Vermaelen staat als een huis, die heeft Nevland en al die andere in 1 broekzakquote:Op dinsdag 25 april 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet als Groningen er ook 2 of 3 scoort. Zo goed is die verdediging oo kweer niet
.
Is vlgens mij alleen geblesseerd uitgevallen en daarna gespaard. Doet gewoon meequote:Op dinsdag 25 april 2006 14:00 schreef Prosac het volgende:
Vermaelen doet waarschijnlijk niet eens mee
Maar wij hebben Sankoh!quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:57 schreef VoreG het volgende:
[..]
Vermaelen staat als een huis, die heeft Nevland en al die andere in 1 broekzak
Die ufo opmerking kan echt niet meer zeg..quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:11 schreef venomsnake het volgende:
Ook een nieuw lied dat weer extra sfeer in de euroborg (en in UFO) moet brengen.
Ik zie het hele stadion al springen..lekker imponerend. (en geweldige tv)
Hmm volgens mij loopt de tekst niet helemaal lekker.. bij de tweede zin mis je op het eind een lettergreep.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:11 schreef venomsnake het volgende:
http://www.degroenehel.com/filmpjes/wijblijvenspringen.wmv
10 MB, rechtermuis klik, opslaan als
Ik verwacht flink wat meer tegenstand dan dat Feyenoord heeft geboden. In ieder geval verdedigend. Ik heb helemaal geen positief gevoel (ja, voor jullie wel natuurlijk).quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:06 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Maar wij hebben Sankoh!
Nog niet echt een gevoel over wat het gaat worden. Als ze morgen aardig lang mee kunnen komen kan het volgende week spannend worden. En anders, tja och, wij kunnen alleen nog maar winnen, niet meer verliezen.
Hehe same here.. heb niet zo'n goed gevoel over vanavond, maar dan voor FC Grunn. Nou ja eigenlijk zou bijna niks me verbazen. Niet dat we met een nulletje of 3 aan de broek krijgen, maar ook niet dat we een gelijkspel uit het vuur kunnen slepen. Een overwinning is teveel gevraagd ben ik bang.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:23 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik verwacht flink wat meer tegenstand dan dat Feyenoord heeft geboden. In ieder geval verdedigend. Ik heb helemaal geen positief gevoel (ja, voor jullie wel natuurlijk).
quote:Op woensdag 26 april 2006 13:06 schreef Ungeheuer het volgende:
Oh Christ Wegereef. Die heeft jaren geleden gezegd in een interview dat ie fan is van Ajax. Zijn we lekker klaar mee.
quote:’Wij kunnen ons onsterfelijk maken’
Mark-Jan Fledderus kijkt reikhalzend uit naar de play-offkrakers tegen Ajax
Mark-Jan Fledderus (21) kwam als amateur naar FC Groningen. Hij dwong aan het eind van het vorige seizoen een tweejarig contract af en heeft zich uitstekend ontwikkeld. In het tweeluik met AZ was hij beter dan international Denny Landzaat en hij kijkt reikhalzend uit naar de playoffkrakers tegen Ajax.
Groningen - Fledderus is afkomstig uit Coevorden. Op zijn twaalfde ging hij voetballen bij Emmen en hij doorliep de hele jeugdopleiding bij de Drentse betaald voetbal organisatie. Toen Jan de Jonge assistent- trainer bij SC Heerenveen werd, nam hij hem mee naar de Friese club. ”We gingen met z’n vieren, Jos Hooiveld (nu FC Zwolle red.), Arjan van Halen (nu ACV-red.), Erik Eleveld (nu WKE-red.) en ik. Ik had eerst wel wat aanpassingsproblemen.
Heerenveen had een jaar eerder in de Champions League gespeeld en bij het positiespel vlogen de ballen aanvankelijk voortdurend langs me heen. Ik kwam in het tweede elftal. De concurrentie was met Knopper, Väyrynen en Radomski te groot en ik kwam weinig aan spelen toe.”
Fledderus gaf aan graag verhuurd te willen worden en Stormvogels/Telstar werd in februari 2004 zijn nieuwe club. ”Telstar stond op dat moment vierde en dat was ongekend hoog. Behalve mij haalde het ook Dibi van AZ, maar de eerste twee wedstrijden waarin wij meededen, verloren we. Jan Poortvliet (destijds trainer van Stormvogels/Telstar- red.) zei toen dat hij terug zou gaan vallen op zijn oude groep die het zo goed had gedaan. Ik was het daar natuurlijk niet mee eens en heb hem ook gevraagd waarom hij mij dan gehaald had. Ik kwam op de reservebank terecht, heb alleen op het laatst nog een paar wedstrijden gespeeld.”
Aan het eind van dat seizoen liep zijn contract af en Heerenveen wilde het niet verlengen. Fledderus: ”Ik had toen dus geen club meer. Op een gegeven moment zei mijn zaakwaarnemer dat Ron Jans mij wel een interessante speler vond. Ik heb een gesprek met hem gehad, waarin hij aangaf dat hij mij een kans zou geven en die kans heb ik met beide handen aangegrepen.”
Behalve voetballer is Fledderus ook student. Hij studeert commerciële economie aan de Hanzehogeschool in Groningen. Daarvoor zat hij op de Johan Cruyff Academie in Amsterdam. ”Dat was in mijn Heerenveen-periode. Ik moest twee keer per week naar Amsterdam, was veel tijd kwijt aan het reizen en kon het moeilijk combineren met het voetballen.” Nu gaat dat beter, laat Fledderus weten. ”Ik volg een deeltijdopleiding, heb op maandag- en donderdagavond college. De studie duurt vier jaar en ik zit in mijn derde jaar. Het voetballen is op dit moment het belangrijkst, maar ik wil mijn studie wel graag afronden.
Als je bent uitgevoetbald, ben je ergens in de dertig en ik wil de daaropvolgende dertig jaar niet achter de geraniums gaan zitten.” Aan andere dingen dan aan voetballen en studeren, komt hij de laatste tijd niet toe. ”Ik heb ook nog een vriendin. In de zomer ga ik altijd een paar dagen fietsen met m’n vader. Dan gaan we naar Frankrijk of België. Bergop fietsen is het mooist. Toen ik vijftien was ben ik samen met mijn vader ook een keer de Alpe d’Huez opgefietst. Eén dag voordat de Tour erlangs kwam. Prachtig vond ik dat. Ik vind wielrennen echt heel leuk. Het heeft iets heroisch.”
Genieten van het succes van FC Groningen doet hij ook. ”Al heb je daar eigenlijk nog geen tijd voor. Het gaat steeds maar door. Je moet je direct alweer focussen op de volgende wedstrijd. Het echte genieten komt straks wel. Eerst nog twee keer tegen Ajax. Als we vanavond goed op de been blijven, kan het volgende week woensdag in Euroborg een hete avond worden. We kunnen ons dan onsterfelijk maken.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
quote:Jans: "Geen spektakel, puur resultaat"
Na de sensationale zege op AZ moet FC Groningen vanavond op bezoek in Amsterdam. De ploeg van trainer Ron Jans vecht met Ajax om één ticket in de voorronde van de Champions League en de Groningers zijn niet van plan om zich zomaar gewonnen te geven. "Een overwinning of gelijkspel zou geweldig zijn, maar ook een kleine nederlaag waarbij we zelf scoren biedt perspectieven voor volgende week", aldus de Groningse oefenmeester.
Jans verwacht vanavond in de ArenA in ieder geval geen spetterende wedstrijd. "De spelers zullen fit aan de wedstrijd beginnen, maar de tank is niet meer helemaal vol. Ook voor Ajax zal dat gelden, dus ik verwacht niet een al te spectaculaire wedstrijd. Het gaat ons dan ook puur om het resultaat", zegt de trainer van de Groningers op de website van zijn club.
De wedstrijd in Alkmaar, waar FC Groningen uiteindelijk nipt met 2-1 verloor, is voor Jans een belangrijk ijkpunt. "In Alkmaar hebben we de tweede helft dat resultaat geboekt. De vermoeidheid zorgde er niet voor dat we verdedigend in de problemen kwamen, maar wel dat de aansluiting en de tegenstoot van onze kant niet meer goed verliepen. We zullen in Amsterdam zuinig met onze energie moeten omgaan. Ik was tevreden over de eerste helft bij AZ-uit, maar zo kunnen we tegen Ajax niet de hele wedstrijd spelen."
Het belangrijke verschil met de tweestrijd tegen AZ, is dat Groningen ditmaal eerst uit speelt. "Het is voor onze ervaring goed dat we nu een keer met een thuis- en een uit-wedstrijd beginnen aan een dubbele ontmoeting. We weten nu hoe het is de tweede wedstrijd op vreemde bodem te spelen en volgende week zullen we thuis de twee wedstrijd met Ajax ingaan. We zullen een goede uitslag proberen neer te zetten. Een overwinning of gelijkspel zou geweldig zijn, maar ook een kleine nederlaag waarbij we zelf scoren biedt perspectieven voor volgende week", aldus Jans.
Je bent behoorlijk fanatiek geworden dit seizoen.. het taalgebruik is er ook al naar.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef clauwheee het volgende:
De Joden
Tja kom ze graag tegemoet, ze hebben het net zelf 90 minuten lopen verkondigenquote:Op woensdag 26 april 2006 22:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je bent behoorlijk fanatiek geworden dit seizoen.. het taalgebruik is er ook al naar.![]()
![]()
Wat is er met jou gebeurdquote:Op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef clauwheee het volgende:
Zeker venom, het trotse gevoel heerst. En dat gaat echt niet weg. De Joden zijn er nog niet. Het zal moeilijk worden maar met een weekje rust zullen de spelers er volgende week alles aan doen.
De Euroborg zal, hoe het ook afloopt, achter de jongens staan en ze bedanken voor eenseizoen!
quote:Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef VoreG het volgende:
Ik voel mij achtergesteld
Dat dacht boukhari ook. 'mooie assist van mij he? Doe ik straks in Groningen weer'quote:Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef clauwheee het volgende:
Zagen jullie Buijs aan de zijlijn staan toen Boukhari net die vieze overtreding op hem had gemaakt. Boukhari ging er daarna gelijk af. Buijs keek zo heerlijk aan die zijkant. Je zag hem loeren, 'tot volgende week vriend'![]()
Ik denk dat Boukhari zijn vrienden zelf wel uitzoekt Clauquote:Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef clauwheee het volgende:
Zagen jullie Buijs aan de zijlijn staan toen Boukhari net die vieze overtreding op hem had gemaakt. Boukhari ging er daarna gelijk af. Buijs keek zo heerlijk aan die zijkant. Je zag hem loeren, 'tot volgende week vriend'![]()
Ja, dat was mooi.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef clauwheee het volgende:
Succes publiek is het (althans een groot gedeelte). Fluitconcerten op het eigen team worden afgewisseld met staande ovaties.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:39 schreef Prosac het volgende:
Maar het publiek daar waait ook met alle winden mee zeg,
Geloof maar wat je wilt geloven, maar ik word echt schijtziek van die heilige overtuiging van supporters van andere clubs dat ajax geen echte supporters zou hebben. Bij elke club lopen er successupporters rond.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Succes publiek is het (althans een groot gedeelte). Fluitconcerten op het eigen team worden afgewisseld met staande ovaties.
Nu is Blind de held en moet die blijven, paar weekjes geleden moest de man nog oprotten.
Mensen die gewoon het stadion verlaten terwijl hun spelers bedankt worden voor bewezen diensten.
En dan het bestuur daar..*zucht*
Ach ja.. je moet er van houden.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |