abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 mei 2005 @ 21:39:40 #1
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27036963
Mijn vraag was of mensen hier ervaring mee hebben.
Zijn jullie juist door de zwangerschap ( hoe gewenst ook) depressief geworden?
Of zijn de depressies juist erger geworden tijdens de zwangerschap?

Het ging super met mij , maanden geen depressie gehad...
Nu ik op het punt sta om zulke mooie dingen mee te maken ( trouwen, kindje..)
Ben ik behoorlijk depressief geworden..
Moet accuut stoppen met mijn werkzaamheden en volledige rust en allen ontspannende dingen doen.. etc...

Hoe zijn jullie hier mee om gegaan?

[sub] gezeur en gezeik en persoonlijke k*t opmerkingen kunnen achterwege gelaten worden. Dank u {/sub]
  zondag 15 mei 2005 @ 21:47:24 #2
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27037234
Neva geen ervaring maar heel erg veel sterkte
  zondag 15 mei 2005 @ 22:07:28 #3
24188 Belana
kloon van belana
pi_27037893
Tja, ik was niet depressief, maar niet altijd even happy de pappy en ik gaf mezelf gewoon een schop onder mijn reet als ik me zo voelde...
Ik snap dat een depressie iets anders is, maar ik denk wel dat je als mens tussen je oren veel invloed hebt.
Sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_27038082
Neva, ik heb een beetje moeite om te reageren maar ik ga het toch proberen. Ik heb nog niet echt ervaring met depressie tijdens de zwangerschap. Maar wel met depressie bij veel veranderingen. Laat dat nou ook zijn wat jij nu ook mee maakt. Ik ben toen ik 18 was daardoor een jaar blijven zitten omdat er op dat moment te veel veranderde in mijn leven.

Kun je er goed met iemand over praten? Van mezelf weet ik als het minder gaat ik weer eens een afspraak moet maken met bijv. maatschappelijk werk voordat ik werkelijk diep zink. Ikzelf moet nu heel goed uitkijken dat ik niet ook tegen een depressie aan ga lopen, nu met werkverlies en veel alleen thuis zijn trigger ik ook zwakke plekken bij mij. Het is moeilijk. Want mijn hoofd zit op het moment ook weer zo vol. Maar ik kom er ook wel weer bovenop!!

Sterkte ermee!!

Ik had toch wel erg veel moeite om dit kleine stukje om te schrijven.

[ Bericht 8% gewijzigd door Randa_v op 15-05-2005 22:18:40 ]
pi_27038372
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:39 schreef Neva het volgende:
Moet accuut stoppen met mijn werkzaamheden en volledige rust en allen ontspannende dingen doen.
Ik neem aan dat de dokter dit tegen je gezegd heeft? Dan moet er toch meer aan de hand zijn dan een depressie?
  zondag 15 mei 2005 @ 22:21:10 #6
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27038374
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:12 schreef Randa_v het volgende:
Neva, ik heb een beetje moeite om te reageren maar ik ga het toch proberen. Ik heb nog niet echt ervaring met depressie tijdens de zwangerschap. Maar wel met depressie bij veel veranderingen. Laat dat nou ook zijn wat jij nu ook mee maakt. Ik ben toen ik 18 was daardoor een jaar blijven zitten omdat er op dat moment te veel veranderde in mijn leven.

Kun je er goed met iemand over praten? Van mezelf weet ik als het minder gaat ik weer eens een afspraak moet maken met bijv. maatschappelijk werk voordat ik werkelijk diep zink. Ikzelf moet nu heel goed uitkijken dat ik niet ook tegen een depressie aan ga lopen, nu met werkverlies en veel alleen thuis zijn trigger ik ook zwakke plekken bij mij. Het is moeilijk. Want mijn hoofd zit op het moment ook weer zo vol. Maar ik kom er ook wel weer bovenop!!

Sterkte ermee!!

Ik had toch wel erg veel moeite om dit kleine stukje om te schrijven.

Ik heb een casemanager a.k.a. psychologisch verpleegkundige een hulpverlener van het begeleid wonen wat ik nu nog doe ( tot de verhuizing) en veel steun van mijn ouders en vriend en beste vrienden ..

Maar praten over de gedachtes etc.. wil niet erg .. ik denk met het toegeven dat het gewoon niet gaat de belangrijkste stap al gezet is..
  zondag 15 mei 2005 @ 22:22:24 #7
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27038407
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:21 schreef harlingen het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de dokter dit tegen je gezegd heeft? Dan moet er toch meer aan de hand zijn dan een depressie?
neen mijn casemanager/soc. psych. verpleegkundige.. door de depressies komen er veel lichamelijke klachten...
pi_27038459
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:21 schreef Neva het volgende:
Maar praten over de gedachtes etc.. wil niet erg .. ik denk met het toegeven dat het gewoon niet gaat de belangrijkste stap al gezet is..
Dat denk ik ook wel dat dat het belangrijkste is. Om rustig te worden en mijn gedachte te ordenen slikte ik met regelmaat valeriaan tabletjes. Allen nu ik zwanger doe ik dat maar niet meer. Het gaat wel weer, is raar om het even te kwaad te krijgen. Maar ja.

Hoop dat het snel beter gaat!!!
  zondag 15 mei 2005 @ 23:29:42 #9
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27040398
He Neva bah ......en dan ben je ook nog zo misselijk dat maakt het dan helemaal geen pretje.

Meid ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt
  zondag 15 mei 2005 @ 23:33:34 #10
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27040527
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:29 schreef Rottdog het volgende:
He Neva bah ......en dan ben je ook nog zo misselijk dat maakt het dan helemaal geen pretje.

Meid ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt
dat spugen komt dus door het stressen en de deprssies

zondag 15 mei 2005 @ 23:40:04 #11
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27040720
He getver dat ken ik dus wel spugen van spanning, tis wel je hormoonhuishouding wat een loopje met je neemt. Je zult er vast wel op getest zijn maar door de verandering kan je schildklier ook sneller gaan werken en daardoor kun je ook psychische klachten krijgen.
  zondag 15 mei 2005 @ 23:47:22 #12
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27040917
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:40 schreef Rottdog het volgende:
He getver dat ken ik dus wel spugen van spanning, tis wel je hormoonhuishouding wat een loopje met je neemt. Je zult er vast wel op getest zijn maar door de verandering kan je schildklier ook sneller gaan werken en daardoor kun je ook psychische klachten krijgen.
bij elke bloedcontrole ( min. 1 keer per jaar wordt standaard bij wat voor test dan ook getest op schildklier suiker en nog watte)
pi_27046554
Neva, ik vind het een heel merkwaardig advies. Ik ben zelf heel ervaren met depressies en de behandeling daarvan, en eigenlijk komt elke behandelmethode het op één punt overeen: vooral doorgaan met je leven. NIET gaan thuiszitten of dagelijkse activiteiten stopzetten, dan word je gegarandeerd nóg depressiever. Het allerbelangrijkste bij een depressie is een dagritme en jezelf dwingen tot activiteit en maatschappelijke contacten. Ik ben het met harlingen eens dat als je dit advies krijgt, er of inderdaad meer aan de hand is, of dat je misschien beter ook eens met een andere therapeut kunt gaan praten. Volgens mij help je jezelf door te stoppen met werken en rust te nemen alleen maar van de regen in de drup.
mooi he, alles
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 12:53:34 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27050741
er staat toch nergens dat ze helemaal gaat stoppen met werken? er lijkt me niksverkeerds aan namelijk. eventjes helemaal niks en even tot rust komen is zo gek nog niet. zo te lezen heeft ze hulp zat om zich heen, dus maatschappelijke contacten heeft ze toch?
negen maanden binnen zitten is inderdaad niet bevorderlijk om uit je depressie te komen, dat neem ik zo van je aan.
maar klakkeloos door blijven gaan kan ook heel fout aflopen.
  maandag 16 mei 2005 @ 13:30:50 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_27051484
Ik denk dat je op zijn een gulden middenweg moet zien te vinden. Ik ben het wel met phileine eens namelijk dat je van thuiszitten niet vrolijker wordt namelijk... ik heb dan niet echt een depressie gehad ofzo, maar ik werd wel down van het thuis zitten en niks doen.
Een dagritme lijkt me idd belangrijk en daarnaast de rust. Dus dagelijkse bezigheden zonder "druk" zoiets.
stormy waters...
sailin'
pi_27051692
Er staat toch ter dege, ik citeer "Moet accuut stoppen met mijn werkzaamheden en volledige rust en allen ontspannende dingen doen.. etc... " dus lijkt het mij dat Neva dit advies ook ter harte neemt.

De vraag is alleen wat voor werkzaamheden dit zijn, je ging toch naar school Neva? Of werkte je ook daarnaast? In stress situaties moet je inderdaad even gas terugnemen, in een depressie heb je toch meer houvast nodig dan rust en ontspanning. Ik denk dat je een depressie niet moet verwarren met down zijn.

Zoals Belana aangaf kan je in het begin van een zwangerschap behoorlijk benauwd krijgen, want ja waar ben je nu eigenlijk aan begonnen, redt ik het wel, is het kindje gezond. Jij bent er niet rustig naar toe gegroeid maar hebt jezelf behoorlijk in het diepe gegooid, helemaal niet gek lijkt me dat het je nu even aanvliegt. Je hebt een keuze gemaakt, ga er dan voor meid, sterkte!

Een beetje rust kan trouwens zeker in de eerste 3 maanden absoluut geen kwaad.
  maandag 16 mei 2005 @ 16:27:59 #17
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27056066
geen ervaring mee, wel veel sterkte toegwenst

en ga je trouwen?? wowie, leuk
  maandag 16 mei 2005 @ 16:36:22 #18
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27056275
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:38 schreef danosa het volgende:
Er staat toch ter dege, ik citeer "Moet accuut stoppen met mijn werkzaamheden en volledige rust en allen ontspannende dingen doen.. etc... " dus lijkt het mij dat Neva dit advies ook ter harte neemt.

De vraag is alleen wat voor werkzaamheden dit zijn, je ging toch naar school Neva? Of werkte je ook daarnaast? In stress situaties moet je inderdaad even gas terugnemen, in een depressie heb je toch meer houvast nodig dan rust en ontspanning. Ik denk dat je een depressie niet moet verwarren met down zijn.

Zoals Belana aangaf kan je in het begin van een zwangerschap behoorlijk benauwd krijgen, want ja waar ben je nu eigenlijk aan begonnen, redt ik het wel, is het kindje gezond. Jij bent er niet rustig naar toe gegroeid maar hebt jezelf behoorlijk in het diepe gegooid, helemaal niet gek lijkt me dat het je nu even aanvliegt. Je hebt een keuze gemaakt, ga er dan voor meid, sterkte!

Een beetje rust kan trouwens zeker in de eerste 3 maanden absoluut geen kwaad.
Ik ging naar school jah en liep daar bij stage, de stage was erg leuk en heel zwaar.
alleen als je op den duur tegenstrijdige dingen krijgt als wel alleen voor de klas staan ( wat niet eens mag) maar je doet het wel verkeerd, en dan weer niet en dan weer wel.. bezorgde mij alleen maar stress.. het is dus een combinatie van overstressed en depressie.
Met mijn casemanager e.d is niets mis.. zij kennen mij door en door en weten hoe ze mij moeten behandelen..
Ook wetend dat ik er slecht tegen kan om me nutteloos te voelen ( niets te doen) alleen wat weegt er zwaarder? mijn gezondheid en die van de baby of mijn gevoel... dat ik faal..
pi_27056699
Kunnen ze geen vervangende activiteiten voor je zoeken of adviseren?
Ik ben, net als hierboven een aantal dames zeggen, ook zo iemand die structuur nodig heeft. Zodra ik vakantie krijg moet ik al gaan opletten. We hebben nu Ozzie, dus ik dwing mezelf om 2 keer per dag een stukje te wandelen en ik dwing mezelf om met anderen af te spreken. Het klinkt misschien wel erg negatief, maar ik moet mezelf écht dwingen. Achteraf is het dan allemaal leuk en gezellig, maar van tevoren heb ik echt zoiets van

Ik vind het ook echt goed dat je aan de bel durft te trekken hoor! Van je afschrijven hier helpt ook (vind ik tenminste). Kom je trouwens naar Geleen wonen of niet?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 16 mei 2005 @ 20:40:42 #20
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27063377
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:52 schreef Syrena het volgende:
Kunnen ze geen vervangende activiteiten voor je zoeken of adviseren?
Ik ben, net als hierboven een aantal dames zeggen, ook zo iemand die structuur nodig heeft. Zodra ik vakantie krijg moet ik al gaan opletten. We hebben nu Ozzie, dus ik dwing mezelf om 2 keer per dag een stukje te wandelen en ik dwing mezelf om met anderen af te spreken. Het klinkt misschien wel erg negatief, maar ik moet mezelf écht dwingen. Achteraf is het dan allemaal leuk en gezellig, maar van tevoren heb ik echt zoiets van

Ik vind het ook echt goed dat je aan de bel durft te trekken hoor! Van je afschrijven hier helpt ook (vind ik tenminste). Kom je trouwens naar Geleen wonen of niet?
dat dwingen herken ik wel ja

En kom binnenkort in de buurt wonen
  maandag 16 mei 2005 @ 20:56:57 #21
1087 Merisse
broddeltante
pi_27063947
In mijn ervaring kan een depressie komen door teveel veranderingen in je leven dus wat dat betreft herken ik het wel. Wat mij aangeraden werd was: structuur houden dus een vast dagritme met op tijd opstaan en eten. Verder veel beweging (bijv. wandelen) en leuke dingen ondernemen (ook al heb je daar geen zin in).

En een advies op persooonlijke titel: probeer je niet schuldig te voelen want dat werkt alleen maar averechts.
Veel sterkte, hopelijk voel je je snel wat beter en kom je weer in een opwaartse spiraal.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:03:33 #22
62233 Jelief
ikke lief!
pi_27077344
Ik herken wel wat, de eerste 3 maanden was ik zo moe dat ik halve dagen heb gewerkt en dan ook nog boventallig. Ik werd ook wel wat sikkeneurig of depressief. Vroeg mij af of ik echt wel een kindje wilde (ik roep al sinds mijn 12e dat ik moeder wil worden) en of ik er wel voor zou kunnen zorgen. De huisarts verwees me door naar een psycholoog, daar ben ik uiteindelijk niet heen geweest omdat ik doordat ik serieus genomen werd door de huisarts en op het werk ik mij al veel beter voelde.
En wat wil ik nou eigenlik zeggen behalve al mijn eigen leed te spuien?
Wat mij dus geholpen heeft is rust maar wel regelmaat houden door wel te werken, al was het halve dagen. waarmee ik dus niet wil zeggen dat dat voor jou ook moet helpen..

Neva, neem je rust en pas op jezelf, trek op tijd aan de bel als je merkt dat je het niet (of nog minder dan nu) trekt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 16:56:25 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_27088120
Neva, mail mij anders een keertje, gaan we een keer stadten ofzo in Enschede... Gewoon even lekker eruit.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 17:54:26 #24
47213 ArmaniMania
pi_27089846
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 16:56 schreef Troel het volgende:
Neva, mail mij anders een keertje, gaan we een keer stadten ofzo in Enschede... Gewoon even lekker eruit.

doen we

jullie zijn lief

[ Bericht 2% gewijzigd door ArmaniMania op 17-05-2005 17:54:47 (dit was neva dus :{) ]
pi_27090102
Neva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')