Ik neem aan dat de dokter dit tegen je gezegd heeft? Dan moet er toch meer aan de hand zijn dan een depressie?quote:Op zondag 15 mei 2005 21:39 schreef Neva het volgende:
Moet accuut stoppen met mijn werkzaamheden en volledige rust en allen ontspannende dingen doen.
quote:Op zondag 15 mei 2005 22:12 schreef Randa_v het volgende:
Neva, ik heb een beetje moeite om te reageren maar ik ga het toch proberen. Ik heb nog niet echt ervaring met depressie tijdens de zwangerschap. Maar wel met depressie bij veel veranderingen. Laat dat nou ook zijn wat jij nu ook mee maakt. Ik ben toen ik 18 was daardoor een jaar blijven zitten omdat er op dat moment te veel veranderde in mijn leven.
Kun je er goed met iemand over praten? Van mezelf weet ik als het minder gaat ik weer eens een afspraak moet maken met bijv. maatschappelijk werk voordat ik werkelijk diep zink. Ikzelf moet nu heel goed uitkijken dat ik niet ook tegen een depressie aan ga lopen, nu met werkverlies en veel alleen thuis zijn trigger ik ook zwakke plekken bij mij. Het is moeilijk. Want mijn hoofd zit op het moment ook weer zo vol. Maar ik kom er ook wel weer bovenop!!
Sterkte ermee!!![]()
Ik had toch wel erg veel moeite om dit kleine stukje om te schrijven.![]()
neen mijn casemanager/soc. psych. verpleegkundige.. door de depressies komen er veel lichamelijke klachten...quote:Op zondag 15 mei 2005 22:21 schreef harlingen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de dokter dit tegen je gezegd heeft? Dan moet er toch meer aan de hand zijn dan een depressie?
Dat denk ik ook wel dat dat het belangrijkste is. Om rustig te worden en mijn gedachte te ordenen slikte ik met regelmaat valeriaan tabletjes. Allen nu ik zwanger doe ik dat maar niet meer. Het gaat wel weer, is raar om het even te kwaad te krijgen. Maar ja.quote:Op zondag 15 mei 2005 22:21 schreef Neva het volgende:
Maar praten over de gedachtes etc.. wil niet erg .. ik denk met het toegeven dat het gewoon niet gaat de belangrijkste stap al gezet is..
dat spugen komt dus door het stressen en de deprssiesquote:Op zondag 15 mei 2005 23:29 schreef Rottdog het volgende:
He Neva bah......en dan ben je ook nog zo misselijk dat maakt het dan helemaal geen pretje.
Meid ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt
bij elke bloedcontrole ( min. 1 keer per jaar wordt standaard bij wat voor test dan ook getest op schildklier suiker en nog watte)quote:Op zondag 15 mei 2005 23:40 schreef Rottdog het volgende:
He getver dat ken ik dus wel spugen van spanning, tis wel je hormoonhuishouding wat een loopje met je neemt. Je zult er vast wel op getest zijn maar door de verandering kan je schildklier ook sneller gaan werken en daardoor kun je ook psychische klachten krijgen.
Ik ging naar school jah en liep daar bij stage, de stage was erg leuk en heel zwaar.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:38 schreef danosa het volgende:
Er staat toch ter dege, ik citeer "Moet accuut stoppen met mijn werkzaamheden en volledige rust en allen ontspannende dingen doen.. etc... " dus lijkt het mij dat Neva dit advies ook ter harte neemt.
De vraag is alleen wat voor werkzaamheden dit zijn, je ging toch naar school Neva? Of werkte je ook daarnaast? In stress situaties moet je inderdaad even gas terugnemen, in een depressie heb je toch meer houvast nodig dan rust en ontspanning. Ik denk dat je een depressie niet moet verwarren met down zijn.
Zoals Belana aangaf kan je in het begin van een zwangerschap behoorlijk benauwd krijgen, want ja waar ben je nu eigenlijk aan begonnen, redt ik het wel, is het kindje gezond. Jij bent er niet rustig naar toe gegroeid maar hebt jezelf behoorlijk in het diepe gegooid, helemaal niet gek lijkt me dat het je nu even aanvliegt. Je hebt een keuze gemaakt, ga er dan voor meid, sterkte!
Een beetje rust kan trouwens zeker in de eerste 3 maanden absoluut geen kwaad.
dat dwingen herken ik wel jaquote:Op maandag 16 mei 2005 16:52 schreef Syrena het volgende:
Kunnen ze geen vervangende activiteiten voor je zoeken of adviseren?
Ik ben, net als hierboven een aantal dames zeggen, ook zo iemand die structuur nodig heeft. Zodra ik vakantie krijg moet ik al gaan opletten. We hebben nu Ozzie, dus ik dwing mezelf om 2 keer per dag een stukje te wandelen en ik dwing mezelf om met anderen af te spreken. Het klinkt misschien wel erg negatief, maar ik moet mezelf écht dwingen. Achteraf is het dan allemaal leuk en gezellig, maar van tevoren heb ik echt zoiets van![]()
Ik vind het ook echt goed dat je aan de bel durft te trekken hoor! Van je afschrijven hier helpt ook (vind ik tenminste). Kom je trouwens naar Geleen wonen of niet?
doen wequote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:56 schreef Troel het volgende:
Neva, mail mij anders een keertje, gaan we een keer stadten ofzo in Enschede... Gewoon even lekker eruit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |