Nee, de Belgen, hebben goed gefloten, al zeg ik het zelf.
Een paar gecontesteerde fases waar uit de herhaling bleek dat ze gelijk hadden.
edit: Dit dacht hij er zelf van:
quote:
"Ik houd er een ontspannen gevoel aan over"
zo 11/06/06 - Frank De Bleeckere mocht zaterdag de eerste topper op de wereldbeker leiden: Argentiniė-Ivoorkust. "Ik ben tevreden. Of er een tweede wedstrijd komt, zien we wel", vertelde hij aan sporza.be. "Het was een snelle wedstrijd waarin je als scheidsrechter fysiek in orde moest zijn, om elke fase zo goed mogelijk te beoordelen. We hebben zondag een recuperatietraining gehad en mijn benen voelen al wat beter aan maar toch ben ik nog altijd een beetje moe."
Heeft De Bleeckere kunnen genieten van de wedstrijd? "Eigenlijk wel, ja. Technisch was het soms toch heel mooi en de spelers accepteerden m'n beslissingen."
Hoe kijkt hij terug op de kopbal van Ayala, die achter de lijn zou zijn gegaan? Voor een goed begrip: ook op televisie was niet duidelijk te zien of het om een geldige goal ging.
De Bleeckere: "Ik ben volledig afgegaan op mijn assistent Peter Hermans, die op de lijn stond en het goed kon zien. Hij nam zijn verantwoordelijkheid. "De bal was er niet in", zei hij. Ik ben hem voor 200 procent gevolgd, wij zijn een team. Ik heb achteraf niet meer aan die fase gedacht. Je mag zoiets niet meenemen naar een volgend moment. Of ik er op tv nog naar gekeken heb? Neen, ook niet."
Of er een vervolg komt aan het optreden van De Bleeckere, dat algemeen als "erg goed" werd onthaald, is nog af te wachten. Binnenkort is er een debriefing, maar wanneer precies weet ik nog niet. Wij hebben onszelf alvast niks te verwijten. We zijn gegroeid in de match en zijn er tevreden mee. Ik had een goed gevoel toen ik affloot, dat zeker. Maar we moeten stap voor stap gaan en vooral de voeten op de grond houden. Of er een tweede wedstrijd komt, zien we wel."
De Bleeckere is de eerste Belgische ref in 16 jaar die naar het WK mocht. Voor zijn prestatie krijgt hij 33.000 euro.
best veel geld eigenlijk...
[ Bericht 87% gewijzigd door Beregd op 12-06-2006 12:26:43 ]