quote:
Prima. Het is wel ver in de trein. Maar we zien elkaar vaak zat.quote:Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja nouk ik stel de vraag hier nog maar eens. Hoe bevalt de afstand emm'n a'dam ?
Dan vind je het vast ook niet erg dat ik me daar niks van aan ga trekken.quote:Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja.. Dat lijkt me duidelijk. Wie anders?
Tuuk nietquote:Op maandag 17 april 2006 22:54 schreef sXe het volgende:
[..]
Dan vind je het vast ook niet erg dat ik me daar niks van aan ga trekken.
Vooral dat laatste, alhoewel ik op het moment liever euro's heb dan guldens.quote:Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef sXe het volgende:
guldens zijn kansloos.
Net als euro's trouwens.
En het niet hebben van één van beiden...
scheelt alvast weer...quote:
Jaquote:Op maandag 17 april 2006 22:55 schreef Nouk het volgende:
Mis jij BF al ontzettend BB?
Welcomequote:Op maandag 17 april 2006 22:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nogsteeds jullie gulle gavendie ik op mijn feestje kreeg. Je hebt hier niks aan euro's
de kaas en drop en boekjes zijn wel respectievelijk op en uit.
Nog bedankt daarvoor
Ohh echt al best snel zeg. Wat leuk. Heb jij dan ook vakantie rond die tijd? Dat jullie samen leuke dingen kunnen doen?quote:
en de whisk(e)y?quote:Op maandag 17 april 2006 22:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nogsteeds jullie gulle gavendie ik op mijn feestje kreeg. Je hebt hier niks aan euro's
de kaas en drop en boekjes zijn wel respectievelijk op en uit.
Nog bedankt daarvoor
Mister Positivo zeg.quote:Op maandag 17 april 2006 22:57 schreef sXe het volgende:
Mooi, dan kunnen we nu allemaal gelukkig, maar kansloos doodgaan
Ga jij niet dood dan?quote:
Die drink ik op in nederland, ik wist niet of ik daar import kosten over moest betalen.quote:
zekerquote:Op maandag 17 april 2006 23:00 schreef Q. het volgende:
Doodgaan is goed.
Dat is meer iets voor het vorige topicquote:Op maandag 17 april 2006 22:57 schreef sXe het volgende:
Mooi, dan kunnen we nu allemaal gelukkig, maar kansloos doodgaan
Jazeker ik ga een weekje met dr in een hotelletje zitten (met kakkerlakken en rommel en trappen ipv liften) en dan allemaal leuke dingen doen in manhatten.quote:Op maandag 17 april 2006 22:57 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ohh echt al best snel zeg. Wat leuk. Heb jij dan ook vakantie rond die tijd? Dat jullie samen leuke dingen kunnen doen?
doodgaan is van alle tijdenquote:Op maandag 17 april 2006 23:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is meer iets voor het vorige topic
Nou erm ehhh oef aah eeeeh ermquote:Op maandag 17 april 2006 23:02 schreef Nouk het volgende:
BB, wil jij eigenlijk kinderen?
Wat leuk zeg! Wordt het weer ook al wat beter?quote:Op maandag 17 april 2006 23:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jazeker ik ga een weekje met dr in een hotelletje zitten (met kakkerlakken en rommel en trappen ipv liften) en dan allemaal leuke dingen doen in manhatten.
Doodgaan is vrij 2005 dus.quote:
Tis hier een graad of 18 tshirtjes weer, overdag althans.quote:Op maandag 17 april 2006 23:03 schreef Nouk het volgende:
[..]
Wat leuk zeg! Wordt het weer ook al wat beter?
en 2004quote:
Stuk beter dan hier dus. Het wil hier maar geen fatsoenlijk weer wordenquote:Op maandag 17 april 2006 23:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tis hier een graad of 18 tshirtjes weer, overdag althans.
Heb je ook nog wat vrolijker nieuws?quote:Op maandag 17 april 2006 23:05 schreef sXe het volgende:
[..]
en 2004
en 2006
en ik durf zelfs te zeggen dat het ook wel van 2007 is
1863 herinner ik me nog dat was een goed jaar voor de dood.quote:Op maandag 17 april 2006 23:05 schreef sXe het volgende:
[..]
en 2004
en 2006
en ik durf zelfs te zeggen dat het ook wel van 2007 is
Kijk naar zn icoon dan word je toch gelijk blij.quote:
Dat komt omdat jullie geen lente meet organiseren.quote:Op maandag 17 april 2006 23:05 schreef Nouk het volgende:
[..]
Stuk beter dan hier dus. Het wil hier maar geen fatsoenlijk weer worden.
Nou. Weet niet. Het heeft niet direct die invloed op mij.quote:Op maandag 17 april 2006 23:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kijk naar zn icoon dan word je toch gelijk blij.
Je bent sneller 30 dan je denkt hoor.quote:Op maandag 17 april 2006 23:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nou erm ehhh oef aah eeeeh erm
Niet voor mn 30ste in ieder geval.
Het is wel bijna 5 mei. Komt er dan nog een meet?quote:Op maandag 17 april 2006 23:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat komt omdat jullie geen lente meet organiseren.
Superted hoe kun je nou niet blij worden van superted.quote:Op maandag 17 april 2006 23:07 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nou. Weet niet. Het heeft niet direct die invloed op mij.
Als je een beetje had opgelet had je vast gemerkt dat het nieuws ook best vaak over dode mensen gaat. Daartussen zitten vast ook wel wat luchtigere dingen, maar ik kan ze zo snel niet noemen nee...quote:
Tja wie dan leeft wie dan beslist.quote:
Ook sneller dood dan je denkt dus!quote:
Tenzij je dan niet meer denkt.quote:
Ja en ze was zo leuk en mooi. Blehquote:Op maandag 17 april 2006 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:
frederique huydt ziet er nog springlevend uit op tv. Als dat niet positief is.
Maar dan ben je alsnog doodquote:
Gerard van het Reve zag er ook mooi uitquote:
Jupquote:
Die was toch al iets meer op leeftijd. Evengoed erg natuurlijk.quote:Op maandag 17 april 2006 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gerard van het Reve zag er ook mooi uiten zo bij zn quiviven
ohja, dat was het vrolijke nieuws!quote:Op maandag 17 april 2006 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gerard van het Reve zag er ook mooi uiten zo bij zn quiviven
"Thank you for smoking" was ook erg vermakelijk.quote:
Slaap wel.quote:
Lang vervlogen tijden.quote:
Ze doet het erom.quote:Op maandag 17 april 2006 23:17 schreef Nouk het volgende:
Net nu ik ga slapen, nou ja!
gauw mee ophouden dus!quote:
Nouk!quote:
Ja hoor, alles zhizzle m'nizzle frizzle.quote:Op maandag 17 april 2006 23:20 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nouk!
Ga je nu al joh? Hij staat nu iig in m'n AT, dus ik kom weer vaker posten. Voor de haters; sorry!
Hoi BBAlles shizzle in New Yizzle?
Mooi zoquote:Op maandag 17 april 2006 23:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja hoor, alles zhizzle m'nizzle frizzle.
In NY? Dat is zeker zin/kansloos.quote:Op maandag 17 april 2006 23:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb heel kansloos een nederlandse borrel bijgewoond.
Met heineken en bitterballen. Maar het was wel grappig om andere studenten te spreken die hier ook een halfjaartje rondhangen.quote:
quote:Op maandag 17 april 2006 23:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met heineken en bitterballen. Maar het was wel grappig om andere studenten te spreken die hier ook een halfjaartje rondhangen.
Loopt alles toch nog goed afquote:Op maandag 17 april 2006 23:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens sXe het is pasen, dat showt je toch dat de dood omkeerbaar is. Maar dan ga je wel eerst dood.
Valt wel mee ik heb hier 1 nederlandse collega. Dus mn nederlands verleer ik niet zo snel. En trouwens op mn stages in nederland praatte ik ook al engels.quote:Op maandag 17 april 2006 23:24 schreef Shirley het volgende:
[..]
!
Ook handig om weer even je moerstaal te spreken, voor je het weet praat je met zo'n Amerikaans accent.
mits doodquote:
Inderdaad en een musical, opera, muziekstuk. Is de matheus passion eigenlijk een musical of een opera ... of alleen een passionquote:Op maandag 17 april 2006 23:26 schreef sXe het volgende:
En als je een beetje mazzel hebt schrijven ze er ook nog een leuk boekje over
dat gaat alvast goedkomenquote:
een passie dusquote:Op maandag 17 april 2006 23:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad en een musical, opera, muziekstuk. Is de matheus passion eigenlijk een musical of een opera ... of alleen een passion
Aha zijn er ook moderne passies ?quote:
Daar moet je gewoon even overheen stappen. Als je eenmaal beseft hoe kansloos het leven is hoef je je verder ook nergens meer druk om te makenquote:Op maandag 17 april 2006 23:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat een ondraagelijkheid ook dat sterfelijkheids besef. Als dat mens van een eva die appel nou niet geplukt had, dan waren we iig niet zo wijs geweest.
Aha zinvol doch kansloos.quote:Op maandag 17 april 2006 23:31 schreef sXe het volgende:
[..]
Daar moet je gewoon even overheen stappen. Als je eenmaal beseft hoe kansloos het leven is hoef je je verder ook nergens meer druk om te maken
Erm kansloosheid schept kansen ? Zeg je dat nu net ?quote:Op maandag 17 april 2006 23:33 schreef sXe het volgende:
En die kansloosheid schept tegelijkertijd ook weer nieuwe mogelijkheden. Wat wil je nog meer?
Als je er geen moeite mee hebt dat het allemaal lege mogelijkheden zijn, dan welquote:Op maandag 17 april 2006 23:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Erm kansloosheid schept kansen ? Zeg je dat nu net ?
Een mogelijkheid is een kans leeg of niet.quote:Op maandag 17 april 2006 23:36 schreef sXe het volgende:
[..]
Als je er geen moeite mee hebt dat het allemaal lege mogelijkheden zijn, dan wel
Een kans ontdaan van alle zinvolheidquote:Op maandag 17 april 2006 23:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een mogelijkheid is een kans leeg of niet.
Maar toch een kans, dus niet kansloos. Slechts zinloos.quote:
een mogelijkheid op meer zinloosheidquote:Op maandag 17 april 2006 23:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar toch een kans, dus niet kansloos. Slechts zinloos.
Je kunt nooit genoeg zinloosheid hebben, we posten ten slotte in onzin.quote:
da's slechts een label. Dat betekent niet dat er meer van moet komen. Of minder.quote:Op maandag 17 april 2006 23:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je kunt nooit genoeg zinloosheid hebben, we posten ten slotte in onzin.
Waar doe je het voor ? Lastig gemoedsrust, voldoening,quote:Op maandag 17 april 2006 23:44 schreef sXe het volgende:
[..]
da's slechts een label. Dat betekent niet dat er meer van moet komen. Of minder.
Net als nij alle andere dingen: waar doe je het uiteindelijk voor?
Wees blij dat ik het er in leken taal heb staan.quote:Op maandag 17 april 2006 23:46 schreef Shirley het volgende:
Zo BB, even je log bekeken. Interessante foto's en verhalen. Alleen dat eiwit verhaal... daar kom ik echt niet uit. Maar succes ermee!
Illusiesquote:Op maandag 17 april 2006 23:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar doe je het voor ? Lastig gemoedsrust, voldoening,het groter goed
.
Die laatste misschien. Voldoening en gemoedsrust zijn duidelijk voelbaar. Of het echt is of onecht doet er niet toe, dus voor mijn part is het een illusie als ik me er maar niet bewust van ben.quote:
Is dat te toetsen ?quote:Op maandag 17 april 2006 23:50 schreef sXe het volgende:
De realiteit is dat alles een illusie is.
Net zo min als het tegendeel.quote:
Filosofie is uiteindelijk ook kansloos.quote:Op maandag 17 april 2006 23:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij zijn we nu net voorbij plato we hebben nog heel wat eeuwen filosofie te gaan. Al doen die filosofen ook niks anders dan elkaar weerleggen.
Inderdaad.quote:
Wat is dan de zin van de dood als ik vragen mag ?quote:Op maandag 17 april 2006 23:55 schreef sXe het volgende:
[..]
Filosofie is uiteindelijk ook kansloos.
Doodgaan is de enige zinvolle kansloze handeling wat dat betreft.
Sowieso een egoïstisch streven. Maar egoïsme is niet kanslozer dan elk ander streven. En waarom zou iets überhaupt nobel moeten zijn? Het kan allemaal zo eenvoudig zijn. Onbevredigend, maar wel eenvoudig.quote:Op maandag 17 april 2006 23:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dus kun je bijna concluderen dat realiteit en illusie hetzelfde is. En er dus geen onderscheid is dus gemoedsrust wel een doel is. Of het een nobel streven is is vraag 2.
Het leven en de dood grijpen ons.quote:Op maandag 17 april 2006 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Is de zin van de dood niet net zo ongrijpbaar als de zin van het leven ?
Zijn niet vrijwel alle motieven egoïstisch ? Bestaan er mensen die handelen om er zelf slechter van te worden?quote:Op maandag 17 april 2006 23:59 schreef sXe het volgende:
[..]
Sowieso een egoïstisch streven. Maar egoïsme is niet kanslozer dan elk ander streven. En waarom zou iets überhaupt nobel moeten zijn? Het kan allemaal zo eenvoudig zijn. Onbevredigend, maar wel eenvoudig.
Ja en dus kunnen we er wat van maken. Het beste er van maken zogezegd.quote:
Van het leven zou je het nog kunnen proberen. Over de dood kan ik nog niks zeggen. Wel in welke volgorde beide zich zullen gaan afspelen. Hetgeen gelijk aangeeft hoe nutteloos het eigenlijk is om "iets van je leven te maken"quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en dus kunnen we er wat van maken. Het beste er van maken zogezegd.
Doelloos, kansloos en zinloos door het leven slepen ?quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:04 schreef sXe het volgende:
Het is eigenlijk gewoon het beste helemaal nergens naar te streven.
Alleen maar een schijnbare inhoudquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:05 schreef paarse_paashaas het volgende:
Bah, een topic met inhoud!
Alles voor een beetje gemoedsrust...quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Doelloos, kansloos en zinloos door het leven slepen ?
Dan veins ik wel wat doelen kansen en zin.
Iets van je leven maken hoeft niet te eindigen bij je dood, althans je daden kunnen een mogelijkheid bieden voor een toekomstig leven.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:05 schreef sXe het volgende:
[..]
Van het leven zou je het nog kunnen proberen. Over de dood kan ik nog niks zeggen. Wel in welke volgorde beide zich zullen gaan afspelen. Hetgeen gelijk aangeeft hoe nutteloos het eigenlijk is om "iets van je leven te maken"
En dat is zinvol?quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iets van je leven maken hoeft niet te eindigen bij je dood, althans je daden kunnen een mogelijkheid bieden voor een toekomstig leven.
Dat is maar een kleine prijs.quote:
je krijgt er feitelijk ook niks voor terug natuurlijkquote:
Elk woord is er eigenlijk één teveel inderdaad.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:09 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
nou ja, te veel regels per post iig.
Als je het een ander gunt een leven te hebben waar hij kan voortborduren op mensen die voor hem geleefd hebben. In die zin is het dan weer niet egoistisch. Maar of dat het doel van je leven moet worden. Maar zo kunnen op het eerste gezicht egoistische daden met egoistische motieven later niet egotische doelen bereiken.quote:
Gemoedsrust wat dat ook in mag houden. Of de illusie van gemoedsrust.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:10 schreef sXe het volgende:
[..]
je krijgt er feitelijk ook niks voor terug natuurlijk
Je houdt de molen van zinloosheid draaiende en gunt anderen dezelfde ellende waar jezelf aan onderworpen bent. Maar met een beetje geluk hebben ze dat niet door.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je het een ander gunt een leven te hebben waar hij kan voortborduren op mensen die voor hem geleefd hebben. In die zin is het dan weer niet egoistisch. Maar of dat het doel van je leven moet worden. Maar zo kunnen op het eerste gezicht egoistische daden met egoistische motieven later niet egotische doelen bereiken.
Want ?quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:11 schreef sXe het volgende:
[..]
Elk woord is er eigenlijk één teveel inderdaad.
Ze hebben uiteindelijk geen enkele waarde.quote:
Dus allemaal stoppen met nastreven van ook maar iets, waardoor volgende generaties zullen leren dat alles zinloos is. En dus net als ons een zinloos leven zullen leiden. Of een leven als dieren waar de enige zin voortplanten is. Tenzij je die zin ook wegneemt en er uiteindelijk niks niet zinloos niet zinvol.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:12 schreef sXe het volgende:
[..]
Je houdt de molen van zinloosheid draaiende en gunt anderen dezelfde ellende waar jezelf aan onderworpen bent. Maar met een beetje geluk hebben ze dat niet door.
Uiteindelijk als in na de dood ? Voor de dode niet nee voor een volgende wel want die kan er weer een zin uit deduceren al is die zin een illusie.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:13 schreef sXe het volgende:
[..]
Ze hebben uiteindelijk geen enkele waarde.
Dat zou wel de ultieme consequentie zijn eigenlijk. Maar zolang mensen nog steeds de illusie koesteren gelukkig te zijn of te kunnen worden gaat dat toch niet gebeuren.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus allemaal stoppen met nastreven van ook maar iets, waardoor volgende generaties zullen leren dat alles zinloos is. En dus net als ons een zinloos leven zullen leiden. Of een leven als dieren waar de enige zin voortplanten is. Tenzij je die zin ook wegneemt en er uiteindelijk niks niet zinloos niet zinvol.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:17 schreef sXe het volgende:
[..]
Dat zou wel de ultieme consequentie zijn eigenlijk. Maar zolang mensen nog steeds de illusie koesteren gelukkig te zijn of te kunnen worden gaat dat toch niet gebeuren.
Ook voordat je doodgaat eigenlijk al. Een heleboel woorden die een heleboel plek in beslag nemen...quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Uiteindelijk als in na de dood ? Voor de dode niet nee voor een volgende wel want die kan er weer een zin uit deduceren al is die zin een illusie.
Die geen uiteindelijk zin hebben, maar het moment dat ze gesproken worden hebben ze een zin voor de spreker. Soms zelf zoveel zin dat deze acht het te moeten bewaren en iig delen. Dat kan door het op te schrijven. Maar die woorden kunnen hun doel makkelijk verliezen maar een innitieel doel is er.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:20 schreef sXe het volgende:
[..]
Ook voordat je doodgaat eigenlijk al. Een heleboel woorden die een heleboel plek in beslag nemen...
Waarom moet ik aan "The Matrix" denken, als ik deze post lees?quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:22 schreef Bosbeetle het volgende:
maar ook al is 'zin' en 'geluk' een illusie kun je niet 'gelukkig' zijn met een illusie aangezien illusie en realiteit niet van elkaar te scheiden zijn ervaar je de illusie 'geluk' als de realiteit 'geluk' Want wij mensen kunnen realiteit en ilusie toch niet loskoppelen. Wij zijn nou eenmaal zintuigelijke wezens en wat de zintuigen waarnemen voelen we plus nog wat eigen signalen, zoals gemoedsrust.
wel een beetje het idee zolang je niet weet dat je in de matrix leeft is het niet erg pas als je je bewust wordt dat het niet echt is reikt je zin naar de volgende laag.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:26 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Waarom moet ik aan "The Matrix" denken, als ik deze post lees?
Ik kijk duidelijk teveel films..
Een doel hebben en zin hebben is natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde. Het doel zal uiteindelijk zinloos blijken, want elke handeling levert uiteindelijk hetzelfde resultaat op.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die geen uiteindelijk zin hebben, maar het moment dat ze gesproken worden hebben ze een zin voor de spreker. Soms zelf zoveel zin dat deze acht het te moeten bewaren en iig delen. Dat kan door het op te schrijven. Maar die woorden kunnen hun doel makkelijk verliezen maar een innitieel doel is er.
Oei ratio/rede vind ik altijd een moeilijk begrip ... daar moet ik me toch beter voor in lezen. Kijk nut van woorden die niet verloren gegaan zijn.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:25 schreef sXe het volgende:
Maar ratio en gevoel zijn een stuk beter van elkaar te scheiden. En je weet uiteindelijk ook dat gevoelens ook bedriegelijk zijn.
Is dat zo ? Dus jij zegt dat je geen vrije keus hebt en dat wat gebeurt toch wel gebeurt een soort vastgelegd lot ?quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:31 schreef sXe het volgende:
[..]
Een doel hebben en zin hebben is natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde. Het doel zal uiteindelijk zinloos blijken, want elke handeling levert uiteindelijk hetzelfde resultaat op.
Dat niet, maar uiteindelijk ga je dood. Net als iedereen. En wat is dan het nut geweest van alles wat je gedaan hebt? Die cirkel kan je niet doorbreken.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is dat zo ? Dus jij zegt dat je geen vrije keus hebt en dat wat gebeurt toch wel gebeurt een soort vastgelegd lot ?
Da's het doel van die woorden. Het nut staat niet vast...quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oei ratio/rede vind ik altijd een moeilijk begrip ... daar moet ik me toch beter voor in lezen. Kijk nut van woorden die niet verloren gegaan zijn.
Er kan wel zeker een nut zijn van iets wat je gedaan hebt. Neem columbus zonder hem had ik deze kans niet die mijn leven waarschijnlijk iets aangenamer gaat maken. Maar ja ik ga ook weer dood dus in die zin heb je gelijk dan is columbus nutteloos geweest. Maar wel leven nou eenmaal dus heeft de ontdekking van amerika voor mij op dit moment nut.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:33 schreef sXe het volgende:
[..]
Dat niet, maar uiteindelijk ga je dood. Net als iedereen. En wat is dan het nut geweest van alles wat je gedaan hebt? Die cirkel kan je niet doorbreken.
Dus doordat niks eigenlijk zin heeft moet je je er ook geen zin in zien. En dat is dan weer lastig ...quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:36 schreef sXe het volgende:
Eigenlijk zou niks je wat dat betreft uit moeten maken, maar zover ben je niet zo snel geloof ik.
Keuzes bestaan wel !quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:37 schreef sXe het volgende:
Verkeerde keuzes bestaan dan ook niet, goede keuzes evenmin
De realiteit is alleen wel dat de lange termijn wel bestaat. En die gaat uiteindelijk alles op korte termijn teniet doenquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij kun je niet over een te lange tijdsperiode kijken naar dingen als zin, doel en nut want uiteindelijk is alles zinloos dat zeg je zelf al. Maar binnen korte tijdspannen zijn dingen zeker zinvol.
Dat beweer ik ook niet. Alleen dat er geen waardeoordeel over gemaakt kan worden.quote:
De lange termijn bestaat, maar is er ook van belang wat in de korte termijn 'jouw leven' gebeurt ook al leidt dat tot uiteindelijk tot dood. Kunnen er binnen die spanne van tijd wel degelijk dingen zijn als nut en zin. En wat maakt de lange termijn meer reëel dan de korte ? Ook de lange termijn is een illusie. Wie zegt dat mijn dood de wereld doorgaat ? Wie zegt dat deze lange termijn echt is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:40 schreef sXe het volgende:
[..]
De realiteit is alleen wel dat de lange termijn wel bestaat. En die gaat uiteindelijk alles op korte termijn teniet doen
Uiteindelijk lever je altijd een gevecht tegen de illusie dat dingen zin hebben. Die oerdrift heeft ons al die tijd in stand gehouden.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus doordat niks eigenlijk zin heeft moet je je er ook geen zin in zien. En dat is dan weer lastig ...
Op korte termijn wel. Alle consequenties zijn niet te overzien maar op zeer korte termijn zijn sommige keuzes wel degelijk beter dan andere.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:42 schreef sXe het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Alleen dat er geen waardeoordeel over gemaakt kan worden.
Beter nutteloze leuke dingen doen dan nutteloze dingen waar je verder geen plezier aan hebt. Vlak voor je dood erugkijken op het feit dat je een leuk en goed leven hebt gehad lijkt me een ultiem einde.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:33 schreef sXe het volgende:
[..]
Dat niet, maar uiteindelijk ga je dood. Net als iedereen. En wat is dan het nut geweest van alles wat je gedaan hebt? Die cirkel kan je niet doorbreken.
Dus we komen nooit van het juk dat de ongrijpbare zin is af als mens.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:43 schreef sXe het volgende:
[..]
Uiteindelijk lever je altijd een gevecht tegen de illusie dat dingen zin hebben. Die oerdrift heeft ons al die tijd in stand gehouden.
Gemoedsrustquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Beter nutteloze leuke dingen doen dan nutteloze dingen waar je verder geen plezier aan hebt. Vlak voor je dood erugkijken op het feit dat je een leuk en goed leven hebt gehad lijkt me een ultiem einde.
Wat op korte termijn gebeurt is in zoverre van belang dat het inderdaad wel de lange termijn beïnvloedt. Maar het resultaat blijft gelijk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De lange termijn bestaat, maar is er ook van belang wat in de korte termijn 'jouw leven' gebeurt ook al leidt dat tot uiteindelijk tot dood. Kunnen er binnen die spanne van tijd wel degelijk dingen zijn als nut en zin. En wat maakt de lange termijn meer reëel dan de korte ? Ook de lange termijn is een illusie. Wie zegt dat mijn dood de wereld doorgaat ? Wie zegt dat deze lange termijn echt is.
Da's altijd betrekkelijk. Beter waarvoor?quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Op korte termijn wel. Alle consequenties zijn niet te overzien maar op zeer korte termijn zijn sommige keuzes wel degelijk beter dan andere.
Je gaat dood, idd.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:47 schreef sXe het volgende:
[..]
Wat op korte termijn gebeurt is in zoverre van belang dat het inderdaad wel de lange termijn beïnvloedt. Maar het resultaat blijft gelijk.
Oh, jawel hoor. Dat gaat nog wel komen. En als het zover is kunnen we daar niks aan doen. Het leven houdt net zo plotseling op als het begonnen is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus we komen nooit van het juk dat de ongrijpbare zin is af als mens.
Voor jezelf de mens heeft nou eenmaal egoistische motieven. Hopelijk ook wat ethiek en moraal maar toch zijn de meeste motieven egoistisch.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:48 schreef sXe het volgende:
[..]
Da's altijd betrekkelijk. Beter waarvoor?
Dat geldt voor het individu maar niet voor 'de mensheid'quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:49 schreef sXe het volgende:
[..]
Oh, jawel hoor. Dat gaat nog wel komen. En als het zover is kunnen we daar niks aan doen. Het leven houdt net zo plotseling op als het begonnen is.
Dat werkt alleen als je plezier als het belangrijkste in je leven ziet. Over de goedheid ervan lijkt me moeilijk een oordeel te vellen...quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Beter nutteloze leuke dingen doen dan nutteloze dingen waar je verder geen plezier aan hebt. Vlak voor je dood erugkijken op het feit dat je een leuk en goed leven hebt gehad lijkt me een ultiem einde.
Alsof die niet een keer aan z'n eind komt...quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat geldt voor het individu maar niet voor 'de mensheid'
Je kunt je eigen leven toch beoordelen als goed indien jij dat vindt?quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:53 schreef sXe het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als je plezier als het belangrijkste in je leven ziet. Over de goedheid ervan lijkt me moeilijk een oordeel te vellen...
plezier .. of iets wat je gemoedsrust oplevert... voor de één is dat plezier, voor de ander intelectuele eigenschappen vergaren ... voor de andere het ervaren van diepe emoties. enz enzquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:53 schreef sXe het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als je plezier als het belangrijkste in je leven ziet. Over de goedheid ervan lijkt me moeilijk een oordeel te vellen...
Ja je kan altijd vanalles zelf vinden. Maar het is wel aardig naief als je denkt dat je daarover iets zinnigs kan zeggen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je kunt je eigen leven toch beoordelen als goed indien jij dat vindt?
slaap welquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:54 schreef sXe het volgende:
Ik ga slapen. Hetgeen net zo zinloos en zinvol is als wakker blijven, maar goed...
Wat geeft het als je naief bent als je op je sterfbed ligt?quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:55 schreef sXe het volgende:
[..]
Ja je kan altijd vanalles zelf vinden. Maar het is wel aardig naief als je denkt dat je daarover iets zinnigs kan zeggen.
ja 1 tpoic doet er een maand over de ander is in een uur op170 postsquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:59 schreef Zwansen het volgende:
Gaat wel snel met de posts zo.
Weet ik niet. Kan je dat?quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:34 schreef Nouk het volgende:
Wat een gelul zeg. Kunnen we nu weer normaal doen?
Verhelderend...quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:41 schreef SuperWeber het volgende:
Wat een nonsens zijn jullie aan het verkopen...
Het enige waar het leven om draait is palen [14.gif]
Hoe schattig, meneer heeft ook weer eens een neukertje!quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:41 schreef SuperWeber het volgende:
Wat een nonsens zijn jullie aan het verkopen...
Het enige waar het leven om draait is palen [14.gif]
Tijdelijke gemoedsrustquote:Op dinsdag 18 april 2006 10:54 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Hoe schattig, meneer heeft ook weer eens een neukertje!
Hmmmmmmmm... Hetzelfde geld zonder neukertje...quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:54 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Wehehehe.quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:54 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:54 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Mijn hemel, ik wil niet weten hoe je er nu uit ziet.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:41 schreef Zwansen het volgende:
ik heb me trouwens al een week of 3 niet geschoren...
Als je echt van elkaar houdt dan maakt dat ook niet uit!quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:45 schreef Nouk het volgende:
[..]
Mijn hemel, ik wil niet weten hoe je er nu uit ziet.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:47 schreef sXe het volgende:
[..]
Als je echt van elkaar houdt dan maakt dat ook niet uit!
Zal je fantastisch staan. Zal ik gelijk bretels voor je kopenquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:45 schreef Zwansen het volgende:
Ik laat mijn snor staan denk ik.
ook niet goed?quote:
maar heel eventjes hoorquote:
Doe dat tweede bericht eens hier posten dan!quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:01 schreef sXe het volgende:
Ohja, net even gezocht naar goed nieuws!
"Xander de Buisonjé onder het mes"
"Tom Cruise zal nageboorte opeten"
bij deze!quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:02 schreef paarse_paashaas het volgende:
Niet scheren is tof!
http://www.mirror.co.uk/n(...)chews-name_page.htmlquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:03 schreef Nouk het volgende:
[..]
Doe dat tweede bericht eens hier posten dan!
who's counting?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:24 schreef Nouk het volgende:
sXe, verveel je je ofzo, dat je om de 3 min een andere avatar neemt.
dat zegt ook wel het één en ander lijkt me.quote:
Pardon!quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:29 schreef sXe het volgende:
[..]
dat zegt ook wel het één en ander lijkt me.
kan je ook niks aan doenquote:
Welk koninkrijkquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:45 schreef sXe het volgende:
mijn koninkrijk voor een teiltje...
Ik Hugo Bossquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:55 schreef Nouk het volgende:
Ik heb Barry White op. Wehehehe.
quote:
Precies vol met dat ding !quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:01 schreef sXe het volgende:
meters maken!
Buiten dat is pas 2005quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:05 schreef sXe het volgende:
En dan allemaal naar buiten van het echte leven genieten!
het regent nu ook, dus laat sowieso maar...quote:
welke regen (vraagteken)quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:35 schreef sXe het volgende:
[..]
het regent nu ook, dus laat sowieso maar...
Sinds dat ik hier ben heeft het nog maar 2 keer geregendquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:35 schreef sXe het volgende:
[..]
het regent nu ook, dus laat sowieso maar...
die bijzonder plaatselijke en tijdelijke regen.quote:
PP wat staat er vlak voor je systemtray ?? staat daar nl of en .. meestal is dit soort problemen op te lossen met 1 of meerdere keren alt+shift te doen.quote:
Deze pc draait op Linux, BB.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
PP wat staat er vlak voor je systemtray ?? staat daar nl of en .. meestal is dit soort problemen op te lossen met 1 of meerdere keren alt+shift te doen.
linuxquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:50 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Deze pc draait op Linux, BB..
wortelsquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:42 schreef BosFrollie het volgende:
aardappelpuree en geprakte wortels![]()
om te huilen gewoon![]()
maar het lukt wel om dat te eten ?? 14.gifquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:42 schreef BosFrollie het volgende:
aardappelpuree en geprakte wortels![]()
om te huilen gewoon![]()
Ja ze hebben geld nodig van hun fans !quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:53 schreef sXe het volgende:
pf, wat een armoe...
jammer dat het zover moet komenquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ze hebben geld nodig van hun fans !
helaaschquote:
Waarom ?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:20 schreef sXe het volgende:
zo gaan die dingen
geen idee eigenlijk. Maar het wordt wel vaak bevestigd dat "de dingen" zo gaanquote:
quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:24 schreef sXe het volgende:
[..]
geen idee eigenlijk. Maar het wordt wel vaak bevestigd dat "de dingen" zo gaan
Trouwens wel de meest directe manier voor een band om geld te krijgen. Cut out the middle man. Maar wel weer een nadeel dat je dan wel alles zelf moet betalen en ook zelf het risico neemt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:29 schreef sXe het volgende:
zeker. Dingen die onontkoombaar zijn...
En dat je in feite bij je eigen fans moet gaan bedelen...quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Trouwens wel de meest directe manier voor een band om geld te krijgen. Cut out the middle man. Maar wel weer een nadeel dat je dan wel alles zelf moet betalen en ook zelf het risico neemt.
Ja .. ze hadden er ook een vaste prijs aan kunnen geven dan was het gewoon verkoop geweest maar dat was technisch weer lastiger.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:32 schreef sXe het volgende:
[..]
En dat je in feite bij je eigen fans moet gaan bedelen...
Wie weet.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:34 schreef sXe het volgende:
Maar het is een noodgreep als je echt niet anders kan. Denk dat ze op zich wel een redelijke fanschare hebben dus misschien werkt het wel...
hebben ze die niet ?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:38 schreef sXe het volgende:
en anders moeten ze maar een echte baan gaan zoeken
Heeft marrilion dat niet gedaan .. van te voren mensen het album laten kopen zelfs voordat er ook maar muziek was.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:41 schreef sXe het volgende:
en heel album op die manier financieren lijkt me overigens nogal een opgave.
Volgensmij noemen ze dit ook een internet-EP dus ik denk dat deze nummers niet op de nieuwe cd komen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:41 schreef sXe het volgende:
en heel album op die manier financieren lijkt me overigens nogal een opgave.
Ik geloof dat je je dan ook kon intekenen op de bedanklijst. Maar Marillion is net even wat groter dan Anathema...quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heeft marrilion dat niet gedaan .. van te voren mensen het album laten kopen zelfs voordat er ook maar muziek was.
Inderdaad maar toch raar dat zelfs marrilion zulke kunstgrepen moet uithalen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:45 schreef sXe het volgende:
[..]
Ik geloof dat je je dan ook kon intekenen op de bedanklijst. Maar Marillion is net even wat groter dan Anathema...
de financiële situatie zal niet zo gek veel beter zijn gewordenquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hebben ze die niet ?
Ik lees net in het anathema topic dat iemand met iemand van anathema in een fabriek gewerkt heeft dat hij dat ernaast deed. Maar dat is wat jaartjes geleden.
volgens mij is dat bij Marillion meer een soort extra richting de fans dan absolute noodzaak.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad maar toch raar dat zelfs marrilion zulke kunstgrepen moet uithalen.
Zou het ?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:49 schreef sXe het volgende:
[..]
volgens mij is dat bij Marillion meer een soort extra richting de fans dan absolute noodzaak.
Ze doen wel vaker dat soort dingen.quote:
en het klinkt nog leuk ookquote:King crimson - The ConstruKction Of Light - Virgin 2000.
Rating = 8
Just when you think Fripp the Shipp and the Pharoahs will never recever (no typo - RHYME, BABY!), along comes a monstrous vicious guitar assault designed to make guitar nuts like me go "HOLY SHIT! THEY'RE EACH PLAYING HALF THE MELODY!" That's the new trick this time arounds. Two guitar players, one in each speaker -- left speaker playing notes #1, 3, 5, 7, 9, etc -- right speaker playing notes #2, 4, 6, 8, etc -- so that the end result is a MELODY! Now see, my good fellow buddy Christian Smith instructed me to do this exact same trick a goodly decade ago, but even with an incredibly simple melody ("...So the Mexican Bellhop Says To the Backgammon Board....." -- you probably remember it from Yo! MTV Chit-Chats For Ten Hours), it was HARD! Think of it in your head -- start singing a simple little guitar hook, let's say "Day Tripper." Now sing JUST the odd-numbers notes in the riff. Now try to imagine playing them on a guitar, and the incredible concentration and restraint it will take to NOT hit the even numbered riffs. Now imagine a riff about 10 times faster and more complicated. There you have it! "The ConstruKction Of Lite-Brite"!
Vast en zeker ... (ik weet ook niet of ze dit live gespeeld hebben)quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:58 schreef sXe het volgende:
Kan ook heel goed met protools trouwens...
Ja die fripp is wel wazige kwast ... met zn frippertronicsquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:06 schreef sXe het volgende:
Ach je kan een boel leuke trucjes doen. Da's Fripp wel toevertrouwd ook...
Rocknambientquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:36 schreef sXe het volgende:
het moet uiteindelijk wel rock&roll blijven natuurlijk
Juist zoals het hoort !quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:40 schreef sXe het volgende:
met Bier enzo. En vrouwen. En nog wat dingen
En de vrouwen genomenquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:44 schreef sXe het volgende:
daar worden de jongens van de mannen gescheiden!
goeie suggestie welquote:
quote:
Ik heb de single nog niet geluisterd maar ik koop die cd wel gewoon.. ze moeten me nog teleur stellen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:48 schreef sXe het volgende:
Zozo, die nieuwe Tool belooft ook wel weer akelig goed te worden
PI in quickreply idd.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:48 schreef sXe het volgende:
Zozo, die nieuwe Tool belooft ook wel weer akelig goed te worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |