Terwijl het in Nederland toch vrij gewoon is, dacht ik.quote:Op maandag 3 april 2006 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, Bass-Miss, dat hoor ik ook wel vaker. Dat mensen het raar vinden dat je dat zou kiezen.
quote:Op maandag 3 april 2006 09:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kijk je wel even uit dat die witte vlekjes niet verder gaan broeien tot een spruwinfectie?
Dat is pas echt pijn lijden, ik gun het niemand![]()
Wat is dat?quote:Op maandag 3 april 2006 13:27 schreef Neuk het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn eerste afspraakje met de verloskundie. Is nog geen oddiciele intake omdat de echo pas vrijdag is.
Ik vond thuis ook honderd keer beterquote:Op maandag 3 april 2006 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat dacht ik ook altijd. Maar dat lijkt toch steeds minder te worden blijkbaar.
Terwijl het mij nog steeds helemaal geweldig lijkt. Mss romantiseer ik veel te veel, maar het lijkt me zo heerlijk om gewoon al in je eigen huis te zijn en als het dan geboren is, dat je dan gewoon even lekker thuis bent ipv onder die felle ziekenhuis lampen met herrie om je heen.
Heerlijk hoor, dat dagdromen.
Ja, het is ws. gewoon melk hoorquote:Op maandag 3 april 2006 13:38 schreef nanalune het volgende:
[..]
... euhm... 'spruwfectie?' wasda? Kan het niet gewoon 'melk'zijn? wat zijn de syptomen?
Okey! goed dat je het zegt , ik ga er op letten!quote:Op maandag 3 april 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, het is ws. gewoon melk hoorMaar als je het te lang laat zitten en je BH's niet goed uitwast, dan kan er een schimmel (spruw) in gaan zitten. Echt, je hebt geen idee bij welke bewegingen je je tepels eigenlijk gebruikt totdat je dat eens hebt gehad
Doe je zoogcompressen dus in de kookwas aub als het zover is.
En wat is dat? BE?quote:Op maandag 3 april 2006 13:27 schreef Neuk het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn eerste afspraakje met de verloskundie . Is nog geen oddiciele intake omdat de echo pas vrijdag is.
Echt wel!quote:Op maandag 3 april 2006 13:37 schreef Brighteyes het volgende:Dus jij hebt je ook prima vermaakt daar PPL!
Mooi om te horen dat het goed gaat.quote:Op maandag 3 april 2006 14:27 schreef kozakken het volgende:
Vanmorgen weer bij de verloskundige geweest. Was wel weer even fijn om die kleine te horen. Nu voel ik ons pukkie gelukkig wel heel regelmatig, maar zo'n hartjeDaar werd ik wel even blij van.
Volgens Jonne doet de tetie toeketoeketoek![]()
Wat doet dat Floradix psies ?quote:Wel de tip gekregen om floradix te gebruiken omdat ik zo vreselijk moe en wat aangeslagen ben. Kan de scherpe kantjes er hopenlijk weer wat afhalen.
Trouwens.. volgens de vk heb je als zwangere gewoonweg een uur of twee slaap per dag extra nodig. Nou, dat kan dus wel kloppen! Heb het hele weekend bijna alleen maar geslapen. Zo moe..
Da's het voordeel van fouten maken, dan kan je ze ook makkelijker ontcijferen.quote:Op maandag 3 april 2006 14:38 schreef Sugar het volgende:
En wat is dat? BE?
Oh, sjezus, wat is het vandaag voor dag? Ik zie overal òf verkeerde dingen òf flauwe dingen in.quote:Op maandag 3 april 2006 15:11 schreef snoopy het volgende:
Ik zie er echt naar uit.
Ik wil het deze keer voor de eerste keer wél weten. De vorige twee waren een verrassing. Ik wil gewoon alles een keer meemakenquote:Op maandag 3 april 2006 17:33 schreef EminemRulezz het volgende:
Bedankt voor de felicitaties mensenNou maar hopen dat het babytje mee wil werken op 18 april
Zijn er veel mensen die willen weten van te voren wat het wordt of zijn wij 1 van de weinigen ?
Ach, dat had ik zelf natuurlijk ook kunnen bedenkenquote:
Peggy!quote:Op maandag 3 april 2006 09:56 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ja da's mijn babietje nu. Maar echt rood is Peggy Sue niet![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 14:40 schreef kozakken het volgende:
Oh Moussy... als jij roept kan ik toch niet weigeren
Foto is gisteren gemaakt bij een vriendin. Ik zie er ook oh zo leuk uiten voel me daar dus ook naar
[afbeelding]
Hier misschien hetzelfde:quote:Op maandag 3 april 2006 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
Vriendinnetje van mij is vanmorgen geweest en die bleek bij de echo toch ineens een paar weekjes verder te zijn dan ze dachten.![]()
De vk en ziekenhuis maken geen brief/indicatie of wat dan ook, doen ze nooit maar kennen ook geen enkele patient waarbij het niet vergoed werd. Ik denkdat het ook wel goed komt, als alleen leeftijd telt is dat toch raar?quote:Op maandag 3 april 2006 23:02 schreef _evenstar_ het volgende:
en over de vergoeding, maak je daar niet al te druk om. is heel moeilijk.
Je krijgt dat gewoon vergoed. je vlos staat achter je en de gyne van het zkh kan ook nog een brief maken voor het vgz.
wij hebben de laatste maand te horen gekregen dat we niets van kraamzorg en de kosten voor de vlos etc niet vergoed zouden krijgen. uiteindelijk met hulp van de vlos is het allemaal goed gekomen![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 23:16 schreef E.T. het volgende:
Weet je wat het eerste is dat bij me opkomt?
Een arm om je heen slaan en zeggen 'och wijffie'.
Gewoon troosten, de schouder om op uit te janken.
Ik weet geen mooie woorden, ik kan de wereld niet mooier maken dan hoe hij is...
Het is gewoon mijn eerste reactie, de dikke knuffel die ikje zou willen geven.
Ik heb zelf gekozen voor de nekplooimeting, dus die wordt niet vergoed. Maar de uitkomst ervan is een indicatie voor een onderzoek. (maar niet voor vergoeding, zei VGZ!)quote:Op maandag 3 april 2006 23:20 schreef _evenstar_ het volgende:
leeftijd mag ook niets uitmaken ... en vreemd dat ze geen indicatie geven, heb je voor de nekplooi geen indicatie gehad?
De indicatie is er ook wel door die np-uitslag, maar vgz zegt dus dat de indicatie er is om onderzoek te mogen doen, maar niet voor vergoeding. Maar goed, morgen belt er nog iemand van vgz en hoop ik het goed te horen.quote:Op maandag 3 april 2006 23:23 schreef _evenstar_ het volgende:ik heb de nekplooimeting gehad op medische indicatie, maar was ook pas 23 toen..
ook al heb je die nekplooimeting niet op medische indicatie laten doen. Als je zo;n verhoogd risico hebt wat er uitkomt tijdens de np dan moet een arts/verlos een verwijzing geven.
Mijn zus heb een punctie gehad ivm verhoogde kans op downsyndroom ook al kwam er niets uit de np en zij kreeg dit ook volledig vergoed.
Nee ben geen risico patient (of: ik was geen risico-patient) maar op alle sites lees je dat er vergoeding komt oa als je een verhoogde kans hebt uit de np-meting en dat heb ik dus wel.quote:Op maandag 3 april 2006 23:29 schreef E.T. het volgende:
Een verhoogde kans op downsyndroom (vooraf) is altijd een medische indicatie voor welk prenataal-onderzoek dan ook.
Is totaal anders dan zelf voor een np kiezen en daar een verhoogd risico uit afleiden.
Nou kan ik me niet voorstellen dat ze 't niet zouden vergoeden, maar als ik me goed herrinner behoor je niet tot de risico-groep. (was dat niet iets als 'ouder dan 36, of erfelijk belast, of ivf/icsi bevruchting, en nog wat dingen)
Dat zal dan toch ook naar boven komen tijdens je bloedonderzoek?quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:53 schreef Neuk het volgende:
ah thanks. Ik denk dat ik het niet ga doen. Ik vind het risico best groot eigenlijk. Waar ik me zorgen over maak is zwangerschapssuiker. Mijn moeder heeft het 3x gehad en nu heeft ze gewone suikerziekte ontwikkeld. Daar heb ik dus wel een verhoogde kans op lijkt mij.
...en geeft in combinatie met een bloedtest al zo'n 95% zekerheid.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:55 schreef Bass-Miss het volgende:
Aan de nekplooimeting zit totaal geen risico.
Idd, dat dacht ik ook. En zo doen ze het hier in Belgie iig.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:55 schreef PPL het volgende:
...en geeft in combinatie met een bloedtest al zo'n 95% zekerheid.
Aan de hand van die uitslag kan je altijd nog beslissen tot bijvoorbeeld een vruchtwaterpunctie.
(toch?)
Niet helemaal PPL. Er komt een kansberekening uit en nog geen diagnose. Alhoewel (in mijn geval) de kans op 1 op 10 niet zegt dat er een kans van 9 op 10 is dat het wel goed is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:55 schreef PPL het volgende:
...en geeft in combinatie met een bloedtest al zo'n 95% zekerheid.
Aan de hand van die uitslag kan je altijd nog beslissen tot bijvoorbeeld een vruchtwaterpunctie / vlokkentest
(toch?)
Lief! Dankjewel.quote:Op zondag 2 april 2006 17:03 schreef danosa het volgende:
Iedereen van harte gefeliciteerd, mén wat een lange rij zwangeren zeg
Maar toch nog even in het bijzonder: Moonahwat is het toch nog snel gegaan zeg, van harte meid!!
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:29 schreef Xanthe het volgende:
Nadeel bij verzekeringen is dat als het om zulke specifieke zaken gaat de telefonisten vaak niet weten wat er wel en niet vergoed word en uitgaan van wat er op hun schermpje staat en deze info vaak niet volledig is. Alleen de goede afdeling weet hoe de regels wel in elkaar steken.
Sterkte
Geen idee eigenlijk. Hij heeft gewoon op zijn schermpje een streepje getrokken tussen dat vochtblaasje in de nek en de computer las dan die afstand af. Hij zei eerst dat het best onder de 0,23 cm zat. Eerst was het 0,21 en toen de baby zn hoofdje meer ging buigen was het 0,17. Hij zei dat ze normaal gezien nog meer gebogen liggen.Dus erg nauwkeurig lijkt me dat niet. Maar dat was blijkbaar voldoende om niets verder te gaan onderzoeken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:15 schreef PM-girl het volgende:
Bass Miss, heb je dan wel een echte np-meting gehad, als ze het in een paar minuten deden? En hebben ze dan ook bloed afgenomen? Beide is nodig om de kans te berekenen.
Ik heb het zelf meegemaakt met Groene Land toen ik de medicatie voor de IUI nodig had.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat dus.
En ze hebben dus geen idee wat voor gevolgen hun onwetendheid heeft voor de mensen in kwestie. Want oh ja, het gaat om mensen met gevoelens, niet om cliëntnummers.
Grrrr, kan me zo boos maken over dergelijke bureaucratie.![]()
Haha, dus jullie kunnen lekker samen aan het giebelen en tutten met beepie straksquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:04 schreef Neuk het volgende:
Mijn moeder is op de hoogte gebracht. Ze reageerde van 'waar ben jij mee bezig? ' naar '
' en later naar 'hihi
'
Oh, maar ik was in een grote winkel hier in de stadquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:01 schreef E.T. het volgende:
Neuk, per prenatal verschilt 't heel erg. Je was zeker in zo'n klein winkeltje? Moet je eens naar zo'n warenhuis gaan.. veel beter!
Ik heb net een eerste afspraak met de vlos gemaakt en die vroeg of ik MVM een idee vond. Ik vond van wel, dus ik krijg deze week informatie toegestuurd denk ik.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:00 schreef Neuk het volgende:
Morgen komt de mevrouw van moeders voor moeders langs. Ik vroeg me af of er meer mensen rondlopen hier die daar bewust voor kiezen.
flesje water meeslepen overal is niets voor je? Ik ga zonder niet de deur meer uit tegenwoordig, zo'n dorst heb ik.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:34 schreef Martineke het volgende:
ik drink idd niet genoeg. ik probeer er al zoveel mogelijk op te letten, maar ben ook zo druk met het huishouden allemaalen Maxim natuurlijk.
verder is alles gewoon goed, bloeddruk en zo. bloeduitslagen hoor ik als bij gyn ben 18 apr. vorige keer hebben ze weder bloed geprikt om van alles weer te checken.
PM Girl veel sterkte vandaag, ik hoop dat het desondanks toch goed is!
Hey, dat zei ik ook 2 dagen terug. Hoe ver ben jij?quote:Op woensdag 5 april 2006 10:58 schreef cattie het volgende:
Tot mijn schrik (ik ben niet zo huishoudelijk) begin ik nesteldrang te vertonen! Dingen moeten netjes opgeruimd in laden en dozen en dergelijke, erg grappig, daar heb ik normaal nooit last van!![]()
Nog geen idee. Ik heb overmorgen mijn eerste echo maar ik schat dat ik tussen de 9 en 13 wk zit.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik begin langzaam aan het idee te wennen dat ik zwanger ben!![]()
Vanmorgen al weer fijn met mijn hoofd in de gootsteen gehangen![]()
Neuk wanneer ben jij eik uitgerekend?
Spannendquote:Op woensdag 5 april 2006 11:36 schreef Neuk het volgende:
[..]
Nog geen idee. Ik heb overmorgen mijn eerste echo maar ik schat dat ik tussen de 9 en 13 wk zit.
Ik had pakjes in 1 stuk gekregen en gekocht van dat zachte spul, maar die vond ik een ramp persoonlijk. Losse katoenen broekjes en shirtjes zijn ideaal. Ik had er iets van 6 paar of zo, maar na een flink aantal spuitluiers vond ik dat achteraf iets te weinig, je wast je suf. Ben toen bij gaan kopen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:45 schreef CrazyMoon het volgende:
en hoeveel kleertjes hebben jullie al? ik heb nog niet zo heel veel gekocht omdat we niet weten of het een jongen of meisje word, maar heb iets van 4 broekjes en een paar shirtjes (in de maten 50/56 en 62/68). Zal dat genoeg zijn de eerste tijd? ik denk ook wel dat ik nog kleertjes zal krijgen, maar ik wil liever niet te weinig hebben.
Oh ja, die kan zo in de kleine lettertjes, dat vreselijke opstoken van de verwarming. Ik zweet nog peentjes als ik er aan denk en dan in combinatie met de opvliegers die ik had na de bevallingquote:Op woensdag 5 april 2006 12:25 schreef Mwanatabu het volgende:
lekker bijstoken
Nou PM Girl, gelukkig is dat achter de rug, he? Nu weer hard duimen voor volgende weekquote:Op woensdag 5 april 2006 13:20 schreef PM-girl het volgende:
Meimeltje, spanend!Ik lig nog de hele dag plat morgen, op euhm...eigen advies! Nee ook van de medici!
Maandag, dinsdag of woensdag kan de 1e uitslag er zijn van de fishtest. We bellen elke dag dan voor de zekerheid.
Als het niet goed dan moeten we verder kijken. Een handicap is geen reden tot afbreken, vooral de kwaliteit van leven staat bij ons voorop.
Maar we beslissen pas iets als het zover mocht zijn.
Lijkt me idd een beslissing die je neemt op basis van factoren. Ik vroeg het me af. Bedankt voor je antwoord.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:20 schreef PM-girl het volgende:
Meimeltje, spanend!Ik lig nog de hele dag plat morgen, op euhm...eigen advies! Nee ook van de medici!
Maandag, dinsdag of woensdag kan de 1e uitslag er zijn van de fishtest. We bellen elke dag dan voor de zekerheid.
Als het niet goed dan moeten we verder kijken. Een handicap is geen reden tot afbreken, vooral de kwaliteit van leven staat bij ons voorop.
Maar we beslissen pas iets als het zover mocht zijn.
Sssst, dat wil ik me nog helemaal niet herinnerenquote:Op donderdag 6 april 2006 02:21 schreef Belana het volgende:
huuuhh! Zit ik dan, midden in de nacht... kan me daar toch niet meer slapen! Pijn in mijn heupen begint(lewis, jij weet het nog goed ook denk ik) en ik kreeg last van maagzuur... dus ik ben zielig ja
![]()
Vergeet de ongeschreven wet "mama mag nooit ziek zijn" nietquote:Op donderdag 6 april 2006 08:15 schreef Belana het volgende:
hihi, nou, ik heb het weer overleefd hoor. Liam was half 8 wakker en ik heb uiteindelijk toch nog geslapen gelukkigEen ziek kindje hebben en zwanger zijn is geen goeie combi ben ik bang
Dat leek me al waarschijnlijk, als de kindercardioloog goed wil kijken is zo'n plat beeld niet duidelijk dacht ik. Maaruhm, is dan het geslacht niet heel duidelijk te zien?quote:Op woensdag 5 april 2006 22:56 schreef _evenstar_ het volgende:
pmgirl, bikkel!! heel veel succes met het afwachten , en maastricht is een heel fijn ziekenhuis, en al zit je misschien niet op dit niuews te wachten... maar met de echo krijg je waarschijnlijk ook 3d en 4d beelden te zien, erg mooi.. we gaan gewoon positieve jompelen dat het allemaal niets is en jullie een mooi lief gezond knulletje/meisje krijgen![]()
quote:Op donderdag 6 april 2006 10:32 schreef Meimeltje het volgende:
Jippieehhhhhh ik kan definitief in het lijstje hier (17 november)!!!
We hebben het hartje zien kloppen!!!Oww wat ben ik opgelucht!!
dank je Icicle , als ik naar mijn vaders moeder kijk , is ze 17 keer zwanger geweest , waarvan 5 miskramen , die had tegenwoordig bij de verloskundige in huis kunnen gaan wonen , die is bijna 1/4de van haar leven zwanger geweestquote:Op donderdag 6 april 2006 10:46 schreef lcicle het volgende:
Mijn oma zei me dat ze toch geen tijd had voor die dingen, omdat ze moest werken
Gefeliciteerd Meimeltje en Morpheus!
Mijn moeders moeder ook(18 keer zwanger,14 volwassen kids) , katholiek zeker?quote:Op donderdag 6 april 2006 10:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
dank je Icicle , als ik naar mijn vaders moeder kijk , is ze 17 keer zwanger geweest , waarvan 5 miskramen , die had tegenwoordig bij de verloskundige in huis kunnen gaan wonen , die is bijna 1/4de van haar leven zwanger geweest
Ja, mijn oma was er ook zoeentje. Die wandelde gewoon zelf in 40 graden hitte (Indonesië) een dag naar het ziekenhuis vanaf de plantage als ze dacht dat het begon en tot die tijd...tja...dan...tja...was je inverwachting. Gewoon.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:46 schreef lcicle het volgende:
Mijn oma zei me dat ze toch geen tijd had voor die dingen, omdat ze moest werken
Gefeliciteerd Meimeltje en Morpheus!
En bij de echo's kan je het echt laten om dat niet te vragen?quote:Op donderdag 6 april 2006 10:57 schreef lcicle het volgende:
Ik moet nog 6 weekjes ongeveer.. maar ben zó nieuwsgierig! Denk niet dat ik het vol hou :p
Gisteravond heb ik heel de echo die we bij de echoscopistenopleiding hebben laten maken (1 uur) nog eens aandachtig bekeken. Zie ik nu een piemeltje? Of toch niet? aaarghghgh
Maar het is gewoon echt niet te zien als je er geen verstand van hebt, gelukkig maarDe bevalling moet voor ons wel 1 grote verassing blijven
quote:Op donderdag 6 april 2006 11:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Mijn moeders moeder ook, katholiek zeker?
quote:Op donderdag 6 april 2006 11:08 schreef lcicle het volgende:
Bij die 'opleidingsecho' hebben wel 6 vrouwen aan mijn buik gezeten, bij alle 6 zei ik meteen dat ik het niet wilde weten. Ze zeiden dan ook netjes wanneer ik even de andere kant op moest kijkenThuis de video dus wel bekenen, maar je ziet het gewoon echt niet (in mijn 'geval').
Bij de 'medische 20 weken screening' heb ik ook gezegd dat ik het niet wilde weten, maar daar heb ik naderhand wel gevraagd of de echoscopiste het gezien had. Zij wel..
Ik had van tevoren wel heel veel echo-foto's bestudeerd, zodat ik het verschil kon zien. Denk dan ook het geslacht gezien te hebben op die 20-weken-echo (waarvan de video helaas, of gelukkig, mislukt is), maar zeker weten doen we het over een weekje of 6 pas.
Ik geloof het zelf ook pas als het eruit is hoorquote:
Haha! Triest hequote:Op donderdag 6 april 2006 11:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Niet willen weten, maar wel zelf willen kunnen ontdekken.
Dat vind ik dus ook gruwelijk aan dat soort praktijken: je trapt mensen ermee op hun ziel. Waar die mensen het lef vandaan halen om zich met zoiets persoonlijks te bemoeien...quote:Op donderdag 6 april 2006 11:11 schreef lcicle het volgende:
Tante van mijn moeder is altijd (waarschijnlijk ongewenst) kinderloos gebleven. Ook Katholiek.. Wat moet dat pijnlijk voor ze zijn geweest wanneer die pastoor weer aan kwam hobbelen![]()
Ik vind ut wel watquote:Op donderdag 6 april 2006 11:27 schreef poemojn het volgende:
Ik kwam net dit tegen, misschien leuk voor jullie na de bevallingen: http://www.amazingbaby.nl/about0.html
Doe maar niet teveel danquote:Op donderdag 6 april 2006 13:10 schreef nanalune het volgende:
PM girl, ik wens je veel sterkte en succes bij het wachten op de uitslag! Het klinkt in ieder geval al positievier dan de vorige bezoekjes..
Meimeltje, hartstikke fijn dat alles goed is op de echo: Genieten maar:)!
euhm ,.. ik heb een vraagje.. als ik in mijn borst 'knijp', of kneed dan komt er wit/doorzictig vocht uit.. is het wel goed dat dat nu al helemaal op gang komt? Ik heb echt het idee dat als ik dat teveel doe die produktie helemaal op gang komt ..
das toch niet goed??
quote:
Dat mocht toch sowieso wel af en toe?quote:Op donderdag 6 april 2006 13:42 schreef PM-girl het volgende:
Haha, volgens mij heb ik nog geen last van melkproductie!
Heb mezelf net getrakteerd op een lunch met leverworst, een keertje moet kunnen dacht ik!
Jaaaah, het is net een raar soort puberteit zeg ik altijd. Elke dag ff kijken wat er nú weer nieuw is aan je lichaam en je geen raad weten met allerhande rondgierende hormonen.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:24 schreef nanalune het volgende:
[..]
een vriendin van me is ook zwanger ( 20 weken en de eerste ), en vanmorgen kwam ik al enthousiast op de koffie , ikzo: wil je wat zien, ik kan een truucje
![]()
Zij:![]()
Dus, en mijn man moest ook al kijken .. maar goed, fascinerend hoor .. voel me net een tienermeisje dat voor het eerst in een bebloede wc pot loopt te staren naar haar eerste ongesteldheid.. zelfde idee![]()
Gelukkig maar. ik ben me gister te buiten gegaan aan 6 bammetjes met zure zultquote:Op donderdag 6 april 2006 13:50 schreef E.T. het volgende:
Ja hoor, BE. Af en toe mag dat best.![]()
Je mag alleen niet te veel vit.A binnenkrijgen. (maar je hebt 't wel nodig, dus zonder kun je ook niet)
Ik wist het ook niet, maar een collega van mij beschreef het en ik rénde zo'n beetje naar de winkel. ZURE zult, snappiem?quote:Op donderdag 6 april 2006 13:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat is zure zult? Geen idee wat het is...![]()
hier in limburg noemen ze dat hoofdkaasquote:Op donderdag 6 april 2006 14:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet, maar een collega van mij beschreef het en ik rénde zo'n beetje naar de winkel. ZURE zult, snappiem?
Het is een soort boterhamworst met een vleugje lever en azijn.![]()
Mijn idee, maar uhm, mag je ook geen creme brulee dan??quote:Op donderdag 6 april 2006 16:28 schreef dutchie het volgende:
Nee, zure zult zal ik niet gaan eten.Gruwel...
Weet je waar ik zoooooo'n zin in heb straks als de kleine er is?
- Een vers pistoletje met echte boter en een dikke laag filet americain. En ach! Doe er ook maar uitjes bij.
Zo heb ik ook weer zin in een bloederig stuk biefstuk. Of nee! Beter nog: als we dan uit eten gaan bestel ik:
- Vooraf, Carpaccio
- Hoofdgerecht, een flink stuk biefstuk rare/medium
- Dessert, créme brûlée![]()
![]()
O ja en het mannetje rijdt natuurlijk, dus die heerlijke fles wijn maak ik alleen wel soldaat.![]()
Ik kom uit noord Limburg en daar heet het 'huidvleis'quote:Op donderdag 6 april 2006 14:24 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
hier in limburg noemen ze dat hoofdkaas![]()
Mag ik dan meequote:Op donderdag 6 april 2006 16:28 schreef dutchie het volgende:
Nee, zure zult zal ik niet gaan eten.Gruwel...
Weet je waar ik zoooooo'n zin in heb straks als de kleine er is?
- Een vers pistoletje met echte boter en een dikke laag filet americain. En ach! Doe er ook maar uitjes bij.
Zo heb ik ook weer zin in een bloederig stuk biefstuk. Of nee! Beter nog: als we dan uit eten gaan bestel ik:
- Vooraf, Carpaccio
- Hoofdgerecht, een flink stuk biefstuk rare/medium
- Dessert, créme brûlée![]()
![]()
O ja en het mannetje rijdt natuurlijk, dus die heerlijke fles wijn maak ik alleen wel soldaat.![]()
Haha, dat is precies het lijstje waarmee ik manlief na de bevalling naar de supermarkt heb gestuurdquote:Op donderdag 6 april 2006 16:46 schreef PM-girl het volgende:
Hihi we kunnen een meet organisaren, een eet-meet voor na de bevalling.
Met bier/wijn, filet americain, sauna, rood vlees, zalm bakken leverworst haha!! Ik ben voor!
Vraagje aan Icaa, had jij na jouw punctie ook ineens een veel kleinere buik? Of anderen misschien die ook een punctie ondergaan hebben?
Goed zo! Ben benieuwd....quote:Op donderdag 6 april 2006 11:16 schreef PM-girl het volgende:
Zo, klacht naar vgz is weg!
Daar ga ik maar niet van uit, maar soms voelt het wel zo! Meestal is niet al het bezoek zwanger, dus ik moet zeggen dat ik er zelf ook nooit rekening mee gehouden heb.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:20 schreef lcicle het volgende:
Nog even over het eten: Met een etentje heb ik niet zo'n moeite om de carpacio níet te nemen, terwijl ik die normaal al-tijd nam. Maar wat ik wel 'vervelend' vind is dat het lijkt alsof mensen bij wie we op bezoek gaan expres brie, filet americane en andere vreemde kaasjes met toastjes op tafel zetten! Zelfs mijn schoonmoeder, met 2 zwangere schoondochters
Ik heb eigenlijk geen idee..quote:Op donderdag 6 april 2006 19:19 schreef PM-girl het volgende:
Mmm, mijn buik lijkt weer wat vol te lopen, hoe lang zou het duren tot het vruchtwater aangevuld is?
dit vond ik PM girlquote:Daarna wordt onder echogeleide een dunne naald door de buikwand in het vruchtwater gebracht en wordt 15 à 20 ml vruchtwater opgezogen. Dit is slechts 5% van de totale hoeveelheid vruchtwater die vrijwel onmiddellijk spontaan wordt aangevuld
Ik kan het me niet herinneren, maar het was ook in een tijd dat ik niet meer met het zwanger zijn geconfronteerd wilde worden. Dus mijn antwoord zegt niets, sorry.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:46 schreef PM-girl het volgende:
Vraagje aan Icaa, had jij na jouw punctie ook ineens een veel kleinere buik? Of anderen misschien die ook een punctie ondergaan hebben?
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat VGZ hier fundamenteel anders over denkt. Dat zou echt heel raar zijn.quote:Inleiding
Met ingang van 1 januari 2004 is de wetgeving met betrekking tot het aanbieden van Prenatale Diagnostiek (PND) iets gewijzigd. Voor die tijd was het alleen voor vrouwen met een indicatie (dus die een verhoogde kans hebben op een aangeboren afwijking), mogelijk om PND aan te vragen. Met ingang van januari 2004 mogen vrouwen die geen indicatie hebben voor PND toch bepaalde vormen van prenatale diagnostiek aanvragen (de risico inschattende vormen). De kosten voor deze onderzoeken worden echter niet vergoed door de ziektekostenverzekering. De kosten voor een dubbeltest, tripeltest of nekplooimeting liggen tussen de 60 en 80 euro. Mocht uit deze onderzoeken naar voren komen dat er een verhoogd risico is op een aangeboren aandoening, dan kan door middel van vervolgonderzoek (meestal een vlokkentest of vruchtwaterpunctie) zekerheid worden gekregen of de baby deze aandoening ook daadwerkelijk heeft. Het vervolgonderzoek wordt alleen vergoed voor vrouwen die een indicatie hebben of bij wie het risico-onderzoek heeft aangegeven dat ze een verhoogd risico hebben.
(ik blijf posten, achter elkaar, nou ja...)quote:Op donderdag 6 april 2006 09:30 schreef PM-girl het volgende:
Dat leek me al waarschijnlijk, als de kindercardioloog goed wil kijken is zo'n plat beeld niet duidelijk dacht ik. Maaruhm, is dan het geslacht niet heel duidelijk te zien?![]()
Owkee, dat krijg je als je de boel niet structureel bijhoudt hier.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:17 schreef _evenstar_ het volgende:
hey icaade vergoeding en alles was inmiddels geregeld bij pmgirl
quote:Op donderdag 6 april 2006 21:31 schreef Icaä het volgende:
zoiets als eerlijkheid zonder voorwaarde, oprechte zorg en hoop(?)
En ieder die de goddelijke koning/het goddelijke koninkrijk niet accepteert, zal er niet binnengaan
gokje
de eerste regel is : onvoorwaardelijke oprechtheid, pure liefde en hoop ( oftewel de betekenis van de naam Arwen)quote:Op donderdag 6 april 2006 21:31 schreef Icaä het volgende:
[sub]zoiets als eerlijkheid zonder voorwaarde, oprechte zorg en hoop(?)
En ieder die de goddelijke koning/het goddelijke koninkrijk niet accepteert, zal er niet binnengaan
gokje
Prachtige dooptekst Evenstar ! en zó waar he? Inspirerende tekst om je kleintje mee te geven!quote:Op donderdag 6 april 2006 21:41 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
de eerste regel is : onvoorwaardelijke oprechtheid, pure liefde en hoop ( oftewel de betekenis van de naam Arwen)
de tweede regel:
wie het koninkrijk van god niet aanneemt zoals een kind, zal er zeker niet binnenkomen.
de kleine van ons wordt gedoopt en dit komt op haar doopsteen als spreuk![]()
Tenzij zelf gemaakt met gepasteuriseerde ei-dooiers van AHquote:
quote:Op donderdag 6 april 2006 21:41 schreef _evenstar_ het volgende:
de eerste regel is : onvoorwaardelijke oprechtheid, pure liefde en hoop ( oftewel de betekenis van de naam Arwen)
In de kerk waar onze kleine gedoopt wordt hebben ze de traditie der doopstenen.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:35 schreef poemojn het volgende:
Wat is een doopsteen, Evenstar?
Maar kant-en-klare tiramisu mag voor zover ik weet ook niet verkocht worden als er geen gepasteuriseerde eieren in zijn gebruikt.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:30 schreef E.T. het volgende:
[..]
Tenzij zelf gemaakt met gepasteuriseerde ei-dooiers van AH
Ik moet zeggen dat ik het advies van de vk vooral aanhoudt, want iedereen weet het beter. De buurvrouw, je familie, collega's etc. etc.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:18 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik word een beetje moe van al de tegenstrijdige adviezen die je overal vindt:
Nee, geen gerookte zalm eten. Oh jawel hoor, mag wel, gewoon goed vers kopen. Of nee, neem maar helemaal geen vis meer tenzij je het zelf verkoolt in een pan.
Biefstuk mag niet mag wel want de bacteriën die erin kunnen zitten, zitten alleen aan de buitenkant en die bak je toch dus doe maar hoor. Of bak hem toch maar door.
Iiih, paniek. Brie! Help! Iesj niet van rauwe melk, mag wel, toch niet want zacht, toch wel maar let weer op de datum.
Niet te pittig eten, hoor. Nee, want dat doet de rest van de wereldbevolking ook niet zeker. Zodra ze in India zwanger zijn, gaan ze ineens laffe kost eten.
Ik heb brood met pindakaas mee![]()
Dat dacht ik ook. Maar mijn oude vlos vond dat die zalm prima kon als ik maar op de datum lette, en deze zegt weer van niet en heeft ook een anti-brie instelling. Terwijl overal te lezen is dat het kan als het niet rauwmelks is. Vandaar dus: pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:40 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het advies van de vk vooral aanhoudt, want iedereen weet het beter. De buurvrouw, je familie, collega's etc. etc.
De vk heeft er als enige voor gestudeerd, dus daar vaar ik maar op.
Ik ben van de gekleurde muisjes de laatste weken,vooral op crackers.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar mijn oude vlos vond dat die zalm prima kon als ik maar op de datum lette, en deze zegt weer van niet en heeft ook een anti-brie instelling. Terwijl overal te lezen is dat het kan als het niet rauwmelks is. Vandaar dus: pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?![]()
Ah, die ken ik. Tip, dankquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:17 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik ben van de gekleurde muisjes de laatste weken,vooral op crackers.
Of fruithagel bedoel ik eigenlijk, die noem ik alleen gekleurde muisjes!
Ik zou zeggen iig voor dat het kindje bij een vroeggeboorte een overlevingskans heeft. (En dat is met 27-28 weken ongeveer dacht ik).quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:29 schreef PM-girl het volgende:
Ennu, olijven, groene met pimentvulling!! (maar die at ik altijd al veel).
Wat is trouwens de gebruikelijke tijd voor as. ouders om de vrucht door de vader te laten erkennen bij het gemeentehuis als je niet getrouwd bent?
Oeh ja, dat moet ook nog. Wij hebben geloof ik vóór 26 weken te horen gekregen omdat het vanaf dat moment levensvatbaar is, maar dat kan inmiddels veranderd zijn.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:29 schreef PM-girl het volgende:
Ennu, olijven, groene met pimentvulling!! (maar die at ik altijd al veel).
Wat is trouwens de gebruikelijke tijd voor as. ouders om de vrucht door de vader te laten erkennen bij het gemeentehuis als je niet getrouwd bent?
Ik vroeg het me nu af, in het geval van een slechte uitkomst van mijn punctie, of het dan eigenlijk ook geregeld zou moeten zijn als we er voor zouden kiezen de zwangerschap af te breken.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou zeggen iig voor dat het kindje bij een vroeggeboorte een overlevingskans heeft. (En dat is met 27-28 weken ongeveer dacht ik).
Hmmm, de links die ik vind, zeggen niets meer over die zwangerschapsduur, alleen over dat het het best voor de geboorte kan. Allebei ID mee en erkennen maar.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oeh ja, dat moet ook nog. Wij hebben geloof ik vóór 26 weken te horen gekregen omdat het vanaf dat moment levensvatbaar is, maar dat kan inmiddels veranderd zijn.
Kun je daarvoor gewoon naar het gemeentehuis gaan en het direct regelen of moet je eerst weer een aanvraag doen enzo?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hmmm, de links die ik vind, zeggen niets meer over die zwangerschapsduur, alleen over dat het het best voor de geboorte kan. Allebei ID mee en erkennen maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |