abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37238709
Welkom bij alweer het 16e deel van het centrale topic van dé Trots van het Noorden.

WE GAAN EUROPA IN

Links naar vorige topics:
[centraal] FC Groningen - topic
Centrale FC Groningen - topic deel 2 , richting linkerrijtje
Centrale FC Groningen Topic #3, wat valt er nog te halen?
[Centraal] FC Groningen #4
[Centraal] FC Groningen #5 Een goed begin is het halve werk!
[Centraal] FC Groningen #6 3x op rij winnen in de Kuip
[Centraal]FC Groningen #7 Goodbye Oosterpark O+
[Centraal]FC Groningen #8 Op naar de Euroborg!
[Centraal]FC Groningen #9: De 2e seizoenshelft gaat beginnen
[Centraal]FC Groningen #10: Op weg richting playoffs?
[Centraal]FC Groningen #11: De maand van de waarheid
[Centraal]FC Groningen #12: Playoffs binnen handbereik
[Centraal]FC Groningen #13: Sankoh, topper in spé!
[Centraal] FC Groningen #14: Nevland is back!
[Centraal] FC Groningen #15: We Gaan europa in.

volgende wedstrijden

Play-offs:
Ajax-FC Groningen (woensdag 26 april, 20.15 uur)
FC Groningen-Ajax (woensdag 3 mei, 19.00 uur)

Euroborg
De Groene Hel. Het stadion waar de finale van het EK onder de 21 in 2007 zal worden gespeeld.

FOK!-users in de Euroborg
Cruoninga: vak E
The_Verve: vak E
clauwheee: vak H
Noca : vak H
Prosac: vak CC (rij 2)
MalachiGroningen: vak E
smicer: vak K
Ungeheuer: vak H
Heerlijkheid: servicemedewerker
savelkoul: vak I
Thomas87: vak UU
Joagertje: vak LL
Eightball: vak MM
Art_Core: vak K
RedFever007: vak EE

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_37238827
Laatste twee reacties uit het vorige topic:
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:57
schreef Eilanden het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee oneens. Maar dat de journalist schrijft dat FCG moeiteloos op de been bleef, daar durf ik toch wel om te glimlachen, want op een gegeven moment was het, zoals Jans zelf zei, vrouwen en kinderen eerst!
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:05 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Niet mee oneens

Klopt, maar dat was vooral de laatste 20 minuten. In de eerste wedstrijd en een groot deel van de eerste helft gisteren bleven we vrij makkelijk op de been. Alleen van Gaal zag het anders
pi_37238834
Iedereen spreekt schande, maar wij lachen iedereen uit!
pi_37238888
Ach ja, we gaan ons toch verdorie ook niet langer verdedigen omdat we een goed seizoen draaien? Alsof Europa een paar jaar terug op AZ zat te wachten. Die waren er ook ineens weer.

Ik ga er niet vanuit dat we als winnaar uit de finale komen, maar boeie. Ons seizoen is al meer dan geslaagd. En zo wel, tja
  maandag 24 april 2006 @ 11:21:39 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_37238900
tvp en wat een mooie TT

Hoi van Gaal (voor het geval ie meeleest) Gezellig gisteren op de persconferentie
  maandag 24 april 2006 @ 11:21:51 #6
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37238904
schande dat iedereen denkt dat we niks in de CL te zoeken hebben.

Alleen maar goed voor Groningen, meer sponsoren.. misschien staat er wel weer een Renze op
pi_37239051
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:21 schreef clauwheee het volgende:
Ach ja, we gaan ons toch verdorie ook niet langer verdedigen omdat we een goed seizoen draaien? Alsof Europa een paar jaar terug op AZ zat te wachten. Die waren er ook ineens weer.
Precies. Kan me nog goed herinneren dat Sporting Lissabon niet in De Hout wilden spelen omdat ze dat te kut vonden...
pi_37239392
quote:
FC Groningen deel 16:Zwaaien naar van Gaal!
Van Gaal

[ Bericht 10% gewijzigd door venomsnake op 24-04-2006 12:36:10 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_37239439
Vanavond Buijs bij Voetbal Inside!! Ben benieuwd!!...wel iets meer een prater dan Yuri volgens mij:)
pi_37239653
FC Groningen wereldkampioen! 24 april 2006

Zo, de eerste echte prijs van het seizoen is binnen. En wat voor eentje! Meteen maar een wereldkampioenschap, dat is niet mis. In het uitduel met AZ is FC Groningen gisteren 'wereldkampioen tijdrekken' geworden, aldus de altijd objectieve en goedlachse AZ-trainer Louis van Gaal. Het kampioenschap is de zoveelste bekroning op een toch al fantastisch seizoen van de Groningers.

Op de persconferentie na afloop van het duel stak Van Gaal, die zelf ook nog in de race is voor een kampioenschap met zijn team MediaMarkt, zijn bewondering voor de prestatie van de Groningers niet onder stoelen of banken: "Ik heb nog nooit in mijn leven spelers zo vaak op de grond zien liggen", aldus de oefenmeester. Dat compliment kan FC Groningen in zijn zak steken, want de oefenmeester moet in zijn lange loopbaan toch vele duels hebben gezien, op alle niveaus.

Ron Jans was bescheiden over de wereldprestatie van zijn ploeg: "Och, ik vond het met dat tijdrekken wel wat meevallen. Het hoort bij resultaatvoetbal".

Of en wanneer FC Groningen op de Grote Markt wordt gehuldigd voor het binnenslepen van het prestigieuze wereldkampioenschap, is op dit moment nog niet bekend.
  maandag 24 april 2006 @ 11:53:20 #11
95788 Electrical-Storm
Ondertitels zijn voor mietjes
pi_37239764
Zijn er nog mensen met een Clubcard die NIET naar de wedstrijd tegen Ajax gaan volgende week woensdag? Helaas geven ze maar 1 kaartje per CC mee bij de voorverkoop vrijdag, dus zou mooi zijn als ik nog een extra CC kan regelen, kunnen er nog wat vrienden mee

Uiteraard staat er wel een kleine vergoeding tegenover (sixpack bier ofzo), en een borg lijkt me ook wel handig. Email > rudizoet@gmail.com

Trouwens, heb ook al een Heerenveen CC van iemand geleend, maar op de site van de FC staat dat je hiermee geen ticket kan halen (alleen Veendam en Emmen). Echter, volgens Ticketbox.nl kan het WEL. Iemand die hier meer van weet?
Als wat hierboven geschreven is geen hout snijdt dan ligt dat aan jezelf
  maandag 24 april 2006 @ 11:56:30 #12
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_37239860
Leuke topictitel jongens!
  maandag 24 april 2006 @ 11:56:40 #13
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37239861
voor zover ik weet, is het tot nu toe altijd mogelijk geweest 1 kaartje te halen met een SCC van Heerenveen, Veendam of Emmen..

misschien dat ze dit keer geen Friezen in het stadion willen?
  maandag 24 april 2006 @ 12:00:09 #14
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37239981
ghehehehe.. mooi stukje op een AZ forum, waar sommige personen ook nog eens serieus op in gaan

Na de vele kritiek op de play offs dit seizoen overweegt de KNVB voor volgend seizoen een nieuwe opzet. "Eentje waarbij de ontknoping pas helemaal op het einde valt", aldus Kessler. Aan het einde van de competitie wordt immers een klassement gemaakt van wie de meest doelpunten heeft gescoord tegen de als nummer 18 geeindigde club. Bij ex aequo tellen de resultaten mee tegen de nummer 17 en dit rijtje gaat zo door tot dit vertaalt is naar een nieuwe eindrangschikking. Wie daarin eerste staat, is de nieuwe kampioen, wie tweede wordt, speelt voorronde Cl enz. "Wij denken dat daarmee de spanning tot op het einde gewaarborgd blijft", gaat Kessler verder. "Het zal de clubs ook meer aanzetten tot aanvallend voetbal, want het aantal doelpunten zullen van doorslaggevende aard zijn. Dit kan het spektakel voor het publiek alleen maar ten goede komen". Kessler verwacht net zoals bij de play offs weinig tegenkanting van de clubs zodat het systeem zonder problemen volgend seizoen in kan worden gevoerd.
  maandag 24 april 2006 @ 12:00:45 #15
142400 RedFever007
pi_37240004
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:41 schreef no_nickname het volgende:
Vanavond Buijs bij Voetbal Inside!! Ben benieuwd!!...wel iets meer een prater dan Yuri volgens mij:)
YESS ik ga kijken
Buijs

edit- Zo zal het wel ongeveer gaan:

Barabare: "Danny Buijs leuk dat je er bent"
Buijs "Ja bedankt"
Barbara: "Maar Johan wat vind jij nou van Buijs"
Snor: "Ach voor Groningen is het een hele aardige voetballer hoor"
Barbara: "Maar wanneer gaat Buijs naar Ajax"
Snor: "Ach het is een leuke provincieclub voetballer maar voor Ajax is hij te beperkt"
Barbara: "Danny denk jij dat Danny Blind volgend jaar nog coach van Ajax is?"

[verder ajax geblaat....... ]

[ Bericht 60% gewijzigd door RedFever007 op 24-04-2006 12:06:32 ]
  maandag 24 april 2006 @ 12:06:58 #16
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37240143
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:00 schreef Prosac het volgende:
een AZ forum
Linkje?
pi_37240193
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:56 schreef Doezelhaar het volgende:
Leuke topictitel jongens!
Jongens

maandag 24 april 2006 @ 12:09:10 #18
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37240206
http://www.azfanpage.nl

@Redfever

Denk dat ze bij Danny aan het slechte adres is, constant over Ajax praten.. Maar het zal wel weer erg vaak over die club gaan inderdaad
pi_37240241
quote:

Ja inderdaad, Danny maak je niet blij met geblaat over Ajax
pi_37240274
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:21 schreef Prosac het volgende:
schande dat iedereen denkt dat we niks in de CL te zoeken hebben.
Uit het Groningenkamp kwamen in 2000 dezelfde reacties hoor, toen wij de CL ingingen.

en uiteindelijk hadden we er ook niks te zoeken, maar het was wel leuk!
  maandag 24 april 2006 @ 12:11:41 #21
142400 RedFever007
pi_37240276
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:09 schreef Prosac het volgende:
http://www.azfanpage.nl

@Redfever

Denk dat ze bij Danny aan het slechte adres is, constant over Ajax praten.. Maar het zal wel weer erg vaak over die club gaan inderdaad
Klopt Danny is een Feyenoorder he
  maandag 24 april 2006 @ 12:13:53 #22
142400 RedFever007
pi_37240332
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:11 schreef MaxPower het volgende:

[..]

haha daarom zal wel lache zijn
  maandag 24 april 2006 @ 12:16:19 #23
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37240395
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:11 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Uit het Groningenkamp kwamen in 2000 dezelfde reacties hoor, toen wij de CL ingingen.

Persoonlijk vond ik dat wel leuk.. Willem II en Heerenveen naar de CL.
eens wat anders.

Temeer omdat Ajax toen ook 'gewoon' 5e eindigde.
  maandag 24 april 2006 @ 12:17:18 #24
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37240422
Ik ben wel voor AZ, maar ii vind dat Groningen dit dubbel en dwars verdiend heeft. Kan ik echt alleen maar waardering voor hebben
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37240665
quote:
verheug me ook wel op vanavond.

Buijs
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_37241365
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:11 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Klopt Danny is een Feyenoorder he
Een Groninger bedoel je
pi_37241462
Ik verheug me trouwens enorm op de VI van deze week.

alleen hopen dat ie niet alleen vol staat van fey-ajax
  maandag 24 april 2006 @ 13:09:47 #28
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37241851
Als er iemand is die een CC anders dan van Groningen, ADO of Feyenoord een ochtendje aan mij wil uitlenen
pi_37242578
* Ungeheuer zwaait deze keer wel mee.
pi_37243465
quote:
Vermist: snoepgoed Kenneth Perez

Heeft FC Groningen gistermiddag snoepgoed van AZ-er Kenneth Perez uit de kleedkamer gejat? Dat is de prangende vraag die blijft hangen na het radio-interview van de Deen. Als een kleuter wiens lollie net gestolen was, reageerde Perez furieus op uitschakeling van AZ en in plaats van de hand in eigen boezem te steken, was het natuurlijk allemaal de schuld van de play-offs en van FC Groningen.

AZ'er Kenneth Perez liet zijn frustraties over het falen van zijn eigen ploeg in de play-offs de vrije loop: "Denk je dat Europa op FC Groningen zit te wachten?", luidde zijn conclusie. "Als FC Groningen de Champions League haalt, denk ik dat de play-offs al na een jaar worden afgeschaft", vervolgde de Deense aanvaller. "In Nederland vinden we misschien dat ze goed gespeeld hebben, maar ik denk vanuit het oogpunt van de UEFA dat dit de laatste keer is dat FC Groningen zo de voorronde van de Champions League zou halen."

Kortom: het ontbreekt Perez aan zelfkritiek (wat wil je ook met zo'n trainer?) en het is een schande dat de Champions League nu geen kennis maakt met dat geweldige AZ uit Alkmaar. En dat is allemaal de schuld van de play-offs en van FC Groningen!

Pikant detail is dat Perez volgend jaar voor Ajax uitkomt. De Amsterdammers zijn nog wel in de race voor een plekje in de voorronde van de Champions League en moeten daarin afrekenen met... FC Groningen. Daar zijn we weer!

Perez weet inmiddels hoe lastig die tegenstander kan zijn en ziet zijn kansen voor deelname aan de Champions League van volgend seizoen danig slinken. Dat worden nog een spannend weekje voor Kenneth. Gelukkig is er ook nog goed nieuws: qua arrogantie zal Perez weinig aanpassingsproblemen kennen in Amsterdam.
http://www.trotsvanhetnoorden.nl/index.php?ACT=show&id=423

maandag 24 april 2006 @ 14:04:24 #31
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_37243623
Ajax gaat makkelijk over Groningen heenwalsen.
Alles beter dan die gemaakt grappige Ron Jans Europa insturen, hij lijkt trouwens veel te veel op Graaf Tel.

Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_37243977
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:04 schreef Baklap het volgende:
Alles beter dan die gemaakt grappige Ron Jans Europa insturen
Dan heb ik nog nieuws voor je...
pi_37244090
En we zwaaien met z'n allen naar Baklap!
  maandag 24 april 2006 @ 14:21:08 #34
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37244112
Prima.
Bernie en ik zijn tof.
pi_37244127
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:20 schreef clauwheee het volgende:
En we zwaaien met z'n allen naar Baklap!
pi_37244953
Groningen voor de CL
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 24 april 2006 @ 14:51:22 #37
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37245007
Zo, de seizoenskaarten zijn geregeld, waarvoor hartelijk dank aan twee Heerenveenfans
Is het uitvak in de Arena 416/417 ? Dan zal ik eens kijken of ik kaarten kan kopen voor 415
  maandag 24 april 2006 @ 15:19:12 #38
70256 Baklap
pi_37245857
Ok ok
*terugzwaait

En toch lijkt hij op Graaf Tel.
pi_37245980
Ook nog maar even hier. De discussie wordt immers gevoer over veel platformen:
quote:
FC Groningen is de redding van het Nederlands voetbal

FC Groningen heeft dit seizoen in den lande veel respect geoogd. Met passie, beleving en vaak een goed uitgewerkte speelwijze ontpopte de mannen van Ron Jans zich als een geduchte tegenstander voor elke eredivisionist. Ja, het Nederlands voetbal kon FC Groningen er goed bij hebben als de aardige outsider die onder de nationale top de competitie nog spannender maakte dan die al was. Voor de groen-witten werd het seizoen bekroond met een vijfde plek en de daarmee komende deelname aan de Uefa Cup. Voetbalminnend Nederland gunde het de ploeg die zijn rol als grille subtopper zo goed had ingevuld met strijd en inzet.

Toen volgde nog de play-offs. Een idee van de bond om de spanning tot het laatste moment te behouden. Alle clubs stemde ermee in, de extra inkomsten waren immers meer dan welkom in een sportwereld waarin de commercie steeds meer de boventoon voert. Het topteam van AZ hoefde alleen nog maar even te bevestigen dat ze, na PSV, de beste waren. Voor wat extra centen nog even een subtoppertje aan de kant zetten, mooi systeem toch?

Het liep echter anders. De honger van de borgbewoners bleek nog niet gestild en de groen-witte strijdmacht deed het net achter doelman Timmer meermalen trillen. Toen sloeg de stemming in voetballand om. Het clubje dat zo aandoenlijk had meegedaan in de subtop begon ineens serieus aan de stoelpoten van de grote jongens te zagen. Ho! Dat was toch zeker niet de bedoeling! Leuk dat FC Groningen aardig meedeed onder ’s lands topteams, maar de equipe van Jans moest toch zeker wel zijn plaats kennen. Binnen één wedstrijd was de algemene opinie over Groningen veranderd van de sympathieke subtopper die de competitie in de breedte verrijkte tot de gluiperige dieven die het belang van het Nederlandse voetbal in gevaar brachten. En dat enkel door te doen wat elke sportman nastreeft te doen: winnen.

Passie, strijd en inzet. Nevland die van twintig meter komt aanstormen om een sliding in te zetten waarmee hij de bal verovert. Sankoh die als een onverzettelijke rots zijn indrukwekkende verschijning voor elke nationale topspits gooit. Buijs die zich vastbijt in de kuiten van de tegenstander. Bruno Silva die opstormt langs de zijlijn en de luie linksbuiten dwingt tot vies verdedigingswerk.
Voor de primadonna’s van AZ was het allemaal te veel en de voetbalmachine van Van Gaal was na de eerste play-off ronde al uitgeschakeld. Men was het er al snel over eens: een schande dat een stel door de modder rollende boeren het oogstrelende Alkmaar-Zaanstreek de Champions League onthouden heeft! Groningen was de ramp voor het nationale voetbal. De club zou zeker de Uefa-coëfficiënt flink laten kelderen.

In feite legde juist FC Groningen de zwakte van het Nederlands voetbal op overduidelijke wijze bloot. De club sloeg de nationale top een bloedneus en de nationale top reageerde zoals een kind van vier reageert wanneer je hem zijn lolly afpakt. De mentale onverzettelijkheid ontbreekt. Ook de sportpers was verontwaardigd. In Nederland dienen de kleinere clubs in dienst te spelen van de groten. Zij moeten immers vaderlands eer hoog houden in Europa.
Maar was het niet juist deze mentaliteit die AZ dit seizoen de kop kostte in de Europa Cup? Een minder voetballende ploeg strafte het gebrek aan scherpte en beleving keihard af. De haast arrogante manier hoe de Alkmaarders tegen Betis Sevilla over het veld liepen, lijkt een product te zijn van de verhoudingen in de eredivisie. De topclubs hoeven immers maar zelden tot het gaatje te gaan tegen de kleintjes en missen zo de scherpte die de topclubs uit Italië, Engeland, Spanje en Duitsland wel kunnen opbrengen. In die landen doen de kleine broeders er immers wel alles aan om het de landelijke voetbalelite het leven zuur te maken. Een houding die ook door de media aangemoedigd wordt.

Dat betaalt zich uit. Zelfs als de Italianen op technisch vlak voor de Nederlanders onder doen, weten zij hoe ze een wedstrijd dienen te winnen doormiddel van psychologische oorlogsvoering. Ajax, Feyenoord, PSV en AZ hebben deze essentiële kneepjes van het vak niet onder de knie en verspelen dan ook onze Europese plaatsen ten opzichte van de genoemde toplanden. Maar met de opkomst van FC Groningen rijst ook de hoop op herstel. De noorderlingen hebben AZ verslagen met de strijdwijze die de rood-witten waarschijnlijk ook dit jaar de kop gaat kosten in de Uefa Cup. Als deze lijn zich echter op binnenlands niveau voortzet zullen de topclubs zich er wel tegen moeten wapenen. Er komt selectiedruk te staan op het ontwikkelen van een scherpere, slimmere speelwijze. Een speelwijze die zich in Europa gaat uitbetalen en onze Uefa-coëfficiënt weer zal doen stijgen.
Het moge duidelijk zijn, FC Groningen is de redding van het Nederlands voetbal.
pi_37246115
Ga maar lekker UEFA spelen, beter voor jullie en voor Nederland
  maandag 24 april 2006 @ 15:30:19 #41
142400 RedFever007
pi_37246222
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:22 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Mooi verhaal

Bron?
pi_37246360
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:51 schreef detulp050 het volgende:
Zo, de seizoenskaarten zijn geregeld, waarvoor hartelijk dank aan twee Heerenveenfans

Ach ja wat weer een rivaliteit
  maandag 24 april 2006 @ 15:41:33 #43
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37246581
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:26 schreef VoreG het volgende:
Ga maar lekker UEFA spelen, beter voor jullie en voor Nederland
Dat lees ik nou overal.. en slaat nergens op. Een overwinning in de UEFA cup is evenveel coefficient punten waard als een overwinning in de CL..

Met in het achterhoofd houdend dat iedereen die het bovenstaande roept graag die 2 championsleague plekjes wil houden/uitbreiden.. kun je gewoon beter de tradionele clubs de UEFAcup insturen

kortom.. Ajax ga maar lekker UEFAcup spelen, beter voor het landsbelang!
  maandag 24 april 2006 @ 15:56:30 #44
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37246970
"Binnen één wedstrijd was de algemene opinie over Groningen veranderd van de sympathieke subtopper die de competitie in de breedte verrijkte tot de gluiperige dieven die het belang van het Nederlandse voetbal in gevaar brachten. En dat enkel door te doen wat elke sportman nastreeft te doen: winnen."

Ik had het niet beter kunnen formuleren.
  maandag 24 april 2006 @ 15:58:54 #45
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_37247050
Louis!

Ik denk dat het een strijdlustige pot wordt woensdag met een 2-1 verlies, maar in de Euroborg winnen wij met veel passie en beleving met 1-0 .

Ach en al gaat het wat anders, we gaan sowieso Europa in !

[ Bericht 2% gewijzigd door Bullet-tooth op 24-04-2006 16:10:23 ]
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_37247098
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:41 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dat lees ik nou overal.. en slaat nergens op. Een overwinning in de UEFA cup is evenveel coefficient punten waard als een overwinning in de CL..

Met in het achterhoofd houdend dat iedereen die het bovenstaande roept graag die 2 championsleague plekjes wil houden/uitbreiden.. kun je gewoon beter de tradionele clubs de UEFAcup insturen

kortom.. Ajax ga maar lekker UEFAcup spelen, beter voor het landsbelang!
Groningen heeft weinig kans om punten te scoren in de CL en nog wel een degelijke kans in de UC. Ajax heeft dan nog wel een kans om punten te scoren in de CL.

Ajax CL en Groningen UC zou dan beter zijn
pi_37247168
Danny Blind gaat Don Gans tactisch overmeesteren. De Godenzonen zullen de tweestrijd domineren en genadeloos over de groenwithemden heenwalsen!
  maandag 24 april 2006 @ 16:05:38 #48
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_37247266
vind FC Groningen een erg mooie club! Kan me de tijd heugen dat ze eerste divisie speelden en er ook steevast 10.000 man op de tribune zat.
jammer van die huldiging in het centrum, beetje overdreven....
maar vergeleken met andere clubs als twente, nac en utrecht steekt groningen daar wat mij betreft bovenuit....vgaal is gewoon een jaloerse oude man aan het worden die voelt dat ie geen grote successen meer gaat behalen in zijn carriere...
pi_37247371
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:05 schreef Backdoorman het volgende:
Waarom? Voor een club als Groningen staat Europees voetbal halen zo'n beetje gelijk aan het winnen van de CL voor Ajax.
  maandag 24 april 2006 @ 16:12:09 #50
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_37247465
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:02 schreef marsu het volgende:
Danny Blind gaat Don Gans tactisch overmeesteren. De GJodenzonen zullen de tweestrijd domineren en genadeloos over de groenwithemden heenwalsen!
Ik neem aan dat je zelf nu ook in een scheur ligt als je dit zo terug leest?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_37247512
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Waarom? Voor een club als Groningen staat Europees voetbal halen zo'n beetje gelijk aan het winnen van de CL voor Ajax.
Dat betwijfel ik
  maandag 24 april 2006 @ 16:15:41 #52
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_37247574
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:13 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik
Ach ja, de arrogantie van jullie. Jullie geven pas een feestje op de Dam als ook de Supercup binnen is? Want de CL-winnen dat hoorden jullie de afgelopen 5 jaar al te doen, maar ja jullie werden steeds zo ongelukkig uitgeschakeld .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  maandag 24 april 2006 @ 16:15:54 #53
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37247582
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:00 schreef VoreG het volgende:

[..]

Groningen heeft weinig kans om punten te scoren in de CL en nog wel een degelijke kans in de UC. Ajax heeft dan nog wel een kans om punten te scoren in de CL.

Ajax CL en Groningen UC zou dan beter zijn
Niet eens.. ik hou namelijk rekening met het feit dat Ajax verder kan komen in Europacup dan Groningen en zo alle punten die we niet pakken in de CL, gecompenseerd en verdubbeld ofzo worden door de toppers
pi_37247591
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:13 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik
Waarom? Jij hebt geen benul hoe het als supporter van een subtopper is.
pi_37247622
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:15 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Ach ja, de arrogantie van jullie. Jullie geven pas een feestje op de Dam als ook de Supercup binnen is? Want de CL-winnen dat hoorden jullie de afgelopen 5 jaar al te doen, maar ja jullie werden steeds zo ongelukkig uitgeschakeld .
Nee ik bedoel het winnen van de CL is een veel grotere prestatie dan het kwalificeren voor europees voetbal. Voor RBC zou dat in gelijke verhouding staan, maar voor een club als Groningen niet
pi_37247651
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:15 schreef Prosac het volgende:

[..]

Niet eens.. ik hou namelijk rekening met het feit dat Ajax verder kan komen in Europacup dan Groningen en zo alle punten die we niet pakken in de CL, gecompenseerd en verdubbeld ofzo worden door de toppers
Agh stik
pi_37247774
quote:
Maduro niet tegen FC Groningen

Hedwiges Maduro zal woensdag niet meespelen in de eerste wedstrijd van de finale van de play-offs, tegen FC Groningen. De middenvelder heeft teveel last van de enkelblessure, die hij zondag tegen Feyenoord opliep. De vraag is of Maduro de bekerfinale tegen PSV zondag 7 mei haalt. Ook Rosales, Grygera, Trabelsi, Sneijder (allen geblesseerd) en Pienaar ontbreken woensdag.
pi_37247797
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zo goed speelt Maduro de laatste tijd niet, dat Vermaelen er misschien niet bij is kan wel een probleem vormen
pi_37247810
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
"Binnen één wedstrijd was de algemene opinie over Groningen veranderd van de sympathieke subtopper die de competitie in de breedte verrijkte tot de gluiperige dieven die het belang van het Nederlandse voetbal in gevaar brachten. En dat enkel door te doen wat elke sportman nastreeft te doen: winnen."

Ik had het niet beter kunnen formuleren.
haha ja je mag veel maar zodra je Ajax gaat bedreigen .
pi_37247887
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:22 schreef VoreG het volgende:

[..]

Zo goed speelt Maduro de laatste tijd niet, dat Vermaelen er misschien niet bij is kan wel een probleem vormen
Ik vind het ontbreken van Rosales ook niet zo erg.
  maandag 24 april 2006 @ 16:27:53 #61
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_37247989
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

mwah, ik vind europees voetbal halen geen prijs. als mijn club den haag europees zou halen zou ik ook uit m'n dak gaan en in het stadion lekker los gaan maar je hoeft dan niet een ploeg te gaan huldigen. een prijs is de knvb beker winnen, landskampioen worden of de titel in de eerste divisie.
maar nogmaals: hulde voor groningen, goed seizoen en bovendien staan de supporters me daar wel aan!
pi_37248506
Woensdag gewoon de schade beperkt houden en dan thuis toeslaan.
pi_37249947
Beschouw zwaait met de trots van het Noorden mee naar Van Gaal

maandag 24 april 2006 @ 17:32:59 #64
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_37250084
Groningen maakt geen schijn van kans.
  maandag 24 april 2006 @ 17:33:37 #65
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_37250104
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:28 schreef Beschouw het volgende:
Beschouw zwaait met de trots van het Noorden mee naar Van Gaal

[afbeelding]
Allemaal criminelen bij de supporterschare?
pi_37250264
We houden de gemoederen wel bezig

Heerlijk
pi_37250274
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:22 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Wie heeft dit geschreven?
pi_37250421
Wie het ook geschreven heeft, wat een verdomd goed stuk zeg!
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_37250463
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:44 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
Wie het ook geschreven heeft, wat een verdomd goed stuk zeg!
Dat bedoel ik
pi_37250560
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:46 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Dat bedoel ik
Laat mij als nieuwkomer nog even vrolijk juichen trouwens:

GRONINGEN!

En Ajax? Ach. Ajax. Grote kans dat ze ondanks AZ's nederlaag, tóch in dezelfde val trappen door de FC ruimschoots te onderschatten. Maar, dat zal woensdag uitwijzen.
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
  maandag 24 april 2006 @ 18:02:25 #71
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37250956
Mooi stukkie idd. Zo is het trouwens wel, Groningen is ineens het stomme clubje dat AZ uitschakeld. Eigen schuld
pi_37254136
Ik ben blij met Groningen en met willekeurig iedere club die AZ uitschakelt hoor Noca. Maar Groningen vind ik nog leuker, dankzij ome Ron Jans en Danny de Alblasserdammer!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37254637
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:48 schreef methodmich het volgende:
Ik ben blij met Groningen en met willekeurig iedere club die AZ uitschakelt hoor Noca. Maar Groningen vind ik nog leuker, dankzij ome Ron Jans en Danny de Alblasserdammer!
  maandag 24 april 2006 @ 20:38:21 #74
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_37256240
Groningen rules!
Paan!
pi_37257105
quote:
Jong FC Groningen kampioen Eerste Divisie A

De beloften van FC Groningen zijn vanavond in Euroborg onder het toeziend oog van zo'n 2.500 toeschouwers kampioen geworden van de Eerste Divisie A. De kampioenswedstrijd werd met 4-2 gewonnen van Cambuur Leeuwarden.
pi_37257248
Ja ik zag het, leuk voor die jongens. Best wat publiek ook nog!
pi_37259929
Zometeen Studio Sport, ze gaan de stemming peilen in Alkmaar
pi_37260108
Tegelijk met VI?
pi_37260932
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:00 schreef clauwheee het volgende:
Tegelijk met VI?
Herhaling komt wel na 0:00 uur.
pi_37262859
quote:
HOE HET OOK HAD GEKUND

“Dames en heren van de pers, alvorens ik in wil gaan op de terechte nederlaag tegen FC Groningen, wil ik eerst mijn gewaardeerde collega Jans feliciteren met de overwinning.”

Louis van Gaal staat op, klopt Jans een paar keer op de schouder en schudt hem vervolgens langdurig de hand, terwijl hij zijn gezicht draait naar het persvolk. Deze handelingen worden vereeuwigd door tientallen fotocamera’s en van de flitsende lampen lijkt het even te weerlichten in het te kleine perskamertje van het AZ-stadion.

Dan neemt Van Gaal weer plaats en begint aan een lang betoog.

“Ron Jans heeft zijn spelers perfect geïnstrueerd. Al in Groningen kregen wij nauwelijks voet aan de grond, hoewel niet-kenners hadden kunnen vaststellen dat wij een overwicht hadden. Dat was maar schijn. Weliswaar kwamen wij talrijke keren dreigend voor het doel, maar ik wil dat geen kansen noemen. Het waren meer mogelijkheden. Als voorbereding op de play-offs had ik een aantal vaste waardes van mijn ploeg rust gegund. Zo hebben Perez, Van Galen en in mindere mate ook Shota Arveladze mogen genieten van een welverdiende rust. Achteraf moet ik bekennen dat het een verkeerde keuze is geweest. De Groningenspelers waren feller, meer bezeten en in een roes, veroorzaakt door het plaatsen voor diezelfde play-offs. Ik heb me daar op verkeken. Als dan Fledderus en Van der Linden doelpunten scoren, waar zelfs een trainer van AZ van kan genieten, moet ik toegeven dat de 3-1 overwinning van Groningen meer dan terecht was. Zulke doelpunten zie je namelijk niet alle dagen en trouwens, ook de eerste van Cornelisse mocht er wezen. Het gestolen frommeldoelpunt van Jaliens gaf de burger weer wat moed, maar na de wedstrijd van vandaag is het over en sluiten voor AZ. Het kan verkeren, zei Bredero. Ook vandaag heeft collega Jans het perfect aangepakt. Alsof de Groningers al jaren ervaring hebben opgedaan in het Europa Cup voetbal speelden zij perfect in op de omstandigheden. Natuurlijk hebben wij druk uitgeoefend en getracht op de helft van de tegenstander te spelen, maar wij stuitten telkens op een muur. Een muur van Groningenverdedigers. Begrijp me goed, vrienden van de pers; dit is niet mijn stijl van voetballen. Ik houd meer van 4-3-3, het veld breed houden en spelen op de helft van de tegenstander. Nou, gespeeld op de helft van de tegenstander hebben we. Maar gevaarlijk werden we, evenals eerder in Groningen, niet. De goal van Koevermans gaf vertrouwen en die van Shota Arveladze nog meer, maar u mag best weten dat ik op dat moment al tegen mijn assistent Martin Haar had gezegd dat het er niet in zat, vandaag. Mijn voorspelling bleek uit te komen. Even later kopte Danny Buijs de bal achter Timmer. Het was nota bene de eerste keer dat Groningen een doelrijpe kans kreeg. Een afwerking tegen een zulk hoog percentage rechtvaardigt de uiteindelijke zege van Groningen. Nou ja zege.., wij hebben gewonnen vandaag. Maar Groningen gaat door en treft nu mijn cluppie uit Amsterdam. Niemand hield dit vooraf voor mogelijk, en eerlijk gezegd, ik ook niet. Maar ere wie ere toekomt: Ron Jans heeft blijkbaar zijn zaakjes goed voor elkaar”.

Van Gaal staat nogmaals op, klopt een verbouwereerde Jans weer op zijn schouder, gaat zitten en neemt een slok van zijn bacardi-cola. “Zijn er nog vragen, heren?”
pi_37264996
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:56 schreef savelkoul het volgende:
Zometeen Studio Sport, ze gaan de stemming peilen in Alkmaar
Heb er niks van gezien, was er nog iets bijzonders?
  maandag 24 april 2006 @ 23:45:32 #82
Tikt nog steeds...
pi_37265104
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:54 schreef Beschouw het volgende:

[..]
Mooi Stukkie!
Paan!
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:40:26 #83
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37272568
Haha leuk Beschouw
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:43:10 #84
142400 RedFever007
pi_37272652
Haha die Buijs in VoetbalInsite over dat ie naar Ajax zou gaan

Barabara helemaal beduust van het feit dat iemand niet naar Ajax wil
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 25 april 2006 @ 12:02:14 #85
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_37274921
Eigenlijk klopt het zo wel ...
Utrecht verdiende die 5e plaats helemaal niet. We zijn echt zo bagger aan het spelen, Groningen die doet er in ieder geval nog wat mee en verslaat AZ gewoon keihard, was utrecht toch nooit gelukt

een FCU fan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:16:36 #86
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_37275372
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:02 schreef paultjuhhh het volgende:
Eigenlijk klopt het zo wel ...
Utrecht verdiende die 5e plaats helemaal niet. We zijn echt zo bagger aan het spelen, Groningen die doet er in ieder geval nog wat mee en verslaat AZ gewoon keihard, was utrecht toch nooit gelukt

een FCU fan
Ja, en omdat FCU vantevoren wist dat Groningen sterker zou zijn tegen AZ dachten ze gewoon de laatste drie wedstrijden Kom, die gaan we gewoon lekker met z'n allen verliezen. Dat kost de club ook helemaal geen geld en Groningen die heeft al zo lang geen Europees gespeeld en die kunnen ook nog wel een extra zakcentje gebruiken

Wat ben jij een huilie Paul
pi_37275418
quote:
Vermoeid, maar nog steeds gretig

Alle spelers in selectie FC Groningen zijn fit

Het gaat slag op slag met FC Groningen. Vorige week zondag de finale om de vijfde plaats tegen FC Twente, vervolgens donderdag en zondag de zware dubbelontmoeting tegen AZ en morgenavond staat Ajax in de Arena voor de deur. Een slopend voetbalprogramma zogezegd. Waarbij de successen zich voor de Trots van het Noorden aaneenrijgen, maar wordt de vermoeidheid intussen niet de grootste vijand?

”Ach, dat valt mee”, zegt Danny Buijs na afloop van de uitlooptraining van gisterochtend. ”Natuurlijk is het zwaar in de laatste wedstrijden, maar in het hoofd zijn we nog fris, hoor.” Hetgeen trainer Ron Jans beaamt. ”Ik trof een vermoeide groep aan, maar wel een groep die nog heel gretig is. En dat is een goed teken.

Dat de vermoeidheid toeslaat, is volstrekt normaal. Je ziet het ook aan de kwaliteit van het voetbal. Er zijn spelers die wat meer rustmomenten moeten nemen. Maar daar zitten de andere ploegen ook mee, hoewel Ajax wellicht een iets rustiger wedstrijd had tegen Feyenoord dan wij tegen AZ.”

Jans gelooft niet dat de vermoeidheid een grote factor gaat spelen in de Arena. Wel houdt hij zijn spelers goed in de gaten en hij heeft daarbij mogelijkheden om spelers te kiezen die wat minder gespeeld hebben en dus wat meer vermogen over hebben. ”Maar het is niet zo dat er spelers zijn die het niet meer aan kunnen. Sterker, iedereen is fit.”

FC Groningen is nog niet zover dat het op wetenschappelijke manier te werk gaat in het bestrijden van opkomende vermoeidheid. Volgens clubarts Gekie Meins wordt bijvoorbeeld geen kreatine toegediend. ”Kreatine is een stof dat op langere termijn voor meer kracht en uithoudingsvermogen zorgt, dus dat is niet aan de orde. Maar dat gebruiken we bij FC Groningen ook niet.”

Ron Jans daarover: ”Nee, daar doen we niet aan. Ik denk wel dat we in de toekomst wat meer wetenschappelijk te werk zullen gaan, maar dat moet zich allemaal nog ontwikkelen. Onze spelers hebben themadagen gevolgd over voedingsleer en hebben dingen geleerd over rust, voeding, drinken en dergelijke. Ik heb de indruk dat ze daar goed mee omgaan, dat ze er wel naar leven. Het is een zware periode, maar ook een heel mooie periode. En we willen hoor, ook tegen Ajax zullen we er weer staan.”

FC Groningen heeft vanmiddag (aanvang 14.00 uur) nog een training in het Oosterpark, daarna reist de groep af naar een hotel in het westen ter voorbereiding op de eerste wedstrijd tegen Ajax. (bron: DvhN, Paul Zweverink)
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 25 april 2006 @ 12:56:10 #88
80791 crew  Paul
pi_37276547
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:16 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Ja, en omdat FCU vantevoren wist dat Groningen sterker zou zijn tegen AZ dachten ze gewoon de laatste drie wedstrijden Kom, die gaan we gewoon lekker met z'n allen verliezen. Dat kost de club ook helemaal geen geld en Groningen die heeft al zo lang geen Europees gespeeld en die kunnen ook nog wel een extra zakcentje gebruiken

Wat ben jij een huilie Paul
Het is toch beter zo , utrecht was kansloos geweest tegen AZ
pi_37276864
paultjuhhh dat weet je niet en boeie verder. Ga daar lekker in je eigen topic over lullen, al heb ik het idee dat ze er daar ook niet op zitten te wachten

OT: moe zullen ze vast wel zijn, maar net wat er in het stuk staat: in het hoofd zijn ze fris en de selectie is verder fit dus no problem. Daar zijn het sportmensen voor. Goed dat ze vanmiddag al weg gaan, scheelt morgen weer in de voorbereiding.

Ik baal dat Noca en ik niet mee kunnen, ik kan geen vrij meer krijgen Maar dan maar lekker in de kroeg kijken...

Hopen dat ze morgen een redelijk resultaat neer kunnen zetten. Misschien dat we dan thuis kans hebben om het te halen. Mocht het morgen verkeerd gaan, dan rest ons volgende week in de Groene Hel een warm onthaal voor het prima seizoen. Maar dat gebeurt vast, ongeacht hoe we er voor staan. Daar ben ik niet bang voor
pi_37277040
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:54 schreef Beschouw het volgende:

[..]
pi_37277203
Ik hoop dat Louis van G. ook in dit topic komt Beschouw... kan hij z'n gemiste kans teruglezen...

Maarja ik ben bang dat L. Van Gaal nooit een man met waardigheid en respect zal worden...
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:26:09 #92
95788 Electrical-Storm
Ondertitels zijn voor mietjes
pi_37277397
Klote, net FC receptie gebeld

CC van Heerenveen kan dit keer niet worden gebruikt om kaartje te kopen. Wel raar, dacht dat dit bij alle duels in de reguliere competitie anders was? Hoop dat ik nog iemand kan vinden die z'n FC Grun CC tijdelijk kan missen, anders zit ik volgende week in m'n eentje :p
Als wat hierboven geschreven is geen hout snijdt dan ligt dat aan jezelf
pi_37277463
Deze was nog niet langs gekomen hier

Let vooral even op de tweede alinea
pi_37277776
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:28 schreef savelkoul het volgende:
Deze was nog niet langs gekomen hier

[afbeelding]

Let vooral even op de tweede alinea
ach ja.. hoezo arrogant?
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:06 schreef clauwheee het volgende:

OT: moe zullen ze vast wel zijn, maar net wat er in het stuk staat: in het hoofd zijn ze fris en de selectie is verder fit dus no problem. Daar zijn het sportmensen voor. Goed dat ze vanmiddag al weg gaan, scheelt morgen weer in de voorbereiding.

Ik baal dat Noca en ik niet mee kunnen, ik kan geen vrij meer krijgen Maar dan maar lekker in de kroeg kijken...
Mooi dat ze vanmiddag al die kant op gaan idd, want de wedstrijd van zondag zit echt nog wel in de benen. Vanavond lekker gemasseerd worden, een nacht goed slapen, morgen nog een dag rustig aan en dan er weer in knallen tegen de neuzen.

Het zou mooi zijn als we daar een keer kunnen scoren. 2-1 verlies zou ik bv erg tevreden mee zijn. dan thuis afmaken in de groene hell.

Er gaan flink wat grunn supporters mee naar de UFO om ze erdoor te helpen.

Jammer dat jullie niet mee kunnen, maar in de borg wordt het ook genieten hoor.

[ Bericht 28% gewijzigd door venomsnake op 25-04-2006 13:49:41 ]
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:47:40 #95
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37278098
reserve amsterdammers

2-1 verlies zou ik zeker mee kunnen leven.. nog liever zie ik een gelijkspel. Maar minimaal (lees 1 goal) minder, zou niet zo erg zijn vermoed ik..

hoewel je thuis dan wel met 2 verschil moet gaan winnen
pi_37278143
In hoeverre hebben jullie vertrouwen in de winst? En daarna de CL voorrondes?
pi_37278260
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:49 schreef VoreG het volgende:
In hoeverre hebben jullie vertrouwen in de winst? En daarna de CL voorrondes?
de kans is niet erg groot natuurlijk, maar je merkt aan alles dat ze er 110% voor gaan, er valt niks te verliezen, seizoen is al geslaagd. dus je weet het nooit.

Eerst maar eens proberen ajax uit te schakelen voordat we het over voorronde CL gaan hebben.

om Van Gaal maar eens na te doen, ik denk dat groningen 30% kans heeft om ajax eruit te wippen.

vraag me niet hoe ik aan die 30% kom
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:54:25 #98
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_37278298
Ons seizoen kan niet meer stuk, wat er ook gaat gebeuren .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_37278300
Als jullie het in A'dam redelijk dicht kunnen houden gaat Ajax het erg lastig krijgen. Scoort Ajax er 2/3 da n is het over
pi_37278358
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:54 schreef VoreG het volgende:
Als jullie het in A'dam redelijk dicht kunnen houden gaat Ajax het erg lastig krijgen. Scoort Ajax er 2/3 da n is het over
Niet als Groningen er ook 2 of 3 scoort . Zo goed is die verdediging oo kweer niet .
pi_37278390
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet als Groningen er ook 2 of 3 scoort . Zo goed is die verdediging oo kweer niet .
Vermaelen staat als een huis, die heeft Nevland en al die andere in 1 broekzak
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:00:29 #102
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37278489
Vermaelen doet waarschijnlijk niet eens mee
pi_37278528
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:00 schreef Prosac het volgende:
Vermaelen doet waarschijnlijk niet eens mee
Is vlgens mij alleen geblesseerd uitgevallen en daarna gespaard. Doet gewoon mee
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:07:00 #104
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37278677
Vermaelen heeft nog altijd knieproblemen..
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:11:49 #105
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37278830
Hoop nieuwe filmjes ed op http://www.degroenehel.com/

Ook een nieuw lied dat weer extra sfeer in de euroborg (en in UFO) moet brengen.
Ik zie het hele stadion al springen.. lekker imponerend. (en geweldige tv)

http://www.degroenehel.com/filmpjes/wijblijvenspringen.wmv
10 MB, rechtermuis klik, opslaan als

-- die filmpjes van Jong FC Groningen dat kampioen wordt zijn ook wel leuk.

[ Bericht 2% gewijzigd door venomsnake op 25-04-2006 15:08:03 ]
pi_37280549
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:57 schreef VoreG het volgende:

[..]

Vermaelen staat als een huis, die heeft Nevland en al die andere in 1 broekzak
Maar wij hebben Sankoh!

Nog niet echt een gevoel over wat het gaat worden. Als ze morgen aardig lang mee kunnen komen kan het volgende week spannend worden. En anders, tja och, wij kunnen alleen nog maar winnen, niet meer verliezen.
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:30 #107
70256 Baklap
pi_37281888
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:11 schreef venomsnake het volgende:

Ook een nieuw lied dat weer extra sfeer in de euroborg (en in UFO) moet brengen.
Ik zie het hele stadion al springen.. lekker imponerend. (en geweldige tv)
Die ufo opmerking kan echt niet meer zeg..
pi_37282074
Hopen dat Juanfran in de basis staat, zal wel niet...
pi_37305489
pi_37305711
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:11 schreef venomsnake het volgende:

http://www.degroenehel.com/filmpjes/wijblijvenspringen.wmv
10 MB, rechtermuis klik, opslaan als
Hmm volgens mij loopt de tekst niet helemaal lekker.. bij de tweede zin mis je op het eind een lettergreep.
  woensdag 26 april 2006 @ 11:06:58 #111
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37305843
vind het, met alle respect, lang zo sterk niet als Owé..
pi_37305960
Luitjes, heel veel succes tegen Ajax.
Moet kunnen toch dat jullie gaan winnen?
Jullie gaan erg goed, dus gaat goedkomen.
Keep the faith!!
pi_37306347
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:06 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Maar wij hebben Sankoh!

Nog niet echt een gevoel over wat het gaat worden. Als ze morgen aardig lang mee kunnen komen kan het volgende week spannend worden. En anders, tja och, wij kunnen alleen nog maar winnen, niet meer verliezen.
Ik verwacht flink wat meer tegenstand dan dat Feyenoord heeft geboden. In ieder geval verdedigend. Ik heb helemaal geen positief gevoel (ja, voor jullie wel natuurlijk).
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_37308336
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:23 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik verwacht flink wat meer tegenstand dan dat Feyenoord heeft geboden. In ieder geval verdedigend. Ik heb helemaal geen positief gevoel (ja, voor jullie wel natuurlijk).
Hehe same here.. heb niet zo'n goed gevoel over vanavond, maar dan voor FC Grunn. Nou ja eigenlijk zou bijna niks me verbazen. Niet dat we met een nulletje of 3 aan de broek krijgen, maar ook niet dat we een gelijkspel uit het vuur kunnen slepen. Een overwinning is teveel gevraagd ben ik bang.
  woensdag 26 april 2006 @ 12:55:10 #115
142400 RedFever007
pi_37308507
2-1 verlies voor de FC denk ik
Met een beetje meer pech 3-1

Deze prognose is inclusief het feit dat Wegereef de scheids is
  woensdag 26 april 2006 @ 12:58:42 #116
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_37308608
Wegereef is meestal een eenzijdige fluiter, dus wie weet hebben wij hem mee vanavond.

Prognose: 1-1 ('43 Salmon '82 Boukhari)
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_37308745
Een gemene 1-1 met in de 92e minuut een goal van Buijs .
pi_37308793
Oh Christ Wegereef. Die heeft jaren geleden gezegd in een interview dat ie fan is van Ajax. Zijn we lekker klaar mee.
pi_37308867
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:06 schreef Ungeheuer het volgende:
Oh Christ Wegereef. Die heeft jaren geleden gezegd in een interview dat ie fan is van Ajax. Zijn we lekker klaar mee.
pi_37309079
Ajax wint toch wel. Het ligt er alleen aan met hoeveel, wat de kansen voor de FC zijn. Als Ajax te ver uitloopt en het een gelopen wedstrijd wordt (3-0, of 5-1 ofzo), zijn de kansen nihil in Groningen. Wordt het 3-1 of blijft het 2-0 ofzo, dan is het nog goed te maken (hoe weinig Groningen dan ook in te brengen had)...

Maarja misschien wint FCG wel
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_37309637
Leuk stukje over Fledderus.
quote:
’Wij kunnen ons onsterfelijk maken’
Mark-Jan Fledderus kijkt reikhalzend uit naar de play-offkrakers tegen Ajax

Mark-Jan Fledderus (21) kwam als amateur naar FC Groningen. Hij dwong aan het eind van het vorige seizoen een tweejarig contract af en heeft zich uitstekend ontwikkeld. In het tweeluik met AZ was hij beter dan international Denny Landzaat en hij kijkt reikhalzend uit naar de playoffkrakers tegen Ajax.

Groningen - Fledderus is afkomstig uit Coevorden. Op zijn twaalfde ging hij voetballen bij Emmen en hij doorliep de hele jeugdopleiding bij de Drentse betaald voetbal organisatie. Toen Jan de Jonge assistent- trainer bij SC Heerenveen werd, nam hij hem mee naar de Friese club. ”We gingen met z’n vieren, Jos Hooiveld (nu FC Zwolle red.), Arjan van Halen (nu ACV-red.), Erik Eleveld (nu WKE-red.) en ik. Ik had eerst wel wat aanpassingsproblemen.

Heerenveen had een jaar eerder in de Champions League gespeeld en bij het positiespel vlogen de ballen aanvankelijk voortdurend langs me heen. Ik kwam in het tweede elftal. De concurrentie was met Knopper, Väyrynen en Radomski te groot en ik kwam weinig aan spelen toe.”

Fledderus gaf aan graag verhuurd te willen worden en Stormvogels/Telstar werd in februari 2004 zijn nieuwe club. ”Telstar stond op dat moment vierde en dat was ongekend hoog. Behalve mij haalde het ook Dibi van AZ, maar de eerste twee wedstrijden waarin wij meededen, verloren we. Jan Poortvliet (destijds trainer van Stormvogels/Telstar- red.) zei toen dat hij terug zou gaan vallen op zijn oude groep die het zo goed had gedaan. Ik was het daar natuurlijk niet mee eens en heb hem ook gevraagd waarom hij mij dan gehaald had. Ik kwam op de reservebank terecht, heb alleen op het laatst nog een paar wedstrijden gespeeld.”

Aan het eind van dat seizoen liep zijn contract af en Heerenveen wilde het niet verlengen. Fledderus: ”Ik had toen dus geen club meer. Op een gegeven moment zei mijn zaakwaarnemer dat Ron Jans mij wel een interessante speler vond. Ik heb een gesprek met hem gehad, waarin hij aangaf dat hij mij een kans zou geven en die kans heb ik met beide handen aangegrepen.”

Behalve voetballer is Fledderus ook student. Hij studeert commerciële economie aan de Hanzehogeschool in Groningen. Daarvoor zat hij op de Johan Cruyff Academie in Amsterdam. ”Dat was in mijn Heerenveen-periode. Ik moest twee keer per week naar Amsterdam, was veel tijd kwijt aan het reizen en kon het moeilijk combineren met het voetballen.” Nu gaat dat beter, laat Fledderus weten. ”Ik volg een deeltijdopleiding, heb op maandag- en donderdagavond college. De studie duurt vier jaar en ik zit in mijn derde jaar. Het voetballen is op dit moment het belangrijkst, maar ik wil mijn studie wel graag afronden.

Als je bent uitgevoetbald, ben je ergens in de dertig en ik wil de daaropvolgende dertig jaar niet achter de geraniums gaan zitten.” Aan andere dingen dan aan voetballen en studeren, komt hij de laatste tijd niet toe. ”Ik heb ook nog een vriendin. In de zomer ga ik altijd een paar dagen fietsen met m’n vader. Dan gaan we naar Frankrijk of België. Bergop fietsen is het mooist. Toen ik vijftien was ben ik samen met mijn vader ook een keer de Alpe d’Huez opgefietst. Eén dag voordat de Tour erlangs kwam. Prachtig vond ik dat. Ik vind wielrennen echt heel leuk. Het heeft iets heroisch.”

Genieten van het succes van FC Groningen doet hij ook. ”Al heb je daar eigenlijk nog geen tijd voor. Het gaat steeds maar door. Je moet je direct alweer focussen op de volgende wedstrijd. Het echte genieten komt straks wel. Eerst nog twee keer tegen Ajax. Als we vanavond goed op de been blijven, kan het volgende week woensdag in Euroborg een hete avond worden. We kunnen ons dan onsterfelijk maken.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
pi_37310793
Leuk Mark-Jan gun ik het op de een of andere manier altijd. Leuke jongen en harde werker.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:14:23 #123
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37310927
Danny Buijs aan de linkerkant
pi_37316038
quote:
Jans: "Geen spektakel, puur resultaat"

Na de sensationale zege op AZ moet FC Groningen vanavond op bezoek in Amsterdam. De ploeg van trainer Ron Jans vecht met Ajax om één ticket in de voorronde van de Champions League en de Groningers zijn niet van plan om zich zomaar gewonnen te geven. "Een overwinning of gelijkspel zou geweldig zijn, maar ook een kleine nederlaag waarbij we zelf scoren biedt perspectieven voor volgende week", aldus de Groningse oefenmeester.

Jans verwacht vanavond in de ArenA in ieder geval geen spetterende wedstrijd. "De spelers zullen fit aan de wedstrijd beginnen, maar de tank is niet meer helemaal vol. Ook voor Ajax zal dat gelden, dus ik verwacht niet een al te spectaculaire wedstrijd. Het gaat ons dan ook puur om het resultaat", zegt de trainer van de Groningers op de website van zijn club.

De wedstrijd in Alkmaar, waar FC Groningen uiteindelijk nipt met 2-1 verloor, is voor Jans een belangrijk ijkpunt. "In Alkmaar hebben we de tweede helft dat resultaat geboekt. De vermoeidheid zorgde er niet voor dat we verdedigend in de problemen kwamen, maar wel dat de aansluiting en de tegenstoot van onze kant niet meer goed verliepen. We zullen in Amsterdam zuinig met onze energie moeten omgaan. Ik was tevreden over de eerste helft bij AZ-uit, maar zo kunnen we tegen Ajax niet de hele wedstrijd spelen."

Het belangrijke verschil met de tweestrijd tegen AZ, is dat Groningen ditmaal eerst uit speelt. "Het is voor onze ervaring goed dat we nu een keer met een thuis- en een uit-wedstrijd beginnen aan een dubbele ontmoeting. We weten nu hoe het is de tweede wedstrijd op vreemde bodem te spelen en volgende week zullen we thuis de twee wedstrijd met Ajax ingaan. We zullen een goede uitslag proberen neer te zetten. Een overwinning of gelijkspel zou geweldig zijn, maar ook een kleine nederlaag waarbij we zelf scoren biedt perspectieven voor volgende week", aldus Jans.
  woensdag 26 april 2006 @ 22:40:20 #125
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37328264
2-0, jammer maar helaas.
Volgende week in een kolkende Euroborg geen goal tegen krijgen en er keihard voor gaan. Gewoon zien waar het schip strand!
pi_37328521
2-0 we leven nog!

Die week rust hebben we nodig, dan nog 1 keer er vol in. mooi afscheid nemen van dit geweldige seizoen in de borg.

* venomsnake is trots.

super seizoen.
pi_37328548
Roorda beste man van het veld aan onze kant

2-0, ik wanhoop nog niet. Vond Ajax ook niet groots. Dat over ons heen walsen waar sommigen het over hadden viel dus wel mee

Het gaat sowieso een luidruchtig avondje worden volgende week
pi_37328697
Zeker venom, het trotse gevoel heerst. En dat gaat echt niet weg. De Joden zijn er nog niet. Het zal moeilijk worden maar met een weekje rust zullen de spelers er volgende week alles aan doen.

De Euroborg zal, hoe het ook afloopt, achter de jongens staan en ze bedanken voor een seizoen!
  woensdag 26 april 2006 @ 22:58:50 #129
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37329066
Beetje kut dit.. had liever een verlies van 1 goal verschil gezien. Echter kunnen wij denk ik ons team volgende week naar de 4-1 schreeuwen!

Als je ziet wat er na de 0-3 toen met PSV los kwam.. dat had gewoon 4-3 kunnen worden

in elk geval klap ik na de wedstrijd, wat er ook gebeurd.. De jongens gaan er echt wel voor en ze hebben ons een prachtig seizoen bezorgd
pi_37329109
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef clauwheee het volgende:
De Joden
Je bent behoorlijk fanatiek geworden dit seizoen.. het taalgebruik is er ook al naar.

pi_37329210
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:59 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Je bent behoorlijk fanatiek geworden dit seizoen.. het taalgebruik is er ook al naar.

Tja kom ze graag tegemoet, ze hebben het net zelf 90 minuten lopen verkondigen
  donderdag 27 april 2006 @ 01:04:00 #132
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37332786
Zo, FC Groningen bekijken in de Arena tussen de fanatieke Ajacieden is toch minder leuk dan in de Euroborg Ik vind de Arena helemaal gaar, wat een donker hol, zeker bovenin.

Wat een onsfeervol gedoe zeg; sommige ajaxsupporters waren meer bezig met het uitsteken van de middelvinger naar het uitvak dan met de wedstrijd...

Ik zag een sterk Groningen dat te slordig was. Ajax was ook slordig, maar was gewoon sneller. Ik ben benieuwd naar volgende week woensdag
pi_37334101
Ajax kwam er niet aan te pas. 2-0 :p
pi_37334782
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef clauwheee het volgende:
Zeker venom, het trotse gevoel heerst. En dat gaat echt niet weg. De Joden zijn er nog niet. Het zal moeilijk worden maar met een weekje rust zullen de spelers er volgende week alles aan doen.

De Euroborg zal, hoe het ook afloopt, achter de jongens staan en ze bedanken voor een seizoen!
Wat is er met jou gebeurd
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_37338106
Zo noemen 'jullie' jezelf toch Heb het 90 minuten moeten aanhoren gisteren.

Hé maar waar heb je nou gekeken?
pi_37338280
Clauwheee radicaliseert in rap tempo
  donderdag 27 april 2006 @ 11:06:31 #137
26251 Eilanden
pi_37338465
Clau is gewoon een ruige, grofgebekte, radicale, extreme, hardcore, wilde, onstuimige, groen-witte hooligan!
pi_37338496
Zou ze kaal zijn? .
pi_37338841
Hé stelletje w..., niet zo miepen
  donderdag 27 april 2006 @ 11:21:02 #140
26251 Eilanden
pi_37338878
En gewoon de vraag van VoreG niet beantwoorden, tssssk tsssk
pi_37338923
Zagen jullie Buijs aan de zijlijn staan toen Boukhari net die vieze overtreding op hem had gemaakt. Boukhari ging er daarna gelijk af. Buijs keek zo heerlijk aan die zijkant. Je zag hem loeren, 'tot volgende week vriend'
pi_37338925
Ik voel mij achtergesteld
pi_37338943
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef VoreG het volgende:
Ik voel mij achtergesteld
pi_37338959
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef clauwheee het volgende:
Zagen jullie Buijs aan de zijlijn staan toen Boukhari net die vieze overtreding op hem had gemaakt. Boukhari ging er daarna gelijk af. Buijs keek zo heerlijk aan die zijkant. Je zag hem loeren, 'tot volgende week vriend'
Dat dacht boukhari ook. 'mooie assist van mij he? Doe ik straks in Groningen weer'
  donderdag 27 april 2006 @ 11:24:06 #145
26251 Eilanden
pi_37338982
quote:
Ik denk dat Boukhari zijn vrienden zelf wel uitzoekt Clau en ben er zeker van dat Buijs niet tot dat gezelschap behoort
pi_37339432
quote:
Ja, dat was mooi.
Klote ventje die Boukhari. Hij wordt 90min lang de pispaal van de euroborg.
  donderdag 27 april 2006 @ 11:39:54 #147
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37339479
Boukhari speelt de ideale schoonzoon maar is ondertussen een van de smerigste en achterbakse ventjes daar op het veld..

Maar het publiek daar waait ook met alle winden mee zeg, eerst wensen ze Boukhari nog zowat dood en is alles wat mis ging zijn schuld en nu gaat hij onder een staande ovatie van het veld af..
pi_37339761
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:39 schreef Prosac het volgende:

Maar het publiek daar waait ook met alle winden mee zeg,
Succes publiek is het (althans een groot gedeelte). Fluitconcerten op het eigen team worden afgewisseld met staande ovaties.
Nu is Blind de held en moet die blijven, paar weekjes geleden moest de man nog oprotten.
Mensen die gewoon het stadion verlaten terwijl hun spelers bedankt worden voor bewezen diensten.
En dan het bestuur daar.. *zucht*

Ach ja.. je moet er van houden.
pi_37340079
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Succes publiek is het (althans een groot gedeelte). Fluitconcerten op het eigen team worden afgewisseld met staande ovaties.
Nu is Blind de held en moet die blijven, paar weekjes geleden moest de man nog oprotten.
Mensen die gewoon het stadion verlaten terwijl hun spelers bedankt worden voor bewezen diensten.
En dan het bestuur daar.. *zucht*

Ach ja.. je moet er van houden.
Geloof maar wat je wilt geloven, maar ik word echt schijtziek van die heilige overtuiging van supporters van andere clubs dat ajax geen echte supporters zou hebben. Bij elke club lopen er successupporters rond.
Blind is daarnaast NOOIT weggehoond door het publiek. Dat van Boukhari is een beetje jammer, dat geef ik toe. Maar bij elke club zijn er fluitconcerten wanneer d'r niet goed gepresteerd wordt. En het Ajax bestuur, wat heb jij daar als FC Groninger supporter mee te maken? Hou het lekker bij FC Groningen, ipv altijd maar naar Ajax te wijzen.

@ Clauw, zat bij een paar vrienden te kijken, die versatel/tele2 hebben.
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 27 april 2006 @ 11:59:41 #150
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_37340093
Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat we het gaan halen. Vroeg scoren in de Euroborg, dan is het te doen. In de Euroborg zullen de rollen omgekeerd zijn...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_37340196
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:59 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Geloof maar wat je wilt geloven, maar ik word echt schijtziek van die heilige overtuiging van supporters van andere clubs dat ajax geen echte supporters zou hebben.
Dat zal je me nooit horen zeggen!

als je goed leest zei ik een groot gedeelte succes supporters, meer dan bij andere clubs is mijn heilige overtuiging
pi_37340362
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:03 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat zal je me nooit horen zeggen!

als je goed leest zei ik een groot gedeelte, meer dan bij andere clubs is mijn heilige overtuiging
Maar ook het meerendeel is gewoon supporter. Klaar. Ik geef toe dat het Ajax publiek nou eenmaal kritischer is dan de gemiddelde club in Nederland, en dat zo dat gevoel wordt gecreerd bij andere supporters.
Porcupine Tee - Normal
pi_37340655
Wat denken de Ajacieden over de return in de Euroborg...eitje?
pi_37340692
een interview met Nevland na de wedstrijd tegen Ajax.

een interview met Bas Roorda na de wedstrijd tegen Ajax.

Nevland geeft ons nog 40% kans om door te gaan, een ras optimist.
  donderdag 27 april 2006 @ 12:23:18 #155
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37340789
Verschil Groningen thuis en uit is natuurlijk dag/nacht, warm/koud, man/vrouw
pi_37342796
pi_37342919
pi_37343167
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:18 schreef no_nickname het volgende:
Wat denken de Ajacieden over de return in de Euroborg...eitje?
Zonder ons al rijk te rekenen, ben ik er van overtuigd dan 1 doelpunt voldoende zal zijn. En ik denk ook niet dat dat niet gaat lukken. Groningen mag dan goed zijn thuis, maar de 0 houden ze ook niet al te vaak. Van de laatste 5 thuiswedstrijden 1 keer tegen RKC. In het begin van het seizoen ( In t Oosterpark ) wel vaker..
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  donderdag 27 april 2006 @ 13:58:06 #159
147713 Twentekomteran
Twentse Groeten
pi_37343715
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:05 schreef Backdoorman het volgende:
vind FC Groningen een erg mooie club! Kan me de tijd heugen dat ze eerste divisie speelden en er ook steevast 10.000 man op de tribune zat.
maar vergeleken met andere clubs als twente, nac en utrecht steekt groningen daar wat mij betreft bovenuit....vgaal is gewoon een jaloerse oude man aan het worden die voelt dat ie geen grote successen meer gaat behalen in zijn carriere...
Vergeleken met Twente NAC en Utrecht??? WAARBOVEN UIT???
Ik zie Twente en Utrecht boven Groningen stijgen, mocht je sfeer en supporters bedoelen??
In de stand steekt Groningen er dit jaar inderdaad boven alle 3 uit, maar dat bedoel je denk ik niet!?!

Als je het over supporters hebt dan heb je het over de Friezen, de Utrechters, de Twentenaren, maar de Groningers??

En dan nog wat: Ron Jans in de 85e minuut uit bij Twente tegen Jan van Staa, "doe het maar rustig aan, NEC staat toch 1-1"!!! Het kwam Groningen gewoon goed uit, dat Twente rustig aan deed want die waren veel sterker op dat moment.

Gezegd moet wel: R. Jans is wel een TOPPER, humor en altijd normaal. Maar dat is het enige pluspunt van de Groningers! Vluchten jullie Groningers gewoon de kerk maar weer in

TWENTE RULES
pi_37343858
Twentekomteran
pi_37343873
Jaaaaaaaaaaaa ja. Mien god. Die Tukkers zullen NOOIT aan die van Grunn kunnen tippen. Never. Punt.
pi_37343923
Vijf net verkeerd neergezette lettertjes en de stuwdam barst uit elkaar...

Groningen is qua club en supporters ongeveer gelijkwaardig aan Twente, Utrecht en ook bijvoorbeeld NAC.
pi_37344046
Ongeveer, Cruo, niet meer dan dat

Ben je nog geweest gisteren?
  donderdag 27 april 2006 @ 14:09:25 #164
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37344059
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:58 schreef Twentekomteran het volgende:

[..]

Vergeleken met Twente NAC en Utrecht??? WAARBOVEN UIT???
Ik zie Twente en Utrecht boven Groningen stijgen, mocht je sfeer en supporters bedoelen??
blaat
quote:
Als je het over supporters hebt dan heb je het over de Friezen, de Utrechters, de Twentenaren, maar de Groningers??
nog beter natuurlijk, dat wil je hier zeggen.. ik voel het
quote:
En dan nog wat: Ron Jans in de 85e minuut uit bij Twente tegen Jan van Staa, "doe het maar rustig aan, NEC staat toch 1-1"!!! Het kwam Groningen gewoon goed uit, dat Twente rustig aan deed want die waren veel sterker op dat moment.

Stond je er naast joh?

dan nog.. heel bijzonder dat hij dat in 85e minuut gezegd heeft.. Vitesse scoorde de 1-1 pas in de 89e minuut en Afonso de 1-1 pas in de 88e..

kortom..

Twentekomteran =

pi_37344093
Respect voor Groningen maar als jullie volgende week nog de CL halen, dan gaan jullie de voorronde CL ook overleven
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_37344289
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:10 schreef F1Bas het volgende:
Respect voor Groningen maar als jullie volgende week nog de CL halen, dan gaan jullie de voorronde CL ook overleven
  donderdag 27 april 2006 @ 15:42:09 #167
147713 Twentekomteran
Twentse Groeten
pi_37346904
Nare mensen die Groningers, lekker sociaal toch....of toch niet???
Ok dan zei Jans dit in de 89/90ste minuut, wat verandert er dan?

Op het hele stuk commentaar leveren, maar het positieve van Jans eruit laten....

Jammer dat dit het gezicht van de gemiddelde Groningen-fan is.

vlucht toch naar de kerk, daar zijn jullie goed in, vluchten.
  donderdag 27 april 2006 @ 15:44:00 #168
147713 Twentekomteran
Twentse Groeten
pi_37346957
oh ja, succes met de UEFA CUP of met de verdiende CL.(mochten jullie van AJAX weten te winnen is dit namelijk gewoon terecht) Dit wilde ik nog wel even oprecht zeggen.
pi_37347086
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:42 schreef Twentekomteran het volgende:

Op het hele stuk commentaar leveren, maar het positieve van Jans eruit laten....

Net ontsnapt aan de wiegendood zie ik, maar hersenbeschadiging kon niet meer worden voorkomen !
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_37347171
Navelstreng zat wel heel erg strak
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 27 april 2006 @ 16:12:25 #171
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37347913
Complimenten trouwens voor de Groningensupporters in het uitvak, ik zat als Groninger in vak 416 (naast het uitvak, in een Groningengroene jas) en er kwam meer lawaai uit het uitvak dan van de fanatieke Ajacieden in 410
  donderdag 27 april 2006 @ 16:57:32 #172
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37349569
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:42 schreef Twentekomteran het volgende:
Dat je jezelf beter moet informeren voordat je gefrustreerd gaat blaten
quote:
Hoe kan ik "Gezegd moet wel: R. Jans is wel een TOPPER, humor en altijd normaal." positief zien als je direct erna "Maar dat is het enige pluspunt van de Groningers! Vluchten jullie Groningers gewoon de kerk maar weer in" schrijft.
quote:
oh ja, succes met de UEFA CUP of met de verdiende CL.(mochten jullie van AJAX weten te winnen is dit namelijk gewoon terecht) Dit wilde ik nog wel even oprecht zeggen.
quote:

Maar evengoed succes tegen Heerenveen, gun het Twente meer dan Heerenveen

Beetje Dr. Jekyll & Mr. Hyde die Twentekomteran, weet zelf niet wat hij nou is volgens mij
pi_37351193
@Twentekomteran:
  donderdag 27 april 2006 @ 17:53:43 #174
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37351420
Leuke discussies hier..

Twentekomteran en ook nog bedankt.
  donderdag 27 april 2006 @ 17:54:57 #175
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37351457
Ik wil voor mijn vriendin ook nog graag een extra kaart kopen morgen: misschien dat iemand nog een scc of cc over heeft om een ochtendje uit te lenen ?
  donderdag 27 april 2006 @ 17:58:45 #176
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37351552
Je kunt toch een extra kaart kopen op je cc? Of he je dat al gedaan
pi_37353018
quote:
Ruime aandacht FC in NOS Sport Journaal

Het NOS Sport Journaal zal vrijdagavond ruim aandacht schenken aan het zeer succesvolle seizoen van FC Groningen. Het sportprogramma was donderdag op bezoek in het Oosterpark voor het maken van interviews met spelers en trainer Ron Jans.

Het NOS Sport Journaal zal vrijdagavond in de editie van 22.30 uur uitgebreid terugblikken op het bijzondere seizoen van FC Groningen, waarin voor het eerst sinds jaren weer Europees voetbal werd bewerkstelligd. De reportage zal beelden van dit seizoen bevatten, maar ook Europese fragmenten uit het verleden uit het omvangrijke archief van de NOS. Het Sportjournaal wordt uitgezonden via Nederland 2.

Bron: FC Groningen
pi_37354173
Dank voor de tip
pi_37360240
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:58 schreef Noca het volgende:
Je kunt toch een extra kaart kopen op je cc? Of he je dat al gedaan
Heb ik ook geprobeerd maar dat kan pas tijdens de vrije verkoop
pi_37360333
Morgenochtend negen uur begint dat. En volgens mij zijn er nog voldoende kaarten hoor
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:04:33 #181
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37363807
Mijn SCC voor 2006/2007 kan ik nog niet gebruiken; heb nu een aantal SCC's geleend om morgen kaarten te kunnen kopen
Zit te twijfelen naar welke ticketbox ik ga
pi_37368592
Homan stond een lange rij vanochtend
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:41:25 #183
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37368803
het is uitverkocht
pi_37369108
Ja? Das dan snel gegaan...hoe weet je dat?

edit: Ah zie het al op de site van de FC. Ik dacht dat veel minder mensen hun eigen plaats hadden gekocht. Maarre...mooi waark, vol Euroborg!
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:28:58 #185
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37369742
dat er 10.000 waren verkocht was nieuws van gistermiddag 12:00 ofzo.. dan heb je nog een middag te gaan met SCC houders die traditioneel altijd op het laatste moment kaarten halen
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:36:47 #186
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37369912
Mooi dat de hufters van Ticketbox de verkoop om 8:30 waren begonnen
En daar hebben sommige winkels mooi gebruik van gemaakt

Dus veel plezier allemaal! Wel de uitwedstrijd, maar niet thuis
pi_37369964
Kloten Tulp Je had ook met je slaapzakje voor de deur moeten gaan liggen!
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:37:32 #188
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37371564
WTF... 8:30, dacht toch echt dat ze streng waren met dit soort dingen, hoor ook al mensen die uitgebreid hun kaartjes gingen uitzoeken met een rij wachtenden erachter.
Tevens mensen die op 2 SCC 6 kaartjes gingen halen..

zijn weer diverse dingen niet goed gegaan
pi_37372092
Dan denk ik dat die lange rij bij Homan vanochtend ook pech had...
pi_37372145
Mooi dan kan ik straks in alle rust mijn kaartje voor Heerenveen bij Homan halen begrijp ik?
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:13:29 #191
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37372512
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:41 schreef Prosac het volgende:
het is uitverkocht
mooi, kunnen de spelers door een vol huis bedankt worden voor dit pracht seizoen.
En wordt het nog een heet avondje voor de hoofdstedelingen.

Klote Tulp, baaaaalen.
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:17:02 #192
142400 RedFever007
pi_37372603
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:41 schreef Prosac het volgende:
het is uitverkocht
Ik 5 kaarten in huis liggen, EE voor diegene die het interreseert
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:34:29 #193
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37372998
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:57 schreef clauwheee het volgende:
Dan denk ik dat die lange rij bij Homan vanochtend ook pech had...
zit er dik in.. Mijn vader was in Veendam met 5 andere mensen, stond als 3e in de rij, degene na hem kon nog net 2 kaarten krijgen.. de 5e niks
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:07:56 #194
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_37377827
Die Cartoon is mooi
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:59:57 #195
147713 Twentekomteran
Twentse Groeten
pi_37379474
Ja GRAPPIG
  vrijdag 28 april 2006 @ 16:28:16 #196
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37380442
quote:
Trainingsveld FC bij Euroborg

Het eerste elftal van FC Groningen zal vanaf september 2006 trainen op een veld achter Euroborg. Dit trainingsveld wordt gefinancierd door een sponsorovereenkomst met TCN SIG Real Estate. Met de investering is een bedrag van 200.000 euro gemoeid. FC Groningen zal een stuk grond van 165 x 77 meter (anderhalf voetbalveld) voor een periode van vijf jaar huren van de gemeente Groningen, die in deze oplossing heeft meegedacht.

Zoals bekend moet FC Groningen het Oosterpark, de huidige trainingslocatie, uiterlijk in september verlaten. Aanvankelijk leek de club met alle elftallen te gaan trainen op een trainingscomplex in Zuidbroek. Vanwege voortschrijdend inzicht en de tijdsdruk werd dit plan bevroren en bekeken of een trainingsveld voor de eerste selectie bij het stadion haalbaar zou zijn. Nu dit het geval is, zullen betrokken partijen zich buigen over een toekomstig trainingscomplex in Zuidbroek voor Jong FC Groningen en de volledige jeugdafdeling van de club. Na de zomer zal hierover meer duidelijkheid komen.

Het trainingsveld voor de selectie van Ron Jans komt te liggen achter Euroborg, bij de Mediacentrale (een project van TCN SIG Real Estate) en Team 4 Architecten, omwonenden die eveneens een positieve bijdrage hebben geleverd aan de totstandkoming van dit plan. De gemeente Groningen zal zo spoedig mogelijk starten met de grondwerkzaamheden, die medio mei zullen worden afgerond. Daarna zal de veldleverancier met de aanleg van graszoden beginnen, hetgeen eind juni gerealiseerd dient te zijn. Uiterlijk in september kan er dan op het complex getraind worden. Het veld zal worden voorzien van een beregenings- en lichtinstallatie. Rond het veld zal tevens een hekwerk worden geplaatst.

Voorlopig is de naam van het trainingscomplex gekoppeld aan TCN SIG Real Estate, maar deze partij roept supporters op suggesties voor de definitieve naamgeving uiterlijk voor 1 juni 2006 in te zenden naar info@tcnsig.com. Bij de officiële opening zal de naam van het complex worden onthuld. Onder de winnende naamgevers zal een ‘meet and greet’ met het eerste elftal van FC Groningen worden verloot. TCN SIG Real Estate is onderdeel van TCN Property Projects in Nieuwegein en ontwikkelt innovatieve vastgoed concepten. Zij behoort tot de toonaangevende Noordelijke vastgoedondernemingen, onderscheidend door de vernieuwende concepten en de creativiteit met betrekking tot design, management en financiering.

Bron: FC Groningen
nou, ff een leuke naam verzinnen..

[ Bericht 2% gewijzigd door venomsnake op 28-04-2006 16:41:35 ]
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:27:28 #197
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37382422
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:07 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Die Cartoon is mooi
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:35:09 #198
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37382692
http://www.nieuwslokaal.n(...)ingenuitverkocht.wmv

Wat een storm op die kaarten zeg. Nijland op de radio overdrijft het een beetje: ''Als we plek hadden gehad voor 60.000 toeschouwers hadden we die kaarten ook allemaal verkocht"

[ Bericht 48% gewijzigd door venomsnake op 28-04-2006 17:45:28 ]
  vrijdag 28 april 2006 @ 20:46:18 #199
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_37388001
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 10:36 schreef detulp050 het volgende:
Mooi dat de hufters van Ticketbox de verkoop om 8:30 waren begonnen
En daar hebben sommige winkels mooi gebruik van gemaakt

Dus veel plezier allemaal! Wel de uitwedstrijd, maar niet thuis
Waarom heb je dan ook geen seizoenskaart?
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:39:31 #200
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37392630
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 20:46 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Waarom heb je dan ook geen seizoenskaart?
Ik heb een seizoenskaart voor 2006/2007, en bezoek sinds de wedstrijd FCG-NAC alle thuiswedstrijden met losse kaarten via de SCC van een vriend.
pi_37395654
Pff WTF, gisteren 10.000 kaarten over dus ik denk laat ik es kaarten halen voor een ander vak voor de nieuwsgierigheid ipv mn vaste plek op te eisen. Sta ik voor de zekerheid toch nog om 9.00 voor de winkel. Vette rij en al rap werd er geroepen uitverkocht. Kutzooi.
  zaterdag 29 april 2006 @ 10:26:31 #202
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37397122
Kloten Ungeheuer. In vervolg maar het eigen plekkie terugkopen dus..
Bij die 10.000 zaten volgens mij de 5.500 meerjaarkaart houders niet in. Plus nog wat sponsorplekken en het uitvak. Er waren dus eigenlijk veel minder kaarten over.
pi_37397127
[quote]Buitenlandse belangstelling voor Danny Buijs
GRONINGEN - De kans is groot dat Danny Buijs aan het eind van het seizoen FC Groningen verlaat. Clubs uit Engeland en Duitsland hebben zich gemeld bij de zaakwaarnemer van de 23-jarige middenvelder.

Buijs maakte dit seizoen in de reguliere competitie zes doelpunten en zeven assists.

Buijs heeft bij FC Groningen nog een contract tot 1 juli 2008, maar kan tussentijds vertrekken voor een gelimiteerde afkoopsom van 750.000 euro.[\quote]
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
pi_37397135
quote:
Buitenlandse belangstelling voor Danny Buijs

GRONINGEN - De kans is groot dat Danny Buijs aan het eind van het seizoen FC Groningen verlaat. Clubs uit Engeland en Duitsland hebben zich gemeld bij de zaakwaarnemer van de 23-jarige middenvelder.

Buijs maakte dit seizoen in de reguliere competitie zes doelpunten en zeven assists.

Buijs heeft bij FC Groningen nog een contract tot 1 juli 2008, maar kan tussentijds vertrekken voor een gelimiteerde afkoopsom van 750.000 euro.
Hoop niet dat dit zo is. Laat hem nog maar mooi een tijdje in de Euroborg ballen
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
  zaterdag 29 april 2006 @ 10:29:26 #205
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37397153
Gelimiteerde afkoopsom?

Handig...
pi_37397163

Danny, gewoon lekker met Grunn europa veroveren.

Zou echt zonde zijn als hij vertrekt!
pi_37397200
Hoop ook niet dat er meer speelrs zijn die een gelimiteerde transfersom in het contract hebben staan. Anders ga je hetzelfde krijgen als PSV dit jaar. Een heel team gaat weg en dit kun je niet opvangen. Helemaal de FC niet. Dus nu alle contracten maar aanpassen zou ik zeggen.
  zaterdag 29 april 2006 @ 10:35:29 #208
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37397246
Inderdaad. Elk contract met een gelimiteerde afkoopsom moet je dan aanpassen. Zijn toch ook voorwaarden van niks! Niet echt handig van de FC, maar ja.

Eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren.
pi_37397389
Kut. Maar even Danny bellen vandaag

Ungeheuer.... Das euh...ook kut
pi_37397660
gelimiteerde afkoopsom, niet zo snugger. 750.000 euro. is neit veul voor een speler als Buijs.

Succes heeft ook een keerzijde, spelers die vertrekken. Maar dan moet je er dus wel voor zorgen dat je er wat voor vangt groningen..

maja, eerst maar even afwachten.

[ Bericht 4% gewijzigd door venomsnake op 29-04-2006 11:03:21 ]
  zaterdag 29 april 2006 @ 12:46:34 #211
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_37399943
Toen Danny werd gehaald van Excelsior was Groningen niet meer dan een schim van het Groningen van nu. In dat geval vind ik het niet vreemd dat er een gelimiteerde afkoopsom in het contract staat.

Maar goed ik denk toch echt dat Danny met de trekker naar Madrid wil en dus in Groningen zal blijven omwille van Europees voetbal
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_37400153
Ik denk het ook. Het kan ook 'lekken' omdat ie een verbeterd contract wil. Ik denk en hoop dat Groningen z'n laatste station richting Feijenoord is. En laten die nog maar ff een seizoen wachten
  zaterdag 29 april 2006 @ 13:50:11 #213
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37401637
Danny ligt hier goed, heeft het naar zijn zin. Daarnaast mateloos populair en dat weet hij zelf ook.
Echter.. als er eenmaal leuke buitenlandse opties (en/of feyenoord) met een zekere financiele vergoeding aankomen weet je het natuurlijk never
  zaterdag 29 april 2006 @ 14:38:26 #214
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_37402831
Ik schat Buijs wel verstandig genoeg in om nog een jaar bij Groningen te blijven.
pi_37405920
Hee Clauwhee, waarom sta ik potverdorie niet tussen de "welke fokkers zitten in de euroborg". Vak E, dank je wel
pi_37406717
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:03 schreef dolledingo het volgende:
Hee Clauwhee, waarom sta ik potverdorie niet tussen de "welke fokkers zitten in de euroborg". Vak E, dank je wel
Je moet het natuurlijk wel netjes vragen anders zal ze het nog niet doen in het volgende topic
pi_37407791
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:33 schreef Joagertje het volgende:

[..]

Je moet het natuurlijk wel netjes vragen anders zal ze het nog niet doen in het volgende topic
Ow. Laat dan maar
  zaterdag 29 april 2006 @ 18:28:12 #218
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_37408083
Gewoon zelf het volgende FCG-topic openen...
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:08:28 #219
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37409179
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 18:28 schreef The_Verve het volgende:
Gewoon zelf het volgende FCG-topic openen...
Precies, wie zegt dat clau dat gaat doen
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:47:23 #220
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_37410313
Volgens TV-Noord, cq Katja Swabedissen (vette chick trouwens :-P), gaat Danny Buijs weg aan het inde van het seizoen. Het klonk redelijk overtuigend en ben bang dat Danny niet meer in de Euroborg speelt volgend seizoen.........:-(
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:52:32 #221
26251 Eilanden
pi_37410475
750.000 is voor clubs uit Engeland en Duitsland echt een schijntje, dat ze zonder te knipperen met de ogen op tafel leggen
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:55:22 #222
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37410554
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 12:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
Toen Danny werd gehaald van Excelsior was Groningen niet meer dan een schim van het Groningen van nu. In dat geval vind ik het niet vreemd dat er een gelimiteerde afkoopsom in het contract staat.
Dat zit er dik in, daar moeten we dus ook maar snel vanaf...
Als ik Danny was zou ik nog een jaartje blijven
pi_37410767
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:03 schreef dolledingo het volgende:
pi_37411285
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 19:47 schreef Thomas87 het volgende:
Volgens TV-Noord, cq Katja Swabedissen (vette chick trouwens :-P), gaat Danny Buijs weg aan het inde van het seizoen. Het klonk redelijk overtuigend en ben bang dat Danny niet meer in de Euroborg speelt volgend seizoen.........:-(

Die Swabenarcissen weet niet wat ze zegt, kunnen we dr niet kwalijk nemen.

Danny moet blijven!
  zondag 30 april 2006 @ 12:34:36 #225
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37423310
Nu is het natuurlijk helemaal zaak om de CL te halen, dan gaat Danny niet weg natuurlijk
  zondag 30 april 2006 @ 13:09:21 #226
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_37424178
Het voordeel van Danny Buijs bij Groningen is, is dat hij de ploeg op sleeptouw weet te nemen. Persoonlijk vind ik hem puur op zijn voetbalkwaliteiten gelet absoluut 1 van de mindere voetballers. Maar dit maakt hij meer dan goed met zijn inzet en hart voor het voetbal. Zulke jongens moet je blijven behouden. Iemand als Levchencko vind ik bijvoorbeeld een veel betere voetballer, maar met Buijs in de ploeg die er 200 % voor gaat is je middenveld pas echt compleet.
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_37427094
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:17 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik 5 kaarten in huis liggen, EE voor diegene die het interreseert
Heb je ze nog?
  zondag 30 april 2006 @ 19:19:19 #228
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37432755
quote:
Veel belangstelling voor spelers FC Groningen

Groningen -
De belangstelling voor spelers van FC Groningen is door de goede prestaties in de play-offs buitengewoon groot. Verschillende spelers worden door clubs uit binnen- en buitenland gevolgd.

Zo is vooral Danny Buijs in trek. De middenvelder weet dat er veel clubs op hem azen, met name uit Engeland en Duitsland. Ook het Franse Auxerre heeft interesse. Het centrale duo Gibril Sankoh-Gijs Luirink staat er ook goed op.

Bolton Wanderers volgt Sankoh, terwijl AZ beide verdedigers op het verlanglijstje heeft staan voor het geval Joris Mathijsen uit Alkmaar vertrekt. Glen Salmon is in beeld bij Alemannia Aachen, dat naar de Bundesliga is gepromoveerd.
bron: Dagblad VH Noorden
pi_37437092
Dat was te verwachten. Maar als dat alles is. Bolton Wanderers en Alemannia Aachen... Sankoh en Luirink hebben daarbij (gelukkig) een langdurig contract (mits er niet zo'n belachelijke gelimiteerde afkoopsom inzit). Salmon gaf afgelopen week op de lokale tv aan het nu toch echt goed naar de zin te hebben en in gesprek te zijn met Groningen voor een eventuele verlenging van z'n contract. Een promovendus naar de Bundesliga zie ik dan niet als bedreiging...

En Buijs moet gewoon blijven
Even serieus: dat lijkt me ook het beste, nog een jaar Groningen. Vooral de laatste tijd heeft hij wat mij betreft niet veel laten zien, behalve dan z'n strijd (met name in thuiswedstrijden...). Voor de rest zou hij natuurlijk best vervangbaar zijn. Maar hij mag nog niet weg !!
  zondag 30 april 2006 @ 21:55:20 #230
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_37437989
Ik denk dat Salmon wel zal gaan wanneer Aachen concreet wordt...
pi_37439522
Waarom? Ik denk het niet. Niet voor deze club althans. Hij liet vorige week echt wel blijken dat er een kans inzat dat ie zou blijven, z'n vrouw schijnt het hier nu toch wel een beetje naar het zin te hebben en dat was zijn voornaamste reden om misschien te vertrekken.

En Ungeheuer..ben je er nu echt niet bij woensdag?
  zondag 30 april 2006 @ 22:51:10 #232
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_37440103
Waarom? Twee woorden: geld, Bundesliga.
pi_37444583
Nopes ben er verdomme echt niet bij. Kan nog steeds niet geloven. Enerzijds verkeerd ingeschat van mij, anderzijds die verdomde kutinfo op fcgroningen.nl! Ga geen kaartje kopen via marktplaats. Die flikkers die hun kaartje tegen hoge prijs willen verkopen krijgen niks van mij.
pi_37446946
quote:
Op maandag 1 mei 2006 02:53 schreef Ungeheuer het volgende:
Nopes ben er verdomme echt niet bij. Kan nog steeds niet geloven. Enerzijds verkeerd ingeschat van mij, anderzijds die verdomde kutinfo op fcgroningen.nl! Ga geen kaartje kopen via marktplaats. Die flikkers die hun kaartje tegen hoge prijs willen verkopen krijgen niks van mij.

Je past ook niet in m'n binnenzak zeker? Bij ingang 2 fouilleren ze toch niet
  maandag 1 mei 2006 @ 12:43:41 #235
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37451060
quote:
Die flikkers die hun kaartje tegen hoge prijs willen verkopen krijgen niks van mij.
200 euro voor een 13 euro kostend kaartje is toch heel normaal..
  maandag 1 mei 2006 @ 12:45:26 #236
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_37451098
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:43 schreef Prosac het volgende:

[..]

200 euro voor een 13 euro kostend kaartje is toch heel normaal..
Ach,en als mensen het uiteindelijk betalen lachen hun het hardst,kan ze geen ongelijk geven.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 1 mei 2006 @ 12:50:55 #237
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37451256
ik ben zelf wat dit betreft eigenlijk ook ontzettend hypocriet.. vind dit belachelijk, terwijl ik een paar maanden geleden nog 2 kaartjes voor de Arctic Monkeys heb verkocht voor 180 euro.. (terwijl ze me totaal 30 hadden gekost)

ik kon niet vanwege een nieuwe baan en zag de bedragen die gevraagd (en geboden) werden en dacht..
ach waarom ook niet.

Daarentegen wel het overgebleven kaartje voor AZ thuis gewoon voor 13 euro verkocht
Karma is weer in evenwicht
  maandag 1 mei 2006 @ 14:59:03 #238
26251 Eilanden
pi_37455282
Jup en vandaag ook op www.rtvnoord.nl, met Roger Stinissen van de supportersvereniging aan het woord.
  maandag 1 mei 2006 @ 16:17:34 #240
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37457697
quote:
Ben Haverkort leidt FC Groningen - Ajax

Haverkort zal geassisteerd worden door assistent-scheidsrechters Roger Geutjes en Ron Karremans. Als vierde official fungeert Richard Liesveld.

Wat een belachelijke prijzen vragen sommige mensen voor die kaartjes zeg.
Gewoon honderden euro's.

Ik weet nog dat ik jaren geleden voor aanvang van de wedstrijd Groningen - Feyenoord mijn kaart kon verkopen aan een Feyenoord fan, hij bood 300 gulden want feyenoord kon kampioen worden in het oosterpark (en deed dat ook). heb mijn kaart mooi niet verkocht. Was trouwens gekkenhuis voordat de wedstrijd begon, HEUL VEUL feyenoord fans rondom en in het stadion, supporters op het dak van het stadion wat nogal wat gedoe veroorzaakte, ik weet ook nog dat er een kip op het veld werd gegooid en die kip rende het doel in, hele stadion begon te juichen.
Stikte van de feyenoord fans in het stadion, nie normaal meer. die stadion speaker ''schuiven schuiven, er moeten nog mensen bij'' moi, we werden al zowat doodgedrukt.. anyway, ik dwaal af.. Belachelijke prijzen op marktplaats ed.

[ Bericht 28% gewijzigd door venomsnake op 01-05-2006 16:53:41 ]
  maandag 1 mei 2006 @ 16:42:02 #241
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37458419
Net toch een kaartje weten te bemachtigen voor 25 euro, wel te veel, maar die 9 euro extra wil ik er wel voor over hebben
  maandag 1 mei 2006 @ 17:50:13 #242
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37460294
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:45 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Ach,en als mensen het uiteindelijk betalen lachen hun het hardst,kan ze geen ongelijk geven.
Mwoah, ik hou er niet zo van dat er zulke mensen bij me in het stadion zitten. Die kopen een SCC zodat ze naar een paar wedstrijdjes kunnen en verkopen de rest voor woekerprijzen. Opdonderen zeg ik dan
  maandag 1 mei 2006 @ 17:51:46 #243
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37460327
Eigenlijk zouden ze een soort quiz moeten afnemen als je een kaartje wilt kopen
Hoeft niet zo moeilijk te zijn, gewoon simpele dingen om de eerste mensen af te schrikken. Of gewoon je seizoenskaart op je paspoort laten bijschrijven, je paspoort leen je niet uit aan een vreemde, wel aan familie.

En bij losse kaartverkoop kun je gewoon je paspoort/SCC laten activeren, die doe je dan ook niet zomaar weg
  maandag 1 mei 2006 @ 17:55:26 #244
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37460417
Dat hoeft nou ook weer niet

Aan de hand van de kaarten die te koop staan kan de FC er zo achter komen wie het zijn. Kun je ze er even op aanspreken. Je mag trouwens de kaarten niet doorkopen tegen veel hogere prijzen...maja wie doet er wat aan he.
pi_37460624
Het is niet zo moeilijk om erachter te komen wie aan dit soort praktijken mee doet. Ik hoop dat FCG actie onderneemt. Te belachelijk voor woorden dat lui aan de club willen verdienen op deze manier. Ik kan me hier echt kwaad over maken.
  maandag 1 mei 2006 @ 19:58:56 #246
26251 Eilanden
pi_37464106
Ik denk niet dat Groningen medewerkers aan het werk gaat zetten om uit te vinden wie dit soort dingen doen. Ze schieten er zelf niet echt veel mee op...
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:02:29 #247
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_37474265
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:50 schreef Noca het volgende:

[..]

Mwoah, ik hou er niet zo van dat er zulke mensen bij me in het stadion zitten. Die kopen een SCC zodat ze naar een paar wedstrijdjes kunnen en verkopen de rest voor woekerprijzen. Opdonderen zeg ik dan
Woekerprijzen,bij Groningen?

Ook voor het eerst sinds mensenheugenis dat er voor een thuiswedstrijd zoveel animo is blijkbaar.

Zwarthandel is OK
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:06:34 #248
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37474405
Och we zijn elke wedstrijd praktisch uitverkocht, dus zo verwonderlijk is dat niet. Dit was bij Heerenveen thuis ook al het geval namelijk. Wij zijn het wel gewend , maar het blijven lijers
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:09:44 #249
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_37474509
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:06 schreef Noca het volgende:
Och we zijn elke wedstrijd praktisch uitverkocht, dus zo verwonderlijk is dat niet. Dit was bij Heerenveen thuis ook al het geval namelijk. Wij zijn het wel gewend, maar het blijven lijers
OK maar ik hou zelf veel sites in de gaten mbt zwarthandel maar Groningen is er nog niet eerder uitgesprongen wat dat betrefd,meestal werden ze tegen kostprijs aangeboden als ze al werden aangeboden.

Zwarthandel heeft altijd 2 kanten,heb er geen problemen mee.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:14:02 #250
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37474651
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:09 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

OK maar ik hou zelf veel sites in de gaten mbt zwarthandel maar Groningen is er nog niet eerder uitgesprongen wat dat betrefd,meestal werden ze tegen kostprijs aangeboden als ze al werden aangeboden.

Ik overdrijf het natuurlijk ook wat
Maar het komt idd niet vaak voor nee, heerenveen sowieso...maar kaartjes die normaal ¤16,- zijn voor ¤100~¤200 verkopen gaat mij wat te ver, voor Groningen dan want jij weet er vast die veel meer kosten
pi_37476129
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:09 schreef DutchGooner het volgende:

[..]
Hoezo, twee kanten? Er is maar 1 kant en dat is kut. t Is dat ik weerhouden word door enige vorm van beschaving in me (en wellicht m'n uhm fysiek onvermogen muahaha), anders was ik graag ff langs geweest bij zo'n mongool die willens en wetens misbruik maakt van de vraag van anderen. Lowlife scharrelaars zijn het.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:03:22 #252
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37481083
quote:
Salmon lost Cornelisse af in de spits
Jans verheugt zich op ’potje’ tegen Ajax

Ron Jans kiest morgenavond in Euroborg tegen Ajax voor het aanvalskoppel Erik Nevland- /Glen Salmon. Yuri Cornelisse moet in de finale playoffwedstrijd voor een plaats in de voorronden van de Champions League plaats maken.

In de eerste krachtmeting met de Amsterdammers, een week eerder in de Arena, miste Salmon nog voldoende wedstrijdritme om aan de aftrap te kunnen staan. De Zuid-Afrikaan, die heeft gesukkeld met een kuitblessure, loste in het theater van Ajax in de 63ste minuut Cornelisse af.

Paul Matthijs kreeg in de Arena zijn tweede gele kaart en is morgen geschorst. Hij wordt vervangen door Jevgeni Levtsjenko. De Oekrai¨ener heeft vanwege klachten aan beide enkels enige tijd buitenspel gestaan. Ook hij viel in de wedstrijd in Amsterdam in, voor Nevland.

Door de absentie van Cornelisse speelt FC Groningen zonder specifieke linksbuiten. Mark-Jan Fledderus krijgt van Jans de voorkeur boven Koen van de Laak en gaat vlak achter het spitsenkoppel Nevland/ Salmon opereren. Levtsjenko moet de ruimte op links invullen en Rasmus Lindgren kruipt in de huid van Matthijs als controlerende middenvelder.

De verdedigingslinie heeft in vergelijking met de eerste wedstrijd tegen Ajax geen wijziging ondergaan. Die wordt gevormd door Bruno Silva, Gibril Sankoh, Gijs Luirink en Antoine van der Linden. Bas Roorda neemt zoals te doen gebruikelijk zijn vertrouwde positie in onder de lat.

Jans liet weten met zijn ploeg voor de aanval te zullen kiezen. Met de 2-0 nederlaag in Amsterdam als vertrekpunt, rest hem ook weinig andere mogelijkheden. ”Als je de kansen die Ajax in Amsterdam kreeg analyseert, dan zijn dat allemaal counterkansen geweest.

We zullen daarom niet op de middenlijn moeten gaan verdedigen. Ook niet op de zestienmeterlijn, maar je mag best twintig meter achter de middenlijn met verdedigen beginnen.”

De trainer van FC Groningen veronderstelt dat de opstelling van Ajax niet veel zal verschillen met die van zeven dagen eerder. ”Ajax zou met Sneijder kunnen starten, maar wij verwachten eerder dat hij komt. En Ajax zou ook met Babel kunnen starten, maar ook van hem verwachten wij eerder dat hij komt.”

In Amsterdam vielen Sneijder en Babel in. Ajax begon toen in de volgende samenstelling: Stekelenburg; Boakye, Heitinga, Vermaelen en Emanuelson; Galásek, Lindenbergh en Boukhari; Charisteas, Huntelaar en Rosenberg.

Jans: ”Iedereen bij ons is fit. Wij verheugen ons op het potje.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
quote:
De wet van het grote geld en de tragiek van FC Groningen
De prijs van het succes

Danny Buijs, Gijs Luirink, Gibril Sankoh, Glen Salmon; tal van spelers van FC Groningen staan hoog genoteerd op verlanglijstjes van andere clubs. Het is de prijs van het succes die FC Groningen moet betalen.

Vertrokken is er nog niemand, maar FC Groningen dient er toch maar vast rekening mee te houden dat de selectie voor volgend seizoen op een aantal plaatsen wel eens zou kunnen verschillen met die van dit seizoen. Daarvoor is de interesse van andere clubs voor spelers van de eredivisierevelatie van dit voetbaljaar te groot.

Het is de wet van het grote geld en de tragiek van een club van het formaat FC Groningen. De Trots van het Noorden heeft zijn beste spelers nog nooit langdurig vast kunnen houden. Klaas Nunninga en Piet Fransen vertrokken in een grijs verleden al naar respectievelijk Ajax en Feyenoord. De gebroeders Koeman zwichtten razendsnel toen de kassa elders uitbundig begon te rinkelen. Adri van Tiggelen, John de Wolf en René Eykelkamp idem dito. En Arjen Robben was eveneens maar een paar seizoenen in, toen nog, het Oosterpark te bewonderen.

De beste spelers van Appingedam, ACV en WKE gaan naar FC Emmen of BV Veendam. De beste spelers van FC Emmen en BV Veendam stappen over naar FC Groningen of SC Heerenveen. De beste spelers van FC Groningen en SC Heerenveen verkassen naar PSV, Feyenoord of Ajax. En de beste spelers van PSV, Feyenoord en Ajax gaan de grens over naar Barcelona, Chelsea, Manchester United of AC vast kunnen Milan. Het is nooit anders geweest in de wondere wereld van Koning Voetbal en het zal ook nooit anders worden.

FC Groningen doet er verstandig aan om zich door aan om zich door de interesse voor zijn spelers van andere clubs niet in de war te laten brengen. Het moet proberen de contracten van de belangrijke spelers open te breken en te verlengen, maar zeker niet krampachtig trachten deze spelers vast te houden. Zij moeten zich graag in het groen-witte shirt willen hullen en anders maar niet.

En tegen een passend salaris. Gaat FC Groningen overbetalen, dan slaat het een doodlopende weg in en komt het later gegarandeerd in financiële problemen. Wil FC Groningen structureel blijven behoren tot de subtop – en dat wil het natuurlijk graag - dan zal het er overigens niet aan kunnen ontkomen om de salarissen van de spelers te verhogen. Het is de spagaat waarin de club zit.

Bij veel andere clubs in de subtop, SC Heerenveen, FC Utrecht, Roda JC, NEC en waarschijnlijk ook FC Twente, wordt beter betaald. En de financiële bandbreedte van een club is voor veel voetballers toch vaak de voornaamste reden voor die club te kiezen. Niemand die hen dat kwalijk kan nemen, zij zijn tenslotte profvoetballer.

Algemeen directeur Hans Nijland denkt dat het zo’n vaart niet loopt met het vertrek van spelers. De algemeen directeur van FC Groningen schermt daarbij met doorlopende contracten. Dat mag zo zijn, maar die zijn alleen een garantie dat spelers niet transfervrij de poort van de Euroborg uitlopen.

Voor Gibril Sankoh en Gijs Luirink zal FC Groningen niet de hoofdprijs ontvangen. Zij zijn geen grootverdieners en de transfervergoeding die FC Groningen voor hen kan vragen, zal enigermate in overeenstemming moeten zijn met de hoogte van hun salaris.

Danny Buijs heeft bovendien een tussentijdse vertrekclausule in zijn verbintenis op laten nemen van 750.000 euro. En misschien zijn de zaakwaarnemers van Luirink, Sankoh en Salmon ook wel zo handig geweest dat te doen. Een goudmijntje zal hun eventuele vertrek voor FC Groningen derhalve niet worden. FC Groningen heeft zijn beste spelers nog nooit vast kunnen houden. (bron: DvhN, Jan Mennega)
verder:
interview met Danny Buijs
interview met Bas Roorda

[ Bericht 21% gewijzigd door venomsnake op 02-05-2006 11:27:00 ]
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:06:59 #253
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_37481177
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 01:14 schreef Ungeheuer het volgende:

[..]

Hoezo, twee kanten? Er is maar 1 kant en dat is kut. t Is dat ik weerhouden word door enige vorm van beschaving in me (en wellicht m'n uhm fysiek onvermogen muahaha), anders was ik graag ff langs geweest bij zo'n mongool die willens en wetens misbruik maakt van de vraag van anderen. Lowlife scharrelaars zijn het.
Draai het eens om.

Om wat voor reden heb je voor iets geen kaartje kunnen krijgen en het is stijf uitverkocht.
Dan mag je blij zijn dat er mogelijkheden zijn om alsnog aan kaartjes te kunnen komen.

Oja,ik handel in kaarten,wil je langskomen?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:08:06 #254
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_37481212
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:14 schreef Noca het volgende:

[..]

voor Groningen dan want jij weet er vast die veel meer kosten
De CL Finale op het moment
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_37481958
Ik snap die ophef over die kaartjes eigenlijk niet zo: de mensen die nu geen kaarten hebben, hebben ook geen seizoenkaart en als ze deze wedstrijd willen zien zijn het gloryhunters, en de mensen die de kaarten aanbieden zijn ook geen echte supporters want anders wilden ze wel bij de wedstrijd zijn. En dat gelul dat er nu échte supporters niet naar binnen kunnen is natuurlijk onzin, want waarom hebben die geen seizoenkaart?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:54:24 #256
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37482740
Zie het voorbeeld van Ungeheuer MP. En ook nog 2 man op het fcgforum...nou is het natuurlijk niet handig dat je je eigen kaart niet koopt, maar dan is het lullig om te zien dat anderen hun kaarten verkopen voor weet ik veel hoeveel geld. Daarnaast voetballen erg veel lui op zondag en voor die mensen kan een SCC niet uit. Daar vind ik het een beetje onzin om te zeggen dat mensen die geen SCC hebben en hier heen willen gloryhunters zijn, al zitten die er natuurlijk ook genoeg tussen.

Jij hebt immers ook geen scc, maar bent wel een supporter van de FC
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:55:30 #257
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37482774
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:08 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

De CL Finale op het moment
Die verhandel je ook al?
Die zullen idd ook wel voor een kapitaal verhandeld worden.
pi_37485511
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:54 schreef Noca het volgende:
Zie het voorbeeld van Ungeheuer MP. En ook nog 2 man op het fcgforum...nou is het natuurlijk niet handig dat je je eigen kaart niet koopt, maar dan is het lullig om te zien dat anderen hun kaarten verkopen voor weet ik veel hoeveel geld.
Tja als je te laat bent is het toch echt je eigen schuld. Er is altijd wel iemand die even die kaart voor je wil halen als je zelf niet kan. En in tijden van succes wordt die laksheid afgestraft.
quote:
Daarnaast voetballen erg veel lui op zondag en voor die mensen kan een SCC niet uit. Daar vind ik het een beetje onzin om te zeggen dat mensen die geen SCC hebben en hier heen willen gloryhunters zijn, al zitten die er natuurlijk ook genoeg tussen.
Jawel, want ze stellen hun eigen voetbal boven een scc, dan heb je dus gewoon geen 'recht' op een kaart hiervoor. Zoals er ook mensen zijn die hun gezin of een andere hobby voorrang geven. Kortom: FCG is voor hun niet belangrijk genoeg, en als ze dan nu opeens wel heenwillen zijn het gloryhunters en mogen ze best wat meer betalen.
quote:
Jij hebt immers ook geen scc, maar bent wel een supporter van de FC
We hadden het over échte supporters
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:42:46 #259
Tikt nog steeds...
pi_37487292
Gloryhunter meldt zich. Heb vandaag mijn clubcard-aanvraagformulier + 5 euro op de bus gedaan. Staat wel in dat het 4 weken kan duren voor ze het ding aan je versturen...
Paan!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:00:55 #260
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37489160
quote:
FC Groningen gelooft in wonder

GRONINGEN - Trainer Ron Jans van FC Groningen gelooft nog steeds in een goed resultaat over twee ontmoetingen tegen Ajax. ,,Makkelijk zal het niet worden, maar we gaan er woensdag voor eigen publiek echt alles aan doen om de in de uitwedstrijd opgelopen achterstand ongedaan te maken.''

FC Groningen verloor vorige week de eerste wedstrijd in de play-offs om een plaats in de voorronde van de Champions League. Dankzij treffers van Rosenberg en Charisteas won Ajax met 2-0. ,,En we hadden eigenlijk meer afstand moeten nemen'', treurde trainer Blind van Ajax.

FC Groningen maakte in de ArenA een vermoeide indruk. ,,Mijn spelers hebben al vaak heel veel moeten geven. Ze hebben nu een week rust gehad. Ze geloven nog in een goed resultaat'', aldus trainer Jans die niet kan beschikken over zijn geschorste aanvoerder Matthijs. De middenvelder wordt waarschijnlijk door Levtsjenko vervangen.

Ajax treedt in Euroborg zonder Grygera, Pienaar, Trabelsi en Maduro aan. Sneijder maakt weer deel uit van de selectie. Hij start vermoedelijk op de bank. Maduro geneest snel van een enkelblessure en is wellicht op tijd fit voor de bekerfinale van zondag tegen PSV.
Voor de thuisblijvers om wat voor reden dan ook:
quote:
Radio Noord zendt woensdag een rechtstreeks verslag uit van de wedstrijd, waarbij de geschorste Matthijs als analyticus zal optreden.
pi_37489281
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:00 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Voor de thuisblijvers om wat voor reden dan ook:
[..]

Doe ik dat dan maar.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:09:12 #262
66130 Erasmusch
easy easy
pi_37489357
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:57 schreef Ungeheuer het volgende:
Stoere jongen DutchGooner. Je hebt geen passend antwoord gegeven op mijn vraag wat de goede kant ervan is. Ik zie alleen dat jij je eigen hebzucht goed praat, doordat jij ze alsnog verkoopt (uitbuiter). Als klootzakken zoals jij, die kaarten niet hadden gekocht, was de kans groter dat mensen die in de rij stonden alsnog beloond werden met een kaartje.

Het trieste is nog wel dat wanneer ik je voor asociale pannekoek uitmaak dat je dit doet, jij vervolgens m'n berichtje afdoet met een grijns op je smoel. Kutmentaliteit heb je.
tvp
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:17:51 #263
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37489554
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:06 schreef Ungeheuer het volgende:

[..]

Doe ik dat dan maar.
pi_37490522
Volgens mij ga je er niet blij van worden als Paul Matthijs de wedstrijd gaat verslaan. Die vent kan niet praten, klinkt alsof ie altijd dronken is. Thuisblijvers kunnen dan beter radio1 gaan luisteren of een cafe met versatel opzoeken
pi_37491155
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:04 schreef dolledingo het volgende:
Volgens mij ga je er niet blij van worden als Paul Matthijs de wedstrijd gaat verslaan. Die vent kan niet praten, klinkt alsof ie altijd dronken is. Thuisblijvers kunnen dan beter radio1 gaan luisteren of een cafe met versatel opzoeken
Ach daar hoef jij je toch niet druk om te maken Dolledingo. Jij zit gewoon lekker in het stadion.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:36:39 #266
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_37491172
Café met Versatel is dan de beste optie. Radio is zo slecht voor het hart...
pi_37491457
Ten eerste, als je de afgelopen jaren bekijkt is SC Heerenveen structureel beter dan FC Groningen, dus dat is de trots van het noorden

En ten tweede, Ajax gaat gewoon de CL in, Groningen heeft daar niets te zoeken

Spelers als Huntelaar en Rosenberg hebben daar meer te zoeken dan Cornelisse en Nevland

[ Bericht 15% gewijzigd door Tommeke op 02-05-2006 18:56:47 ]
pi_37491688
Ten derde, wanneer wordt je veertien?
pi_37492032
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:09 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Jawel, want ze stellen hun eigen voetbal boven een scc, dan heb je dus gewoon geen 'recht' op een kaart hiervoor. Zoals er ook mensen zijn die hun gezin of een andere hobby voorrang geven. Kortom: FCG is voor hun niet belangrijk genoeg, en als ze dan nu opeens wel heenwillen zijn het gloryhunters en mogen ze best wat meer betalen.
Goed punt.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:26:02 #270
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37492323
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Goed punt.
Mwoah, ik vind mensen die graag zelf een balletje trappen en daarbij ook nog supporter zijn van de FC of een andere club nou niet bepaald gloryhunters als ze een keer de kans zien om naar een wedstrijd te gaan. Of gaan we nu beweren dat mensen die hier op FOK! zitten terwijl hun cluppie speelt ook allemaal gloryhunters zijn als ze ineens wel een wedstrijd heen gaan. Ze hadden immers altijd in het stadion kunnen zitten...als je ze moet geloven zijn het namelijk allemaal die-hard supporters. Een gloryhunter is imo iemand die weinig met een club heeft, maar in goede tijden ineens supporter is om vervolgens als het slecht gaat weer niet heen te gaan.

Over de westrijd van morgen:
Ik denk dat we morgen een overwinning gaan pakken, maar dat het helaas niet genoeg zal zijn.
pi_37493744
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:49 schreef Tommeke het volgende:
Ten eerste, als je de afgelopen jaren bekijkt is SC Heerenveen structureel beter dan FC Groningen, dus dat is de trots van het noorden

En ten tweede, Ajax gaat gewoon de CL in, Groningen heeft daar niets te zoeken

Spelers als Huntelaar en Rosenberg hebben daar meer te zoeken dan Cornelisse en Nevland
Schattig hoe de verliezers elkaar maar napraten. Iedereen heeft het er maar over dat een bepaalde ploeg wel of niet ergens thuishoort. Als iedereen het zo goed weet, waarom is die situatie nu niet zo zoals de verliezers het visualiseren.
De supportersgroepen die anders altijd zo massaal anti-ajax zijn worden opeens rancuneus en gaan lekker anti-groningen zijn. De enige mensen die er echt nuchter onder blijven zijn de Groningers zelf, we hebben immers niks te verliezen. Laat alle verliezers maar eens bij hun eigen cluppie gaan kijken (achter de oren krabben enzo) en dan maar eens wijzen naar andere clubs die het wel voor de wind gaat.
pi_37493843
@noca

Natuurlijk is het begrip gloryhunter een rekbaar begrip, maar geef toe: Groningen heeft jarenlang rond de 12/13.000 toeschouwers in het Oosterpark gehad. Ik heb tijdens mijn hele studententijd NOOIT problemen gehad om aan kaarten te komen. En nu met het nieuwe stadion en het behalen van Europees zit het opeens strak vol met 20.000 man. Dan zeg ik: waar waren die 7.000 man toen het slecht ging?
quote:
Mwoah, ik vind mensen die graag zelf een balletje trappen en daarbij ook nog supporter zijn van de FC of een andere club nou niet bepaald gloryhunters als ze een keer de kans zien om naar een wedstrijd te gaan.
Voor dit type mensen is het dus ook geen ramp als ze deze wedstrijd missen lijkt me. Als ik sommige berichten mag geloven vergaat de wereld als sommigen er niet bij kunnen zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door MaxPower op 02-05-2006 20:30:41 ]
pi_37494437
@ MaxPower, als ik nu kaartjes had was ik het roerend met je eens. Had nooit verwacht dat de wedstrijd uitverkocht zou raken. Sterker, omdat de heenwedstrijd is verloren (vrij kansloos) dacht ik dat de meeste gloryhunters zouden thuisblijven. Domme inschattingsfout van mijn kant. Had moeten weten dat vanwege Ajax er extra mensen zitten. Zo is het altijd al geweest namelijk. Krijgt de wedstrijd in de ogen van sommigen extra jeu.

Blijf het irritant vinden dat sommige mensen hier beweren dat het eigen schuld dikke bult is dat degene die geen kaartjes hebben extra moeten betalen op de zwarte markt omdat dat allemaal domme gloryhunters zijn. Ikzelf mis amper een thuiswedstrijd van FC Grunn. Toen de FC degradeerde ook seizoenkaarthouder gebleven en trouw heen gegaan. Dat ik, en ik weet veel anderen die normaliter ook heengaan, met zoveel gemak onder de noemer gloryhunter worden geschaard vind ik wat te kort door de bocht.

Ik blijf voorlopig een dikke zuurpruim en moet alles en iedereen sterven.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:00:18 #274
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37494802
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:25 schreef MaxPower het volgende:
@noca
Dan zeg ik: waar waren die 7.000 man toen het slecht ging?
Helemaal waar natuurlijk! Dan krijg je met een nieuw stadion en als het wat beter gaat. De wereld vergaat ook niet als sommige mensen niet kunnen, maar ik heb het voornamelijk over mensen die trouwe bezoeker zijn en nu niet kunnen. En ja dat is niet zo handig van die mensen, maar daar gaat het niet om...

Boeiende discussie ook verder, ik heb zin in morgenavond
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:07:50 #275
26251 Eilanden
pi_37495003
Wat een gedoe over kaartjes op de zwarte markt Maar wat me opvalt, is dat de Grunningers hier zo schande van spreken alsof het nooit gebeurt. Bij alle 'grote' wedstrijden en grote toernooien gebeurt het en natuurlijk voelt het kut als je supporter bent en je grijpt naast een kaartje, maar wat zwarte handel betreft is er niets nieuws onder de zon
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:10:33 #276
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_37495092
Mensen die naar voetbal gaan kijken vanwege het succes vind ik nog altijd minder erg dan mensen die geld willen verdienen aan datzelfde succes.
Als je willens en wetens een kaartje hebt gekocht om daar grof geld aan te verdienen ben je in mijn ogen toch behoorlijk asociaal bezig.
quote:
Kortom: FCG is voor hun niet belangrijk genoeg, en als ze dan nu opeens wel heenwillen zijn het gloryhunters en mogen ze best wat meer betalen.
Het begrip gloryhunter' heeft enkel een negatieve klank in het fanatieke supporterswereldje. En dat wereldje moet je zo nu en dan kunnen relativeren. Mensen die uit nieuwsgierigheid komen kijken zijn geen trouwe supporters, maar valt op zich niets te verwijten. Elke vorm van openbaar vermaak is in eerste instantie bedoeld voor de mensen die daar het vaakste komen? Het is dus absolute onzin dat ze meer zouden moeten betalen. Het enige recht wat de fanatieke aanhang op hen voor heeft is dat ze eerder een kaart kunnen aanschaffen. Daarna kunnen alle geïnteresseerden voor dezelfde prijs een plaats kopen. Gewoon zoals het hoort.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:16:25 #277
26251 Eilanden
pi_37495225
quote:
Als je willens en wetens een kaartje hebt gekocht om daar grof geld aan te verdienen ben je in mijn ogen toch behoorlijk asociaal bezig.
Vanuit een supportersoogpunt wel, maar als er ergens geld verdiend kan worden, dan komen daar altijd aasgieren op af
pi_37495348
En die aasgieren zitten dus gewoon de rest van de tijd op de tribune want je had een seizoenkaart nodig om kaarten te kopen. (of je moet mazzel hebben dat je iets van die 1500 vrije verkoop te pakken kreeg).
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:22:45 #279
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_37495362
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:16 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Vanuit een supportersoogpunt wel, maar als er ergens geld verdiend kan worden, dan komen daar altijd aasgieren op af
En de term 'aasgieren' vind je niet per definitie asociaal? Wij hebben hier een tweedehandswinkel waar elke maandag een lading boeken binnen komt. Goede titels voor weinig geld, maar als je er één te pakken wilt krijgen moet je bijna letterlijk vechten tegen de handelaren die binnenstormen zodra de deuren open gaan. Die lui slaan zelf waarschijnlijk nooit een boek open, maar halen nog wel even wat extra euro's uit de portomonnee van de oprecht geïnteresseerden.

Dat vind ik net zo asociaal.
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:21 schreef MaxPower het volgende:
En die aasgieren zitten dus gewoon de rest van de tijd op de tribune want je had een seizoenkaart nodig om kaarten te kopen. (of je moet mazzel hebben dat je iets van die 1500 vrije verkoop te pakken kreeg).
Hoe is dat relevant?
pi_37503901
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:21 schreef dolledingo het volgende:

[..]

Schattig hoe de verliezers elkaar maar napraten. Iedereen heeft het er maar over dat een bepaalde ploeg wel of niet ergens thuishoort. Als iedereen het zo goed weet, waarom is die situatie nu niet zo zoals de verliezers het visualiseren.
De supportersgroepen die anders altijd zo massaal anti-ajax zijn worden opeens rancuneus en gaan lekker anti-groningen zijn. De enige mensen die er echt nuchter onder blijven zijn de Groningers zelf, we hebben immers niks te verliezen. Laat alle verliezers maar eens bij hun eigen cluppie gaan kijken (achter de oren krabben enzo) en dan maar eens wijzen naar andere clubs die het wel voor de wind gaat.
Ben in de eerste plaats Ajax supporter, maar omdat Heerenveen om de hoek is, ga ik af en toe nog wel eens naar een wedstrijd van hen, en zo ook de thuiswedstrijd tegen FC Groningen.
Over rancune gesproken: het enige wat de Groningen supporters 'zongen' was boeren boeren, kankerboeren en hamas hamas boeren aan het gas.

Tis wel een feit dat Groningen het dit seizoen (vooral de 2e helft) beter heeft gedaan dan Heerenveen, maar imo is het niet de trots van het noorden
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:41:48 #281
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37504484
De trots van het noorden is natuurlijk al Cambuur.
Bernie en ik zijn tof.
pi_37505631
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:41 schreef mordradead het volgende:
De trots van het noorden is natuurlijk al Cambuur.
Owjah
pi_37505788
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:25 schreef MaxPower het volgende:
@noca

Natuurlijk is het begrip gloryhunter een rekbaar begrip, maar geef toe: Groningen heeft jarenlang rond de 12/13.000 toeschouwers in het Oosterpark gehad. Ik heb tijdens mijn hele studententijd NOOIT problemen gehad om aan kaarten te komen. En nu met het nieuwe stadion en het behalen van Europees zit het opeens strak vol met 20.000 man. Dan zeg ik: waar waren die 7.000 man toen het slecht ging?
[..]

Voor dit type mensen is het dus ook geen ramp als ze deze wedstrijd missen lijkt me. Als ik sommige berichten mag geloven vergaat de wereld als sommigen er niet bij kunnen zijn.
Dat is standaard bij voetbal. Waarom denk je dat AZ ineens zoveel fans heeft.
pi_37507273
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:26 schreef Rhapsody het volgende:

Dat is standaard bij voetbal. Waarom denk je dat AZ ineens zoveel fans heeft.
Natuurlijk krijg je meer fans als het goed gaat. Dat is ook een goede zaak want zo kan je als club doorgroeien. Het punt is dat men in Groningen nu net doet alsof de halve harde kern geen kaarten heeft kunnen krijgen, terwijl dat onzin is. Een handjevol scc-houders die zaten te slapen. Voor de rest zijn het alleen mensen met een clubcard die achter het net vissen. En dat zijn nou juist de mensen die er minder recht op hebben. Ze hebben blijkbaar andere prioriteiten dan elke 2 weken FC Groningen. Dan moet je ook accepteren dat je bij topwedstrijden achter het net vist. Alleen is dit allemaal vrij nieuw in Groningen omdat het daar de afgelopen jaren vrijwel nooit vol zat. Daarom is de verontwaardiging nu een beetje over de top.
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:09:42 #285
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_37508832
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:16 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ben in de eerste plaats Ajax supporter, maar omdat Heerenveen om de hoek is, ga ik af en toe nog wel eens naar een wedstrijd van hen, en zo ook de thuiswedstrijd tegen FC Groningen.
Over rancune gesproken: het enige wat de Groningen supporters 'zongen' was boeren boeren, kankerboeren en hamas hamas boerenfriezen aan het gas.

Tis wel een feit dat Groningen het dit seizoen (vooral de 2e helft) beter heeft gedaan dan Heerenveen, maar imo is het niet de trots van het noorden
Het zegt al genoeg dat je commentaar levert op wat die Groningen-supporters zingen, aangezien het Thialf-publiek uit Hoerenveen niet verder komt dan: "Vooruit....(stilte)"

[ Bericht 1% gewijzigd door Bullet-tooth op 03-05-2006 13:18:45 ]
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:33:42 #286
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_37509509
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:09 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Het zegt al genoeg dat je commentaar levert op wat die Groningen-supporters zingen, aangezien het Thialf-publiek uit Hoerenveen niet verder komt dan: "Vooruit....(stilte)"
het is wel moeilijk om respectvol met elkaar om te gaan hè? tjongejonge, steun je club eens op een positieve manier in plaats van af te geven op de tegenstander.. 't maakt het leven én het voetbal er een stuk leuker van!!

en ja, ik weet heus wel dat er ook bij ons van die klootviolen rondlopen die niet verder komen dan inhoudsloos gezeik op de tegenstander, diens coach, diens fans, de waterdrager en de plaatselijke koffiemiep, maar is dat een reden om mezelf ook tot dat niveau te verlagen? ik dacht het niet!!

steun je eigen club in woord en daad! ik weet wel zeker dat iedere voetballer zich beter aangemoedigd voelt wanneer je met 20000 man 'Come on Groningen' of 'Forza Heerenveen' roept dan wanneer je de meest onfrisse dingen gaat zingen over de tegenstander!

on-topic: ik hoop van harte dat Groningen vanavond in staat is tot een stuntje. toch ben ik bang dat Ajax over teveel kwaliteit (en scorend) vermogen beschikt om dit nog uit handen te geven, maar misschien dat ze er in ieder geval nog een mooie, spannende wedstrijd van kunnen maken.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 3 mei 2006 @ 13:52:41 #287
80791 crew  Paul
pi_37510042
Schop ze neer vanavond he
pi_37510188
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:10 schreef Cruoninga het volgende:
Mensen die naar voetbal gaan kijken vanwege het succes vind ik nog altijd minder erg dan mensen die geld willen verdienen aan datzelfde succes.
Helemaal mee eens.

Over vanavond. Het weer is prima, mooie aanleiding om er met z'n allen een superavond van te maken. Ik hoop zo dat we winnen van die arrogante k*tclub, maar dat terzijde. Mocht het onverhoopt niet lukken dan zal ik alsnog de longen uit m'n lijf schreeuwen voor onze jongens. Dat hebben ze verdiend. Gisteren al mijn deel Amsterdam gehad, toen mijn groene telefoon is gejat. Ik hoop dat ze er veel plezier mee hebben, ze hoeven dat ding alleen maar ff open te klappen om een mooie foto van Gijs Luirink incl. FC-sjaal te aanschouwen

Ow en verder, ik ben vandaag op het werk bij klanten invoeren 2 keer de postcodelettercombinatie CL tegengekomen, zou het...?
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:58:05 #289
26251 Eilanden
pi_37510212
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:54 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

eyyy
Paulus

Niet meer bang zijn voor Willem II, FCG of Twente he? Seizoen is lekker afgelopen!
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:59:30 #290
26251 Eilanden
pi_37510266
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:57 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Over vanavond. Het weer is prima, mooie aanleiding om er met z'n allen een superavond van te maken. Ik hoop zo dat we winnen van die arrogante k*tclub, maar dat terzijde. Mocht het onverhoopt niet lukken dan zal ik alsnog de longen uit m'n lijf schreeuwen voor onze jongens. Dat hebben ze verdiend. Gisteren al mijn deel Amsterdam gehad, toen mijn groene telefoon is gejat. Ik hoop dat ze er veel plezier mee hebben, ze hoeven dat ding alleen maar ff open te klappen om een mooie foto van Gijs Luirink incl. FC-sjaal te aanschouwen

Ow en verder, ik ben vandaag op het werk bij klanten invoeren 2 keer de postcodelettercombinatie CL tegengekomen, zou het...?
Een groene telefoon? Dan vraag je er ook om!
pi_37510407
Nou ja zeg. Laten we het hier even leuk houden en elkaar op een volwassen manier bestrijden met woorden.
That's all folks!
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:06:19 #292
26251 Eilanden
pi_37510491
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:04 schreef -Vaduz- het volgende:
Nou ja zeg. Laten we het hier even leuk houden en elkaar op een volwassen manier bestrijden met woorden.
Of gewoon lekkere billekoek
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 mei 2006 @ 14:11:16 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37510654
offtopiczooi en persoonlijke aanvallen weggehaald!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:12:17 #294
26251 Eilanden
pi_37510690
Rubber kan er gewoon niet tegen dat een FCU-fan een FCG-topic dichtgooit
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:13:02 #295
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37510717
quote:
Trots van het Noorden en Ron Jans vol zelfvertrouwen voor return tegen Ajax
GRONINGS GENIETEN

"Een aangename verrassing." Dat is de korte maar krachtige omschrijving die Ron Jans aan het seizoen van zijn FC Groningen geeft. Want wat de Trots van het Noorden dit seizoen gepresteerd heeft, was ook een regelrechte surprise. Vanavond wacht tegen Ajax de laatste uitdaging van dit feestjaar, als in eigen huis een 2-0 achterstand moet worden weggewerkt. En volgens Jans kunnen er nog best eens gekke dingen gebeuren.

De trainer en zijn selectie werken ontspannen en met vertrouwen toe naar het duel dat kan leiden naar een ticket in de voorronde van de Champions League. "Vooral thuis hebben we dit seizoen een aantal heel goede wedstrijden gespeeld. Dat kunnen we ook tegen Ajax weer. We zijn fit en vol zelfvertrouwen. Niet dat we denken dat we het allemaal wel even gaan doen, zeer zeker niet, maar we geloven er wel in."

Dat FC Groningen dit jaar in de top zou meedraaien, had niemand rond de club durven dromen. "Voor het seizoen hadden we wel het gevoel dat we weer een stap vooruit konden maken, maar dat dit resultaat zou zijn? Nee, daar had niemand hier rekening mee gehouden. We wilden beter presteren dan vorig seizoen, meer niet." Een doelstelling conform de mentaliteit van zowel trainer als club. "Met ambitie, maar ook met realisme", volgens Jans.

Europees voetbal kwam dan ook niet ter sprake. "Intern hebben we in januari wel gezegd dat we graag de play-offs wilden halen. Dat was ook logisch gezien de stand op dat moment. Al was het trouwens nog steeds geen 'moeten'." En die vrijblijvendheid bleef, ook toen de vijfde plaats nadrukkelijk in zicht kwam. Jans: "Dat hadden we niet in eigen hand." Maar omdat in de laatste week alles mee zat, pakte de club zomaar een zeker UEFA-Cupticket.

En dat met een seizoensstart die nou niet echt denderend te noemen was. Alles behalve dat zelfs. Met in de eerste vier wedstrijden nederlagen tegen Sparta en Heracles en slechts een zege, moest de club zich zelfs al lichtjes zorgen maken niet in een gevecht om de onderste plaatsen terecht te komen. Tijdens de thuiswedstrijd tegen PSV kwam de ommekeer. "We wisten dat we moesten winnen om onze slechte seizoenstart om te buigen. Dat lukte, we wonnen met 1-0, en vanaf dat moment is het steeds beter gegaan. Maar als we verloren hadden, dan had het allemaal wel eens heel anders kunnen lopen dit seizoen. Zo dicht ligt het bij elkaar."

De overwinning op de landskampioen zette het team echter op het juiste spoor en na de verhuizing van het geliefde Oosterpark naar de fonkelnieuwe Euroborg, kwam de ploeg helemaal op een roze wolk terecht. In de competitie werd thuis niet meer verloren en zo belandde FC Groningen eigenlijk uit het niets bovenin het linkerrijtje. Terug van weggeweest.

Jans waakt echter voor te veel optimisme voor volgend seizoen. "Ik ben wel een beetje bang dat het verwachtingspatroon voor volgend seizoen te hoog wordt, met name bij de supporters. Wij zijn er dit jaar, maar nog niet elk jaar. Volgend seizoen kunnen we bij wijze van spreken zomaar weer in de middenmoot eindigen. In de grijze middenmoot zelfs. Want clubs zoals wij, daar zijn er wel tien van in de eredivisie."

En het succes van het elftal kan ook een keerzijde hebben. Spelers vallen op en er komt belangstelling voor ze van andere clubs. "Gelukkig liggen de meeste spelers nog lang vast. Als ze toch vertrekken, dan staat daar ongetwijfeld een goed bedrag tegenover waarmee we de selectie voor volgend seizoen weer op peil kunnen brengen of zelfs versterken." Zelf heeft Jans op dit moment nog geen interesse in andere clubs, alhoewel hij ook niet rekent op een eeuwig verblijf in Groningen. "Maar ik heb geen kaartje voor de trainerscarrousel, ik zit hier goed."

Het zijn ook zorgen voor morgen. Nu heerst vooral het genieten. Mocht het tegen Ajax niet lukken, dan is er slechts korte tijd sprake van teleurstelling. "Als we er vanavond dichtbij zijn en het lukt niet, dan zullen we even balen. Maar het was een geweldig jaar en dat zal het ook altijd blijven." Jans hoopt vooral op een fantastische afsluiting van het seizoen tegen Ajax. "Ik ben bij wijze van spreken heel tevreden als we in een spectaculaire wedstrijd met 5-4 winnen." Maar dan volgt de inmiddels befaamde kwinkslag: "Alhoewel, dan vind ik 5-2 toch nog weer leuker..." (bron: De Telegraaf, 03-05-2006)
Mooi stukje
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:20:21 #296
26251 Eilanden
pi_37510987
realistisch van Jans dat stukje over dat men volgend jaar zomaar weer in de middenmoot kan belanden. De enige ploeg die zich de laatste jaren structureel in de subtop heeft gespeeld is wat mij betreft sc Heerenveen
pi_37511125
Heeft ie inderdaad groot gelijk in. Volgens mij valt het trouwens best mee met die hoge verwachtingen voor het volgend seizoen van de eigen supporters, als ik afga op de geluiden om me heen
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:30:00 #298
26251 Eilanden
pi_37511310
Is dat zo? Verwachten de fans volgend jaar geen plekje bij de eerste 6 of 7?
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:33:51 #299
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37511433
Die hoge verwachtingen daar zijn wij Groningers te nuchter voor. Het wordt gewoon weer knokken volgend seizoen en dan mag je al blij zijn als je play-offs haalt.
Europa cup voetbal maakt het volgend seizoen natuurlijk wel glansrijker, maar een top jaar
zoals dit seizoen zit er waarschijnlijk niet in.
Neemt niet weg dat heel Groningen aan het genieten is van het moment.

ik vind trouwens wel dat Groningen goed bezig is, ik vind wel dat we sub-top potentie hebben. alleen voordat je daar van kunt spreken zul je eerst een paar jaar in de sub-top mee moeten draaien.

[ Bericht 10% gewijzigd door venomsnake op 03-05-2006 14:41:49 ]
pi_37511459
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:30 schreef Eilanden het volgende:
Is dat zo? Verwachten de fans volgend jaar geen plekje bij de eerste 6 of 7?
Het zou leuk zijn. Meer niet. Maar nu spreek ik voor mezelf en de indruk die ik dus heb van FCG supporters om me heen. Eerste negen blijft gewoon de doelstelling en verwachting. Ook na afgelopen seizoen.
pi_37511627
Waar gaan de mensen vanvaond kijken die geen kaartje hebben?

Ik snap trouwens niet zo goed waarom er niet een groot scherm oid op de grote markt komt (of dat scherm aan op de bakker bart hangt).. Betaal je tele2 maar 20.000 euro, krijg je en super mooi feestje, word het enorm druk in de binnenstad, dus goed voor de horeca én wederom weer positief in het nieuws...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')