abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36882061
quote:
Van Muiswinkel: 'Blij dat ik niet naar Talpa ging'

Cabaretier Erik van Muiswinkel zegt in de Volkskrant blij te zijn dat hij niet met Jack Spijkermans Kopspijkers mee verhuisde naar Talpa. Op deze zender scoort Koppensnellers gemiddeld een half miljoen kijkers, terwijl Kopspijkers in zijn hoogtijdagen drie miljoen kijkers trok.

"Natuurlijk ben ik in zeker opzicht blij dat ik niet mee hoef te maken dat het steeds minder wordt", aldus Van Muiswinkel. "Ik ben er ook enorm verbaasd over. Ik had verwacht dat ze op 1,5 miljoen zouden blijven steken, maar dat het nu een hálf miljoen is, had ik volstrekt niet verwacht. Het doet wel pijn om te zien dat de kijkcijfers zó laag zijn. Het programma gaat mij nog steeds enorm ter harte. Ik kijk ook altijd en ik zie nog steeds precies wat er wel of niet is gelukt. Ze doen niet veel anders dan toen."

Maar desondanks heeft die zet om naar Talpa toe te gaan verkeerd uitgepakt, constateert Van Muiswinkel. "Heel veel mensen hebben Talpa nog steeds niet in hun systeem zitten", vertelt de cabaretier. "Ze hebben het niet ingeprogrammeerd, of ze hebben het ergens boven de 20 of de 30 zitten en komen er gewoon niet langs. Maar wat volgens mij ook een reden is, is dat de natuurlijke levenscyclus van Kopspijkers eigenlijk al wel ten einde was. We hadden wel weer een soort opleving bij de VARA, maar we dachten: we houden het nog net een jaar vol en dan gaan we toch wel weer iets anders bedenken. Het was eigenlijk een cruciaal moment dat het ontworteld werd. En als je het dan in een totaal nieuwe omgeving plaatst, kan dat heel nadelig werken. Maar ik heb de indruk dat de cabaretiers nog heel weinig invloed kunnen uitoefenen. John de Mol heeft dit format gekocht. Dat wou hij. En daaraan heeft Jack zich trouw gehouden."

Van Muiswinkel werkt nu aan het AVRO-programma Koefnoen, dat vorige week de Zilveren Nipkowschijf heeft gekregen. Op de vraag of hij daarmee verwacht het oude kijkcijfersniveau van Kopspijkers te halen, antwoordt hij: "‘Nee want Koefnoen heeft geen Jack. En Jack is toch de man die de massa en de cabaretiers bij elkaar kon brengen. Heel slim: rare cabaretiers en een heel breed Willem Duys-achtig publieksvriendelijk programma met snelle gezellige interviews."
bron

Eindelijk een bron uit eigen kring die het verhaal bevestigd dat het programma al op z'n retour was .
  woensdag 12 april 2006 @ 11:47:52 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_36882149
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:44 schreef pberends het volgende:

[..]

bron

Eindelijk een bron uit eigen kring die het verhaal bevestigd dat het programma al op z'n retour was .
Tja, toch zijn Talpa en het missen van de beste cabaratiers die kopspijkers gekent heeft de doodsteek geweest. Als die twee van Koefnoen en van Muiswinkel er nog bij hadden gezeten denk ik niet dat het programma zou blijven steken op een half miljoen.

Maargoed, eigenlijk gun ik dit Jack wel een beetje.
  woensdag 12 april 2006 @ 11:48:25 #3
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36882163
quote:
Op de vraag of hij daarmee verwacht het oude kijkcijfersniveau van Kopspijkers te halen, antwoordt hij: "‘Nee want Koefnoen heeft geen Jack. En Jack is toch de man die de massa en de cabaretiers bij elkaar kon brengen.
Iemand die Jack als een positieve invloed ziet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36882168
Het probleem met Kopspijkers (wat nou koppensnellers) op Talpa is dat het Vara publiek niet is meegegaan.
Verder is het zo dat de 3 naast de 4 zit op de afstandbediening en die twee zenders de beste kijkcijfers op zaterdagavond hadden.
Nu zit Talpa ergens tussen de 10 en 30 en moet je een flink eind zappen wil je er toevallig langskomen.
  woensdag 12 april 2006 @ 11:53:34 #5
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_36882308
Het programma op z'n retour? No shit, Sherlock!

Je kunt het ook zien aan Jack zelf als ie elke week weer aan de bak moet.D'r zit absoluut geen pit meer in. Alsof ie niet kan wachten tot ie in z'n BMW X5 kan springen, naar huis kan racen en bij z'n vrouw op de bank kan gaan zitten uithuilen. De zielepiet.
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_36886422
Het ging al jarenlang bergafwaarts. De laatste jaren bij de VARA waren ook al geen zak meer aan.
pi_36887131
Kopspijkers heeft een boost gekregen door de politieke ontwikkelingen met Pim Fortuyn, toen kwamen opeens al die fantastische typetjes uit de doeken
Dat is leuk gebleven tot dat pim werd vermoord toen hebben ze nog de boel proberen te redden door pim via Nawijn te laten spreken (geweldige afleveringen trouwens).
Toen kregen we de zaak Margarita waar ze ook nodig de draak mee hebben gestoken (De rooy van zuydewijn in het publiek laten schreeuwen etc).
Nu het weer wat rustiger is geworden valt er ook minder te grappen....
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:24:41 #8
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36953578
deze post kan weg
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:25:17 #9
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36953599
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:33 schreef Dementor het volgende:
Kopspijkers heeft een boost gekregen door de politieke ontwikkelingen met Pim Fortuyn, toen kwamen opeens al die fantastische typetjes uit de doeken
Dat is leuk gebleven tot dat pim werd vermoord toen hebben ze nog de boel proberen te redden door pim via Nawijn Herbente laten spreken (geweldige afleveringen trouwens).
Toen kregen we de zaak Margarita waar ze ook nodig de draak mee hebben gestoken (De rooy van zuydewijn in het publiek laten schreeuwen etc).
Nu het weer wat rustiger is geworden valt er ook minder te grappen....
dat was via Herben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')