Ik zit er niet echt op te wachten, als ik eerlijk ben.quote:Op zondag 9 april 2006 13:18 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens de play offs halen..
quote:og steeds wrevel tussen Ajax en AZ op bestuurlijk niveau 9 april 2006
De relatie tussen AZ en Ajax op bestuurlijk niveau is nog altijd ondermaats, zo blijkt uit een artikel in de Volkskrant. De incidenten eerder dit seizoen hebben de verstandhouding tussen de twee clubs geen goed gedaan. Zaakwaarnemer Arnold Oosterveer laat nu nog een diepe zucht horen wanneer hij wordt geconfronteerd met de commotie rond de transfer van Ron Vlaar.
Louis van Gaal De clubs kwamen er niet uit en Vlaar vertrok later naar Feyenoord. Oosterveer: "Deze oude koe wil ik echt niet uit de sloot trekken. Laten we het erop houden dat mij wel duidelijk werd dat beide partijen niet de grootste vrienden zijn. Maar Ron speelt nu bij Feyenoord en als ik me niet vergis is Ajax er met AZ wel uitgekomen wat de transfer van Perez betreft."
Toch was de transfer van Perez geen soepele operatie. Het persbericht waarin de overgang werd bekendgemaakt, dat een paar uur voor de bekerwedstrijd van AZ tegen MVV werd vrijgegeven, zette kwaad bloed in Alkmaar. Ajax' technisch directeur Martin van Geel wil niet reageren op alle verwijten die hem zijn gemaakt sinds zijn overgang naar Amsterdam. "Ik voel mij niet geroepen me te verweren. Er zijn wat dingen geroepen door bepaalde mensen en ik denk dat iedereen wel weet hoe het zit. En daar wil ik het graag bij laten." AZ-coach Louis van Gaal hekelde dit seizoen het gedrag van Van Geel rond de transfer van Perez. "En dat gedrag hekel ik nog steeds", aldus de oefenmeester in de Volkskrant.
Gerard van der Lem geeft Markus Rosenberg enkele aanwijzingenAssistent-trainer Gerard van der Lem van Ajax denkt dat de animositeit met zijn voormalige werkgever wel meevalt. "Ajax zal AZ zondag met respect tegemoet treden." Afgelopen dinsdag was Van der Lem nog op bezoek in de Alkmaarderhout tijdens de competitiewedstrijd AZ - NAC (3-2). "Dan zit ik in de bestuurskamer doodgemoedereerd te praten met Dirk Scheringa en word ik prima ontvangen. Ik heb niet één negatief woord gehoord, ook niet van de supporters."
De niet zo gladjes verlopen communicatie tussen Ajax en AZ in dit seizoen is volgens Van der Lem niet van invloed op de relatie tussen de clubs. "Ik kan me voorstellen dat hij de gang van zaken destijds vervelend vond", zegt de Amsterdammer over de uitlatingen van Van Gaal. "Ik zou misschien andere woorden hebben gebruikt, maar ik had me hetzelfde gevoeld. En ik denk dat wij net zo zouden hebben gereageerd als hij. Maar dat was toen. De mensen die zich dat moeten aantrekken, trekken zich dat maar aan."
Dit verrast mij ook.quote:Op zondag 9 april 2006 14:37 schreef zjroentje het volgende:
3-4-3 of speelt Schilder echt linksback?
quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dan mag je nog blij zijn dat Boukhari speelt. Die probeert nog voor de nodige aanvallen te zorgen.
ik hoop van welquote:Op zondag 9 april 2006 15:21 schreef S-Two het volgende:
Benieuwd of Mitea ook nog wat minuten krijgt
Wat voor een blessure hattie dan?quote:Op zondag 9 april 2006 15:21 schreef S-Two het volgende:
Denk het niet meer, Babel is er net ingekomen als linksbuiten.quote:Op zondag 9 april 2006 15:21 schreef S-Two het volgende:
komt wel terugquote:Op zondag 9 april 2006 15:45 schreef Gelderland het volgende:
ach lowietje gunt ons die overwinning wel![]()
![]()
1x de winnende maken maakt nog steeds niet alles goed wat hij fout heeft gedaanquote:Op zondag 9 april 2006 16:23 schreef methodmich het volgende:
Nourdin Boukhari, wat is het toch een held!
En nee, jullie mogen nu niet voor hem juichen!
Doet PSV al het hele jaar.quote:Op zondag 9 april 2006 16:27 schreef twi het volgende:
Nou zeg, dat was op z'n reet af. Gelukkig lette de grensrechter op bij die buitenspelgoal. Voor de rest een onverdiende overwinning.
Als je vaker scoort dan de tegenpartij, is de overwinning verdiend.quote:Op zondag 9 april 2006 16:27 schreef twi het volgende:
Nou zeg, dat was op z'n reet af. Gelukkig lette de grensrechter op bij die buitenspelgoal. Voor de rest een onverdiende overwinning.
Nee, PSV geeft niet tien grote kansen per wedstrijd wegquote:
Nee, als je vaker scoort dan de tegenpartij, dan win je. Niks meer, niks minder.quote:Op zondag 9 april 2006 16:29 schreef Jajong het volgende:
Als je vaker scoort dan de tegenpartij, is de overwinning verdiend.
Nou en, dan doe je t blijkbaar beter dan de tegenpartij. Als ze niet kunnen scoren uit 10000 kansen, dan verdienen zij het niet. Ergo; verdiende overwinning.quote:Op zondag 9 april 2006 16:31 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, als je vaker scoort dan de tegenpartij, dan win je. Niks meer, niks minder.
Dat is jouw mening. Wanneer PSV met 1-0 wint tegen Sparta met kansloos spel en een halve eigen goal dan zeg ik ook dat het onverdiend is. Dan ga ik dus niet zeggen dat het vandaag onverdiend was, anders zou ik wel erg hypocriet zijn.quote:Op zondag 9 april 2006 16:34 schreef Jajong het volgende:
[..]
Nou en, dan doe je t blijkbaar beter dan de tegenpartij. Als ze niet kunnen scoren uit 10000 kansen, dan verdienen zij het niet. Ergo; verdiende overwinning.
Nou en, je bent toch voor Ajax. Dan is er niks hypocriets aan!quote:Op zondag 9 april 2006 16:36 schreef twi het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Wanneer PSV met 1-0 wint tegen Sparta met kansloos spel en een halve eigen goal dan zeg ik ook dat het onverdiend is. Dan ga ik dus niet zeggen dat het vandaag onverdiend was, anders zou ik wel erg hypocriet zijn.
quote:(Telegraaf) 8 April
In het verleden waren er in het Belgische voetbal steevast hoofdrollen weggelegd voor Nederlanders, maar de toestroom van ’Ollanders’ stagneerde de laatste jaren. Decennia na de hoogtijdagen van Jan Mulder, Rob Rensenbrink, Johnny Bosman en Erwin Koeman heeft de Jupiler League echter weer een Nederlandse oogappel. De 21jarige M’bark Boussoufa, zijn voornaam is voluit Moubarak, speelt de sterren van de hemel bij AA Gent en is een voorname kandidaat bij onze zuiderburen om de Gouden Schoen voor de Voetballer van het Jaar te pakken.
De technisch zeer vaardige Boussoufa reed afgelopen weekeinde de Belgische voetballegende Jan Ceulemans lelijk in de wielen. Met drie treffers stond Boussoufa aan de basis van de 4-1 overwinning van AA Gent op Club Brugge, waarna de Brugse trainer de laan uit werd gestuurd.
„Dat was pijnlijk voor Ceulemans”, beseft Boussoufa, „Maar hij was na afloop toch lovend over mijn spel. Ceulemans zei, dat ik had laten zien dat ik een van de beste spelers in de Belgische competitie ben. Eigenlijk heb ik wel betere wedstrijden gespeeld. Maar omdat ik drie goals heb gemaakt, vindt iedereen alles ineens superfantastisch.”
Boussoufa kreeg zijn opleiding bij Ajax, maar ontwikkelde zijn verfijnde techniek vooral met straatvoetbal op de pleintjes en trapveldjes van Amsterdam-Oost. „Daar speelde ik samen met jongens als Quincy Owusu-Abeyie, Etinne Esajas en Dwight Tiendalli. Hier in Belgi noemen ze me een pocketvoetballer, omdat ik klein, technisch en sterk aan de bal ben”, aldus de jonge Marokkaan.
Toenmalig jeugdtrainer Danny Blind was verantwoordelijk voor het vertrek van Boussoufa bij Ajax. „Ik had een goed seizoen in de A2, maar Blind wilde me niet met mijn teamgenoten naar de A1 laten gaan. Dat heeft hij dus niet goed gezien”, aldus een zelfverzekerde Boussoufa. „Blind mocht me gewoon niet. De reden om me in de A2 te houden was dat ik een slecht rapport had op school”, vertelt hij lachend.
Boussoufa nam zijn lot in eigen hand en vertrok naar Chelsea, waar hij tijdens een proeftraining trainer Claudio Ranieri overtuigde. Samen met de ook bij Ajax uitgerangeerde Quincy, die bij Arsenal terecht was gekomen, betrok hij een flatje in Londen. „Dat is best een grote stap geweest, want ik was toen pas 17. Ik heb ook moeilijke tijden gekend, maar achteraf is het heel goed geweest voor mij. Ik ben er volwassen door geworden.”
Ondanks zijn vroege vertrek bij Ajax kende Boussoufa toch zijn moment van roem in de ArenA. Het balletje hooghouden, nog altijd in het voorprogramma bij duels van Ajax, was een kolfje naar zijn hand. „Na negenhonderd keer ben ik uiteindelijk maar zelf gestopt. Ik had het record al gebroken en de muziek was opgehouden. De spelers en scheidsrechter stonden te wachten in de tunnel om aan de wedstrijd te beginnen, dus het leek me beter om te stoppen. Ik kreeg een staande ovatie. Zoiets vergeet je niet.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |