Terwijl het in Nederland toch vrij gewoon is, dacht ik.quote:Op maandag 3 april 2006 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, Bass-Miss, dat hoor ik ook wel vaker. Dat mensen het raar vinden dat je dat zou kiezen.
quote:Op maandag 3 april 2006 09:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kijk je wel even uit dat die witte vlekjes niet verder gaan broeien tot een spruwinfectie?
Dat is pas echt pijn lijden, ik gun het niemand![]()
Wat is dat?quote:Op maandag 3 april 2006 13:27 schreef Neuk het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn eerste afspraakje met de verloskundie. Is nog geen oddiciele intake omdat de echo pas vrijdag is.
Ik vond thuis ook honderd keer beterquote:Op maandag 3 april 2006 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat dacht ik ook altijd. Maar dat lijkt toch steeds minder te worden blijkbaar.
Terwijl het mij nog steeds helemaal geweldig lijkt. Mss romantiseer ik veel te veel, maar het lijkt me zo heerlijk om gewoon al in je eigen huis te zijn en als het dan geboren is, dat je dan gewoon even lekker thuis bent ipv onder die felle ziekenhuis lampen met herrie om je heen.
Heerlijk hoor, dat dagdromen.
Ja, het is ws. gewoon melk hoorquote:Op maandag 3 april 2006 13:38 schreef nanalune het volgende:
[..]
... euhm... 'spruwfectie?' wasda? Kan het niet gewoon 'melk'zijn? wat zijn de syptomen?
Okey! goed dat je het zegt , ik ga er op letten!quote:Op maandag 3 april 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, het is ws. gewoon melk hoorMaar als je het te lang laat zitten en je BH's niet goed uitwast, dan kan er een schimmel (spruw) in gaan zitten. Echt, je hebt geen idee bij welke bewegingen je je tepels eigenlijk gebruikt totdat je dat eens hebt gehad
Doe je zoogcompressen dus in de kookwas aub als het zover is.
En wat is dat? BE?quote:Op maandag 3 april 2006 13:27 schreef Neuk het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn eerste afspraakje met de verloskundie . Is nog geen oddiciele intake omdat de echo pas vrijdag is.
Echt wel!quote:Op maandag 3 april 2006 13:37 schreef Brighteyes het volgende:Dus jij hebt je ook prima vermaakt daar PPL!
Mooi om te horen dat het goed gaat.quote:Op maandag 3 april 2006 14:27 schreef kozakken het volgende:
Vanmorgen weer bij de verloskundige geweest. Was wel weer even fijn om die kleine te horen. Nu voel ik ons pukkie gelukkig wel heel regelmatig, maar zo'n hartjeDaar werd ik wel even blij van.
Volgens Jonne doet de tetie toeketoeketoek![]()
Wat doet dat Floradix psies ?quote:Wel de tip gekregen om floradix te gebruiken omdat ik zo vreselijk moe en wat aangeslagen ben. Kan de scherpe kantjes er hopenlijk weer wat afhalen.
Trouwens.. volgens de vk heb je als zwangere gewoonweg een uur of twee slaap per dag extra nodig. Nou, dat kan dus wel kloppen! Heb het hele weekend bijna alleen maar geslapen. Zo moe..
Da's het voordeel van fouten maken, dan kan je ze ook makkelijker ontcijferen.quote:Op maandag 3 april 2006 14:38 schreef Sugar het volgende:
En wat is dat? BE?
Oh, sjezus, wat is het vandaag voor dag? Ik zie overal òf verkeerde dingen òf flauwe dingen in.quote:Op maandag 3 april 2006 15:11 schreef snoopy het volgende:
Ik zie er echt naar uit.
Ik wil het deze keer voor de eerste keer wél weten. De vorige twee waren een verrassing. Ik wil gewoon alles een keer meemakenquote:Op maandag 3 april 2006 17:33 schreef EminemRulezz het volgende:
Bedankt voor de felicitaties mensenNou maar hopen dat het babytje mee wil werken op 18 april
Zijn er veel mensen die willen weten van te voren wat het wordt of zijn wij 1 van de weinigen ?
Ach, dat had ik zelf natuurlijk ook kunnen bedenkenquote:
Peggy!quote:Op maandag 3 april 2006 09:56 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ja da's mijn babietje nu. Maar echt rood is Peggy Sue niet![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 14:40 schreef kozakken het volgende:
Oh Moussy... als jij roept kan ik toch niet weigeren
Foto is gisteren gemaakt bij een vriendin. Ik zie er ook oh zo leuk uiten voel me daar dus ook naar
[afbeelding]
Hier misschien hetzelfde:quote:Op maandag 3 april 2006 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
Vriendinnetje van mij is vanmorgen geweest en die bleek bij de echo toch ineens een paar weekjes verder te zijn dan ze dachten.![]()
De vk en ziekenhuis maken geen brief/indicatie of wat dan ook, doen ze nooit maar kennen ook geen enkele patient waarbij het niet vergoed werd. Ik denkdat het ook wel goed komt, als alleen leeftijd telt is dat toch raar?quote:Op maandag 3 april 2006 23:02 schreef _evenstar_ het volgende:
en over de vergoeding, maak je daar niet al te druk om. is heel moeilijk.
Je krijgt dat gewoon vergoed. je vlos staat achter je en de gyne van het zkh kan ook nog een brief maken voor het vgz.
wij hebben de laatste maand te horen gekregen dat we niets van kraamzorg en de kosten voor de vlos etc niet vergoed zouden krijgen. uiteindelijk met hulp van de vlos is het allemaal goed gekomen![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 23:16 schreef E.T. het volgende:
Weet je wat het eerste is dat bij me opkomt?
Een arm om je heen slaan en zeggen 'och wijffie'.
Gewoon troosten, de schouder om op uit te janken.
Ik weet geen mooie woorden, ik kan de wereld niet mooier maken dan hoe hij is...
Het is gewoon mijn eerste reactie, de dikke knuffel die ikje zou willen geven.
Ik heb zelf gekozen voor de nekplooimeting, dus die wordt niet vergoed. Maar de uitkomst ervan is een indicatie voor een onderzoek. (maar niet voor vergoeding, zei VGZ!)quote:Op maandag 3 april 2006 23:20 schreef _evenstar_ het volgende:
leeftijd mag ook niets uitmaken ... en vreemd dat ze geen indicatie geven, heb je voor de nekplooi geen indicatie gehad?
De indicatie is er ook wel door die np-uitslag, maar vgz zegt dus dat de indicatie er is om onderzoek te mogen doen, maar niet voor vergoeding. Maar goed, morgen belt er nog iemand van vgz en hoop ik het goed te horen.quote:Op maandag 3 april 2006 23:23 schreef _evenstar_ het volgende:ik heb de nekplooimeting gehad op medische indicatie, maar was ook pas 23 toen..
ook al heb je die nekplooimeting niet op medische indicatie laten doen. Als je zo;n verhoogd risico hebt wat er uitkomt tijdens de np dan moet een arts/verlos een verwijzing geven.
Mijn zus heb een punctie gehad ivm verhoogde kans op downsyndroom ook al kwam er niets uit de np en zij kreeg dit ook volledig vergoed.
Nee ben geen risico patient (of: ik was geen risico-patient) maar op alle sites lees je dat er vergoeding komt oa als je een verhoogde kans hebt uit de np-meting en dat heb ik dus wel.quote:Op maandag 3 april 2006 23:29 schreef E.T. het volgende:
Een verhoogde kans op downsyndroom (vooraf) is altijd een medische indicatie voor welk prenataal-onderzoek dan ook.
Is totaal anders dan zelf voor een np kiezen en daar een verhoogd risico uit afleiden.
Nou kan ik me niet voorstellen dat ze 't niet zouden vergoeden, maar als ik me goed herrinner behoor je niet tot de risico-groep. (was dat niet iets als 'ouder dan 36, of erfelijk belast, of ivf/icsi bevruchting, en nog wat dingen)
Dat zal dan toch ook naar boven komen tijdens je bloedonderzoek?quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:53 schreef Neuk het volgende:
ah thanks. Ik denk dat ik het niet ga doen. Ik vind het risico best groot eigenlijk. Waar ik me zorgen over maak is zwangerschapssuiker. Mijn moeder heeft het 3x gehad en nu heeft ze gewone suikerziekte ontwikkeld. Daar heb ik dus wel een verhoogde kans op lijkt mij.
...en geeft in combinatie met een bloedtest al zo'n 95% zekerheid.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:55 schreef Bass-Miss het volgende:
Aan de nekplooimeting zit totaal geen risico.
Idd, dat dacht ik ook. En zo doen ze het hier in Belgie iig.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:55 schreef PPL het volgende:
...en geeft in combinatie met een bloedtest al zo'n 95% zekerheid.
Aan de hand van die uitslag kan je altijd nog beslissen tot bijvoorbeeld een vruchtwaterpunctie.
(toch?)
Niet helemaal PPL. Er komt een kansberekening uit en nog geen diagnose. Alhoewel (in mijn geval) de kans op 1 op 10 niet zegt dat er een kans van 9 op 10 is dat het wel goed is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:55 schreef PPL het volgende:
...en geeft in combinatie met een bloedtest al zo'n 95% zekerheid.
Aan de hand van die uitslag kan je altijd nog beslissen tot bijvoorbeeld een vruchtwaterpunctie / vlokkentest
(toch?)
Lief! Dankjewel.quote:Op zondag 2 april 2006 17:03 schreef danosa het volgende:
Iedereen van harte gefeliciteerd, mén wat een lange rij zwangeren zeg
Maar toch nog even in het bijzonder: Moonahwat is het toch nog snel gegaan zeg, van harte meid!!
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:29 schreef Xanthe het volgende:
Nadeel bij verzekeringen is dat als het om zulke specifieke zaken gaat de telefonisten vaak niet weten wat er wel en niet vergoed word en uitgaan van wat er op hun schermpje staat en deze info vaak niet volledig is. Alleen de goede afdeling weet hoe de regels wel in elkaar steken.
Sterkte
Geen idee eigenlijk. Hij heeft gewoon op zijn schermpje een streepje getrokken tussen dat vochtblaasje in de nek en de computer las dan die afstand af. Hij zei eerst dat het best onder de 0,23 cm zat. Eerst was het 0,21 en toen de baby zn hoofdje meer ging buigen was het 0,17. Hij zei dat ze normaal gezien nog meer gebogen liggen.Dus erg nauwkeurig lijkt me dat niet. Maar dat was blijkbaar voldoende om niets verder te gaan onderzoeken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:15 schreef PM-girl het volgende:
Bass Miss, heb je dan wel een echte np-meting gehad, als ze het in een paar minuten deden? En hebben ze dan ook bloed afgenomen? Beide is nodig om de kans te berekenen.
Ik heb het zelf meegemaakt met Groene Land toen ik de medicatie voor de IUI nodig had.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat dus.
En ze hebben dus geen idee wat voor gevolgen hun onwetendheid heeft voor de mensen in kwestie. Want oh ja, het gaat om mensen met gevoelens, niet om cliëntnummers.
Grrrr, kan me zo boos maken over dergelijke bureaucratie.![]()
Haha, dus jullie kunnen lekker samen aan het giebelen en tutten met beepie straksquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:04 schreef Neuk het volgende:
Mijn moeder is op de hoogte gebracht. Ze reageerde van 'waar ben jij mee bezig? ' naar '
' en later naar 'hihi
'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |