quote:7/4/2006 - "George Ogararu dicht bij transfer naar Ajax"
(Gepost door GD)
BRON: Libertatea Online
Roemeense media melden dat rechtsback George Ogararu zeer dicht bij een transfer naar Ajax is. Ajax zou een transfersom van 1,5 miljoen over moeten maken voor de 26-jarige speler van Steaua Boekarest.
Eerder berichtte het AD al dat Blind en Van Geel gisteravond gezamenlijk een speler zouden hebben bekeken. Onduidelijk was bij welke wedstrijd de twee aanwezig waren. In de Uefa Cup kwam Steaua gisteren uit tegen stadsgenoot Rapid Boekarest. Wanneer de trainer en technisch directeur van Ajax gezamenlijk een speler bekijken, wil dat meestal zeggen dat het scoutingsproces in het laatste stadium is aanbeland.
Wanneer de berichten kloppen, dan is Ogararu dus de beoogde opvolger van de vertrekkende Hatem Trabelsi.
quote:'Defour tekent voor drie jaar bij Ajax'
Vrijdag 7 april, door SV, Amsterdam, 19.27u GMT+01.00, Voetbalprimeur
De website Voetbalprimeur weet te melden dat Steven Defour vrijwel zeker naar Ajax gaat. De 17-jarige aanvallende middenvelder heeft een overeenkomst met Ajax voor drie jaar.
Dit meldt men op basis van enkele bronnen rondom de voetballer. naar verluidt wil Genk minstens een miljoen euro ontvangen voor Defour. Die transfersom is nog een doorn in het oog van de Amsterdammers.
Die raakt dinsdag weer geblesseerd, gok ikquote:Op zaterdag 8 april 2006 01:15 schreef Jasza het volgende:
Woensdag kan Sneijder weer spelen waarschijnlijk, dat van donderdag was uit voorzorg maar er is niks ernstigs.
Inderdaad .. ik eigenlijk ook niet als je heel nuchter bent.. maar ja het voetbal is soms een raadsel en kan raar lopen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 09:39 schreef Suijk het volgende:
Op basis van wat gaan wij in die evt. playoffs dan Feyenoord uitschakelen. Of AZ. Of Utrecht? Ik zie het niet gebeuren hoor.
quote:Nadat assistent Ruud Krol de heenwedstrijd in het UEFA-Cuptoernooi tussen Rapid Boekarest en stadgenoot Steaua al had bezocht, zaten trainer Danny Blind en technisch directeur Martin van Geel donderdag in Roemenië op de tribune tijdens de return.
Met speciale aandacht bekeek het duo Banel Nicolita (21), een offensief ingestelde linksback annex middenvelder van Steaua, die tevens tweebenig is. Indien het huurcontract van Juanfrán niet wordt verlengd, is versterking op die positie pure noodzaak. Nicolita mag voor drie miljoen euro vertrekken.
Is toch bij elk topic zo, de eerste 3 pagina's worden altijd vol gespammed met tvp'squote:Op zaterdag 8 april 2006 10:51 schreef Suijk het volgende:
Hebben jullie niks nuttigs te melden over Ajax dan?
en jij doet er ook wéér vrolijk aan meequote:Op zaterdag 8 april 2006 10:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Is toch bij elk topic zo, de eerste 3 pagina's worden altijd vol gespammed met tvp's
Ik tvp nooit in een ajax topicquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:00 schreef Gelderland het volgende:
[..]
en jij doet er ook wéér vrolijk aan mee![]()
![]()
![]()
Hij zeikt nog al graag, dat is wat anders.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:00 schreef Gelderland het volgende:
[..]
en jij doet er ook wéér vrolijk aan mee![]()
![]()
![]()
daar heb je hélemaaaaal gelijk in. Als je telkens die mooie (voorheen kippenvel) foto's ziet verliest dat de waarde van de foto's op een gegeven moment ook.... die foto's moet je niet dagelijks zien... dan blijft 't niet meer speciaalquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:04 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hij zeikt nog al graag, dat is wat anders.
Maar het is inderdaad wel eens irritant dat je je eerst door tvp's (en oude foto's die hun waarde zo ook verliezen) heen moet worstelen, voordat je iets relevants kunt lezen. Ieder moet het voor zichzelf weten, maar dat is ook een reden waarom deze topics zo ontzettend snel gaan natuurlijk.
We hebben het gewoon in eigen hand, dus je had gewoon voor Hveen kunnen zijn hoorquote:Op zaterdag 8 april 2006 01:04 schreef patrickt37 het volgende:
Dit is dan ook echt de enigste keer dat ik blij ben met Feyenoord.
quote:Competitie vervalsing II: Az kan tegenstander Play-offs uitkiezen
Az kan de tegenstander in de Play-offs uitkiezen. De Alkmaarders zijn met nog drie punten in drie wedstrijden bijna zeker van de 2e plaats. Dat zal inhouden dat Az in de eerste ronde speelt tegen de nummer 5 op de ranglijst. Gemakshalve gaan we er vanuit dat Fc Utrecht de vier punten voorsprong behoudt op de concurrenten.
Blijven ajax, Fc Groningen en Sc Heerenveen over als kandidaten om Az als eerst te ontmoeten. Az speelt daarvan nog tegen twee van de drie clubs, genoeg dus om je tegenstander uit te kiezen. Kiest Az voor ajax, dan heeft ajax een makkelijke middag morgen. Al lijkt het niet de meest logische keuze en is Az bovendien nog afhankelijk van de andere resultaten van ajax in de volgende twee wedstrijden.
Az kan ook kiezen om voor Fc Groningen of Sc Heerenveen te voetballen, dan moet het nog één keer vlammen vanmiddag. Op de laatste speeldag kan Az dan kiezen uit de tegenstanders. Als het ajax wil ontlopen kan Az de Friezen laten winnen, al zal zoiets nooit worden toegegeven in de pers. Als ajax op dat moment al ver achter staat kan Az zelfs nog kiezen tussen Sc Heerenveen of Fc Groningen. Dan zal Az ook tegen Sc Heerenveen vlammen en Fc Groningen als eerst te ontmoeten.
Och, laat AZ maar verliezen, geen probleem.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoort hier wel niet thuis maar toch![]()
[..]
Wat voor cup-maat heeft nicolientje dan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:00 schreef stefmans het volgende:
Als ik Ajax was zou ik Nicolita halen, goede voetballer![]()
Denk niet dat die haalbaar is. Ze schijnen overigens twee jaar geleden ook al met hem bezig te zijn geweest, maar toen bleef hij liever bij Rennes. Nu zouden volgens La Gazzetta dello Sport AC Milan en Juventus hem volgen, terwijl hij ook op het scoutingslijstje van Arsenal staat.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:06 schreef methodmich het volgende:
Ze schijnen Yoann Gourcuff van Rennes te volgen. Dat is een hele goede speler, lijkt me een fijne aanwinst voor Ajax. Maar of die haalbaar is?
Op welke positie speelt die jongen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:15 schreef mbn het volgende:
[..]
Denk niet dat die haalbaar is. Ze schijnen overigens twee jaar geleden ook al met hem bezig te zijn geweest, maar toen bleef hij liever bij Rennes. Nu zouden volgens La Gazzetta dello Sport AC Milan en Juventus hem volgen, terwijl hij ook op het scoutingslijstje van Arsenal staat.
Meestal op het middenveld. Hij schijnt een beetje een type Van der Vaart, een technische aanvallende middenvelder, te zijn.quote:
quote:Zes spelers van Jong Ajax vertrekken
Zaterdag 8 april, door SV, Amsterdam, 12.42u GMT+01.00, Het Parool
Volgens de Amsterdamse krant Het Parool vertrekken in ieder geval zes spelers in de zomer bij Jong Ajax. Van allen verloopt het contract ook aan het eind van dit seizoen.
Het gaat om Robin Muller van Moppes, Rachid Tiberkanine, Henrik Moisander, Niklas Moisander, Jerghinio Sahadewsing en Anne Van der Kolk. Vorig jaar haalde Van den Brom de 19-jarige Van der Kolk nog weg bij Bennekom.
quote:Van Geel ontkent contact met Davids
Zaterdag 8 april, door SV, Amsterdam, 10.28u GMT+01.00, De Telegraaf
Technisch directeur Martin van Geel heeft in de krant van wakker Nederland ontkent dat Ajax contact heeft gehad en/of interesse heeft voor de 33-jarige Edgar Davids.
De Daily Mail meldde gisteren dat de kans vijftig procent wordt geacht dat Davids terugkeert naar Ajax of blijft bij zijn huidige werkgever Tottenham Hotspur.
quote:8/4/2006 - 'Ajax scouts bekeken opnieuw Yoann Gourcuff'
(Gepost door RvN, Boez)
Volgens Franse media waren Ajax scouts afgelopen zondag aanwezig bij Toulouse - Stade Rennes om de 19-jarige Franse aanvallende middenvelder/aanvaller Yoann Gourcuff te bekijken. De speler van Stade Rennes wordt een grote toekomst toegedicht en wordt in Frankrijk al vergeleken met Zidane. Naast vertegenwoordigers van Ajax zouden scouts van Chelsea, Liverpool, AC Milan, Tottenham en Olympique Lyon aanwezig zijn geweest. Ook Arsene Weneger van Arsenal zou geinteresseerd zijn.
Ajax volgde Gourcuff twee jaar geleden op zijn zeventiende al nadrukkelijk. Toen tekende hij echter bij Rennes.
quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:13 schreef M0NTANA het volgende:
Kaart is binnen voor finale van KNVB-beker.
ja mooi hequote:Op zaterdag 8 april 2006 00:50 schreef jorienvdherik het volgende:
Feyenoord heeft ajax een beetje geholpen
Kom het Danny nog maar eens goed uitleggen.quote:Van Gaal verbaasd over Blind
ALKMAAR - AZ kan Ajax morgen een laatste tikje geven om ze uit de top-vijf te laten duikelen. "Maar ze hebben zich allang zelf in de problemen gebracht", zegt Louis van Gaal over wat hij altijd 'mijn club' noemt. De trainer van AZ is verrast dat Ajax zichzelf drie wedstrijden voor het einde nog niet van de play-offs heeft verzekerd. "Het heeft mij het meest gefrappeerd dat zelfs Danny Blind van zijn geloof is afgestapt en met steeds wisselende samenstellingen heeft gespeeld. Ik dacht hem goed te kennen. Ik had hem standvastiger verwacht." Dat AZ bij winst zichzelf in de vingers snijdt, omdat daarmee de garantie op Europees voetbal verdwijnt, is volgens hem spotten met de wetten van de sport. "Ik ben een winnaar en weet zeker dat de jongens ook voor de winst gaan."
Van Gaal kwam Blind afgelopen maandag bij het diner van oud-Spartanen tegen. "Nee, hij gebruikt mij niet als klankbord, ik spreek hem niet zo vaak meer. Hij heeft misschien meer met Johan gebeld. Maar dat zal Johan wel ontkennen."
quote:Vermoedelijke opstelling Ajax:
Stekelenburg
Trabelsi (Boakye), Heitinga, Vermaelen, Lindenbergh
Galasek, maduro, Boukhari
Rosales, Huntelaar, Rosenberg
Aanvallend is het middenveld idd slapjesquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:57 schreef Nashje het volgende:
Middenveld is zo ongelooflijk slapjes. Verdediging staat wel mooi, alleen jammer van Lindenbergh.
Defour zou wel ok zijn.quote:
Dan mag je nog blij zijn dat Boukhari speelt. Die probeert nog voor de nodige aanvallen te zorgen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:59 schreef Jasza het volgende:
[..]
Aanvallend is het middenveld idd slapjes![]()
Zozo, Maduro eindelijk weer eens op het middenveld. Goede zaakquote:
Het heeft even geduurd.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:14 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Zozo, Maduro eindelijk weer eens op het middenveld. Goede zaak![]()
quote:'Kans op komst Davids naar Ajax vijftig procent' 8 april 2006
Er bestaat een kans van vijftig procent dat Edgar Davids volgend seizoen bij Ajax speelt. Dat laten anonieme bronnen binnen Tottenham Hotspur weten in de Daily Mail. Eerder deze week werd zowel door Engelse als Nederlandse media al bericht over een eventuele terugkeer van de 33-jarige middenvelder naar Amsterdam.
Edgar Davids De Telegraaf meldt echter dat Davids geen contact heeft gehad met Ajax' technisch directeur Martin van Geel. Laatstgenoemde ontkent dat hij zich bij Tottenham Hotspur voor de routinier heeft gemeld. Volgens Britse media zou Davids twijfelen tussen een verlengd verblijf bij de club van trainer Martin Jol en een terugkeer naar de club waar de Pitbull zijn grootste successen behaalde. Jol zou inmiddels op de hoogte zijn van de vermeende Amsterdamse interesse.
en Messiquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:17 schreef borisz het volgende:
laat ronaldinho maar naar ajax komen ofzo![]()
Ik denk het wel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:19 schreef Suijk het volgende:
Davids komt niet, denk ik. Misschien als we de CL halen...
Geen Rosales maar Babel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:56 schreef Jasza het volgende:
Vermoedelijke opstelling Ajax:
Stekelenburg
Trabelsi (Boakye), Heitinga, Vermaelen, Lindenbergh
Galasek, maduro, Boukhari
Rosales, Huntelaar, Rosenberg
Waar haal je dat weg?quote:
quote:Babel start als rechtsbuiten
Niet Mauro Rosales, maar Ryan Babel zal morgen tegen AZ starten als rechtsbuiten. De jonge spits had enkele goede optredens als invaller en zal morgen weer eens in de basis mogen starten. Op linksbuiten blijft Rosenberg zeker van zijn plaats.
Dat begrijp ik ook niet helemaalquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:05 schreef JeroenV het volgende:
Vooral doen nu Rosales weer wat beter lijkt te gaan spelen...
wtf hebben we opeens met roemenenquote:De Telegraaf meldde vanochtend dat Danny Blind en Martin van Geel donderdag namens Ajax in Boekarest op de tribune zaten voor Banel Nicolita, maar Het Parool denkt dat het duo Daniel Nicolae van Rapid Boekarest bekeek. Volgens de Amsterdamse krant volgden de trainer en technisch directeur van Ajax waarschijnlijk de verrichtingen van de 25-jarige aanvaller.
Van Geel en Blind bezochten samen het UEFA Cup-duel tussen Steaua Boekarest en Rapid Boekarest. Eerder bracht assistent-trainer Ruud Krol al een bezoek aan de heenwedstrijd tussen de twee stadgenoten.
zijn het er 3? ik raak de tel kwijt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:24 schreef Radegast het volgende:
Haal ze lekker alledrie.
Ja en Mihaita Plesan ook nog steeds. Vijf Roemenen erbij!quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:28 schreef jna het volgende:
Zit ik net met een roemeense vriend te praten over die 3 andere spelers, zegt ie opeens dat daar (roemenie) in de krant staat dat we ook Ionut Rada van Rapid volgen.
Gezellig toch? Misschien wil Gheorge Hagi dan wel hoofdcoach worden!quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja en Mihaita Plesan ook nog steeds. Vijf Roemenen erbij!
Kost tenslotte maar 8 miljoenquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:44 schreef Urquhart het volgende:
Als we toch op de Roemeense toer gaan, mogen ze Chivu ook wel weer terughalen
Ja? Dat is zijn zaakwaarnemer dus dat lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:05 schreef Urquhart het volgende:
Volgens zag ik net bij Tele2 Jenner naast Sjaak Swart zitten op de tribune bij NAC-NEC...(?)
O ok, dat wist ik niet. Ik zag ook maar een flits uit mijn ooghoek, maar vond het opvallendquote:Op zaterdag 8 april 2006 20:07 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ja? Dat is zijn zaakwaarnemer dus dat lijkt me niet meer dan normaal.
En jenner was geblesseerd, zat ie dan toch voor iemand anders?quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:05 schreef Urquhart het volgende:
Volgens zag ik net bij Tele2 Jenner naast Sjaak Swart zitten op de tribune bij NAC-NEC...(?)
14.30quote:
Laten we eerst maar eens de play offs halen..quote:Op zondag 9 april 2006 12:49 schreef twi het volgende:
3 finales? Je bedoelt 8?
Ik zit er niet echt op te wachten, als ik eerlijk ben.quote:Op zondag 9 april 2006 13:18 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens de play offs halen..
quote:og steeds wrevel tussen Ajax en AZ op bestuurlijk niveau 9 april 2006
De relatie tussen AZ en Ajax op bestuurlijk niveau is nog altijd ondermaats, zo blijkt uit een artikel in de Volkskrant. De incidenten eerder dit seizoen hebben de verstandhouding tussen de twee clubs geen goed gedaan. Zaakwaarnemer Arnold Oosterveer laat nu nog een diepe zucht horen wanneer hij wordt geconfronteerd met de commotie rond de transfer van Ron Vlaar.
Louis van Gaal De clubs kwamen er niet uit en Vlaar vertrok later naar Feyenoord. Oosterveer: "Deze oude koe wil ik echt niet uit de sloot trekken. Laten we het erop houden dat mij wel duidelijk werd dat beide partijen niet de grootste vrienden zijn. Maar Ron speelt nu bij Feyenoord en als ik me niet vergis is Ajax er met AZ wel uitgekomen wat de transfer van Perez betreft."
Toch was de transfer van Perez geen soepele operatie. Het persbericht waarin de overgang werd bekendgemaakt, dat een paar uur voor de bekerwedstrijd van AZ tegen MVV werd vrijgegeven, zette kwaad bloed in Alkmaar. Ajax' technisch directeur Martin van Geel wil niet reageren op alle verwijten die hem zijn gemaakt sinds zijn overgang naar Amsterdam. "Ik voel mij niet geroepen me te verweren. Er zijn wat dingen geroepen door bepaalde mensen en ik denk dat iedereen wel weet hoe het zit. En daar wil ik het graag bij laten." AZ-coach Louis van Gaal hekelde dit seizoen het gedrag van Van Geel rond de transfer van Perez. "En dat gedrag hekel ik nog steeds", aldus de oefenmeester in de Volkskrant.
Gerard van der Lem geeft Markus Rosenberg enkele aanwijzingenAssistent-trainer Gerard van der Lem van Ajax denkt dat de animositeit met zijn voormalige werkgever wel meevalt. "Ajax zal AZ zondag met respect tegemoet treden." Afgelopen dinsdag was Van der Lem nog op bezoek in de Alkmaarderhout tijdens de competitiewedstrijd AZ - NAC (3-2). "Dan zit ik in de bestuurskamer doodgemoedereerd te praten met Dirk Scheringa en word ik prima ontvangen. Ik heb niet één negatief woord gehoord, ook niet van de supporters."
De niet zo gladjes verlopen communicatie tussen Ajax en AZ in dit seizoen is volgens Van der Lem niet van invloed op de relatie tussen de clubs. "Ik kan me voorstellen dat hij de gang van zaken destijds vervelend vond", zegt de Amsterdammer over de uitlatingen van Van Gaal. "Ik zou misschien andere woorden hebben gebruikt, maar ik had me hetzelfde gevoeld. En ik denk dat wij net zo zouden hebben gereageerd als hij. Maar dat was toen. De mensen die zich dat moeten aantrekken, trekken zich dat maar aan."
Dit verrast mij ook.quote:Op zondag 9 april 2006 14:37 schreef zjroentje het volgende:
3-4-3 of speelt Schilder echt linksback?
quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dan mag je nog blij zijn dat Boukhari speelt. Die probeert nog voor de nodige aanvallen te zorgen.
ik hoop van welquote:Op zondag 9 april 2006 15:21 schreef S-Two het volgende:
Benieuwd of Mitea ook nog wat minuten krijgt
Wat voor een blessure hattie dan?quote:Op zondag 9 april 2006 15:21 schreef S-Two het volgende:
Denk het niet meer, Babel is er net ingekomen als linksbuiten.quote:Op zondag 9 april 2006 15:21 schreef S-Two het volgende:
komt wel terugquote:Op zondag 9 april 2006 15:45 schreef Gelderland het volgende:
ach lowietje gunt ons die overwinning wel![]()
![]()
1x de winnende maken maakt nog steeds niet alles goed wat hij fout heeft gedaanquote:Op zondag 9 april 2006 16:23 schreef methodmich het volgende:
Nourdin Boukhari, wat is het toch een held!
En nee, jullie mogen nu niet voor hem juichen!
Doet PSV al het hele jaar.quote:Op zondag 9 april 2006 16:27 schreef twi het volgende:
Nou zeg, dat was op z'n reet af. Gelukkig lette de grensrechter op bij die buitenspelgoal. Voor de rest een onverdiende overwinning.
Als je vaker scoort dan de tegenpartij, is de overwinning verdiend.quote:Op zondag 9 april 2006 16:27 schreef twi het volgende:
Nou zeg, dat was op z'n reet af. Gelukkig lette de grensrechter op bij die buitenspelgoal. Voor de rest een onverdiende overwinning.
Nee, PSV geeft niet tien grote kansen per wedstrijd wegquote:
Nee, als je vaker scoort dan de tegenpartij, dan win je. Niks meer, niks minder.quote:Op zondag 9 april 2006 16:29 schreef Jajong het volgende:
Als je vaker scoort dan de tegenpartij, is de overwinning verdiend.
Nou en, dan doe je t blijkbaar beter dan de tegenpartij. Als ze niet kunnen scoren uit 10000 kansen, dan verdienen zij het niet. Ergo; verdiende overwinning.quote:Op zondag 9 april 2006 16:31 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, als je vaker scoort dan de tegenpartij, dan win je. Niks meer, niks minder.
Dat is jouw mening. Wanneer PSV met 1-0 wint tegen Sparta met kansloos spel en een halve eigen goal dan zeg ik ook dat het onverdiend is. Dan ga ik dus niet zeggen dat het vandaag onverdiend was, anders zou ik wel erg hypocriet zijn.quote:Op zondag 9 april 2006 16:34 schreef Jajong het volgende:
[..]
Nou en, dan doe je t blijkbaar beter dan de tegenpartij. Als ze niet kunnen scoren uit 10000 kansen, dan verdienen zij het niet. Ergo; verdiende overwinning.
Nou en, je bent toch voor Ajax. Dan is er niks hypocriets aan!quote:Op zondag 9 april 2006 16:36 schreef twi het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Wanneer PSV met 1-0 wint tegen Sparta met kansloos spel en een halve eigen goal dan zeg ik ook dat het onverdiend is. Dan ga ik dus niet zeggen dat het vandaag onverdiend was, anders zou ik wel erg hypocriet zijn.
quote:(Telegraaf) 8 April
In het verleden waren er in het Belgische voetbal steevast hoofdrollen weggelegd voor Nederlanders, maar de toestroom van ’Ollanders’ stagneerde de laatste jaren. Decennia na de hoogtijdagen van Jan Mulder, Rob Rensenbrink, Johnny Bosman en Erwin Koeman heeft de Jupiler League echter weer een Nederlandse oogappel. De 21jarige M’bark Boussoufa, zijn voornaam is voluit Moubarak, speelt de sterren van de hemel bij AA Gent en is een voorname kandidaat bij onze zuiderburen om de Gouden Schoen voor de Voetballer van het Jaar te pakken.
De technisch zeer vaardige Boussoufa reed afgelopen weekeinde de Belgische voetballegende Jan Ceulemans lelijk in de wielen. Met drie treffers stond Boussoufa aan de basis van de 4-1 overwinning van AA Gent op Club Brugge, waarna de Brugse trainer de laan uit werd gestuurd.
„Dat was pijnlijk voor Ceulemans”, beseft Boussoufa, „Maar hij was na afloop toch lovend over mijn spel. Ceulemans zei, dat ik had laten zien dat ik een van de beste spelers in de Belgische competitie ben. Eigenlijk heb ik wel betere wedstrijden gespeeld. Maar omdat ik drie goals heb gemaakt, vindt iedereen alles ineens superfantastisch.”
Boussoufa kreeg zijn opleiding bij Ajax, maar ontwikkelde zijn verfijnde techniek vooral met straatvoetbal op de pleintjes en trapveldjes van Amsterdam-Oost. „Daar speelde ik samen met jongens als Quincy Owusu-Abeyie, Etinne Esajas en Dwight Tiendalli. Hier in Belgi noemen ze me een pocketvoetballer, omdat ik klein, technisch en sterk aan de bal ben”, aldus de jonge Marokkaan.
Toenmalig jeugdtrainer Danny Blind was verantwoordelijk voor het vertrek van Boussoufa bij Ajax. „Ik had een goed seizoen in de A2, maar Blind wilde me niet met mijn teamgenoten naar de A1 laten gaan. Dat heeft hij dus niet goed gezien”, aldus een zelfverzekerde Boussoufa. „Blind mocht me gewoon niet. De reden om me in de A2 te houden was dat ik een slecht rapport had op school”, vertelt hij lachend.
Boussoufa nam zijn lot in eigen hand en vertrok naar Chelsea, waar hij tijdens een proeftraining trainer Claudio Ranieri overtuigde. Samen met de ook bij Ajax uitgerangeerde Quincy, die bij Arsenal terecht was gekomen, betrok hij een flatje in Londen. „Dat is best een grote stap geweest, want ik was toen pas 17. Ik heb ook moeilijke tijden gekend, maar achteraf is het heel goed geweest voor mij. Ik ben er volwassen door geworden.”
Ondanks zijn vroege vertrek bij Ajax kende Boussoufa toch zijn moment van roem in de ArenA. Het balletje hooghouden, nog altijd in het voorprogramma bij duels van Ajax, was een kolfje naar zijn hand. „Na negenhonderd keer ben ik uiteindelijk maar zelf gestopt. Ik had het record al gebroken en de muziek was opgehouden. De spelers en scheidsrechter stonden te wachten in de tunnel om aan de wedstrijd te beginnen, dus het leek me beter om te stoppen. Ik kreeg een staande ovatie. Zoiets vergeet je niet.”
We hebben toch gewonnen van de nummer 2!!!quote:
Ja, het is gewoon een eikel, die Danny. Geen speler kan het met hem vinden.quote:Op zondag 9 april 2006 16:41 schreef Nashje het volgende:
Ik denk dat Ajax (lees: Blind) geen interesse gaat tonen in Boussoufa. Check:
[..]
Zal ik onthouden voor als jullie volgend jaar weer door een smiechterige Italiaanse ploeg uit de Champions League Uefa Cup worden geknikkerdquote:Op zondag 9 april 2006 16:29 schreef Jajong het volgende:
[..]
Als je vaker scoort dan de tegenpartij, is de overwinning verdiend.
Zoals ik net al in een ander topic zei: Dit gaat alleen op als t over Ajax gaat.quote:Op zondag 9 april 2006 16:47 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Zal ik onthouden voor als jullie volgend jaar weer door een smiechterige Italiaanse ploeg uit de Champions League Uefa Cup worden geknikkerd![]()
![]()
Dit is wel heel erg hoor. Een PSV'er die net kampioen is geworden, die zich met Ajacieden bezig gaat houden...quote:Op zondag 9 april 2006 16:47 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Zal ik onthouden voor als jullie volgend jaar weer door een smiechterige Italiaanse ploeg uit de Champions League Uefa Cup worden geknikkerd![]()
![]()
Boeiend, dat kampioenschap. Dat was toch al een paar weken bekendquote:Op zondag 9 april 2006 16:49 schreef twi het volgende:
[..]
Dit is wel heel erg hoor. Een PSV'er die net kampioen is geworden, die zich met Ajacieden bezig gaat houden...
Want?quote:Op zondag 9 april 2006 17:00 schreef Cart_man het volgende:
ajax mocht winnen van AZ, komt ze beter uit.
Had dat niet met die uefacupplek te maken?quote:Op zondag 9 april 2006 17:07 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Want?
IK neem aan dat ze liever Groningen treffen dan Ajax.![]()
Ja, als Ajax binnen de top 5 eindigd dan is AZ sowieso zeker van de UEFA-cup. Volgens mij kon namelijk zelfs de nr 2 hier nog naast grijpen. Maar omdat Ajax ook al UEFA cup heeft via de beker betekent dit dat AZ in de play-offs (weet niet of dit alleen geldt als AZ tegen Ajax moet) ook al zeker is van UEFA cup voetbal.quote:Op zondag 9 april 2006 17:09 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Had dat niet met die uefacupplek te maken?
Ik ben blij dat je het probeert uit te leggen. Ik doe niet eens de moeite om te onthouden hoe het zit...quote:Op zondag 9 april 2006 17:14 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ja, als Ajax binnen de top 5 eindigd dan is AZ sowieso zeker van de UEFA-cup. Volgens mij kon namelijk zelfs de nr 2 hier nog naast grijpen. Maar omdat Ajax ook al UEFA cup heeft via de beker betekent dit dat AZ in de play-offs (weet niet of dit alleen geldt als AZ tegen Ajax moet) ook al zeker is van UEFA cup voetbal.
quote:Op zondag 9 april 2006 17:19 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het probeert uit te leggen. Ik doe niet eens de moeite om te onthouden hoe het zit...![]()
1 van Ajax op de lat, 1 van AZ en 1 van AZ op de paalquote:Op zondag 9 april 2006 17:07 schreef Trancelocator het volgende:
Hoeveel ballen gingen uiteindelijk op lat/paal? Ik raakte de tel kwijt.
Hopelijk kunnen we nog over FC Utrecht heen.Volgende speelronde dus FCG-FCU en dat is natuurlijk gunstig voor ons.
Wat stond erop?quote:Op zondag 9 april 2006 17:03 schreef Jasza het volgende:
Wat een geluk vandaag zegVink was weer is drama en dat doek in 410 van Louis was schitterend
quote:Op zondag 9 april 2006 16:57 schreef Urquhart het volgende:
En daar komt die nog maar eens;
Van Gaal: "Gelukkig heeft mijn club wel gewonnen vandaag"
Dan zal het wel zo zijn hequote:Op zondag 9 april 2006 17:48 schreef jorienvdherik het volgende:
, zegt:
hoorde davids terug naar 020 ?
.:: [P] I M P I N [B] E P ::. [AFCA] Till i die toch mooi ff 3e van nederland zegt:
niks van waar
, zegt:
wil die niet ?
.:: [P] I M P I N [B] E P ::. [AFCA] Till i die toch mooi ff 3e van nederland zegt:
maar er is geen contact geweest
zegt:
hoe weet je dat
omdat ik edje gesproken heb
Uit Engelse media.quote:Op zondag 9 april 2006 17:59 schreef Max-Westerman het volgende:
Waar komen die geruchten over Davids eigenlijk vandaan?
Blind zei tegen Trabelsi dat 'ie slecht moet spelen zodat Blind kan zien hoe het komend seizoen is zonder Trabelsi.quote:
Zal Van Geel dat ook tegen Blind gezegd hebben?quote:Op zondag 9 april 2006 18:33 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Blind zei tegen Trabelsi dat 'ie slecht moet spelen zodat Blind kan zien hoe het komend seizoen is zonder Trabelsi.
AJAX!
Leuk voor Boukhari, maar weg gaat 'ie toch wel.
vorige wedstrijd toch al na de rust?quote:Op zondag 9 april 2006 18:49 schreef keijz het volgende:
[..]
Zal Van Geel dat ook tegen Blind gezegd hebben?
Voetbalzone en dat soort sites verzinnen datquote:Op zondag 9 april 2006 17:59 schreef Max-Westerman het volgende:
Waar komen die geruchten over Davids eigenlijk vandaan?
Lul niet uit je nek, arbeider.quote:Op zondag 9 april 2006 18:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Voetbalzone en dat soort sites verzinnen dat
Toch dikverdiend wanneer je de nummer 2 helemaal wegtiktquote:Op zondag 9 april 2006 19:03 schreef The_Hives het volgende:
toch nog Tjempieunsliek volgend jaar seizoen
quote:Op zondag 9 april 2006 17:48 schreef jorienvdherik het volgende:
-knip-
omdat ik edje gesproken heb
editquote:Op zondag 9 april 2006 19:23 schreef Jajong het volgende:
Ja, Pimpin Bep.. Wie kent hem niet.
Is die nog geblesseerd?quote:
Iemand van een andere club misschien, zo moeilijk is het niet om aan losse kaartjes te komen...quote:Op zondag 9 april 2006 20:39 schreef the_hunter het volgende:
Welke ongelofelijke idioot heeft het spandoek:
Oranje staf, geen Olaf!
opgehangen?
Over je spelers kapot maken gesproken. Teringlijers....
Dat is wel heel erg, ja. Geeft ook wel aan wat voor volk er soms in de stadions zitten...quote:Op zondag 9 april 2006 20:39 schreef the_hunter het volgende:
Oranje staf, geen Olaf!
opgehangen?
Ik heb wel het spandoek Olaf in Oranje zien hangen. Dat is natuurlijk weer het andere uiterste.quote:Op zondag 9 april 2006 20:39 schreef the_hunter het volgende:
Oranje staf, geen Olaf!
opgehangen?
Ik vind het ook walgelijkquote:Op zondag 9 april 2006 20:39 schreef the_hunter het volgende:
Oranje staf, geen Olaf!
opgehangen?
Ja van die oranje gangers.quote:Op zondag 9 april 2006 20:40 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg, ja. Geeft ook wel aan wat voor volk er soms in de stadions zitten...
Iddquote:Op zondag 9 april 2006 20:54 schreef S-Two het volgende:
Ook leuk dat ze even aandacht besteden aan de terugkeer van Mitea.
Stik de moord inderdaad. Daar snap ik nu werkelijk niets van, zijn eerste wedstrijd van het seizoen en dan niet eens in beeld geweestquote:Op zondag 9 april 2006 20:54 schreef S-Two het volgende:
Talpaquote:Op zondag 9 april 2006 20:54 schreef S-Two het volgende:
Dat is elke weekquote:Op zondag 9 april 2006 21:34 schreef stefmans het volgende:
Het was gewoon half 9 toen kwam ajax er pas op![]()
meestal is ajax rond 10 op 8 afgelopenquote:
Was het maar elke week, want dan weten we dat gewoon. Het klote is dat ze het soms wel eerder laten zien.quote:
quote:Louis van Gaal wilde na afloop het feit benadrukken dat zijn ploeg er alles aan gedaan heeft om Ajax punten af te pakken. "Ik denk dat iedereen heeft kunnen zien dat we honderd procent er voor gegaan zijn. Ajax is mijn club, maar ik wil elke wedstrijd winnen", aldus de AZ-coach met een Amsterdams hart.
Van Gaal vond dat zijn team recht had op meer. "Wij hebben het spel gemaakt. Af en toe zit het mee en af en toe zit het tegen", zei Van Gaal. "Vandaag zat het tegen, we hebben genoeg kansen gehad op een doelpunt."
De trainer werd voor de wedstrijd groots onthaald in de Arena. Op een megaspandoek stond de succesvolste coach van Ajax in de afgelopen twintig jaar met zijn beroemde karatekick uit de Champions League-finale in 1995, met al de prijzen daarop afgebeeld die Van Gaal met Ajax gewonnen heeft.
"Ik ben blij met zo’n ontvangst'', toonde Van Gaal zich naderhand onder de indruk van het opvallende eerbetoon van de Ajax-fans. "Weinig tegenstanders
dusquote:Op zondag 9 april 2006 21:34 schreef stefmans het volgende:
Het was gewoon half 9 toen kwam ajax er pas op![]()
zal zn ego wel weer goed gedaan hebben jaquote:Op zondag 9 april 2006 21:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Komt omdat Ajax de grootste supporters schare heeft, dan heeft talpa toch nog veel toeschouwers...
[..]
quote:Op zondag 9 april 2006 21:35 schreef Nega het volgende:
[afbeelding]
Kijk bij die huldiging van PSV, links, onze sponsor.
Flikker toch een eind op man. Niks tegen Van Gaalquote:Op zondag 9 april 2006 21:46 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
zal zn ego wel weer goed gedaan hebben ja
zeg ik iets verkeerd dan? De man heeft toch een groot ego?quote:Op zondag 9 april 2006 21:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op man. Niks tegen Van Gaal.
Mitea gaat Ajax redden in de playoffs.
In de ArenA hangt er reclame van Phliips, en het scorebord is van Philipsquote:Op zondag 9 april 2006 21:35 schreef Nega het volgende:
[afbeelding]
Ja maar die ego heeft hij wel met ons opgebouwd.quote:Op zondag 9 april 2006 21:53 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
zeg ik iets verkeerd dan? De man heeft toch een groot ego?
Nog erger: ABN AMRO staat voor Algemene Bank Nederland en Amsterdam Rotterdam Bank.quote:Op zondag 9 april 2006 21:54 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
In de ArenA hangt er reclame van Phliips, en het scorebord is van Philips
Beetje respect voor de man die Ajax veel prijzen heeft gebracht mag wel. En in z'n ego verdedigd ie (bijna) altijd Ajax.quote:Op zondag 9 april 2006 21:53 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
zeg ik iets verkeerd dan? De man heeft toch een groot ego?
IK heb net zo'n hekel aan die kanker-Rotterdammers als aan jullie,maar zij hebben toch echt de grootste schare.Trouwens,dat staat zelfs in dat boek van jullie over de F-Side,zeggen die jongens dat zelf ook....quote:Op zondag 9 april 2006 21:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Komt omdat Ajax [b]de grootste supporters schare[/b] heeft, dan heeft talpa toch nog veel toeschouwers...
[..]
Ik denk dat Ajax over het hele land gezien meer supporters heeft hoor.quote:Op zondag 9 april 2006 21:58 schreef Aequabilitas het volgende:
[..]
IK heb net zo'n hekel aan die kanker-Rotterdammers als aan jullie,maar zij hebben toch echt de grootste schare.Trouwens,dat staat zelfs in dat boek van jullie over de F-Side,zeggen die jongens dat zelf ook....
Ajax heeft over het hele land ZEKER meer supporters. Daar was een tijdje geleden ook een onderzoek over en toen bleek ajax flink in de meerderheid.quote:Op zondag 9 april 2006 21:59 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik denk dat Ajax over het hele land gezien meer supporters heeft hoor.
Er zit ook wel een beetje een verschil tussen supporters en schare, als ik denk wat hij bedoeld.quote:Op zondag 9 april 2006 21:59 schreef Jasza het volgende:
[..]
quote:Op zondag 9 april 2006 22:01 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Ajax heeft over het hele land ZEKER meer supporters. Daar was een tijdje geleden ook een onderzoek over en toen bleek ajax flink in de meerderheid.
Is ook logisch want feyenoord is alleen regio rotterdam en ajax is heel nederland.
zal wel moeilijk zijn voor hemquote:Op zondag 9 april 2006 21:58 schreef Erwtensoep het volgende:
Lees je boeken?
Tuurlijk en die jongens vd F-side die pas 20 jaar naar Ajax gaan hebben 't ook helemaal mis?Iedereen weet toch dat Feyenoord de massa heeft.Als je ziet wat die meenemen naar Europacupwedstrijden en uitwedstrijden....quote:Op zondag 9 april 2006 21:59 schreef Jasza het volgende:
[..]
Zijn we toch een beetje kampioen.quote:Op zondag 9 april 2006 21:35 schreef Nega het volgende:
[afbeelding]
Tja er zit een verschil in mensen die naar het stadion gaan en mensen die voor een bepaalde club zijn.quote:Op zondag 9 april 2006 22:03 schreef Aequabilitas het volgende:
[..]
Tuurlijk en die jongens vd F-side die pas 20 jaar naar Ajax gaan hebben 't ook helemaal mis?Iedereen weet toch dat Feyenoord de massa heeft.Als je ziet wat die meenemen naar Europacupwedstrijden en uitwedstrijden....
komt door een actie van RTV-NH, in het ajax journaal proberen ze olaf in oranje te krijgen. Als je een spandoek ophangt met die tekst maak je kans op een weekendje weg ,vandaag misschien ook dat andere spandoek...quote:Op zondag 9 april 2006 20:41 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ik heb wel het spandoek Olaf in Oranje zien hangen. Dat is natuurlijk weer het andere uiterste.
Je zou 'ns dat boek moeten lezen,vooral over wat jij noemt "wij hebben de meeste supporters".Weet je hoe die gasten die supporters noemen,hun éigen supporters?Succes-supporters!Prachtig.....quote:Op zondag 9 april 2006 22:05 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Tja er zit een verschil in mensen die naar het stadion gaan en mensen die voor een bepaalde club zijn.
Dat gebeurt niet zo vaak vandaar dat ze ervan genietenquote:Op zondag 9 april 2006 22:03 schreef Aequabilitas het volgende:
[..]
Tuurlijk en die jongens vd F-side die pas 20 jaar naar Ajax gaan hebben 't ook helemaal mis?Iedereen weet toch dat Feyenoord de massa heeft.Als je ziet wat die meenemen naar Europacupwedstrijden en uitwedstrijden....
Als je het zo bekijkt wel jaquote:Op zondag 9 april 2006 22:08 schreef M0NTANA het volgende:
Aequabilitas heeft gewoon gelijk. Misschien dat Ajax meer supporters heeft, maar dit de meeste zijn zelden in de stadions te vinden, maar hebben alleen een voorkeur voor Ajax. Feyenoord heeft een hele grote groep, die elke wedstrijd trouw bezoekt en die groep is simpelweg groter dan bij Ajax.
Ja ach het verschil zit em gewoon in de definitie van supporter, succes-supporters zijn in principe ook supporters, ik heb er dezelfde mening over hoor, en als je het hebt over mensen die naar het stadion gaan etc. dan heeft feyenoord waarschijnlijk meer ja, dat zal ik heus niet ontkennen.quote:Op zondag 9 april 2006 22:08 schreef Aequabilitas het volgende:
[..]
Je zou 'ns dat boek moeten lezen,vooral over wat jij noemt "wij hebben de meeste supporters".Weet je hoe die gasten die supporters noemen,hun éigen supporters?Succes-supporters!Prachtig.....
Kijk naar het aantal leden van de supportersclubs, ik meen dat Ajax er rond de 80.000 heeft. En feyenoord rond de 40 a 50.000. Kijk naar de toeschouwersaantallen, is ook hoger.quote:Op zondag 9 april 2006 22:03 schreef Aequabilitas het volgende:
[..]
Je weet zelf toch ook wel dat die toeschouwersaantallen bij thuisduels niet kloppen hequote:Op zondag 9 april 2006 22:12 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Kijk naar het aantal leden van de supportersclubs, ik meen dat Ajax er rond de 80.000 heeft. En feyenoord rond de 40 a 50.000. Kijk naar de toeschouwersaantallen, is ook hoger.
Jouw theorie klopt niet helemaal.
Op teletekst ja.quote:Op zondag 9 april 2006 22:12 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Kijk naar de toeschouwersaantallen, is ook hoger.
Wat vind jij van boxen dan? Zelfs op Zuid waren ze te horen.quote:Op zondag 9 april 2006 22:30 schreef Bananenman het volgende:
Lekker dagje vandaag![]()
Leuk he onze boxen
Alle vernieuwingen worden in eerste instantie niet met gejuich ontvangen en daarbij is dit in de Zuid-Europese en Zuid-Amerikaanse voetbalstadions heel normaal, komt vast goed.quote:Op zondag 9 april 2006 22:36 schreef Bananenman het volgende:
Ik vind het een beetje debiel staan, snap wel dat mensen het kut vinden. Maar het werkt wel en het went ook wel...
Kakkerlakken zijn er nu eenmaal met velenquote:Op zondag 9 april 2006 22:16 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik niet
Bron?quote:Op zondag 9 april 2006 22:47 schreef jorienvdherik het volgende:
straks nieuws bij studio voetbal einde blind
Hoop het ook, misschien dat Ajax na de wedstrijd van vanmiddag een onderhoud heeft gehad met Louis van Gaal? Zou wel érg mooi zijn natuurlijk, te mooi voor woorden bijna. Ben nu al benieuwd naar zijn gedicht.quote:Op zondag 9 april 2006 22:47 schreef jorienvdherik het volgende:
straks nieuws bij studio voetbal einde blind
Daarom. Alleen moeten mensen even dimmen want zoals het vandaag was is ook niet goed, hebben er een aantal wel klappen gehad omdat ze zo luidkeels klaagdenquote:Op zondag 9 april 2006 22:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alle vernieuwingen worden in eerste instantie niet met gejuich ontvangen en daarbij is dit in de Zuid-Europese en Zuid-Amerikaanse voetbalstadions heel normaal, komt vast goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |