Diemietuhriej | vrijdag 17 maart 2006 @ 08:59 |
Vorige delen: 1: Pimp *hier* met je scooter of brommer 2: *Pimp* hier met je scooter/brommer (Deeltje 2) 3: *Pimp* hier met je scooter/brommer (Deeltje 3) 4: [Centraal] Brommers enzo.. [deeltje 4] 5: [Centraal] Brommerts Deeltje 5.. Voor de snelle FOKkers 6: [Centraal] Brommerts Deel 6: Voor trieste tomosrijders 7. [Centraal] Brommers EN Scooters vroem vroem [deel 7] Brommers/Scooters van een aantal FOK!-kers: JunkieSietze http://www.xs4all.nl/~jejf/scooter/P8203166.JPG DJ-Maurits http://i17.photobucket.com/albums/b66/DJ-Maurits/SSjeresize.jpg JosvG http://members.home.nl/a.v.genugten/zooi/Zundapp1.JPG bb_penske http://members.chello.nl/~w.hompes/webimages/hai_1.jpg Jim.Beam http://imageshack.us/?x=my6&myref=http://forum.fok.nl/topic/754050/3/50 Coupe http://img.photobucket.com/albums/v490/Kadett91/DCP_1692.jpg friemel http://82.161.167.141/ptcn/ecards/card_vera.jpg n0ne http://img294.imageshack.us/img294/7493/dsc019375qq.th.jpg xFriendx http://img334.imageshack.us/my.php?image=dsc005982zg.jpg XoReP http://xorep.herejezus.nl(...)efox%20Wallpaper.JPG classpc http://images.captainhentai.nl/citta/Citta_1.jpg LadyDana http://groups.msn.com/_Se(...)=4675545159523470009 ikJur http://img64.imageshack.us/my.php?image=dscn27340ri.jpg Leffe48 http://home.quicknet.nl/qn/prive/c_postma/BROMME~2.JPG MarkyB http://members.home.nl/markyb/Afbeelding(095).jpg vive_la_vida http://www.vreetlijn.net/scoot1.jpg ook_gek http://gportal.hu/portal/motorok/image/gallery/T_rzene-6001.JPG The-Reloader http://www.perso.nl/profiel/image/fotos/180_3 GFO http://members.home.nl/ivanmeel/Pics%20allerlei/tomosj.jpg Vuurwerkman http://www.verdien-online.net/image.jpg Slipslop http://www.graafhenk.nl/dump/brommer%20001.jpg Kevv http://home.zonnet.nl/metroid/scoot2.jpg C2C http://home.deds.nl/~jojarno/scootert.jpg "Vaste" Klanten: Cerbie http://tinypic.com/b9ajrk.jpg Geqxon http://www.buyshit.nl/fok/tomosclassic/Thumbnails/IMG_0718.JPG rob88 http://img133.imageshack.us/my.php?image=monpuch0019mt.jpg Modwire http://img204.imageshack.us/my.php?image=pict00223sc.jpg fs180 http://img369.imageshack.us/my.php?image=brom1dr.jpg Bladezz http://roy.test.baarnschlyceum.nl/troep/brommer/ AkTje http://mike.balk-petiet.nl/vespa/images/vespa1.jpg Diemietuhriej http://tinypic.com/view/?pic=nvsk75 C2C http://home.deds.nl/~jojarno/scootert.jpg Hier weer verder dan, dan open ik hem maar. ![]() | |
Petsopjebilletjes | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:37 |
brommers ![]() scooters ![]() paupers ![]() | |
junkiesietze | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:44 |
Gvd het begrensde deel van me luchtfilter valt er steeds uit als ik aan het rijden ben ![]() hij blijft niet vast zitten... als ik me luchtfilter ontgrens... hoeveel maten sproeier moet ik dan omhoog? ik hoorde iets van 10 maten maar weet t niet zeker. | |
MaximumRush | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:51 |
Dit is trouwens mijn scooter: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=50298 | |
C2C | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:04 |
k moet nog tot woensdag wachten op me scooter, kan ik eindelijk weer gaan rijden ![]() | |
junkiesietze | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:07 |
quote:wat voor een heb je dan en wat was er mee en kon je dat niet zelf fixen ? | |
C2C | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:07 |
trouwens ayaxola, die nsr van peter is toch ingenomen? ik werd gister genaait bij de rollerbank op me ZENITH ![]() magoed geen boete terwijl hij 40 rijd ipv 25, leuk om er bij te hebben.. alleen nu staat die dus op school zonder plaatje. k moet wachten tot woensdag dan kan ik weer op me andere ![]() magoed ik zag daar dus die nsr van peter staan, ik zo vragen aan die juut.. ze wisten nog niet zeker wat ze ermee gingen doen.. hij zij wel dat hij iig VEEL te hard liep wat ook wel waar is natuurlijk ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 17 maart 2006 @ 14:46 |
Net even een blacklight ding gekocht, ben um f op de scooter maken.. ![]() | |
C2C | vrijdag 17 maart 2006 @ 14:48 |
quote:feautoox! | |
Diemietuhriej | vrijdag 17 maart 2006 @ 14:49 |
quote:Zometeen, heb trouwens ook polijstmiddel gekocht, ga mijn carter mooi glimmend polijsten.. ![]() | |
C2C | vrijdag 17 maart 2006 @ 15:06 |
quote:wtf heb jij een cartercap van metaal dan, dat ding is toch van plastic ofzo op de jetty? | |
fs180 | vrijdag 17 maart 2006 @ 15:49 |
genoeg clipons op puchies hoor ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 17 maart 2006 @ 16:08 |
quote:Nee, bij mij is hij van aluminium.. Maar ik heb ondertussen mijn blackligt erop, zal wel foto's maken als het wat donkerder is.. ![]() | |
Ayaxola | vrijdag 17 maart 2006 @ 16:52 |
quote:Ja klopt. Ze hadden zijn begrenser gevonden, ze konden hem alleen niet gelijk daar eraf krijgen. Dus ze hadden em meegenomen. Op het politiebureau wel. In z'n 3e versnelling ging ie al ruim over de 2 kW ![]() Hij mocht kiezen, of 3 boetes betalen (Snelheid, geluid, begrenzer, zou zo rond de 500 euro uitkomen) of hij moest em inleveren. Hij levert em nu in, want hij had em voor iets van 250 euro gekocht. Het is jammer maarja ![]() | |
C2C | vrijdag 17 maart 2006 @ 17:54 |
quote:ja dan had ik hem ook ingelevert ![]() 250 is niet duur trouwens ![]() hij heeft z'n ice nog die met 110 boekt.. dus geen nood ![]() wel kut voor hem though ![]() | |
RoOoYtJuH | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:37 |
Zonde ![]() | |
C2C | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:42 |
quote:ja dat kan je wel zeggen ja z'n begrenzer zat ook op z'n dashboard.. dat was niet zo slim ![]() | |
RoOoYtJuH | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:44 |
Er zijn toch begrensers die wél legaal zijn? | |
Diemietuhriej | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:51 |
quote:Nope, voor zover ik weet niet.. ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:53 |
Net even mijn scooter met de hand gepolijst.. Hij blinkt nu weer als nieuw, wat een wondermiddel is dat polijstspul toch.. Maar deze is niet echt voor aluminium enzo, heeft die gast in die winkel mij de verkeerde aangesmeerd.. Deze is voor lak, niet voor aluminium, kan ik nog steeds niet mijn carter polijsten. Agja, de lak ziet er weer als nieuw uit.. ![]() Wel duur btw, 15 euro voor een flesje. ![]() | |
fs180 | vrijdag 17 maart 2006 @ 19:30 |
quote:ja.. vaste begrenzers.. die je dus niet aan en uit kunt zetten.. bijvoorbeeld dus niet de toerenbegrnezer of snelheidbegrenzers.. die kun je zelf hup aan hup uit zetten.. maar bijv ring in uitlaat ofzo, is wel legaal quote:2kw is zn 3 is niet zooo bijzonder.. ook geen teken dat ie heel hard gaat.. hoe hoger je schakeld hoe lager die aangeeft vaak ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 17 maart 2006 @ 19:31 |
![]() ![]() Je ziet het niet supergoed, maar goed genoeg wat mij betreft.. ![]() Wel goed gelukt, als je het mij vraagt. ![]() | |
Ayaxola | vrijdag 17 maart 2006 @ 19:44 |
quote:Die Ice had ie al afgevoerd, dus nu rijd ie 45 ![]() | |
C2C | vrijdag 17 maart 2006 @ 19:57 |
quote: ![]() ik denk dat die snel weer opgevoert is | |
Ayaxola | vrijdag 17 maart 2006 @ 20:00 |
quote:Nee, doet ie niet meer ![]() Hij is het wel zat, volgende week is ie jarig, gelijk zijn eerste rijles, dus dan komt gewoon de auto ![]() Nu rijd ie gewoon ff rustig ![]() | |
RoOoYtJuH | vrijdag 17 maart 2006 @ 20:13 |
quote:Toch ook die met zo'n koptelefoon stekker? Edit: deze: http://www.begrenzer.nl/ | |
fs180 | vrijdag 17 maart 2006 @ 20:23 |
das geen vast | |
C2C | vrijdag 17 maart 2006 @ 20:29 |
eigenlijk moet je dus een regelbare ring in je uitlaat maken.. jammer dat dit erg moeilijk is ![]() | |
RoOoYtJuH | vrijdag 17 maart 2006 @ 21:00 |
quote:Jawel, want als er een controle is trek je dat dingetje er uit en flikker je hem weg. En dan is ie vast. Zoiets las ik iig. | |
fs180 | vrijdag 17 maart 2006 @ 21:24 |
maar reken maar dat de politie er niet zo over denkt | |
14.gif | vrijdag 17 maart 2006 @ 21:42 |
Is officieel wel zo, geloof ik, maar dat soort regeltjes schijnt de politie het niet zo nauw mee te nemen, net zoals dat je niet aangehouden mag worden als je loopt met de brommer aan de hand... schijnt ook wel eens te gebeuren dat ze dan alsnog meegenomen worden.... | |
mic_forever | vrijdag 17 maart 2006 @ 21:52 |
quote:2maten Het boeit gene flikker hij maakt alleen meer herrie erdoor. | |
Geqxon | vrijdag 17 maart 2006 @ 22:29 |
quote:Pics ![]() | |
MaximumRush | zaterdag 18 maart 2006 @ 00:43 |
quote:Ze kunnen je dan helemaal niks maken. Wanneer jij met je scooter loopt ben je een voetganger en wanneer je weigert mee te werken met rollerbank kunnen ze je 0,0 maken. | |
Diemietuhriej | zaterdag 18 maart 2006 @ 00:50 |
quote:Ja, dat heb ik ook altijd gedacht.. Net als dat je geen 16 hoeft te zijn om met een scooter te lopen.. Bij een controle, snel afstappen, valt niet op dat ie warm is ofzo.. ![]() | |
fs180 | zaterdag 18 maart 2006 @ 02:42 |
quote:tis wel ietjes lager maar valt best mee.. ![]() | |
Geqxon | zaterdag 18 maart 2006 @ 10:32 |
Toen ik laatst lopend / fietsend aan werd gehouden ging hij ook aan mijn uitlaat voelen, maar gelukkig was die steenkoud ![]() | |
RoOoYtJuH | zaterdag 18 maart 2006 @ 10:54 |
I kdacht altijd dat als ze je niet zien rijden dat ze je niks kunnnen maken. | |
Geqxon | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:08 |
quote:Dat is natuurlijk erg leuk om te zeggen, maar als een agent tegen je zegt dat je mee moet komen, dan durf ik te wedden dat jij geen nee gaat zeggen ![]() Ik was trouwens aan het fietsen met mijn brommer omdat de gaskabel gebroken was. | |
Ayaxola | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:12 |
Als ik loop en ik heb ook niet gereden, dus alles ik koud, ga ik no way mee, wat die agent ook zegt. Ze mogen je dan gewoon niet meenemen, dus ze kunnen je ook helemaal niks maken. | |
fs180 | zaterdag 18 maart 2006 @ 15:06 |
ookal is alles warm.. hij heeft het niet gezien | |
Ayaxola | zaterdag 18 maart 2006 @ 15:41 |
quote:Als alles warm is heb je gereden en dan mag hij je meenemen. ![]() Het gaat er gewoon om of je gereden hebt of niet. Of die wout dat heeft gezien maakt niks uit. | |
Geqxon | zaterdag 18 maart 2006 @ 16:01 |
quote:Als het koud is sta je wel sterk ja, maar als hij warm is, no-way dat ze je dan laten gaan ![]() Als je te hard kunt rijden moet je maar de consequenties onder ogen zien ![]() | |
Ayaxola | zaterdag 18 maart 2006 @ 16:09 |
Och, als ik niet heb gereden hoef en ga ik niet mee. | |
Geqxon | zaterdag 18 maart 2006 @ 16:12 |
Kijk, het is natuurlijk erg leuk om dit op een forum te zeggen, maar als je je gaat verzetten tegen een agent zit je in no-time op het politiebureau omdat je misschien wel bolletjes in je hol hebt zitten (bij wijze van). Een grote mond hebben tegen een politie-agent is dom. érg dom. | |
Ayaxola | zaterdag 18 maart 2006 @ 16:20 |
![]() | |
Geqxon | zaterdag 18 maart 2006 @ 16:32 |
Of je doet alsof je gehandicapt bent ![]() | |
RoOoYtJuH | zaterdag 18 maart 2006 @ 17:17 |
quote:Als ik niks gedaan heb wedden dat ik niet mee ga? ![]() Wat willen ze me maken? Me meenemen naar het bureau? Gezellig! ![]() ![]() | |
Geqxon | zaterdag 18 maart 2006 @ 17:25 |
Wees een man en accepteer de consequenties van een opgevoerde brommer ![]() | |
RoOoYtJuH | zaterdag 18 maart 2006 @ 17:58 |
quote:Ik weet niet of je het tegen mij hebt? Mijn brommert is niet opgevoerd hoor. ![]() En ik had het over als ze mij zien lopen met mijn brommer. | |
fs180 | zaterdag 18 maart 2006 @ 18:26 |
quote:nee.. misshcien heb ik op prive terein gereden of iemand anders dan mij ![]() | |
14.gif | zaterdag 18 maart 2006 @ 19:13 |
quote:Je mag best op een opgevoerde brommer rijden, alleen niet op de openbare weg, en dat je brommer warm is hoeft daar niet per se een indicatie van te zijn.. (dat is het vaak wel natuurlijk, maar officieel ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is) | |
Ayaxola | zaterdag 18 maart 2006 @ 22:16 |
quote:Ja, maar niet als je er niet op rijd. | |
C2C | zondag 19 maart 2006 @ 15:32 |
morgen fietsen ![]() | |
Diemietuhriej | zondag 19 maart 2006 @ 15:54 |
quote:Hoe kan het? ![]() | |
C2C | zondag 19 maart 2006 @ 18:06 |
quote:me jetforce staat bij de dealer, gaskabel gebroken en het zat niet bij de handrem zelf maar helemaal in de scooter, k had geen zin en geen gereedschap om hem te maken. en gelijk datatag er op laten zetten.. nu ben ik hem tot woensdag kwijt me andere brommer (peugeot zenith ![]() ![]() (hij is verzekert als snorfiets maar fietsenmaker had ene fout gemaakt met het plaatje, er zat een geel plaatje op) | |
Ayaxola | zondag 19 maart 2006 @ 18:07 |
quote:Kreeg je eigenlijk ook nog een boete? ![]() | |
fs180 | zondag 19 maart 2006 @ 19:15 |
na hoop gekloot heb ik nu een kicklblok ![]() alleen moet ff kijken want hij zit in de weg met mn stepjes | |
C2C | zondag 19 maart 2006 @ 19:19 |
quote:nee hij mag maar 25 en hij gaat 40 en geen boete, hij deed hem maar 5 sec ofzo op de roller.. | |
Alvilon | zondag 19 maart 2006 @ 23:36 |
"Het blok maakt soms vreemde schuurende geluiden"![]() Ja, heel gek ![]() | |
Geqxon | zondag 19 maart 2006 @ 23:46 |
Missen daar soms wat lagers? | |
fs180 | maandag 20 maart 2006 @ 00:59 |
quote:neehoor hoort gewoon zo, is lichter.. ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 20 maart 2006 @ 16:57 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Alvilon | maandag 20 maart 2006 @ 20:25 |
quote:Precies! Minder rolweerstand, want er zijn minder kogeltjes = minder vrijvingsoppervlak ![]() De missende 4 kogeltjes heb ik niet teruggevonden ![]() | |
XoReP | dinsdag 21 maart 2006 @ 00:47 |
Neues pics von meine Dax ![]() ![]() ![]() ![]() | |
fs180 | dinsdag 21 maart 2006 @ 01:03 |
quote:ooei das heeel lullig | |
omegaproject | dinsdag 21 maart 2006 @ 16:34 |
quote:Brommers en scooters zijn irritant op de weg .... MAAAAARRRRRRR..... Dit is toch wel een erg gaaf exemplaar ![]() ![]() | |
Ayaxola | dinsdag 21 maart 2006 @ 16:44 |
quote: ![]() Mooi ding zeg, dat geluid zal ook wel heerlijk zijn ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 21 maart 2006 @ 17:13 |
quote: ![]() 4 takt ofniet? Dus dat is dan een <25 KW? Dus motorrijbewijs ofniet? | |
fs180 | dinsdag 21 maart 2006 @ 17:46 |
kijk naar plaat ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 21 maart 2006 @ 17:49 |
quote:Oja verhip, niet gezien. ![]() Maar dat is toch een viertakt? Ik heb altijd gedacht dat je die niet als brommer kon inschrijven, want het lijkt mij dat een viertakt wel meer dan 49,9 CC heeft.. Of ben ik nu hier dom? ![]() | |
mister_dog | dinsdag 21 maart 2006 @ 18:52 |
quote:met die uitlaat is het geluid echt vèèèèèt, ken iemand die heeft een monkey met die uitlaat echt dik ![]() | |
mister_dog | dinsdag 21 maart 2006 @ 18:53 |
quote:is gewoon 49,9 blok | |
gtsmrt | dinsdag 21 maart 2006 @ 18:53 |
een dax is echt geil ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 21 maart 2006 @ 18:56 |
quote:Cool..! Ik zit nu op marktplaats te kijken, ze zijn nog niet eens zo heel duur, eens wat meer info vergaren dan.. ![]() Wie weet, is wel een prachtig ding.. ![]() | |
gtsmrt | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:01 |
quote:1100 euro.... vind ik niet echt goedkoop voor een 5 jaar oude brommer ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:04 |
quote:Ja, als hobby enzo.. en 1100 euro vind ik persoonlijk niet zó duur.. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. | |
Geqxon | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:31 |
Of je koopt gewoon zo'n Jincheng, dat is een prima dax achtig brommertje ![]() | |
mister_dog | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:37 |
quote:= zelfde ![]() edit: naja op het merkje na dan zelfde als je peugeot 807 en de citroen c8 | |
Geqxon | dinsdag 21 maart 2006 @ 20:09 |
![]() Idd ![]() | |
mister_dog | dinsdag 21 maart 2006 @ 20:18 |
quote:de bovenste is geen dax das een monkey: Monkey: honda monkey ![]() jincheng monkey ![]() Dax: honda dax: ![]() jincheng dax: ![]() | |
C2C | dinsdag 21 maart 2006 @ 22:18 |
quote:vandaag was je op je puch of niet? volgens mij zag ik hem ![]() | |
fs180 | dinsdag 21 maart 2006 @ 22:21 |
zou lievereen immi hebben.. die ori zijn echt TE duur eigenlijk.. net zoals die honda ss'sjes keeenker geile dingem.. maar duur voor die leeftijd enzo.. maarja daar geen geen immi's van helaas ![]() | |
Geqxon | dinsdag 21 maart 2006 @ 22:24 |
En die immi's zijn ook nog eens gloednieuw ![]() Zelf zou ik nog wel eens een ZB50 imitatie willen, en dan de compleet zwarte mono-seater ![]() | |
mister_dog | dinsdag 21 maart 2006 @ 22:26 |
quote:jincheng pbr ![]() | |
XoReP | woensdag 22 maart 2006 @ 00:23 |
quote:Jepz is viertakt ![]() Hiers me perso: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=40727 Overigens eergister een 72CC blokje besteld ![]() Overigens kun je beter een Skyteam halen ipv Jincheng aangezien die gewoonweg beter zijn en soms nog iets goedkoper ook. ![]() | |
Geqxon | woensdag 22 maart 2006 @ 00:31 |
quote:Die zocht ik ![]() ![]() Wel een extreem gaaf ding hoor, zou hem liever hebben dan een scooter. 1100 = krat, 1400 = dealer met garantie | |
Ayaxola | woensdag 22 maart 2006 @ 09:23 |
quote:Nee gek ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 22 maart 2006 @ 10:29 |
Wat vragen ze ongeveer voor een Skyteam imitatie Dax? Ik zit er toch sterk over te twijfelen om er 1 aan te schaffen, laatst een financiele meevaller gehad. ![]() | |
Geqxon | woensdag 22 maart 2006 @ 10:32 |
Zo'n PBR is dus 1100-1400 euro, ik denk dat een immi daxje misschien nog ietsjes duurder is ![]() Bel leertouwer anders even, die is de officieele dealer en importeur (www.leertouwer.com) | |
XoReP | woensdag 22 maart 2006 @ 10:49 |
Skyteam Daxen heb je al voor ¤1000,- nieuw. Ik zelf heb hem voor ¤1399,- gekocht bij Leertouwer. Voordeel van Leertouwer is dat ze er verstand van hebben en goede service verlene. Ik vond dat hij teveel toeren maakte dus kreeg ik een splinternieuwe tandwielen set en ketting, ook nieuwe achterbrugbussen omdat die van Honda beter zijn. | |
Geqxon | woensdag 22 maart 2006 @ 10:58 |
Dan zal het bij de Skyteam daxen wel hetzelfde zijn: ¤1000 in krat zonder garantie, ¤1399 rijklaar mét garantie. En dan kies ik toch liever voor de tweede ![]() | |
C2C | woensdag 22 maart 2006 @ 15:53 |
quote:ja ik had het vandaag al door t was iemand anders ![]() | |
RoOoYtJuH | woensdag 22 maart 2006 @ 17:09 |
Ik heb erg intresse in zo'n PBR. Maar zijn die dingen moeilijk op te voeren? (omdat ze 4takt zijn, heb ik niet zo veel verstand van) En weet iemand hoe ze rijden? | |
Diemietuhriej | woensdag 22 maart 2006 @ 17:23 |
quote:Ah, ik hou van assembleren en demonteren, en dat ik daar 400 euro mee bespaar is natuurlijk mooi meegenomen, alleen de garantie is dan een puntje van kritiek.. | |
Diemietuhriej | woensdag 22 maart 2006 @ 18:14 |
quote:Maar de vriend van mij zus is nu hier, en die zegt dat de orginele dax'en niet te schouwen zijn, dus niet op kenteken gezet zijn, maar ik liet hem net zien dat jouw skyteam dax wel op kenteken staat. Is dat dan omdat het een imitatie is? En hij vond zelf ook nog dat Skyteam nog slechter was dan Jing - Cheng, mede door de semi automaat, waardoor, als je in z'n 4 zit, en je schakelt per ongeluk nog eens op, dat dan alles kapot ging door het hoge toerental. Hij heeft zelf erg veel verstand van auto's en brommers enzo, ( HTS autotechniek oid) Ik heb hem al aangespoord om ook een Fok! accountant aan te maken, zodat hij hier kon meepraten, hij zag nog wel zei hij. Maar als iemand er nog iets over weet, graag. ![]() | |
XoReP | woensdag 22 maart 2006 @ 18:59 |
Dan haalt ie ze door elkaar ![]() Skyteam is handschakel 4bak en als je bij teveel toeren omhoog schakelt dan gebeurd er gewoon niks. JC is bijna altijd semi 3bak maar vooral motorisch zijn die was minder. Hebben ook de basis van een oud type Honda 6V blok die is omgemod naar gebruik met CDI. Skyteam blokken zijn volledig 12V en dus een directe replica van Honda NT 12V welke kwa betrouwbaarheid vooral beter in elkaar zitten. Voordeel van de JC is dan dat de klepjes wat groter zijn en je er dus een wat grotere carb op kan gooien. Oja Skyteam en JC etc. zijn idd allemaal replica's alleen Honda's zijn orgineel. | |
RoOoYtJuH | woensdag 22 maart 2006 @ 19:00 |
Iemand antwoord op mijn vragen? ![]() | |
mister_dog | woensdag 22 maart 2006 @ 19:15 |
quote:opvoeren...eeeh een maat van mij heeft een jincheng monkey die gaat 75 en volgens mij zonder al te veel moeite...weet niet of ie dat zelf gedaan heeft trouwens en rijden ik denk cool een monkey is echt vet om op te rijden ![]() | |
XoReP | woensdag 22 maart 2006 @ 19:15 |
quote:Een PBR gaat standaard al aardig hard als je hem onbegrensd. Zitten meestal ringetjes in het spruitstuk die je eruit moet wippen of er zit een versmalling ingegoten die je door moet boren. Wil je harder gaan kun je een grotere carburateur nemen en ook kun je een grotere cilinder nemen. Makkelijkste is gewoon een snel compleet nieuw motorblok te kopen. Voor 200 euro heb je al een 110CC die lekker hard optrekken en ook nog aardig hard kunnen gaan. Op www.xornet.nl/forum kun je trouwens ook terecht voor vragen ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door XoReP op 22-03-2006 19:41:51 ] | |
MaximumRush | woensdag 22 maart 2006 @ 19:29 |
Vandaag boete gekregen voor rijden op fietspad... Fucking 50 euro ![]() | |
mister_dog | woensdag 22 maart 2006 @ 20:07 |
quote: ![]() | |
mister_dog | woensdag 22 maart 2006 @ 20:10 |
weet iemand wat reviseren ongeveer kost, gewoon hele scooter? | |
C2C | woensdag 22 maart 2006 @ 20:25 |
aargh morgen is me scoetoe klaar en dan kom ik de hele dag niet thuis ![]() naja vrijdag keihard rijden ![]() | |
MaximumRush | woensdag 22 maart 2006 @ 20:29 |
quote:300 euro ofsoo? Ik weet niet zeker. | |
mister_dog | woensdag 22 maart 2006 @ 20:49 |
quote:zo iets dacht ik ook...vandaag niet zo blijgeworden toen ik de km teller zag, ik wist dat er met de kmstand gekloot was maar er staan krasjes op de teller beginnend bij de 2 van de en de 3 dus dat zou betekenen dat ie rond de 23500 duzen km heeft gelopen en toen is terug gedraaid en nu al weer ± 1000km der op heeft zitten. Ik had het stuur open gemaakt om te kijken waarom miijn teller het niet doet (km teller wel de rest niet) maar ik zag dus dat ALLE busjes waar je de schroefjes indraait half verrot zijn en de stuurkapen met kleine kruiskopjes zijn vast gedraaid ![]() ![]() maar goed, dit was dus precies waar ik niet op hoopte ![]() | |
14.gif | woensdag 22 maart 2006 @ 21:37 |
quote:Ik had er eerst eentje voor op de provinciale weg rijden ![]() | |
mister_dog | woensdag 22 maart 2006 @ 21:58 |
quote:hoe hard gaat je scooter? ![]() | |
Alvilon | woensdag 22 maart 2006 @ 21:59 |
quote: ![]() | |
14.gif | woensdag 22 maart 2006 @ 22:00 |
quote:Scooters ![]() ![]() Zie de op ![]() Ik ga 95 ofzo op de teller | |
RoOoYtJuH | woensdag 22 maart 2006 @ 22:02 |
quote:Ja doei! Hoe dood ben je als ze je pakken met 110cc? ![]() | |
mister_dog | woensdag 22 maart 2006 @ 22:05 |
quote:ik zie geen 14.gif in de op staan | |
mister_dog | woensdag 22 maart 2006 @ 22:06 |
quote:als ze je pakken ben je niet zo dood maar als je op je bek gaat ben je tot op het bot open geschaafd | |
RoOoYtJuH | woensdag 22 maart 2006 @ 22:07 |
quote:Ja ik wou net zeggen. Nee maar serieus, hoe erg de lul ben je als je gepakt wordt met 110 cc? En waar kan je die dax en pbr brommers kopen? [ Bericht 9% gewijzigd door RoOoYtJuH op 22-03-2006 22:12:23 ] | |
Diemietuhriej | woensdag 22 maart 2006 @ 22:11 |
quote:Inleveren, dikke boete bepalald door justitie, en of je um terug krijgt.. ? | |
14.gif | woensdag 22 maart 2006 @ 22:13 |
Hmmm, ze hebben die oude lijst weer gepakt... ik was modwire ![]() | |
mister_dog | woensdag 22 maart 2006 @ 22:20 |
quote:leertouwer soest, www.leertouwer.com | |
fs180 | woensdag 22 maart 2006 @ 22:21 |
gelukkig nooit gepakt op pronvin. weg f:P paar keer gedaan.. moest achter auto rijden om weg te vinden naar iemand huis.. naja dan maar overal volgen ook.. als je dan fietspad pakt ben je de auto weer kwijt natuurlijk.. maarja.. gister gemerkt dan ik nieuwe condensator nodig heb ![]() maarja.. hoe erg de lul ben je met 110 cc.. tjah hangt van de wout de wout en de rechter af ![]() eerste wout: misschien geilt ie als een gek op het ding en mag je door ![]() tweede wout: hoeveel boetes ie geeft.. rechter: grote kans dat ie niet meer terug komt.. | |
mister_dog | woensdag 22 maart 2006 @ 22:21 |
quote:love it!! tzr ![]() | |
14.gif | woensdag 22 maart 2006 @ 22:22 |
quote:Eindelijk iemand met smaak in dit topic... ![]() | |
C2C | woensdag 22 maart 2006 @ 22:26 |
quote:que? nog nooit iemand gehoord die de tzr niet mooi vond ![]() | |
14.gif | woensdag 22 maart 2006 @ 22:27 |
quote:Geqxon en consorten kunnen alleen maar zeiken op schakelbrommers, hoor ![]() | |
C2C | woensdag 22 maart 2006 @ 22:28 |
quote:nee dat was een discussie over wat handiger is. je moet zelf ook wel toegeven dat een scooter makkelijker rijd dan een schakel. alleen schakel is veel cooler ![]() | |
Geqxon | woensdag 22 maart 2006 @ 22:28 |
Zeiken op schakelbrommers? Ik zeg alleen maar dat ik schakelen niet geweldig vind, en een vario / automaatje handiger / makkelijker vind ![]() | |
Alvilon | woensdag 22 maart 2006 @ 22:32 |
quote:Nee, dat doe ik niet ![]() Onbetrouwbaare op het gas schommelende klotedingen ![]() quote:Meld ![]() | |
C2C | woensdag 22 maart 2006 @ 22:34 |
quote:een scooter rijd echt wel makkelijker hoor, anders zou iedereen schakel rijden. oud model rs vind ik echt niet mooi ![]() | |
Alvilon | woensdag 22 maart 2006 @ 22:35 |
quote:Leg de verzekeringspremies eens naast elkaar en je hebt je antwoord + het feit dat een scooter tegenwoordig koel is? ![]() Oud model gpr, nieuw model rs. Oud mag er ook wel wezen, maar is minder | |
C2C | woensdag 22 maart 2006 @ 22:39 |
quote:-als je nou alleen even kijkt naar variateur en schakel.. -nou een schakel is toch wel stukken cooler als zo'n scooter vind ik magoed maakt niet uit. | |
Diemietuhriej | woensdag 22 maart 2006 @ 22:41 |
quote:Maar niet zo ![]() | |
14.gif | woensdag 22 maart 2006 @ 22:43 |
quote:TZR Wel ![]() quote:Schakel is ook vaak een stapje duurder nog | |
Alvilon | woensdag 22 maart 2006 @ 22:45 |
quote:Ik bedoel dus dat scooters kut zijn en schakels tof ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 22 maart 2006 @ 22:47 |
![]() ![]() Die eerste. ![]() Agja, het is toch maar een kwestie van smaak, en dus ook een nutteloze discussie.. ![]() Edit; En begin niet over mijn uitlaat. De Leovinci ZX komt binnenkort deze richting uit. ![]() | |
14.gif | woensdag 22 maart 2006 @ 22:48 |
Die uitlaat ![]() Edit: ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 22 maart 2006 @ 22:49 |
quote: ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 22 maart 2006 @ 22:50 |
![]() Verveelde me pas, speedfight 2 koplamp er opgezet.. ![]() En als ik de knipperlichten aanzette, ging hij van groot naar klein licht. De verlichting zit bij op dezelfde stekker als knipperlichten.. ![]() En natuurlijk dat kei coole piepje.. Jarno kent 't wel. Als je bij je Jetforce de knipperlichten aanzet krijg je dat piepje, net als een Merlo achteruit rijdt.. ![]() [ Bericht 57% gewijzigd door Diemietuhriej op 22-03-2006 22:56:19 ] | |
fs180 | donderdag 23 maart 2006 @ 00:55 |
altijd goed een kapotte sc0ot ![]() neh tzr.. vindt er niets aan.. oud model rs gaat nog net.. liever een 4takt of oldtimert ![]() | |
junkiesietze | donderdag 23 maart 2006 @ 16:21 |
quote:wat heb je daar nou aan ![]() alsof dat past ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 23 maart 2006 @ 17:14 |
quote:Nee tuurlijk niet, had niets te doen zei ik toch.. Het was mooi weer en had ff zin om iets aan mijn scooter te doen. ![]() | |
Ayaxola | donderdag 23 maart 2006 @ 17:42 |
C2C kom je nog naar het schoolfeest vanavond? ![]() | |
mister_dog | donderdag 23 maart 2006 @ 21:28 |
mijne deed het niet vandaag ![]() | |
mic_forever | donderdag 23 maart 2006 @ 22:55 |
Mijne wel. morgen ff nieuwe spanningsregelaar halen Kijken of misschien dán me elek.start het weer doet ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 24 maart 2006 @ 08:36 |
quote:Tis te hopen dat de elek. start het niet begeeft. ![]() Ik heb namelijk geen kickstart, injectie enzo.. ![]() | |
C2C | vrijdag 24 maart 2006 @ 10:57 |
quote:ik was er k had er weer is te veel op maar wel gezellig hoor matthijs wat was er dan? | |
C2C | vrijdag 24 maart 2006 @ 10:59 |
quote:die uitlaat staat tenminste wel inverhouding met de scooter in tegenstelling tot de gemiddelde schakelbrommer. ![]() | |
mister_dog | vrijdag 24 maart 2006 @ 17:16 |
quote:weet niet hij doet het gewoon niet, als ik de elek start in druk dan gaat de startmotor aan en veder wil die niet... | |
MaximumRush | vrijdag 24 maart 2006 @ 21:47 |
Wie weet hoe je een poulie uit elkaar moet halen om een Torque Driver erop te doen?? ![]() | |
mic_forever | zaterdag 25 maart 2006 @ 13:25 |
gewoon m dr afschuiven![]() ![]() | |
C2C | zaterdag 25 maart 2006 @ 18:06 |
mm me vario ring is er nu dus uit ik denk naja loopt hij mooi 65.. dat liep hij dus ook tegen de wind in, rijd ik vandaag toen hij een beetje warm was en windje mee 80 ![]() naja rijd wel leuk hoor, k rij nu de meeste sr ditechs er wel uit die 85 analoge teller lopen lijkt me ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | zaterdag 25 maart 2006 @ 18:39 |
Wie heeft er hier eigenlijk allemaal al kenteken op z'n brommer of scooter? | |
MaximumRush | zaterdag 25 maart 2006 @ 19:17 |
quote:Jaa, maar hoe krijg je dat rechter ding eraf dan? | |
14.gif | zaterdag 25 maart 2006 @ 19:37 |
quote:*Meld | |
Geqxon | zaterdag 25 maart 2006 @ 23:23 |
Jongen doodgeschoten in Amersfoort Toen ik een ongeluk had, lag de verwonde voetganger op *exact* dezelfde plek als waar deze jongen is neergeschoten. Creepy ![]() Ennuh 14.gif, je avatar is te groot ![]() | |
14.gif | zaterdag 25 maart 2006 @ 23:54 |
Valt wel mee toch ![]() | |
Geqxon | zondag 26 maart 2006 @ 00:17 |
De limiet is 100kb, 175kb is asociaal groot ![]() | |
14.gif | zondag 26 maart 2006 @ 00:20 |
quote:Neem breedband | |
Geqxon | zondag 26 maart 2006 @ 00:21 |
Ik heb een 6mbit lijn. Wees sociaal, en denk aan andere. Gooi er een paar plaatjes uit, en zorg dat hij onder de 100kb komt ![]() Iemand met een inbelverbinding doet er 30 seconde over, zodat deze een paar Kelly plaatjes kan zien... | |
Nashje | zondag 26 maart 2006 @ 04:07 |
Euj brommerfreaks. Ik ga aankomende donderdag op voor m'n brommer. Heb alleen een kut probleem, en dat is dat ik nogal lange benen heb en dus minder fijn en veilig op een scooter zit. Hebben hier meer mensen last van en heb je eventuele tips om dit op te lossen? Ik dacht zelf al een een sportstuurtje. | |
Ayaxola | zondag 26 maart 2006 @ 11:59 |
quote:Wat voor scooter/brommer heb je? | |
Geqxon | zondag 26 maart 2006 @ 12:07 |
Als je een tomosje hebt, zou je kunnen kijken of je de stepje kunt verlagen ![]() | |
C2C | zondag 26 maart 2006 @ 13:27 |
quote:ik ben 1.90 ofzo en ik zit super ruim met 2 mensen op mijn jetforce, 2 meter moet zeker geen probleem zijn edit: zowiezo een maat van me is ook iets van 1.90 en die zit ook prima op een citta met stepjes. | |
Diemietuhriej | zondag 26 maart 2006 @ 14:06 |
quote:Jet Force. ![]() ![]() | |
C2C | zondag 26 maart 2006 @ 14:07 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | zondag 26 maart 2006 @ 14:12 |
Ga zometeen ook even mijn Varioplaat er vanaf schroeven.. ![]() Kijken of die van mij ook de 80 haalt. ![]() | |
Nashje | zondag 26 maart 2006 @ 14:13 |
quote:Ik heb met m'n 'dealer' afgesproken dat ik een tijdje op een citta rijd, zodat ik kan kijken of dat wel geschikt is. Maar eigenlijk heb ik liever iets snellers ![]() Jetforce ![]() ![]() | |
14.gif | zondag 26 maart 2006 @ 14:16 |
quote:TZR kopen? ![]() Dan heb je ook geen last van te lange benen ![]() | |
Diemietuhriej | zondag 26 maart 2006 @ 14:21 |
quote: ![]() Barbaar! | |
C2C | zondag 26 maart 2006 @ 14:50 |
quote:ga je hem wegdoen dan? | |
C2C | zondag 26 maart 2006 @ 14:51 |
quote: ![]() ![]() ![]() aerox, koop dan geen scooter! | |
Geqxon | zondag 26 maart 2006 @ 14:56 |
Een Citta met 70cc is anders ook mooi snel te maken hoor ![]() | |
C2C | zondag 26 maart 2006 @ 15:08 |
quote:tuurlijk citta's zijn best | |
Nashje | zondag 26 maart 2006 @ 16:00 |
quote:Waarom? | |
RoOoYtJuH | zondag 26 maart 2006 @ 16:27 |
quote:Omdat IEDEREEN al een Aerox heeft. | |
fs180 | zondag 26 maart 2006 @ 16:32 |
ik niet ![]() | |
14.gif | zondag 26 maart 2006 @ 17:41 |
quote:Jup, ben bijna 18, he ![]() quote:Inderdaad, koop een schakelbrommer ![]() | |
Nashje | zondag 26 maart 2006 @ 17:56 |
quote:Dat valt hier ook wel mee. | |
C2C | zondag 26 maart 2006 @ 18:12 |
quote:als je hem wilt ruilen voor me jetforce.. ![]() | |
KOD | zondag 26 maart 2006 @ 20:11 |
Even weer terugkomend op het vermogen en snelheidsverhaal. Wordt op een rollenbank nou het vermogen of de snelheid gemeten? En als ze het vermogen testen hoe werkt dit dan? want zo simpel is dat niet... hoe sneller je accelereert en dezelfde top hebt (stel 45KM/h) hoe hoger het vermogen, waar dus direct al blijkt dat een scooter een hoger vermogen heeft en vaak 2x zoveel weegt als een normale brommer. En dus eigenlijk nog veel meer vermogen heeft. Berustend op die feiten denk ik dus dat ze niets anders doen dan de max snelheid meten en dit terugkoppelen aan een standaard vermogen->snelheidstabel. Weet iemand hoe het feitelijk en exact in elkaar steekt? Als ze alleen de top meten, kan je net zo goed je bromfiets ontzettend opvoeren dat je op een achterwiel optrekt en de straatstenen eruit vliegen zonder werkelijk te hard te rijden... | |
Geqxon | zondag 26 maart 2006 @ 20:19 |
Op een rollerbank word altijd op vermogen gemeten ![]() | |
C2C | zondag 26 maart 2006 @ 20:22 |
wat geqxon zegt, met een of andere formule word dat omgerekent naar snelheid (heel onnaukeurig) vanaf augustus 2006 komen er snelheidsrollerbanken. | |
Diemietuhriej | zondag 26 maart 2006 @ 21:18 |
quote:Ik meende ergens gelezen te hebben dat een injectie ongeldig kon worden verklaard op de rollerbank? Dan moest je ergens je gegevens opvragen, en kon je de rollerbank ongeldig laten verklaren, want injectie had veel meer KW ofzoiets.. Ik zal het zo nog eens opzoeken, weet iemand hier meer van? | |
fs180 | zondag 26 maart 2006 @ 21:21 |
lijkt me niet.. uit de fabriek mogen ze niet meer dan .5kw hebben.. dus dan zou ie nieteens zijn goedgekeurd | |
Diemietuhriej | zondag 26 maart 2006 @ 21:26 |
quote:Ik vond het ook al redelijk sterk, maarja, je weet maar nooit natuurlijk. ![]() | |
Nashje | zondag 26 maart 2006 @ 22:02 |
Ik heb een keuze gemaakt mensen. Ik ga eerst een tijdje rijden met een citta, kijken hoe dat verloopt. Vind ik dat tegenvallen koop ik een Wallaroo die te koop staat bij mijn dealer ![]() | |
Geqxon | zondag 26 maart 2006 @ 22:43 |
Je doet alsof het een testritje is, met je citta. Vergeet niet dat als je hem bij een dealer koopt en verkoopt, je al snel 200 euro afschrijving hebt. Just to let you know ![]() | |
Nashje | zondag 26 maart 2006 @ 23:01 |
quote:Nou als ik die citta zou willen testen voor een maandje ofzo. Dan betaal ik maar een heel klein bedrag aan m'n dealer en krijg ik de rest van m'n geld terug. | |
Geqxon | zondag 26 maart 2006 @ 23:04 |
Als je hem voor bv. 800 euro koopt weet ik nu al dat je dealer wss. maar 600 - 650 euro geeft als je hem inlevert, of dat nou na een maand of na een half jaar is. | |
Drifter__ | maandag 27 maart 2006 @ 00:25 |
quote:Geprobeerd, mislukt , moest toch dokke.... ![]() | |
14.gif | maandag 27 maart 2006 @ 08:38 |
800 euro betalen voor een citta? ![]() | |
Geqxon | maandag 27 maart 2006 @ 08:55 |
Okay, wat overdreven. Laten we zeggen, 650-700 euro? Dealers zijn duur, vergeet dat niet.. | |
KOD | maandag 27 maart 2006 @ 12:13 |
quote:Dat is dan behoorlijk krom zoals ik net al zei. Ik heb het nooit gemeten, maar denk dat een gemiddelde bromscooter wel 3x zoveel vermogen heeft dan een Tomos bromfiets. quote:Dat hadden ze vroeger dus ook... daarom snap ik ook niet waarom ze dat kromme vermogenstest gebruiken want die is sowieso niet eerlijk. Stel dat je scooter 1000KG weegt en je maar 0.4KW vermogen zou mogen hebben.... dan moet je dat ding aanduwen | |
KOD | maandag 27 maart 2006 @ 12:30 |
quote:Zonde van je geld om zoveel geld neer te leggen voor een citta, ik had in mijn puberjaren ook zo een ding. Maar het zijn echt rampzalige dingen: - electra gaat snel kapot - weinig acceleratie - achterbrug trekt snel krom - voorpoten zijn niet stevig - is licht en wordt makkelijk daardoor gestolen (je tilt hem zo mee) - verlichting sux - slechte wegligging - met warmte snel dat benzine lekt Ik heb zelf 2 jaar geleden voor mijn vervoer in de stad een 2e hands scooter aangeschaft: Peugeot Zenith in zeer goede staat voor 600 Euro. Moest alleen nog een goed zwaar slot ervoor kopen. Ik merk dat die scooters echt veel robuuster zijn dan een Citta en veel minder onderhoud. Aan die Citta ben ik echt klauwen met geld kwijt geraakt... en dat zag ik toendertijd ook bij vrienden. 1 voordeel is als je ontzetten weinig ruimte hebt een citta nog makkelijk kwijt kan. | |
Ordinair | maandag 27 maart 2006 @ 15:47 |
Morgen moet ik op voor mijn bromfietscertificaat.. Als ik dan terug kom staat mijn snorfiets ![]() Is dus een Jog R met een sito uitlaat, 50 cc cilindertje en varioring eruit.. Is goed voor een 75/80 km/u.. Genoeg zou ik zo zeggen. Oja, morgen volgen wel pics ofzo.. | |
fs180 | maandag 27 maart 2006 @ 15:52 |
foei! mag niet he.. maarja [14,gif] weer een minder als je op je bek gaat net terug van lollerbank .6 kwtjes.. en ik rij echt geen 51 hoor xD | |
Diemietuhriej | maandag 27 maart 2006 @ 15:57 |
quote:Wat haalt die van jouw ongeveer dan? Mijn Jet Force rijdt sinds gister rond de 75.. Donderdag nog even de prop uit de uitlaat halen, hoop dan op een 85 KM/H.. En dan vind ik het wel mooi. Misschien nog een andere uitlaat, maar dan moet ik wel een begrenzer zien te maken ( palletje op het gas oid. ) | |
Nashje | maandag 27 maart 2006 @ 16:22 |
quote:Ik krijg 'm rond de 500 euro geloof ik. En ik ken die dealer best goed, het is een soort kennis van m'n ma dus hij doet er niet zo moeilijk over ![]() En ik ben niet van plan om er zelf aan te gaan sleutelen. Hij zou 'm voor mij helemaal in orde maken. Dus als er iets mis mee is bel ik 'm op en hij probeert het weer te fixen. | |
C2C | maandag 27 maart 2006 @ 16:48 |
quote:huh wtf een prop in de uitlaat??? als dat zo is haal ik die er uit en zet ik me vario plaat er weer in, scheeld me weer boetes. | |
Diemietuhriej | maandag 27 maart 2006 @ 18:16 |
quote:Ja, bij de uitlaatmond zeg maar ( weet niet hoe dat allemaal heet, gebruik gewoon even wat geimporviseerde namen ), daar waar de uitlaat aan het blok zit, zit een smaller pijpje in de uitlaat zelf, als een soort trechter, die zit vastgelast, kun je er met een slijptol zo uitslijpen. Ik ga 't donderdag ofzo maar eens proberen.. | |
mic_forever | maandag 27 maart 2006 @ 18:35 |
quote:Beter je vario ring eruit Ontgrenste uitlaat met vario ring erin gaat overtoeren maken--->slechte voor je cilinder en rijdt kut Dus beter je vario eruit en propje erin dan andersom | |
MaximumRush | maandag 27 maart 2006 @ 18:35 |
Ik zou het niet met een slijptol proberen... ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 27 maart 2006 @ 18:38 |
quote:Heeft een vriend van mij wel gedaan op een Aerox, maar het zit ook maar een beetje vast he, je hoeft niet helemaal eruit te slijpen, even over de naden heen en hij is eruit. | |
MaximumRush | maandag 27 maart 2006 @ 18:40 |
Dat geloof ik dus nooit. De straal van een slijptol schijf is veel te groot voor je uitlaatmond. Je kant het beter met een dremel of een hamer en schroevendraaier doen. | |
junkiesietze | maandag 27 maart 2006 @ 18:40 |
dat pijpje maakt geen reet uit hoor, heb ik ook bij me speedfight 2 dichtgemept. maar je trekt er alleen een heel klein beetje sneller mee op. 10km/h winst haal je er echt niet mee hoor ![]() hooguit 1 km ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 27 maart 2006 @ 18:41 |
quote:Haakse slijptol + kleine schijf. Dat lukt echt wel, je hangt dat ding gewoon aan van die haken, dat je er fatsoenlijke onder kan staan, en goed overzicht hebt, en dan is dat zo gebeurd. | |
MaximumRush | maandag 27 maart 2006 @ 18:43 |
Ach jaa, iemand die nog nooit z'n uitlaat eraf heeft gehaald kan het maar beter niet proberen met een slijptol... Je hebt zo een snee in je uitlaat. | |
fs180 | maandag 27 maart 2006 @ 18:48 |
quote:flens | |
mister_dog | maandag 27 maart 2006 @ 18:54 |
quote:andere rolletjes/ trekveertjes? (kwam in mij op, ben niet zo'n genie op brommer gebied ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 27 maart 2006 @ 18:54 |
quote:Ikzelf heb het nog nooit gedaan, maar ik doe het ook niet in me eentje, ik doe het altijd samen met een vriend, die zelf ook complete scooter reviseert en opvoert.. Als ik het zelf zou doen heb ik zo heel mijn blok doormidden geslepen.. ![]() | |
mic_forever | maandag 27 maart 2006 @ 21:26 |
quote:dat boeit niet, je cilinder loopt gewoon evenveel toeren als dattie volledig ontgrens is, alleen kan z'n vermogen niet kwijt door de varioring | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 12:41 |
quote:ok ![]() | |
M42 | dinsdag 28 maart 2006 @ 13:04 |
Ik heb trouwens al een tijd het probleem dat mijn scooter niet start via de electrische start. Soms hoor je de startmotor flink draaien dus een hoog zoemend geluid en pakt die hem dus niet op mn blok, wat dus aan de bendix oid kan liggen, maar soms pakt die hem wel en klinkt het alsof de accu te zwak is (zover ik weet is die wel goed). Kan het zijn dat er iets vies is? en zoja hoe kan je dit schoonmaken en waar moet je op letten en allemaal schoonmaken? | |
mic_forever | dinsdag 28 maart 2006 @ 13:49 |
miss je accu half dood. mìjn elek. start is helemaal dood :cab: | |
M42 | dinsdag 28 maart 2006 @ 13:53 |
Mjah maar anders zou de startmotor niet af en toe zoemen... | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 13:57 |
volgens mij heb ik gevonden waarom de mijne het niet meer doet ![]() ![]() | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 13:57 |
quote:ff vragen bij de dealer | |
M42 | dinsdag 28 maart 2006 @ 14:20 |
quote:Die geeft liever weinig informatie ![]() ![]() | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 15:00 |
quote:kut dealer | |
mic_forever | dinsdag 28 maart 2006 @ 15:23 |
quote:..een nieuwe sproeier neem ik aan :p en kleinere dus. | |
mic_forever | dinsdag 28 maart 2006 @ 15:24 |
quote:wat voor scoot heb je? Ik heb hier nog wel een startmotor liggen voor Minarelli | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 15:32 |
quote:...ditech, of maakt dat niet uit? maare hij liep als een zonnetje dus waarom zou ik dan nu ineens een nieuwe sproeier moeten... | |
Ayaxola | dinsdag 28 maart 2006 @ 15:35 |
quote:Maakt niet uit of ie goed liep, blijkbaar was die sproeier nog niet helemaal goed. | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 15:41 |
quote:fuk, nu moet ik dus een heleboel gaan kloten om er achter te komen wat nou de beste sproeier is...koffie bruin moet je bougie kop ding toch zijn? (ooit gelezen, volgas rijden--> scooter--> en bougie er uit draaien--> kleurtje bekijken) | |
Ordinair | dinsdag 28 maart 2006 @ 15:53 |
Ben niet geslaagd voor bromfietscertificaat, maar dat is omdat ik geen tijd had om te leren. 7 fout. ![]() | |
Nashje | dinsdag 28 maart 2006 @ 16:04 |
quote:Wat voor vragen kreeg je? Paar schoolgenoten van me zeiden dat ze vaak in de 4e week van de maand heel veel voorrangsvragen geven. Klopt dat? | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 16:11 |
quote:dat zal we toeval geweest zijn | |
M42 | dinsdag 28 maart 2006 @ 17:46 |
quote:Of je luchtschroef bijstellen... | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 18:00 |
quote:dan moet ik die eerst vinden ![]() | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 18:25 |
quote:ditech heeft een injector die door de ecu gestuurd word dus ik kan helemaal geen andere sproeier er in doen...ik moet em gewoon opnieuw laten instellen die ecu... | |
C2C | dinsdag 28 maart 2006 @ 18:28 |
quote:my thoughts exactly magoed dat had je al gehoord op emesen ![]() vandaag trok hij weer ineen keer door naar de 80 met windje mee ![]() ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 28 maart 2006 @ 19:13 |
quote:Die van mij blijft steken op de 75.. Agja, toch een reden voor een nieuwe uitlaat.. Ga, als vriend van mij tijd heeft, dalijk prop uit de uitlaat halen.. ![]() | |
Ordinair | dinsdag 28 maart 2006 @ 19:31 |
quote:Ongeveer 10/50 waren voorangs vragen en dat is best veel.. Maar ik keek net even en ik zag dat ik heel veel fouten onnodig waren geweest als ik even beter had nagedacht, maar je wil te snel natuurlijk. | |
M42 | dinsdag 28 maart 2006 @ 22:09 |
quote:Elke carb. ziet er iets anders uit, maar hiermee moet het op zich lukken: http://scootertuning.net/showarticle.php?ID=59 Normaal gesproken om het optimaal af te stellen qua power, zet je hem op zn bok, stationairschroef helemaal indraaien... je achterwiel begint flink te draaien (pas dus op) daarna de luchtschroef zo stellen dat het wiel op zijn hardste draait... dan de stationairschroef weer terugdraaien. Je zou even daarna kunnen kijken wat de kleur wordt. Maar kan ook dat je mengsmering niet helemaal top is. Ik weet uberhaupt zelf niet of ik een koffiekleur op mn bougie krijg ![]() Hij rijdt! en stel die schroef gewoon voor max. power verder weet ik het ook niet :p Als je bougie wit wordt, wordt die te heet en krijgt die teveel lucht, je kan dat compenseren door een grotere sproeier te kopen, maar dan moet je wel die luchtschroef opnieuw afstellen. Als die te zwart wordt, dan krijgt die te weinig lucht of eventueel teveel olie ![]() | |
mister_dog | dinsdag 28 maart 2006 @ 22:16 |
quote:ik heb een ditech dus geen carb maar een injector alles gaat met de computer...morge nieuwe bougie kopen ik had em schoon gemaakt en em opnieuw der in gedraait toen hoorde ik heel hard pang.... | |
Ordinair | dinsdag 28 maart 2006 @ 23:41 |
Ik ben een half geleden weer een herinnering rijker geworden. Ik reed over het fietspad en ineens kijk ik op me teller, loopt de wijzer tegen de 80 km/u aan te klepperen dat betekend dus dat hij op een scooter teller over de 80 aangeeft. Ik denk dat ik een 75 rijd op autoteller. Wel lief.. ![]() | |
M42 | woensdag 29 maart 2006 @ 00:37 |
Slim om op een fietspad zo hard te rijden :s Leuk als er een klein kleutertje aan het fietsen is... hoop dat je de volgende keer beter nadenkt. | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 08:04 |
@mister_dog: Wat is je probleem met je Ditech? Je ECU gaat nooit zomaar opeens flippen, dus opnieuw instellen hoeft nooit... ![]() | |
MaximumRush | woensdag 29 maart 2006 @ 14:18 |
quote:Wat voor scooter heb je dan? | |
C2C | woensdag 29 maart 2006 @ 14:43 |
wow, 2 x rollerbank vandaag in amersfoort... morgen ook weer de hele dag rollerbank.. ![]() | |
C2C | woensdag 29 maart 2006 @ 14:47 |
veel rollerbankenl aatste tijd, 3e of 4e keer in 2 weken | |
RoOoYtJuH | woensdag 29 maart 2006 @ 15:46 |
Ik heb slecht nieuws voor ons ![]() http://www.puchforum.net/viewtopic.php?t=6218 | |
C2C | woensdag 29 maart 2006 @ 15:52 |
quote:boeie over 3 jaar is het pas verplicht, dan moet je hem hebben ingeruilt dan rij ik al geen brommer meer hoor, dan rij ik auto.e zowiezo kan je hem gewoon ff inruile | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 15:58 |
1 april! | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 16:49 |
quote:10-12-'05 ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 16:51 |
quote:ja dat heb ik vandaag ook ontdekt ![]() ![]() | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 16:55 |
quote:8 van de 10 pechgevallen bij een Ditech = Bougie (NGK CPR8E) . Altijd een reserve bij je hebben. Die troep waar je dealer het over heeft is Sludge, mix van olie+water(wat natuurlijk niet goed is). Deze shit gaat in je leidingen zitten en inderdaad onderin de injector. De een heeft er last van en de ander totaal niet. Dit wordt vooral veroorzaakt door korte ritjes. Gooi ook eens Injector cleaner(Halfords) in je Ditech. ![]() Bougie haal ik hier trouwens voor 9.50 ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 16:58 |
quote:Die injector cleaner gaat die troep daar van weg? Of moet ik dat gewoon een keer schoon laten maken? edit: hee een plaatje die zag ik net niet ![]() | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 17:48 |
quote:Nee die cleaner voorkomt die troep ![]() En niet te veel korte ritjes ![]() ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 17:54 |
quote:ik weet niet of ik er last van heb, ik laat het nu voor wat het is en zodra me bougie het weer begeeft laat ik het wel schoon maken...binnekort ook ff die cleaner kopen ![]() | |
Ordinair | woensdag 29 maart 2006 @ 18:11 |
quote:Ooit al een kleuter zien rijden om 10 over 10 's avonds? Kijk eens naar de post tijden. quote:Jog R | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 18:56 |
quote:Hoe ff bij hoeveel km je doet met een bougie. | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 19:05 |
quote:ga ik doen, ik word alleen pas over 48 nachten 16 ![]() ![]() | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 19:37 |
quote: ![]() | |
C2C | woensdag 29 maart 2006 @ 19:59 |
quote:ha-ha sorry matthijs ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 20:17 |
quote:ik rij je der uit snol | |
C2C | woensdag 29 maart 2006 @ 20:20 |
quote:jij laat hem toch terugvoeren ![]() zowiezo als je hem niet terug laat voeren flikker ik er wel een nieuwe vario in, haal ik me proppen er uit en als ik dan nog niet harder ga dan gooi ik er een nieuwe auspuff onder. | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 20:25 |
quote:beter lezen swa als je nu je proppen der uit haalt dan gaat ie over toeren maken...das nooit cool ![]() ![]() ![]() en een vario geeft ook niet zo veel snelheid winst... edit: maar goed tegen die tijd zit ik al op de 150km/h ![]() ![]() | |
C2C | woensdag 29 maart 2006 @ 20:27 |
quote:vario is er uit, dat betekend dat wanneer ik nou de prop er uit ga dat hij geen overtoere gaat maken (lijkt mij) | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 20:33 |
quote:sorry lees foutje van de baas ![]() | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 20:42 |
quote:Ik zou liever een TJT Promo 50 (met paarse demper) voor onder je Ditech nemen. Een van de besten voor onder een Ditech ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 20:44 |
quote:ff spieken... edit :ken geen plaatje vinden ![]() edit2: ![]() ...vind hem lelijk | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 20:47 |
quote:Ok plaatje heb je al. Tjah ieder en zijn smaak ![]() Presteert wel zeer goed ![]() Wel je iets goedkoops en redelijks: Gianelli NRX | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 20:48 |
quote:vind em niet mooi | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 20:50 |
quote:zx is duurder dan die TJT dus niet goedkoop....130, 140 euro vind ik niet goedkoop ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 20:53 |
quote:1 ritje en je moet poetsen ![]() Volgens mij kosten ze allebei 150euro hoor. De TJT heeft 150 gekost dan ![]() En bij goede afstelling presteert de TJT beter ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 20:58 |
quote:heb je gelijk in maar je hebt em ook in het niet chroom (hoe noem je dat ![]() die TJT zag ik net voor 129,95 die leovince ligt er aan waar je em koopt voor 138 gezien maar ook voor veel duurder... | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 21:00 |
ik zo googlen op leovince zx vind ik dit ![]() ![]() | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 21:00 |
quote:Blank ? ![]() Die TJT wordt niet meer gemaakt hoor. Heb je een link? | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 21:01 |
quote:600cc Aerox ofzo ![]() Best wel goede photoshop ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 21:02 |
quote:ja datja ![]() http://www.scootertuning.net/mailing12.php druk ff ctrl-f in en dan '15019' in tikken 127,46 | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 21:04 |
quote:December opruimactie ![]() Goeie prijsje, als ze hem nog hebben liggen ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 21:05 |
quote:oh ![]() ![]() | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 21:06 |
lol ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 21:12 |
wat is een beetje een goeie webwinkel in scooter onderdelen als ik google krijg ik allemaal van die k*t sites, www.easyparts.nl is wel een goeie maar geen plaatjes bij de uitlaten... | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 21:20 |
quote:http://www.easyparts.nl/ http://www.scootparts.nl/ http://www.euroscooters.nl/shop/ http://www.50snel.nl/ Met deze hier boven heb ik goeie ervaringen, nooit problemen ![]() Met deze hier onder heb ik geen ervaring ![]() http://www.50cc.nl/frameset_nl.htm http://www.mijnscooter.nl/Scooter/start.do http://www.de-brommershop.com/ ( Voor originele 2de handse onderdelen ![]() http://www.speed-parts.nl/ http://www.opvoeren.nl/shop/ | |
Drifter__ | woensdag 29 maart 2006 @ 21:21 |
Bij Easyparts heb je wel foto's hoor, bij de meeste dan ![]() | |
mister_dog | woensdag 29 maart 2006 @ 21:41 |
thnx | |
MaximumRush | woensdag 29 maart 2006 @ 21:44 |
Easyparts.nl vind ik erg duur... Ik heb hele goeie ervaringen met scootparts.nl Tot nu toe voor ongeveer 400 euro spullen bij hun gekocht. Altijd netjes geleverd. Een keer was alleen de verpakking van me Torque Driver geopend en Malossi stickertje was gescheurd. Omdat de Torque Driver gewoon nog in perfecte staat was geen probleem van gemaakt. Wel een envelopje vol met Malossi stickers gekregen. ![]() | |
mic_forever | woensdag 29 maart 2006 @ 22:59 |
Scootparts is idd goed, best goedkoop en er staat veel info bij. o.a dat Leovinçi's echte 70cc uitlaten zijn dus niet halen voor 50cc als je prestaties wil ![]() | |
Nashje | woensdag 29 maart 2006 @ 23:04 |
Moet morgen op voor examen ![]() | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 23:08 |
quote:Ik zal voor je duimen! | |
14.gif | woensdag 29 maart 2006 @ 23:14 |
quote:Och, is geen kwestie van geluk... als je goed voor bereid is het geen probleem ![]() | |
fs180 | woensdag 29 maart 2006 @ 23:21 |
quote:neh.. als je maar ontspannen bent.. ik kende al die regels allang, maar als je nerveus bent ga je het fokken.. gewoon relaxed, dr is niets aan ![]() | |
DarkShine | woensdag 29 maart 2006 @ 23:22 |
![]() Dit is dan mijn trots! Flink opgevoerd! | |
Alvilon | woensdag 29 maart 2006 @ 23:23 |
quote:Precies! www.vdhparts.nl kan misschien nog bij het lijstje. Vanmiddag een busje belgom alu gekocht, das leuk spul ![]() | |
Nashje | donderdag 30 maart 2006 @ 00:05 |
quote:Oke bedankt voor de tip. Ik ga gewoon slagen. Heb goed geleerd dus kan weinig fout gaan. | |
Alvilon | donderdag 30 maart 2006 @ 00:42 |
quote:Precies, gewoon chillen ![]() Scootie kopen? ![]() | |
M42 | donderdag 30 maart 2006 @ 01:16 |
Ik vind die terugloop uitlaten echt geen porum. Die dingen maken een pauper herrie en als ik kijk ga ik met mijn "standaard" uitlaat zonder proppen ga ik met mijn snor nog harder dan die bromscooters met die teringuitlaatjes. Ze trekken ook altijd erg zacht op. Misschien dat die uitlaatjes leuk zijn voor een 70cc blok, maar niet voor een standaard blok. Maar goed iedereen pleurt er maar iets onder omdat het "zo een goed merk is" of "omdat het bij een ander zo goed werkt" | |
M42 | donderdag 30 maart 2006 @ 01:17 |
quote:Zo lekker zacht zadel zeg ![]() | |
Nashje | donderdag 30 maart 2006 @ 12:50 |
Mensen ik ben geslaagd ![]() Was idd weinig aan, de vragen waren ongeveer hetzelfde als op de CD-rom. Bij sommige vragen kneep ik 'm toch wel effe. | |
14.gif | donderdag 30 maart 2006 @ 12:58 |
netjes ![]() | |
Geqxon | donderdag 30 maart 2006 @ 13:10 |
Mooi zo ![]() | |
M42 | donderdag 30 maart 2006 @ 13:11 |
Congrats... in mijn tijd hoefde je geen theorie te halen :p | |
Ayaxola | donderdag 30 maart 2006 @ 14:14 |
quote:Haha je avatar ![]() Ik helemaal kijken welk topic dat was ![]() | |
Nashje | donderdag 30 maart 2006 @ 14:15 |
Bedankt iedereen ![]() | |
Geqxon | donderdag 30 maart 2006 @ 14:21 |
quote: ![]() Genept ![]() | |
fs180 | donderdag 30 maart 2006 @ 14:33 |
gaat eimand alvast nieuwe op maken (A) | |
C2C | donderdag 30 maart 2006 @ 16:37 |
quote:zet mister_dog er ook ff in, wel boven aan aub dat wil hij graag ![]() ![]() | |
mister_dog | donderdag 30 maart 2006 @ 16:58 |
quote:ook dik gedrukt en onderstreept als het ff kan ![]() | |
Alvilon | donderdag 30 maart 2006 @ 16:58 |
quote:Zeker wel ![]() Nashje Gefeliciteerd ! ![]() | |
Ordinair | donderdag 30 maart 2006 @ 17:08 |
Gefeliciteerd.. Ik moet 10 April weer op, maar dan staat mijn scoot weer zomaar 11 dagen achter slot en grendel. ![]() | |
mister_dog | donderdag 30 maart 2006 @ 17:11 |
quote:waarom dat hee, je reed er eerst toch ook op?? | |
Ordinair | donderdag 30 maart 2006 @ 17:13 |
quote:Ja als ouders even niet kijken.. ![]() |