quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Even een berichtje namens Ladylike:
Ladylike is 7 weken en 4 dagen gelden bevallen van een kerngezond jochie genaamd randall.
Helaas heeft haar moder haar kleinzoon niet meer mogen meemaken, zij is gestorven 2 weken voor de geboorte.
Door alle drukte en thuis geen internet heeft ze dus nog niets van zich kunnen laten horen.
Het was een lange bevalling maar zodra ze meer tijd heeft komt ze zelf nog wel vertellen over haar spruitje !!
Dus bij deze alsnog proficiat Ladylike en heel veel sterkte![]()
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:50 schreef Ladylike het volgende:
Evenstar bedankt voor het posten van het berichtje
ik zit nu op het werk en heb dus een minuutje tijd om te reageren...
bedankt allemaal voor jullie medeleven voor wat mn moeder betreft. Het geeft idd een superdubbel gevoel en ik merk ook dat het niet gemakkelijk is om de draad van het gewone leventje (werken enzo) weer op te pakken. Het heeft me toch diep geraakt dat ik mn moeder niet meer kon laten genieten van haar eerste kleinzoon. Maar ik weet zeker dat ze hem ziet en van hem geniet.
(traantjes komen nu maar goed..) het zal iig nog lang duren voordat ik geen pijn van het verlies meer voel als ik naar Randall kijk.
Toch is en blijft een geboorte een wonder en geniet ik van ieder moment dat ik naar mn kleine kijk of met hem communiceer.
Dit is echt het mooiste dat een vrouw kan overkomen vind ik en ik ben ook superblij dat hij gezond ter wereld is gekomen en ben heeeeeel erg trots op hem (en mezelf)
Eens!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:13 schreef Belana het volgende:
BE, eens
En Mantra van harte natuurlijk (en je moet niet ff meeposten, maar blijven meeposten he) en Bubblebabe ook
quote:
Fijn!! De service is goed he, ik ben ook erg tevreden en vind het die 30 euro meer dan waard voor een maandje.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:17 schreef MeNicole het volgende:
Jeah vandaag hebben we ons hart luister ding binnen gekregen!! En maar meteen ff geluisterd en kon het net zo mooi horen.![]()
Nu ben ik weer helemaal gerustgesteld. Hadden we hem nu maar eerder besteld
![]()
Nog even zonder de rest gelezen te hebben...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Er zijn er behoorlijk wat in het lijstje die eik nooit posten.. je weet niet waarom niet.. neem bijv. merdeka.. en hoe lang is jis wel niet geweest ? dan moet je fair zijn en die er ook uit halen..
Ik haal stiekum al mensen eruit als ze vrij bovenaan komen en ik in hun postgeschiedenis kan zien dat ze maar 1 keer gepost hebben ofzoquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:13 schreef Xanthe het volgende:
Ik weet niet of het onbegonnen werk is , maar als iemand niet van te voren meld een tijd afwezig te zijn , na 1 of 2 maanden niet posten uit het lijstje halen?
Vind het persoonlijk veel leuker om een lijstje te hebben met mensen die ook daadwerkelijk posten.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:15 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik haal stiekum al mensen eruit als ze vrij bovenaan komen en ik in hun postgeschiedenis kan zien dat ze maar 1 keer gepost hebben ofzo
Oeps. Dat komt nog wel hoor, denk ik. Het is gewoon nog een beetje onwerkelijk...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:18 schreef Belana het volgende:
ow, van mij zouden mensen die niet posten ook uit het lijstje mogen hoor
Ja, maar jij post toch? Ik heb het over mensen die helemaaaaaal niet posten. Je hebt van die mensen die komen 1 keer langs om te vertellen dat ze zwanger zijn en that's it.quote:Op woensdag 15 maart 2006 07:58 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Oeps. Dat komt nog wel hoor, denk ik. Het is gewoon nog een beetje onwerkelijk...
Ik post wel af en toe, maar nog niet zo vast als de meeste hier bedoel ik.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:14 schreef Belana het volgende:
[..]
Ja, maar jij post toch? Ik heb het over mensen die helemaaaaaal niet posten. Je hebt van die mensen die komen 1 keer langs om te vertellen dat ze zwanger zijn en that's it.
Dat zou ik ook wel willen, maar er is nog niet echt iets te zien op foto's!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:40 schreef lcicle het volgende:
Dan post om te beginnen maar eens je eerste buik-foto Bass-Miss!![]()
Het grote buikenfototopic deel 23
Euhm, ja... dan moet ik eerst een buik krijgen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:40 schreef lcicle het volgende:
Dan post om te beginnen maar eens je eerste buik-foto Bass-Miss!![]()
Het grote buikenfototopic deel 23
Is uitwendig op 12 weken.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:44 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel willen, maar er is nog niet echt iets te zien op foto's!!
Morgen hebben we een nekplooimeting, toch maar. We moesten erg vlug beslissen omdat het deze week moest (op mn verjaardag nu). Ik denk dat ik liever zekerheid heb (voor zover mogelijk hiermee) dan dat ik achteraf spijt heb het niet te laten doen.
Het is verder toch een gewone uitwendige echo he? Of heb ik iets gemist in het praatje. VOnd trouwens dat de vk er wel bij had mogen zeggen dat je het eerder aan moest vragen dan deze week.
Carmen wordt echt een tante ja. Het gaat erg goed met haar. Ze is nu ruim twee en een half en ze ging lopen nét voor haar tweede jaar. Zoals gezegd groeit als kool, eet goed, slaapt goed en voelt zich kiplekker. Alleen het praten gaat (zoals verwacht) moeizaam: verder dan abba (mama), apa (papa), nee en 'apen (slapen) komt ze niet, maar dat is volgens de logo een kwestie van tijd.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
Joh! Wat leuk!
Ik ga je in het lijstje stoppen en als we een updat willen sleuren we je wel bij de Hools vandaan!
Hoe is het met Carmen nu? Die is inmiddels ook een aardig grote meid aan het worden zeker?
Leuk om te horen! Gewoon op haar eigen tempo lekker op gang dus!quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:11 schreef Dylan Dog het volgende:
Carmen wordt echt een tante ja. Het gaat erg goed met haar. Ze is nu ruim twee en een half en ze ging lopen nét voor haar tweede jaar. Zoals gezegd groeit als kool, eet goed, slaapt goed en voelt zich kiplekker. Alleen het praten gaat (zoals verwacht) moeizaam: verder dan abba (mama), apa (papa), nee en 'apen (slapen) komt ze niet, maar dat is volgens de logo een kwestie van tijd.
Misschien een stomme vraag maar er zit zo'n raar koptelefoonkabeltje bij weet jij waar die voor is? Ik wil namelijk het hartje op de pc zetten maar heb geen idee hoe!! Heb er ook geen gebruiksaanwijzing bij gekregen!!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:16 schreef owlet het volgende:
[..]
Fijn!! De service is goed he, ik ben ook erg tevreden en vind het die 30 euro meer dan waard voor een maandje.
Overigens voel ik Ronja nu ineens elke dag wel een paar keerDat is echt met een sprongetje gegaan.
dat zou ik dus niet weten...quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:03 schreef Githa het volgende:
Ladylike, ik zou het niet durven zeggen. Ik ben niet zo bekend me die ingreep. Maar gewoon vragen om pijnstillers hoor, al is het maar voor het geval dat!
Gewoon zelf om vragen in het ziekenhuis dan kunnen ze zo een receptje voor je maken.
Is het plaatselijke verdoving of echt narcose ?
en toch doe ik nog snel eenquote:Op woensdag 15 maart 2006 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Pssst, dit hoort meer in het babietjes topic Ladylike.![]()
sorriequote:Op woensdag 15 maart 2006 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Pssst, dit hoort meer in het babietjes topic Ladylike.![]()
Pfff...quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Het is gewoon superdruk aan het worden hier.
graagquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:16 schreef blupje77 het volgende:
ladylike; mijn man wordt toevallig op dit moment geopereerd aan een liesbreuk. Het is natuurlijk niet vergelijkbaar met een baby, maar ik kan je morgen ofzo even melden hoe hij zich voelt?
thanxquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef Diaan73 het volgende:
Ow ladylike... ben helemaal vergeten jou nog te feliciteren met de geboorte van Randall.... van harte![]()
![]()
En gecondoleerd met het verlies van je moeder... verschrikkelijk lijkt me dat...
je had het trouwens over weer werken, maar heb je geen bevallingsverlof meer? Randall is bijna 2 maanden en je hebt toch min. 10 weken bev. verlof?
ik heb al gereageerd...quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:37 schreef Ladylike het volgende:
[..]
thanx
zie Het grote kleine babietjes topic
Ja, ik ben ook blijerdeblijquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:27 schreef Diaan73 het volgende:
PV![]()
Zow 19 weken alweer, wat gaat dat snel zeg......
fijn dat alles goed was. ik dacht trouwens dat je 20 mrt. moest....
Ik ben alleen misselijk geweest in week 6 tot en met week 10/11 ongeveer. Op het laatst was ik alleen nog 's avonds misselijk, tijdens het koken (door de geur).quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:49 schreef ik80 het volgende:
Hoeveel weken hadden jullie last van misselijheid?
pff valt niet mee 's morgens.
Gelukkig vanmorgen voor het eerst weer rusitg opgestaan en 2 beschuitjes kunnen eten.
Hoop dat het morgen weer zo is.
Je bent niet de enigequote:Op woensdag 15 maart 2006 16:30 schreef ManTra het volgende:
Zijn er ook veel mannen in dit topic of ben ik de enige?
Een wapenbroeder !quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:30 schreef ManTra het volgende:
Eh, ja ik geloof dat het is om op je pc te zetten. Heb het zelf niet gedaan omdat ik het niet durfde en ik bang was het ding kapot te maken. Er staat ook zo groot op dat het niet op je telefoon moet aansluiten enzo dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en alleen maar "live" geluisterd. ¤750 is niet niets.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:52 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag maar er zit zo'n raar koptelefoonkabeltje bij weet jij waar die voor is? Ik wil namelijk het hartje op de pc zetten maar heb geen idee hoe!! Heb er ook geen gebruiksaanwijzing bij gekregen!!
Ik kan in mijn pc nergens zo'n opening vindenquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:19 schreef owlet het volgende:
[..]
Eh, ja ik geloof dat het is om op je pc te zetten. Heb het zelf niet gedaan omdat ik het niet durfde en ik bang was het ding kapot te maken. Er staat ook zo groot op dat het niet op je telefoon moet aansluiten enzo dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en alleen maar "live" geluisterd. ¤750 is niet niets.
*Meldt*quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:30 schreef ManTra het volgende:
Beterschap Kozakken! doe maar lekker rustig aan, en ( inderdaad) veel drinken!quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:41 schreef kozakken het volgende:
kom me eventjes weer afmelden. gaat hier niet zo goed.
heb gisteravond een voedselvergiftiging opgelopen, (bij de macdonalds nog wel, waar ik een snelle hap nodig had!) dus gezellig de hele nacht boven het toilet gehangen. kan nog steeds niet eten en heb zo'n dorst! Maar alles wat ik drink komt er ook meteen weer uit. grrr..
Maak me ongerust over de baby en de gevolgen. dokter zei dat het meeviel. dat het vnl voor mezelf heel vervelend is.
sorry.. geen leuke post dus.
op de valreep nog wel: van harte girly met Joey!!
Ja maar.. ja maar...quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:14 schreef ManTra het volgende:
10 april krijgen we onze pretecho, ik ben zo benieuwd wat het geslacht gaat zijn van project ali(e)!
We houden het nog wel lekker voor onszelf, maar ik denk dat de meeste mensen dat wel doen
* Dylan Dog is ook man...quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:30 schreef ManTra het volgende:
Vast wel. Maar daar heeft vriendlief toch geen last van?quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:50 schreef Xanthe het volgende:
Valt dat niet onder het kopje zwangerschapsdementie?
Hai Monique, ik zou nog evenquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:06 schreef CrazyMoon het volgende:
hahaha
mja, heb mijn vriend ook beetje de schuld gegeven (hij had zelf ook ff kunnen kijken, maar hij geloofde mij)
heb mezelf gisteren een paar keer voor mn kop geslaan, vond het ook erg stom! maar ja, kan er niks meer aan veranderen helaas...
maar de vrouw van dat bureau zei dat het nog zat had gekund, ook al kwamen een kwartier te laat.
Waarom zou je zoiets kwalijk bedoelen? Het is toch gewoon een vraag?quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:28 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Crazy wat een dompertje !![]()
En Dylan Dog.,.
Is er een (aanwezige) kans dat jullie 2e kindje ook het Downsyndroom krijgt??
Niet kwalijk bedoelt natuurlijk!![]()
we hebben zelf een aantal 'echte' mannen topics ManTra..quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:55 schreef ManTra het volgende:
PPPL, Kbot2000, Dylan Dog .. gelukkig ik voelde me al een beetje alleenig![]()
voor alle mannen met lieve zwangere vrouwen!
Niks ervan, jullie blijven hier.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:12 schreef Kbot2000 het volgende:
[..]
we hebben zelf een aantal 'echte' mannen topics ManTra..![]()
Ik zeg toch niet dat we alleen daar posten??? Ik wijs ManTra er alleen op dat we ook een aantal topics hebben specifiek voor de papa's...quote:
Hier komt een heel verhaal denk ik...quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:37 schreef Sugar het volgende:
Dylan Dog, zijn er veel mensen die dingen vragen of zeggen over Carmen en vooral over het Downsyndroom die je nergens op vindt slaan? Of die inderdaad een soort voorzichtigheid hebben die voor jou uit de lucht komt vallen? Is eigenlijk niet het goede topic, bedenk ik nu. Maar ik vraag me af hoe mensen daarmee omgaan. Misschien wil je er iets over zeggen in [OUD] Dingen die je nooit meer wilt horen - Deel 2
Oh ja, en als ik nu een van die mensen ben met mijn vraag: zeg het me dan gerust!![]()
Jeetje, dat vind ik dus altijd zo'n dooddoener eigenlijk... Maar misschien als je voelt dat mensen dat echt menen, is het anders. Mij lijkt het zo'n typische "ieder krijgt wat ie aankan en jullie kunnen dit blijkbaar aan"-opmerking en die vind ik altijd zo krom en gek.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:39 schreef Dylan Dog het volgende:
(knip)
Overigens krijgen we met regelmaat, ook van betrekkelijk onbekenden, de opmerking: 'Als er één stel is waar Carmen perfect op haar plaats is, dan zijn jullie het wel'. Dat streelt enorm moet ik zeggen...
Je merkt wel of het gemeend is hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:43 schreef Sugar het volgende:
Jeetje, dat vind ik dus altijd zo'n dooddoener eigenlijk... Dat laatste dus. Maar misschien als je voelt dat mensen dat echt menen, is het anders. Mij lijkt het zo'n typische "ieder krijgt wat ie aankan en jullie kunnen dit blijkbaar aan"-opmerking en die vind ik altijd zo krom en gek.
m@x: zo dan, dat zal een flinke schok geweest zijn. Als ze een keer wil praten of weet ik veel wat, kan ze me wel mailen. Misschien om haar wat introductie te geven over de 'molen' waarin je beland (want dat is wel zo). Kijk maar...quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:45 schreef m@x het volgende:
Sjoeg, mijn beste vriendin is zwanger en gaat de week na Pasen bevallen (). Haar kindje heeft ook Down en zij heeft zich, nadat ze dat te horen had gekregen, ongeveer twee dagen afgevraagd waarom zij nu juist een kindje kreeg met Down. Nu heeft ze meer de houding : Ach waarom wij eigenlijk niet".
quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:46 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Je merkt wel of het gemeend is hoor.
En Belana: thanks. En liefde is onvoorwaardelijk, of ze nu Down hebben of rood haar. Zolang ze maar niet voor Ajax zijn...
quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:46 schreef Dylan Dog het volgende:
En Belana: thanks. En liefde is onvoorwaardelijk, of ze nu Down hebben of rood haar. Zolang ze maar niet voor Ajax zijn...
Ik kom hier te weinig... Wat is er met Eva?quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:50 schreef Belana het volgende:
[..]
ik denk trouwens ook wel dat je dat merkt, ik zeg iets in die trant wel eens tegen Lois en dat meen ik ook uit de grond van mijn hart omdat ik zo rete trots ben op hoe hun met eva om gaan
Ik zal het aan haar doorgeven. In ieder geval alvast bedankt voor het aanbod!quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:49 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
m@x: zo dan, dat zal een flinke schok geweest zijn. Als ze een keer wil praten of weet ik veel wat, kan ze me wel mailen. Misschien om haar wat introductie te geven over de 'molen' waarin je beland (want dat is wel zo). Kijk maar...
Is niet stom. Je weet dat het zeer waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maar toch zeg je dat wel. Je kunt ook zeggen: Nee inderdaad, ik moet er niet aan denken. Ook niet goed lijkt me.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:54 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik zal het aan haar doorgeven. In ieder geval alvast bedankt voor het aanbod!
Overigens heb ik ook best wel stom gereageerd toen ze vertelde dat de baby Down had.
m: weet je nu al wat het wordt?
v: een meisje
m: oh wat leuk, eindelijk een vriendinnetje waar ik Kai aan kan uithuwelijken
v: nou, ik weet niet of hij dat wil hoor want ze heeft down
m: .......... nou dat geeft toch niks![]()
Eva is autistisch met een verstandelijke handicapquote:Op donderdag 16 maart 2006 15:53 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik kom hier te weinig... Wat is er met Eva?
Precies de reden waarom wij hebben afgezien van een combinatie testquote:Op donderdag 16 maart 2006 15:39 schreef Dylan Dog het volgende:
... wat als het ook Down heeft? We konden die vraag met een volmondig Dan is ze net zo welkom dus het is geen belemmering beantwoorden, dus was de kous voor ons af....
Dat is gewoon een feit: als je kindje er net is, is het gewoon JOUW kindje, onvoorwaardelijk voor altijd.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:04 schreef Belana het volgende:
Ik zal gerust schrikken als mijn kindje down blijkt te hebben maar ik denk idd dat je na een paar seconden of eigenlijk meteen hem of haar nooit meer wil ruilen voor een ander. In dat opzicht maakt het gewoon niet uit.
Carmen wordt 3 in juni.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:11 schreef lcicle het volgende:
Ik kom hier nog niet lang genoeg om te weten hoe oud Carmen is?..
Misschien stel ik daarom een vreemde vraag
Hoe reageren andere kinderen op haar?
Wanneer wij een 'familiebijeenkomst' hebben bij mijn schoonouders (kerst, pasen e.d.) komt er altijd een geestelijk gehandicapte jongen van eind 20 op bezoek. Hij ziet onze auto's staan en vind het geweldig om ons te zien.
Nu heb ik 2 neefjes van 6, en die snappen er niets van! Als die jongen er is, zitten ze met verbazing te kijken waarom iedereen hem als een kind behandeld en waarom hij zo 'raar' praat. Wanneer hij weg is lachen ze hem gewoon uit.. Gelukkig zeggen hun ouders daar dan wel iets van.
Ik begrijp de reactie van m'n neefjes wel, maar zelf zou ik me rot schamen als mijn kinderen bijv. op straat een gehandicapt kind uitlachen!
Maarschijnlijk zien kinderen van haar eigen leeftijd het verschil dan ook nietquote:Op donderdag 16 maart 2006 16:27 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Carmen wordt 3 in juni.
Ik heb wel het idee dat kinderen zien dat ze anders is. Het frappante is dat op het (reguliere) Kinderdagverblijf waar ze komt, eigenlijk alle kinderen meer van haar pikken dan van anderen. Ze kennen haar allemaal, ze herkenen mij: 'He, de papa van Carmen'.
haha logisch hoor! Dat kan je ook niet onthouden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:31 schreef Belana het volgende:
ben het ff kwijt, je bent toch wel al geweest? heb je nou al echo gehad? vergeef me mijn lompheid
Zien wel, horen niet. Dat zien is super maar het horen heeft ook iets speciaals.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:38 schreef Belana het volgende:
ow, maar kan je maandag geen hartje horen dan? vast wel
ow, tja, als dat zo is dan is het zo, maar dat zal wel meevallen denk ik.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:07 schreef Sugar het volgende:
Ja, maar je kunt natuurlijk wel ineens gaan afvallen doordat je het snoepen laat. Dat bedoelde ik.![]()
niet mopperen Cattie,quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:57 schreef cattie het volgende:
Bij mij zijn de echo's (behalve die bij de spoedafspraak) in het ziekenhuis erg uitgebreid geweest! Alles werd goed bekeken en ze keken ook "voor de leuk" wel (in de trant van: kijk, de baby zwaait, ik zal het even beter in beeld brengen). Ook hebben we veel foto's meegekregen. (Ook de meting van de baarmoedermond-foto, nou, die is boeiend!) Ik heb dus blijkbaar geluk met 'mijn' ziekenhuis.
Oeh leuk Sugarquote:Op donderdag 16 maart 2006 20:02 schreef Sugar het volgende:
Ik heb dinsdag a.s. een uitgebreide echo bij Fontys Hogescholen!Heb er zin in!
En er dan toch nog steeds geweldig uitzienquote:Op donderdag 16 maart 2006 20:51 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes is nu bijna 3 maanden gestopt met roken en ik heb er ook 8 kilo bij.
Ik weet hoe het is om buitengesloten te worden door de zwangere dames, dus ik dacht je even te hulp te schieten.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:59 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Slijmbal!
Bewaar die maar voor de zwangere dames!
en jij denkt vrienden te maken zo zeker hier? we doen harstikke ons best man!quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:03 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik weet hoe het is om buitengesloten te worden door de zwangere dames, dus ik dacht je even te hulp te schieten.
Maar goed... nog iemands voeten die virtueel gemasseerd moeten worden ?
* doet *
Weet ik wel, maar het is zo leuk om af en toe te plagen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:10 schreef Belana het volgende:
[..]
en jij denkt vrienden te maken zo zeker hier? we doen harstikke ons best man!![]()
Ik heb het even gepakt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Lois het volgende:
Hahahaa PPL, hoe heet dat boekje?
Zwaar hè, zo'n zwangerschap !quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:19 schreef PPL het volgende: Het lijstje begint echter steevast met de drie zelfde letters "J-O-U"
quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:24 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik heb het even gepakt.
Het heet "Vader Worden"
Geschreven door Thomas Hill, uitgeverij Deltas.
Vertaling van "What to expect when your wife is expanding".
ISBN 90-447-0701-9
Volgens mij heeft ze het bij de V&D gekocht.
Ze had toen meteen voor de opa's en oma's soortgelijke 'grappige' boekjes gekocht.
ha! een medestanderquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:38 schreef nanalune het volgende:
[..]
hier nog 1 gestopt met roken trouwens.. boyboyboy ik loop verlekkert vlagen nicotine naar binnen te snuiven als er iemand in mijn buurt rooktmja, dan maar koekies... álles voor de baby
![]()
Je moet het natuurlijk wel met een flinke korrel zout nemen hoor.quote:
hahahahaha, ja!quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:44 schreef nanalune het volgende:
[..]
kom op, we roken een 'virtuele'peuk..
.. ooeeehhh met een bakkie koffie.. mjamjamjam
![]()
Misschien helpt dit;quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:58 schreef Leah het volgende:
Beginnen jullie weer? Na de baby?
Ik moet nl tot mijn grote schande bekennen, dat ik 4x gestopt en weer begonnen benIk kon alleen maar dat stoppen volhouden met de gedachte dat het "voor de baby" was.
Heb me na Freeks geboorte echt op dag 2 na de KS al naar de rookruimte laten wheelen, erg hè?
Ik ben de vorige keer weer begonnen toen Liam een maand of 4 was, toen had ik inmiddels al een maand ofzo ongenadige trekquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:58 schreef Leah het volgende:
Beginnen jullie weer? Na de baby?
Ik moet nl tot mijn grote schande bekennen, dat ik 4x gestopt en weer begonnen benIk kon alleen maar dat stoppen volhouden met de gedachte dat het "voor de baby" was.
Heb me na Freeks geboorte echt op dag 2 na de KS al naar de rookruimte laten wheelen, erg hè?
Nou was dat wel een gevalletje van uitermate stress, bij nr twee ben ik weer begonnen na het mislukken van de bv, en heb ik ook acuut die fles wijn die in mijn tien dagen mand soldaat gemaakt![]()
Toen ik dit las moest ik ineens denken aan 2 weken terug. We waren op visite bij schoonzus en zwager. Zij rookt en doet dat ook in huis , maar alleen als haar zoon op bed ligt. Toen hij op bed lag stak ze dus ook rustig een sigaret op terwijl onze dochter daar dus ook zat. Dat vond ik wel storend. Het was anders geweest als ze het ook zou doen als dr zoon erbij zou zitten.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:27 schreef Leah het volgende:
Ik rook altijd buiten overigens, en over het algemeen maar 4 sigaretten per dag, maar dat het niet goed is is me duidelijk, ben er ook helemaal niet trots op. Maar het lukt me dus echt niet om dat te laten. Ik ben overigens nu (de jongste is alweer ruim 1) wel toleranter in rokerige omgevingen.
Niemand van onze vrienden en familie roken meer binnen, dus dat is geen probleem, maar ik ga wel gewoon met de kinderen een broodje eten in de stad (echt een feestje voor ze!) en dan zitten ze dus wel in een rokerige horeca gelegenheid.
Het voelde dus alsof Isis niet belangrijk genoeg was voor mij. We hebben er niets van gezegd , had er gewoon geen zin om een discussie met iemand te hebben die beweerd dat er in vruchtensappen geen suikers zitten... Fruitsuikers wat is dat dan?quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:59 schreef Leah het volgende:
Kan me voorstellen dat je dat storend vindt hoor! Zou ik ook hebben, vooral omdat ze dan wel met haar eigen kind "rekening houdt" maar met die van jou niet...
Ja, ikke! Ik heb het gisteren even aan de VK gevraagd. Het is (waarschijnlijk) een tussenribspier die beklemd raakt door je buik. Kun je niets aan doen helaas.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:02 schreef nanalune het volgende:
goed zo Sjak!ook weer achter de rug..
enne .. even een vraagje onder de categorie 'vage pijntjes en zeurderijen':
Ik heb nu al een week of twee onder mijn ribbenkas op 1 zelfde plekje een drukkende gevoel alsof iemand van buiten constant met gelijke druk zijn duim o.i.d erin drukt. Ik weet niet wat het is? een 'orgaan 'ofzo? ( aan de rechterkant) beebie komt niet zo hoog dacht ik... bekend verschijnsel?![]()
Idd helemaal ontlopen kun je het zeker niet. Maar het viel me meteen op hoeveel rekening onze vrienden met onze dochter hielden. En dat voelt goed. We zijn ook met ze op vakantie geweest en als we dan op een terasje zaten en ze gingen roken keken ze zelfs nog welke kant de rook opgeblazen werd en of Isis het dan niet in dr gezichtje kreeg.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 06:29 schreef Belana het volgende:
Xanthe, dat vind ik wel erg van je schoonzus...
Ik moet zeggen dat ik voornamelijk vrienden heb waar niet of buiten gerookt wordt en mijn vader is buiten gaan roken sinds Liam er is en als wij daar dan zijn. Maar wat evenstar ook zegt, je kunt het allemaal niet helemaal voorkomen altijd. Nu Liam 2 is ben ik er dus ook makkelijker in. Straks met horlepiepje zal ik er wel weer veel meer op letten, als ze zo klein zijn voelt het anders, kwetsbaarder. En Leah, ik ben idd blij dat het me weer gelukt is voor de baby te stoppen
De vriendin van mijn neefje rookte ook tijdens haar zwangerschap. Haar redernatie was "och ik ben dr toch ook groot mee geworden?" Zij is uiteindelijk in het ziekenhuis beland , had een navelstreng die niet in orde was waardoor ze uiteindelijk het kindje 5 weken te vroeg hebben moeten halen dmv. een spoedkeizersnede. Die is er toch wel behoorlijk van geschrokken en is daarna gestopt met roken. Ondertussen is ze heel pril weer zwangerquote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:12 schreef Tosca het volgende:
Van de rokers vind ik het al heel knap dat ze stoppen tijdens de zwangerschap. Op mijn werk hebben hebben we nu een zwangere vrijwilligerster rondlopen die het meest rookt van de hele groep en zo verbaasd is dat haar eerste zo klein was.![]()
Snif, daar zit ik ook alweer...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:41 schreef Belana het volgende:
God, ik wilook niet meer gewogen worden....de volgende keer zit ik vast over de 80 kilo
Ik kan niet alles beantwoorden!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Nog een aantal vraagjes voor ik weer naar school vertrek:
* Als je baby in de buik nou heel beweeglijk is, is de baby dat dan ook buiten de buik?
* Mijn oma en mijn vader zijn allebei Rhesusnegatief, ben ik het dan ook?
* Kopen jullie je zwangerschapskleding of improviseren jullie het zelf?
* Waar krijg je harde buiken van? (hoe vermijd ik het?)
* Als ik een definitieve bevallingsdatum heb, mag ik dan ook in het lijstje?
Tot zover weer!
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
* Als je baby in de buik nou heel beweeglijk is, is de baby dat dan ook buiten de buik?
geen idee
Daar ga je volgens mij op getest worden, je hoeft het niet te zijn, ligt ook aan je moeder
na 12 weken was improviseren bij mij onmogelijk geworden. En zwangerschapskleding zit dan zo veel lekkerder! (Bij H&M is het ook best betaalbaar)
Ik overal van... maar vooral traplopen e.d. Het is een beetje te vermijden door je niet te veel in te spannen en niet te veel te stressen, maar is erg persoonsafhankelijk. Heb je er al last van dan?
Ja hoor!![]()
Tot zover weer!
Niet dat het met nietrokers niet gezellig is, maar ik heb de ervaring, zowel binnen familie als vriendenkring, dat het minder gezellig is als de rokers buiten gaan roken of zenuwachtig zitten te zijn tot ze weer kunnen roken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:03 schreef Tosca het volgende:
Bij ons thuis wordt er binnen nooit gerookt, door niemand en toch is het wel gezellig hoor.
Niemand doet er moeilijk over, ze weten dat ze op het balkon moeten gaan staan en als ze daar moeite mee hebben, komen ze maar niet.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ze zeggen van wel. Ik heb ook zo'n beweeglijk poppetje, ik ben benieuwd hoe dat straks zal zijn.quote:* Als je baby in de buik nou heel beweeglijk is, is de baby dat dan ook buiten de buik?
Dat wordt gecontroleerd bij je eerste bezoek aan de verloskundige (wanneer ga je?). Dan wordt bloed afgenomen en naar een laboratorium gestuurd daar kijken ze dat soort dingen na (ook of je ziektes hebt zoals HIV of je rode hond anti-stoffen hebt etc.)quote:* Mijn oma en mijn vader zijn allebei Rhesusnegatief, ben ik het dan ook?
Ik koop het, je kunt improviseren in het begin met een elastieksluiting.quote:* Kopen jullie je zwangerschapskleding of improviseren jullie het zelf?
Door je te druk te maken. Veel te hard werken, veel stress etc. Te vroeg en veel harde buiken kunnen een teken zijn dat je het rustiger aan moet doen. En daarmee heb je dus ook het antwoord op hoe je het moet vermijdenquote:* Waar krijg je harde buiken van? (hoe vermijd ik het?)
Je bevallingsdatum zal nooit definitef worden tot de dag zelfquote:* Als ik een definitieve bevallingsdatum heb, mag ik dan ook in het lijstje?
- de beweeglijkheid wil niets zeggenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Tot zover weer!
Dank je Sjakquote:Op vrijdag 17 maart 2006 07:07 schreef sjak het volgende:
[..]
Ja, ikke! Ik heb het gisteren even aan de VK gevraagd. Het is (waarschijnlijk) een tussenribspier die beklemd raakt door je buik. Kun je niets aan doen helaas.
Hier roken ze ook al niet binnen. Ze moesten wel een beetje wennen aan zo'n 'nieuwerwets 'idee.. Oma zei :'In mijn tijd wadiewadiewa'.. en ze stak er nog 1 op ( bij haar thuis...quote:Tosca - vrijdag 17 maart 2006 @ 10:03
Bij ons thuis wordt er binnen nooit gerookt, door niemand en toch is het wel gezellig hoor.
Niemand doet er moeilijk over, ze weten dat ze op het balkon moeten gaan staan en als ze daar moeite mee hebben, komen ze maar niet.
Sorryquote:
Nou, ik was in 5 weken tijd 4 kilo aangekomen en dat gaat dan wel erg snel. Het KAN wijzen op zwangerschapssuiker, ik denk dat ze het daarom in de gaten houden (samen met urine) en als ze iets vermoeden kan er bloed onderzoek gedaan worden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:48 schreef sjak het volgende:
Belana, ik heb nog een vraagje aan je. Jouw verloskundige zegt dat je te veel aankomt. Waar baseert ze dat op? Hoeveel mag je dan nu zo'n beetje aangekomen zijn? Wat zou je er aan kunnen doen? Wat is het gevaar van "te veel" aankomen?
20 tot 39 euro geloof ik.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:09 schreef PM-girl het volgende:
Hoe liggen de prijzen van een postitiebroek bij HM? Bij promiss enzo hier, en miss etam rond de 40 euro.
Er zijn natuurlijk opmerkingen en opmerkingen maar ik vind best dat een verloskundige iemand er op mag wijzen dat er een verhoogd risico is op zwangerschapssuiker.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:02 schreef Ladylike het volgende:
vind het raar dat mensen echt opmerkingen krijgen van de VK
Ik laat het je weten als de vk een datum heeft. Ik was namelijk laat met de eerste echo waardoor het moeilijk was te kunnen zien hoever ik ben.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:50 schreef Brighteyes het volgende:
Paradijsvogeltje, kom maar op met je datum hoor. Dan gooien we je op het lijstje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |