Haakse slijptol + kleine schijf. Dat lukt echt wel, je hangt dat ding gewoon aan van die haken, dat je er fatsoenlijke onder kan staan, en goed overzicht hebt, en dan is dat zo gebeurd.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:40 schreef MaximumRush het volgende:
Dat geloof ik dus nooit. De straal van een slijptol schijf is veel te groot voor je uitlaatmond. Je kant het beter met een dremel of een hamer en schroevendraaier doen.
flensquote:Op maandag 27 maart 2006 18:16 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja, bij de uitlaatmond zeg maar ( weet niet hoe dat allemaal heet, gebruik gewoon even wat geimporviseerde namen ), daar waar de uitlaat aan het blok zit, zit een smaller pijpje in de uitlaat zelf, als een soort trechter, die zit vastgelast, kun je er met een slijptol zo uitslijpen. Ik ga 't donderdag ofzo maar eens proberen..
andere rolletjes/ trekveertjes? (kwam in mij op, ben niet zo'n genie op brommer gebiedquote:Op maandag 27 maart 2006 18:35 schreef mic_forever het volgende:
[..]
Beter je vario ring eruit
Ontgrenste uitlaat met vario ring erin gaat overtoeren maken--->slechte voor je cilinder en rijdt kut
Dus beter je vario eruit en propje erin dan andersom
Ikzelf heb het nog nooit gedaan, maar ik doe het ook niet in me eentje, ik doe het altijd samen met een vriend, die zelf ook complete scooter reviseert en opvoert.. Als ik het zelf zou doen heb ik zo heel mijn blok doormidden geslepen..quote:Op maandag 27 maart 2006 18:43 schreef MaximumRush het volgende:
Ach jaa, iemand die nog nooit z'n uitlaat eraf heeft gehaald kan het maar beter niet proberen met een slijptol... Je hebt zo een snee in je uitlaat.
dat boeit niet, je cilinder loopt gewoon evenveel toeren als dattie volledig ontgrens is, alleen kan z'n vermogen niet kwijt door de varioringquote:Op maandag 27 maart 2006 18:54 schreef mister_dog het volgende:
[..]
andere rolletjes/ trekveertjes? (kwam in mij op, ben niet zo'n genie op brommer gebied)
okquote:Op maandag 27 maart 2006 21:26 schreef mic_forever het volgende:
[..]
dat boeit niet, je cilinder loopt gewoon evenveel toeren als dattie volledig ontgrens is, alleen kan z'n vermogen niet kwijt door de varioring
ff vragen bij de dealerquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:53 schreef M42 het volgende:
Mjah maar anders zou de startmotor niet af en toe zoemen...
Die geeft liever weinig informatiequote:
kut dealerquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:20 schreef M42 het volgende:
[..]
Die geeft liever weinig informatiewant hij kijkt er liever zelf na en daarna 100-200 Euro opstrijken... no thanks
![]()
..een nieuwe sproeier neem ik aan :pquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:57 schreef mister_dog het volgende:
volgens mij heb ik gevonden waarom de mijne het niet meer doetik kreeg van iemand een tip kijk is naar je bougie...gedaan hij is git zwart echt zwart
tijd voor een nieuwe
wat voor scoot heb je?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:20 schreef M42 het volgende:
[..]
Die geeft liever weinig informatiewant hij kijkt er liever zelf na en daarna 100-200 Euro opstrijken... no thanks
![]()
...ditech, of maakt dat niet uit? maare hij liep als een zonnetje dus waarom zou ik dan nu ineens een nieuwe sproeier moeten...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:23 schreef mic_forever het volgende:
[..]
..een nieuwe sproeier neem ik aan :p
en kleinere dus.
Maakt niet uit of ie goed liep, blijkbaar was die sproeier nog niet helemaal goed.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:32 schreef mister_dog het volgende:
[..]
...ditech, of maakt dat niet uit? maare hij liep als een zonnetje dus waarom zou ik dan nu ineens een nieuwe sproeier moeten...
fuk, nu moet ik dus een heleboel gaan kloten om er achter te komen wat nou de beste sproeier is...koffie bruin moet je bougie kop ding toch zijn? (ooit gelezen, volgas rijden--> scooter--> en bougie er uit draaien--> kleurtje bekijken)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:35 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Maakt niet uit of ie goed liep, blijkbaar was die sproeier nog niet helemaal goed.
Wat voor vragen kreeg je? Paar schoolgenoten van me zeiden dat ze vaak in de 4e week van de maand heel veel voorrangsvragen geven. Klopt dat?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:53 schreef Ordinair het volgende:
Ben niet geslaagd voor bromfietscertificaat, maar dat is omdat ik geen tijd had om te leren. 7 fout.Mijn scooter heb ik al wel en rijdt super lekker!
dat zal we toeval geweest zijnquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:04 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wat voor vragen kreeg je? Paar schoolgenoten van me zeiden dat ze vaak in de 4e week van de maand heel veel voorrangsvragen geven. Klopt dat?
Of je luchtschroef bijstellen...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:41 schreef mister_dog het volgende:
[..]
fuk, nu moet ik dus een heleboel gaan kloten om er achter te komen wat nou de beste sproeier is...koffie bruin moet je bougie kop ding toch zijn? (ooit gelezen, volgas rijden--> scooter--> en bougie er uit draaien--> kleurtje bekijken)
ditech heeft een injector die door de ecu gestuurd word dus ik kan helemaal geen andere sproeier er in doen...ik moet em gewoon opnieuw laten instellen die ecu...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:35 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Maakt niet uit of ie goed liep, blijkbaar was die sproeier nog niet helemaal goed.
my thoughts exactly magoed dat had je al gehoord op emesenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:25 schreef mister_dog het volgende:
[..]
ditech heeft een injector die door de ecu gestuurd word dus ik kan helemaal geen andere sproeier er in doen...ik moet em gewoon opnieuw laten instellen die ecu...
Die van mij blijft steken op de 75.. Agja, toch een reden voor een nieuwe uitlaat.. Ga, als vriend van mij tijd heeft, dalijk prop uit de uitlaat halen..quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:28 schreef C2C het volgende:
[..]
my thoughts exactly magoed dat had je al gehoord op emesen
vandaag trok hij weer ineen keer door naar de 80 met windje mee![]()
leuk leuk
![]()
Ongeveer 10/50 waren voorangs vragen en dat is best veel.. Maar ik keek net even en ik zag dat ik heel veel fouten onnodig waren geweest als ik even beter had nagedacht, maar je wil te snel natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:04 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wat voor vragen kreeg je? Paar schoolgenoten van me zeiden dat ze vaak in de 4e week van de maand heel veel voorrangsvragen geven. Klopt dat?
Elke carb. ziet er iets anders uit, maar hiermee moet het op zich lukken:quote:
ik heb een ditech dus geen carb maar een injector alles gaat met de computer...morge nieuwe bougie kopen ik had em schoon gemaakt en em opnieuw der in gedraait toen hoorde ik heel hard pang....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:09 schreef M42 het volgende:
[..]
Elke carb. ziet er iets anders uit, maar hiermee moet het op zich lukken:
http://scootertuning.net/showarticle.php?ID=59
Normaal gesproken om het optimaal af te stellen qua power, zet je hem op zn bok, stationairschroef helemaal indraaien... je achterwiel begint flink te draaien (pas dus op) daarna de luchtschroef zo stellen dat het wiel op zijn hardste draait... dan de stationairschroef weer terugdraaien.
Je zou even daarna kunnen kijken wat de kleur wordt. Maar kan ook dat je mengsmering niet helemaal top is. Ik weet uberhaupt zelf niet of ik een koffiekleur op mn bougie krijg![]()
Hij rijdt! en stel die schroef gewoon voor max. power verder weet ik het ook niet :p
Als je bougie wit wordt, wordt die te heet en krijgt die teveel lucht, je kan dat compenseren door een grotere sproeier te kopen, maar dan moet je wel die luchtschroef opnieuw afstellen.
Als die te zwart wordt, dan krijgt die te weinig lucht of eventueel teveel oliekwestie van de luchtschroef afstellen en je luchtfilter goed schoonmaken etc.
Wat voor scooter heb je dan?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:41 schreef Ordinair het volgende:
Ik ben een half geleden weer een herinnering rijker geworden. Ik reed over het fietspad en ineens kijk ik op me teller, loopt de wijzer tegen de 80 km/u aan te klepperen dat betekend dus dat hij op een scooter teller over de 80 aangeeft. Ik denk dat ik een 75 rijd op autoteller. Wel lief..
boeie over 3 jaar is het pas verplicht, dan moet je hem hebben ingeruiltquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:46 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb slecht nieuws voor ons
http://www.puchforum.net/viewtopic.php?t=6218
ja dat heb ik vandaag ook ontdektquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:04 schreef Drifter__ het volgende:
@mister_dog: Wat is je probleem met je Ditech?
Je ECU gaat nooit zomaar opeens flippen, dus opnieuw instellen hoeft nooit...![]()
8 van de 10 pechgevallen bij een Ditech = Bougie (NGK CPR8E) . Altijd een reserve bij je hebben. Die troep waar je dealer het over heeft is Sludge, mix van olie+water(wat natuurlijk niet goed is). Deze shit gaat in je leidingen zitten en inderdaad onderin de injector. De een heeft er last van en de ander totaal niet. Dit wordt vooral veroorzaakt door korte ritjes.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:51 schreef mister_dog het volgende:
[..]
ja dat heb ik vandaag ook ontdekt, ik was naar een dealer hierzo geweest nieuwe bougie gehaald (nu loopt ie weer als een zonnetje) maar die zei dat ik een of ander bakje onde me injector schoon moest laten maken omdat doordat daar vuil in komt je bougie vaak kapot gaat (die kut dingen zijn trouwens aardig duur... hij wou er 11,50 voor hebben
)
Die injector cleaner gaat die troep daar van weg? Of moet ik dat gewoon een keer schoon laten maken?quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:55 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
8 van de 10 pechgevallen bij een Ditech = Bougie (NGK CPR8E) . Altijd een reserve bij je hebben. Die troep waar je dealer het over heeft is Sludge, mix van olie+water(wat natuurlijk niet goed is). Deze shit gaat in je leidingen zitten en inderdaad onderin de injector. De een heeft er last van en de ander totaal niet. Dit wordt vooral veroorzaakt door korte ritjes.
Gooi ook eens Injector cleaner(Halfords) in je Ditech.
Bougie haal ik hier trouwens voor 9.50
Nee die cleaner voorkomt die troepquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:58 schreef mister_dog het volgende:
[..]
Die injector cleaner gaat die troep daar van weg? Of moet ik dat gewoon een keer schoon laten maken?
edit: hee een plaatje die zag ik net niet![]()
ik weet niet of ik er last van heb, ik laat het nu voor wat het is en zodra me bougie het weer begeeft laat ik het wel schoon maken...binnekort ook ff die cleaner kopenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:48 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Nee die cleaner voorkomt die troepHeb je last van die smurrie?
En niet te veel korte ritjes, na een kortje ritje, b.v paar minuten lekker volgas blazen
![]()
Ooit al een kleuter zien rijden om 10 over 10 's avonds? Kijk eens naar de post tijden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:37 schreef M42 het volgende:
Slim om op een fietspad zo hard te rijden :s Leuk als er een klein kleutertje aan het fietsen is... hoop dat je de volgende keer beter nadenkt.
Jog Rquote:
Hoe ff bij hoeveel km je doet met een bougie.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:54 schreef mister_dog het volgende:
[..]
ik weet niet of ik er last van heb, ik laat het nu voor wat het is en zodra me bougie het weer begeeft laat ik het wel schoon maken...binnekort ook ff die cleaner kopen
ga ik doen, ik word alleen pas over 48 nachten 16quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:56 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hoe ff bij hoeveel km je doet met een bougie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |