Hoezo, twee kanten? Er is maar 1 kant en dat is kut. t Is dat ik weerhouden word door enige vorm van beschaving in me (en wellicht m'n uhm fysiek onvermogen muahaha), anders was ik graag ff langs geweest bij zo'n mongool die willens en wetens misbruik maakt van de vraag van anderen. Lowlife scharrelaars zijn het.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:09 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Zwarthandel heeft altijd 2 kanten,heb er geen problemen mee.
quote:Salmon lost Cornelisse af in de spits
Jans verheugt zich op ’potje’ tegen Ajax
Ron Jans kiest morgenavond in Euroborg tegen Ajax voor het aanvalskoppel Erik Nevland- /Glen Salmon. Yuri Cornelisse moet in de finale playoffwedstrijd voor een plaats in de voorronden van de Champions League plaats maken.
In de eerste krachtmeting met de Amsterdammers, een week eerder in de Arena, miste Salmon nog voldoende wedstrijdritme om aan de aftrap te kunnen staan. De Zuid-Afrikaan, die heeft gesukkeld met een kuitblessure, loste in het theater van Ajax in de 63ste minuut Cornelisse af.
Paul Matthijs kreeg in de Arena zijn tweede gele kaart en is morgen geschorst. Hij wordt vervangen door Jevgeni Levtsjenko. De Oekrai¨ener heeft vanwege klachten aan beide enkels enige tijd buitenspel gestaan. Ook hij viel in de wedstrijd in Amsterdam in, voor Nevland.
Door de absentie van Cornelisse speelt FC Groningen zonder specifieke linksbuiten. Mark-Jan Fledderus krijgt van Jans de voorkeur boven Koen van de Laak en gaat vlak achter het spitsenkoppel Nevland/ Salmon opereren. Levtsjenko moet de ruimte op links invullen en Rasmus Lindgren kruipt in de huid van Matthijs als controlerende middenvelder.
De verdedigingslinie heeft in vergelijking met de eerste wedstrijd tegen Ajax geen wijziging ondergaan. Die wordt gevormd door Bruno Silva, Gibril Sankoh, Gijs Luirink en Antoine van der Linden. Bas Roorda neemt zoals te doen gebruikelijk zijn vertrouwde positie in onder de lat.
Jans liet weten met zijn ploeg voor de aanval te zullen kiezen. Met de 2-0 nederlaag in Amsterdam als vertrekpunt, rest hem ook weinig andere mogelijkheden. ”Als je de kansen die Ajax in Amsterdam kreeg analyseert, dan zijn dat allemaal counterkansen geweest.
We zullen daarom niet op de middenlijn moeten gaan verdedigen. Ook niet op de zestienmeterlijn, maar je mag best twintig meter achter de middenlijn met verdedigen beginnen.”
De trainer van FC Groningen veronderstelt dat de opstelling van Ajax niet veel zal verschillen met die van zeven dagen eerder. ”Ajax zou met Sneijder kunnen starten, maar wij verwachten eerder dat hij komt. En Ajax zou ook met Babel kunnen starten, maar ook van hem verwachten wij eerder dat hij komt.”
In Amsterdam vielen Sneijder en Babel in. Ajax begon toen in de volgende samenstelling: Stekelenburg; Boakye, Heitinga, Vermaelen en Emanuelson; Galásek, Lindenbergh en Boukhari; Charisteas, Huntelaar en Rosenberg.
Jans: ”Iedereen bij ons is fit. Wij verheugen ons op het potje.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
verder:quote:De wet van het grote geld en de tragiek van FC Groningen
De prijs van het succes
Danny Buijs, Gijs Luirink, Gibril Sankoh, Glen Salmon; tal van spelers van FC Groningen staan hoog genoteerd op verlanglijstjes van andere clubs. Het is de prijs van het succes die FC Groningen moet betalen.
Vertrokken is er nog niemand, maar FC Groningen dient er toch maar vast rekening mee te houden dat de selectie voor volgend seizoen op een aantal plaatsen wel eens zou kunnen verschillen met die van dit seizoen. Daarvoor is de interesse van andere clubs voor spelers van de eredivisierevelatie van dit voetbaljaar te groot.
Het is de wet van het grote geld en de tragiek van een club van het formaat FC Groningen. De Trots van het Noorden heeft zijn beste spelers nog nooit langdurig vast kunnen houden. Klaas Nunninga en Piet Fransen vertrokken in een grijs verleden al naar respectievelijk Ajax en Feyenoord. De gebroeders Koeman zwichtten razendsnel toen de kassa elders uitbundig begon te rinkelen. Adri van Tiggelen, John de Wolf en René Eykelkamp idem dito. En Arjen Robben was eveneens maar een paar seizoenen in, toen nog, het Oosterpark te bewonderen.
De beste spelers van Appingedam, ACV en WKE gaan naar FC Emmen of BV Veendam. De beste spelers van FC Emmen en BV Veendam stappen over naar FC Groningen of SC Heerenveen. De beste spelers van FC Groningen en SC Heerenveen verkassen naar PSV, Feyenoord of Ajax. En de beste spelers van PSV, Feyenoord en Ajax gaan de grens over naar Barcelona, Chelsea, Manchester United of AC vast kunnen Milan. Het is nooit anders geweest in de wondere wereld van Koning Voetbal en het zal ook nooit anders worden.
FC Groningen doet er verstandig aan om zich door aan om zich door de interesse voor zijn spelers van andere clubs niet in de war te laten brengen. Het moet proberen de contracten van de belangrijke spelers open te breken en te verlengen, maar zeker niet krampachtig trachten deze spelers vast te houden. Zij moeten zich graag in het groen-witte shirt willen hullen en anders maar niet.
En tegen een passend salaris. Gaat FC Groningen overbetalen, dan slaat het een doodlopende weg in en komt het later gegarandeerd in financiële problemen. Wil FC Groningen structureel blijven behoren tot de subtop – en dat wil het natuurlijk graag - dan zal het er overigens niet aan kunnen ontkomen om de salarissen van de spelers te verhogen. Het is de spagaat waarin de club zit.
Bij veel andere clubs in de subtop, SC Heerenveen, FC Utrecht, Roda JC, NEC en waarschijnlijk ook FC Twente, wordt beter betaald. En de financiële bandbreedte van een club is voor veel voetballers toch vaak de voornaamste reden voor die club te kiezen. Niemand die hen dat kwalijk kan nemen, zij zijn tenslotte profvoetballer.
Algemeen directeur Hans Nijland denkt dat het zo’n vaart niet loopt met het vertrek van spelers. De algemeen directeur van FC Groningen schermt daarbij met doorlopende contracten. Dat mag zo zijn, maar die zijn alleen een garantie dat spelers niet transfervrij de poort van de Euroborg uitlopen.
Voor Gibril Sankoh en Gijs Luirink zal FC Groningen niet de hoofdprijs ontvangen. Zij zijn geen grootverdieners en de transfervergoeding die FC Groningen voor hen kan vragen, zal enigermate in overeenstemming moeten zijn met de hoogte van hun salaris.
Danny Buijs heeft bovendien een tussentijdse vertrekclausule in zijn verbintenis op laten nemen van 750.000 euro. En misschien zijn de zaakwaarnemers van Luirink, Sankoh en Salmon ook wel zo handig geweest dat te doen. Een goudmijntje zal hun eventuele vertrek voor FC Groningen derhalve niet worden. FC Groningen heeft zijn beste spelers nog nooit vast kunnen houden. (bron: DvhN, Jan Mennega)
Draai het eens om.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 01:14 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Hoezo, twee kanten? Er is maar 1 kant en dat is kut. t Is dat ik weerhouden word door enige vorm van beschaving in me (en wellicht m'n uhm fysiek onvermogen muahaha), anders was ik graag ff langs geweest bij zo'n mongool die willens en wetens misbruik maakt van de vraag van anderen. Lowlife scharrelaars zijn het.
De CL Finale op het momentquote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:14 schreef Noca het volgende:
[..]
voor Groningen dan want jij weet er vast die veel meer kosten
Tja als je te laat bent is het toch echt je eigen schuld. Er is altijd wel iemand die even die kaart voor je wil halen als je zelf niet kan. En in tijden van succes wordt die laksheid afgestraft.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:54 schreef Noca het volgende:
Zie het voorbeeld van Ungeheuer MP. En ook nog 2 man op het fcgforum...nou is het natuurlijk niet handig dat je je eigen kaart niet koopt, maar dan is het lullig om te zien dat anderen hun kaarten verkopen voor weet ik veel hoeveel geld.
Jawel, want ze stellen hun eigen voetbal boven een scc, dan heb je dus gewoon geen 'recht' op een kaart hiervoor. Zoals er ook mensen zijn die hun gezin of een andere hobby voorrang geven. Kortom: FCG is voor hun niet belangrijk genoeg, en als ze dan nu opeens wel heenwillen zijn het gloryhunters en mogen ze best wat meer betalen.quote:Daarnaast voetballen erg veel lui op zondag en voor die mensen kan een SCC niet uit. Daar vind ik het een beetje onzin om te zeggen dat mensen die geen SCC hebben en hier heen willen gloryhunters zijn, al zitten die er natuurlijk ook genoeg tussen.
We hadden het over échte supportersquote:Jij hebt immers ook geen scc, maar bent wel een supporter van de FC![]()
Voor de thuisblijvers om wat voor reden dan ook:quote:FC Groningen gelooft in wonder
GRONINGEN - Trainer Ron Jans van FC Groningen gelooft nog steeds in een goed resultaat over twee ontmoetingen tegen Ajax. ,,Makkelijk zal het niet worden, maar we gaan er woensdag voor eigen publiek echt alles aan doen om de in de uitwedstrijd opgelopen achterstand ongedaan te maken.''
FC Groningen verloor vorige week de eerste wedstrijd in de play-offs om een plaats in de voorronde van de Champions League. Dankzij treffers van Rosenberg en Charisteas won Ajax met 2-0. ,,En we hadden eigenlijk meer afstand moeten nemen'', treurde trainer Blind van Ajax.
FC Groningen maakte in de ArenA een vermoeide indruk. ,,Mijn spelers hebben al vaak heel veel moeten geven. Ze hebben nu een week rust gehad. Ze geloven nog in een goed resultaat'', aldus trainer Jans die niet kan beschikken over zijn geschorste aanvoerder Matthijs. De middenvelder wordt waarschijnlijk door Levtsjenko vervangen.
Ajax treedt in Euroborg zonder Grygera, Pienaar, Trabelsi en Maduro aan. Sneijder maakt weer deel uit van de selectie. Hij start vermoedelijk op de bank. Maduro geneest snel van een enkelblessure en is wellicht op tijd fit voor de bekerfinale van zondag tegen PSV.
quote:Radio Noord zendt woensdag een rechtstreeks verslag uit van de wedstrijd, waarbij de geschorste Matthijs als analyticus zal optreden.
Doe ik dat dan maar.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Voor de thuisblijvers om wat voor reden dan ook:
[..]
![]()
tvpquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:57 schreef Ungeheuer het volgende:
Stoere jongen DutchGooner. Je hebt geen passend antwoord gegeven op mijn vraag wat de goede kant ervan is. Ik zie alleen dat jij je eigen hebzucht goed praat, doordat jij ze alsnog verkoopt (uitbuiter). Als klootzakken zoals jij, die kaarten niet hadden gekocht, was de kans groter dat mensen die in de rij stonden alsnog beloond werden met een kaartje.
Het trieste is nog wel dat wanneer ik je voor asociale pannekoek uitmaak dat je dit doet, jij vervolgens m'n berichtje afdoet met een grijns op je smoel. Kutmentaliteit heb je.
Ach daar hoef jij je toch niet druk om te maken Dolledingo. Jij zit gewoon lekker in het stadion.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:04 schreef dolledingo het volgende:
Volgens mij ga je er niet blij van worden als Paul Matthijs de wedstrijd gaat verslaan. Die vent kan niet praten, klinkt alsof ie altijd dronken is. Thuisblijvers kunnen dan beter radio1 gaan luisteren of een cafe met versatel opzoeken![]()
Goed punt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:09 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Jawel, want ze stellen hun eigen voetbal boven een scc, dan heb je dus gewoon geen 'recht' op een kaart hiervoor. Zoals er ook mensen zijn die hun gezin of een andere hobby voorrang geven. Kortom: FCG is voor hun niet belangrijk genoeg, en als ze dan nu opeens wel heenwillen zijn het gloryhunters en mogen ze best wat meer betalen.
Mwoah, ik vind mensen die graag zelf een balletje trappen en daarbij ook nog supporter zijn van de FC of een andere club nou niet bepaald gloryhunters als ze een keer de kans zien om naar een wedstrijd te gaan. Of gaan we nu beweren dat mensen die hier op FOK! zitten terwijl hun cluppie speelt ook allemaal gloryhunters zijn als ze ineens wel een wedstrijd heen gaan. Ze hadden immers altijd in het stadion kunnen zitten...als je ze moet geloven zijn het namelijk allemaal die-hard supporters. Een gloryhunter is imo iemand die weinig met een club heeft, maar in goede tijden ineens supporter is om vervolgens als het slecht gaat weer niet heen te gaan.quote:
Schattig hoe de verliezers elkaar maar napraten. Iedereen heeft het er maar over dat een bepaalde ploeg wel of niet ergens thuishoort. Als iedereen het zo goed weet, waarom is die situatie nu niet zo zoals de verliezers het visualiseren.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:49 schreef Tommeke het volgende:
Ten eerste, als je de afgelopen jaren bekijkt is SC Heerenveen structureel beter dan FC Groningen, dus dat is de trots van het noorden![]()
En ten tweede, Ajax gaat gewoon de CL in, Groningen heeft daar niets te zoeken
Spelers als Huntelaar en Rosenberg hebben daar meer te zoeken dan Cornelisse en Nevland
Voor dit type mensen is het dus ook geen ramp als ze deze wedstrijd missen lijkt me. Als ik sommige berichten mag geloven vergaat de wereld als sommigen er niet bij kunnen zijn.quote:Mwoah, ik vind mensen die graag zelf een balletje trappen en daarbij ook nog supporter zijn van de FC of een andere club nou niet bepaald gloryhunters als ze een keer de kans zien om naar een wedstrijd te gaan.
Helemaal waar natuurlijk! Dan krijg je met een nieuw stadion en als het wat beter gaat. De wereld vergaat ook niet als sommige mensen niet kunnen, maar ik heb het voornamelijk over mensen die trouwe bezoeker zijn en nu niet kunnen. En ja dat is niet zo handig van die mensen, maar daar gaat het niet om...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:25 schreef MaxPower het volgende:
@noca
Dan zeg ik: waar waren die 7.000 man toen het slecht ging?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |