dat was toch frisk?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:05 schreef Skwish het volgende:
Manuel Mejuto Gonzalez![]()
EK 2004: Nederland vs Tsjechie?
Ik verdenk hem ook van ernstige nepotisme tijdens de finale van het EK 2004 (Portugal-Griekenland, Otto Rehhagel trainde toen de Grieken, red.).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:26 schreef Fukjoeman het volgende:
Markus Merk?! Is dat niet die vent die laatst barca-chelsea helemaal kapot floot ?
Ivanov en Michel hebben niks te vrezen, Rusland en slowijke doen niet eens meequote:Op zaterdag 1 april 2006 11:39 schreef methodmich het volgende:
Ik zet in op Frank De Bleeckere voor de finale. Zijn ze bij de FIFA sinds Turkije - Zwitserland terecht fan van. Prima arbiter!
Andere kanshebbers, sommigen afhankelijk van de prestaties van hun eigen land: Markus Merk, Massimo De Santis, Valentin Ivanov, Lubos Michel en Graham Poll.
Zal Eric Poulat trouwens dat spichtige vrouwtje als grens meenemen, die Nelly Viennot?
Ja, beetje vreemd inderdaad. Net alsof ze een scheidsrechter van de Zaterdag Amateurs laten fluiten in de Champions League.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:11 schreef dolle_hond het volgende:
voor t eerst sinds 16 jaar weer een belg op een WK
of was t 12
iig genoeg om er een item op t journaal in belgie over te maken
Kan ie Brazilië een tweede wereldtitel cadeau doen...quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:54 schreef Chen het volgende:
Peter Prendergast
Hij floot ook laatst de wedstrijd tussen Brazillie - Belgie
[afbeelding]
Hij is ook niet bang om een kaart te trekken
[afbeelding]
En je moet ook naar hem luisteren!
[afbeelding]
Zakenman is die ook
[afbeelding]
Deze gozer gaat de finale fluiten, ik voel het gewoon!Mijn held...
En, als ik het me goed herinner, tijdens het toernooi naar huis is gestuurd.quote:Op zondag 2 april 2006 11:57 schreef Chen het volgende:
Manuel Mejuto Gonzalez (Spanje, 41 jaar), was dat niet die scheids die toen een wedstrijd van Nederland super bagger fluitte?
quote:Op maandag 10 april 2006 23:15 schreef Noorman het volgende:
[..]
En, als ik het me goed herinner, tijdens het toernooi naar huis is gestuurd.![]()
Die Coffi uit Benin, is zijn voornaam ook Benin?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:55 schreef borisz het volgende:
Benin Codjia Coffi (Benin, 38 jaar)
[afbeelding]
Nee, in zijn naam zit geen Benin. (volgens de officiele WK-site)quote:Op maandag 1 mei 2006 20:36 schreef Trancelocator het volgende:
Zitten weer veel exotische namen tussen...
[..]
Die Coffi uit Benin, is zijn voornaam ook Benin?
Dat meen je niet?quote:Op maandag 1 mei 2006 16:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Lubos Michel. Sinds Frisk is gestopt mn Favo scheidsrechter.
Dat is uit politieke overwegingen en is onderdeel van de politiek van verdeel en heers van Blatter. In de eerste ronde is dat al triest, maar het wordt pas later in het toernooi echt rampzalig, zoals bijvoorbeeld bij België-Brazilië in 2002 en Nederland-Brazilië in 1998.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:47 schreef zjroentje het volgende:
Knap bagger dat er van die scheidsrechters uit bananenrepublieken bijzitten.
Held? Doe even normaal, zeg. Waarom werd die zuivere goal van Mark Wilmots afgekeurd dan? Dat was toch een blunder van het zuiverste water? Die vent kan niet fluiten, ik hoop dat ze hem na de eerste ronde naar huis sturen...quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:54 schreef Chen het volgende:
Peter Prendergast
Deze gozer gaat de finale fluiten, ik voel het gewoon!Mijn held...
quote:Nieuwe regels kosten Europese toparbiters WK
De Europese toparbiters Kyros Vassaras en Manuel Mejuto Gonzalez ontbreken op het WK. De Griek en Spanjaard zijn het slachtoffer van verscherpte regelgeving van de FIFA.
Vassaras en Mejuto Gonzales voldeden zelf aan de voorwaarden die de FIFA heeft gesteld aan de scheidsrechters. Maar hun beoogde assistenten haalden een onvoldoende bij de fysieke testen. En met de nieuwe reglementen van de FIFA in de hand ging er een streep door het hele arbitrale trio.
Ook Carlos Batres mag op het WK niet fluiten. De arbiter uit Guatemala is onvoldoende hersteld van een knieblessure. De Belgische leidsman Frank De Bleeckere bleek wel op tijd fit.
VI.nl
Hoyzer vervangt hem.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:04 schreef borisz het volgende:
De Santis gaat niet fluiten hij wordt verdacht in het omkoopschandaal
Toch is Hauge normaalgesproken geen slechte scheidsrechter, maar vanavond floot hij inderdaad dramatisch.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:41 schreef Trancelocator het volgende:
Hauge, wat een fout van de natuur zeg!
quote:* Peter Prendergast, de scheidsrechter
uit Jamaica die in 2002 de treffer van
Marc Wilmots tegen Brazilië afkeurde,
zal er niet bij zijn op het WK. De ref
heeft een knieblessure opgelopen en zal
het trainingskamp verlaten. Ook zijn
2 assistenten moeten naar huis. Het is
nog onduidelijk of hij vervangen wordt.
GVD een kut journalist, dan weet je al wel weer hoe hij over Italie zal denken en dus fluitenquote:
Vaak doen ze dat inderdaad. Vandaar mijn tip De Bleeckere.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:18 schreef melker het volgende:
Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat van zodra een land zich plaats voor de kwartfinale op het WK, een scheidsrechter niet meer in actie kan komen op dit WK. Kan iemand dit bevestigen?
Indien dit zo is, dan is de kans dat Poulat of Graham Poll de finale mogen fluiten toch wel al veel kleiner.
Ik heb om die reden De Bleeckere gegokt in de WK poolquote:Op donderdag 8 juni 2006 20:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vaak doen ze dat inderdaad. Vandaar mijn tip De Bleeckere.
nopequote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:56 schreef Steve.Porter het volgende:
geen nederlandse arbiters?
jazeker. Enkel dat buitenspel van het tweede doelpunt van Costa Rica was een beetje slordig. Maargoed, had toch weinig uitgemaakt uiteindelijkquote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:59 schreef borisz het volgende:
[..]
nope
die argentijn floot in ieder geval goed vandaag![]()
Klopt en die Japanner was ook niet slecht, behalve dan een wellicht onterecht afgekeurd doelpunt van Polen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:07 schreef Hankster het volgende:
[..]
jazeker. Enkel dat buitenspel van het tweede doelpunt van Costa Rica was een beetje slordig. Maargoed, had toch weinig uitgemaakt uiteindelijk
Ik zou niet weten welke Nederlander die niet te oud is de kwaliteiten heeft om op het WK te fluiten.quote:
De Nederlandse scheidsrechters zijn van een bedroevend niveau, het is al erg genoeg dat een aantal van hen europese wedstrijden mag fluitenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten welke Nederlander die niet te oud is de kwaliteiten heeft om op het WK te fluiten.
Dat is ook weer wat overdreven, maar op dit moment is er niemand geschikt voor een WK. Alhoewel dat natuurlijk ook geldt voor scheidsrechters uit C-landen die wel aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:21 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
De Nederlandse scheidsrechters zijn van een bedroevend niveau, het is al erg genoeg dat een aantal van hen europese wedstrijden mag fluiten![]()
Dat was de fout van de grens, kon hij nooit zien.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:07 schreef Hankster het volgende:
[..]
jazeker. Enkel dat buitenspel van het tweede doelpunt van Costa Rica was een beetje slordig. Maargoed, had toch weinig uitgemaakt uiteindelijk
De Belgische televisie liet het wel goed zien, het was geen buitenspel. Onterecht afgekeurd dus.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:30 schreef DIGGER het volgende:
Die afgekeurde 'goal' van de Poln heb ik trouwens nog niet goed terug gezien, want dat was volgens mij geen buitenspel.
Helaas heeft de Poolse TV geen rechten dus kan ik het daar niet nakijken, terwijl de rest van de wereld er niet om zal malen natuurlijk.
Maar tot nu toe vind ik zowel de arbitrage als ook de regie (veel camera's, goede standpunten, herhalingen als het kan, geen overdreven hoeveelheid (onnodige) close-ups etc.) van hoog niveau.
quote:Op maandag 12 juni 2006 09:04 schreef pfaf het volgende:
Ik vond Merk niet bijster sterk. Geen kapitale fouten, maar hij floot de wedstrijd wel kapot.
Wat je zegt. Van partijdigheid zou ik niet rap iemand beschuldigen, daarvoor hangt hun eigen positie er teveel van af, van onkunde wel. Hij had de wedstrijd nooit echt in de hand en maakte een paar overhaaste en merkwaardige (quote:Op maandag 12 juni 2006 09:04 schreef pfaf het volgende:
Ik vond Merk niet bijster sterk. Geen kapitale fouten, maar hij floot de wedstrijd wel kapot.
Die bal is nooit in z'n geheel over de doellijn geweest in die fase.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:49 schreef buzzer het volgende:
Tot nu toe vind ik de arbitrage best redelijk.
Alleen een assistent die stond te dromen toen de bal vn Argentinië over de doellijn ging..
best veel geld eigenlijk...quote:"Ik houd er een ontspannen gevoel aan over"
zo 11/06/06 - Frank De Bleeckere mocht zaterdag de eerste topper op de wereldbeker leiden: Argentinië-Ivoorkust. "Ik ben tevreden. Of er een tweede wedstrijd komt, zien we wel", vertelde hij aan sporza.be. "Het was een snelle wedstrijd waarin je als scheidsrechter fysiek in orde moest zijn, om elke fase zo goed mogelijk te beoordelen. We hebben zondag een recuperatietraining gehad en mijn benen voelen al wat beter aan maar toch ben ik nog altijd een beetje moe."
Heeft De Bleeckere kunnen genieten van de wedstrijd? "Eigenlijk wel, ja. Technisch was het soms toch heel mooi en de spelers accepteerden m'n beslissingen."
Hoe kijkt hij terug op de kopbal van Ayala, die achter de lijn zou zijn gegaan? Voor een goed begrip: ook op televisie was niet duidelijk te zien of het om een geldige goal ging.
De Bleeckere: "Ik ben volledig afgegaan op mijn assistent Peter Hermans, die op de lijn stond en het goed kon zien. Hij nam zijn verantwoordelijkheid. "De bal was er niet in", zei hij. Ik ben hem voor 200 procent gevolgd, wij zijn een team. Ik heb achteraf niet meer aan die fase gedacht. Je mag zoiets niet meenemen naar een volgend moment. Of ik er op tv nog naar gekeken heb? Neen, ook niet."
Of er een vervolg komt aan het optreden van De Bleeckere, dat algemeen als "erg goed" werd onthaald, is nog af te wachten. Binnenkort is er een debriefing, maar wanneer precies weet ik nog niet. Wij hebben onszelf alvast niks te verwijten. We zijn gegroeid in de match en zijn er tevreden mee. Ik had een goed gevoel toen ik affloot, dat zeker. Maar we moeten stap voor stap gaan en vooral de voeten op de grond houden. Of er een tweede wedstrijd komt, zien we wel."
De Bleeckere is de eerste Belgische ref in 16 jaar die naar het WK mocht. Voor zijn prestatie krijgt hij 33.000 euro.
quote:Spain's Luis Medina Cantalejo has been chosen as referee for the match between Germany and Poland on 14 June in Dortmund.
Medina Cantalejo, who comes from Tomares (in Seville), will be assisted by his fellow countrymen Victoriano Giraldez Carrasco and Pedro Medina Hernandez. The fourth official will be Khalil Al Ghamdi from Saudi Arabia, while the fifth official will be Fathi Arabati from Jordan.
Nee, vrije trap was nog niet genomen dacht ik. Bal was dus nog niet in het spel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Had ie trouwens ook niet een penalty moeten geven toen hij geel aan Sagnol gaf?
Sja wat wil je, je staat wat te duwen en trekken met Zidane, Zidane krijgt de vrije trap tegen en die Zwitser een kaart. Dan kan je toch alleen maar denken dat die gast emmenthaler in z'n ogen heeft?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:11 schreef placebeau het volgende:
Eigenlijk was het best grappig dat sommige spelers er nog om konden lachen.
Ja, juist, die snap ik nog steeds niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:35 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Sja wat wil je, je staat wat te duwen en trekken met Zidane, Zidane krijgt de vrije trap tegen en die Zwitser een kaart. Dan kan je toch alleen maar denken dat die gast emmenthaler in z'n ogen heeft?
Nee.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:06 schreef Keano het volgende:
Is er al bekend wie Nederland gaat fluiten vrijdag?
\ik hoop het, belachelijk die rode kaart en strafschop. en ook die kneus die de hele tijd voor buitenspel vlagdequote:Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die joker van Oekraine - Spanje zien we ook niet meer terug dit WK lijkt me
gebeurt toch wel vaker dat een speler een gele kaart krijgt voor een overtreding die hij daarvoor maakte, maar omdat de scheids het voordeel gaf, het spel niet werd onderbroken ?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:35 schreef DIGGER het volgende:
Sja wat wil je, je staat wat te duwen en trekken met Zidane, Zidane krijgt de vrije trap tegen en die Zwitser een kaart. Dan kan je toch alleen maar denken dat die gast emmenthaler in z'n ogen heeft?
Tuurlijk wel. Hij heeft naar de normen van Blatter prima werk geleverd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die joker van Oekraine - Spanje zien we ook niet meer terug dit WK lijkt me
zal ook wel een hoogvlieger zijnquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:35 schreef borisz het volgende:
Match 22
Netherlands-Côte d'Ivoire
16.06.2006
STUTTGART
Group C
Referee: RUIZ Oscar (COL)
Assistant Referee 1: TAMAYO Fernando (ECU)
Assistant Referee 2: NAVIA Jose (COL)
Fourth Official: RODRIGUEZ Marco (MEX)
Fifth Official: CAMARGO Jose Luis (MEX)
Inmiddels dus wel:quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:06 schreef Keano het volgende:
Is er al bekend wie Nederland gaat fluiten vrijdag?
Precies, ik vind de reacties dat alles zo slecht zou zijn zwaar overdreven.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:07 schreef DIGGER het volgende:
Na die Braziliaan van gisteren de 2e dramatische ref, deze Ivanov (en die bij Japan - Australie was ook al niet al te best)
Vond hem gisteren goed, terecht dat ie Allback geel gaf ook.quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:57 schreef DIGGER het volgende:
Of Lubos Michel.
Vijfde official..quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:43 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Inmiddels dus wel:
Match 22
Netherlands-Côte d'Ivoire
16.06.2006
STUTTGART
Group C
Referee: RUIZ Oscar (COL)
Assistant Referee 1: TAMAYO Fernando (ECU)
Assistant Referee 2: NAVIA Jose (COL)
Fourth Official: RODRIGUEZ Marco (MEX)
Fifth Official: CAMARGO Jose Luis (MEX)![]()
Ja, erg pietluttig.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:56 schreef zjroentje het volgende:
De Bleeckere was erg, erg matig zojuist.
Fluiten doet 'ie ook prima.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:06 schreef borisz het volgende:
merk moet weer zijn clienten gaan boren ofzo, hijs tandarts
Vooruitziende blik,quote:Op maandag 19 juni 2006 22:09 schreef Heero87 het volgende:
Spanje zal dadelijk wel een duwtje in de rug krijgen.
Late reactie, maar ik ergerde me ook rood, wit en blauw aan de beste man.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:56 schreef zjroentje het volgende:
De Bleeckere was erg, erg matig zojuist.
Want? Er was niks mis met de Spaanse goals en die pingel was gewoon een duidelijke pingel.quote:
Zeg of insinueer ik ergens dat dat niet zo was danquote:Op dinsdag 20 juni 2006 07:40 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Want? Er was niks mis met de Spaanse goals en die pingel was gewoon een duidelijke pingel.
Vond dit probleem bij Merk echt irritant worden op een gegeven moment. De spelers hoefden nog maar naar elkaar te kijken of er werd alweer gefloten. Tis verdulle geen basketbal!quote:Op zondag 18 juni 2006 16:15 schreef mamapan het volgende:
Er wordt veel te veel en te vroeg gefloten, waardoor de snelheid uit het spel gehaald wordt en mijn kijkplezier een stuk minder wordt.
Eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zeg of insinueer ik ergens dat dat niet zo was dan.
baal jij ook zo dat Roelof gewoon thuis zitquote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:27 schreef Chadi het volgende:
een groot toernooi waar de beste scheids ontbreekt
Bij Kro - Jap ook ja? Daar vond ik hem toch minder.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:38 schreef Heero87 het volgende:
Daarnet Togo toch een duidelijke penalty onthouden.
En De Bleeckere is niet bepaald mijn vriend, maar zijn prestaties in Argentinië - Ivoorkust en Kroatië - Japan vond ik toch zeer overtuigend.
Ik moet toegeven dat ik de wedstrijd niet met volle aandacht heb gevolgd (wat voor een wedstrijd was het ookquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Bij Kro - Jap ook ja? Daar vond ik hem toch minder.
Brazilië, Kroatië of Australië zijn de mogelijke tegenstanders van Italië in de volgende ronde.quote:Op woensdag 21 juni 2006 07:53 schreef DIGGER het volgende:
Waarom krijgt Italie nu weer een Mexicaanse ref, terwijl dat mogelijk een tegenstander is in de volgende ronde?
quote:TheFA.com: How do you feel about being asked to look at incidents in the game again via video evidence?
Graham Poll: I have rescinded decisions of my own volition. Sometimes you have a gut feeling. I have too accept that I am not right every time. But the decision should be purely be down to the referees, who are honest and have integrity. I do not feel it is right to put referees under pressure to change their minds by independent review panels.
quote:90 min: Another red card! But... Graham Poll, who is a stupid bastard, is not getting the final, we can tell you that for nothing. After fouling Kennedy, Simunic is booked for a second time. He walks... then comes back when he realises Poll isn't going to show red. Ho ho hoh dear.
FULL TIME: Croatia 2 - 2 Australia Ha ha ha, Graham Poll is a complete clown. After a scramble in the box, Viduka sets about forcing the ball home for Australia... but Poll blows up for full time, Clive Thomas style, with the ball about to cross the line. He disallows the goal - not that it matters - but then he decides to book Simunic for a third time - and sends him off. He then blows up for full time AGAIN... before driving off the pitch in a car with square wheels.
Honk! Honk! The doors have just fallen off Poll's car, and there are jets of steam coming out of the engine. Let's hope nobody agrees to smell his funny flower!
Dat op zich gebeurt wel vaker hoor. Staat zelfs in de regels.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:50 schreef Steeven het volgende:
HIJ GEEFT ROOD NA HET EINDSIGNAAL MIJN GOD!
quote:Defrock these pernickety refs
Crazy interventions by infuriating officials spoil the flow of the game and make players nervous.
Something needs to be done about incompetent referees. Seriously, a rebuke from some bureaucrat is nowhere near severe enough for an infuriating official such as Markus Merk, who today deformed a potentially beautiful Group D clash between Ghana and USA. But of course, Merk won't even be rebuked: his pernickety, at times perverse performance will in fact be praised by Fifa blazers. Which is outrageous because if the German dentist took the same approach to his first trade as he does to his refereeing, then his hometown would be teeming with gummy youths who had their teeth wrenched out during dinner for getting food on them.
Merk, who drew the ire of Australian players in his previous match at this tournament by allegedly jeering them over their defeat to Brazil, today booked Michael Essien in the first few minutes for a tackle that was about as dangerous as Bob the Builder. Moments later, he cautioned Eddie Lewis for not spontaneously amputating his hand, which was the only way he could have prevented the ball making contact with it after it was smashed straight at him. Two minutes into time added on for fussiness, Merk awarded Ghana a penalty after Oguchi Onyewu refused to step aside to allow Razak Pimpong to control the ball and score. It was an absurd decision, one that could only have been made by a referee whose vision is warped by a determination to be centre-stage.
The upshot was the players became nervous and uncertain, knowing that at any moment they could be penalised for running too fast or kicking the ball with excessive force. John Pantsil dared to try something special in the 58th minute, but instead of admiring the defender's acrobatic overhead kick, Merk punished him for raising his feet too high.
Watching a match with Merk in charge - or, for that matter, one run by equally annoying Englishman Graham Poll - is like going to the cinema and finding yourself sat behind a gigantic fool who spends the film guffawing inappropriately and farting most pungently. But at least the theatre-owners don't invite that offender back and pay for him to have the most prominent seat in the house. Fifa, on the other hand, are no doubt planning to unleash Merk and Poll several more times throughout this World Cup, possibly even in the final.
So what can be done? I was going to propose hacking into Fifa's website and scrawling a new law into the game's statutes whereby a ref has to remove an item of clothing each time he blows his whistle in a match. That might make them think twice before intervening. Then I thought twice, and suddenly wasn't so convinced that these attention-seekers would construe that as a deterrent. Anyone got any brighter ideas?
En die bijdrage was al voor de KRO-AUS wedstrijd gepostquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://blogs.guardian.co.(...)pernickety_refs.html :
[..]
Wel een origineel WK record voor Simunic, 3 keer geel in 1 matchquote:
voor de mensen die het voetballen niet zo heel erg intensief volgen....quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat heeft die vent gesnoven zeg![]()
Hij geeft nu die rode kaart
![]()
quote:
Nee dat is mee rjouw favoriet.. ik had meer een kale italiaan in gedachte die niet meer mag fluiten omdat ze hem te oud vinden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:27 schreef Bjoro het volgende:
[..]
baal jij ook zo dat Roelof gewoon thuis zit![]()
Dat mag zo zijn, maar floot hij niet ná die (geel-geel-geel-) rode kaart nóg een keer af?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:39 schreef Bjoro het volgende:
[..]
voor de mensen die het voetballen niet zo heel erg intensief volgen....
je kunt tot ongeveer een half uur NA het eindsignaal nog een kaart (zowel geel als rood) ontvangen.
Ik denk dat die Kroaat gewoon nog wat kwetsends heeft geroepen na afloop, dat hij daar geel voor kreeg (in de ogen van de scheids zijn 2e) en dus rood !
Blijft natuurlijk heel raar dat hij er 3 gele kaarten voor nodig had om iemand eruit te sturen !
quote:De Bleeckere krijgt achtste finale - Voetbalkrant.com
Frank De Bleeckere, samen met zijn assistenten de enige Belgische vertegenwoordiger op het WK, doet het uitstekend. Hij ziet zijn goeie prestaties nu ook bekroond met de partij tussen Engeland en Ecuador.
Frank De Bleeckere fluit uitstekend op zijn eerste Wereldbeker. Dat is ook de Fifa niet ontgaan. De Bleeckere fluit zondag om 17 uur immers de achtste finale tussen Engeland en Ecuador.
Eerder dit WK floot de Belgische ref al Argentinië-Ivoorkust en Japan-Kroatië. Na beide wedstrijden kregen zowel De Bleeckere als zijn twee assistenten positieve commentaren. Normaal floot hij ook Italië-Tsjechië, maar dat ging niet door na een administratieve blunder van de Fifa.
Dat weet ik, ik doelde dan ook op het feit dat hij hem dan pas rood gaf na de 3de gele ...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:39 schreef Bjoro het volgende:
[..]
voor de mensen die het voetballen niet zo heel erg intensief volgen....
je kunt tot ongeveer een half uur NA het eindsignaal nog een kaart (zowel geel als rood) ontvangen.
Ik denk dat die Kroaat gewoon nog wat kwetsends heeft geroepen na afloop, dat hij daar geel voor kreeg (in de ogen van de scheids zijn 2e) en dus rood !
Blijft natuurlijk heel raar dat hij er 3 gele kaarten voor nodig had om iemand eruit te sturen !
quote:Ivanov fluit Portugal - Nederland
MUNCHEN - Valentin Ivanov fluit zondagavond in Neurenberg het duel in de achtste finales van het WK voetbal tussen Portugal en Nederland. De Rus, die op 4 juli 45 jaar wordt, leidde op het WK in Duitsland al de duels Frankrijk - Zwitserland (0-0) en Ecuador - Duitsland (0-3).
In de wedstrijd tussen de Fransen en de Zwitsers deelde Ivanov acht gele kaarten uit.
Tja, alleen maakte hij bij de wedstrijd Frankrijk - Zwitserland een verwarde indruk. Maar dat hoeft niet perse een nadeel te zijn voor Oranje. We zien het wel.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Gezien z'n competition record hoeft Oranje niet echt bang te zijn voor Ivanov!
Een reminder voor iedereen:quote:
Dit is echt drama net bij die wedstrijd van tunesie ook. Jemig wat een niveau.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:49 schreef Zyggie het volgende:
Ik vraag me af of het niveau van de scheidsrechters de volgende rondes stukken omhoog gaat, anders wordt het nog erger dan 4 jaar geleden.
Weet ik, maar niet na 3x geelquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:34 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat op zich gebeurt wel vaker hoor. Staat zelfs in de regels.
Damn right!quote:
Die Uruguayaan van Italie - VSquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:18 schreef methodmich het volgende:
Wie tippen jullie na de eerste ronde voor de finale?
Ik ga voor die Elizondo uit Argentinië (als die uitgeschakeld worden) of De Bleeckere.
Dan kan Merk de finale ook wel op zijn buik schrijvenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:08 schreef tong80 het volgende:
Ivanov niet want die fluit Nederland morgen en je mag niet twee keer hetzelfde land fluiten.
Ik heb die wedstrijd niet gezien, maar was het erger dan bij Australië - Kroatië?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:29 schreef placebeau het volgende:
Dat die gast nog een match krijgt. Frankrijk Zwitserland was toch wel een van de dieptepunten qua arbitrage dit WK.
Er was daar in ieder geval ook 1 hele rare situatie:quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb die wedstrijd niet gezien, maar was het erger dan bij Australië - Kroatië?![]()
Ha ja, die is ook goed bezig. Gisteren ook. Waarom staat die man niet in de OP??quote:
Heeeele rare opvatting van "voordeel"quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Er was daar in ieder geval ook 1 hele rare situatie:
Een speler van Frankrijk wordt onderuit gehaald en de bal komt terecht bij de tegenstander. Er wordt niet gefloten, dus er is geen overtreding begaan. De tegenstander speelt de bal wat rond en er gaan twee minuten ofzo voorbij. Dan komt het spel op een gegeven moment stil te liggen en trekt de scheidsrechter alsnog een gele kaart voor die overtreding waar niet voor werd gefloten.
Het valt mij sowieso op bij dit soort eindtoernooien. Dat er zo raar wordt gefloten ligt ws. aan de FIFA die de regels op een hele rare manier willen zien worden uitgevoerd. Scheidsen weten ook dat er veeel kritischer naar hen wordt gekeken. Die bal, voortkomend uit een sponsorcontract, is ook weer niet helemaal 100% enz enz. Die voetballers zijn heel 't jaar bezig op een bepaalde manier en op zo'n toernooi wordt het ineens weer helemaal omgegooid, waarom ?!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:31 schreef DrDentz het volgende:
waar hebben ze die scheidsrechters voor dit WK vandaan gehaald man.. 3x geel komt zelfs bij de Gelderse onderbond niet voor
Hoe ie met een Sardonische glimlach rood gafquote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:07 schreef Zyggie het volgende:
Duitsland - Zweden en weer een rare scheids.![]()
Wat is er met deze vent gebeurd? In het Officieele programma boekje staat dat hij gewoon fluitquote:
geblessseerd uitgevallen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:38 schreef Chen het volgende:
[..]
Wat is er met deze vent gebeurd? In het Officieele programma boekje staat dat hij gewoon fluit
Knieblessure geloof ik. Afgehaakt dus.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:38 schreef Chen het volgende:
[..]
Wat is er met deze vent gebeurd? In het Officieele programma boekje staat dat hij gewoon fluit
Ja die mag vanavond uit 11 man kiezen!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:46 schreef Ayaxola het volgende:
Wat een debiel die van net. Beetje een kaart geven nadat die Duitser er om vraagt, en dan ook nog met zo'n smerige kutglimlach op z'n bek![]()
Viezerik inderdaad.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:46 schreef Ayaxola het volgende:
Wat een debiel die van net. Beetje een kaart geven nadat die Duitser er om vraagt, en dan ook nog met zo'n smerige kutglimlach op z'n bek![]()
Ik ben persoonlijk z'n been gaan breken.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:38 schreef Chen het volgende:
[..]
Dat schouderklopje van Podolski na die rode kaart was nog het meest misselijkmakendquote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:46 schreef Ayaxola het volgende:
Ik denk dat je die van Argentinie bedoelt, maar daar was ie gewoon te ver weg. Op zo'n moment moet ie op de grensrechter vertrouwen, en die had zijn vlag omhoog.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:29 schreef DrDentz het volgende:
valt mee.. hij probeerde alleen de wedstrijd zo lang mogelijk te rekken [goals afkeuren etc] om de eventuele tegenstander van Duitsland maximaal uit te putten
GVDquote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:40 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Knieblessure geloof ik. Afgehaakt dus.
We weten nou hoe hij eruit ziet als hij klaarkomt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:46 schreef Ayaxola het volgende:
Ja gadverdamme, ik wist niet wat ik zagquote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:46 schreef Ayaxola het volgende:
Die was wel erg ja. Die arme Lucic.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe ie met een Sardonische glimlach rood gaf
Met 3 gele kaarten is het een hele goede scheids iddquote:Op zaterdag 1 april 2006 16:23 schreef Messenga het volgende:
Lubos Michel en Graham Poll zijn echte topscheidsrechters
Die rode kaart van Boulahrouz was niet terecht ofzo.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:04 schreef Vogel87 het volgende:
Het is jammer dat het voetbal steeds meer verziekt wordt door scheidsrechters, die constant foute beslissingen nemen en opzichtig theaterspel niet doorzien. De rode kaart voor Boulahrouz tegen Figo is daar weer een goed voorbeeld van. Je ziet het veel dit WK; wedstrijden worden vaak sterk beïnvloed door de scheidsrechter.
Om mijn vooruitziende blik maar even te quoten.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:13 schreef _Acid_ het volgende:
Mejuto Gonzalez en Ivanov de 2 rampen van de komende zomer!
Die had al dieprood moeten krijgen voor zijn eerste overtreding. Dat is de enige fout die je Ivanov echt kunt verwijten. Trekt hij daar rood loopt het misschien niet uit de hand.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:11 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Die rode kaart van Boulahrouz was niet terecht ofzo.![]()
Belg hè ?quote:Op maandag 26 juni 2006 03:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die had al dieprood moeten krijgen voor zijn eerste overtreding. Dat is de enige fout die je Ivanov echt kunt verwijten. Trekt hij daar rood loopt het misschien niet uit de hand.
quote:
Ja dat vermoeden had ik al helaas. Jammer.quote:Op maandag 26 juni 2006 04:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
goed, een uitschakeling op penalty's tegen Duitsland had nog mooier geweest, maar ik heb genoten vanavond ...![]()
![]()
Wie was Graham Poll ook al weer?quote:
Mwah.quote:Op maandag 26 juni 2006 03:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die had al dieprood moeten krijgen voor zijn eerste overtreding. Dat is de enige fout die je Ivanov echt kunt verwijten. Trekt hij daar rood loopt het misschien niet uit de hand.
Daar ben ik het wel mee eens. Na de charge van Boulahrouz op Cristiano Ronaldo was de toon gezet. Eerlijk is eerlijk, die actie had wel degelijk al met rood moeten worden bestraft. De Portugezen namen het recht maar in eigen handen nadat Ivanov daar slechts geel voor had getrokken. Ze zullen in de rust toch ook met de toestand van Ronaldo geconfronteerd zijn. Zo leuk als wij dat vonden om hem te zien lijden, zo goed heeft het bij hen gewerkt als een rode lap op een stier.quote:Op maandag 26 juni 2006 03:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daar ging het al helemaal mis. Ik dacht dat het niet erger kon. Verkeerd gedacht...quote:Op maandag 26 juni 2006 08:23 schreef placebeau het volgende:
Het was eigenlijk sowieso schandalig dat die Ivanov nog een wedstrijd mocht fluiten. De wedstrijd Frankrijk-Zwitserland, waar hij ook de absolute hoofdrol opeiste, was al zo'n drama.
Het gaat idd niet echt om specifieke puntjes, de scheids had de wedstrijd gewoon niet in de hand, hij wist niet waar hij moest lopen, en de spelers profiteren daarvan.
Wij kennen het gevoel: wij hebben dat iedere keer als Belgisch samen met voetbal in één zin wordt gebruiktquote:Op maandag 26 juni 2006 04:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
![]()
goed, een uitschakeling op penalty's tegen Duitsland had nog mooier geweest, maar ik heb genoten vanavond ...![]()
![]()
maar ook in andere opzichten...Argentinie-Mexico bijvoorbeeld, vlak voortijd wordt er ten onrechte buitenspel afgefloten voor (ik dacht Messi), die had de bal breed gelegd waardoor een ander voor open goal had kunnen scoren...was de verlenging niet nodig geweest, hadden de argentijnen niet onnodig veel energie verspeeld op hun weg naar de titel.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:06 schreef watchers het volgende:
Zolang de Fifa echter vertikt de scheidsrechters meer hulpmiddelen te geven -een tweede scheidsrechter zoals bij hockey, een videoscheidsrechter zoals bij rugby, of gewoon hulpmiddelen voor het vaststellen van buitenspel of een doelpunt- zal het alleen nog maar erger worden.
Maar ja, met die hulpmiddelen wordt wedstrijden die gewenste kant op manipuleren natuurlijk ook weer een stukje moeilijker
quote:Op maandag 26 juni 2006 19:05 schreef AirRaid het volgende:
en dan vonden ze de nederlandse scheidsrechters niet goed genoeg
Zeker. Het blijft bijzonder vervelend dat dat soort zaken maar kunnen blijven voortbestaan. Heb je nog van die figuren die hulpmiddelen niet goed vinden omdat scheidsrechtersfouten zo charmant zouden zijn. Ja, net zo charmant als een bal die drie keer in een wedstrijd spontaan leegloopt of een doel waarvan de lat een paar keer omlaag valt. Tenslotte: als iemand het zo leuk vindt dat toevalligheden van buitenaf een rol spelen bij de uitslag, zal die dat ook wel allemaal erg kunnen waarderenquote:Op maandag 26 juni 2006 16:57 schreef Bjoro het volgende:
maar ook in andere opzichten...Argentinie-Mexico bijvoorbeeld, vlak voortijd wordt er ten onrechte buitenspel afgefloten voor (ik dacht Messi), die had de bal breed gelegd waardoor een ander voor open goal had kunnen scoren...was de verlenging niet nodig geweest, hadden de argentijnen niet onnodig veel energie verspeeld op hun weg naar de titel.
Kunnen geven is wat anders dan ook doen. Als je wilt kun je wel voldoende aan kaarten geven om na afloop niemand meer op het veld te hebben staan. Alleen weten goede scheidsrechters wel beter.quote:En over gisteren, als je alle overtredingen bekijkt, waren het bijna allemaal overtredingen waarvoor je een gele kaart had kunnen geven.
Geen idee, maar vreemd was het wel.quote:Wat mij alleen verbaasd.....die gele kaart voor Figo...waar kreeg hij die voor ?
Want als je zijn kopstoot wilt bestraffen kan dat namelijk alleen met rood....lijkt mij !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |