mja die derde staat op elke foto verkeerdquote:Op zondag 19 maart 2006 20:17 schreef Xilantof het volgende:
@Maxxride62: je foto's zijn beetje erg te groot
@snopprinses:
bij de eerste vind ik het licht een beetje te hard op zijn gezicht. ook draagt zijn uitdrukking niet helemaal bij aan de sfeer vind ik.
Bij de 2de staan er 2 breed lachend op,... en de derde ... nouja..die niet.
volgens mij bied de locatie wel de mogelijkheid tot leuke foto's als ik het zo zie
Daar kun je als fotograve zijnde toch wat van zeggen?quote:Op zondag 19 maart 2006 20:18 schreef snopprinses het volgende:
[..]
mja die derde staat op elke foto verkeerdniet erg handig
Maar is iid fijne locatie
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:23 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb idd nog wat meer foto's van haar. Ik zal eens rond zoeken en misschien een showcase maken.
Okay, nu worden we nieuwsgierigquote:@Astridj0h: Nee dit is haar niet.![]()
Ze vroeg zich af of het mijn vriendin was op die foto. Maar niet. Dat is haar niet.quote:
Heel gave plaat Xil! Complimentjes.quote:
Ik weet niet of het nog mogelijk is, maar misschien zou je de foto zo kunnen uitsnijden dat het pad waar ze op zit precies beneden in de hoeken begint. Verder misschien hier en daar even de foto wat retoucheren:quote:
Ik vind haar een mooie uitstraling hebben Toffiequote:
Mooie fotoquote:
quote:
Leg uit, leg uit!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:57 schreef Astridj0h het volgende:
Ja de waas is wat mij betreft iets te nep. Nr 3 en 4 vind ik wel goede foto's (alleen beetje compressie artefacts volgens mij in het gezicht??) nr4 kan je misschien inderdaad opnieuw uitsnijden, zodat het jongetje meer links of rechts op de foto staat (is ie misschien iets te krap voor genomen)
Maar very good begin hoor!!
Als je een JPG te sterk comprimeert krijg je overal vreemde vierkantjes en blokjes te zien. Dit worden artefacten genoemd. In het gezicht van het jongetje zie je deze ook een beetje. Hoe hoger de kwailteit die je kiest bij het opslaan van je foto, hoe minder van deze artefacten er te voorschijn komen.quote:
De zichtbaarheid van de artefacten heeft overigens ook met de foto zelf te maken. Als je een erg drukke foto hebt, vallen de artefacten minder op dan bij een meer serene foto. Ook heb ik het idee dat artefacten bij de kleur rood vaak het ergst zijn... Bij kleurenfoto's valt het sowieso meer op.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:47 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Als je een JPG te sterk comprimeert krijg je overal vreemde vierkantjes en blokjes te zien. Dit worden artefacten genoemd. In het gezicht van het jongetje zie je deze ook een beetje. Hoe hoger de kwailteit die je kiest bij het opslaan van je foto, hoe minder van deze artefacten er te voorschijn komen.
Maar nu wel klagen over je kont...Als jij je toen had ingehoudenquote:
Op punt één kan ik je gelijk gevenquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:59 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar nu wel klagen over je kont...Als jij je toen had ingehouden
Wel irri, ik zie de portretten niet meer maar van die "mijnalbum.nl" plaatjes 13.gif
Ik klaag niet over mijn kont, ik heb een lekker kontje, ik ben wat afgevallen...ik hou weer van mezelfquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:59 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar nu wel klagen over je kont...Als jij je toen had ingehouden
Wel irri, ik zie de portretten niet meer maar van die "mijnalbum.nl" plaatjes 13.gif
Foto's ...quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik klaag niet over mijn kont, ik heb een lekker kontje, ik ben wat afgevallen...ik hou weer van mezelf
daar is dit niet het geschikte topic voorquote:
Open er een topic overquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
daar is dit niet het geschikte topic voor
Vind je het niet vreselijk storend dat haar hoofd zo afgesneden is?quote:
Yikes!!quote:
Ik vind de halsketting niet echt zo storend. De rechter duim ring is te groot. de linker past nog wel bij het pak, maar zou ook wel weg mogen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:59 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Yikes!!
* Puckzzz rent hard weg voor the big bad ladyboss
mooie foto, stoort me totaal niet dat haar hoofd is afgesneden, de uitdrukking is wel heel erg stoer / boos. maarje je moet je reputatie blijven houden he
de sieraden storen me wel een beetje....
mooi pak!![]()
Hoe bedoel je vlak uitgelicht?? Niet veel contour erin of zo?quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:26 schreef fr.oosje het volgende:
In haar gezicht een beetj vlak uitgelicht. En volgende keer even de sieraden af doen
Net te weiig schaduw werking in het gezicht waardoor het een beetje een vlak plaatje wordt. Hij lijkt me ook iets overbelicht op het voorhoofdquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Hoe bedoel je vlak uitgelicht?? Niet veel contour erin of zo?
Ik heb even in je fotoboek gekeken, en zo te zien zijn dit zelfprotretten (of je hebt een tweelingbroerquote:Op zondag 19 maart 2006 19:44 schreef Maxxride62 het volgende:
[afbeelding]
afbeelding
afbeelding
Edit RonaldV: lees deze sticky even: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes
fototechnisch valt het allemaal wel mee deze foto, maar een baby met een sigaret in haar mondquote:Op vrijdag 31 maart 2006 04:50 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Deze foto is vorig jaar gemaakt, mijn nichtje zag mij roken en wilde ook een sigaret:
[afbeelding]
Waarom weet ik niet, maar me zusje heeft gezegd dat ik een slechte invloed zou hebben![]()
Idd Ik zal de foto's eens door photoshop halenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:57 schreef Puckzzz het volgende:
@maxcre8, leuk gedaan wel wat donker in het gezicht, kan je nog wat ophalen met fotosjop. en is dat nou bloemetjesbehang?
Complimenten! Werkelijk!quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:00 schreef gizj het volgende:
deze in januari gemaakt in Sri Lanka:
[afbeelding]
WHZquote:
Kon je het weer niet laten, eerst brommer rijden en nou rokenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 04:50 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Deze foto is vorig jaar gemaakt, mijn nichtje zag mij roken en wilde ook een sigaret:
[afbeelding]
Waarom weet ik niet, maar me zusje heeft gezegd dat ik een slechte invloed zou hebben![]()
Veel beter! Die ogen komen er echt schitterend uit zo.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:53 schreef luap het volgende:
Jullie hebben gelijk! Bedankt![]()
Done:
[afbeelding]
Puckzzz heeft alweer gelijkquote:Op woensdag 12 april 2006 07:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Veel beter! Die ogen komen er echt schitterend uit zo.
* Puckzzz ziet nog een rare streep op haar wang
Je leert het al, vrouwen hebben namelijk altijd gelijk maar de mannen weten dat nog nietquote:Op woensdag 12 april 2006 18:36 schreef luap het volgende:
[..]
Puckzzz heeft alweer gelijk... nou ja dat is iets voor een andere keer
Vrouwen willen altijd gelijk en als ze dat niet krijgen, gaan ze huilen. Knoop dat es goed in je oortjes Puckzzziequote:Op donderdag 13 april 2006 09:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Je leert het al, vrouwen hebben namelijk altijd gelijk maar de mannen weten dat nog niet
Deze vind ik erg mooiquote:Op zondag 16 april 2006 11:35 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dankquote:
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze adverteert om op de Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel VII) te kunnenquote:Op zondag 16 april 2006 22:55 schreef PdeHoog het volgende:
Mooie foto'sIk gok dat jij de persoon bent op de foto
Het is de bedoeling dat je hier zelfgemaakte foto's plaatst
Voor foto's van jezelf door anderen gemaakt kun je in US terecht, maar daar was je al langs geweest zag ik
Uiteraardquote:Op zondag 16 april 2006 23:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze adverteert om op de Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel VII) te kunnen![]()
Als ze zich daar even meldt wel.quote:Op zondag 16 april 2006 23:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
UiteraardVolgens mij kan ze dan wel worden toegevoegd, toch
![]()
Hoe / wat bedoel jequote:Op zondag 16 april 2006 23:22 schreef Re het volgende:
ik vind die foto van mark trouwens eng...
Qua model, kan er idd veel meer gedaan worden. Ik vind op de eerste foto het licht niet mooi en op de tweede foto is er teveel bewerkt in Photoshop..quote:Op zondag 16 april 2006 23:22 schreef Re het volgende:
ik vind die foto van mark trouwens eng...
ja, zit er nog ff naar te kijken, de houding zorgt ervoor dat het lichaam zo gepositioneerd is dat de verhoudingen niet meer kloppen, denk dat het missen van de rechter boven arm het geheel wat uit proporties trekt, verder zou ik bovenste knoopje van bloesje los hebben gemaakt omdat die nu wat strak zitquote:
Heb ik aan zitten denken inderdaad. Het grote voordeel is dat je zowel veel zee als veel zand, alsook veel duinen hebt natuurlijkquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:40 schreef Xilantof het volgende:
De duinen/het strand?
pcies.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:43 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Heb ik aan zitten denken inderdaad. Het grote voordeel is dat je zowel veel zee als veel zand, alsook veel duinen hebt natuurlijk![]()
Goeie tip!
Die tweede en die laatstequote:Op dinsdag 18 april 2006 21:36 schreef fraubitch het volgende:
Portret van mijn hond:
[afbeelding]
Jongen van op stap: ik moet nu toch echt eens zijn naam vragen
[afbeelding]
Ik geloof dat zij loes of zo heet:ik ben zo slecht in namen he
[afbeelding]
mijn zusje daar weet ik de naam wel van
[afbeelding]
Ik heb eens foto's gemaakt op NDSM-werf in Amsterdam. Dat is een mooie locatie. Aan het water...en genoeg graffitie. En een paar oude trams.quote:
Ik vind de 4e erg mooiquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:36 schreef Stephanie_l het volgende:
Een poging mijn zusje vast te leggen op de gevoelige sensor:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
(stomme uitgebrande plekken op de vingers, weinig meer aan te doen)
4.
[afbeelding]
5. En met 2 vriendinnetjes
[afbeelding]
Leuk ultra_ivo, hij gaat er even goed voor staan. Heb je er een naam bij? Hij komt me bekend voor, is een Nederlander toch?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Afgelopen zondag had ik een paar seconden om een afgestapte prof te portretteren:
[afbeelding]
Dit was de nummer 42, José Garcia. Een knecht van Valverde. Hij had al opgegeven en vroeg me de weg naar Valkenburgquote:Op woensdag 19 april 2006 11:06 schreef Olio het volgende:
[..]
Leuk ultra_ivo, hij gaat er even goed voor staan. Heb je er een naam bij? Hij komt me bekend voor, is een Nederlander toch?
mooie vrouw maar ehhhquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef X-fi het volgende:
Hier nog een foto kunnen vinden uit een archiefje van vorig jaar.
[afbeelding]
Ow. sorry, dacht dat dit nog net onder het categorie paste.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:57 schreef blackbully het volgende:
[..]
mooie vrouw maar ehhh
niet echt een portret lijkt me.
naar mijn mening niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:38 schreef X-fi het volgende:
[..]
Ow. sorry, dacht dat dit nog net onder het categorie paste.
Ik ken ze helemaaaal nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:40 schreef blackbully het volgende:
[..]
naar mijn mening niet.
maar komt ze een keer naar een fot meet?
Schattig, maar als portret niet zo sterk imho. Het gezicht is in de schaduw en de uistenede links (voor de kijker) is erg krap. Wel mooi het moment gevangen.quote:
quote:
Die eerste vind ik erg goed, dat gras voor- en achterin geeft een heel mooie omlijsting.quote:Op zondag 23 april 2006 19:39 schreef An24 het volgende:
Ik post ook ff wat.
Mijn vriend heeft zich eindelijk eens laten fotograferen.:
[afbeelding]
[afbeelding]
Commentaar is leerzaam dus welkom.
Groetjes, An
quote:Op maandag 24 april 2006 13:24 schreef RonaldV het volgende:
Niet echt een portret, maar meer een reclame-foto:
[spam]
De dame op de foto op Games.fok.nl is door mij gefotografeerd.
[/spam]
Ik weet niet wat ik er van moet zeggen..quote:Op maandag 24 april 2006 13:24 schreef RonaldV het volgende:
[spam]
[/spam]
Het gaat toch om de foto, niet om wie er op staat?quote:Op maandag 24 april 2006 13:31 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik er van moet zeggen..
- Tof dat je die hebt mogen/kunnen maken.
- Minder tof, omdat ik niet Katja niet echt een bijzondere dame vind.
Dilema![]()
EN mijn complimenten aan jou w.b.t. je site. Leuk gedaan Vliegvrager. Vind je het erg als ik een linkje op mijn site plaats?quote:Op maandag 24 april 2006 16:45 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Het gaat toch om de foto, niet om wie er op staat?
Ik vind het een nette foto, zeker gegeven de beperkingen die de toepassing stelt. Ik 'snap' alleen de schaduwen niet zo, komen onlogisch over en lijken me niet consistent met de lichtval op het model.
Maar verder petje af hoor.
Tuurlijk niet (als in: niet erg), wees mijn gastquote:Op maandag 24 april 2006 16:56 schreef An24 het volgende:
[..]
EN mijn complimenten aan jou w.b.t. je site. Leuk gedaan Vliegvrager. Vind je het erg als ik een linkje op mijn site plaats?
Groetjes, An
ik denk dat je veel meer uit de foto had kunnen halen, probleem als je het model zo positioneert met een weggedraaide schouder dat 1) haar hoofd disproportioneel groter lijkt 2) het net lijkt of haar arm geamputeerd is. Iets verder terug gedraaid en asymetrisch komen de verhoudingen net beter uit en is ook de text op het shirt wat beter te lezen want daar gaat het volgens mij om hier.quote:Op maandag 24 april 2006 13:24 schreef RonaldV het volgende:
[spam]
[/spam]
Het scheelt niet veel, er waren er 3quote:Op maandag 24 april 2006 13:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]![]()
volgens mij was ik de enige die er op had gereageerd in de SC niet?
Er was een hele rij foto's gemaakt, waarop Katja de eindbeslissing had. de Fok!-PR en ik hadden andere voorkeuren, Katja besloot dat het deze moest worden. Het is niet anders. Helaas mag ik de rest van de foto's niet laten zien (in opdracht vervaardigd en zo), maar er zaten echt betere bij.quote:Op maandag 24 april 2006 17:21 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat je veel meer uit de foto had kunnen halen, probleem als je het model zo positioneert met een weggedraaide schouder dat 1) haar hoofd disproportioneel groter lijkt 2) het net lijkt of haar arm geamputeerd is. Iets verder terug gedraaid en asymetrisch komen de verhoudingen net beter uit en is ook de text op het shirt wat beter te lezen want daar gaat het volgens mij om hier.
Verder zie je haar BH toch wel overduidelijk en storend in beeld zo![]()
maar verder lekkere foto of uhmmm lekker model om te fotograferen lijkt me
quote:Op woensdag 26 april 2006 19:56 schreef aapstok het volgende:
leuke foto's snopprinses, van die dreumessen echt
vandaag op het dak:
[afbeelding]
Netjesquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:27 schreef stil het volgende:
Zonet met mijn aangeschafte flitssetje gespeeld. Graag jullie oordeel.
[afbeelding]
Ja daar heb je gelijk in, maar ik was allang blij dat ze haar mond even stil hieldquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Netjes
Mooi scherp.
Ik vind alleen de pose niet zo pakkend. Te veel weggedraaid, en met het haar ook nog te vol in beeld.
't was een kletskousje?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:48 schreef stil het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in, maar ik was allang blij dat ze haar mond even stil hield
Op de andere foto's zie je haar "praten'"
is dat jerruh?quote:
kruisjequote:Op zondag 14 mei 2006 16:28 schreef aapstok het volgende:
Gisteren in een bekend winkelcentrum in Amsterdam
[afbeelding]
Jerruhquote:
Ik vind de uitdrukkingen heel mooi.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:30 schreef Re het volgende:
[..]
hier ook dan maar ff (anders gaattie verloren he)
[afbeelding]
Op zich leuke foto's hoor. Maar ik zou de tweede schuiner genomen hebben, en bij de derde is de achtergrond nogal druk. Door die meer onscherp te maken kan je nog een leuke foto overhoudenquote:Op maandag 15 mei 2006 15:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke echt ook mijn eerste keer, ik hou me echt er totaaaaaal niet mee bezig maar goed misschien dat ik er iets van kan leren![]()
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
3#Over deze heb ik mijn twijfels een beetje
[afbeelding]
Ik heb ff met je foto zitten spelen, ik vind em zo lief...hoe vind je hem zo?quote:Op maandag 15 mei 2006 15:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Okedan zal ik daar de volgende keer even om denken
thnx
![]()
Mooie portretten van die kikkersquote:Op woensdag 17 mei 2006 06:50 schreef Rubber_Soul het volgende:
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
3#
[afbeelding]
Dankequote:Op woensdag 17 mei 2006 07:05 schreef dontcare het volgende:
[..]
Mooie portretten van die kikkers![]()
Image Shack boycot Fok!dus een andere host is beter
Tja die dreads...quote:Op woensdag 17 mei 2006 08:04 schreef Puckzzz het volgende:
Nu vind ik dreads normaalgesproken erg mooi, maar bij dat meisje zijn ze wel erg slordig...en dan vind ik de foto ook meteen een stuk minder mooi want ik blijf er maar naar kijken.
kleuren van de foto zijn wel erg okee
foto 2 doet me niet zoveel en foto 3 vind ik dan nog het mooist.
deze foto had veel meer impact gehad als je de dreads in het verlengde van de schorsnerven had genomen, beetje aparte blik verderquote:Op woensdag 17 mei 2006 08:30 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Tja die dreads...
Die hadden net een half uur voor de foto's een gigantische regenbui over zich heen gehad.
Ik stoor me er minder aan, omdat het bij haar past, maar ik ken haar dan ook en jullie niet uiteraard.
Maar het was idd wel wat jammer.
Dreads kunnen ook erg mooi en detailrijk zijn:
[afbeelding]
quote:
Hmm ik denk dat die houding niet mogelijk was geweest.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:02 schreef Re het volgende:
[..]
deze foto had veel meer impact gehad als je de dreads in het verlengde van de schorsnerven had genomen, beetje aparte blik verder
De belichting op het gezicht komt van zo'n zelfde lamp die net buiten beeld hangtquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:10 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Deze is echt gaaf; het lijkt nu net of het licht dat op het gezicht van het model valt van het licht komt dat aan de muur achter hem hangt.
Ik vind ze mooiquote:Op woensdag 17 mei 2006 06:50 schreef Rubber_Soul het volgende:
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
3#
[afbeelding]
Ziet er iig wel een stuk beter uitquote:Op maandag 15 mei 2006 16:56 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb ff met je foto zitten spelen, ik vind em zo lief...hoe vind je hem zo?
[afbeelding]
De laatste is enorm leuk! Fotogeniek kind!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:47 schreef Oehaha het volgende:
Onze zoon Daan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1 en 3:quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:47 schreef Oehaha het volgende:
Onze zoon Daan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
geeft toch altijd wel heerlijke plaatjes die verlopen ranzige alkoholistenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:29 schreef Rubber_Soul het volgende:
This is Santa in his true form.
Please cover your children's eyes!
[afbeelding]
"Waar zijn die foto's dan voor?"quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:30 schreef Re het volgende:
[..]
geeft toch altijd wel heerlijke plaatjes die verlopen ranzige alkoholisten
Coole stijl heb je, Rubber_Soul, vooral ook die 3 die je voor deze post neerzette. Dat sterke contrast vind ik tof. En de lucht in je eerste foto is bijna duivelsquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:29 schreef Rubber_Soul het volgende:
This is Santa in his true form.
Please cover your children's eyes!
[afbeelding]
Well thank you dearquote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Coole stijl heb je, Rubber_Soul, vooral ook die 3 die je voor deze post neerzette. Dat sterke contrast vind ik tof. En de lucht in je eerste foto is bijna duivels
Nee, niet hier. Ik maak eigenlijk nooit foto's van fokkers en ik ga geen foto's van bekenden, klasgenoten e.d. ongevraagd plaatsenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 03:07 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Well thank you dear
Jij ook ergens wat moois staan hier??
Dankuquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:18 schreef Faux het volgende:
@Rubber_Soul: #1 en #3 zijn bijzonder sfeervolle platen - erg mooi! Waar ik vraagtekens bij zet is de grijs/zwarte waas op hun gezichten - waarom heb je dit precies gedaan?
Gaaf! Fijne kleurtjes!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:16 schreef Faux het volgende:
[afbeelding]
Kwam ik er dus gewoon even achter dat er een apart topic voor portretten is.
Enfin, met een omweg. Hier was ik weer.
Ik vind jou zo gaaf hč.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:16 schreef Faux het volgende:
[afbeelding]
Inderdaad, qua kleur heel erg mooi. Maar haar gezicht lijkt niet helemaal symetrisch, en dat begint mij te irriteren.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:16 schreef Faux het volgende:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:55 schreef Faux het volgende:
Ik ben blij dat de definitie van perfectie toch nog steeds een heerlijk brede is.
Sorry, dat wist ik niet. Ik dacht dat het door de belichting kwam: door de zware schaduw kan je slecht zien wat echt haar gezicht is. Het is een erg mooi model. Lui oogje of niet.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:22 schreef Faux het volgende:
Dat het je irriteert vind ik jammer: het meisje heeft een lui oogje en om dat nou weg te shoppen vind ik getuigen van een ernstig gebrek aan respect, niet stroken met mijn persoonlijke ethiek en buiten alles afdoen aan het hele concept 'portretteren'.
Poep gebeurd.
Ik heb even rondgeklikt op je website. Wat maak jij gave dingen! Heel erg tof.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:33 schreef Maxcre8 het volgende:
De 2de heb ik net gemaakt en dat is eigenlijk een Recovering van de eerste, die ik al eerder deze week heb gepost. (vandaar dat ik ze nu samen post)
[afbeelding]
[afbeelding]
ze is weer "bijna" de oude
Dankje Lottequote:Op maandag 5 juni 2006 12:05 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Ik heb even rondgeklikt op je website. Wat maak jij gave dingen! Heel erg tof.![]()
leuke foto, alleen stoort haar beugel/tong onder haar onderlip me iets..quote:
Mopperdemopper ... 550 pixels... mopperdemopper... FAQ... mopperdemopper...quote:
ik vind het een supermooi meisje, en juist dat oogje heeft watquote:Op woensdag 31 mei 2006 13:22 schreef Faux het volgende:
Dat het je irriteert vind ik jammer: het meisje heeft een lui oogje en om dat nou weg te shoppen vind ik getuigen van een ernstig gebrek aan respect, niet stroken met mijn persoonlijke ethiek en buiten alles afdoen aan het hele concept 'portretteren'.
Poep gebeurd.
Ik heb net mn site een kleine facelift gegeven, met 21 nieuwe plaatjes tis alleen wel ff zoeken..quote:Op maandag 5 juni 2006 12:05 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Ik heb even rondgeklikt op je website. Wat maak jij gave dingen! Heel erg tof.![]()
de 2de vind ik erg mooi, qua kleur tonen en warmte heeft iets natuurlijks..quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:03 schreef elmarz het volgende:
2 fotootjes van de afgelopen tijd...
[afbeelding]
[afbeelding]
grtz,
el Marz.
Ik vind nr twee ook erg fijn. Die blik is fantastisch, de gekozen compositie ook!quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:03 schreef elmarz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
grtz,
el Marz.
CC.....wow....mooi......das mijn kritiek. Tevreden?quote:Op maandag 12 juni 2006 16:48 schreef CrazyCharlie het volgende:
[afbeelding]
Vond hem best aardig gelukt...
kritiek?
quote:Op maandag 12 juni 2006 18:34 schreef An24 het volgende:
[..]
CC.....wow....mooi......das mijn kritiek. Tevreden?![]()
Nee? nou ja okay dan.....haar blik is super, het zwart wit ook. Het enige dat mij een beetje stoort is de stoel voor haar en haar hand voor in beeld. Tis mierenneukerij weet het, maar je kunt het krijgen zoals je het hebben wilt![]()
Ik weet niet of ze er zo uitziet of met een hele holle rug ligt maar ik vind het er een beetje vaag uitzienquote:Op woensdag 7 juni 2006 00:03 schreef elmarz het volgende:
grtz,
el Marz.
Vooral suus2quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:09 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ojaa suus2.jpg & suus3.jpg zijn echt mooi
quote:
Kan ik deze foto ergens van kennen?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:16 schreef Faux het volgende:
[afbeelding]
In ieder geval veels te breed voorquote:
goed gelukt! ik zou wel de glimplekjes van het flitsen proberen weg te werkenquote:Op zondag 9 juli 2006 14:54 schreef RonaldV het volgende:
Gisteravond aan het Veluwemeer (ca. half 10) Mijn oppas Eline met een vriendin:
[afbeelding]
Erg mooie foto, goede blik in de ogen, jammer van die lelijke brilquote:Op zondag 9 juli 2006 16:23 schreef aapstok het volgende:
Mooie foto Ronald!
@ FRDesign: het model heeft in die eerste foto een hele mooie blik, heb je met opzet hun gezichsthuid gelaten zoals die was? Heb ff je website bekeken: 600 m2 aan studio?! wow!
Hier de vriendin van de jongen die ik een stuk of 10 posts hierboven heb staan, enjoy!:
[afbeelding]
Gek he? Beide dames hebben een vrij donkere huid, en toch komen die vlekjes tevoorschijn alsof ze een standaard Friezin zijn. Ik zal ze nog even bijwerken zo.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:21 schreef pea4fun het volgende:
[..]
goed gelukt! ik zou wel de glimplekjes van het flitsen proberen weg te werken
Fotogenieke kinderenquote:Op zondag 9 juli 2006 18:01 schreef dnzl het volgende:
Hier wat van mijn eerste foto's genomen met een Nikon D50
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Friezinnen hebben standaard glimplekjes?quote:Op zondag 9 juli 2006 19:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Gek he? Beide dames hebben een vrij donkere huid, en toch komen die vlekjes tevoorschijn alsof ze een standaard Friezin zijn. Ik zal ze nog even bijwerken zo.
Friezin --> blank --> reflecteert flits als een dolle.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:24 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Friezinnen hebben standaard glimplekjes?
Ik zet nooit friezen op de foto hoorquote:Op zondag 9 juli 2006 19:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Friezin --> blank --> reflecteert flits als een dolle.
Tsss, dat ik dat JOU of ol piepol moet uitleggen
Je bent het puntje op de neus van eline vergetenquote:Op zondag 9 juli 2006 20:06 schreef RonaldV het volgende:
beter zo?
Voor:
[afbeelding]
en na:
[afbeelding]
Ja, wat is dat toch met die knappe meiden, dat ze allemaal met zo'n foeilelijke bril opde foto willenquote:Op zondag 9 juli 2006 19:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Erg mooie foto, goede blik in de ogen, jammer van die lelijke bril
Kritiek is niet nodigquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:34 schreef An24 het volgende:
Hey luitjes,
Vandaag mijn nichtje als slachtoffer gehad.
[afbeelding]
Kritiek is welkom![]()
Mooie sprekende ogen, en leuke sproetjes. Jammer dat je hem omgezet hebt naar zw/w, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind de compositie erg mooi, waarom heb je hem zo licht gemaakt? of licht dat aan dit schermpje...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:34 schreef An24 het volgende:
Hey luitjes,
[afbeelding]
Kritiek is welkom![]()
Mooiquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:34 schreef An24 het volgende:
Hey luitjes,
[afbeelding]
Kritiek is welkom![]()
Op zich mooi, maar jammer van dat afgeneden oog en ik houd persoonlijk niet zo van dat half open mondje. Ook lijken je ogen een beetje gelig, misschien met ps wat lichter maken?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:36 schreef snopprinses het volgende:
[afbeelding]
een zelfportret van een tijdje terug
Helemaal niet verkeerd snopprinsesquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:36 schreef snopprinses het volgende:
[afbeelding]
Expres highkey, nicht fotografeert ook en wilde een serie voor een visitekaartje......dit is er dus een van...ik vind het juist bij haar passen, vanwege haar serene blikquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:41 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Mooie sprekende ogen, en leuke sproetjes. Jammer dat je hem omgezet hebt naar zw/w, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind de compositie erg mooi, waarom heb je hem zo licht gemaakt? of licht dat aan dit schermpje...
Ah...voor een visitekaartje is ie perfect, en ook zeker mooi dan in zw/w. Hoe heb je hem hi-key gekregen? licht eens een tipje van de sluier op?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:50 schreef An24 het volgende:
[..]
Expres highkey, nicht fotografeert ook en wilde een serie voor een visitekaartje......dit is er dus een van...ik vind het juist bij haar passen, vanwege haar serene blik![]()
Eigenlijk best simpel.....eerst in grijswaarden omgezet, daarna helderheid en contrast flink verhoogd. Was al vrij lichte foto, dat wel.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:53 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ah...voor een visitekaartje is ie perfect, en ook zeker mooi dan in zw/w. Hoe heb je hem hi-key gekregen? licht eens een tipje van de sluier op?
Maar de ogen springen er echt uit, heb je die dan nog extra teruggehaald ofzo?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:57 schreef An24 het volgende:
[..]
Eigenlijk best simpel.....eerst in grijswaarden omgezet, daarna helderheid en contrast flink verhoogd. Was al vrij lichte foto, dat wel.
Ik heb de macro sigma lens 50 mm gebruikt, misschien dat ze daarom zo scherp zijn....verder is dit een familietrekje, in het zonlicht worden zowel Maya's als mijn ogen lichter. Puur natuur dusquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Maar de ogen springen er echt uit, heb je die dan nog extra teruggehaald ofzo?
Leuke spontane foto. De combinatie vlakverdeling-blik is heel sterk, net of ze door mn scherm naar binnen wil komen. Wat de "high-key" nabewerking betreft: dat zou ik zo niet gedaan hebben. Er onsttaan flinke uitgebeten plekken door en dat vind ik simpelweg niet mooi. Bovendien verlies je door het uitbijten het zicht op belangrijke details, zoals haar kaaklijn en de sproetjes. We kunnen uren discussiėren over wat high-key precies inhoudt, maar dit is simpelweg overbelicht. En eerlijk gezegd vind ik dat reuze jammer, want het is volgens mij een reuze mooie meid en door de bewerking heen te zien is het een hele sterke foto. En oh ja, wie sproeten omzet naar zw, trapt mij op mn zielquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:34 schreef An24 het volgende:
Hey luitjes,
[afbeelding]
Kritiek is welkom![]()
Ik vind het onderwerp mooi, en ik vind de foto mooi. De uitsnede vind ik daarentegen niet mooi. Je ene oog mist een hoekje, je kin mist een stukje, en bovenin vul je de foto met een onevenredig groot stuk haar, waarin weinig detail is te zien (als je dat haar apart belicht had, was het een ander verhaal geweest). Er is niets (integendeel) tegen close portretten, maar pas op dat je dan niet kleine stukjes gaat missen, want dat stoort. Snij er dan liever iets meer vanaf. Voor ogen en mond geldt hoe dan ook dat ze er helemaal op horen. En pea heeft een punt over de witbalans.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:36 schreef snopprinses het volgende:
[afbeelding]
Ik hou niet zo van wegkijk-portretjes, maar de belichting maakt een hoop goed hier. Lekker basic, en vooral heerlijk effectief.quote:Op maandag 24 juli 2006 08:13 schreef Puckzzz het volgende:
Mooie foto's weer, ik moet toch vaker eens in dit topic spieken
Zoonlief achter de PC:
[afbeelding]
Hey VV,quote:Op maandag 24 juli 2006 10:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Leuke spontane foto. De combinatie vlakverdeling-blik is heel sterk, net of ze door mn scherm naar binnen wil komen. Wat de "high-key" nabewerking betreft: dat zou ik zo niet gedaan hebben. Er onsttaan flinke uitgebeten plekken door en dat vind ik simpelweg niet mooi. Bovendien verlies je door het uitbijten het zicht op belangrijke details, zoals haar kaaklijn en de sproetjes. We kunnen uren discussiėren over wat high-key precies inhoudt, maar dit is simpelweg overbelicht. En eerlijk gezegd vind ik dat reuze jammer, want het is volgens mij een reuze mooie meid en door de bewerking heen te zien is het een hele sterke foto. En oh ja, wie sproeten omzet naar zw, trapt mij op mn ziel![]()
![]()
[..]
Dat had ik al begrepen uit de eerdere posts, en ik "klaag" in mijn post ook niet over de foto, maar over de nabewerking. Maar ik ben heel benieuwd naar het origineel. Op basis van wat ik hier zie, gaat dat namelijk een heel mooie foto zijn.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Hey VV,
Bedankt voor je reactie. Ik snap je punt, maar de foto is alles behalve overbelicht. Ik zal je vanavond het origineel laten zien (kan ik op mijn werk niet bij). Hij juist goed uitgelicht, maar het omzetten naar High-key (helderder en contrast omhoog) heeft dit veroorzaakt.
Ook dat had ik begrepen uit de vorige posts, maar dit is in mijn ogen geen high-key, ik zou dit eerder overbewerkt noemen. Tenzij je natuurlijk wilt beweren dat "uitgebeten" en "wegvallende details" ook erg goed bij haar Maya's persoonlijkheid passen.quote:Ik heb de serie gemaakt omdat Maya graag een serie wilde om uit te kunnen kiezen voor een visitekaartje. (zij fotografeert ook) Deze bewerking is een bewuste keuze omdat wij high key erg goed bij haar persoonlijkheid vonden passen.
Over dat uitgebetene ben ik het ook best met je eens hoor, maar zij is tevreden en daar gaat het om. En ik vond je niet klagen, je geeft terecht positieve kritiek! (Als beloning dus vanavond een mooi origineel plaatjequote:Op maandag 24 juli 2006 11:05 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat had ik al begrepen uit de eerdere posts, en ik "klaag" in mijn post ook niet over de foto, maar over de nabewerking. Maar ik ben heel benieuwd naar het origineel. Op basis van wat ik hier zie, gaat dat namelijk een heel mooie foto zijn.
[..]
Ook dat had ik begrepen uit de vorige posts, maar dit is in mijn ogen geen high-key, ik zou dit eerder overbewerkt noemen. Tenzij je natuurlijk wilt beweren dat "uitgebeten" en "wegvallende details" ook erg goed bij haar Maya's persoonlijkheid passen.
Overigens -maar dat is geheel en al jullie keuze- zou ik als fotograaf een foto voor een visitekaartje nooit door een andere fotograaf laten maken.
In die redenatie kan ik me wel vinden ja....quote:Op maandag 24 juli 2006 21:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zou zeggen dat je witbalans een tikkie van slag af is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |