Als je emoties niet laat meespelen in de hele islam kwestie en enkel naar de harde feiten en cijfers kijkt kun je geen andere conclusie trekken. Dat is wat ik altijd deed en dit advies bevestigt het. Niets meer en niets minder. Het grappige is natuurlijk dat de 'islam-bashers' zich altijd beroepen op 'harde feiten en cijfers' maar de onderbouwing niet kunnen waarmaken. Hun argumenten zijn vooral gebaseerd op emotie.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat betreft mijn mening, hetzelfde kan gezegd worden van jou. Jij omarmt dit rapport omdat het strookt met je mening. Dus hoe objectief ben jij in deze kwestie.
Wat een rust ineens he, ik benijd hem wel. Hij heeft ineens heel veel tijd om de natuur in te trekken in dat mooie land terwijl ik hier 11 hoog over het kralingse bos uitkijk.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:37 schreef Tafkahs het volgende:
goede modactie DoG , trouwens
Als je het maar weet, Islamrealisme, en niets anders!quote:Bron: Sp!ts - 11 april 2006 - pagina 5 - PDF ~ 12MB
Politici nemen afstand kritiek ’islam-bashen’
DEN HAAG — CDA-fractievoorzitter Verhagen en Tweede-Kamerlid
Wilders hebben gisteren afstand genomen van kritiek van
de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) dat zij
zich schuldig maken aan ’islambashen’ en stemmingmakerij.
Die beschuldigingen werden gisteren in een interview met het
ANP geuit door WRR-onderzoeker Jan Schoonenboom. Hij is verantwoordelijk
voor een WRR-rapport over de islam dat morgen
wordt gepubliceerd. Verhagen is uitermate ontstemd
over beschuldigingen van Schoonenboom dat hij zich schuldig
maakt aan stemmingmakerij in het debat over islam en de sharia
(islamitische wetgeving). „Dit is onzorgvuldige lariekoek. Studeerkamerpolitiek”,
zei hij in een reactie op uitspraken van
Schoonenboom. De WRR-onderzoeker noemde
uitlatingen van Verhagen over de sharia „onverantwoord”. Verhagen:
„Dit zijn kwalijke suggesties. Het is ontstellend dat een lid van
de WRR zich niet op feiten baseert. Bovendien, de WRR moet
wetenschap bedrijven, geen politiek.” Schoonenboom heeft zich geërgerd
over uitlatingen van Verhagen over de sharia. Het CDA wil
partijen in Nederland die zich willen baseren op de sharia verbieden.
„Maar wij pleiten wel voor islamitische scholen en islamitische
partijen, mits zij zich houden aan de Nederlandse wet en Nederlandse
waarden en normen. Maar we kunnen geen islamitische wetgeving
tolereren naast de Nederlandse”, aldus Verhagen.
Hij heeft zich ook bijzonder gestoord aan het pleidooi van de
WRR om contacten aan te gaan met de Hezbollah in Libanon en
Hamas in de Palestijnse gebieden. „Dat zijn terroristische organisaties
waar wij niet mee moeten onderhandelen. Het is zeer vreemd
dat de WRR hier zulke politieke uitspraken over doet.”
Ook Wilders meent dat de WRR zich bezondigt aan het bedrijven
van politiek. „Dit is naïef en gevaarlijk. Dit is de taal der dwazen”,
zei Wilders over het WRRrapport. „Ik blijf erbij dat de islam
onverenigbaar is met democratie.” De WRR heeft volgens hem
met het rapport zijn bestaansrecht in de waagschaal gelegd.
Wilders is zeker zo ontstemd over uitlatingen van premier Balkenende
die vrijdag tijdens zijn bezoek aan Indonesië zei dat de islam
geen gevaar is. „Geen gevaar? De islam is het grootste gevaar
in de wereld”, aldus Wilders. Hij wil opheldering van Balkenende
over diens toespraak in Indonesië. Minister Bot van Buitenlandse
Zaken ontvangt morgen het WRRrapport Dynamiek in islamitisch
activisme. (ANP)
Dat en het voelt gewoon goed om soms huiswerk te geven natuurlijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wat een rust ineens he, ik benijd hem wel. Hij heeft ineens heel veel tijd om de natuur in te trekken in dat mooie land terwijl ik hier 11 hoog over het kralingse bos uitkijk.
Ik vind dat zo mooi, eerst als westerse wereld democratie gaan promoten, en dan kiezen de mensen uiteindelijk iets wat de westerse wereld niet zint, en dan mag het gelijk weer niet en dan gaan we allerlei sancties doen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:17 schreef MrX1982 het volgende:
Dat openlijk steun verlenen aan Hezbollah, ik blijf dat uitermate vreemd vinden maar Meneer Schooneboom zal het wel weten na 3 jaar studie.
Ik vraag me overigens af wat er wetenschappelijk is aan :
[..]
Volgens mij is dat gewoon een mening.
Vrij grappig dat ze pretenderen onafhankelijk te zijn maar gewoon onderdeel zijn van de overheid. Onafhankelijkheid zijn is ook niet meer wat het geweest is.
Ik vind Wilders een gevaar voor mijn democratie en rechtstaat, en het enige wat ik daartegen doe is níet op hem stemmen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:41 schreef Tafkahs het volgende:
anti-reklamislamisme, Yil..
volgens mij is z'n haar brandbaar, maar dat terzijdequote:Op dinsdag 11 april 2006 22:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind Wilders een gevaar voor mijn democratie en rechtstaat, en het enige wat ik daartegen doe is níet op hem stemmen.
En toegang tot mijn huis ontzeggen, zó! Dat zal em leren! De kleine onverlaat.
Oja, wat had ik in het vorige topic van Johan nou geleerd? Israel is onze bondgenoot, en Israëls vijand is onze vijand. Israëls vriend is onze vriend.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind dat zo mooi, eerst als westerse wereld democratie gaan promoten, en dan kiezen de mensen uiteindelijk iets wat de westerse wereld niet zint, en dan mag het gelijk weer niet en dan gaan we allerlei sancties doen.
Zien we dat bij Wit-Rusland, waar de verkiezingen gewoon oneerlijk zijn geweest? Nee, daar wordt de toegang tot de EU ontzegt voor de premier en 25 van zijn stafleden. Goh, dat zal hard aankomen zeg, nooit meer legaal naar de EU.
Wiens haar niet?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
volgens mij is z'n haar brandbaar, maar dat terzijde
Heb je het nu over Meki???quote:
Ik heb het nooit over Meki.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:46 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Heb je het nu over Meki???
Tijd voor wat sterkers denk ik danquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik heb het nooit over Meki.
Gewoon..
Reclame is geen ras, laten we het reclamerealisme noemen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:41 schreef Tafkahs het volgende:
anti-reklamislamisme, Yil..
UMTS mastenquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:50 schreef gelly het volgende:
Ik hoor hier nu al dagen 1 of ander gesuis buiten, net een afvakkelinstallatie. Maar die staan hier niet in de buurt.
Een populist dus.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Reclame is geen ras, laten we het reclamerealisme noemen.
Gave titel trouwens.
Was net bij een lezing van Ad Verbrugge. Een "cultuurfilosoof" die zich bekommert over het normen- en waardenverval en graag een communautair Nederland wil. Nurmen en waarden, ouderwets onderwijs etc. De oudjes aanwezig vonden het allemaal prachtig en kwamen met de meest fantastische verhalen over de jeugd van tegenwoordig, ja, Verbrugge zelf kwam met het voorbeeld van groepsverkrachtingen alsof het een fenomeen was.
Nou ja, als iets een fenomeen is van alle tijden is het wel het gezeur over de jeugd van tegenwoordig, en dat we voorlopig nog niet af zijn van die jeugd van tegenwoordig.
Wat een pik.
Ik ben dan ook al getrouwd geweest en ben al pappa.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:51 schreef gelly het volgende:
Verrek, je bent nog ouder dan ik DoG.
Jij bent zelf jeugd, dus niet objectief..quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:50 schreef RichardQuest het volgende:
Nou ja, als iets een fenomeen is van alle tijden is het wel het gezeur over de jeugd van tegenwoordig, en dat we voorlopig nog niet af zijn van die jeugd van tegenwoordig.
Gaf ie ook een peepshow weg ?quote:Wat een pik.
Dus ik heb nog 3 jaar om te trouwen, een kind te verwekken en weer te scheiden. Hmm..quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik ben dan ook al getrouwd geweest en ben al pappa.
Zit hij ook in dat platform van het manifest "één land, één samenleving'' ?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Reclame is geen ras, laten we het reclamerealisme noemen.
Gave titel trouwens.
Was net bij een lezing van Ad Verbrugge. Een "cultuurfilosoof" die zich bekommert over het normen- en waardenverval en graag een communautair Nederland wil. Nurmen en waarden, ouderwets onderwijs etc. De oudjes aanwezig vonden het allemaal prachtig en kwamen met de meest fantastische verhalen over de jeugd van tegenwoordig, ja, Verbrugge zelf kwam met het voorbeeld van groepsverkrachtingen alsof het een fenomeen was.
Nou ja, als iets een fenomeen is van alle tijden is het wel het gezeur over de jeugd van tegenwoordig, maar ik denk dat we voorlopig nog niet af zijn van die jeugd van tegenwoordig.
Wat een pik.
Nope:quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Een populist dus.
Had ie ge-waterstofperoxideerd haar?
pssst, het stervingsproces begint pas na je 40e, leerde ik gister van nova. Reve was na zijn 40e bezig te sterven, jammer voor hem ging ie pas op 82 jarige leeftijd dood. Hij had dus net zo goed op 41 jarige leeftijd kunnen beginnen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus ik heb nog 3 jaar om te trouwen, een kind te verwekken en weer te scheiden. Hmm..
Totdat je president wordt van een land wat eigenlijk vroeger van Indianen was. Dan gooi je al die normen en waarden overboord om diezelfde normen en waarden te beschermen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent zelf jeugd, dus niet objectief..![]()
[..]
Gaf ie ook een peepshow weg ?![]()
Het is niet verkeerd als mensen denken over waarden en normen, dat wordt voortdurend gedaan in POL, althans dat pretendeert men ..![]()
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/16456426/ met streamvideoquote:Sociaal-cultureel filosoof Ad Verbrugge bepleit een fundamentele herbezinning op onze levenswijze. Want waar niets meer met moeite verkregen moet worden, is niets meer van waarde. Het wezen van de geïndividualiseerde samenleving verwoordt hij als volgt: "De wereld is er om door jou geconsumeerd te worden. We hebben een zeer op gemak en geneugten gebaseerde levenshouding. Het is belangrijk dat we inzicht krijgen in de individuele ontplooiing en zelfwording, want ons huidige concept van individualiteit en genot zal onze individualiteit te gronde richten".
In Tegenlicht schetst Verbrugge aan de hand van beeldfragmenten, de stand van de Nederlandse (Westerse) samenleving.
Ad Verbrugge (36) is universitair hoofddocent sociaal-culturele wijsbegeerte aan de Vrije Universiteit.
In een van zijn laatste publicaties stelt Verbrugge dat er een verband is tussen zinloos geweld enerzijds en de geïndividualiseerde samenleving anderzijds. 'Op den duur ontstaat een toestand waarin de gemeenschapszin geheel is gedesintegreerd en de mens zich niet meer wezenlijk gebonden voelt. Hij is ontworteld, asociaal en de medemens doet er niet toe of is er slechts om te worden gebruikt. Zinloos geweld is nu juist het geweld dat opkomt wanneer de schijnvrijheid van de individuele beleving als hoogste goed wordt beschouwd. Geweld dat in zijn zinloosheid de zinloosheid van de moderne samenleving zelf aanduidt.'
En de niet-jeugd is dat dan wel?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent zelf jeugd, dus niet objectief..![]()
Waar jij al niet aan denkt...quote:
Ja, morele superioriteit.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:53 schreef Bluesdude het volgende:
Het is niet verkeerd als mensen denken over waarden en normen, dat wordt voortdurend gedaan in POL, althans dat pretendeert men ..![]()
Christelijk - Joodse superieuriteit, om Wilders even aan te halen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:00 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En de niet-jeugd is dat dan wel?
[..]
Waar jij al niet aan denkt....
[..]
Ja, morele superioriteit..
Tot zover een voorspelbare conclusie van het zichzelf opetende kapitalisme. Maar da's logisch natuurlijk. Ik bookmark die tegenlicht voor later, het lijkt me wel interessantquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/16456426/ met streamvideo
Het irritante aan die filosofen is hun abstracte dikdoenerij..quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:56 schreef RichardQuest het volgende:
Volgens mij ook een vrij slimme gast wat zijn dissertatie ging over Heidegger; ik weet wel dat dat een van de moeilijkst te lezen filosofen is.
Als iets gebaseerd is op emotie zijn het wel de uitspraken van Meneer Schoonenboom.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:31 schreef gelly het volgende:
Als je emoties niet laat meespelen in de hele islam kwestie en enkel naar de harde feiten en cijfers kijkt kun je geen andere conclusie trekken. Dat is wat ik altijd deed en dit advies bevestigt het. Niets meer en niets minder. Het grappige is natuurlijk dat de 'islam-bashers' zich altijd beroepen op 'harde feiten en cijfers' maar de onderbouwing niet kunnen waarmaken. Hun argumenten zijn vooral gebaseerd op emotie.
Yip... die zijn objectief.. lah maar verder hahaha.quote:
Ik lees te veel in scquote:Waar jij al niet aan denkt....
Voor sommigen wel, maar wat die VPRO-pagina schreef is te overdenken waard, zover het kan met die abstractie..quote:Ja, morele superioriteit..
Je mag als westerse wereld toch kritiek hebben op iets wat democratisch is verlopen. Ik bedoel Oostenrijk een paar jaar geleden werd ook bijna verguisd met Haider. Ook dat was democratie.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:42 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind dat zo mooi, eerst als westerse wereld democratie gaan promoten, en dan kiezen de mensen uiteindelijk iets wat de westerse wereld niet zint, en dan mag het gelijk weer niet en dan gaan we allerlei sancties doen.
Zien we dat bij Wit-Rusland, waar de verkiezingen gewoon oneerlijk zijn geweest? Nee, daar wordt de toegang tot de EU ontzegt voor de premier en 25 van zijn stafleden. Goh, dat zal hard aankomen zeg, nooit meer legaal naar de EU.
Kritiek is wat anders dan een economische strop, dat zie ik bij Wit-Rusland nog niet gebeuren, waar men het als EU en VS ook niet mee eens is.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je mag als westerse wereld toch kritiek hebben op iets wat democratisch is verlopen. Ik bedoel Oostenrijk een paar jaar geleden werd ook bijna verguisd met Haider. Ook dat was democratie.
Maar dat is dan wel een vrij en democratisch proces natuurlijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Kritiek is wat anders dan een economische strop, dat zie ik bij Wit-Rusland nog niet gebeuren, waar men het als EU en VS ook niet mee eens is.
Wat mooi dat het zo te vergelijken is. Het enige verschil is verder dat de Palestijnen oorlog hebben met Israël, en vice versa.
De situatie Wit-Rusland en de Palestijnen lijkt me niet geheel vergelijkbaar. Wit-Rusland vormt niet direct een gevaar voor Europa.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:14 schreef Yildiz het volgende:
Kritiek is wat anders dan een economische strop, dat zie ik bij Wit-Rusland nog niet gebeuren, waar men het als EU en VS ook niet mee eens is.
Wat mooi dat het zo te vergelijken is. Het enige verschil is verder dat de Palestijnen oorlog hebben met Israël, en vice versa.
Och, als het niet zo was, hadden we allang de geldkraan dichtgedraaid. Aan alle kanten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:16 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar dat is dan wel een vrij en democratisch proces natuurlijk
Dus, óók al gaat alles volgens de regels van de democratie en vrijheid om te kiezen, als het ons als westerse wereld niet zint (en ik ben even abstract bezig, natuurlijk) dan duwen we het betreffende land gewoon in een economische strop en dan weet iedere burger daar weer dat ze niet op iemand moeten stemmen waar ze het mee eens zijn, maar moeten stemmen op dat wat de EU wel zou willen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De situatie Wit-Rusland en de Palestijnen lijkt me niet geheel vergelijkbaar. Wit-Rusland vormt niet direct een gevaar voor Europa.
Dat itt de Palestijnen met Hamas voorop wat niet bepaald een koosjer organisatie is.
Als je mobieltje maar werkt in het land van daar ergens ..quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Och, als het niet zo was, hadden we allang de geldkraan dichtgedraaid. Aan alle kanten.
De vrijheid om wel of geen boeken te lezen, waar vervolgens opgeslagen wordt wat je leest.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:20 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Als je mobieltje maar werkt in het land van daar ergens ..
Oekraine zouden ze moeten bestraffen, dat is een teringzooi. Wit Rusland doet het prima, men moet alleen geleidelijk kunnen wennen aan de nieuwe omstandigheden. Je kunt namelijk geen heel volk uitleggen dat ze altijd verkeerd hebben geleefd en dat het nu anders moet vanwege een vrijheid die niet te begrijpen valt.
De DDR heeft geen domme mensen voortgebrachtquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De vrijheid om wel of geen boeken te lezen, waar vervolgens opgeslagen wordt wat je leest.
Datte?
Ja, lach maar.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:22 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
De DDR heeft geen domme mensen voortgebracht
Gelukkig hebben wij Remkes om dat gat voor ons te vullen.. Er is geen normaal meer, ik weet zelfs niet of ik Fukuyama een verrader van z'n eigen gedachtengoed moet vinden of niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, lach maar.
Wat is vrijheid als je weet dat je toch altijd in de gaten gehouden wordt, zodat je bewust en onbewust gaat denken wat de kijker zou willen, zodat je je daar naar gaat gedragen?
Mijn hart gaat tranend slapen...
Een economisch strop? Waar zijn al die islamitische broeders van de Palestijnen als het op geld aan komt. Veel woorden weinig daden blijkbaar.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:19 schreef Yildiz het volgende:
Dus, óók al gaat alles volgens de regels van de democratie en vrijheid om te kiezen, als het ons als westerse wereld niet zint (en ik ben even abstract bezig, natuurlijk) dan duwen we het betreffende land gewoon in een economische strop en dan weet iedere burger daar weer dat ze niet op iemand moeten stemmen waar ze het mee eens zijn, maar moeten stemmen op dat wat de EU wel zou willen.
En dan wil ik je er nog even niet aan herinneren wat voor wapens Israël heeft, die vormen in ogen van de Palestijnen een veel grotere dreiging dan Palestina voor ons, om het eens in perspectief te zetten.
Cool.
Nou, weet je? Ik kopieer de post even, anders weten de kijkers ook niet waar we het over hebben, die zijn druk met verloren USB-stickjes zoeken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij Remkes om dat gat voor ons te vullen.. Er is geen normaal meer, ik weet zelfs niet of ik Fukuyama een verrader van z'n eigen gedachtengoed moet vinden of niet.
Ik ga ook maar slapen trouwens, morgen weer op.
1: Wat moeten we toch in een verschrikkelijke wereld leven dat dit nodig is, echter las in onlangs nog in Elsevier dat in 2005 een record is gebroken met het laagste aantal doden sinds 1992.quote:Bron: Metro - 10 April 2006 - pagina 3 - ( ~ 4.81 MB )
Vingerscan in discotheek
Minister Remkes is voorstander van nieuwe biometrische
toegangscontrole in grote uitgaansgelegenheden.
Een personal card met vingerscan en gezichtsherkenning. Als het aan
minister Remkes van Binnenlandse Zaken ligt wordt de entree van veel
uitgaansgelegenheden in ons land daarmee voorzien. De bewindsman
denkt daarmee raddraaiers en drugsdealers uit horecazaken te
kunnen weren. Remkes zei dat tijdens de officiële
opening van De Waerdse Tempel, een nieuw muziekcomplex tussen
Alkmaar en Heerhugowaard. Voor de discotheekavonden is de toegang
uitgerust met het zogeheten SARsysteem. Hierbij wordt gebruikt gemaakt
van een elektronische vingerafdruk en gezichtsherkenning.
“Een voorbeeld voor andere uitgaansgelegenheden”, zegt Remkes.
Privacy
“Ik vind veiligheid in deze gevallen
belangrijker dan privacy. Mensen die niks te verbergen hebben, hebben
hier ook geen problemen mee. Het biometrisch herkenningssysteem
wordt al in zo’n tien andere uitgaansgelegenheden gebruikt, onder
meer in het Zuid-Hollandse Puttershoek bij megadiscotheek
Alcazar. “Bij ons hebben inmiddels 28.000 mensen zo’n membercard”,
zegt chef Jacob Streefkerk.
Incidenten
“Het aantal incidenten is na de invoering met maar liefst 70 procent
afgenomen en we kunnen met veel minder beveiligingsmensen toe.”
Streefkerk, ook ontwikkelaar van het systeem, is momenteel bezig
om zijn toegangscontrole ook in zwembaden te gaan stallen.
Een kind kan de was doen • Wanneer je je voor het eerst aanmeldt,
stop je de kaart in de machine. Een camera maakt foto's
van het gezicht en je dient je wijsvinger op een lampje te houden.
Bij een volgend bezoek doe je de kaart in de gluif en je vinger
eenmaal op de scan. • Lastig geweest? Dan wordt je
kaart geblokkeerd.
Och, waar waren wij ten tijde van Katrina?quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een economisch strop? Waar zijn al die islamitische broeders van de Palestijnen als het op geld aan komt. Veel woorden weinig daden blijkbaar.
Zo werkt de wereld. Ik vind het bijvoorbeeld dubieus dat mensen met China samen wíllen werken, maar dat is dan mijn ding. Waarschijnlijk is men gewoon veels te bang, maar ondertussen heeft de FOK!ker SeLang en andere mensen in Taiwan wel een nucleaire raket op hun gericht staan, en dan een stuk of honderd.quote:Laat de islamitische wereld maar in de buidel tasten en zeker in de Arabische wereld moet die buidel goed gevuld zijn. Het feit dat de Palestijnen überhaupt geld krijgen van de EU vind ik dubieus maar zo werkt de EU blijkbaar.
Het is het overdenken waard, en het is het verwerpen waard. Ik kan er niet tegen als iemand zijn normen en waarden universeel verklaart...quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:06 schreef Bluesdude het volgende:
Voor sommigen wel, maar wat die VPRO-pagina schreef is te overdenken waard, zover het kan met die abstractie..
We hadden toch een fregat gestuurd. Blijkbaar hebben de islamitische broeders toch geld toegezegd aan de Palestijnen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:32 schreef Yildiz het volgende:
Och, waar waren wij ten tijde van Katrina?
Elsevier.nlquote:Hamas deed een dringende oproep aan Arabische landen om meer financiële hulp. Saudi-Arabië, Koeweit en de Verenigde Arabische Emiraten hebben inmiddels 80 miljoen dollar (65 miljoen euro) toegezegd, genoeg voor betaling van de ambtenaren.
Er zijn wel meerdere dreigingen in de wereld.quote:Zo werkt de wereld. Ik vind het bijvoorbeeld dubieus dat mensen met China samen wíllen werken, maar dat is dan mijn ding. Waarschijnlijk is men gewoon veels te bang, maar ondertussen heeft de FOK!ker SeLang en andere mensen in Taiwan wel een nucleaire raket op hun gericht staan, en dan een stuk of honderd.
Wie is er ook alweer de dreiging?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
En ik ga de documentaire kijken op Canvas.
Grappig, gaat over hetzelfde als de film The God Who Wasn't There. Zowel Dyonsos als Osiris worden daarbij genoemd als bron voor het concept Jezus.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
En ik ga de documentaire kijken op Canvas.
Hamas of de Palestijnen vormen volgens mij ook niet echt een direct gevaar voor Europa. Die hebben het druk zat in Azie.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De situatie Wit-Rusland en de Palestijnen lijkt me niet geheel vergelijkbaar. Wit-Rusland vormt niet direct een gevaar voor Europa.
Dat itt de Palestijnen met Hamas voorop wat niet bepaald een koosjer organisatie is.
en de NRC had ook recent een artikel over hoe het christendom zich ontwikkelde en hoe stromingen verdwenen en anderen opkwamen/blevenquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:49 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Grappig, gaat over hetzelfde als de film The God Who Wasn't There. Zowel Dyonsos als Osiris worden daarbij genoemd als bron voor het concept Jezus.
http://www.nrc.nl/wetenschap/article274947.ecequote:Dertig goden hadden de christenen
Hoe de vroegchristelijke woekering plaatsmaakte voor een orthodoxe leer
Hendrik Spiering
Deze week is de eerste volledige vertaling van het Evangelie van Judas uitgebracht door National Geographic. Het Judas-evangelie dook vorig jaar ineens op, een vreemd document waarvan slechts weinigen het bestaan van hadden vermoed. Hieronder volgt een artikel over de veelvormigheid van het vroege christendom dat eerder in NRC Handelsblad gepubliceerd is.
Het scheelde weinig of het christendom en dus ook het beeld van Jezus had er volstrekt anders uitgezien. Er was geen enkelvoudige `vroegchristelijke kerk', er bestond slechts een onsamenhangende woekering van ideeën, geloofsopvattingen en teksten. Pas in de vierde eeuw kreeg de orthodoxe leer de overhand.
Het christendom is een overzichtelijke godsdienst. Daarom zijn de reflexen na het zien van Mel Gibsons film over Jezus' kruisdood zo vanzelfsprekend. De gezaghebbende teksten liggen voor het grijpen. Staat die langdurige geseling wel in het Nieuwe Testament? En die kraai met dat oog in zijn bek? Even opzoeken, klaar. Het christelijk geloof zelf komt helder over. Een christen gelooft al gauw in God de Vader die zijn Zoon stuurde om te sterven als offer voor de zonden van de mensen. En die Zoon, Jezus Christus, stond vervolgens weer ten derde dage op uit de dood, als ultiem bewijs van de liefde Gods voor zijn schepping. Vader, Zoon, kruis, opstanding, vergeving, dat is zo ongeveer de kern.
Diep in het hart weet iedereen die het vroege christendom bestudeert wel dat wat wij nu `orthodoxie' noemen pas laat ging domineren, zo ongeveer in de vierde eeuw ná Christus, toen het christendom staatsgodsdienst werd in het Romeinse rijk. Pas eind vierde eeuw kwam vast te staan welke boeken tot het Nieuwe Testament zouden behoren en welke niet. Maar de conclusie dat er vóór die tijd dus helemaal geen orthodoxie of Nieuw Testament heeft bestaan en er dus een ànder christendom was, wordt zelden getrokken. Al te gemakkelijk is het om te spreken over ketters en orthodoxen in de tweede of derde eeuw. Maar dat is onzin, gebaseerd op een redenering achteraf en het gevolg van eeuwenlange indoctrinatie door de orthodoxe `overwinnaars' die hun geestelijke voorgangers tot de ware en belangrijkste lijn in de geschiedenis van het christendom verhieven.
Onlangs verscheen een aantal boeken waarin korte metten wordt gemaakt met deze diepgewortelde geschiedvervalsing. Het belangrijkste is het fascinerende boek van de Amerikaanse nieuwtestamenticus Bart Ehrman, met de veelzeggende titel: Lost Christianities. The Battle for Scripture and the Faiths We Never Knew. Gelijktijdig bracht Ehrman een bronnenboek uit: Lost Scriptures. Het bevat de Engelse vertalingen van 47 evangelies en andere geloofsteksten die eeuwenlang door christenen als even gezaghebbend werden beschouwd als de nu zo vertrouwde canon van het Nieuwe Testament, maar die nu als curiosa terzijde worden geschoven. Veel van die teksten zijn fragmentarisch overgeleverd, geslachtofferd door ruim anderhalf millennium van orthodoxe censuur en onverschilligheid.
Vorig jaar verscheen ook Beyond Belief. The Secret Gospel of Thomas van de kerkhistorica Elaine Pagels, die faam heeft opgebouwd met The Gnostic Gospels uit 1979. Volgens Pagels ligt de kern van de christelijke (proto-)orthodoxie in een extreme nadruk op eenheid en uniformiteit: de waarheid wordt van bovenaf bepaald, door de bisschop en de openbaring van God. De gelovige mens zelf heeft weinig in te brengen. Het voordeel van die ijzeren traditie was, geeft Pagels toe, een bescherming `tegen het notoire vermogen van de mens om zichzelf te misleiden'. Maar nu wordt het tijd voor meer variatie en diversiteit, aldus Pagels. Dat is ook de betekenis van de titel van haar boek: Beyond Belief, het geloof voorbij.
In 2002 verscheen ook nog De Veelvormigheid van het vroegste christendom, van de Groningse hoogleraar Gerard Luttikhuizen (uitgeverij Eburon). Ook hij geeft een mooi tableau de la troupe van de vele vroegchristelijke stromingen en net als Pagels besteedt hij veel aandacht aan het evangelie van Thomas. Meer dan de andere boeken gaat hij ook in op de oorsprong van een van die stromingen, de gnostiek, die hij zoekt in de Griekse filosofie en niet in de joodse mystiek, zoals veel anderen.
Het oude beeld van de brede orthodoxie en de ketterse beweginkjes ernaast is nog altijd ijzersterk. Ook in deze boeken wordt gesproken van `proto-orthodoxie', dus met een directe verwijzing naar de latere dominantie. `In de eerste drie christelijke eeuwen waren de gebruiken en overtuigingen van de mensen die zichzelf christen noemden zo gevarieerd dat de moderne verschillen tussen rooms-katholieken, primitieve baptisten en zevendedagsadventisten er volkomen bij in het niet vallen', benadrukt Ehrman. De voorlopers van de orthodoxie, zoals de tweede-eeuwse kerkvaders Ignatius, Polycarpus, Irenaeus en Tertullianus, beheersen nog altijd de kerkgeschiedenissen. Maar in werkelijkheid waren ze in hun eigen tijd maar een paar uit velen. Ehrman beschouwt deze proto-orthodoxe stroming zelfs óók als een `lost christianity'. Want ook proto-orthodoxe kerkvaders als Origines en Tertullianus werden later gezien als ketters, omdat ze in details bleken af te wijken van de steeds verder verfijnde kerklijn. Kortom: er wàs geen vroegchristelijke orthodoxie, zelfs de proto-orthodoxie is een constructie achteraf.
`Natuurlijk', schrijft Ehrman, `in de tweede en derde eeuw waren er christenen die in één god geloofden. Maar er waren andere christenen die volhielden dat er twee waren. Sommigen hielden het op dertig goden. Anderen beweerden dat er 365 waren.' Sommige christenen geloofden dat de dood van Jezus het heil over de wereld had gebracht, anderen vonden dat die smadelijke dood er niets mee te maken had gehad. Sommige christenen geloofden zelfs dat Jezus nooit gestorven was, maar slechts als een soort schim op aarde had `geleefd'. Jezus was `volledig mens' volgens sommigen, `volledig God' volgens anderen, en weer anderen zeiden `allebei'. En er is geen enkele reden om de ene groep wel christen te noemen en de andere niet.
Ruwweg zijn in de eerste eeuwen, op grond van hun opvattingen over de persoon van Jezus, drie grote groepen te onderscheiden. Er zijn de joodse christenen, die waarschijnlijk het dichtst bij de eerste volgelingen van Jezus staan. Zij blijven trouw aan de joodse wetten, beschouwen Jezus als een bijzonder mens, een profeet, maar niet als God. De gnostici vormen de tweede groep. Zij moeten weinig hebben van de joodse wortels van het christendom. Zij zien Jezus als een afgezant van de hoogste God, een totaal niet-menselijke figuur die de dolende mensenzielen op aarde moet inlichten over hun ware aard: een deel te zijn van het allerhoogste. De proto-orthodoxen staan tussen deze twee groepen in, met hun Jezus-figuur als geheel mens en geheel God.
Het opvallendst is dat de latere orthodoxie geen eigen positie heeft, maar zich vooral tegen de anderen lijkt af te zetten. `In veel gevallen was het de weerzin tegen de alternatieven waardoor proto-orthodoxe christenen tot bepaalde overtuigingen kwamen', schrijft Ehrman. Tegenover de joodse christenen stelden de proto-orthodoxen Jezus de God, tegenover de gnostici Jezus de mens. Het onderscheidende element van de proto-orthodoxen ligt veel meer in hun nadruk op eenheid en in hun strakke organisatiegraad met de bisschop aan de leiding, iets dat de andere groepen vrijwel volledig missen en dat waarschijnlijk ook hun ondergang heeft veroorzaakt.
Totdat de orthodoxie ging domineren in de vierde eeuw, krioelden tientallen, zo niet honderden christelijke stromingen door elkaar. De veelheid van teksten is er de reflectie van. Ehrman laat deze teksten weer tot leven komen. Voor sommige `verloren' teksten scheelde het niet veel of ze hadden uiteindelijk de grote prijs gewonnen: opname in het Nieuwe Testament. De `Brief van Barnabas' en de apocalyptische `Herder van Hermas' staan bijvoorbeeld in het oudste volledige manuscript van het Nieuwe Testament, de Codex sinaiticus uit de vierde eeuw. Pas eind vierde eeuw, met de gezaghebb ende brief van bisschop Athanasius uit 367 en de synode van Hippo in 393 werd de canon definitief gesloten (vier evangelies, één handelingen, 21 brieven en één openbaring).
Een aantal boeken (zoals de brief van Barnabas) viel buiten de boot omdat het vervalsingen waren: op naam gezet van een apostel, maar in werkelijkheid veel later geschreven.
Veruit de meeste evangelies en brieven werden uiteindelijk afgewezen omdat de inhoud niet overeenkwam met de officiële lijn van de vierde-eeuwse staatskerk. Van sommige zijn alleen nog citaten over bij orthodoxe polemisten. Andere doken al dan niet in fragmenten op in de Egyptische woestijn, zoals een fors deel van het Evangelie van Petrus dat daar in 1887 werd gevonden in een tombe van een achtste-eeuwse monnik.
`Wat', zo vraagt Ehrman, `zou er gebeurd zijn als het Nieuwe Testament had bestaan uit de Evangelies van Philippus, Petrus, Thomas en Maria, in plaats van Johannes, Mattheüs, Marcus en Lucas?' De vergeten evangeliën, handelingen en brieven hebben allemaal hun eigen agenda, laat Ehrman duidelijk zien. De een wil Jezus voorstellen als machtige god, de ander legt juist de nadruk op de joodsheid van Jezus. Maar die `subjectiviteit' geldt evenzeer voor de nieuwtestamentaire teksten, waar Lucas duidelijk de nadruk legt op de afwijzing van Jezus door de joden, Marcus hem presenteert als wonderdoener èn als lijdende messias, en Johannes de allesoverheersende goddelijkheid van Jezus benadrukt.
Elaine Pagels maakt duidelijk dat tegenwoordig het hele evangelie gelezen wordt met de ogen van Johannes: Jezus als Zoon van God. Dàt is de dominante stem geworden, die zelfs de andere geluiden bij Mattheüs, Marcus en Lucas overstemt. Een belangrijk deel van Pagels' boek gaat over de contrasten tussen het gnostische Evangelie van Thomas en het Evangelie van Johannes – in de tweede eeuw geduchte concurrenten. Volgens het Evangelie van Thomas moet de christen zèlf zijn heil bewerkstelligen, zijn innerlijk licht terugvinden – dat is Jezus' boodschap. Maar in het Evangelie van Johannes is Jezus zèlf de boodschap geworden en is `passief' geloof in Jezus als heilsbrenger het enige dat de christen te doen staat.
Deze kwestie gaat niet alleen gelovige christenen aan, benadrukt Ehrman. Als niet de orthodoxe variant van het christendom, met haar grote nadruk op hiërarchie, eenheid en vastgelegde geloofswaarheden de dominante vorm van het christendom was geworden, was het christendom in de vierde eeuw waarschijnlijk niet de staatsgodsdienst van het Romeinse Rijk geworden. De alternatieven waren veel te wanordelijk en slecht georganiseerd om aantrekkelijk te zijn voor een keizer. En wat dan? Dan had de geschiedenis van Europa en er totaal anders uitgezien: geen kloosters, geen Middeleeuwen, geen Renaissance en geen Verlichting.
Dat het orthodoxe christendom dominant werd is niet verwonderlijk. Zij hadden de betere organisatie. Maar er was meer. De concurrenten wierpen uiteindelijk cruciale hindernissen op voor een massale toeloop van heidenen. De joodse christenen hielden vast aan de voor potentiële bekeerlingen weinig aantrekkelijke joodse spijswetten èn de verplichte besnijdenis van mannen. En de gnostische christenen hadden juist weer een probleem dankzij hun verwerping van het joodse erfgoed. Want in de oudheid was voor een religie het bezit van een eeuwenoude traditie een teken van cruciale betrouwbaarheid en respectabiliteit. De orthodoxen combineerden de voordelen van de andere twee: wèl de joodse traditie (zoals acceptatie van het volledige Oude Testament dat helemaal naar Jezus werd toegeïnterpreteerd) maar níet die hinderlijke wetten.
Wanneer het Evangelie van Petrus canoniek zou zijn geworden, was in ieder geval de iconografie van de opstanding er geheel anders uit gaan zien. Want daarin figureren drie reuzen en een sprekend kruis. De Romeinse soldaten die de nacht na de kruisiging Jezus' graf bewaakten hoorden namelijk een groot lawaai en zagen de hemelen opengaan, zo valt er te lezen. Twee stralende jonge mannen kwamen naar beneden en gingen het graf binnen. Geschrokken wekten de soldaten hun centurion en de joodse leiders die uit voorzorg ook bij het graf aanwezig waren. Toen zagen ze drie gigantische mannen het graf uitkomen: twee met hun hoofden tot aan de hemel, ondersteunden een derde die zelfs tot boven de hemelen reikte. En achter hen aan liep een kruis. Een stem klonk uit de hemel: `heb je gepreekt tot hen die in slaap zijn?'. En de soldaten en de joodse leiders hoorden het kruis antwoorden: `ja'.
Volgens Ehrman stamt het Evangelie van Petrus waarschijnlijk uit het begin van tweede eeuw – nauwelijks later dan de teksten uit het `officiële' Nieuwe Testament. En belangrijker: waarschijnlijk was dit Evangelie van Petrus in de eerste drie eeuwen van het christendom populairder dan het nu zo vertrouwde evangelie van Markus.
Het gaat hier niet om de vraag welke tekst de meest betrouwbare historische informatie geeft over het leven en dood van Jezus van Nazareth, maar om de vraag welke documenten door de vroege christenen zèlf werden gekoesterd. Uiteindelijk zijn de evangelies die in het Nieuwe Testament terecht zijn gekomen wel de oudste, maar vanzelfsprekend was dat allerminst. Het verworpen Evangelie van Thomas bijvoorbeeld is waarschijnlijk net zo oud. Ook hoeven de vroegst opgeschreven tradities niet per se de meest betrouwbare te zijn. Het Evangelie van Petrus is vermoedelijk buiten de boot gevallen omdat er argumenten in konden worden gevonden dat Jezus niet ècht had geleden aan het kruis. Daar zijn Jezus' laatste woorden namelijk: `Mijn kracht, mijn kracht! Je hebt mij achtergelaten!', een tekst die goed past bij de zogeheten docetische theorie die zegt dat Jezus' lichaam slechts het vehikel was geweest voor de goddelijke Christus, die hem vlak voor zijn dood weer verliet. Christus zelf is in deze visie dus niet gestorven.
En zo zijn er veel vergeten teksten uit de tweede eeuw en later. Ze vertellen vaak vreemde verhalen, maar toen waren het serieuze religieuze teksten. En in feite bevatten de bekende evangeliën vergelijkbare `rariteiten', al valt dat niet meer op door langdurige gewenning en geoefende herinterpretatie.
De bekendste tekst van het `verloren christendom' is het Evangelie van Thomas uit het begin van de tweede eeuw. Het is een simpele opsomming van 114 uitspraken van Jezus waarvan sommigen in een andere vorm te vinden zijn in de bekende evangelies, maar sommige niet. Wat te denken van het Jeugdevangelie van Thomas, dat omstreeks 125 wordt gedateerd? Daarin wordt de jeugd beschreven van Jezus die een nogal onuitstaanbaar jongetje blijkt. Een jongetje dat nogal hard tegen Jezus aanrent, wekt zijn woede op: `Jij zult je pad niet vervolgen!', roept Jezus uit en het jongetje valt dood neer. Of neem het Proto-evangelie van Jacobus uit 150, waarin de vroedvrouw met haar hand voelt of Maria Jezus werkelijk maagdelijk ter wereld heeft gebracht. En daar zijn de Handelingen van Johannes uit het jaar 180, waarin deze discipel vertelt over de geheimzinnige dans die Jezus en zijn leerlingen dansten na het laatste avondmaal: `Hij beval ons hand in hand in een cirkel te gaan staan en hij zelf stond in het midden'. Jezus zong bij de dans en de discipelen riepen `Amen!' na iedere zin.
Het allervreemdste, bijna clowneske verhaal is wel dat uit de vrij late Handelingen van Thomas. Bij de verdeling van de wereld onder de apostelen is op Thomas het lot gevallen om India te bekeren, maar hij wil niet. Jezus keert daarom tijdelijk terug op aarde en gaat naar een Indiase scheepskapitein die een timmerman zoek om voor zijn koning een paleis te bouwen. `Ik ken er wel een', zegt Jezus, `mijn slaaf Thomas. Je mag hem kopen.' En zo geschiedt. Waarop de kapitein naar de niets vermoedende Thomas gaat en vraagt: `Ben jij een slaaf van Jezus?'. Enthousiast zegt Thomas: `Ja! Jezus is mijn meester!'. `Kom dan maar mee', zegt de kapitein. Een schrale troost is dat Jezus het geld dat hij van de kapitein kreeg, toestopt aan Thomas, voor onderweg.
Bart Ehrman: Lost Christianities. The battle for scripture and the faiths we never knew. Oxford University Press, 294 blz. ¤30,–
Bart Ehrman (ed.): Lost Scriptures. Book that did not make it into the New Testament. Oxford University Press 342 blz. ¤30,66
Elaine Pagels: Beyond Belief: The Secret Gospel of Thomas. Vintage Books, 272 blz. ¤21,44. Vertaald als: Ketters en rechtgelovigen. De strijd om de ware leer in het vroege christendom. Servire, 192 blz. ¤19,99
07 april 2006
Heb ik iets interessants gemist?quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:49 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Grappig, gaat over hetzelfde als de film The God Who Wasn't There. Zowel Dyonsos als Osiris worden daarbij genoemd als bron voor het concept Jezus.
quote:Premier op matje geroepen om homohuwelijk
DEN HAAG (ANP) - Coalitiepartij D66 en de grootste oppositiepartij PvdA zijn ontevreden over de manier waarop premier Balkenende (CDA) zich vorige week in Indonesië heeft uitgelaten over het homohuwelijk. De partijen hebben hem om opheldering gevraagd, zei D66-parlementariër Van der Ham dinsdagavond.
Afgelopen vrijdag discussieerde Balkenende met Indonesische studenten over een aantal onderwerpen, waaronder het homohuwelijk. Desgevraagd gaf de premier aan dat hij destijds als Kamerlid tegen het wetsvoorstel had gestemd dat het huwelijk tussen mensen van dezelfde sekse mogelijk maakte.
Onder meer D66, PvdA, homobelangenorganisatie COC en de jongerenorganisaties van VVD, PvdA en D66 reageerden afkeurend op de uitlatingen van de premier. Van der Ham verwacht dat Balkenende woensdag in de namiddag zal reageren op de vragen. ,,We gaan dit niet heel hoog spelen, maar de premier had best iets steviger voor de Nederlandse waarden en normen mogen gaan staan'', aldus Van der Ham.
Gemiste kans
De D66'er spreekt van een gemiste kans. ,,Zeker in een land waarin mensenrechten van bepaalde groepen burgers als homoseksuelen niet altijd worden gerespecteerd, was het goed geweest om onze waarden te benadrukken. Diepe waarden die we in Nederland belangrijk vinden, zoals gelijke behandeling van iedereen en het recht op zelfbeschikking.''
Het Tweede Kamerlid verwijt de premier dat hij ,,is weggedoken'' voor een stevige stellingname tegenover een vooringenomen publiek. ,,De Indonesische studenten vinden ons homohuwelijk en de legale prostitutie misschien normenloos en bandeloos, in Nederland denken we daar in meerderheid anders over. Balkenende was daar meer CDA'er dan premier van alle Nederlanders.''
http://www.godenkinderen.nl/jezus_een_mythe.htmquote:Op woensdag 12 april 2006 07:22 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Heb ik iets interessants gemist?
Wat heb ik gemist?quote:Op woensdag 12 april 2006 08:28 schreef Sidekick het volgende:
Het verkoolde lijf van George W. Bush moet door de straten van Washington worden gesleept, zoals een respectvolle historicus eens zei. Wat een leugenaar, oorlogscrimineel, dictator en fascist.
http://www.volkskrant.nl/(...)albaar?service=Printquote:
dinsdag 11 april 2006 uur.
Huizen voor starters blijven onbetaalbaar
Voor starters blijven huizen te duur. Subsidies helpen niet, want die drijven de prijzen verder op. ‘Corporaties moeten meer woningen verkopen.’Door Merijn Rengers
Volgend jaar gaat de hypotheekrente omhoog én groeit het aantal woningen dat in de verkoop komt. En de huizenprijzen? Die blijven gewoon stijgen, zoals ze sinds de onroerend goedcrisis in de jaren tachtig bijna onafgebroken hebben gedaan.
Dat is in grote lijnen de verwachting van de meer dan duizend deelnemers aan een onderzoek naar de emoties en ideeën van (potentiële) huizenkopers. De Postbank – opdrachtgever van het onderzoek – wil dit zogeheten Woonbericht voortaan elk kwartaal publiceren, om zo grip te krijgen op het sentiment op de woningmarkt.
Het lijkt tegenstrijdig: een stijgende rente, een groter aanbod én hogere huizenprijzen. ‘De uitkomsten zijn minder raar dan zij lijken’, zegt Hans Hagenaars, directeur van de Postbank. ‘Kijk, als alle consumenten denken dat de huizenprijzen omhoog gaan, dan gáán ze ook omhoog. Zo simpel werkt de psychologie van de huizenmarkt ook wel weer.’
Bovendien, zegt Hagenaars, zit er zo’n enorme druk op de woningmarkt dat echte prijsdalingen van de woningen waar het gros van de (potentiële) kopers op jaagt, zeer onwaarschijnlijk zijn.
Dat is prettig voor iedereen die nu al een huis heeft, maar uitermate onprettig voor mensen die hun eerste huis nog moeten kopen. ‘Het is al vaak gezegd, maar nog nooit opgelost’, zegt Hagenaars. ‘Starters op de woningmarkt kunnen geen kant op. Dit onderzoek maakt dat nog eens pijnlijk duidelijk.’
Kern van het probleem: een koophuis is voor de meeste starters (die nu vaak nog huren, of bij hun ouders wonen) onbetaalbaar, terwijl de wachtlijsten voor betaalbare huurhuizen ellenlang zijn. ‘Bijna 80 procent van de huurders die graag willen kopen, zoekt een huis van onder de 250 duizend euro’, zegt Hagenaars. ‘En omdat iedereen in dat segment zoekt, zijn de prijzen van deze woningen de laatste jaren extra hard gestegen.’
Een ander probleem voor huurders die willen kopen, is dat zij de financiering van een koopwoning niet rond krijgen, omdat hun inkomen te laag is of omdat zij geen vast contract hebben – blijkt uit het Postbankonderzoek.
‘Maar het grootste probleem is en blijft dat er te weinig aanbod is’, verzucht Hagenaars, die het liefst zou zien dat woningcorporaties verplicht zouden worden een veel groter deel van hun bezit te verkopen aan de (zittende) huurders. ‘In 2004 werden dertienduizend huizen van woningcorporaties verkocht. Dat schiet natuurlijk voor geen meter op, als je de hele woningmarkt beziet.’
‘De enige snelle manier om iets voor starters te doen is dit aantal op te schroeven’, zegt Hagenaars. ‘Met het bijbouwen van woningen red je het niet: we zullen toch vooral uit de bestaande woningvoorraad moeten putten.’
Hagenaars – en met hem de bankenlobby – probeert daarom in politiek Den Haag zieltjes te winnen voor zoiets als een kooprecht, waarbij goedverdienende huurders het recht krijgen hun huurwoning te kopen. ‘We hebben een breekijzer nodig, want corporaties zitten als broedse hennen op hun woningbezit, terwijl de problemen op de koopmarkt alsmaar groter worden.’
De politieke werkelijkheid is op dit moment echter anders. Er wordt in Den Haag steeds drukker gespeculeerd over een ingreep in de hypotheekrenteaftrek. Tegelijkertijd waren er allerlei plannen door het Tweede Kamergebouw voor starterssubsidies en andere douceurtjes voor nieuwkomers op de woningmarkt .
‘Al die plannen slaan de plank volledig mis’, zegt Hagenaars. ‘Politici snappen doorgaans vrij weinig van hoe de hypotheekmarkt werkt. De impact van de huizenmarkt op de Nederlandse economie is gigantisch.’
De cijfers zijn inderdaad duizelingwekkend. Er staat in Nederland voor bijna vijfhonderd miljard euro aan hypotheken uit, en er is nog eens een slordige vijfhonderd miljard aan niet beleende overwaarde. Anders gezegd: als de huizenprijzen in Nederland met 1 procent stijgen, dan neemt het collectieve vermogen van de huizenbezitters met ruim tien miljard euro toe.
‘Er wordt nu nagedacht over een subsidie voor starters, waarvoor het rijk 75 of 100 miljoen euro wil uittrekken’, zegt Hagenaars. ‘Ten opzichte van het volume van de hypotheekmarkt is dat absoluut peanuts. Daarmee kun je bij wijze van spreken net de deurkruk van een schuur in Almere subsidiëren. In die zin is het weggegooid geld en verspilde moeite, hoe leuk het ook klinkt als verkiezingsstunt.’
Want, zo zegt Hagenaars, stel dat alle starters twintigduizend euro koopsubsidie krijgen. ‘Dan liggen de prijzen van starterswoningen binnen de kortste keren twintigduizend euro hoger en zijn we nog niets verder. Behalve dat we de huizenprijzen nog verder hebben opgejaagd. Zo werkt de woningmarkt nu eenmaal, maar probeer dat maar eens uitgelegd te krijgen.’
Want dan krijgen de mensen de kans om aan bezitsopbouw te doen. Er zijn trouwens wel vaker dat soort geluiden te horen, zoals het verkopen aan de huidige zittende huurders voor een redelijk milde prijs met een aparte hypotheekconstructie.quote:Op woensdag 12 april 2006 08:43 schreef sigme het volgende:
Er wordt gesteld dat de woningzoekenden bij moeder thuis wonen (dus geen koophuis maar ook geen huurhuis in beslag nemen), en dat het verkopen van huurhuizen soelaas biedt. Want? Die huurhuizen staan niet leeg hoor.
Ja, maar dat lost niet het probleem op wat die meneer hier schetst: mensen die geen huis kunnen kopen én niet in een huurhuis terecht kunnen (wachtlijsten). Het verkopen van de huurhuizen aan de huurders verandert daar niks aan.quote:Op woensdag 12 april 2006 10:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Want dan krijgen de mensen de kans om aan bezitsopbouw te doen. Er zijn trouwens wel vaker dat soort geluiden te horen, zoals het verkopen aan de huidige zittende huurders voor een redelijk milde prijs met een aparte hypotheekconstructie.
Dat klopt. Het was ook een warrig verhaal.quote:Op woensdag 12 april 2006 10:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar dat lost niet het probleem op wat die meneer hier schetst: mensen die geen huis kunnen kopen én niet in een huurhuis terecht kunnen (wachtlijsten). Het verkopen van de huurhuizen aan de huurders verandert daar niks aan.
quote:De Geus wil volgend jaar lagere sociale premies
Uitgegeven: 12 april 2006 09:51
Laatst gewijzigd: 12 april 2006 09:51
DEN HAAG - Minister De Geus van Sociale Zaken wil volgend jaar de premies voor WW en WAO verlagen. De CDA-bewindsman heeft die wens op tafel gelegd in de besprekingen over de overheidsbegroting van 2007. Ingewijden hebben woensdag een bericht in de Volkskrant van die strekking bevestigd.
Door de aantrekkende economie en de hervormingen van het kabinet komen minder mensen in de WW en de WIA, zoals de WAO sinds 1 januari heet, terecht. De Geus vindt dat de premiebetalers moeten kunnen meeprofiteren van die ontwikkeling. Volgens de minister kan dat ook omdat de fondsen waaruit WW en WAO worden betaald, goed gevuld zijn.
Kay van der Linde zou als slogan aanraden: "Ik ben niet rechts, ik ben niet links, maar een beetje van-alles-wat"quote:Op woensdag 12 april 2006 10:28 schreef Sidekick het volgende:
Een speciale Raad het Citaat dit keer.
[....]
Hint: het is niet Dr Jekyll en Mr Hide.
god wat een leuke quote ... wat zou hij er nu werkelijk mee bedoelen .....quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:59 schreef Bluesdude het volgende:
=====
In een van zijn laatste publicaties stelt Verbrugge dat er een verband is tussen zinloos geweld enerzijds en de geïndividualiseerde samenleving anderzijds. 'Op den duur ontstaat een toestand waarin de gemeenschapszin geheel is gedesintegreerd en de mens zich niet meer wezenlijk gebonden voelt. Hij is ontworteld, asociaal en de medemens doet er niet toe of is er slechts om te worden gebruikt. Zinloos geweld is nu juist het geweld dat opkomt wanneer de schijnvrijheid van de individuele beleving als hoogste goed wordt beschouwd. Geweld dat in zijn zinloosheid de zinloosheid van de moderne samenleving zelf aanduidt.'
=====
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/16456426/ met streamvideo
quote:Istanbul Chosen '2010 European Cultural Capital'
A European Union jury has selected Istanbul as the capital of culture in Europe for 2010.
The jury's decision will be finalized after it is reviewed by EU institutions.
Istanbul competed against Ukraine's Kiev as part of the project; however, the jury selected Istanbul.
The jury consisted of two representatives from the European Parliament, the EU Commission and the Council of Europe, and regional committees sent one representative to take part in the jury, which comprised of seven members.
Dit is nog maar een begin. Als de anti-terreur wet er door is kan het feest pas echt beginnen.quote:Doden door gevechten in Turkije
DIYARBAKIR (ANP) - Gevechten tussen Turkse militairen en Koerdische opstandelingen terroristen hebben dinsdagavond in het zuidoosten van het land zeker veertien levens geëist. Twaalf separatistische opstandelingen terroristen en twee soldaten overleefden het treffen in de regio Besta-Dereler in de provincie Sirnak niet.
Ben benieuwd wat daar gebeurd.quote:Rimburg
Rimburg is een dorpje (bestaande uit de kernen Rimburg en Broekhuizen) aan de rivier de Worm in oostelijk Zuid-Limburg. Rimburg maakt deel uit van de gemeente Landgraaf.
quote:'Einde Balkenende 1 door wildwest in LPF'
DEN HAAG - CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen heeft woensdag onthuld wat de echte reden was voor de val van het eerste kabinet-Balkenende op 16 oktober 2002: de bewering door toenmalig fractievoorzitter Wijnschenk van de LPF dat hij door een collega-LPF-Kamerlid bedreigd was met een pistool.
In een interview met het weekblad Elsevier zegt Verhagen wat de doorslag gaf op die bewuste 16 oktober 2002. „Er zou een fractievergadering zijn van de LPF. Op datzelfde moment kwam Harry Wijnschenk, de toenmalige fractievoorzitter van de LPF, met twee bodyguards mijn kamer binnen en vertelde dat hij door een collega bedreigd was met een pistool.”
Verhagen wil zich niet uitlaten over wie de bedreiger zou zijn. Wijnschenk heeft het verhaal ontkend tegenover Elsevier.
Dit daarentegen is verbazingwekkend tastbaar.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het irritante aan die filosofen is hun abstracte dikdoenerij..
Zo blijf je maar tot in het eeuwige abstract lullen en de knappe bol uithangen.
Ik vraag me af wat mensen zodanig boeit zodat ze andere mensen, die ze niet kennen, willen verbieden te trouwen. Normen en waarden hip-hop-krasy misschien?quote:
Mooi he, je vervangt criminelen door het woord terroristen, en iedereen maakt onbewust een verband met de aanslagen in september, zodat men vervolgens direct weet: 'oh, dit zijn wel héle erge mensen'.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dit is nog maar een begin. Als de anti-terreur wet er door is kan het feest pas echt beginnen.![]()
Hey, weer een procyclisch beleid.quote:Met zijn voorstel gaat De Geus mee met de Tweede Kamer en de bonden, die al langer om een premieverlaging vroegen. Hij heeft echter wel minister Zalm tegenover zich. De fondsen tellen namelijk mee in het financieringstekort en zoals bekend wil Zalm dat tekort graag zo laag mogelijk houden.
quote:Op woensdag 12 april 2006 12:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
nee, dat is gewoon geschiedenis ... niemand zit erop te wachten om oude zaken weer op te rakelen, de meeste personen achter de LPF hebben geen invloed meer, maar ook niks meer te verliezen, behalve een restje aanzien ...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:32 schreef Bluesdude het volgende:
Maar... dit muisje krijgt een staartje, neem ik aan ?
Telegraaf
het komt er bij mij nog steeds niet in dat er mensen zijn die met hun volle verstand op de LPF hebben gestemd na de dood van Fortuynquote:
Hoe noem jij de leden van een internationaal erkende terreurorganisatie danquote:Op woensdag 12 april 2006 13:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mooi he, je vervangt criminelen door het woord terroristen, en iedereen maakt onbewust een verband met de aanslagen in september, zodat men vervolgens direct weet: 'oh, dit zijn wel héle erge mensen'.
Schiet zo'n kanonskogel, om het ouderwets te noemen, dwars door een straat heen, en met de luchtstroom die erachter hangt verniel je zo ongeveer alle gevels. Zonder iets daadwerkelijk te raken.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:33 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Een ingebouwde flamethower.
is uitloper van de actie 'raar kapsel' maar misschien is na klachten van de Nederlandse Bond van Kappers de zoekterm 'Kapsel' weggehaald... google is zeer geneigd te luisteren naar zulke belangengroeperingen of die nu met commerciele belangen schemeren of gewoon naar goed communistisch beleid hun baby's koken om het land te bemesten .....quote:
quote:EU Removes 'Islamic Terrorism' from its Dictionary
The European Union (EU) also admitted that the concept of “Islamic terrorism” is misused by racist groups in Europe and terror networks such as al-Qaeda.
The Union, taking action to rid such expressions, which are offensive to Muslims, from its dictionary, searches for new concepts behind closed doors. The European bloc is expected to release its new dictionary in June.
Works are underway to eliminate the expression “Islamic terrorism” from the EU’s current dictionary.
Both the EU and Europol have been seeking a new concept for some time for the expression, “Islamic terrorism”.
Many experts believe that the words “Islam” and “terrorism” must not be used together, and concluded that the use of such expressions “alienates” Muslims in Europe.
As a result of long consultations with academic experts, the EU will review expressions such as “Islamic terrorism,” “Islamist terrorism,” “fundamentalist,” and “jihadi.”
EU counter-terrorism chief Gijs de Vries, told Reuters, terrorism does not exist in the essence of any religion and praised Muslims struggling against those conducting terrorism in the name of religion.
Professor Rik Coolsaet, one of several authorities serving as an adviser to the EU, in the statement he made to Zaman, emphasized that Brussels realized such words can be used as “political weapons.”
Instead of expressions like “Islamic terrorism” and “Islamofascist,” a phrase the United States insistently uses, Brussels is trying to develop new concepts that will not cause offense to Muslims.
Turkey’s Prime Minister Recep Tayyip Erdogan has often objected to the expression “Islamic terrorism.” The incidents arising after the European press’ publication of the cartoons insulting Prophet Mohammed accelerated the activities of EU officials on this issue.
The activities currently being undertaken at the Council of Europe serve two purposes:
• Firstly, to determine and eradicate the basic sources of the radicalism producing terror,
• Secondly to produce a new communication strategy in the fight against religious-based terrorism that will not offend Muslims and will not be abused by the extreme right or terrorist organizations.
For nearly two years, the EU and member countries authorities have been conducting secret talks about how to solve the religion origin terror problem. Contrary to the US, the authorities think the issue is Europe’s and therefore it must be handled as a domestic issue.
The new concurrence is intended to ease European Muslim involvement in the struggle.
European officials are of the opinion that changes to the expression of “Islamic terror” are of paramount importance.
Directly hit by terrorist attacks on March 11 and July 7, Europe regards Islam as being enslaved by some fanatics, since Islam does not have anything to rely on to legitimize terror.
The European Union is working to develop a new and more appropriate terminology for use by bureaucrats and politicians. The new terminology will be introduced to public opinion in a new dictionary set for release in June.
Terrorist advocates of Islam kill Muslims in largest numbers; that is to say, Muslims comprise the largest group of victims of terror in the world, according to the draft document, sources told Zaman.
Europeans have to formulate a particular method, dissimilar to that of the United States, for dealing with religion-based terrorism, said Rik Coolsaet, a professor of political sciences at Gent, and head officer of the Royal Institute of Belgium.
The term “Islamic terrorism” has for years provoked objections from Coolsaet, whom the European Union conferred with over the upcoming edition of the dictionary.
“We have to care for the kind of people living here together with us, most of who have already worked very hard for citizenship from a European country. We should, therefore, desist from helping the right-wing extremists.”
The European outlook on Islamic terrorism, unlike the United States, does not view it as a problem brought in from overseas, said Coolsaet, who also spoke out against a reference from George W. Bush, President of States, to Islamofascism.
“That is a silly expression. Fascism is ironically a gift from Western Europe to the rest of the world. Islam, on the other hand, is a religion like any other religion, and cannot by any means be associated with fascism. The expression in question is invented with the intent of bolstering their assumptions and for use by neo-conservatives in the United States. This term is also in danger of being abused by such terrorist organizations as al-Qaeda.
Sidekick, gefeliciteerd met je onderscheiding. Je hebt het verdiend.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:47 schreef Sidekick het volgende:
Er zijn maar weinig mensen in het internationale circuit die deskundigheid, betrokkenheid, weloverwogenheid en beminnelijkheid verenigen. Maar u doet het. U brengt vaak menselijke warmte in de vaak koele internationale politieke arena. U bent een natuurtalent in de omgang met lastige regeringsleiders, maar tegelijkertijd weet u ook het vertrouwen te winnen van burgers. Waar ook ter wereld
Camp, cult... schitterend.. Austin Powers zal jaloers zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:24 schreef du_ke het volgende:
Dit past ook wel bij je wansmaak P
http://video.google.com/videoplay?docid=-8610362188397291938&q=Armi%20en%20Danny.&pl=true
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=70858quote:Zwart goud in Nederland
door Thomas Olivier
DEN HAAG - De hoge olieprijzen maken kleine velden rendabel. Zelfs die in Nederland. Maar veel geld zullen ze niet opleveren. ,,Het is natuurlijk geen bonanza.''Northern Petroleum durft het aan: opnieuw naar olie boren in Nederland. De Britse exploratie- en productiemaatschappij staat te popelen. Het bedrijf heeft bij het ministerie van Economische Zaken voor zes locaties vergunningen aangevraagd om olie te winnen en één voor het zoeken naar nieuwe velden in Utrecht en Zuid-Holland. Nu is het wachten.
,,Ze kunnen elk moment binnenkomen'', zegt Birger Polkamp, directeur van Northern Petroleum in Nederland. En dan begint het echte werk: de locaties geschikt maken, nog meer vergunningen aanvragen enzovoorts. Polkamp: ,,Tja, de ambtelijke molen hè.''
Nederland als oliestaat, het ligt niet erg voor de hand. Toch stonden de ja-knikkers bij het Drentse Schoonebeek - met een miljard vaten een flink veld - jarenlang, dag in dag uit, olie naar boven te halen.
Tot 1996, zegt Reinier Treur van de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM). Toen bleek de winning van de taaie, stroperige olie in Schoonebeek niet meer rendabel. Maar daar komt zeer waarschijnlijk verandering in. Treur: ,,We gebruiken nu nieuwe technieken die veel efficiënter zijn voor het winnen van olie.''
De NAM hoopt binnenkort een besluit te nemen over het opnieuw in gebruik nemen van Schoonebeek. Het veld moet zeker honderd miljoen vaten opleveren.
Nee, de ja-knikkers komen niet terug naar Schoonebeek. Die staan nog maar op één plek in Nederland: bij één van de drie velden van de NAM in de buurt van Rotterdam. Tevens de enige plekken op land waar op dit moment olie wordt gewonnen. Als de winning in Schoonebeek wordt hervat dan gaat dat met moderne pompen, legt Treur uit. De jaknikkers zijn simpelweg niet krachtig genoeg om de dikke olie naar boven te halen.
De velden die Northern Petroleum wil leeghalen zijn dwergen in vergelijking met Schoonebeek. Ze zijn ontdekt door de NAM, maar die zag er geen winst in. De totale bewezen olievoorraad bedraagt 6,3 miljoen vaten verdeeld over vijf velden bij Andel (Noord-Brabant), Brakel (Gelderland), Geesbrug (Drenthe), Grolloo (Drenthe) en Ottoland (Zuid Holland). Een zesde veld, de Papekop in Utrecht, is goed voor ongeveer vijf miljoen vaten.
Kruimels
,,Het is inderdaad niet veel'', zegt Lucia van Geuns, energiespecialist van Instituut Clingendael. ,,Het gaat vaak om de laatste kruimels. Voor grote bedrijven als de NAM is dat commercieel niet zo interressant, maar kleine clubs van een paar man zoals Northern Petroleum kunnen goedkoop en snel opereren. Ze huren expertise in en vinden een marge van een paar dollar heel interessant. Op de Noordzee zijn ook een aantal van die kleine spelers actief.''
De Britten van Northern Petroleum zien wel winst. De kleine velden zijn ontdekt in een tijd dat de olieprijs laag was, legt Polkamp uit. ,,Nog niet zo heel lang geleden kostte een vat ruwe olie tien dollar.'' Met de huidige prijzen van ruim 65 dollar per vat ziet de wereld er ineens heel anders uit. Polkamp: ,, Het is natuurlijk geen bonanza, maar wij denken dat we er wel wat aan kunnen verdienen.''
Voorlopig is het nog niet zover. Eerst de vergunningen en de locaties geschikt maken, zoals het bouwen van tanks voor de olieopslag. Polkamp: ,,Op z'n vroegst zijn we eind dit jaar bezig met de productie bij Papekop.''
En Northern Petroleum hoopt nog meer olie te vinden. In de provincies Zuid-Holland en Utrecht gaat het bedrijf op zoek naar nieuwe velden. Wat dat gaat opleveren, durft Polkamp niet te zeggen. ,,Maar als één op de twee boringen succesvol zijn, dan doen we het goed.''
Die Jaknikkers bij Nieuw Schoonebeek, da's jeugdsentimentquote:Op woensdag 12 april 2006 16:32 schreef zakjapannertje het volgende:
de Arabieren, Russen en Iraniers kunnen stevige concurrentie verwachten
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=70858
quote:Inwoners die zelf (of één of beide ouders) in het buitenland geboren zijn
19,0 %
2004
Indonesië
2,4 %
Duitsland
2,4 %
Turkije
2,2 %
Suriname
2.0 %
Marokko
1,9 %
Kan je zien hoe een relatief kleine groep zoveel problemen veroorzaaktquote:Op woensdag 12 april 2006 16:44 schreef du_ke het volgende:
Dus die kut Marokkanen vormen nog geen 10% van het aantal buitenlanders.
[..]
Vooral hoeveel aandacht ze krijgen.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Kan je zien hoe een relatief kleine groep zoveel problemen veroorzaakt.
quote:Voldoende handtekeningen voor eerste burgerinitiatief
DEN HAAG - De antirookorganisatie Clean Air Nederland (CAN) heeft voldoende handtekeningen opgehaald om in mei in de Tweede Kamer een burgerinitiatief in te dienen. De stichting en de 40.000 ondertekenaars van het initiatief willen dat het roken in de horeca aan banden wordt gelegd. Dat maakte de organisatie woensdag bekend.
Oud-minister van Volksgezondheid Borst is van plan vrijdag haar handtekening onder het initiatief te zetten. Volgens CAN is dit het eerste burgerinitiatief. Vanaf 1 mei kunnen Nederlanders zelf een onderwerp aandragen waar de Tweede Kamer zich over moet uitspreken.
Of dat ook met dit initiatief gaat gebeuren is onduidelijk. Een onderwerp moet minimaal twee jaar niet op de politieke agenda hebben gestaan om in de Kamer besproken te worden. De Tabakswet is eind vorig jaar nog besproken. Volgens Clean Air Nederland is over het recht op een rookvrije werkplek in 2003 gestemd en dat is dus langer dan twee jaar geleden. Dat deelonderwerp zou volgens de organisatie dus in stemming gebracht kunnen worden.
De Tweede Kamer heeft in 2003 besloten elke Nederlander een rookvrije werkplek te garanderen. Dat betekent dat er op bedrijven en instellingen niet meer mag worden gerookt. De wet is in 2004 ingegaan.
Uitzondering
Voor het horecapersoneel werd toen een uitzondering gemaakt. Als het personeel niet meer in aanraking mocht komen met tabaksrook, zou dat betekenen dat bezoekers van cafés en dergelijke niet meer zouden mogen roken. Een ruime meerderheid van de Kamer vond dat toen te ver gaan. CAN hoopt dit besluit terug te draaien.
Rabella de Faria, ook een LPF'erquote:Op woensdag 12 april 2006 17:10 schreef RM-rf het volgende:
overigens, volgens de geruchten zou Gerard van As het zijn, die Wijnschenk met psitool bedreigd had
hier meest links (de kogel kwam van links) op deze wonderschone foto
[afbeelding]
ik heb overigens geen enkel idee wie die gothic troll met opzichtige Biostabiel-halsketting daar in het midden is, die de twee Fortuyn-tekkeltjes bij de hand heeft, iemand?
Geef nou niet de allochtoon de schuld.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Rabella de Faria, ook een LPF'er(eigenlijk bij Leefbaar Rotterdam mislukt)
[afbeelding]
ach, wat kan mij Rotterdammers nou bommenquote:Op woensdag 12 april 2006 17:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Geef nou niet de allochtoon de schuld.
Wat zijn dat voor desperado foto'squote:Op woensdag 12 april 2006 17:16 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daderschets pistolenincident LPF uitgegeven door politie
fotoboek van Nawijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor desperado foto's.
In het altijd pittoreske Zoetermeerquote:Op woensdag 12 april 2006 17:49 schreef pberends het volgende:
fotoboek van Nawijn.
quote:'Hollandse overmoed'
De Nederlandse economie lijkt dit jaar weer uit het dal te klimmen, maar toch kent onze economie nog structurele zwaktes. TweeVandaag spreekt hierover met Mathijs Bouman, auteur van het boek 'Hollandse overmoed' dat morgen gepresenteerd wordt.
En dan is het straks de schuld van links nog ook, let maar op hoe voorspelbaar.quote:
Hij heeft zojuist iemand betonnen sloffen gegevenquote:Op woensdag 12 april 2006 17:16 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daderschets pistolenincident LPF uitgegeven door politie
En weer schoon!quote:Op woensdag 12 april 2006 16:28 schreef George-Butters het volgende:![]()
Ik ga de auto wassen. Ik voel me burgerlijk.
Poepzooi, juist dat item schrappen ze naar de uitzending van morgenquote:
Half acht hoef ik pas hoorquote:
Ik heb d'r geroepenquote:Op woensdag 12 april 2006 18:42 schreef George-Butters het volgende:
[..]![]()
FLOOOOOOOORIIIPAAAAAASSSSS waar ben je?
Hoe noem je het dan? Terrorism without a cause?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het is een stap in de goede richting![]()
[..]
quote:Op woensdag 12 april 2006 19:16 schreef Tafkahs het volgende:
http://www.flurl.com/item/Bierbuik_op_het_strand_u_120259/
Trouwens ook vrij ironisch die 2 hondenlijntjes op het schilderij.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:10 schreef RM-rf het volgende:
overigens, volgens de geruchten zou Gerard van As het zijn, die Wijnschenk met psitool bedreigd had
hier meest links (de kogel kwam van links) op deze wonderschone foto
[afbeelding]
ik heb overigens geen enkel idee wie die gothic troll met opzichtige Biostabiel-halsketting daar in het midden is, die de twee Fortuyn-tekkeltjes bij de hand heeft, iemand?
Daar ging de hele foto over. Dat was althans mijn eerste indruk!quote:Op woensdag 12 april 2006 20:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trouwens ook vrij ironisch die 2 hondenlijntjes op het schilderij.
Welja, hef het ministerie van Justitie maar op.quote:Aboutaleb: 'hef ministerie van Verdonk op'
Ahmed Aboutaleb vindt dat het ministerie van Vreemdelingenzaken en Integratie moet worden opgeheven.
Hij zal dus zelf ook nooit minister van Integratie worden, zoals in PvdA-kring wel is gesuggereerd.
Aboutaleb zei dat bij de presentatie van het nieuwe Amsterdamse stadsbestuur. Daarin is hij in beginsel opnieuw vier jaar wethouder Sociale Zaken.
Of Aboutaleb überhaupt vier jaar wethouder blijft, laat hij in het midden. 'Of ik in Amsterdam blijf of ter zijner tijd naar Den Haag ga, hangt af van de vraag waar ik van meer waarde kan zijn', aldus Aboutaleb.
Dat mag je uitleggen.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Je bent en nog grotere lul dan ooit, M.
Ik zou het eerder overleven willen noemen. Genocide is moord op een onschuldig volk. Volk dat mij met het grootste plezier zou willen uitroeien alleen maar omdat ik geen moslim ben maar wel kapitalist ben mag van mij stevig klop krijgen.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:23 schreef Monidique het volgende:
Genocide dus...
Ja, nu nog zo´n volk vinden...quote:Op woensdag 12 april 2006 20:26 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Ik zou het eerder overleven willen noemen. Genocide is moord op een onschuldig volk. Volk dat mij met het grootste plezier zou willen uitroeien alleen maar omdat ik geen moslim ben maar wel kapitalist ben mag van mij stevig klop krijgen.![]()
O, sorry... ridiculiseerde ik de woorden van de Opperislamcritica?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Neem nou die grap over de jaren twintig, dwergjongen.
Dat mag altijd. Maar de discussie gaat er geheid aan. Laatst had je ook al zo'n geintje, al weet ik niet meer wat.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, sorry... ridiculiseerde ik de woorden van de Opperislamcritica?
Kijk nog maar eens. Noord-Korea is ook zo'n gebrainwashed volk. Zullen best fijne mensen tussenzitten, maar dat ga ik niet afwachten tot alles hier boem doet.quote:
Als het echt moet dan.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:30 schreef Johan_de_With het volgende:
Hebben we het nu echt over het verwoesten van Iran?
Jij weet zo zeker dat het iraanse volk jou wilt vermoorden dat jij als first strike het iraanse volk wilt uitroeien?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:26 schreef Ponskaart het volgende:
Ik zou het eerder overleven willen noemen. Genocide is moord op een onschuldig volk. Volk dat mij met het grootste plezier zou willen uitroeien alleen maar omdat ik geen moslim ben maar wel kapitalist ben mag van mij stevig klop krijgen.![]()
Wacht... resuméquote:Op woensdag 12 april 2006 20:30 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Kijk nog maar eens. Noord-Korea is ook zo'n gebrainwashed volk. Zullen best fijne mensen tussenzitten, maar dat ga ik niet afwachten tot alles hier boem doet.![]()
Stel je niet zo aan joh.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij weet zo zeker dat het iraanse volk jou wilt vermoorden dat jij als first strike het iraanse volk wilt uitroeien?
Als je dit meent ben je een vies ventje..
Als het een grap is, dan is het niet geslaagd.
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij weet zo zeker dat het iraanse volk jou wilt vermoorden dat jij als first strike het iraanse volk wilt uitroeien?
Als je dit meent ben je een vies ventje..
Als het een grap is, dan is het niet geslaagd.
Nou meneer de massamoordenaar-in- spé.. ik vind iedere genocide verwerpelijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:41 schreef Ponskaart het volgende:
Nee, meneer Bluesdude, ik heb het hier over de last call. En ja, dan liever zij eraan dan wij. Dat heet overleven. Ik voel verder geen enkele behoefte om leven uit te roeien, hoe kakkerlaks het leven ook is.![]()
Wie heeft het er over dat ik een compleet volk zou willen uitroeien? Natuurlijk gaat het om een regime. Ik ben echter niet zo'n meneertje naief als jij. Ik ga niet wachten tot zij er mee gaan dreigen. Dat staat gelijk aan zelfmoord. Ga er anders wonen als je zo met HUN hachje bezig bent.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou meneer de massamoordenaar-in- spé.. ik vind iedere genocide verwerpelijk.
En des te meer als het alleen om de redding van 1 hachje gaat.. jouw hachje.
Als het huidige regime van Iran atoombommen heeft dan wil dat nog lang niet zeggen dat zij jou en Nederland willen uitmoorden.
En als dat wel zo is..dan is het niet de schuld van de gewone Iraniers..
Er zijn andere manieren denkbaar om zo'n regime uit te schakelen, zonder genocide.
Jij denkt dat ze een atoombom hebben die nauwkeurig een slachtoffer maakt?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
En des te meer als het alleen om de redding van 1 hachje gaat.. jouw hachje.
De islamitische leider van de bondsstaat Beieren, als ik het wel heb.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat mag altijd. Maar de discussie gaat er geheid aan. Laatst had je ook al zo'n geintje, al weet ik niet meer wat.
http://www.demorgen.be/telex/?news=B313455quote:Vier Amerikaanse generaals op rust eisen ontslag Rumsfeld
In de Verenigde Staten heeft een vierde generaal op rust woensdag het ontslag van minister van defensie Donald Rumsfeld geëist, met als argument dat de bewindsman niet zou luisteren naar de adviezen van de militairen die hem omringen.
"Wij hebben een leider nodig die teamwerk begrijpt, een leider die weet hoe zich te omringen, een leider die dit doet zonder intimidatie te gebruiken", zei generaal John Batiste tegenover de nieuwszender CNN. Hij was de vroegere bevelhebber van de eerste infanteriedivisie van de landmacht in Irak tussen 2004 en 2005.
Onlangs hebben nog drie andere generaals die in Irak hebben gediend en die belangrijke functies in de militaire hiërarchie hebben uitgeoefend, het opstappen van Rumsfeld geëist.
Zij verwijten de minister onvoldoende troepen naar Irak te hebben gestuurd en niet op de opstand te hebben geanticipeerd.
(Belga/AG 19:43)
Oorlogscrimineel, opgelost, slotje.quote:De president sloeg bij een toespraak in mei 2003 het rapport van het ministerie van Defensie in de wind, dat twee dagen voor zijn speech was binnengekomen en duidelijk meldde dat er geen sprake was van biologische laboratoria. De wagens waren volgens het onderzoek van de Amerikaanse geheime dienst conventionele wapenfabrieken.
De bevindingen van de technici hadden echter geen invloed op de publieke beweringen die Washington naar buiten bracht. Een maand na de speech van Bush beweerde de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken, Colin Powell, zelfs nog dat ‘het steeds zekerder werd dat de twee wagens biologische laboratoria zijn’.
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=6733quote:Tehran, Iran, Apr. 12 – Iran’s radical President Mahmoud Ahmadinejad in a fiery sermon demanded that “Iran’s enemies”, or the West, bow down before Iran and apologize for having held back Tehran’s nuclear program for three years. He also warned the West that it would “burn” in the “fire of the nations’ fury”.
“Those who insulted the Iranian nation and set back Iran’s movement for progress for several years must apologise”, Ahmadinejad said at a rally in the eastern town of Rashtkhar. His comments were aired on state television and carried by the official news agency.
“You must bow down to the greatness of the Iranian nation”, he said, addressing the West.
He added that if the United States continued to seek to use “bullying” tactics then “every nation of the world” would chant “Death to America” and “Death to Israel”.
“If you do not return to monotheism and worshipping god and refuse to accept justice then you will burn in the fire of the nations’ fury”, Ahmadinejad said.
Het zal nu niet lang meer duren.quote:Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us. Please bomb us.
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:57 schreef Sidekick het volgende:
Om weer eens iets ontopics te melden:
[..]
Oorlogscrimineel, opgelost, slotje.
Geef eens een voorbeeld van een rijdende conventionele wapenfabriek?quote:De wagens waren volgens het onderzoek van de Amerikaanse geheime dienst conventionele wapenfabrieken.
[ bron ]quote:On Monday, former Secretary of State Colin Powell told me that he and his department’s top experts never believed that Iraq posed an imminent nuclear threat, but that the president followed the misleading advice of Vice President Dick Cheney and the CIA in making the claim. Now he tells us.
Okee je had het over plat gooien en klop geven. Dat is inderdaad niet zeggen als een heel volk uitroeien..quote:Op woensdag 12 april 2006 20:49 schreef Ponskaart het volgende:
Wie heeft het er over dat ik een compleet volk zou willen uitroeien? Natuurlijk gaat het om een regime. Ik ben echter niet zo'n meneertje naief als jij. Ik ga niet wachten tot zij er mee gaan dreigen.
Wat een onzin.quote:Dat staat gelijk aan zelfmoord. Ga er anders wonen als je zo met HUN hachje bezig bent.
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Meneer de President loopt nu wel heel erg hard van stapel.
[..]
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=6733
Hij had net zo goed kunnen zeggen:
[..]
Het zal nu niet lang meer duren.
Volkslover Bluesdude heeft me ook al gewaarschuwd.quote:He also warned the West that it would “burn” in the “fire of the nations’ fury”.
Jij neemt zoveel dingen aan en komt gelijk met je oordeel over een ander. Ik denk dat je een troll bent van Monidique. Klopt dat, Monidique?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Okee je had het over plat gooien en klop geven. Dat is inderdaad niet zeggen als een heel volk uitroeien..
Maar je dacht wel aan plat gooien met atoombommen, nam ik aan... en dan heb je het over massamoorden op miljoenen mensen.
Je uitgangspunt deugt van geen kanten.. Je wilt al tot massamoord overgaan zonder dat een regime daadwerkelijk dreigt jouw persoon of laten we zeggen Nederlanders uit te roeien.
Je gaat uit van de vastaandheid dat dit Iran het zou willen doen..en zoals jij het formuleerde.. legde je de schuld bij het iraanse volk.
Dat heeft niks te maken met realisme, zoals je pretendeert, maar veel meer met extreme fobie en extreme agressie.
[..]
Wat een onzin.
Je gaat uit van de absolute zekerheid dat een Iraans regime Nederland wilt platgooien.
Hoe weet je dat zo zeker..?
Ohhh ja een mens is een mens voor mij.. dus iraanse hachjes zijn ook belangrijk.
Je zou nog niet eens een voorbeeld van een rijdende conventionele wapenfabriek herkennen als je er 1 zou quoten!quote:Op woensdag 12 april 2006 20:59 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
[..]
Geef eens een voorbeeld van een rijdende conventionele wapenfabriek?![]()
Ik haakt in op de formulering van P... die als je het letterlijk neemt de bedreiging van zijn persoonlijk hachje al voldoende reden vindt om tot massamoord over te gaan.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze een atoombom hebben die nauwkeurig een slachtoffer maakt?
In spe is trouwens niet het juiste woord hier.
Nee, geen troll. Bluesdude is immers niet trollend bezig.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:02 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Jij neemt zoveel dingen aan en komt gelijk met je oordeel over een ander. Ik denk dat je een troll bent van Monidique. Klopt dat, Monidique?
Mja, ik geloof er ook weinig van. Een wapenfabriek ter grootte van een Bibliobus, wat heeft dat nou weer voor nut?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je zou nog niet eens een voorbeeld van een rijdende conventionele wapenfabriek herkennen als je er 1 zou quoten!
Zelf zeggen ze van niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:01 schreef Monidique het volgende:
Dat IranFocus is toch gewoon van die Iraanse terroristen?
Bedenk dan eens wat betere redeneringen, want het loopt spaak met de conclusies.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef Sidekick het volgende:
Bluesdude is mijn kloon, dat is algemeen bekend.
Boeken kunnen hard aankomen.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mja, ik geloof er ook weinig van. Een wapenfabriek ter grootte van een Bibliobus, wat heeft dat nou weer voor nut?
Waarom zal de prijs dan weer tot $25 zakken?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:02 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens, voor de geinteresseerden; een interessante omerking van de econoom Joseph Stiglitz in Der Spiegel, en nu in een Engelse vertaling.
............................
Stiglitz: You have to remember we are an economy of $13 trillion a year. The issue is not whether you can afford it but whether this is the way you want to spend your money. In using the limited resources that we have for fighting this war, we have less resources to do other things. You saw on your TV what happened in New Orleans after Hurricane Katrina. The Reserves or National Guard are usually the people we use for those national emergencies. They weren't here, they were over in Iraq, and so we were less protected.
SPIEGEL: Before the invasion of Iraq, the US administration said the best way to keep oil prices in check is a short and successful war. A barrel was at $25 at that time, and now it's over $60. What of this increase is due to Iraq?
Stiglitz: In our analysis about the cost of war, we only assumed a modest $5 to $10 caused by the war. We wanted to keep our study conservative, so no one would dispute our numbers, and no one did. But I believe that's a vast underestimation of the true cost.
SPIEGEL: But why? China and India are increasing their demand, real global growth has been going on. This is driving the prices.
Stiglitz: When demand rises so does supply -- that's how markets usually work. Now we're seeing that demand for oil is rising but we're not getting a commensurate increase in supply. And there's a simple answer, it's Iraq. But it's not just because it production has been down.
SPIEGEL: Why else?
Stiglitz: The Middle East is the lowest cost producer in the world. They can produce oil for $10, $15 or $20 a barrel. Now we have the technology to produce oil elsewhere for $35 to $45. But who wants to develop fields or invest in new technologies elsewhere if they know that in five years' time, the Middle East may be supplying oil at previous prices?
SPIEGEL: In other words, were peace and stability re-established in the Middle East, the oil price would be back to maybe $25, despite the huge global hunger for energy?
Stiglitz: Yes. By the way that's the price level oil traders were speculating on in futures trading before the outbreak of war.
http://service.spiegel.de(...),1518,409710,00.html
Ik blijf een kind van de Reagan-politiek he?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:06 schreef Ponskaart het volgende:
Als jij graag eerst de dreiging afwacht dan ben je van het afwachtende type.
Het gaat mij nu ook wat snel moet ik zeggen.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:06 schreef Godslasteraar het volgende:
oh, jullie zijn weer een wedstrijdje ''sc vol posten'' aan het houden. Iemand wel eens gekeken wie er sneller is, de babbelbox van politiek, of het theekransje van WFL.
*tvp*quote:Op woensdag 12 april 2006 21:06 schreef Godslasteraar het volgende:
oh, jullie zijn weer een wedstrijdje ''sc vol posten'' aan het houden. Iemand wel eens gekeken wie er sneller is, de babbelbox van politiek, of het theekransje van WFL.
Je leest alleen de stripjes?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik blijf een kind van de Reagan-politiek he?
Wat mijn kloon Sidekick zei..quote:Op woensdag 12 april 2006 21:02 schreef Ponskaart het volgende:
Jij neemt zoveel dingen aan en komt gelijk met je oordeel over een ander. Ik denk dat je een troll bent van Monidique. Klopt dat, Monidique?
Blijven schreeuwen, dan ga jet het VANZELF GELOVEN.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:09 schreef George-Butters het volgende:
Ik zeg het je, het is allemaal een GEBREK AAN ZELFVERTROUWEN!
Nee, totaal geen reden. Nederland ligt gelukkig niet in het Westen. En ja, het is werkelijk absurd om aan te nemen dat iran iets tegen joden heeft. Hoe kon ik het verzinnen, die iraanse president maakt graag grapjes. Noem jij mij een vies ventje en dan kom je met zo'n lachwekkende verdediging. Welke manieren zijn er nog meer om het regime opzij te zetten? Tip, denk aan Irak.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat mijn kloon Sidekick zei..
Okeee... het scharnierpunt ligt hum in 'the last call' .
Er is geen reden aan te nemen dat Iran met atoomwapens bijv Nederlanders wilt uitroeien.
En dan nog ... zijn er andere mogelijkheden dat regime te verdrijven.
Je hoort de laatste tijd wel de meest lullige anti-semitische geluiden vanuit Teheran... en dat is zeker voor Israeli's nogal sinister.
Maar het is absurd om aan te nemen dat Iran nu massaal Joden wilt vermoorden, daaruitvolgend de terreurdaad rechtvaardigend dat Israel het recht heeft massamoord als pre-emptive action uit te voeren
Herhaling is de sleutel. Ik vind mijzelf ook fantastisch.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Blijven schreeuwen, dan ga jet het VANZELF GELOVEN.
Nou, in ieder geval is de huidige prijs niet het marktevenwicht. Als dat zo zou zijn zou er nu flink geinvesteerd worden in alternatieve energiebronnen, bv die teervlakten in Canada. Bij een olieprijs van 60-70 dollar zijn die economisch rendabel te exploiteren. Dat dat niet gebeurt is een teken dat de markt simpelweg geen investerings kansen ziet, en dus vermoedelijk vanwege de verwachting dat de olieprijs in de nabij toekomst flink zal dalen.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:08 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Waarom zal de prijs dan weer tot $25 zakken?
Ik geloof er ook niet in, maar Bluesdude ziet wel mogelijkheden om ze te verdrijven.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:16 schreef Monidique het volgende:
Dus je wilt nu met honderdduizenden troepen Iran binnenvallen? Wel, gelukkig gaat dat zeker niet gebeuren.
Jij gelooft het ook alquote:Op woensdag 12 april 2006 21:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Blijven schreeuwen, dan ga jet het VANZELF GELOVEN.
In ieder geval is het beter dan miljoenen mensen af te slachten, maar zoals ik aangaf het is een onzintheorie die 'last call'.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:17 schreef Ponskaart het volgende:
Ik geloof er ook niet in, maar Bluesdude ziet wel mogelijkheden om ze te verdrijven.![]()
Blijkbaar denk je echt dat ik zei dat het absurd is om aan te nemen dat iran iets tegen joden heeft.?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:13 schreef Ponskaart het volgende:
En ja, het is werkelijk absurd om aan te nemen dat iran iets tegen joden heeft. Hoe kon ik het verzinnen,
die iraanse president maakt graag grapjes. Noem jij mij een vies ventje en dan kom je met zo'n lachwekkende verdediging. Welke manieren zijn er nog meer om het regime opzij te zetten? Tip, denk aan Irak.
http://www.demorgen.be/telex/quote:Amerikaanse regering gevaarlijker dan Iran (enquête)
(Belga) Ruim 45 pct van de Duitsers ziet de Verenigde Staten als een "grotere bedreiging voor de wereldvrede" dan Iran. Dat blijkt uit een onderzoek van het Forsa-instituut bij 1.001 Duitsers, aldus Der Spiegel online.
In totaal acht 54 pct van de ondervraagde Duitsers het redelijk tot zeer waarschijnlijk dat de Verenigde Staten Iran eerlang zullen aanvallen. De politieke beleidsmakers in de westerse landen lieten eerder al weten extreem bezorgd te zijn om het Iraanse nucleaire programma. De angst van hun onderdanen komt duidelijk uit een andere windrichting. (kva) (Belga 20:54)
Het middenoosten is helemaal niet gebaad bij een lagere prijs. Het is pure winst wat ze omhoog pompen en ze raken alle olie zo kwijt. Bovendien protesteert niemand. De ideale situatie.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:20 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens kunnen natuurlijk door middel van kartelafspraken prijzen kunstmatig hoog gehouden worden.
Marktanalisten beschikken toch over wat meer cijfers en rekenmodellen dan wij. Ik vond het in ieder geval een bijzonder interessante opmerking van Stiglitz, was er zelf nooit opgekomen. Het beleid van Bush slaat werkelijk volledig de verkeerde kant op. En het lijkt erop of Ahmehuppeldepup het erom doet, de spanning, en dus de prijs van olie hoog houden en met de extra inkomsten Tha Bomb financieren, ironie in overvloed.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:19 schreef Monidique het volgende:
Ik geloof niet dat de olie ooit nog onder de 40 dollar komt. Zelfs kortstondig niet.
Met jou in de sc is het vaak niet gezelliger. Zie de dingen wat minder rigide. Take it easy.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In ieder geval is het beter dan miljoenen mensen af te slachten, maar zoals ik aangaf het is een onzintheorie die 'last call'.
Het laat wel zien dat er iets erg scheef zit in je geweten..
ik dacht dat ook de raffinagecapaciteit onvoldoende de vraag kan bijhouden, mede door de verwoestingen in de Golfstaten vd VS door orkanenquote:Op woensdag 12 april 2006 21:20 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens kunnen natuurlijk door middel van kartelafspraken prijzen kunstmatig hoog gehouden worden.
quote:Op woensdag 12 april 2006 21:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In ieder geval is het beter dan miljoenen mensen af te slachten, maar zoals ik aangaf het is een onzintheorie die 'last call'.
Het laat wel zien dat er iets erg scheef zit in je geweten..
Ja, de Cuba-crisis was ook niet echt. Een oorlog beginnen kan, maar een bom niet? Wat is er met jou scheef gegaan?quote:onzintheorie die 'last call'
Och, misschien ook wel, hoor. Ik heb er inderdaad niet zo'n kijk op.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:25 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Marktanalisten beschikken toch over wat meer cijfers en rekenmodellen dan wij.
Die hebben het inderdaad naar hun zin, en niet alleen in het Midden Oosten, ook Putin en Chavez kunnen hun lol niet op.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:25 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het middenoosten is helemaal niet gebaad bij een lagere prijs. Het is pure winst wat ze omhoog pompen en ze raken alle olie zo kwijt. Bovendien protesteert niemand. De ideale situatie.
Ik ben ook niet kapot van jouw gezelligheid.. verder.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:26 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Met jou in de sc is het vaak niet gezelliger. Zie de dingen wat minder rigide. Take it easy.
Helemaal waar, de VS hebben wat dat betreft een structureel tekort, en moeten hun capaciteiten uitbreiden. Dus niet alleen door de orkaan. Blijkbaar is het financieel niet erg interessant op te investeren in een grote raffinaderij, of ze wentelen de extra kosten die een reserve capaciteit zou vergen af op Europa. Zal eens opletten of ik daarover nog eens wat tegen kom.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik dacht dat ook de raffinagecapaciteit onvoldoende de vraag kan bijhouden, mede door de verwoestingen in de Golfstaten vd VS door orkanen
Nu geef je het zelf toe... je lokt iets uit. Vies ventje moet je dan zijn... om moedwillig stellingen scheef te trekken... Alleen maar om persoonlijk gerief te hebben in jouw eigen sc.... Iran-met-troepen-aanvaller-in-spé....quote:Op woensdag 12 april 2006 21:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben ook niet kapot van jouw gezelligheid.. verder.
En slowchat is ook charmant als er af en toe een fel debat is...
Laten we die "lastcall"-hypothese toespitsen op Israel, want dat is nog het meest realistische binnen de hele absurditeit.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Ponskaart het volgende:
Ja, de Cuba-crisis was ook niet echt. Een oorlog beginnen kan, maar een bom niet? Wat is er met jou scheef gegaan?![]()
Ik geef toe een fel debat niet uit de weg te gaan en fel is fel en is altijd een reactie uitlokken.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:34 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Nu geef je het zelf toe... je lokt iets uit. Vies ventje moet je dan zijn
Ben je straalbezopen of zo?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Laten we die "lastcall"-hypothese toespitsen op Israel, want dat is nog het meest realistische binnen de hele absurditeit.
Dan nog is je cuba-argument niet ter zake doende.
Wat bewijst het nu over de moordintenties van het Teheranregime?
Helemaal niks
Nou, de relatie VS - Rusland is toch wel aardig verzuurd, en of de VS zo begaan zijn met Rusland betwijfel ik. Het is eerder Europa, en vooral Duitsland, dat zo aanschurkt bij Putin.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:29 schreef zakjapannertje het volgende:
de VS gaat nooit een olieprijs van beneden de 20 dollar (zal ivm inflatie nu wel iets meer zijn) accepteren want dan gaat de stabiliteit van bondgenoot Rusland in gevaar komen ivm hun grote afhankelijkheid van zulke inkomsten, zie jaren 90
Intransigent jij bent. Wrevelig mij dat maakt.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:30 schreef Monidique het volgende:
En natuurlijk speelt angst ook een grote rol. Angst voor militante Nigerianen, Venezuelaanse presidenten en ontploffende Arabieren leidt tot speculatie. Speculatie leidt tot prijsverschillen.
[afbeelding]
De koersen stuiterden na Ahmehuppeldepups uitspraken dan ook weer vrolijk op en neer, of eigenlijk voor neer.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:30 schreef Monidique het volgende:
En natuurlijk speelt angst ook een grote rol. Angst voor militante Nigerianen, Venezuelaanse presidenten en ontploffende Arabieren leidt tot speculatie. Speculatie leidt tot prijsverschillen.
[afbeelding]
Zijn we nu tot de conclusie gekomen met z'n allen dat er meer speelt dan alleen productiekosten? Zoals gesuggereerd wordt?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Nou, de relatie VS - Rusland is toch wel aardig verzuurd, en of de VS zo begaan zijn met Rusland betwijfel ik. Het is eerder Europa, en vooral Duitsland, dat zo aanschurkt bij Putin.
Waar ik me vooral zorgen om maak is dat Bush en Blair iets stoms doen tov Iran, en de prijsexplosie van olie een geweldige economische crisis veroorzaakt, met name in de VS die financieel al nauwelijks reserves hebben en op een onroerendgoed zeepbel draaien. Dat zou ons ook persoonlijk onaangenaam kunnen treffen; werkgelegenheid en zo.
Wat dat betreft betwijfel ik ook ten zeerste dat er een militaire aktie tegen Iran gehouden wordt, daarbij vergeleken is Irak een aflevering van Teletubbies.
Nee, maar jij bent ook een oud wijf met lange tenen.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben ook niet kapot van jouw gezelligheid.. verder.
En slowchat is ook charmant als er af en toe een fel debat is...
Mijn starheid maakt jou ge-irriteerd. Wat heeft dat met mijn post te maken?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Intransigent jij bent. Wrevelig mij dat maakt.
Welke zender en hoe laat?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:37 schreef Monidique het volgende:
Passion Of The Christ komt zaterdag op TV.
Vind je schelden zoals jij doet gezelligheidsbrengend dan ?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:45 schreef George-Butters het volgende:
Nee, maar jij bent ook een oud wijf met lange tenen.
Ah, wat zielig. Zijn ze zomaar voor bad guys uitgemaakt. Ondertussen worden kleine kinderen in het klasje alvast bommenvestjes aangemeten. Heb je toevallig ook voorbeelden van die aard uit de VS?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:43 schreef Monidique het volgende:
Militaire oefeningen op Iraans grondgebied, terwijl Amerika Iran na 9/11 onderdeel van het as van het kwaad noemde, buurlanden Irak en Afghanistan binnenviel, een bondgenootschap aanging met buurland Pakistan, bases concentreerde ten noorden van Iran en benadrukte dat militair geweld een optie is om Iran te weerhouden van iets wat hun niet verboden is volgens welk recht dan ook. Ja, de pure provocatie is an sich al een reden om de vijanden van het Westen nucleair te vernederen.
quote:Op woensdag 12 april 2006 21:48 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Ah, wat zielig. Zijn ze zomaar voor bad guys uitgemaakt. Ondertussen worden kleine kinderen in het klasje alvast bommenvestjes aangemeten. Heb je toevallig ook voorbeelden van die aard uit de VS?
Uiteraard heeft alles een escalerend karakter, maar doe niet alsof je neus bloedt.
Het punt is, ook van Stiglitz, dat het niet de produktiekosten zijn die deze hoge prijs veroorzaken, maar dat de oorzaken politiek van aard zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:44 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Zijn we nu tot de conclusie gekomen met z'n allen dat er meer speelt dan alleen productiekosten? Zoals gesuggereerd wordt?
Niets, behalve Yoda. Ik ga nu.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mijn starheid maakt jou ge-irriteerd. Wat heeft dat met mijn post te maken?
Je neus bloedt?quote:
Dubbel nee, maar het voelt wel goed.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vind je schelden zoals jij doet gezelligheidsbrengend dan ?
Heb je nog inhoudelijke argumenten ?
En je blijft een zeur.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:57 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dubbel nee, maar het voelt wel goed. [afbeelding]
quote:Op woensdag 12 april 2006 21:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Niets, behalve Yoda. Ik ga nu.
Ja, je zou haast medelijden krijgen.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:57 schreef Ponskaart het volgende:
Jammer dat er hier geen soundbites gepost kunnen worden. Het radiospotje van de FNV is echt te dol voor woorden. Je hoort de ene arbeider nog gebrekkiger nederlands dan de andere spreken. En ondertussen maar klagen over de slechte behandeling op de werkvloer en het salaris.![]()
Volgens mij niet. Hoezo?quote:
Geen idee, is dat zo?quote:De reaktie van Iran is een plotselinge van de ontwikkelingen laatste jaren?
Suggereer jij hier soms van niet?quote:Het fanatieke en de haat die daar zit en aangewakkerd wordt door de regering is allemaal het gevolg van de VS?
Uiteraard. Die militaire oefeningen zijn een reactie op kapitalisme en losbandigheid. Dat weet ik heus wel!quote:Het zit dieper, het gaat om de haat tegen kapitalisme en losbandigheid, stiekem een jaloersheid, maar ze gaven zich immers zo sterk over aan Allah dat er geen geloofwaardige tussenversie was.
Ja. Vind ik ook. Infereur zelfs. Minderwaardig. Nou ja, laat ik maar stoppen voordat de internetgestapo van de MDI om het hoekje kijkt.quote:Sneu volk dus eigenlijk.
Ze worden niet teruggestuurd zodat de PvdA meer stemvee heeft.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:02 schreef Ponskaart het volgende:
Waarom worden homo's en Christenen niet naar Iran gestuurd? Er is daar toch niets aan de hand?
Moâh, ik zou het wel een leuk idee vinden om een parallel universum te starten en kijken wat er zou gebeuren als we die Iraanse oppermalloot 2 jaar negeren. 1 ding staat in elk geval vrij zeker vast, ze zijn wanhopig vanwege iets. Maar wat dat iets is, blijft voor mij de vraag.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:03 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik vraag me ook wel eens af of Iran niet gewoon geweldig bluft, en dat hun nucleaire projectje helemaal is vastgelopen. De provocaties zijn zo overdone.
Het lollige van zo'n slowchat is dat de interessantste users meestal hier rondhangen, en de Meki's blijven je bespaard. Eigenlijk een beetje merkwaardig.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tuurlijk ... is toch ook gezellig en spannend voor de slowchat?
Ja, dat zou kunnen. Maar ik snap het echt niet. Ik kan mij niet voorstellen dat ze niet goed onder de hoede van de iraanse president kunnen leven.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze worden niet teruggestuurd zodat de PvdA meer stemvee heeft.
Wie zegt dat ze dat niet kunnen? De PvdA, ja, maar die heeft dus belang bij de demonisering van Iran.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:12 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar ik snap het echt niet. Ik kan mij niet voorstellen dat ze niet goed onder de hoede van de iraanse president kunnen leven.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 12 april 2006 22:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Moâh, ik zou het wel een leuk idee vinden om een parallel universum te starten en kijken wat er zou gebeuren als we die Iraanse oppermalloot 2 jaar negeren. 1 ding staat in elk geval vrij zeker vast, ze zijn wanhopig vanwege iets. Maar wat dat iets is, blijft voor mij de vraag.
Vvvvat? Heb jij iets tegen Meki?quote:Op woensdag 12 april 2006 22:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het lollige van zo'n slowchat is dat de interessantste users meestal hier rondhangen, en de Meki's blijven je bespaard. Eigenlijk een beetje merkwaardig.
Precies. Hopelijk komt de PvdA nooit aan de macht, want anders is het voorbij voor dat mooie Iran met die prachtige mensen die altijd zo vertederend overkomen op tv.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat niet kunnen? De PvdA, ja, maar die heeft dus belang bij de demonisering van Iran.
Studeren of werken?quote:Op woensdag 12 april 2006 22:17 schreef Monidique het volgende:
Ja. 5.00 opstaan, dus ik ga maar eens brood smeren, tandenpoetsen en naar bed.,
!
Gaat het over Erik O. ?quote:Op woensdag 12 april 2006 22:30 schreef RichardQuest het volgende:
Waarom ben ik het eens met Van Baalen (Nova)?.
Alleen leuk als RQ er zelf niet is, Narry.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:34 schreef Tafkahs het volgende:
moslims!
zijn wel vermoeiend.quote:daarnaast is het een islamitisch land die een kleine 5 tot 8 eeuwen achterloopt
quote:Op woensdag 12 april 2006 22:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Pfff....het heersende Iraanse regime kan van mij de pokken krijgen, maar zinnen als
[..]
zijn wel vermoeiend.
Al was het alleen maar wegens allochtonenfouten als ''een land die''.
Zie je wel.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:36 schreef RichardQuest het volgende:
Ja, moslims ja.
http://www.justitie.nl/ni(...)_over_integratie.aspquote:Chatten met minister Verdonk op 13 april
12 april 2006
“Integratie is een zaak van ons allemaal”
Waarover: integratie
Wanneer: donderdag 13 april 2006 van 16.45 – 17.45 uur (chatroom open om 16.15 uur)
Waar: www.ministerchat.nl
Integratie is een wederzijds proces. Om als volwaardig burger deel te kunnen nemen aan onze samenleving is het belangrijk dat de minderheden in ons land zich de Nederlandse taal eigen maken en een plaats verwerven op de arbeidsmarkt. Maar daar moeten ze ook de kans toe krijgen. Mensen moeten voor elkaar openstaan. En instellingen van de samenleving moeten in gelijke mate toegankelijk zijn voor etnische minderheden en autochtonen. Wat merkt u van integratie in uw leefomgeving, op het werk, op de sportclub en in de kroeg?
Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie wil hierover graag met u van gedachten wisselen tijdens een videochat. De videochat is op 13 april van 16.45 uur tot 17.45 uur live te volgen via internet, op www.ministerchat.nl
Zoveel dat hij zelf vindt dat hij niet meer effectief bezig kan zijn..quote:Op woensdag 12 april 2006 22:47 schreef Ponskaart het volgende:
I share a frustration like Pronk. Of, I share Pronk as a frustration.
Hij heeft soms wel 4 crises op 1 dag! Nou, wat moet Pronk dan wel niet allemaal meemaken!!
Meki heeft hier meer gepost dan jij denk ikquote:Op woensdag 12 april 2006 22:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het lollige van zo'n slowchat is dat de interessantste users meestal hier rondhangen, en de Meki's blijven je bespaard. Eigenlijk een beetje merkwaardig.
Volgens Verdonk ging het over meningen van politici ofzo tochquote:Op woensdag 12 april 2006 22:50 schreef Ponskaart het volgende:
begrijp ik het nu goed? Als homo's en christenen zich niet kunnen uiten in iran, dan is Iran een onveilige plek? En als Hirsi Ali dat over vrouwen zegt, dan is er opeens niets aan de hand?????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |