaat. De wereld vergaat ook niet als sommige mensen niet kunnen, maar ik heb het voornamelijk over mensen die trouwe bezoeker zijn en nu niet kunnen. En ja dat is niet zo handig van die mensen, maar daar gaat het niet om...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:25 schreef MaxPower het volgende:
@noca
Dan zeg ik: waar waren die 7.000 man toen het slecht ging?
Het begrip gloryhunter' heeft enkel een negatieve klank in het fanatieke supporterswereldje. En dat wereldje moet je zo nu en dan kunnen relativeren. Mensen die uit nieuwsgierigheid komen kijken zijn geen trouwe supporters, maar valt op zich niets te verwijten. Elke vorm van openbaar vermaak is in eerste instantie bedoeld voor de mensen die daar het vaakste komen? Het is dus absolute onzin dat ze meer zouden moeten betalen. Het enige recht wat de fanatieke aanhang op hen voor heeft is dat ze eerder een kaart kunnen aanschaffen. Daarna kunnen alle geïnteresseerden voor dezelfde prijs een plaats kopen. Gewoon zoals het hoort.quote:Kortom: FCG is voor hun niet belangrijk genoeg, en als ze dan nu opeens wel heenwillen zijn het gloryhunters en mogen ze best wat meer betalen.
Vanuit een supportersoogpunt wel, maar als er ergens geld verdiend kan worden, dan komen daar altijd aasgieren op afquote:Als je willens en wetens een kaartje hebt gekocht om daar grof geld aan te verdienen ben je in mijn ogen toch behoorlijk asociaal bezig.
En de term 'aasgieren' vind je niet per definitie asociaal? Wij hebben hier een tweedehandswinkel waar elke maandag een lading boeken binnen komt. Goede titels voor weinig geld, maar als je er één te pakken wilt krijgen moet je bijna letterlijk vechten tegen de handelaren die binnenstormen zodra de deuren open gaan. Die lui slaan zelf waarschijnlijk nooit een boek open, maar halen nog wel even wat extra euro's uit de portomonnee van de oprecht geïnteresseerden.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:16 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Vanuit een supportersoogpunt wel, maar als er ergens geld verdiend kan worden, dan komen daar altijd aasgieren op af
Hoe is dat relevant?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:21 schreef MaxPower het volgende:
En die aasgieren zitten dus gewoon de rest van de tijd op de tribune want je had een seizoenkaart nodig om kaarten te kopen. (of je moet mazzel hebben dat je iets van die 1500 vrije verkoop te pakken kreeg).
Ben in de eerste plaats Ajax supporter, maar omdat Heerenveen om de hoek is, ga ik af en toe nog wel eens naar een wedstrijd van hen, en zo ook de thuiswedstrijd tegen FC Groningen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:21 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Schattig hoe de verliezers elkaar maar napraten. Iedereen heeft het er maar over dat een bepaalde ploeg wel of niet ergens thuishoort. Als iedereen het zo goed weet, waarom is die situatie nu niet zo zoals de verliezers het visualiseren.
De supportersgroepen die anders altijd zo massaal anti-ajax zijn worden opeens rancuneus en gaan lekker anti-groningen zijn. De enige mensen die er echt nuchter onder blijven zijn de Groningers zelf, we hebben immers niks te verliezen. Laat alle verliezers maar eens bij hun eigen cluppie gaan kijken (achter de oren krabben enzo) en dan maar eens wijzen naar andere clubs die het wel voor de wind gaat.![]()
Owjahquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:41 schreef mordradead het volgende:
De trots van het noorden is natuurlijk al Cambuur.
Dat is standaard bij voetbal. Waarom denk je dat AZ ineens zoveel fans heeft.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:25 schreef MaxPower het volgende:
@noca
Natuurlijk is het begrip gloryhunter een rekbaar begrip, maar geef toe: Groningen heeft jarenlang rond de 12/13.000 toeschouwers in het Oosterpark gehad. Ik heb tijdens mijn hele studententijd NOOIT problemen gehad om aan kaarten te komen. En nu met het nieuwe stadion en het behalen van Europees zit het opeens strak vol met 20.000 man. Dan zeg ik: waar waren die 7.000 man toen het slecht ging?
[..]
Voor dit type mensen is het dus ook geen ramp als ze deze wedstrijd missen lijkt me. Als ik sommige berichten mag geloven vergaat de wereld als sommigen er niet bij kunnen zijn.
Natuurlijk krijg je meer fans als het goed gaat. Dat is ook een goede zaak want zo kan je als club doorgroeien. Het punt is dat men in Groningen nu net doet alsof de halve harde kern geen kaarten heeft kunnen krijgen, terwijl dat onzin is. Een handjevol scc-houders die zaten te slapen. Voor de rest zijn het alleen mensen met een clubcard die achter het net vissen. En dat zijn nou juist de mensen die er minder recht op hebben. Ze hebben blijkbaar andere prioriteiten dan elke 2 weken FC Groningen. Dan moet je ook accepteren dat je bij topwedstrijden achter het net vist. Alleen is dit allemaal vrij nieuw in Groningen omdat het daar de afgelopen jaren vrijwel nooit vol zat. Daarom is de verontwaardiging nu een beetje over de top.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:26 schreef Rhapsody het volgende:
Dat is standaard bij voetbal. Waarom denk je dat AZ ineens zoveel fans heeft.
Het zegt al genoeg dat je commentaar levert op wat die Groningen-supporters zingen, aangezien het Thialf-publiek uit Hoerenveen niet verder komt dan: "Vooruit....(stilte)"quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ben in de eerste plaats Ajax supporter, maar omdat Heerenveen om de hoek is, ga ik af en toe nog wel eens naar een wedstrijd van hen, en zo ook de thuiswedstrijd tegen FC Groningen.
Over rancune gesproken: het enige wat de Groningen supporters 'zongen' was boeren boeren, kankerboeren en hamas hamas boerenfriezen aan het gas.
Tis wel een feit dat Groningen het dit seizoen (vooral de 2e helft) beter heeft gedaan dan Heerenveen, maar imo is het niet de trots van het noorden![]()
het is wel moeilijk om respectvol met elkaar om te gaan hè? tjongejonge, steun je club eens op een positieve manier in plaats van af te geven op de tegenstander.. 't maakt het leven én het voetbal er een stuk leuker van!!quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:09 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Het zegt al genoeg dat je commentaar levert op wat die Groningen-supporters zingen, aangezien het Thialf-publiek uit Hoerenveen niet verder komt dan: "Vooruit....(stilte)"
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:10 schreef Cruoninga het volgende:
Mensen die naar voetbal gaan kijken vanwege het succes vind ik nog altijd minder erg dan mensen die geld willen verdienen aan datzelfde succes.
Als je willens en wetens een kaartje hebt gekocht om daar grof geld aan te verdienen ben je in mijn ogen toch behoorlijk asociaal bezig.
Een groene telefoon?quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:57 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Over vanavond. Het weer is prima, mooie aanleiding om er met z'n allen een superavond van te maken. Ik hoop zo dat we winnen van die arrogante k*tclub, maar dat terzijde. Mocht het onverhoopt niet lukken dan zal ik alsnog de longen uit m'n lijf schreeuwen voor onze jongens. Dat hebben ze verdiend. Gisteren al mijn deel Amsterdam gehad, toen mijn groene telefoon is gejat. Ik hoop dat ze er veel plezier mee hebben, ze hoeven dat ding alleen maar ff open te klappen om een mooie foto van Gijs Luirink incl. FC-sjaal te aanschouwen![]()
Ow en verder, ik ben vandaag op het werk bij klanten invoeren 2 keer de postcodelettercombinatie CL tegengekomen, zou het...?
Of gewoon lekkere billekoekquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:04 schreef -Vaduz- het volgende:
Nou ja zeg.Laten we het hier even leuk houden en elkaar op een volwassen manier bestrijden met woorden.
Mooi stukjequote:Trots van het Noorden en Ron Jans vol zelfvertrouwen voor return tegen Ajax
GRONINGS GENIETEN
"Een aangename verrassing." Dat is de korte maar krachtige omschrijving die Ron Jans aan het seizoen van zijn FC Groningen geeft. Want wat de Trots van het Noorden dit seizoen gepresteerd heeft, was ook een regelrechte surprise. Vanavond wacht tegen Ajax de laatste uitdaging van dit feestjaar, als in eigen huis een 2-0 achterstand moet worden weggewerkt. En volgens Jans kunnen er nog best eens gekke dingen gebeuren.
De trainer en zijn selectie werken ontspannen en met vertrouwen toe naar het duel dat kan leiden naar een ticket in de voorronde van de Champions League. "Vooral thuis hebben we dit seizoen een aantal heel goede wedstrijden gespeeld. Dat kunnen we ook tegen Ajax weer. We zijn fit en vol zelfvertrouwen. Niet dat we denken dat we het allemaal wel even gaan doen, zeer zeker niet, maar we geloven er wel in."
Dat FC Groningen dit jaar in de top zou meedraaien, had niemand rond de club durven dromen. "Voor het seizoen hadden we wel het gevoel dat we weer een stap vooruit konden maken, maar dat dit resultaat zou zijn? Nee, daar had niemand hier rekening mee gehouden. We wilden beter presteren dan vorig seizoen, meer niet." Een doelstelling conform de mentaliteit van zowel trainer als club. "Met ambitie, maar ook met realisme", volgens Jans.
Europees voetbal kwam dan ook niet ter sprake. "Intern hebben we in januari wel gezegd dat we graag de play-offs wilden halen. Dat was ook logisch gezien de stand op dat moment. Al was het trouwens nog steeds geen 'moeten'." En die vrijblijvendheid bleef, ook toen de vijfde plaats nadrukkelijk in zicht kwam. Jans: "Dat hadden we niet in eigen hand." Maar omdat in de laatste week alles mee zat, pakte de club zomaar een zeker UEFA-Cupticket.
En dat met een seizoensstart die nou niet echt denderend te noemen was. Alles behalve dat zelfs. Met in de eerste vier wedstrijden nederlagen tegen Sparta en Heracles en slechts een zege, moest de club zich zelfs al lichtjes zorgen maken niet in een gevecht om de onderste plaatsen terecht te komen. Tijdens de thuiswedstrijd tegen PSV kwam de ommekeer. "We wisten dat we moesten winnen om onze slechte seizoenstart om te buigen. Dat lukte, we wonnen met 1-0, en vanaf dat moment is het steeds beter gegaan. Maar als we verloren hadden, dan had het allemaal wel eens heel anders kunnen lopen dit seizoen. Zo dicht ligt het bij elkaar."
De overwinning op de landskampioen zette het team echter op het juiste spoor en na de verhuizing van het geliefde Oosterpark naar de fonkelnieuwe Euroborg, kwam de ploeg helemaal op een roze wolk terecht. In de competitie werd thuis niet meer verloren en zo belandde FC Groningen eigenlijk uit het niets bovenin het linkerrijtje. Terug van weggeweest.
Jans waakt echter voor te veel optimisme voor volgend seizoen. "Ik ben wel een beetje bang dat het verwachtingspatroon voor volgend seizoen te hoog wordt, met name bij de supporters. Wij zijn er dit jaar, maar nog niet elk jaar. Volgend seizoen kunnen we bij wijze van spreken zomaar weer in de middenmoot eindigen. In de grijze middenmoot zelfs. Want clubs zoals wij, daar zijn er wel tien van in de eredivisie."
En het succes van het elftal kan ook een keerzijde hebben. Spelers vallen op en er komt belangstelling voor ze van andere clubs. "Gelukkig liggen de meeste spelers nog lang vast. Als ze toch vertrekken, dan staat daar ongetwijfeld een goed bedrag tegenover waarmee we de selectie voor volgend seizoen weer op peil kunnen brengen of zelfs versterken." Zelf heeft Jans op dit moment nog geen interesse in andere clubs, alhoewel hij ook niet rekent op een eeuwig verblijf in Groningen. "Maar ik heb geen kaartje voor de trainerscarrousel, ik zit hier goed."
Het zijn ook zorgen voor morgen. Nu heerst vooral het genieten. Mocht het tegen Ajax niet lukken, dan is er slechts korte tijd sprake van teleurstelling. "Als we er vanavond dichtbij zijn en het lukt niet, dan zullen we even balen. Maar het was een geweldig jaar en dat zal het ook altijd blijven." Jans hoopt vooral op een fantastische afsluiting van het seizoen tegen Ajax. "Ik ben bij wijze van spreken heel tevreden als we in een spectaculaire wedstrijd met 5-4 winnen." Maar dan volgt de inmiddels befaamde kwinkslag: "Alhoewel, dan vind ik 5-2 toch nog weer leuker..." (bron: De Telegraaf, 03-05-2006)
Het zou leuk zijn. Meer niet. Maar nu spreek ik voor mezelf en de indruk die ik dus heb van FCG supporters om me heen. Eerste negen blijft gewoon de doelstelling en verwachting. Ook na afgelopen seizoen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:30 schreef Eilanden het volgende:
Is dat zo? Verwachten de fans volgend jaar geen plekje bij de eerste 6 of 7?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |