Ik heb vanaf januari een 93 sport estate en ik heb er pas 3 of 4 in het wild gezien.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik kom de 9-3 sportestate steeds vaker tegen
De 9-5 met nieuwe neus heb ik pas 1 keer gezien
Waar ik mn auto parkeer staan er vaak twee. Inmiddels ben ik er dus wel aan gewend.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:26 schreef P.U.N.T het volgende:
Ik heb vanaf januari een 93 sport estate en ik heb er pas 3 of 4 in het wild gezien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij hebben hem vanaf april, ik heb nog maar 1 keer in dezelfde kleur gezien (jouw kleur), andere kleuren zie ik regelmatig (vooral de metallic blauwe).quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:26 schreef P.U.N.T het volgende:
[..]
Ik heb vanaf januari een 93 sport estate en ik heb er pas 3 of 4 in het wild gezien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou dat valt bij de 900 ng nog wel mee. Alleen de bodemplaat is van de Vectra. De totale ophanging (schokbrekers draagarmen etc)carroserie motorenkeuze en bakken zijn nog steeds volledig saab. Het enigste wat opel invloed heeft is de schakelaar voor de spiegels verder past er helemaal niks van een opel op een saab (met uitzondering van de wielen)quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:51 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
leuk merk, alleen jammer dat ze met GM nogal veropelt zijn...
Lijkt verdacht veel op die van mijn (andere velgen en een ander bouwjaar)quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:46 schreef MRPhone het volgende:
Mooie kar die estate, maar die nieuwe 9-5 was even wennen qua aanschouwing (vooral in vergelijking met de onze 9-5 van het eerste model)
Verder super auto's ik rijdt zelf sinds 2 week een 900 uit 98
[afbeelding]
Als je van Japanse auto's houdt zul je design niet kunnen waarderen nee.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:58 schreef Pumatje het volgende:
en smaakloze
precies rijd ik daarom geen saab, omdat ze smaakloze sigaren met wielen zijnquote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:19 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Als je van Japanse auto's houdt zul je design niet kunnen waarderen nee.
Daar werk ik behoorlijkquote:
Sorry, ik vind het geen porem, al heb ik 'm alleen op foto's gezien. Ik blijf dat ding Saab onwaardig vinden, maar misschien ben ik wel gewoon ouderwets.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:32 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag gister bij de Saab-dealer zo'n SUV staan, tof ding!
Een stuk mooier dan al die verhoogde sportauto's ala de Cayenne
Whehehe. Dat moet ik zelfs nog eens doenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mag ik mee met een monteurs-testritje?
En ik opteer voor een ritje in de 9-3 estate aeroquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mag ik mee met een monteurs-testritje?
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:36 schreef Oosthoek het volgende:
Oh, en voor Puma: smakeloze sigaar met wielen jaKnappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:
[afbeelding]
Knappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:36 schreef Oosthoek het volgende:
Oh, en voor Puma: smakeloze sigaar met wielen jaKnappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:
[afbeelding]
Deze discussie hebben we zo langzamerhand wel een keer afgesloten toch? Je punt is duidelijk, kun je nu weer gewoon opdonderen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Knappe jappenbak die er zó goed gelijnd bij staat:![]()
tjonge wat een schoonheid![]()
Feli! Ik heb ook een Silver Arrow gehad. Het rijdt fantastisch, alleen was mijn probleem dat ie niet zo vaak reed... Succes ermee!quote:Op donderdag 15 juni 2006 01:13 schreef Eric82 het volgende:
Gisteren deze gekocht:
Een 1986 Saab 900 Turbo Silver Arrow no. 89
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet nog wel wat aan gebeuren zoals een deuk in het rechtervoorscherm, het installeren van een nieuw uitlaatspruitstuk (zat er extragratis bij!) en de kachel moet ik nog werkend zien te krijgen.
Ik had nog nooit Saab gereden maar was meteen verkocht. Die luxe en stilte en power!!
Woehoe!![]()
Dat klinkt niet gek inderdaad!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:07 schreef Eric82 het volgende:
Alles met elkaar (radio, 4 speakers en spruitstuk) heeft het me 600 euro gekost. Niet gek dacht ik toch zo.
Het kleine plaatje "hoort" bij de auto, en domweg vanwege de reden dat er achterop niet meer ruimte is mag deze auto zo'n klein plaatje hebben. Evenals het losse mistachterlicht onder de auto, is puur voor de typegoedkeuring. Op de zaak hebben wij deze eraf gesloopt, evenals het reservewiel en de lelijke huidige pijp vervangen door een dubbele ovaal ( Y-stuk ).quote:Op zondag 9 juli 2006 16:30 schreef Pharell het volgende:
[..]
Dit is weldegelijk een import! dat kan je namelijk zien aan de nummerborden. Dit zijn kleine naar het amerikaans formaat. Dat betekend altijd dat het een import is
Hoe komt deze reactie in hemelsnaam in dit topic?quote:Op zondag 9 juli 2006 17:17 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Het kleine plaatje "hoort" bij de auto, en domweg vanwege de reden dat er achterop niet meer ruimte is mag deze auto zo'n klein plaatje hebben. Evenals het losse mistachterlicht onder de auto, is puur voor de typegoedkeuring. Op de zaak hebben wij deze eraf gesloopt, evenals het reservewiel en de lelijke huidige pijp vervangen door een dubbele ovaal ( Y-stuk ).
Dat vroeg ik me ook af, maar er schijnt een of andere discussie over een gespotte 9-7X (quote:Op zondag 9 juli 2006 19:10 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hoe komt deze reactie in hemelsnaam in dit topic?
Nou , dat is dan lekker kut ge- engineered van saab danquote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:51 schreef Oosthoek het volgende:
In het topic op 't saabforum vertelt een geroutineerde klusser dat het vervangen van het uitlaatspruitstuk beter door een garage gedaan kan worden omdat het nogal snel kapot schijnt te gaan. Het is natuurlijk een onderdeel dat genadeloos hard op z'n flikker krijgt zodra je die turbo openschroeft dus het is zaak om te zorgen dat het perfect gemonteerd zit. Ik zou er eerlijk gezegd ook geen risico mee willen nemen. Ze zijn écht heel moeilijk te vinden en ik heb zelfs prijzen van 1000 euro gehoord voor een nieuw T8 uitlaatspruitstukZoek er maar eens op op het forum.
Dit is geen Saab blok, maar zo ziet je spruitstuk er werkelijk uit als je een tijdje geknald hebt:
[afbeelding]
Als je op zoek gaat naar onderdelen is Elferink een onmisbare onderdelenvoorziening. Het is een bedrijf met schappelijke prijzen en ze leveren altijd topkwaliteit, ook bij aftermarket onderdelen! Er zit een autosloop achter het bedrijf dus als je tweedehands spul nodig hebt kun je daar ook altijd terecht.
Verder zijn fijne sites www.partsforsaabs.com en www.elkparts.co.uk.
Bij partsforsaabs heb ik samen met wat andere onderdelen mijn Bentley manual besteld. Kostte 50 euro geloof ik, maar het is absoluut onmisbaar als je gaat sleutelen. Je kunt zowat alles terugvinden. Ik heb verder nog een Haynes manual en een autotechnisch handboek over de 99 en 900 maar eigenlijk gebruik ik alleen de Bentley. Zorg wel dat je een 8valve manual koopt en niet de 16valve!
Och, geen auto is perfect. Zeker voor een twintig jaar oude auto heb je met een Saab over het algemeen weinig te klagen.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:29 schreef Pumatje het volgende:
Nou , dat is dan lekker kut ge- engineered van saab dan
Oh, je bent ervaringsdeskundig ja, dat was ik even vergeten. Laten we de volgende foto van een Turbo8 bestuurder dan maar niet voor waarheid aannemen.quote:en daarnaast is het bull, een saab spruitje gaat er echt niet zo uitzien hoor, kan ik je alvast geruststellen![]()
Dat ziet er lekker warm uit!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Oh, je bent ervaringsdeskundig ja, dat was ik even vergeten. Laten we de volgende foto van een Turbo8 bestuurder dan maar niet voor waarheid aannemen.
[afbeelding]
Heb je je ogen in je broekzak?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:53 schreef Pumatje het volgende:
fotografeer jij maar eens een spruitstuk van de saab 900 turbo dat roodgloeiend staat![]()
hoeveel rpm draait die saab9000 btw?
Zou je kunnen voldoen aan het vriendelijke verzoek hier weg te blijven? Bedankt!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:53 schreef Pumatje het volgende:
fotografeer jij maar eens een spruitstuk van de saab 900 turbo dat roodgloeiend staat![]()
hoeveel rpm draait die saab9000 btw?
Waar beweert ie dat 't zijn spruitstuk is dan? Je hebt echt een probleem hè?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:10 schreef Pumatje het volgende:
[afbeelding]
gast, poeier toch op met je roodgloeiende spruitstuk, ik kan ook een foto pakken met een maserati in iemands zwembad en zeggen dat ik hem erin gereden heb.
Ik zal het via de dealer zaterdag even voor je opzoeken, buiten dat zou ik het niet weten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:34 schreef Saabmobiel het volgende:
Hoeveel kost een nieuwe cabriokap voor een 900 classic? Weet iemand dat wellicht? Via de Saab zal het wel aan de prijs zijn, dus alternatieven zijn welkom.
Nee ik heb geen cabrio, maar wil het even weten.![]()
Helemaal top!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:43 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Ik zal het via de dealer zaterdag even voor je opzoeken, buiten dat zou ik het niet weten.
Vraag het even op Saabforum.nl, daar zijn vast wel meer cabriobezitters die een nieuwe kap hebben.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:34 schreef Saabmobiel het volgende:
Hoeveel kost een nieuwe cabriokap voor een 900 classic? Weet iemand dat wellicht? Via de Saab zal het wel aan de prijs zijn, dus alternatieven zijn welkom.
Nee ik heb geen cabrio, maar wil het even weten.![]()
Zou best kunnen, maar ik heb m niet uit mn eigen collectie gepostquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:41 schreef j22flyingdownwind het volgende:
PS; is dat trouwens niet mijn foto, Oosthoek: die op de vorige pagina staat van dat spruitstuk
hij lijkt er iig heel veel op
Wij hebben er 1 staan [ klassieke 900 ] met vernieuwde kap, en toen ik er naar vroeg noemde een collega van mij het bedrijf CabrioCare, met daarbij een prijs van ong. ¤1700,-.quote:
Dat zijn leuke bedragen... Bedankt in elk geval!quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:30 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Wij hebben er 1 staan [ klassieke 900 ] met vernieuwde kap, en toen ik er naar vroeg noemde een collega van mij het bedrijf CabrioCare, met daarbij een prijs van ong. ¤1700,-..
De 900 is een stuk karakteristieker dan de 9000 en heeft daarom ook een grotere schare liefhebbers. De 9000 is (naar wat ik me heb laten vertellen) een kwalitatief hoogstaand stukje techniek. Rijdt altijd en supercomfortabel. Kan helaas geen aankooptips geven oid. Daarvoor verwijs ik maar weer 'ns naar saabforum.nlquote:Op dinsdag 12 september 2006 15:59 schreef Z het volgende:
Ik overweeg een tweedehands Saab te kopen. Ik zie in dit topic 'alleen' maar 900's voorbij komen, hebben jullie iets tegen de 9000? Moet ik nog op speciale dingen letten bij de aanschaf (van zowel de 900 als de 9000)?
En de Saab Jas 39 Grippen dan? *fab fab*quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:14 schreef borkx3 het volgende:
Ik vind de Viggen(s) toch wel het mooist.
[afbeelding]
Turbo's zijn altijd van derde fabrikanten wijsneusquote:Op donderdag 14 september 2006 14:27 schreef j0rrit het volgende:
Overigens had m'n buurman laatst de turbo stuk van zijn Saab 95, kwaliteit.
I know wijsneus, heb in een duister verleden stage gelopen bij Mitsubishi MEE MHI. Zij maken gigantisch veel turbo's voor diverse fabrikanten waaronder Volvo e.d.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:04 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Turbo's zijn altijd van derde fabrikanten wijsneus
dus mitsubishi gebruikt geen eigen turbo's begrijp ik?quote:Op donderdag 14 september 2006 23:21 schreef j0rrit het volgende:
[..]
I know wijsneus, heb in een duister verleden stage gelopen bij Mitsubishi MEE MHI. Zij maken gigantisch veel turbo's voor diverse fabrikanten waaronder Volvo e.d.![]()
Wat denk je zelf? Let ook even op die "e.d.", cruciaal blijkbaar.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:46 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
dus mitsubishi gebruikt geen eigen turbo's begrijp ik?
Als het niet te veel moeite is graag, er zit geen haast achter overigens.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ik heb bij Saab gewerkt
en ik moet zeggen met de 9000 hadden we relatief weinig problemen
(iets wat je van de 900 niet kan zeggen)
Ik kan eventueel even voor je informeren wat momenteel de bekende zwakke punten zijn bij zo'n 9000, maar ik verwacht niet veel meer dan +- 5 jaar terug.
Och, je moet er iets voor over hebben om iets leuks te rijden. Dat hebben Saabrijders gemeen met Alfistenquote:Op donderdag 14 september 2006 23:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
(iets wat je van de 900 niet kan zeggen)
Je moet er in sommige gevallen zeker wat voor over hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Och, je moet er iets voor over hebben om iets leuks te rijden. Dat hebben Saabrijders gemeen met Alfisten
ik denk dat jij het grapje niet snapte.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:54 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Let ook even op die "e.d.", cruciaal blijkbaar.
Ieder z'n eigen meningquote:Op vrijdag 15 september 2006 20:06 schreef Aibmi het volgende:
Ik vind dat ding maar lelijk. Sowieso, een Saab SUV
Ik heb een monteur daar gesproken, en kwam tot mijn verrassing toch met een redelijk lijstje (overigens kleine dingen).quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:39 schreef Z het volgende:
[..]
Als het niet te veel moeite is graag, er zit geen haast achter overigens.
Je hebt wel wat "vooronderzoek" gedaan neem ik aan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:51 schreef Oosthoek het volgende:
Mn bak staat nu bij garage Arijjansen in Utrecht voor de apk. Ben benieuwd wat er uit komt
Jep. Heb sowieso een kapotte buitenste ashoes. Had helaas geen tijd om die zelf te vervangen, baal ik wel van, zullen wel dure arbeidsuren in komen te zittenquote:Op dinsdag 19 september 2006 09:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je hebt wel wat "vooronderzoek" gedaan neem ik aan?
Heb je trouwens een turbo?
In mijn 9000 zijn het 2 van die draaidingen(vergelijkbaar aan het ding dat je moet gebruiken voor het instellen van de hoogte voor je lampen), rechts van het stuur, beetje links van het midden.quote:Op maandag 25 september 2006 15:48 schreef Kwarkie het volgende:
Nu zie ik net dat deze standaard met stoelverwarming geleverd werden. Ik kan hier echter geen knopje voor vinden, gaat deze automatisch aan met de verwarming? of kan het ook zo zijn dat er geen stoelverwarming in zit.
De Saab 9000's inderdaad erg goedkoop. Voor weinig geld een full-option 2.3, alleen jammer dat ze niet mooi zijn.
Ik wacht in spanning afquote:Op dinsdag 19 september 2006 09:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik heb een monteur daar gesproken, en kwam tot mijn verrassing toch met een redelijk lijstje (overigens kleine dingen).
een beetje te veel om uit mijn hoofd zo neer te zetten, maar hij gaat het mailen en dan copy/paste ik het even hier naartoe.
Volgens de beste man zijn het dus goede auto's met wat (kleine) aandachtspuntjes.
Klopt, wij hebben een Coupé voor ¤5950,-quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:58 schreef j0rrit het volgende:
Bij Wheeler Dealers op Discovery Channel hebben ze gisteren voor de tiende keer hun Saab 900 Turbo project afgerond. Waanzinnig mooie auto. Ze hadden ook een exemplaar geregeld die bijna in nieuwstaat verkeerde...
Geweldige auto, alleen kost een degelijk exemplaar in Nederland gewoon minstens ¤5000,-![]()
[afbeelding]
Ik wìst het wel, heb ze ooit bijna gekocht omdat er ook nog relatief nieuwe banden omheen zaten... Maar ik ben het helaas vergeten. Dat ik ze niet gekocht heb, was omdat ik ze idioot duur vond destijds. Let wel op dat onder oudere 900'en (pre 1987 o.i.d.) een ander type velg zit (andere afstand van de bevestiging).quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:06 schreef Kwarkie het volgende:
heeft iemand een idee wat zulks een aero-velgjes voor de 900 ongeveer moeten kosten?
Stoelverwarming zit in iedere 900 en is altijd automatisch. Wel zou je volgens mij een knop op je dash moeten hebben voor 3 verschillende standen (vanaf '87). Ook is het nogal vaak kapot. Het zijn stalen draadjes die onder het schuim van je stoel lopen en die breken na verloop van tijdquote:Op maandag 25 september 2006 15:48 schreef Kwarkie het volgende:
Ik heb dus ook een mooie 900 classic gekocht. (2.1 liter 16v Automaat)
Nu zie ik net dat deze standaard met stoelverwarming geleverd werden. Ik kan hier echter geen knopje voor vinden, gaat deze automatisch aan met de verwarming? of kan het ook zo zijn dat er geen stoelverwarming in zit.
Mistlampen zijn op ieder model 900 te krijgen. Geloof wel dat aftermarket ophanging niet makkelijk is. Even zoeken naar tweedehandjes anders?quote:En iemand een idee bij welke modellen mistlampen mogelijk zijn?
Jouw auto heeft de zogeheette "nieuwe steek" die ruwweg vanaf de zalmneusmodellen geleverd is (Eigenlijk pas vanaf '88.) Mocht je zo'n setje kopen, ben er dan zeker van dat je de nieuwe steek hebt, want anders passen ze voor geen meterquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:06 schreef Kwarkie het volgende:
heeft iemand een idee wat zulks een aero-velgjes voor de 900 ongeveer moeten kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |