Bij mijn dealer staan de;quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Staat die nieuwe Saabaru al bij de dealer? Want ik zag me van de week toch een lelijke Saab daar staan En lelijke auto's zijn nu niks voor Saab dacht ik zo...
Hehe, laten wij thuis dit weekend nou gaan switchen van Subaru naar Saab ...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Staat die nieuwe Saabaru al bij de dealer? Want ik zag me van de week toch een lelijke Saab daar staan En lelijke auto's zijn nu niks voor Saab dacht ik zo...
Hele verbetering Wat voor Saab??quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:01 schreef SNArky het volgende:
[..]
Hehe, laten wij thuis dit weekend nou gaan switchen van Subaru naar Saab ...
hier ook een Saab NG900 (coupe) bezitter! zelfde probleem gehad met de aircopomp, wel gratis verholpen...had nog Bovag garantie! Ik heb de 2.0 turbo, een van de laatste geproduceerd in 1998 voor de 9-3. Hij rijd echt perfect...echte kilometer verslinder!quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:01 schreef Spyronius het volgende:
Ik heb zelf een saab ng900 2.3L, heerlijke auto. Al is het niet een auto zonder problemen helaas. Airco pomp die het aan het begeven is. Dit komt waarschijnlijk overigens door een vastgelopen poelie aan het blok, waardoor de pomp een flinke tik heeft gekregen.
Maar qua rijen is het een heerlijke auto. Zelfs met 180 over de autobahn rijdt het zeer comfortabel.
Maar die saab 99 turbo is echt
Boeie. Zo'n saab kun je daarom nog eens 2ehands kopen zonder al te veel risico te lopen dat het een afgeragde bak is. Het valt me trouwens op dat er nauwelijks een 900 te krijgen is met minder als 250dkm op de teller.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:17 schreef funkmaster het volgende:
hoe denken jullie trouwens over het commentaar dat een Saab een "ouwe lullenbak is"??
ik krijg dit nogal regelmatig te horen...
ben nu zelf 19, maar rijd toch liever mijn saab dan zo'n pauper civic...mee eens?
mijne heeft momenteel 148.000 gelopen! uitzonderlijk laag eigelijk inderdaadquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:34 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Boeie. Zo'n saab kun je daarom nog eens 2ehands kopen zonder al te veel risico te lopen dat het een afgeragde bak is. Het valt me trouwens op dat er nauwelijks een 900 te krijgen is met minder als 250dkm op de teller.
Ik had het eigenlijk vooral over het type voor die van jou.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:37 schreef funkmaster het volgende:
[..]
mijne heeft momenteel 148.000 gelopen! uitzonderlijk laag eigelijk inderdaad
de classic 900?? die vind je juist nog welles met lagere km-standen omdat die wel als klassieker cq. hobbyauto wordt gezien, maar daar is idd ook het meerendeel al 2x de klok rond...quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:45 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk vooral over het type voor die van jou.
saab is gewoon lichtelijk exclusief, je zult er eerder de wat beter bedeelde persoon in zien rijden dus vandaar waarschijnlijk die uitspraakquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:17 schreef funkmaster het volgende:
hoe denken jullie trouwens over het commentaar dat een Saab een "ouwe lullenbak is"??
ik krijg dit nogal regelmatig te horen...
ben nu zelf 19, maar rijd toch liever mijn saab dan zo'n pauper civic...mee eens?
Kan er zelf niet zo mee zitten, het wordt ook vaak een auto voor academisch opgeleide mensen genoemd. Ben ik wel trots op opzich, aangezien ik met een beetje geluk ook aankomend dokter wordtquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:17 schreef funkmaster het volgende:
hoe denken jullie trouwens over het commentaar dat een Saab een "ouwe lullenbak is"??
ik krijg dit nogal regelmatig te horen...
ben nu zelf 19, maar rijd toch liever mijn saab dan zo'n pauper civic...mee eens?
Saab IS gewoon een oude lullenbak en voor de beter bedeelden , asjeblieft , zou er niet dood in gevonden willen worden...quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:17 schreef funkmaster het volgende:
hoe denken jullie trouwens over het commentaar dat een Saab een "ouwe lullenbak is"??
ik krijg dit nogal regelmatig te horen...
ben nu zelf 19, maar rijd toch liever mijn saab dan zo'n pauper civic...mee eens?
Gefeliciteerd en bedankt voor die mening, maar ik zal het moeten vragen, maar wat rij jij?quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:48 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Saab IS gewoon een oude lullenbak en voor de beter bedeelden , asjeblieft , zou er niet dood in gevonden willen worden...
saab&design
ach wat schattig....als je autopech hebt moet je even bellen, kan je'm in m'n achterbak rijden en kun je voor de grap comfortabel naar de garagequote:[b]Op woensdag 29 maart 2006 17:50
een mini uit 73
Originele mini's roeleren de pan uit, dus, hequote:Op woensdag 29 maart 2006 18:22 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ach wat schattig....als je autopech hebt moet je even bellen, kan je'm in m'n achterbak rijden en kun je voor de grap comfortabel naar de garage
Ik denk eerder dat ik jou met mijn mini zal moeten slepen, denk dat het 1.6 16v DOHC v-tec blok me niet zo snel in de steek zal latenquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:22 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ach wat schattig....als je autopech hebt moet je even bellen, kan je'm in m'n achterbak rijden en kun je voor de grap comfortabel naar de garage
KIJK! Honda B16 Power!quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ik jou met mijn mini zal moeten slepen, denk dat het 1.6 16v DOHC v-tec blok me niet zo snel in de steek zal laten
das waar, ik bekritiseer alleen de dude die het zegt en het feit dat ie in m'n achterbak past...mini's roeleren iddquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Originele mini's roeleren de pan uit, dus, he
als je graag de achterkant van de jap en de Brit wilt zien hoef je alleen maar naast me bij het stoplicht te gaan staan hoor, kun je eens kijken wie in wiens kofferbak past.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:29 schreef funkmaster het volgende:
[..]
das waar, ik bekritiseer alleen de dude die het zegt en het feit dat ie in m'n achterbak past...mini's roeleren idd
ahum, schatje.....hoe hard gaat je civictje op topquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:37 schreef Pumatje het volgende:
tupperware auto alles aande Honda is OEM honda, nix aftermarket of tupperware schatje
en de mini is aan de buitenkant op velgen e.d na ook 100% stock,
en sneller , hahahahaha riigghht,
en betrouwbaarder, ik denk dat honda motortjes zichzelf inmiddels bewezen hebben... auw, me buik..
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:37 schreef Pumatje het volgende:
tupperware auto alles aande Honda is OEM honda, nix aftermarket of tupperware schatje
en de mini is aan de buitenkant op velgen e.d na ook 100% stock,
en sneller , hahahahaha riigghht,
en betrouwbaarder, ik denk dat honda motortjes zichzelf inmiddels bewezen hebben... auw, me buik..
Ja, jammer. Want zeker oude Saab 900's kunnen leuke auto's zijn. Als ze het doen.quote:
een topic volgen is lastig hequote:
*ontwijkt de topsnelheid*quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
een topic volgen is lastig he
en hoeveel DB geluid, geen idee.. gewoon standaard geluid denk ik? Tis namelijk de stock uitlaat flapdrol.
Helemaal goed.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:59 schreef OG-Loco het volgende:
Hou je mond dan .
Maar die Sport Estate is een Linear Sport?
ff mn saabkennis testen
over ontwijken gesproken.quote:
Misschien is het leuk als je mensen niet uitscheldt, maar gewoon on-topic post?quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
een topic volgen is lastig he
en hoeveel DB geluid, geen idee.. gewoon standaard geluid denk ik? Tis namelijk de stock uitlaat flapdrol.
Dit is een Saab-topic. Als hier Civic-liefhebbers zouden zitten, zou het wel het Civic-topic zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:19 schreef Pumatje het volgende:
word een beetje moe van het aangeven van feitjes en weetjes en dat de desbetreffende uitdager steeds maar overstapt op iets anders om proberen aan te tonen dat zijn saab beter is.. that's all.
Deze SAAB driver is niet zo erg kansloos.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
over ontwijken gesproken.
ontwijkt het feit dat ik niet veel DB produceer*
ontwijkt het feit dat ik geen tupperware civic heb*
ontwijkt het feit dat ik met een mini uit 73 een saab langs de kant zet*
ontwijkt het feit dat saab rijden gewoon smakeloos en kansloos is*
bedankt voor je palletsorteerder-argumentatie, ik heb iig nog steeds geen antwoord...maakt niet uit hoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ontwijkt het feit dat saab rijden gewoon smakeloos en kansloos is*
"Civic on one o'clock. Weapons armed and ready to fire."quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:22 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Deze SAAB driver is niet zo erg kansloos.
[afbeelding]
"Houston, i can't perform a weapon lock....it's seams to build more of plastic than metal"quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Civic on one o'clock. Weapons armed and ready to fire."
Chaqun sa goût, ik vind die achterlichten bij de estate juist ...quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:38 schreef Spyronius het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar zo'n saab station, tenminste op het 9-3 platform vind ik not-done. Vind hem gewoon niet echt mooi, vooral de achterlichten.
Ik vind het zo'n asian look hebben.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:52 schreef SNArky het volgende:
[..]
Chaqun sa goût, ik vind die achterlichten bij de estate juist ...
Pas maar op, we mogen het c-woord niet meer zeggen .quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:58 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n asian look hebben.
stiekem heb je gelijkquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:27 schreef Googolplexian het volgende:
Saab = koele bak... dan maar niet opvallen, je rijdt in stijl met vintage. Wees zo eerlijk om dat toe te geven.
B16A2 = godverdomme een kicke blok (waar het ook in ligt)
Mini '73 = legendarisch kicke auto
en nou kappen!
Ja ik heb het 300 systeem geluid is perfect en de hond heeft lekkere massage achterin van de sub. Dus ja die doet zijn werk goed.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:45 schreef OG-Loco het volgende:
Met een beetje mazzel hoor ik morgen of ik ben aangenomen bij Saab...
Maar @ P.U.N.T.: Dat is de radio "300"? Bij ons hebben ze die niet staan als demo oid... Maar hoe is het geluid? En de sub, doet die zijn werk goed?
excuses voor mijn niveauverlaging van vanmiddag ...het meost er even uit ---> verder met het Saab topicquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Grote schoonmaak gehouden. Maar ik blijf niet bezig
Saab 99 Turboquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef SNArky het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal de mooiste Saab ooit (vliegtuigen maar even niet meegerekend ).
Saab 9-3 Sport Sedan 2.8 V6 Turboquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef SNArky het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal de mooiste Saab ooit (vliegtuigen maar even niet meegerekend ).
Saab 900 turbo in div. uitvoeringen. Caab bijv.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef SNArky het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal de mooiste Saab ooit (vliegtuigen maar even niet meegerekend ).
99 turbo Combi coupé staat hoog op mn lijstje, samen met de 900 T16S uit 1984.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef SNArky het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal de mooiste Saab ooit (vliegtuigen maar even niet meegerekend ).
Ik ken iemand die had er zoeen. Vierdeurs, blauw. Maar die is eh... stuk.quote:
En ik maar denken dat het hele reservewiel eruit moest .quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:14 schreef P.U.N.T het volgende:
[..]
Ja ik heb het 300 systeem geluid is perfect en de hond heeft lekkere massage achterin van de sub. Dus ja die doet zijn werk goed.
[afbeelding]
Knap gevonden, zelfs echte saabliefhebbers hebben daar vaak nog nooit van gehoord. Erg mooie auto...quote:
quote:Naast de BioPower motor is de Saab BioPower Hybrid Concept ook nog eens voorzien van elektromotoren die samen 53 kW leveren. Voorlopig heeft Saab deze milieuvriendelijke technieken verpakt in een 9-3 cabrio die nog een studiemodel is. Hij is voor het eerst te zien op de Stockholm Motor Show.
Ondanks dat deze Saab een zogeheten zero emission vehicle is, zijn de prestaties niets om je voor te schamen. Hij kan in 6,9 seconden van 0 naar 100. Een vergelijkbare auto met alleen een benzinemotor zet 8,8 seconden op de klok. De tussensprint van 80 naar 120 km/u gaat in 5,5 seconden. De schone concept car komt voor uit een samenwerking tussen de Zweedse regering en de ontwikkelingsafdeling van General Motors.
Ook erg handige auto voor als het regent en je iemand wilt laten uitstappen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:31 schreef Timmy het volgende:
Nog een aantal foto's van de Aero X
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron
Ja maar wie wil nou uit zo'n auto stappen, in zo'n auto wil je alleen maar blijven rijdenquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ook erg handige auto voor als het regent en je iemand wilt laten uitstappen.
Alles nat
Dat vind ik nou ook. Het stempel van GM drukt wel erg zwaar op de nieuwe Saabs. Laten we hopen dat bij de aankomende teloorgang van GM Saab kan worden gekocht door een partij die wel oog heeft voor die historie. Zoals Ford wel in staat blijkt te zijn om Volvo zijn eigen gezicht te laten behouden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:55 schreef zijle het volgende:
Mooi merk Saab met een rijke historie, maar jammer dat hun identiteit ver te zoeken is bij de nieuwe modellen. Toch zonde
Hey, da's een Lancia Delta. Is die niet in bepaalde landen geimporteerd door Saab, vandaar die naam?quote:
Saab heeft inderdaad een deal gemaakt met Lancia voor die auto, Saab kocht ze en deed het transport van de auto's vanaf de Italiaanse fabrieken zelf, waar ze in eigen land een Saab batch kregen. Zal wel in een tijd geweest zijn dat ze bijna failliet waren ofzo, om zo wanhopig auto's van andere merken onder eigen naam te gaan verkopenquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hey, da's een Lancia Delta. Is die niet in bepaalde landen geimporteerd door Saab, vandaar die naam?
Vind je dat echt ' '? Sorry, ik ben geen fan.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik kom de 9-3 sportestate steeds vaker tegen
Deze vind ik ook niet echt een succes. Ik heb laatst een vergelijking gehoord met een bril van Dame Edna...quote:De 9-5 met nieuwe neus heb ik pas 1 keer gezien
Ik heb vanaf januari een 93 sport estate en ik heb er pas 3 of 4 in het wild gezien.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik kom de 9-3 sportestate steeds vaker tegen
De 9-5 met nieuwe neus heb ik pas 1 keer gezien
Waar ik mn auto parkeer staan er vaak twee. Inmiddels ben ik er dus wel aan gewend.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:26 schreef P.U.N.T het volgende:
Ik heb vanaf januari een 93 sport estate en ik heb er pas 3 of 4 in het wild gezien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij hebben hem vanaf april, ik heb nog maar 1 keer in dezelfde kleur gezien (jouw kleur), andere kleuren zie ik regelmatig (vooral de metallic blauwe).quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:26 schreef P.U.N.T het volgende:
[..]
Ik heb vanaf januari een 93 sport estate en ik heb er pas 3 of 4 in het wild gezien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou dat valt bij de 900 ng nog wel mee. Alleen de bodemplaat is van de Vectra. De totale ophanging (schokbrekers draagarmen etc)carroserie motorenkeuze en bakken zijn nog steeds volledig saab. Het enigste wat opel invloed heeft is de schakelaar voor de spiegels verder past er helemaal niks van een opel op een saab (met uitzondering van de wielen)quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:51 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
leuk merk, alleen jammer dat ze met GM nogal veropelt zijn...
Lijkt verdacht veel op die van mijn (andere velgen en een ander bouwjaar)quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:46 schreef MRPhone het volgende:
Mooie kar die estate, maar die nieuwe 9-5 was even wennen qua aanschouwing (vooral in vergelijking met de onze 9-5 van het eerste model)
Verder super auto's ik rijdt zelf sinds 2 week een 900 uit 98
[afbeelding]
Als je van Japanse auto's houdt zul je design niet kunnen waarderen nee.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:58 schreef Pumatje het volgende:
en smaakloze
precies rijd ik daarom geen saab, omdat ze smaakloze sigaren met wielen zijn omdat ik wel smaak heb , en niet voor lul wil rijden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:19 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Als je van Japanse auto's houdt zul je design niet kunnen waarderen nee.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:53 schreef OG-Loco het volgende:
Toch niet A'foort?
Daar werk ik behoorlijk .quote:
Sorry, ik vind het geen porem, al heb ik 'm alleen op foto's gezien. Ik blijf dat ding Saab onwaardig vinden, maar misschien ben ik wel gewoon ouderwets.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:32 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag gister bij de Saab-dealer zo'n SUV staan, tof ding!
Een stuk mooier dan al die verhoogde sportauto's ala de Cayenne
Whehehe. Dat moet ik zelfs nog eens doen . Aero in de showroom enzo . 9-7X als demo .quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mag ik mee met een monteurs-testritje?
En ik opteer voor een ritje in de 9-3 estate aeroquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mag ik mee met een monteurs-testritje?
Met turbine-velgen!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:36 schreef Oosthoek het volgende:
Oh, en voor Puma: smakeloze sigaar met wielen ja Knappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:
[afbeelding]
Knappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:36 schreef Oosthoek het volgende:
Oh, en voor Puma: smakeloze sigaar met wielen ja Knappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:
[afbeelding]
Deze discussie hebben we zo langzamerhand wel een keer afgesloten toch? Je punt is duidelijk, kun je nu weer gewoon opdonderen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Knappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:
tjonge wat een schoonheid
Feli! Ik heb ook een Silver Arrow gehad. Het rijdt fantastisch, alleen was mijn probleem dat ie niet zo vaak reed... Succes ermee!quote:Op donderdag 15 juni 2006 01:13 schreef Eric82 het volgende:
Gisteren deze gekocht:
Een 1986 Saab 900 Turbo Silver Arrow no. 89
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet nog wel wat aan gebeuren zoals een deuk in het rechtervoorscherm, het installeren van een nieuw uitlaatspruitstuk (zat er extragratis bij!) en de kachel moet ik nog werkend zien te krijgen.
Ik had nog nooit Saab gereden maar was meteen verkocht. Die luxe en stilte en power!!
Woehoe!
Dat klinkt niet gek inderdaad! Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:07 schreef Eric82 het volgende:
Alles met elkaar (radio, 4 speakers en spruitstuk) heeft het me 600 euro gekost. Niet gek dacht ik toch zo.
Het kleine plaatje "hoort" bij de auto, en domweg vanwege de reden dat er achterop niet meer ruimte is mag deze auto zo'n klein plaatje hebben. Evenals het losse mistachterlicht onder de auto, is puur voor de typegoedkeuring. Op de zaak hebben wij deze eraf gesloopt, evenals het reservewiel en de lelijke huidige pijp vervangen door een dubbele ovaal ( Y-stuk ).quote:Op zondag 9 juli 2006 16:30 schreef Pharell het volgende:
[..]
Dit is weldegelijk een import! dat kan je namelijk zien aan de nummerborden. Dit zijn kleine naar het amerikaans formaat. Dat betekend altijd dat het een import is
Hoe komt deze reactie in hemelsnaam in dit topic?quote:Op zondag 9 juli 2006 17:17 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Het kleine plaatje "hoort" bij de auto, en domweg vanwege de reden dat er achterop niet meer ruimte is mag deze auto zo'n klein plaatje hebben. Evenals het losse mistachterlicht onder de auto, is puur voor de typegoedkeuring. Op de zaak hebben wij deze eraf gesloopt, evenals het reservewiel en de lelijke huidige pijp vervangen door een dubbele ovaal ( Y-stuk ).
Dat vroeg ik me ook af, maar er schijnt een of andere discussie over een gespotte 9-7X ( ) in het gespot topic te lopen. Iemand vond dat het daar teveel verSaabte, en heeft deze reactie naar dit topic geschopt. Slimme actie, want hier viel de discussie gelijk dood, en niemand snapt waar het over gaat.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:10 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hoe komt deze reactie in hemelsnaam in dit topic?
Nou , dat is dan lekker kut ge- engineered van saab danquote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:51 schreef Oosthoek het volgende:
In het topic op 't saabforum vertelt een geroutineerde klusser dat het vervangen van het uitlaatspruitstuk beter door een garage gedaan kan worden omdat het nogal snel kapot schijnt te gaan. Het is natuurlijk een onderdeel dat genadeloos hard op z'n flikker krijgt zodra je die turbo openschroeft dus het is zaak om te zorgen dat het perfect gemonteerd zit. Ik zou er eerlijk gezegd ook geen risico mee willen nemen. Ze zijn écht heel moeilijk te vinden en ik heb zelfs prijzen van 1000 euro gehoord voor een nieuw T8 uitlaatspruitstuk Zoek er maar eens op op het forum.
Dit is geen Saab blok, maar zo ziet je spruitstuk er werkelijk uit als je een tijdje geknald hebt:
[afbeelding]
Als je op zoek gaat naar onderdelen is Elferink een onmisbare onderdelenvoorziening. Het is een bedrijf met schappelijke prijzen en ze leveren altijd topkwaliteit, ook bij aftermarket onderdelen! Er zit een autosloop achter het bedrijf dus als je tweedehands spul nodig hebt kun je daar ook altijd terecht.
Verder zijn fijne sites www.partsforsaabs.com en www.elkparts.co.uk.
Bij partsforsaabs heb ik samen met wat andere onderdelen mijn Bentley manual besteld. Kostte 50 euro geloof ik, maar het is absoluut onmisbaar als je gaat sleutelen. Je kunt zowat alles terugvinden. Ik heb verder nog een Haynes manual en een autotechnisch handboek over de 99 en 900 maar eigenlijk gebruik ik alleen de Bentley. Zorg wel dat je een 8valve manual koopt en niet de 16valve!
Och, geen auto is perfect. Zeker voor een twintig jaar oude auto heb je met een Saab over het algemeen weinig te klagen.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:29 schreef Pumatje het volgende:
Nou , dat is dan lekker kut ge- engineered van saab dan
Oh, je bent ervaringsdeskundig ja, dat was ik even vergeten. Laten we de volgende foto van een Turbo8 bestuurder dan maar niet voor waarheid aannemen.quote:en daarnaast is het bull, een saab spruitje gaat er echt niet zo uitzien hoor, kan ik je alvast geruststellen
Dat ziet er lekker warm uit!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Oh, je bent ervaringsdeskundig ja, dat was ik even vergeten. Laten we de volgende foto van een Turbo8 bestuurder dan maar niet voor waarheid aannemen.
[afbeelding]
Heb je je ogen in je broekzak?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:53 schreef Pumatje het volgende:
fotografeer jij maar eens een spruitstuk van de saab 900 turbo dat roodgloeiend staat
hoeveel rpm draait die saab9000 btw?
Zou je kunnen voldoen aan het vriendelijke verzoek hier weg te blijven? Bedankt!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:53 schreef Pumatje het volgende:
fotografeer jij maar eens een spruitstuk van de saab 900 turbo dat roodgloeiend staat
hoeveel rpm draait die saab9000 btw?
Waar beweert ie dat 't zijn spruitstuk is dan? Je hebt echt een probleem hè?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:10 schreef Pumatje het volgende:
[afbeelding]
gast, poeier toch op met je roodgloeiende spruitstuk, ik kan ook een foto pakken met een maserati in iemands zwembad en zeggen dat ik hem erin gereden heb.
Ik zal het via de dealer zaterdag even voor je opzoeken, buiten dat zou ik het niet weten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:34 schreef Saabmobiel het volgende:
Hoeveel kost een nieuwe cabriokap voor een 900 classic? Weet iemand dat wellicht? Via de Saab zal het wel aan de prijs zijn, dus alternatieven zijn welkom.
Nee ik heb geen cabrio, maar wil het even weten.
Helemaal top!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:43 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Ik zal het via de dealer zaterdag even voor je opzoeken, buiten dat zou ik het niet weten.
Vraag het even op Saabforum.nl, daar zijn vast wel meer cabriobezitters die een nieuwe kap hebben.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:34 schreef Saabmobiel het volgende:
Hoeveel kost een nieuwe cabriokap voor een 900 classic? Weet iemand dat wellicht? Via de Saab zal het wel aan de prijs zijn, dus alternatieven zijn welkom.
Nee ik heb geen cabrio, maar wil het even weten.
Zou best kunnen, maar ik heb m niet uit mn eigen collectie gepostquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:41 schreef j22flyingdownwind het volgende:
PS; is dat trouwens niet mijn foto, Oosthoek : die op de vorige pagina staat van dat spruitstuk hij lijkt er iig heel veel op
Wij hebben er 1 staan [ klassieke 900 ] met vernieuwde kap, en toen ik er naar vroeg noemde een collega van mij het bedrijf CabrioCare, met daarbij een prijs van ong. ¤1700,-.quote:
Dat zijn leuke bedragen... Bedankt in elk geval!quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:30 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Wij hebben er 1 staan [ klassieke 900 ] met vernieuwde kap, en toen ik er naar vroeg noemde een collega van mij het bedrijf CabrioCare, met daarbij een prijs van ong. ¤1700,-.
.
De 900 is een stuk karakteristieker dan de 9000 en heeft daarom ook een grotere schare liefhebbers. De 9000 is (naar wat ik me heb laten vertellen) een kwalitatief hoogstaand stukje techniek. Rijdt altijd en supercomfortabel. Kan helaas geen aankooptips geven oid. Daarvoor verwijs ik maar weer 'ns naar saabforum.nlquote:Op dinsdag 12 september 2006 15:59 schreef Z het volgende:
Ik overweeg een tweedehands Saab te kopen. Ik zie in dit topic 'alleen' maar 900's voorbij komen, hebben jullie iets tegen de 9000? Moet ik nog op speciale dingen letten bij de aanschaf (van zowel de 900 als de 9000)?
En de Saab Jas 39 Grippen dan? *fab fab*quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:14 schreef borkx3 het volgende:
Ik vind de Viggen(s) toch wel het mooist.
[afbeelding]
Turbo's zijn altijd van derde fabrikanten wijsneusquote:Op donderdag 14 september 2006 14:27 schreef j0rrit het volgende:
Overigens had m'n buurman laatst de turbo stuk van zijn Saab 95, kwaliteit.
I know wijsneus, heb in een duister verleden stage gelopen bij Mitsubishi MEE MHI. Zij maken gigantisch veel turbo's voor diverse fabrikanten waaronder Volvo e.d.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:04 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Turbo's zijn altijd van derde fabrikanten wijsneus
dus mitsubishi gebruikt geen eigen turbo's begrijp ik?quote:Op donderdag 14 september 2006 23:21 schreef j0rrit het volgende:
[..]
I know wijsneus, heb in een duister verleden stage gelopen bij Mitsubishi MEE MHI. Zij maken gigantisch veel turbo's voor diverse fabrikanten waaronder Volvo e.d.
Wat denk je zelf? Let ook even op die "e.d.", cruciaal blijkbaar.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:46 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
dus mitsubishi gebruikt geen eigen turbo's begrijp ik?
Als het niet te veel moeite is graag, er zit geen haast achter overigens.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ik heb bij Saab gewerkt
en ik moet zeggen met de 9000 hadden we relatief weinig problemen
(iets wat je van de 900 niet kan zeggen )
Ik kan eventueel even voor je informeren wat momenteel de bekende zwakke punten zijn bij zo'n 9000, maar ik verwacht niet veel meer dan +- 5 jaar terug.
Och, je moet er iets voor over hebben om iets leuks te rijden. Dat hebben Saabrijders gemeen met Alfistenquote:Op donderdag 14 september 2006 23:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
(iets wat je van de 900 niet kan zeggen )
Je moet er in sommige gevallen zeker wat voor over hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Och, je moet er iets voor over hebben om iets leuks te rijden. Dat hebben Saabrijders gemeen met Alfisten
ik denk dat jij het grapje niet snapte.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:54 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Let ook even op die "e.d.", cruciaal blijkbaar.
Ieder z'n eigen meningquote:Op vrijdag 15 september 2006 20:06 schreef Aibmi het volgende:
Ik vind dat ding maar lelijk. Sowieso, een Saab SUV
Ik heb een monteur daar gesproken, en kwam tot mijn verrassing toch met een redelijk lijstje (overigens kleine dingen).quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:39 schreef Z het volgende:
[..]
Als het niet te veel moeite is graag, er zit geen haast achter overigens.
Je hebt wel wat "vooronderzoek" gedaan neem ik aan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:51 schreef Oosthoek het volgende:
Mn bak staat nu bij garage Arijjansen in Utrecht voor de apk. Ben benieuwd wat er uit komt
Jep. Heb sowieso een kapotte buitenste ashoes. Had helaas geen tijd om die zelf te vervangen, baal ik wel van, zullen wel dure arbeidsuren in komen te zitten . Verder kon ik zelf niets ontdekken. Had het idee dat de aandrijving allemaal okay was, inclusief wiellagers en fuseekogels. Remmen zijn okay. Geen terminale roest. Meer kon ik me niet bedenken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je hebt wel wat "vooronderzoek" gedaan neem ik aan?
Heb je trouwens een turbo?
In mijn 9000 zijn het 2 van die draaidingen(vergelijkbaar aan het ding dat je moet gebruiken voor het instellen van de hoogte voor je lampen), rechts van het stuur, beetje links van het midden.quote:Op maandag 25 september 2006 15:48 schreef Kwarkie het volgende:
Nu zie ik net dat deze standaard met stoelverwarming geleverd werden. Ik kan hier echter geen knopje voor vinden, gaat deze automatisch aan met de verwarming? of kan het ook zo zijn dat er geen stoelverwarming in zit.
De Saab 9000's inderdaad erg goedkoop. Voor weinig geld een full-option 2.3, alleen jammer dat ze niet mooi zijn.
Ik wacht in spanning afquote:Op dinsdag 19 september 2006 09:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik heb een monteur daar gesproken, en kwam tot mijn verrassing toch met een redelijk lijstje (overigens kleine dingen).
een beetje te veel om uit mijn hoofd zo neer te zetten, maar hij gaat het mailen en dan copy/paste ik het even hier naartoe.
Volgens de beste man zijn het dus goede auto's met wat (kleine) aandachtspuntjes.
Klopt, wij hebben een Coupé voor ¤5950,- .quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:58 schreef j0rrit het volgende:
Bij Wheeler Dealers op Discovery Channel hebben ze gisteren voor de tiende keer hun Saab 900 Turbo project afgerond. Waanzinnig mooie auto. Ze hadden ook een exemplaar geregeld die bijna in nieuwstaat verkeerde...
Geweldige auto, alleen kost een degelijk exemplaar in Nederland gewoon minstens ¤5000,-
[afbeelding]
Ik wìst het wel, heb ze ooit bijna gekocht omdat er ook nog relatief nieuwe banden omheen zaten... Maar ik ben het helaas vergeten. Dat ik ze niet gekocht heb, was omdat ik ze idioot duur vond destijds. Let wel op dat onder oudere 900'en (pre 1987 o.i.d.) een ander type velg zit (andere afstand van de bevestiging).quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:06 schreef Kwarkie het volgende:
heeft iemand een idee wat zulks een aero-velgjes voor de 900 ongeveer moeten kosten?
Stoelverwarming zit in iedere 900 en is altijd automatisch. Wel zou je volgens mij een knop op je dash moeten hebben voor 3 verschillende standen (vanaf '87). Ook is het nogal vaak kapot. Het zijn stalen draadjes die onder het schuim van je stoel lopen en die breken na verloop van tijd De mijne doet het ook niet meer ('86er).quote:Op maandag 25 september 2006 15:48 schreef Kwarkie het volgende:
Ik heb dus ook een mooie 900 classic gekocht. (2.1 liter 16v Automaat )
Nu zie ik net dat deze standaard met stoelverwarming geleverd werden. Ik kan hier echter geen knopje voor vinden, gaat deze automatisch aan met de verwarming? of kan het ook zo zijn dat er geen stoelverwarming in zit.
Mistlampen zijn op ieder model 900 te krijgen. Geloof wel dat aftermarket ophanging niet makkelijk is. Even zoeken naar tweedehandjes anders?quote:En iemand een idee bij welke modellen mistlampen mogelijk zijn?
Jouw auto heeft de zogeheette "nieuwe steek" die ruwweg vanaf de zalmneusmodellen geleverd is (Eigenlijk pas vanaf '88.) Mocht je zo'n setje kopen, ben er dan zeker van dat je de nieuwe steek hebt, want anders passen ze voor geen meter Je betaalt iets van 150 tot 200 euro voor een mooi setje denk ik. Met wat geluk inclusief redelijk goeie banden.quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:06 schreef Kwarkie het volgende:
heeft iemand een idee wat zulks een aero-velgjes voor de 900 ongeveer moeten kosten?
Alle Saab auto's zijn 9- seriesquote:Op zaterdag 30 september 2006 20:36 schreef Aibmi het volgende:
Naja, als je per se een SUV moet hebben, dan maar de 9-7x. Maar ik vind de 9- serie eigenlijk niet zo saabig meer, helaas. Nog steeds fijne auto's, maar wel een stuk karakterlozer.
Naja, ik bedoelde eigenlijk 9-- series dan. Maar ook dan geeft het nog geen uitsluitsel. Ik zal het de volgende keer maar schrijven als 9-* danquote:
Het spijt me, nee ik lieg, het spijt me niet, maar ik vind hem echt heel erg lelijk... Dit is toch geen Saab man, kom op!quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:32 schreef OG-Loco het volgende:
Onze nieuwe 9-7X :
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06396/foto1.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06396/jeepsaab.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
De fans van de Saabs voor pakweg '95 walgen hier van, maar ik vind hem té vet. .
Japanners zijn hier off-topic.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:21 schreef Wuder het volgende:
Japanners hebben geen ziel en kunnen dus geen autos bouwen!
Het was een 9-3 2.2 TiD op het PIVM circuit in Lelystadquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:33 schreef OG-Loco het volgende:
Heb je de Aero gereden dan? Welke uitvoering uberhaupt? En even je uitgebreide verslag ajb.
Ik ben op vakantie geweest en heb er daarna niets meer over gehoordquote:
Dan heb je dus ook direct de meest kutte versie gereden die er is, die met vrachtwagenmotor. Beroerde loopeigenschappen, en zou ouderwets als de pest. De nwe motoren zijn inderdaad stukken beter, en met 25pk meer verkrijgbaar. Probeer die met 17-inch en een sportonderstel en je zult wel degelijk verschil merken.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:07 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Het was een 9-3 2.2 TiD op het PIVM circuit in Lelystad
Ik weet niet of dat wel kan eigenlijk, heb ook een Silver Arrow gehad, maar het staat me niet meer echt helder voor de geest.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef Eric82 het volgende:
He Oosthoek, jij hebt toch ook een c900? Heb ik ff een vraagje voor je.
Ik wilde gisteravond de achterbank van mijn Silver Arrow (2 deurs) platgooien. Nu denk ik dat je eerst het zitgedeelte kan kantelen tegen de achterkant van de voorstoelen en dan de rugleuning platlegt. Nu heb ik gezocht naar een handel om de zitting om te klappen maar ik kon hem niet vinden.
Weet jij hoe dit moet? Hehe...ik schaam me dood.
In noord Zweedse winters is iedereen koukleum...quote:Op woensdag 6 december 2006 22:23 schreef Geqxon het volgende:
Stoelverwarming is voor kou kleunen
Staat bekend als zeer betrouwbaar en meest comfortabel inderdaad. Het er zelf alleen nog nooit in gezeten. Mijn 900 heeft me net weer heerlijk en probleemloos thuisgebrachtquote:Op zaterdag 9 december 2006 15:36 schreef Aibmi het volgende:
Dan plaats ik ook maar even een fototje van mijn oude Saab Niet de nieuwste, niet veel extra's, maar hij rijdt zéér comfortabel en zeeën van ruimte voor iedereen, ook achterin.
[afbeelding]
Hmm, misschien kan ik iemand wel gek genoeg krijgen om dit als kerstcadeau te geven, ik ga het proberenquote:Op zondag 10 december 2006 19:24 schreef Oosthoek het volgende:
Iets voor Aibmi misschien?
[TK] Haynes peugeot 405 en Saab 9000 werkplaatshandboeken
Altijd fijn om te hebben als je iets wilt klussen aan je auto. Heb drie verschillende soorten werkplaatshandboeken voor mn 900 en dat is toch verdomde handig.quote:Op zondag 10 december 2006 19:46 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Hmm, misschien kan ik iemand wel gek genoeg krijgen om dit als kerstcadeau te geven, ik ga het proberen
Dit is een Saab 96 met korte neus denk ik. Vroeg type met tweetakt motor. Het nieuwere type 96 had een lange neus, vierkante lampen en een ford V4 als ik me niet vergis. Ben er niet echt expert in dus ik kan me vergissen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Saab
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Veemarkthallen
Datum: 9 december 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto is gemaakt bij het evenement Vehikel 2006
Dat zijn een hoop potjes zeg .quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:10 schreef Z het volgende:
Ik ben me een potje blij met m'n nieuwe auto, en hij rijt me toch een potje lekker
Is 't geen oude 93?quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:57 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dit is een Saab 96 met korte neus denk ik. Vroeg type met tweetakt motor. Het nieuwere type 96 had een lange neus, vierkante lampen en een ford V4 als ik me niet vergis. Ben er niet echt expert in dus ik kan me vergissen.
Die optie houd ik ook open, maar de 93 is alleen geleverd met onderstaande grille dacht ik. Maar nogmaals, ik ben er ook niet zo in thuis.quote:
Op basis van Google Images (waar ik ook jouw foto vond), lijkt de foto van Alexx mij inderdaad een 96!quote:Op woensdag 13 december 2006 12:03 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Die optie houd ik ook open, maar de 93 is alleen geleverd met onderstaande grille dacht ik. Maar nogmaals, ik ben er ook niet zo in thuis.
[afbeelding]
Op basis van een combinatie tussen de geschiedenis van saab, te vinden op saab.nl, en google images, is dit een 96quote:Op woensdag 13 december 2006 14:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op basis van Google Images (waar ik ook jouw foto vond), lijkt de foto van Alexx mij inderdaad een 96!
Omdat die Porsche motor in z'n 5/6 waar het ook in gemeten is, tegen stationair draaien aan zit en in de Saab waarschijnlijk precies in een toerental zit waar veel 'boos'/koppel zit.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:31 schreef Appeltaarten het volgende:
Deze 95 Aero station vind ik persoonlijk erg mooi, kwa neus en de velgen!
Prestaties zijn ook goed, heb er in gereden! van 80 naar 120 is die sneller dan een 911 turbo
Is het niet zo dat die Viggen, en dan ook nog eens getuned, zijn vermogen nauwelijks kwijt kan? Als in spinnen in zn 4?quote:Op donderdag 14 december 2006 01:31 schreef Appeltaarten het volgende:Als `t weer het toelaat binnen kort in een Saab 93 Viggen rijden die getuned is door Hirsch
Rij zelf een Saab 93 Coupe 2.0i S ambassy blauw heerlijke auto
Mooie actie van Saabquote:De Amerikaanse Saab-importeur deelt in 2007 aan iedereen die een auto van dat merk heeft met een miljoen mijl op de klok, een fonkelnieuw exemplaar uit.
Amerikanen die een Saab hebben met meer dan een miljoen mijl (zo’n 1,6 miljoen kilometer) op de teller, kunnen in 2007 een gratis nieuw exemplaar komen ophalen. De regeling is in het leven geroepen nadat vertegenwoordiger Peter Gilbert in de publiciteit kwam met zijn 900 Turbo uit 1989, die deze magische stand heeft gehaald. Gilbert krijgt begin volgend jaar gratis een 260 pk sterke 9-5 Aero uitgereikt. Daarnaast krijgt hij, net als elke Amerikaanse Aero-koper, een gratis rijcursus ter waarde van 1.350 dollar.
Bij mensen die voor de regeling in aanmerking willen komen geldt dat er niet met de kilometerteller mag zijn geknoeid, de auto al zijn hele leven in de VS moet rondrijden en voor de belastingen en administratiekosten, moet de nieuwe eigenaar zelf opdraaien.
ja wauw, honda maakt traplopende en rennende robots.. so?quote:
Het is een Saab en dit is een Saabtopic. Ik kijk er graag naar trouwens.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ja wauw, honda maakt traplopende en rennende robots.. so?
what's ur point?
Ik zie militaire vliegtuigen die geen enkele luchtmacht ter wereld behalve het land van fabricatie willen gebruiken... wtf?
Geen idee eingenlijk. Je hoort `t wel hoe het was.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:43 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die Viggen, en dan ook nog eens getuned, zijn vermogen nauwelijks kwijt kan? Als in spinnen in zn 4?
De Zweden maken een militair vliegtuig die bij hen past qua verdediging luchtruim, ondersteuning grondtroepen enz. Ook militaire voertuigen voor landmacht zijn "custom made" voor het zweedse landschap en hun verdedigings en aanvals technieken mbt omringende landen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ja wauw, honda maakt traplopende en rennende robots.. so?
what's ur point?
Ik zie militaire vliegtuigen die geen enkele luchtmacht ter wereld behalve het land van fabricatie willen gebruiken... wtf?
No problemquote:Op woensdag 20 december 2006 00:36 schreef Appeltaarten het volgende:
Maar het is een Saab topic dus alles mbt Saab mag hier gepost worden dacht ik zo dus ook vliegtuigen.
quote:Op woensdag 20 december 2006 00:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Pumatje, ik verzoek je dit topic verder te negeren. Saabs boeien je niet, en dit is een topic voor saabliefhebbers. Je gaat toch ook geen boerenkool bestellen als je bij de chinees eet?
Bedankt voor je medewerking.
Wat voor raamrubber heb je nodig dan? wat voor type Saab rij je?quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:44 schreef Oosthoek het volgende:
Ik moet nog even kijken. Kom eigenlijk nooit zo vaak bij de dealer maar moet binnenkort toch wat kleine dingen hebben. Hopen dat ze me kunnen helpen met nieuwe raamrubbers en t-stukjes voor de ruitenwisservloeistofsproeier.
Ik had het over het 60 jaar anniversary boek.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:00 schreef OG-Loco het volgende:
Dat kunnen ze wel.
Wat voor Saab mag je halen Kwarkie?
Heb een 'cochenille' rode 900i uit 1986. Met oude neus dus. Heb het rubber nodig dat aan de onderkant van de raamopening zit in je deur. Die is bij mij aan allebei de kanten versleten, uitgehard, dat zorgt voor water in mn deuren en een ellendig zware slingersessie als ik mn raam open wil doen. Ga binnenkort wel eventjes langs.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:17 schreef Appeltaarten het volgende:
[..]
Wat voor raamrubber heb je nodig dan? wat voor type Saab rij je?
Een nieuw T-stukje voor de ruitenwisservloeistofsproeier (mooi scrabbel woord) hebben ze zeker
want die had ik 2 weken geleden ook nieuw gekregen bij mijn grote beurt. Zometeen ff naar de dealer voor het boek.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:00 schreef OG-Loco het volgende:
Dat kunnen ze wel.
Wat voor Saab mag je halen Kwarkie?
Oh ja, ik had ff over het woord "vandaag" heen gelezen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:22 schreef Oosthoek het volgende:
Je bent ook drie dagen te laat.
Goede tip, klinkt inderdaad èrg leuk! In Utrecht staat ook ergens een mooi gerestaureerde 99 turbo. In een vreselijke kleur, maar dat hoort bij de tijd geloof ik.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:39 schreef Oosthoek het volgende:
Ook erg leuk om heen te gaan als je alleen maar van Saabjes houdt hoor. Er stonden fantastische automobielen waaronder een compleet tot nieuwstaat gerestaureerde 99 turbo, 900's van het eerste uur (1979) en nog veel meer mooi spul.
Er bestaat natuurlijk wel de kans dat je verliefd wordt en met een nieuw dotje thuiskomt. Laat je vriendin het dus niet weten als je gaat Volgende onderdelendag is in september!
Ze worden bij bosjes aangeboden op marktplaats. Wel zijn de 99's vaak wat verrotter dan de 900's. Prijs verschilt niet veel als je een simpele 99 of 900 wilt.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:38 schreef tupolev141 het volgende:
Ik zou eigenlijk graag een Saab 99 hebben. Nog niet zo direct hoor. Maar 99's beginnen echt zeldzaam te worden. Zeker de exemplaren die min of meer in orde zijn. Misschien toch maar een 900 dan. Lijkt me goedkoper en makkelijker om onderdelen te vinden.
Geen idee ik ken hem niet denk ik Maar vreselijke kleuren kunnen best cool zijnquote:Op woensdag 25 april 2007 20:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goede tip, klinkt inderdaad èrg leuk! In Utrecht staat ook ergens een mooi gerestaureerde 99 turbo. In een vreselijke kleur, maar dat hoort bij de tijd geloof ik.
Soort van bruin tot menie-rood...quote:Op woensdag 25 april 2007 21:43 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Geen idee ik ken hem niet denk ik Maar vreselijke kleuren kunnen best cool zijn
altijd al gehadquote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:37 schreef Duvel het volgende:
Veel neus!
Minstens ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:54 schreef -Muse- het volgende:
Die velgen lijken wel echt klien met zo'n dikke kont! Daar moeten "18 onder
Ik vind de kont vrij lomp. En ik zou 'm never in die kleur kopen!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:17 schreef Oosthoek het volgende:
De eerste keer dacht ik echt gétverdémme, maar ik begin hem nu al cool te vinden.
Ja, de SE. Maar die is minder goed zichtbaar dan deze CV. De SS houdt Saab stil.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:31 schreef Z het volgende:
Ik vind hem buitenproportioneel, doet bijna aan als een enorme amerikaan. Zijn er ook non-cabrio foto's?
Sterker nog: op die laatste foto's is het ook een oude. De enige twee verschillen met de nieuwe versie zijn bij mijn weten namelijk de lichtbakken en de horizontale strip. Dikker dan vroeger is hij dus niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Ja, de SE. Maar die is minder goed zichtbaar dan deze CV. De SS houdt Saab stil.
En waarom vind iedereen de achterkant zo dik? Het is nagenoeg dezelfde achterkant als de huidige 9-3 CV.
Hm, hij lijkt dikker in elk geval... Maar ik vond de kont van de vorige versie ook al niet je van het. Het front is wel stoer zo.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Sterker nog: op die laatste foto's is het ook een oude. De enige twee verschillen met de nieuwe versie zijn bij mijn weten namelijk de lichtbakken en de horizontale strip. Dikker dan vroeger is hij dus niet.
Hangt van je pagina indeling af hè?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:16 schreef Tennessee het volgende:
12 pagina's aan saabplaatjes!! Goed werk!!!
(tvp)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |