I know wijsneus, heb in een duister verleden stage gelopen bij Mitsubishi MEE MHI. Zij maken gigantisch veel turbo's voor diverse fabrikanten waaronder Volvo e.d.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:04 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Turbo's zijn altijd van derde fabrikanten wijsneus
dus mitsubishi gebruikt geen eigen turbo's begrijp ik?quote:Op donderdag 14 september 2006 23:21 schreef j0rrit het volgende:
[..]
I know wijsneus, heb in een duister verleden stage gelopen bij Mitsubishi MEE MHI. Zij maken gigantisch veel turbo's voor diverse fabrikanten waaronder Volvo e.d.
Wat denk je zelf? Let ook even op die "e.d.", cruciaal blijkbaar.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:46 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
dus mitsubishi gebruikt geen eigen turbo's begrijp ik?
Als het niet te veel moeite is graag, er zit geen haast achter overigens.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ik heb bij Saab gewerkt
en ik moet zeggen met de 9000 hadden we relatief weinig problemen
(iets wat je van de 900 niet kan zeggen )
Ik kan eventueel even voor je informeren wat momenteel de bekende zwakke punten zijn bij zo'n 9000, maar ik verwacht niet veel meer dan +- 5 jaar terug.
Och, je moet er iets voor over hebben om iets leuks te rijden. Dat hebben Saabrijders gemeen met Alfistenquote:Op donderdag 14 september 2006 23:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
(iets wat je van de 900 niet kan zeggen )
Je moet er in sommige gevallen zeker wat voor over hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Och, je moet er iets voor over hebben om iets leuks te rijden. Dat hebben Saabrijders gemeen met Alfisten
ik denk dat jij het grapje niet snapte.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:54 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Let ook even op die "e.d.", cruciaal blijkbaar.
Ieder z'n eigen meningquote:Op vrijdag 15 september 2006 20:06 schreef Aibmi het volgende:
Ik vind dat ding maar lelijk. Sowieso, een Saab SUV
Ik heb een monteur daar gesproken, en kwam tot mijn verrassing toch met een redelijk lijstje (overigens kleine dingen).quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:39 schreef Z het volgende:
[..]
Als het niet te veel moeite is graag, er zit geen haast achter overigens.
Je hebt wel wat "vooronderzoek" gedaan neem ik aan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:51 schreef Oosthoek het volgende:
Mn bak staat nu bij garage Arijjansen in Utrecht voor de apk. Ben benieuwd wat er uit komt
Jep. Heb sowieso een kapotte buitenste ashoes. Had helaas geen tijd om die zelf te vervangen, baal ik wel van, zullen wel dure arbeidsuren in komen te zitten . Verder kon ik zelf niets ontdekken. Had het idee dat de aandrijving allemaal okay was, inclusief wiellagers en fuseekogels. Remmen zijn okay. Geen terminale roest. Meer kon ik me niet bedenken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je hebt wel wat "vooronderzoek" gedaan neem ik aan?
Heb je trouwens een turbo?
In mijn 9000 zijn het 2 van die draaidingen(vergelijkbaar aan het ding dat je moet gebruiken voor het instellen van de hoogte voor je lampen), rechts van het stuur, beetje links van het midden.quote:Op maandag 25 september 2006 15:48 schreef Kwarkie het volgende:
Nu zie ik net dat deze standaard met stoelverwarming geleverd werden. Ik kan hier echter geen knopje voor vinden, gaat deze automatisch aan met de verwarming? of kan het ook zo zijn dat er geen stoelverwarming in zit.
De Saab 9000's inderdaad erg goedkoop. Voor weinig geld een full-option 2.3, alleen jammer dat ze niet mooi zijn.
Ik wacht in spanning afquote:Op dinsdag 19 september 2006 09:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik heb een monteur daar gesproken, en kwam tot mijn verrassing toch met een redelijk lijstje (overigens kleine dingen).
een beetje te veel om uit mijn hoofd zo neer te zetten, maar hij gaat het mailen en dan copy/paste ik het even hier naartoe.
Volgens de beste man zijn het dus goede auto's met wat (kleine) aandachtspuntjes.
Klopt, wij hebben een Coupé voor ¤5950,- .quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:58 schreef j0rrit het volgende:
Bij Wheeler Dealers op Discovery Channel hebben ze gisteren voor de tiende keer hun Saab 900 Turbo project afgerond. Waanzinnig mooie auto. Ze hadden ook een exemplaar geregeld die bijna in nieuwstaat verkeerde...
Geweldige auto, alleen kost een degelijk exemplaar in Nederland gewoon minstens ¤5000,-
[afbeelding]
Ik wìst het wel, heb ze ooit bijna gekocht omdat er ook nog relatief nieuwe banden omheen zaten... Maar ik ben het helaas vergeten. Dat ik ze niet gekocht heb, was omdat ik ze idioot duur vond destijds. Let wel op dat onder oudere 900'en (pre 1987 o.i.d.) een ander type velg zit (andere afstand van de bevestiging).quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:06 schreef Kwarkie het volgende:
heeft iemand een idee wat zulks een aero-velgjes voor de 900 ongeveer moeten kosten?
Stoelverwarming zit in iedere 900 en is altijd automatisch. Wel zou je volgens mij een knop op je dash moeten hebben voor 3 verschillende standen (vanaf '87). Ook is het nogal vaak kapot. Het zijn stalen draadjes die onder het schuim van je stoel lopen en die breken na verloop van tijd De mijne doet het ook niet meer ('86er).quote:Op maandag 25 september 2006 15:48 schreef Kwarkie het volgende:
Ik heb dus ook een mooie 900 classic gekocht. (2.1 liter 16v Automaat )
Nu zie ik net dat deze standaard met stoelverwarming geleverd werden. Ik kan hier echter geen knopje voor vinden, gaat deze automatisch aan met de verwarming? of kan het ook zo zijn dat er geen stoelverwarming in zit.
Mistlampen zijn op ieder model 900 te krijgen. Geloof wel dat aftermarket ophanging niet makkelijk is. Even zoeken naar tweedehandjes anders?quote:En iemand een idee bij welke modellen mistlampen mogelijk zijn?
Jouw auto heeft de zogeheette "nieuwe steek" die ruwweg vanaf de zalmneusmodellen geleverd is (Eigenlijk pas vanaf '88.) Mocht je zo'n setje kopen, ben er dan zeker van dat je de nieuwe steek hebt, want anders passen ze voor geen meter Je betaalt iets van 150 tot 200 euro voor een mooi setje denk ik. Met wat geluk inclusief redelijk goeie banden.quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:06 schreef Kwarkie het volgende:
heeft iemand een idee wat zulks een aero-velgjes voor de 900 ongeveer moeten kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |