Ik heb vanaf januari een 93 sport estate en ik heb er pas 3 of 4 in het wild gezien.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik kom de 9-3 sportestate steeds vaker tegen
De 9-5 met nieuwe neus heb ik pas 1 keer gezien
Waar ik mn auto parkeer staan er vaak twee. Inmiddels ben ik er dus wel aan gewend.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:26 schreef P.U.N.T het volgende:
Ik heb vanaf januari een 93 sport estate en ik heb er pas 3 of 4 in het wild gezien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij hebben hem vanaf april, ik heb nog maar 1 keer in dezelfde kleur gezien (jouw kleur), andere kleuren zie ik regelmatig (vooral de metallic blauwe).quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:26 schreef P.U.N.T het volgende:
[..]
Ik heb vanaf januari een 93 sport estate en ik heb er pas 3 of 4 in het wild gezien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou dat valt bij de 900 ng nog wel mee. Alleen de bodemplaat is van de Vectra. De totale ophanging (schokbrekers draagarmen etc)carroserie motorenkeuze en bakken zijn nog steeds volledig saab. Het enigste wat opel invloed heeft is de schakelaar voor de spiegels verder past er helemaal niks van een opel op een saab (met uitzondering van de wielen)quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:51 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
leuk merk, alleen jammer dat ze met GM nogal veropelt zijn...
Lijkt verdacht veel op die van mijn (andere velgen en een ander bouwjaar)quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:46 schreef MRPhone het volgende:
Mooie kar die estate, maar die nieuwe 9-5 was even wennen qua aanschouwing (vooral in vergelijking met de onze 9-5 van het eerste model)
Verder super auto's ik rijdt zelf sinds 2 week een 900 uit 98
[afbeelding]
Als je van Japanse auto's houdt zul je design niet kunnen waarderen nee.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:58 schreef Pumatje het volgende:
en smaakloze
precies rijd ik daarom geen saab, omdat ze smaakloze sigaren met wielen zijnquote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:19 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Als je van Japanse auto's houdt zul je design niet kunnen waarderen nee.
Daar werk ik behoorlijkquote:
Sorry, ik vind het geen porem, al heb ik 'm alleen op foto's gezien. Ik blijf dat ding Saab onwaardig vinden, maar misschien ben ik wel gewoon ouderwets.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:32 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag gister bij de Saab-dealer zo'n SUV staan, tof ding!
Een stuk mooier dan al die verhoogde sportauto's ala de Cayenne
Whehehe. Dat moet ik zelfs nog eens doenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mag ik mee met een monteurs-testritje?
En ik opteer voor een ritje in de 9-3 estate aeroquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mag ik mee met een monteurs-testritje?
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:36 schreef Oosthoek het volgende:
Oh, en voor Puma: smakeloze sigaar met wielen jaKnappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:
[afbeelding]
Knappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:36 schreef Oosthoek het volgende:
Oh, en voor Puma: smakeloze sigaar met wielen jaKnappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:
[afbeelding]
Deze discussie hebben we zo langzamerhand wel een keer afgesloten toch? Je punt is duidelijk, kun je nu weer gewoon opdonderen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Knappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:![]()
tjonge wat een schoonheid![]()
Feli! Ik heb ook een Silver Arrow gehad. Het rijdt fantastisch, alleen was mijn probleem dat ie niet zo vaak reed... Succes ermee!quote:Op donderdag 15 juni 2006 01:13 schreef Eric82 het volgende:
Gisteren deze gekocht:
Een 1986 Saab 900 Turbo Silver Arrow no. 89
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet nog wel wat aan gebeuren zoals een deuk in het rechtervoorscherm, het installeren van een nieuw uitlaatspruitstuk (zat er extragratis bij!) en de kachel moet ik nog werkend zien te krijgen.
Ik had nog nooit Saab gereden maar was meteen verkocht. Die luxe en stilte en power!!
Woehoe!![]()
Dat klinkt niet gek inderdaad!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:07 schreef Eric82 het volgende:
Alles met elkaar (radio, 4 speakers en spruitstuk) heeft het me 600 euro gekost. Niet gek dacht ik toch zo.
Het kleine plaatje "hoort" bij de auto, en domweg vanwege de reden dat er achterop niet meer ruimte is mag deze auto zo'n klein plaatje hebben. Evenals het losse mistachterlicht onder de auto, is puur voor de typegoedkeuring. Op de zaak hebben wij deze eraf gesloopt, evenals het reservewiel en de lelijke huidige pijp vervangen door een dubbele ovaal ( Y-stuk ).quote:Op zondag 9 juli 2006 16:30 schreef Pharell het volgende:
[..]
Dit is weldegelijk een import! dat kan je namelijk zien aan de nummerborden. Dit zijn kleine naar het amerikaans formaat. Dat betekend altijd dat het een import is
Hoe komt deze reactie in hemelsnaam in dit topic?quote:Op zondag 9 juli 2006 17:17 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Het kleine plaatje "hoort" bij de auto, en domweg vanwege de reden dat er achterop niet meer ruimte is mag deze auto zo'n klein plaatje hebben. Evenals het losse mistachterlicht onder de auto, is puur voor de typegoedkeuring. Op de zaak hebben wij deze eraf gesloopt, evenals het reservewiel en de lelijke huidige pijp vervangen door een dubbele ovaal ( Y-stuk ).
Dat vroeg ik me ook af, maar er schijnt een of andere discussie over een gespotte 9-7X (quote:Op zondag 9 juli 2006 19:10 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hoe komt deze reactie in hemelsnaam in dit topic?
Nou , dat is dan lekker kut ge- engineered van saab danquote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:51 schreef Oosthoek het volgende:
In het topic op 't saabforum vertelt een geroutineerde klusser dat het vervangen van het uitlaatspruitstuk beter door een garage gedaan kan worden omdat het nogal snel kapot schijnt te gaan. Het is natuurlijk een onderdeel dat genadeloos hard op z'n flikker krijgt zodra je die turbo openschroeft dus het is zaak om te zorgen dat het perfect gemonteerd zit. Ik zou er eerlijk gezegd ook geen risico mee willen nemen. Ze zijn écht heel moeilijk te vinden en ik heb zelfs prijzen van 1000 euro gehoord voor een nieuw T8 uitlaatspruitstukZoek er maar eens op op het forum.
Dit is geen Saab blok, maar zo ziet je spruitstuk er werkelijk uit als je een tijdje geknald hebt:
[afbeelding]
Als je op zoek gaat naar onderdelen is Elferink een onmisbare onderdelenvoorziening. Het is een bedrijf met schappelijke prijzen en ze leveren altijd topkwaliteit, ook bij aftermarket onderdelen! Er zit een autosloop achter het bedrijf dus als je tweedehands spul nodig hebt kun je daar ook altijd terecht.
Verder zijn fijne sites www.partsforsaabs.com en www.elkparts.co.uk.
Bij partsforsaabs heb ik samen met wat andere onderdelen mijn Bentley manual besteld. Kostte 50 euro geloof ik, maar het is absoluut onmisbaar als je gaat sleutelen. Je kunt zowat alles terugvinden. Ik heb verder nog een Haynes manual en een autotechnisch handboek over de 99 en 900 maar eigenlijk gebruik ik alleen de Bentley. Zorg wel dat je een 8valve manual koopt en niet de 16valve!
Och, geen auto is perfect. Zeker voor een twintig jaar oude auto heb je met een Saab over het algemeen weinig te klagen.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:29 schreef Pumatje het volgende:
Nou , dat is dan lekker kut ge- engineered van saab dan
Oh, je bent ervaringsdeskundig ja, dat was ik even vergeten. Laten we de volgende foto van een Turbo8 bestuurder dan maar niet voor waarheid aannemen.quote:en daarnaast is het bull, een saab spruitje gaat er echt niet zo uitzien hoor, kan ik je alvast geruststellen![]()
Dat ziet er lekker warm uit!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Oh, je bent ervaringsdeskundig ja, dat was ik even vergeten. Laten we de volgende foto van een Turbo8 bestuurder dan maar niet voor waarheid aannemen.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |