quote:Op maandag 24 april 2006 10:57
schreef Eilanden het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee oneens. Maar dat de journalist schrijft dat FCG moeiteloos op de been bleef, daar durf ik toch wel om te glimlachen, want op een gegeven moment was het, zoals Jans zelf zei, vrouwen en kinderen eerst!
quote:Op maandag 24 april 2006 11:05 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Niet mee oneens![]()
Klopt, maar dat was vooral de laatste 20 minuten. In de eerste wedstrijd en een groot deel van de eerste helft gisteren bleven we vrij makkelijk op de been. Alleen van Gaal zag het anders
Precies. Kan me nog goed herinneren dat Sporting Lissabon niet in De Hout wilden spelen omdat ze dat te kut vonden...quote:Op maandag 24 april 2006 11:21 schreef clauwheee het volgende:
Ach ja, we gaan ons toch verdorie ook niet langer verdedigen omdat we een goed seizoen draaien? Alsof Europa een paar jaar terug op AZ zat te wachten. Die waren er ook ineens weer.
quote:FC Groningen deel 16:Zwaaien naar van Gaal!
YESS ik ga kijkenquote:Op maandag 24 april 2006 11:41 schreef no_nickname het volgende:
Vanavond Buijs bij Voetbal Inside!! Ben benieuwd!!...wel iets meer een prater dan Yuri volgens mij:)
quote:Op maandag 24 april 2006 11:41 schreef no_nickname het volgende:
Vanavond Buijs bij Voetbal Inside!! Ben benieuwd!!...wel iets meer een prater dan Yuri volgens mij:)
Uit het Groningenkamp kwamen in 2000 dezelfde reacties hoor, toen wij de CL ingingen.quote:Op maandag 24 april 2006 11:21 schreef Prosac het volgende:
schande dat iedereen denkt dat we niks in de CL te zoeken hebben.![]()
Klopt Danny is een Feyenoorder hequote:Op maandag 24 april 2006 12:09 schreef Prosac het volgende:
http://www.azfanpage.nl
@Redfever
Denk dat ze bij Danny aan het slechte adres is, constant over Ajax praten.. Maar het zal wel weer erg vaak over die club gaan inderdaad
haha daarom zal wel lache zijnquote:Op maandag 24 april 2006 12:11 schreef MaxPower het volgende:
[..]
en uiteindelijk hadden we er ook niks te zoeken, maar het was wel leuk!
Persoonlijk vond ik dat wel leuk.. Willem II en Heerenveen naar de CL.quote:Op maandag 24 april 2006 12:11 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Uit het Groningenkamp kwamen in 2000 dezelfde reacties hoor, toen wij de CL ingingen.
en uiteindelijk hadden we er ook niks te zoeken, maar het was wel leuk!
verheug me ook wel op vanavond.quote:Op maandag 24 april 2006 11:41 schreef no_nickname het volgende:
Een Groninger bedoel jequote:Op maandag 24 april 2006 12:11 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Klopt Danny is een Feyenoorder he![]()
http://www.trotsvanhetnoorden.nl/index.php?ACT=show&id=423quote:Vermist: snoepgoed Kenneth Perez
Heeft FC Groningen gistermiddag snoepgoed van AZ-er Kenneth Perez uit de kleedkamer gejat? Dat is de prangende vraag die blijft hangen na het radio-interview van de Deen. Als een kleuter wiens lollie net gestolen was, reageerde Perez furieus op uitschakeling van AZ en in plaats van de hand in eigen boezem te steken, was het natuurlijk allemaal de schuld van de play-offs en van FC Groningen.
AZ'er Kenneth Perez liet zijn frustraties over het falen van zijn eigen ploeg in de play-offs de vrije loop: "Denk je dat Europa op FC Groningen zit te wachten?", luidde zijn conclusie. "Als FC Groningen de Champions League haalt, denk ik dat de play-offs al na een jaar worden afgeschaft", vervolgde de Deense aanvaller. "In Nederland vinden we misschien dat ze goed gespeeld hebben, maar ik denk vanuit het oogpunt van de UEFA dat dit de laatste keer is dat FC Groningen zo de voorronde van de Champions League zou halen."
Kortom: het ontbreekt Perez aan zelfkritiek (wat wil je ook met zo'n trainer?) en het is een schande dat de Champions League nu geen kennis maakt met dat geweldige AZ uit Alkmaar. En dat is allemaal de schuld van de play-offs en van FC Groningen!
Pikant detail is dat Perez volgend jaar voor Ajax uitkomt. De Amsterdammers zijn nog wel in de race voor een plekje in de voorronde van de Champions League en moeten daarin afrekenen met... FC Groningen. Daar zijn we weer!
Perez weet inmiddels hoe lastig die tegenstander kan zijn en ziet zijn kansen voor deelname aan de Champions League van volgend seizoen danig slinken. Dat worden nog een spannend weekje voor Kenneth. Gelukkig is er ook nog goed nieuws: qua arrogantie zal Perez weinig aanpassingsproblemen kennen in Amsterdam.
Dan heb ik nog nieuws voor je...quote:Op maandag 24 april 2006 14:04 schreef Baklap het volgende:
Alles beter dan die gemaakt grappige Ron Jans Europa insturen
quote:Op maandag 24 april 2006 14:20 schreef clauwheee het volgende:
En we zwaaien met z'n allen naar Baklap!
quote:FC Groningen is de redding van het Nederlands voetbal
FC Groningen heeft dit seizoen in den lande veel respect geoogd. Met passie, beleving en vaak een goed uitgewerkte speelwijze ontpopte de mannen van Ron Jans zich als een geduchte tegenstander voor elke eredivisionist. Ja, het Nederlands voetbal kon FC Groningen er goed bij hebben als de aardige outsider die onder de nationale top de competitie nog spannender maakte dan die al was. Voor de groen-witten werd het seizoen bekroond met een vijfde plek en de daarmee komende deelname aan de Uefa Cup. Voetbalminnend Nederland gunde het de ploeg die zijn rol als grille subtopper zo goed had ingevuld met strijd en inzet.
Toen volgde nog de play-offs. Een idee van de bond om de spanning tot het laatste moment te behouden. Alle clubs stemde ermee in, de extra inkomsten waren immers meer dan welkom in een sportwereld waarin de commercie steeds meer de boventoon voert. Het topteam van AZ hoefde alleen nog maar even te bevestigen dat ze, na PSV, de beste waren. Voor wat extra centen nog even een subtoppertje aan de kant zetten, mooi systeem toch?
Het liep echter anders. De honger van de borgbewoners bleek nog niet gestild en de groen-witte strijdmacht deed het net achter doelman Timmer meermalen trillen. Toen sloeg de stemming in voetballand om. Het clubje dat zo aandoenlijk had meegedaan in de subtop begon ineens serieus aan de stoelpoten van de grote jongens te zagen. Ho! Dat was toch zeker niet de bedoeling! Leuk dat FC Groningen aardig meedeed onder ’s lands topteams, maar de equipe van Jans moest toch zeker wel zijn plaats kennen. Binnen één wedstrijd was de algemene opinie over Groningen veranderd van de sympathieke subtopper die de competitie in de breedte verrijkte tot de gluiperige dieven die het belang van het Nederlandse voetbal in gevaar brachten. En dat enkel door te doen wat elke sportman nastreeft te doen: winnen.
Passie, strijd en inzet. Nevland die van twintig meter komt aanstormen om een sliding in te zetten waarmee hij de bal verovert. Sankoh die als een onverzettelijke rots zijn indrukwekkende verschijning voor elke nationale topspits gooit. Buijs die zich vastbijt in de kuiten van de tegenstander. Bruno Silva die opstormt langs de zijlijn en de luie linksbuiten dwingt tot vies verdedigingswerk.
Voor de primadonna’s van AZ was het allemaal te veel en de voetbalmachine van Van Gaal was na de eerste play-off ronde al uitgeschakeld. Men was het er al snel over eens: een schande dat een stel door de modder rollende boeren het oogstrelende Alkmaar-Zaanstreek de Champions League onthouden heeft! Groningen was de ramp voor het nationale voetbal. De club zou zeker de Uefa-coëfficiënt flink laten kelderen.
In feite legde juist FC Groningen de zwakte van het Nederlands voetbal op overduidelijke wijze bloot. De club sloeg de nationale top een bloedneus en de nationale top reageerde zoals een kind van vier reageert wanneer je hem zijn lolly afpakt. De mentale onverzettelijkheid ontbreekt. Ook de sportpers was verontwaardigd. In Nederland dienen de kleinere clubs in dienst te spelen van de groten. Zij moeten immers vaderlands eer hoog houden in Europa.
Maar was het niet juist deze mentaliteit die AZ dit seizoen de kop kostte in de Europa Cup? Een minder voetballende ploeg strafte het gebrek aan scherpte en beleving keihard af. De haast arrogante manier hoe de Alkmaarders tegen Betis Sevilla over het veld liepen, lijkt een product te zijn van de verhoudingen in de eredivisie. De topclubs hoeven immers maar zelden tot het gaatje te gaan tegen de kleintjes en missen zo de scherpte die de topclubs uit Italië, Engeland, Spanje en Duitsland wel kunnen opbrengen. In die landen doen de kleine broeders er immers wel alles aan om het de landelijke voetbalelite het leven zuur te maken. Een houding die ook door de media aangemoedigd wordt.
Dat betaalt zich uit. Zelfs als de Italianen op technisch vlak voor de Nederlanders onder doen, weten zij hoe ze een wedstrijd dienen te winnen doormiddel van psychologische oorlogsvoering. Ajax, Feyenoord, PSV en AZ hebben deze essentiële kneepjes van het vak niet onder de knie en verspelen dan ook onze Europese plaatsen ten opzichte van de genoemde toplanden. Maar met de opkomst van FC Groningen rijst ook de hoop op herstel. De noorderlingen hebben AZ verslagen met de strijdwijze die de rood-witten waarschijnlijk ook dit jaar de kop gaat kosten in de Uefa Cup. Als deze lijn zich echter op binnenlands niveau voortzet zullen de topclubs zich er wel tegen moeten wapenen. Er komt selectiedruk te staan op het ontwikkelen van een scherpere, slimmere speelwijze. Een speelwijze die zich in Europa gaat uitbetalen en onze Uefa-coëfficiënt weer zal doen stijgen.
Het moge duidelijk zijn, FC Groningen is de redding van het Nederlands voetbal.
Mooi verhaalquote:Op maandag 24 april 2006 15:22 schreef Cruoninga het volgende:
Ook nog maar even hier. De discussie wordt immers gevoer over veel platformen:
[..]
quote:Op maandag 24 april 2006 14:51 schreef detulp050 het volgende:
Zo, de seizoenskaarten zijn geregeld, waarvoor hartelijk dank aan twee Heerenveenfans![]()
Dat lees ik nou overal.. en slaat nergens op. Een overwinning in de UEFA cup is evenveel coefficient punten waard als een overwinning in de CL..quote:Op maandag 24 april 2006 15:26 schreef VoreG het volgende:
Ga maar lekker UEFA spelen, beter voor jullie en voor Nederland
Groningen heeft weinig kans om punten te scoren in de CL en nog wel een degelijke kans in de UC. Ajax heeft dan nog wel een kans om punten te scoren in de CL.quote:Op maandag 24 april 2006 15:41 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat lees ik nou overal.. en slaat nergens op. Een overwinning in de UEFA cup is evenveel coefficient punten waard als een overwinning in de CL..
Met in het achterhoofd houdend dat iedereen die het bovenstaande roept graag die 2 championsleague plekjes wil houden/uitbreiden.. kun je gewoon beter de tradionele clubs de UEFAcup insturen![]()
kortom.. Ajax ga maar lekker UEFAcup spelen, beter voor het landsbelang!
Waarom? Voor een club als Groningen staat Europees voetbal halen zo'n beetje gelijk aan het winnen van de CL voor Ajax.quote:Op maandag 24 april 2006 16:05 schreef Backdoorman het volgende:
jammer van die huldiging in het centrum, beetje overdreven....
Ik neem aan dat je zelf nu ook in een scheur ligt als je dit zo terug leest?quote:Op maandag 24 april 2006 16:02 schreef marsu het volgende:
Danny Blind gaat Don Gans tactisch overmeesteren. De GJodenzonen zullen de tweestrijd domineren en genadeloos over de groenwithemden heenwalsen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |