Bij mijn dealer staan de;quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Staat die nieuwe Saabaru al bij de dealer? Want ik zag me van de week toch een lelijke Saab daar staanEn lelijke auto's zijn nu niks voor Saab dacht ik zo...
Hehe, laten wij thuis dit weekend nou gaan switchen van Subaru naar Saabquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Staat die nieuwe Saabaru al bij de dealer? Want ik zag me van de week toch een lelijke Saab daar staanEn lelijke auto's zijn nu niks voor Saab dacht ik zo...
Hele verbeteringquote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:01 schreef SNArky het volgende:
[..]
Hehe, laten wij thuis dit weekend nou gaan switchen van Subaru naar Saab...
hier ook een Saab NG900 (coupe) bezitter!quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:01 schreef Spyronius het volgende:
Ik heb zelf een saab ng900 2.3L, heerlijke auto. Al is het niet een auto zonder problemen helaas. Airco pomp die het aan het begeven is. Dit komt waarschijnlijk overigens door een vastgelopen poelie aan het blok, waardoor de pomp een flinke tik heeft gekregen.
Maar qua rijen is het een heerlijke auto. Zelfs met 180 over de autobahn rijdt het zeer comfortabel.
Maar die saab 99 turbo is echt![]()
Boeie. Zo'n saab kun je daarom nog eens 2ehands kopen zonder al te veel risico te lopen dat het een afgeragde bak is. Het valt me trouwens op dat er nauwelijks een 900 te krijgen is met minder als 250dkm op de teller.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:17 schreef funkmaster het volgende:
hoe denken jullie trouwens over het commentaar dat een Saab een "ouwe lullenbak is"??![]()
ik krijg dit nogal regelmatig te horen...![]()
ben nu zelf 19, maar rijd toch liever mijn saab dan zo'n pauper civic...mee eens?
mijne heeft momenteel 148.000 gelopen! uitzonderlijk laag eigelijk inderdaadquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:34 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Boeie. Zo'n saab kun je daarom nog eens 2ehands kopen zonder al te veel risico te lopen dat het een afgeragde bak is. Het valt me trouwens op dat er nauwelijks een 900 te krijgen is met minder als 250dkm op de teller.
Ik had het eigenlijk vooral over het type voor die van jou.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:37 schreef funkmaster het volgende:
[..]
mijne heeft momenteel 148.000 gelopen! uitzonderlijk laag eigelijk inderdaad![]()
de classic 900?? die vind je juist nog welles met lagere km-standen omdat die wel als klassieker cq. hobbyauto wordt gezien, maar daar is idd ook het meerendeel al 2x de klok rond...quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:45 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk vooral over het type voor die van jou.
saab is gewoon lichtelijk exclusief, je zult er eerder de wat beter bedeelde persoon in zien rijden dus vandaar waarschijnlijk die uitspraakquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:17 schreef funkmaster het volgende:
hoe denken jullie trouwens over het commentaar dat een Saab een "ouwe lullenbak is"??![]()
ik krijg dit nogal regelmatig te horen...![]()
ben nu zelf 19, maar rijd toch liever mijn saab dan zo'n pauper civic...mee eens?
Kan er zelf niet zo mee zitten, het wordt ook vaak een auto voor academisch opgeleide mensen genoemd. Ben ik wel trots op opzich, aangezien ik met een beetje geluk ook aankomend dokter wordtquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:17 schreef funkmaster het volgende:
hoe denken jullie trouwens over het commentaar dat een Saab een "ouwe lullenbak is"??![]()
ik krijg dit nogal regelmatig te horen...![]()
ben nu zelf 19, maar rijd toch liever mijn saab dan zo'n pauper civic...mee eens?
Saab IS gewoon een oude lullenbak en voor de beter bedeeldenquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:17 schreef funkmaster het volgende:
hoe denken jullie trouwens over het commentaar dat een Saab een "ouwe lullenbak is"??![]()
ik krijg dit nogal regelmatig te horen...![]()
ben nu zelf 19, maar rijd toch liever mijn saab dan zo'n pauper civic...mee eens?
Gefeliciteerd en bedankt voor die mening, maar ik zal het moeten vragen, maar wat rij jij?quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:48 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Saab IS gewoon een oude lullenbak en voor de beter bedeelden, asjeblieft , zou er niet dood in gevonden willen worden...
saab&design![]()
ach wat schattig....als je autopech hebt moet je even bellen, kan je'm in m'n achterbak rijden en kun je voor de grap comfortabel naar de garagequote:
Originele mini's roeleren de pan uit, dus, hequote:Op woensdag 29 maart 2006 18:22 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ach wat schattig....als je autopech hebt moet je even bellen, kan je'm in m'n achterbak rijden en kun je voor de grap comfortabel naar de garage![]()
Ik denk eerder dat ik jou met mijn mini zal moeten slepen, denk dat het 1.6 16v DOHC v-tec blok me niet zo snel in de steek zal latenquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:22 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ach wat schattig....als je autopech hebt moet je even bellen, kan je'm in m'n achterbak rijden en kun je voor de grap comfortabel naar de garage![]()
KIJK! Honda B16 Power!quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ik jou met mijn mini zal moeten slepen, denk dat het 1.6 16v DOHC v-tec blok me niet zo snel in de steek zal laten
das waar, ik bekritiseer alleen de dude die het zegt en het feit dat ie in m'n achterbak past...mini's roeleren iddquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Originele mini's roeleren de pan uit, dus, he
als je graag de achterkant van de jap en de Brit wilt zien hoef je alleen maar naast me bij het stoplicht te gaan staan hoor, kun je eens kijken wie in wiens kofferbak past.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:29 schreef funkmaster het volgende:
[..]
das waar, ik bekritiseer alleen de dude die het zegt en het feit dat ie in m'n achterbak past...mini's roeleren idd
ahum, schatje.....hoe hard gaat je civictje op topquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:37 schreef Pumatje het volgende:
tupperware auto![]()
alles aande Honda is OEM honda, nix aftermarket of tupperware schatje
en de mini is aan de buitenkant op velgen e.d na ook 100% stock,
en sneller, hahahahaha
riigghht,
en betrouwbaarder, ik denk dat honda motortjes zichzelf inmiddels bewezen hebben... auw, me buik..
quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:37 schreef Pumatje het volgende:
tupperware auto![]()
alles aande Honda is OEM honda, nix aftermarket of tupperware schatje
en de mini is aan de buitenkant op velgen e.d na ook 100% stock,
en sneller, hahahahaha
riigghht,
en betrouwbaarder, ik denk dat honda motortjes zichzelf inmiddels bewezen hebben... auw, me buik..
Ja, jammer. Want zeker oude Saab 900's kunnen leuke auto's zijn. Als ze het doen.quote:
een topic volgen is lastig hequote:
*ontwijkt de topsnelheid*quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
een topic volgen is lastig he![]()
en hoeveel DB geluid, geen idee.. gewoon standaard geluid denk ik? Tis namelijk de stock uitlaat flapdrol.
Helemaal goed.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:59 schreef OG-Loco het volgende:
Hou je mond dan.
Maar die Sport Estate is een Linear Sport?
ff mn saabkennis testen
over ontwijken gesproken.quote:
Misschien is het leuk als je mensen niet uitscheldt, maar gewoon on-topic post?quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
een topic volgen is lastig he![]()
en hoeveel DB geluid, geen idee.. gewoon standaard geluid denk ik? Tis namelijk de stock uitlaat flapdrol.
Dit is een Saab-topic. Als hier Civic-liefhebbers zouden zitten, zou het wel het Civic-topic zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:19 schreef Pumatje het volgende:
word een beetje moe van het aangeven van feitjes en weetjes en dat de desbetreffende uitdager steeds maar overstapt op iets anders om proberen aan te tonen dat zijn saab beter is.. that's all.
Deze SAAB driver is niet zo erg kansloos.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
over ontwijken gesproken.
ontwijkt het feit dat ik niet veel DB produceer*
ontwijkt het feit dat ik geen tupperware civic heb*
ontwijkt het feit dat ik met een mini uit 73 een saab langs de kant zet*
ontwijkt het feit dat saab rijden gewoon smakeloos en kansloos is*
bedankt voor je palletsorteerder-argumentatie, ik heb iig nog steeds geen antwoord...maakt niet uit hoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ontwijkt het feit dat saab rijden gewoon smakeloos en kansloos is*
"Civic on one o'clock. Weapons armed and ready to fire."quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:22 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Deze SAAB driver is niet zo erg kansloos.
[afbeelding]
"Houston, i can't perform a weapon lock....it's seams to build more of plastic than metal"quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Civic on one o'clock. Weapons armed and ready to fire."
Chaqun sa goût, ik vind die achterlichten bij de estate juistquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:38 schreef Spyronius het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar zo'n saab station, tenminste op het 9-3 platform vind ik not-done. Vind hem gewoon niet echt mooi, vooral de achterlichten.
Ik vind het zo'n asian look hebben.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:52 schreef SNArky het volgende:
[..]
Chaqun sa goût, ik vind die achterlichten bij de estate juist...
Pas maar op, we mogen het c-woord niet meer zeggenquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:58 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n asian look hebben.
stiekem heb je gelijkquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:27 schreef Googolplexian het volgende:
Saab = koele bak... dan maar niet opvallen, je rijdt in stijl met vintage. Wees zo eerlijk om dat toe te geven.
B16A2 = godverdomme een kicke blok (waar het ook in ligt)
Mini '73 = legendarisch kicke auto
en nou kappen!
Ja ik heb het 300 systeemquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:45 schreef OG-Loco het volgende:
Met een beetje mazzel hoor ik morgen of ik ben aangenomen bij Saab...
Maar @ P.U.N.T.: Dat is de radio "300"? Bij ons hebben ze die niet staan als demo oid... Maar hoe is het geluid? En de sub, doet die zijn werk goed?
excuses voor mijn niveauverlaging van vanmiddagquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Grote schoonmaak gehouden. Maar ik blijf niet bezig
Saab 99 Turboquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef SNArky het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal de mooiste Saab ooit (vliegtuigen maar even niet meegerekend).
Saab 9-3 Sport Sedan 2.8 V6 Turboquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef SNArky het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal de mooiste Saab ooit (vliegtuigen maar even niet meegerekend).
Saab 900 turbo in div. uitvoeringen. Caab bijv.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef SNArky het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal de mooiste Saab ooit (vliegtuigen maar even niet meegerekend).
99 turbo Combi coupé staat hoog op mn lijstje, samen met de 900 T16S uit 1984.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef SNArky het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal de mooiste Saab ooit (vliegtuigen maar even niet meegerekend).
Ik ken iemand die had er zoeen. Vierdeurs, blauw. Maar die is eh... stuk.quote:
En ik maar denken dat het hele reservewiel eruit moestquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:14 schreef P.U.N.T het volgende:
[..]
Ja ik heb het 300 systeemgeluid is perfect en de hond heeft lekkere massage achterin van de sub. Dus ja die doet zijn werk goed.
[afbeelding]
Knap gevonden, zelfs echte saabliefhebbers hebben daar vaak nog nooit van gehoord. Erg mooie auto...quote:
quote:Naast de BioPower motor is de Saab BioPower Hybrid Concept ook nog eens voorzien van elektromotoren die samen 53 kW leveren. Voorlopig heeft Saab deze milieuvriendelijke technieken verpakt in een 9-3 cabrio die nog een studiemodel is. Hij is voor het eerst te zien op de Stockholm Motor Show.
Ondanks dat deze Saab een zogeheten zero emission vehicle is, zijn de prestaties niets om je voor te schamen. Hij kan in 6,9 seconden van 0 naar 100. Een vergelijkbare auto met alleen een benzinemotor zet 8,8 seconden op de klok. De tussensprint van 80 naar 120 km/u gaat in 5,5 seconden. De schone concept car komt voor uit een samenwerking tussen de Zweedse regering en de ontwikkelingsafdeling van General Motors.
Ook erg handige auto voor als het regent en je iemand wilt laten uitstappen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:31 schreef Timmy het volgende:
Nog een aantal foto's van de Aero X
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron
Ja maar wie wil nou uit zo'n auto stappen, in zo'n auto wil je alleen maar blijven rijdenquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ook erg handige auto voor als het regent en je iemand wilt laten uitstappen.
Alles nat
Dat vind ik nou ook. Het stempel van GM drukt wel erg zwaar op de nieuwe Saabs. Laten we hopen dat bij de aankomende teloorgang van GM Saab kan worden gekocht door een partij die wel oog heeft voor die historie. Zoals Ford wel in staat blijkt te zijn om Volvo zijn eigen gezicht te laten behouden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:55 schreef zijle het volgende:
Mooi merk Saab met een rijke historie, maar jammer dat hun identiteit ver te zoeken is bij de nieuwe modellen. Toch zonde
Hey, da's een Lancia Delta. Is die niet in bepaalde landen geimporteerd door Saab, vandaar die naam?quote:
Saab heeft inderdaad een deal gemaakt met Lancia voor die auto, Saab kocht ze en deed het transport van de auto's vanaf de Italiaanse fabrieken zelf, waar ze in eigen land een Saab batch kregen. Zal wel in een tijd geweest zijn dat ze bijna failliet waren ofzo, om zo wanhopig auto's van andere merken onder eigen naam te gaan verkopenquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hey, da's een Lancia Delta. Is die niet in bepaalde landen geimporteerd door Saab, vandaar die naam?
Vind je dat echt 'quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik kom de 9-3 sportestate steeds vaker tegen
Deze vind ik ook niet echt een succes. Ik heb laatst een vergelijking gehoord met een bril van Dame Edna...quote:De 9-5 met nieuwe neus heb ik pas 1 keer gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |