Dat betwijfel ikquote:Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Waarom? Voor een club als Groningen staat Europees voetbal halen zo'n beetje gelijk aan het winnen van de CL voor Ajax.
Ach ja, de arrogantie van jullie. Jullie geven pas een feestje op de Dam als ook de Supercup binnen is? Want de CL-winnen dat hoorden jullie de afgelopen 5 jaar al te doen, maar ja jullie werden steeds zo ongelukkig uitgeschakeldquote:
Niet eens.. ik hou namelijk rekening met het feit dat Ajax verder kan komen in Europacup dan Groningen en zo alle punten die we niet pakken in de CL, gecompenseerd en verdubbeld ofzo worden door de toppersquote:Op maandag 24 april 2006 16:00 schreef VoreG het volgende:
[..]
Groningen heeft weinig kans om punten te scoren in de CL en nog wel een degelijke kans in de UC. Ajax heeft dan nog wel een kans om punten te scoren in de CL.
Ajax CL en Groningen UC zou dan beter zijn
Nee ik bedoel het winnen van de CL is een veel grotere prestatie dan het kwalificeren voor europees voetbal. Voor RBC zou dat in gelijke verhouding staan, maar voor een club als Groningen nietquote:Op maandag 24 april 2006 16:15 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ach ja, de arrogantie van jullie. Jullie geven pas een feestje op de Dam als ook de Supercup binnen is? Want de CL-winnen dat hoorden jullie de afgelopen 5 jaar al te doen, maar ja jullie werden steeds zo ongelukkig uitgeschakeld.
Agh stikquote:Op maandag 24 april 2006 16:15 schreef Prosac het volgende:
[..]
Niet eens.. ik hou namelijk rekening met het feit dat Ajax verder kan komen in Europacup dan Groningen en zo alle punten die we niet pakken in de CL, gecompenseerd en verdubbeld ofzo worden door de toppers![]()
quote:Maduro niet tegen FC Groningen
Hedwiges Maduro zal woensdag niet meespelen in de eerste wedstrijd van de finale van de play-offs, tegen FC Groningen. De middenvelder heeft teveel last van de enkelblessure, die hij zondag tegen Feyenoord opliep. De vraag is of Maduro de bekerfinale tegen PSV zondag 7 mei haalt. Ook Rosales, Grygera, Trabelsi, Sneijder (allen geblesseerd) en Pienaar ontbreken woensdag.
Zo goed speelt Maduro de laatste tijd niet, dat Vermaelen er misschien niet bij is kan wel een probleem vormenquote:
haha ja je mag veel maar zodra je Ajax gaat bedreigenquote:Op maandag 24 april 2006 15:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
"Binnen één wedstrijd was de algemene opinie over Groningen veranderd van de sympathieke subtopper die de competitie in de breedte verrijkte tot de gluiperige dieven die het belang van het Nederlandse voetbal in gevaar brachten. En dat enkel door te doen wat elke sportman nastreeft te doen: winnen."
Ik had het niet beter kunnen formuleren.![]()
Ik vind het ontbreken van Rosales ook niet zo erg.quote:Op maandag 24 april 2006 16:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Zo goed speelt Maduro de laatste tijd niet, dat Vermaelen er misschien niet bij is kan wel een probleem vormen
mwah, ik vind europees voetbal halen geen prijs. als mijn club den haag europees zou halen zou ik ook uit m'n dak gaan en in het stadion lekker los gaan maar je hoeft dan niet een ploeg te gaan huldigen. een prijs is de knvb beker winnen, landskampioen worden of de titel in de eerste divisie.quote:Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Waarom? Voor een club als Groningen staat Europees voetbal halen zo'n beetje gelijk aan het winnen van de CL voor Ajax.
Allemaal criminelen bij de supporterschare?quote:Op maandag 24 april 2006 17:28 schreef Beschouw het volgende:
Beschouw zwaait met de trots van het Noorden mee naar Van Gaal
[afbeelding]
Wie heeft dit geschreven?quote:Op maandag 24 april 2006 15:22 schreef Cruoninga het volgende:
Ook nog maar even hier. De discussie wordt immers gevoer over veel platformen:
[..]
Dat bedoel ikquote:Op maandag 24 april 2006 17:44 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
Wie het ook geschreven heeft, wat een verdomd goed stuk zeg!
Laat mij als nieuwkomer nog even vrolijk juichen trouwens:quote:
quote:Op maandag 24 april 2006 19:48 schreef methodmich het volgende:
Ik ben blij met Groningen en met willekeurig iedere club die AZ uitschakelt hoor Noca. Maar Groningen vind ik nog leuker, dankzij ome Ron Jans en Danny de Alblasserdammer!
quote:Jong FC Groningen kampioen Eerste Divisie A
De beloften van FC Groningen zijn vanavond in Euroborg onder het toeziend oog van zo'n 2.500 toeschouwers kampioen geworden van de Eerste Divisie A. De kampioenswedstrijd werd met 4-2 gewonnen van Cambuur Leeuwarden.
Herhaling komt wel na 0:00 uur.quote:Op maandag 24 april 2006 22:00 schreef clauwheee het volgende:
Tegelijk met VI?
quote:HOE HET OOK HAD GEKUND
“Dames en heren van de pers, alvorens ik in wil gaan op de terechte nederlaag tegen FC Groningen, wil ik eerst mijn gewaardeerde collega Jans feliciteren met de overwinning.”
Louis van Gaal staat op, klopt Jans een paar keer op de schouder en schudt hem vervolgens langdurig de hand, terwijl hij zijn gezicht draait naar het persvolk. Deze handelingen worden vereeuwigd door tientallen fotocamera’s en van de flitsende lampen lijkt het even te weerlichten in het te kleine perskamertje van het AZ-stadion.
Dan neemt Van Gaal weer plaats en begint aan een lang betoog.
“Ron Jans heeft zijn spelers perfect geïnstrueerd. Al in Groningen kregen wij nauwelijks voet aan de grond, hoewel niet-kenners hadden kunnen vaststellen dat wij een overwicht hadden. Dat was maar schijn. Weliswaar kwamen wij talrijke keren dreigend voor het doel, maar ik wil dat geen kansen noemen. Het waren meer mogelijkheden. Als voorbereding op de play-offs had ik een aantal vaste waardes van mijn ploeg rust gegund. Zo hebben Perez, Van Galen en in mindere mate ook Shota Arveladze mogen genieten van een welverdiende rust. Achteraf moet ik bekennen dat het een verkeerde keuze is geweest. De Groningenspelers waren feller, meer bezeten en in een roes, veroorzaakt door het plaatsen voor diezelfde play-offs. Ik heb me daar op verkeken. Als dan Fledderus en Van der Linden doelpunten scoren, waar zelfs een trainer van AZ van kan genieten, moet ik toegeven dat de 3-1 overwinning van Groningen meer dan terecht was. Zulke doelpunten zie je namelijk niet alle dagen en trouwens, ook de eerste van Cornelisse mocht er wezen. Het gestolen frommeldoelpunt van Jaliens gaf de burger weer wat moed, maar na de wedstrijd van vandaag is het over en sluiten voor AZ. Het kan verkeren, zei Bredero. Ook vandaag heeft collega Jans het perfect aangepakt. Alsof de Groningers al jaren ervaring hebben opgedaan in het Europa Cup voetbal speelden zij perfect in op de omstandigheden. Natuurlijk hebben wij druk uitgeoefend en getracht op de helft van de tegenstander te spelen, maar wij stuitten telkens op een muur. Een muur van Groningenverdedigers. Begrijp me goed, vrienden van de pers; dit is niet mijn stijl van voetballen. Ik houd meer van 4-3-3, het veld breed houden en spelen op de helft van de tegenstander. Nou, gespeeld op de helft van de tegenstander hebben we. Maar gevaarlijk werden we, evenals eerder in Groningen, niet. De goal van Koevermans gaf vertrouwen en die van Shota Arveladze nog meer, maar u mag best weten dat ik op dat moment al tegen mijn assistent Martin Haar had gezegd dat het er niet in zat, vandaag. Mijn voorspelling bleek uit te komen. Even later kopte Danny Buijs de bal achter Timmer. Het was nota bene de eerste keer dat Groningen een doelrijpe kans kreeg. Een afwerking tegen een zulk hoog percentage rechtvaardigt de uiteindelijke zege van Groningen. Nou ja zege.., wij hebben gewonnen vandaag. Maar Groningen gaat door en treft nu mijn cluppie uit Amsterdam. Niemand hield dit vooraf voor mogelijk, en eerlijk gezegd, ik ook niet. Maar ere wie ere toekomt: Ron Jans heeft blijkbaar zijn zaakjes goed voor elkaar”.
Van Gaal staat nogmaals op, klopt een verbouwereerde Jans weer op zijn schouder, gaat zitten en neemt een slok van zijn bacardi-cola. “Zijn er nog vragen, heren?”
Heb er niks van gezien, was er nog iets bijzonders?quote:Op maandag 24 april 2006 21:56 schreef savelkoul het volgende:
Zometeen Studio Sport, ze gaan de stemming peilen in Alkmaar
Ja, en omdat FCU vantevoren wist dat Groningen sterker zou zijn tegen AZ dachten ze gewoon de laatste drie wedstrijden Kom, die gaan we gewoon lekker met z'n allen verliezen. Dat kost de club ook helemaal geen geld en Groningen die heeft al zo lang geen Europees gespeeld en die kunnen ook nog wel een extra zakcentje gebruikenquote:Op dinsdag 25 april 2006 12:02 schreef paultjuhhh het volgende:
Eigenlijk klopt het zo wel ...
Utrecht verdiende die 5e plaats helemaal niet. We zijn echt zo bagger aan het spelen, Groningen die doet er in ieder geval nog wat mee en verslaat AZ gewoon keihard, was utrecht toch nooit gelukteen FCU fan
quote:Vermoeid, maar nog steeds gretig
Alle spelers in selectie FC Groningen zijn fit
Het gaat slag op slag met FC Groningen. Vorige week zondag de finale om de vijfde plaats tegen FC Twente, vervolgens donderdag en zondag de zware dubbelontmoeting tegen AZ en morgenavond staat Ajax in de Arena voor de deur. Een slopend voetbalprogramma zogezegd. Waarbij de successen zich voor de Trots van het Noorden aaneenrijgen, maar wordt de vermoeidheid intussen niet de grootste vijand?
”Ach, dat valt mee”, zegt Danny Buijs na afloop van de uitlooptraining van gisterochtend. ”Natuurlijk is het zwaar in de laatste wedstrijden, maar in het hoofd zijn we nog fris, hoor.” Hetgeen trainer Ron Jans beaamt. ”Ik trof een vermoeide groep aan, maar wel een groep die nog heel gretig is. En dat is een goed teken.
Dat de vermoeidheid toeslaat, is volstrekt normaal. Je ziet het ook aan de kwaliteit van het voetbal. Er zijn spelers die wat meer rustmomenten moeten nemen. Maar daar zitten de andere ploegen ook mee, hoewel Ajax wellicht een iets rustiger wedstrijd had tegen Feyenoord dan wij tegen AZ.”
Jans gelooft niet dat de vermoeidheid een grote factor gaat spelen in de Arena. Wel houdt hij zijn spelers goed in de gaten en hij heeft daarbij mogelijkheden om spelers te kiezen die wat minder gespeeld hebben en dus wat meer vermogen over hebben. ”Maar het is niet zo dat er spelers zijn die het niet meer aan kunnen. Sterker, iedereen is fit.”
FC Groningen is nog niet zover dat het op wetenschappelijke manier te werk gaat in het bestrijden van opkomende vermoeidheid. Volgens clubarts Gekie Meins wordt bijvoorbeeld geen kreatine toegediend. ”Kreatine is een stof dat op langere termijn voor meer kracht en uithoudingsvermogen zorgt, dus dat is niet aan de orde. Maar dat gebruiken we bij FC Groningen ook niet.”
Ron Jans daarover: ”Nee, daar doen we niet aan. Ik denk wel dat we in de toekomst wat meer wetenschappelijk te werk zullen gaan, maar dat moet zich allemaal nog ontwikkelen. Onze spelers hebben themadagen gevolgd over voedingsleer en hebben dingen geleerd over rust, voeding, drinken en dergelijke. Ik heb de indruk dat ze daar goed mee omgaan, dat ze er wel naar leven. Het is een zware periode, maar ook een heel mooie periode. En we willen hoor, ook tegen Ajax zullen we er weer staan.”
FC Groningen heeft vanmiddag (aanvang 14.00 uur) nog een training in het Oosterpark, daarna reist de groep af naar een hotel in het westen ter voorbereiding op de eerste wedstrijd tegen Ajax. (bron: DvhN, Paul Zweverink)
Het is toch beter zoquote:Op dinsdag 25 april 2006 12:16 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ja, en omdat FCU vantevoren wist dat Groningen sterker zou zijn tegen AZ dachten ze gewoon de laatste drie wedstrijden Kom, die gaan we gewoon lekker met z'n allen verliezen. Dat kost de club ook helemaal geen geld en Groningen die heeft al zo lang geen Europees gespeeld en die kunnen ook nog wel een extra zakcentje gebruiken![]()
![]()
Wat ben jij een huilie Paul![]()
ach ja.. hoezo arrogant?quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:28 schreef savelkoul het volgende:
Deze was nog niet langs gekomen hier
[afbeelding]
Let vooral even op de tweede alinea
Mooi dat ze vanmiddag al die kant op gaan idd, want de wedstrijd van zondag zit echt nog wel in de benen. Vanavond lekker gemasseerd worden, een nacht goed slapen, morgen nog een dag rustig aan en dan er weer in knallen tegen de neuzen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:06 schreef clauwheee het volgende:
OT: moe zullen ze vast wel zijn, maar net wat er in het stuk staat: in het hoofd zijn ze fris en de selectie is verder fit dus no problem. Daar zijn het sportmensen voor. Goed dat ze vanmiddag al weg gaan, scheelt morgen weer in de voorbereiding.
Ik baal dat Noca en ik niet mee kunnen, ik kan geen vrij meer krijgen![]()
Maar dan maar lekker in de kroeg kijken...
de kans is niet erg groot natuurlijk, maar je merkt aan alles dat ze er 110% voor gaan, er valt niks te verliezen, seizoen is al geslaagd. dus je weet het nooit.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:49 schreef VoreG het volgende:
In hoeverre hebben jullie vertrouwen in de winst? En daarna de CL voorrondes?
Niet als Groningen er ook 2 of 3 scoortquote:Op dinsdag 25 april 2006 13:54 schreef VoreG het volgende:
Als jullie het in A'dam redelijk dicht kunnen houden gaat Ajax het erg lastig krijgen. Scoort Ajax er 2/3 da n is het over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |