*Meldquote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:39 schreef Diemietuhriej het volgende:
Wie heeft er hier eigenlijk allemaal al kenteken op z'n brommer of scooter?
Neem breedbandquote:Op zondag 26 maart 2006 00:17 schreef Geqxon het volgende:
De limiet is 100kb, 175kb is asociaal groot
Wat voor scooter/brommer heb je?quote:Op zondag 26 maart 2006 04:07 schreef Nashje het volgende:
Euj brommerfreaks. Ik ga aankomende donderdag op voor m'n brommer. Heb alleen een kut probleem, en dat is dat ik nogal lange benen heb en dus minder fijn en veilig op een scooter zit. Hebben hier meer mensen last van en heb je eventuele tips om dit op te lossen? Ik dacht zelf al een een sportstuurtje.
ik ben 1.90 ofzo en ik zit super ruim met 2 mensen op mijn jetforce, 2 meter moet zeker geen probleem zijnquote:Op zondag 26 maart 2006 04:07 schreef Nashje het volgende:
Euj brommerfreaks. Ik ga aankomende donderdag op voor m'n brommer. Heb alleen een kut probleem, en dat is dat ik nogal lange benen heb en dus minder fijn en veilig op een scooter zit. Hebben hier meer mensen last van en heb je eventuele tips om dit op te lossen? Ik dacht zelf al een een sportstuurtje.
Jet Force.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:27 schreef C2C het volgende:
[..]
ik ben 1.90 ofzo en ik zit super ruim met 2 mensen op mijn jetforce, 2 meter moet zeker geen probleem zijn
edit: zowiezo een maat van me is ook iets van 1.90 en die zit ook prima op een citta met stepjes.
Ik heb met m'n 'dealer' afgesproken dat ik een tijdje op een citta rijd, zodat ik kan kijken of dat wel geschikt is. Maar eigenlijk heb ik liever iets snellersquote:
TZR kopen?quote:Op zondag 26 maart 2006 14:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik heb met m'n 'dealer' afgesproken dat ik een tijdje op een citta rijd, zodat ik kan kijken of dat wel geschikt is. Maar eigenlijk heb ik liever iets snellers. En dan denk ik aan een Aerox.
Jetforce. Dan fiets ik nog liever
.
quote:Op zondag 26 maart 2006 14:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik heb met m'n 'dealer' afgesproken dat ik een tijdje op een citta rijd, zodat ik kan kijken of dat wel geschikt is. Maar eigenlijk heb ik liever iets snellers. En dan denk ik aan een Aerox.
Jetforce. Dan fiets ik nog liever
.
ga je hem wegdoen dan?quote:Op zondag 26 maart 2006 14:16 schreef 14.gif het volgende:
[..]
TZR kopen?![]()
Dan heb je ook geen last van te lange benen![]()
quote:Op zondag 26 maart 2006 14:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik heb met m'n 'dealer' afgesproken dat ik een tijdje op een citta rijd, zodat ik kan kijken of dat wel geschikt is. Maar eigenlijk heb ik liever iets snellers. En dan denk ik aan een Aerox.
Jetforce. Dan fiets ik nog liever
.
tuurlijk citta's zijn bestquote:Op zondag 26 maart 2006 14:56 schreef Geqxon het volgende:
Een Citta met 70cc is anders ook mooi snel te maken hoor
als je hem wilt ruilen voor me jetforce..quote:Op zondag 26 maart 2006 17:41 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Jup, ben bijna 18, he![]()
[..]
Inderdaad, koop een schakelbrommer![]()
Ik meende ergens gelezen te hebben dat een injectie ongeldig kon worden verklaard op de rollerbank?quote:Op zondag 26 maart 2006 20:22 schreef C2C het volgende:
wat geqxon zegt,
met een of andere formule word dat omgerekent naar snelheid (heel onnaukeurig)
vanaf augustus 2006 komen er snelheidsrollerbanken.
Ik vond het ook al redelijk sterk, maarja, je weet maar nooit natuurlijk.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:21 schreef fs180 het volgende:
lijkt me niet.. uit de fabriek mogen ze niet meer dan .5kw hebben.. dus dan zou ie nieteens zijn goedgekeurd
Nou als ik die citta zou willen testen voor een maandje ofzo. Dan betaal ik maar een heel klein bedrag aan m'n dealer en krijg ik de rest van m'n geld terug.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:43 schreef Geqxon het volgende:
Je doet alsof het een testritje is, met je citta. Vergeet niet dat als je hem bij een dealer koopt en verkoopt, je al snel 200 euro afschrijving hebt. Just to let you know
Geprobeerd, mislukt , moest toch dokke....quote:Op zondag 26 maart 2006 21:18 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ik meende ergens gelezen te hebben dat een injectie ongeldig kon worden verklaard op de rollerbank?
Dan moest je ergens je gegevens opvragen, en kon je de rollerbank ongeldig laten verklaren, want injectie had veel meer KW ofzoiets..
Ik zal het zo nog eens opzoeken, weet iemand hier meer van?
Dat is dan behoorlijk krom zoals ik net al zei. Ik heb het nooit gemeten, maar denk dat een gemiddelde bromscooter wel 3x zoveel vermogen heeft dan een Tomos bromfiets.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:19 schreef Geqxon het volgende:
Op een rollerbank word altijd op vermogen gemetenWat dus in je voordeel kan zijn. Als je bij een puch een ander voor- of achtertandwiel erop zet, heb je in principe hetzelfde vermogen. Je gaat dan alleen wel iets harder / je hebt meer acceleratie, maar je moet wel inleveren op accelratie / topsnelheid.
Dat hadden ze vroeger dus ook... daarom snap ik ook niet waarom ze dat kromme vermogenstest gebruiken want die is sowieso niet eerlijk. Stel dat je scooter 1000KG weegt en je maar 0.4KW vermogen zou mogen hebben.... dan moet je dat ding aanduwenquote:Op zondag 26 maart 2006 20:22 schreef C2C het volgende:
wat geqxon zegt,
met een of andere formule word dat omgerekent naar snelheid (heel onnaukeurig)
vanaf augustus 2006 komen er snelheidsrollerbanken.
Zonde van je geld om zoveel geld neer te leggen voor een citta, ik had in mijn puberjaren ook zo een ding. Maar het zijn echt rampzalige dingen:quote:Op maandag 27 maart 2006 08:55 schreef Geqxon het volgende:
Okay, wat overdreven. Laten we zeggen, 650-700 euro? Dealers zijn duur, vergeet dat niet..
Wat haalt die van jouw ongeveer dan?quote:Op maandag 27 maart 2006 15:52 schreef fs180 het volgende:
foei! mag niet he.. maarja [14,gif] weer een minder als je op je bek gaat
net terug van lollerbank .6 kwtjes.. en ik rij echt geen 51 hoor xD
Ik krijg 'm rond de 500 euro geloof ik. En ik ken die dealer best goed, het is een soort kennis van m'n ma dus hij doet er niet zo moeilijk overquote:Op zondag 26 maart 2006 23:04 schreef Geqxon het volgende:
Als je hem voor bv. 800 euro koopt weet ik nu al dat je dealer wss. maar 600 - 650 euro geeft als je hem inlevert, of dat nou na een maand of na een half jaar is.
huh wtf een prop in de uitlaat???quote:Op maandag 27 maart 2006 15:57 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Wat haalt die van jouw ongeveer dan?
Mijn Jet Force rijdt sinds gister rond de 75.. Donderdag nog even de prop uit de uitlaat halen, hoop dan op een 85 KM/H.. En dan vind ik het wel mooi. Misschien nog een andere uitlaat, maar dan moet ik wel een begrenzer zien te maken ( palletje op het gas oid. )
Ja, bij de uitlaatmond zeg maar ( weet niet hoe dat allemaal heet, gebruik gewoon even wat geimporviseerde namen ), daar waar de uitlaat aan het blok zit, zit een smaller pijpje in de uitlaat zelf, als een soort trechter, die zit vastgelast, kun je er met een slijptol zo uitslijpen. Ik ga 't donderdag ofzo maar eens proberen..quote:Op maandag 27 maart 2006 16:48 schreef C2C het volgende:
[..]
huh wtf een prop in de uitlaat???
als dat zo is haal ik die er uit en zet ik me vario plaat er weer in, scheeld me weer boetes.
Beter je vario ring eruitquote:Op maandag 27 maart 2006 16:48 schreef C2C het volgende:
[..]
huh wtf een prop in de uitlaat???
als dat zo is haal ik die er uit en zet ik me vario plaat er weer in, scheeld me weer boetes.
Heeft een vriend van mij wel gedaan op een Aerox, maar het zit ook maar een beetje vast he, je hoeft niet helemaal eruit te slijpen, even over de naden heen en hij is eruit.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:35 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zou het niet met een slijptol proberen...![]()
Haakse slijptol + kleine schijf. Dat lukt echt wel, je hangt dat ding gewoon aan van die haken, dat je er fatsoenlijke onder kan staan, en goed overzicht hebt, en dan is dat zo gebeurd.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:40 schreef MaximumRush het volgende:
Dat geloof ik dus nooit. De straal van een slijptol schijf is veel te groot voor je uitlaatmond. Je kant het beter met een dremel of een hamer en schroevendraaier doen.
flensquote:Op maandag 27 maart 2006 18:16 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja, bij de uitlaatmond zeg maar ( weet niet hoe dat allemaal heet, gebruik gewoon even wat geimporviseerde namen ), daar waar de uitlaat aan het blok zit, zit een smaller pijpje in de uitlaat zelf, als een soort trechter, die zit vastgelast, kun je er met een slijptol zo uitslijpen. Ik ga 't donderdag ofzo maar eens proberen..
andere rolletjes/ trekveertjes? (kwam in mij op, ben niet zo'n genie op brommer gebiedquote:Op maandag 27 maart 2006 18:35 schreef mic_forever het volgende:
[..]
Beter je vario ring eruit
Ontgrenste uitlaat met vario ring erin gaat overtoeren maken--->slechte voor je cilinder en rijdt kut
Dus beter je vario eruit en propje erin dan andersom
Ikzelf heb het nog nooit gedaan, maar ik doe het ook niet in me eentje, ik doe het altijd samen met een vriend, die zelf ook complete scooter reviseert en opvoert.. Als ik het zelf zou doen heb ik zo heel mijn blok doormidden geslepen..quote:Op maandag 27 maart 2006 18:43 schreef MaximumRush het volgende:
Ach jaa, iemand die nog nooit z'n uitlaat eraf heeft gehaald kan het maar beter niet proberen met een slijptol... Je hebt zo een snee in je uitlaat.
dat boeit niet, je cilinder loopt gewoon evenveel toeren als dattie volledig ontgrens is, alleen kan z'n vermogen niet kwijt door de varioringquote:Op maandag 27 maart 2006 18:54 schreef mister_dog het volgende:
[..]
andere rolletjes/ trekveertjes? (kwam in mij op, ben niet zo'n genie op brommer gebied)
okquote:Op maandag 27 maart 2006 21:26 schreef mic_forever het volgende:
[..]
dat boeit niet, je cilinder loopt gewoon evenveel toeren als dattie volledig ontgrens is, alleen kan z'n vermogen niet kwijt door de varioring
ff vragen bij de dealerquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:53 schreef M42 het volgende:
Mjah maar anders zou de startmotor niet af en toe zoemen...
Die geeft liever weinig informatiequote:
kut dealerquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:20 schreef M42 het volgende:
[..]
Die geeft liever weinig informatiewant hij kijkt er liever zelf na en daarna 100-200 Euro opstrijken... no thanks
![]()
..een nieuwe sproeier neem ik aan :pquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:57 schreef mister_dog het volgende:
volgens mij heb ik gevonden waarom de mijne het niet meer doetik kreeg van iemand een tip kijk is naar je bougie...gedaan hij is git zwart echt zwart
tijd voor een nieuwe
wat voor scoot heb je?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:20 schreef M42 het volgende:
[..]
Die geeft liever weinig informatiewant hij kijkt er liever zelf na en daarna 100-200 Euro opstrijken... no thanks
![]()
...ditech, of maakt dat niet uit? maare hij liep als een zonnetje dus waarom zou ik dan nu ineens een nieuwe sproeier moeten...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:23 schreef mic_forever het volgende:
[..]
..een nieuwe sproeier neem ik aan :p
en kleinere dus.
Maakt niet uit of ie goed liep, blijkbaar was die sproeier nog niet helemaal goed.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:32 schreef mister_dog het volgende:
[..]
...ditech, of maakt dat niet uit? maare hij liep als een zonnetje dus waarom zou ik dan nu ineens een nieuwe sproeier moeten...
fuk, nu moet ik dus een heleboel gaan kloten om er achter te komen wat nou de beste sproeier is...koffie bruin moet je bougie kop ding toch zijn? (ooit gelezen, volgas rijden--> scooter--> en bougie er uit draaien--> kleurtje bekijken)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:35 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Maakt niet uit of ie goed liep, blijkbaar was die sproeier nog niet helemaal goed.
Wat voor vragen kreeg je? Paar schoolgenoten van me zeiden dat ze vaak in de 4e week van de maand heel veel voorrangsvragen geven. Klopt dat?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:53 schreef Ordinair het volgende:
Ben niet geslaagd voor bromfietscertificaat, maar dat is omdat ik geen tijd had om te leren. 7 fout.Mijn scooter heb ik al wel en rijdt super lekker!
dat zal we toeval geweest zijnquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:04 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wat voor vragen kreeg je? Paar schoolgenoten van me zeiden dat ze vaak in de 4e week van de maand heel veel voorrangsvragen geven. Klopt dat?
Of je luchtschroef bijstellen...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:41 schreef mister_dog het volgende:
[..]
fuk, nu moet ik dus een heleboel gaan kloten om er achter te komen wat nou de beste sproeier is...koffie bruin moet je bougie kop ding toch zijn? (ooit gelezen, volgas rijden--> scooter--> en bougie er uit draaien--> kleurtje bekijken)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |