Die bal is nooit in z'n geheel over de doellijn geweest in die fase.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:49 schreef buzzer het volgende:
Tot nu toe vind ik de arbitrage best redelijk.
Alleen een assistent die stond te dromen toen de bal vn Argentinië over de doellijn ging..
best veel geld eigenlijk...quote:"Ik houd er een ontspannen gevoel aan over"
zo 11/06/06 - Frank De Bleeckere mocht zaterdag de eerste topper op de wereldbeker leiden: Argentinië-Ivoorkust. "Ik ben tevreden. Of er een tweede wedstrijd komt, zien we wel", vertelde hij aan sporza.be. "Het was een snelle wedstrijd waarin je als scheidsrechter fysiek in orde moest zijn, om elke fase zo goed mogelijk te beoordelen. We hebben zondag een recuperatietraining gehad en mijn benen voelen al wat beter aan maar toch ben ik nog altijd een beetje moe."
Heeft De Bleeckere kunnen genieten van de wedstrijd? "Eigenlijk wel, ja. Technisch was het soms toch heel mooi en de spelers accepteerden m'n beslissingen."
Hoe kijkt hij terug op de kopbal van Ayala, die achter de lijn zou zijn gegaan? Voor een goed begrip: ook op televisie was niet duidelijk te zien of het om een geldige goal ging.
De Bleeckere: "Ik ben volledig afgegaan op mijn assistent Peter Hermans, die op de lijn stond en het goed kon zien. Hij nam zijn verantwoordelijkheid. "De bal was er niet in", zei hij. Ik ben hem voor 200 procent gevolgd, wij zijn een team. Ik heb achteraf niet meer aan die fase gedacht. Je mag zoiets niet meenemen naar een volgend moment. Of ik er op tv nog naar gekeken heb? Neen, ook niet."
Of er een vervolg komt aan het optreden van De Bleeckere, dat algemeen als "erg goed" werd onthaald, is nog af te wachten. Binnenkort is er een debriefing, maar wanneer precies weet ik nog niet. Wij hebben onszelf alvast niks te verwijten. We zijn gegroeid in de match en zijn er tevreden mee. Ik had een goed gevoel toen ik affloot, dat zeker. Maar we moeten stap voor stap gaan en vooral de voeten op de grond houden. Of er een tweede wedstrijd komt, zien we wel."
De Bleeckere is de eerste Belgische ref in 16 jaar die naar het WK mocht. Voor zijn prestatie krijgt hij 33.000 euro.
quote:Spain's Luis Medina Cantalejo has been chosen as referee for the match between Germany and Poland on 14 June in Dortmund.
Medina Cantalejo, who comes from Tomares (in Seville), will be assisted by his fellow countrymen Victoriano Giraldez Carrasco and Pedro Medina Hernandez. The fourth official will be Khalil Al Ghamdi from Saudi Arabia, while the fifth official will be Fathi Arabati from Jordan.
Nee, vrije trap was nog niet genomen dacht ik. Bal was dus nog niet in het spel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Had ie trouwens ook niet een penalty moeten geven toen hij geel aan Sagnol gaf?
Sja wat wil je, je staat wat te duwen en trekken met Zidane, Zidane krijgt de vrije trap tegen en die Zwitser een kaart. Dan kan je toch alleen maar denken dat die gast emmenthaler in z'n ogen heeft?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:11 schreef placebeau het volgende:
Eigenlijk was het best grappig dat sommige spelers er nog om konden lachen.
Ja, juist, die snap ik nog steeds niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:35 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Sja wat wil je, je staat wat te duwen en trekken met Zidane, Zidane krijgt de vrije trap tegen en die Zwitser een kaart. Dan kan je toch alleen maar denken dat die gast emmenthaler in z'n ogen heeft?
Nee.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:06 schreef Keano het volgende:
Is er al bekend wie Nederland gaat fluiten vrijdag?
\ik hoop het, belachelijk die rode kaart en strafschop. en ook die kneus die de hele tijd voor buitenspel vlagdequote:Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die joker van Oekraine - Spanje zien we ook niet meer terug dit WK lijkt me
gebeurt toch wel vaker dat een speler een gele kaart krijgt voor een overtreding die hij daarvoor maakte, maar omdat de scheids het voordeel gaf, het spel niet werd onderbroken ?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:35 schreef DIGGER het volgende:
Sja wat wil je, je staat wat te duwen en trekken met Zidane, Zidane krijgt de vrije trap tegen en die Zwitser een kaart. Dan kan je toch alleen maar denken dat die gast emmenthaler in z'n ogen heeft?
Tuurlijk wel. Hij heeft naar de normen van Blatter prima werk geleverd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die joker van Oekraine - Spanje zien we ook niet meer terug dit WK lijkt me
zal ook wel een hoogvlieger zijnquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:35 schreef borisz het volgende:
Match 22
Netherlands-Côte d'Ivoire
16.06.2006
STUTTGART
Group C
Referee: RUIZ Oscar (COL)
Assistant Referee 1: TAMAYO Fernando (ECU)
Assistant Referee 2: NAVIA Jose (COL)
Fourth Official: RODRIGUEZ Marco (MEX)
Fifth Official: CAMARGO Jose Luis (MEX)
Inmiddels dus wel:quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:06 schreef Keano het volgende:
Is er al bekend wie Nederland gaat fluiten vrijdag?
Precies, ik vind de reacties dat alles zo slecht zou zijn zwaar overdreven.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:07 schreef DIGGER het volgende:
Na die Braziliaan van gisteren de 2e dramatische ref, deze Ivanov (en die bij Japan - Australie was ook al niet al te best)
Vond hem gisteren goed, terecht dat ie Allback geel gaf ook.quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:57 schreef DIGGER het volgende:
Of Lubos Michel.
Vijfde official..quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:43 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Inmiddels dus wel:
Match 22
Netherlands-Côte d'Ivoire
16.06.2006
STUTTGART
Group C
Referee: RUIZ Oscar (COL)
Assistant Referee 1: TAMAYO Fernando (ECU)
Assistant Referee 2: NAVIA Jose (COL)
Fourth Official: RODRIGUEZ Marco (MEX)
Fifth Official: CAMARGO Jose Luis (MEX)![]()
Ja, erg pietluttig.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:56 schreef zjroentje het volgende:
De Bleeckere was erg, erg matig zojuist.
Fluiten doet 'ie ook prima.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:06 schreef borisz het volgende:
merk moet weer zijn clienten gaan boren ofzo, hijs tandarts
Vooruitziende blik,quote:Op maandag 19 juni 2006 22:09 schreef Heero87 het volgende:
Spanje zal dadelijk wel een duwtje in de rug krijgen.
Late reactie, maar ik ergerde me ook rood, wit en blauw aan de beste man.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:56 schreef zjroentje het volgende:
De Bleeckere was erg, erg matig zojuist.
Want? Er was niks mis met de Spaanse goals en die pingel was gewoon een duidelijke pingel.quote:
Zeg of insinueer ik ergens dat dat niet zo was danquote:Op dinsdag 20 juni 2006 07:40 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Want? Er was niks mis met de Spaanse goals en die pingel was gewoon een duidelijke pingel.
Vond dit probleem bij Merk echt irritant worden op een gegeven moment. De spelers hoefden nog maar naar elkaar te kijken of er werd alweer gefloten. Tis verdulle geen basketbal!quote:Op zondag 18 juni 2006 16:15 schreef mamapan het volgende:
Er wordt veel te veel en te vroeg gefloten, waardoor de snelheid uit het spel gehaald wordt en mijn kijkplezier een stuk minder wordt.
Eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zeg of insinueer ik ergens dat dat niet zo was dan.
baal jij ook zo dat Roelof gewoon thuis zitquote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:27 schreef Chadi het volgende:
een groot toernooi waar de beste scheids ontbreekt
Bij Kro - Jap ook ja? Daar vond ik hem toch minder.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:38 schreef Heero87 het volgende:
Daarnet Togo toch een duidelijke penalty onthouden.
En De Bleeckere is niet bepaald mijn vriend, maar zijn prestaties in Argentinië - Ivoorkust en Kroatië - Japan vond ik toch zeer overtuigend.
Ik moet toegeven dat ik de wedstrijd niet met volle aandacht heb gevolgd (wat voor een wedstrijd was het ookquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Bij Kro - Jap ook ja? Daar vond ik hem toch minder.
Brazilië, Kroatië of Australië zijn de mogelijke tegenstanders van Italië in de volgende ronde.quote:Op woensdag 21 juni 2006 07:53 schreef DIGGER het volgende:
Waarom krijgt Italie nu weer een Mexicaanse ref, terwijl dat mogelijk een tegenstander is in de volgende ronde?
quote:TheFA.com: How do you feel about being asked to look at incidents in the game again via video evidence?
Graham Poll: I have rescinded decisions of my own volition. Sometimes you have a gut feeling. I have too accept that I am not right every time. But the decision should be purely be down to the referees, who are honest and have integrity. I do not feel it is right to put referees under pressure to change their minds by independent review panels.
quote:90 min: Another red card! But... Graham Poll, who is a stupid bastard, is not getting the final, we can tell you that for nothing. After fouling Kennedy, Simunic is booked for a second time. He walks... then comes back when he realises Poll isn't going to show red. Ho ho hoh dear.
FULL TIME: Croatia 2 - 2 Australia Ha ha ha, Graham Poll is a complete clown. After a scramble in the box, Viduka sets about forcing the ball home for Australia... but Poll blows up for full time, Clive Thomas style, with the ball about to cross the line. He disallows the goal - not that it matters - but then he decides to book Simunic for a third time - and sends him off. He then blows up for full time AGAIN... before driving off the pitch in a car with square wheels.
Honk! Honk! The doors have just fallen off Poll's car, and there are jets of steam coming out of the engine. Let's hope nobody agrees to smell his funny flower!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |