abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:58:56 #276
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_36108972
Zo, niet gedacht dat een verjaardag zo vermoeiend kon zijn met 12 weken zwangerschap! Maar vriendje heeft goed gezorgd voor alles!

Hier was het roken ook een punt gisteren, normaal wordt hier, ook door vriendje, binnen gerookt. Maar nu is dat aan het veranderen maar met verjaardag vind ik het nog wel lastig. Toch gevraagd niet te roken in de kamer waar ik ben. Mensen vinden dit niet allemaal leuk, maar goed, gaat toch om twee mensen hun gezondheid!
Zaterdag vier ik mijn verjaardag met een feestje, ik weet nog niet of ik dan het roken buiten wil hebben of bijv alleen in de keuken ofzo. Met rokers is het vaak wel gezellig, is mijn ervaring!

Lekker verwend trouwens. Gisteren schreef ik al over het 'cadeautje' an de NT-meting. Leuke lange echo!
Ook al rompertjes gekregen, allerlei smeerseltjes voor mijzelf, een bijtring maar ook een aantal boeken, waaronder Oei ik groei!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:00:41 #277
94046 PM-girl
pi_36109008
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Nog een aantal vraagjes voor ik weer naar school vertrek:
* Als je baby in de buik nou heel beweeglijk is, is de baby dat dan ook buiten de buik?
* Mijn oma en mijn vader zijn allebei Rhesusnegatief, ben ik het dan ook?
* Kopen jullie je zwangerschapskleding of improviseren jullie het zelf?
* Waar krijg je harde buiken van? (hoe vermijd ik het?)
* Als ik een definitieve bevallingsdatum heb, mag ik dan ook in het lijstje?

Tot zover weer!
Ik kan niet alles beantwoorden!
- tot nu improviseer ik met mn kleding, zeker op mijn werk omdat de kinderen het nog niet weten. Maar inmiddels moeten er wel broeken komen hoor!
- tuurlijk mag je in het lijstje!!
*
pi_36109018
Een deel van mijn zwangerschapkleding heb ik overgenomen van de zus van een vriendin. Die broeken draag ik nu. De shirts zijn voor de zomer en nu nog te groot.
Ik heb zelf twee broeken, een rokje en wat dunne truitjes en banden gekocht. Ik hoop daar nu de zwangerschap mee door te komen. Als mijn buik groot genoeg is, kan ik hopelijk weer wat van mijn oude shirts aan, met een band. Ze zijn nu te kort, maar mijn buik vind ik te klein voor een buikband.
Je leeft maar 1 keer
pi_36109071
Bij ons thuis wordt er binnen nooit gerookt, door niemand en toch is het wel gezellig hoor.

Niemand doet er moeilijk over, ze weten dat ze op het balkon moeten gaan staan en als ze daar moeite mee hebben, komen ze maar niet.
Je leeft maar 1 keer
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:04:48 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_36109120
quote:
* Als je baby in de buik nou heel beweeglijk is, is de baby dat dan ook buiten de buik?
geen idee
Daar ga je volgens mij op getest worden, je hoeft het niet te zijn, ligt ook aan je moeder
na 12 weken was improviseren bij mij onmogelijk geworden. En zwangerschapskleding zit dan zo veel lekkerder! (Bij H&M is het ook best betaalbaar)
Ik overal van... maar vooral traplopen e.d. Het is een beetje te vermijden door je niet te veel in te spannen en niet te veel te stressen, maar is erg persoonsafhankelijk. Heb je er al last van dan?
Ja hoor!

Tot zover weer!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:07:01 #281
94046 PM-girl
pi_36109170
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:03 schreef Tosca het volgende:
Bij ons thuis wordt er binnen nooit gerookt, door niemand en toch is het wel gezellig hoor.

Niemand doet er moeilijk over, ze weten dat ze op het balkon moeten gaan staan en als ze daar moeite mee hebben, komen ze maar niet.
Niet dat het met nietrokers niet gezellig is, maar ik heb de ervaring, zowel binnen familie als vriendenkring, dat het minder gezellig is als de rokers buiten gaan roken of zenuwachtig zitten te zijn tot ze weer kunnen roken.
ik ben overigens een echte niet roker, altijd geweest.
Pfff, waarom ben ik niet in de zomer jarig en kan ik een tuinfeest geven!
Ik ga overigens de echo van gisteren niet scannen, plaatje is te donker.
*
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:09:33 #282
94046 PM-girl
pi_36109224
Hoe liggen de prijzen van een postitiebroek bij HM? Bij promiss enzo hier, en miss etam rond de 40 euro.
*
  † In Memoriam † vrijdag 17 maart 2006 @ 10:11:59 #283
81992 Githa
pi_36109281
H&M is wel goedkoper hoor en de V&D trouwens ook.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:12:27 #284
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36109290
quote:
quote:
Ze zeggen van wel. Ik heb ook zo'n beweeglijk poppetje, ik ben benieuwd hoe dat straks zal zijn.
quote:
Dat wordt gecontroleerd bij je eerste bezoek aan de verloskundige (wanneer ga je?). Dan wordt bloed afgenomen en naar een laboratorium gestuurd daar kijken ze dat soort dingen na (ook of je ziektes hebt zoals HIV of je rode hond anti-stoffen hebt etc.)
quote:
Ik koop het, je kunt improviseren in het begin met een elastieksluiting.
quote:
Door je te druk te maken. Veel te hard werken, veel stress etc. Te vroeg en veel harde buiken kunnen een teken zijn dat je het rustiger aan moet doen. En daarmee heb je dus ook het antwoord op hoe je het moet vermijden
quote:
Je bevallingsdatum zal nooit definitef worden tot de dag zelf .
Maar je kunt het ook zelf uitrekenen hoor, als je weet wanneer je eerste dag van je laatste menstruatie was. Kijk hier maar, reken uit en een modje zet je vast wel in het lijstje.
http://samenbevallen.dse.nl/calc.htm
Lekker douchen!
pi_36109302
Het scheelt wel dat maar weinig van onze vrienden roken. Dus het is ook nooit druk op het balkon. Meestal roken ze voordat ze bij ons zijn, dan eentje op het balkon en dan weer op weg naar de auto.
Als ik bij anderen ben, moeten zij zelf weten of er gerookt mag worden, maar ik ga sinds ik zwanger ben wel minder naar mijn tante en vader (daar staat het blauw).
Je leeft maar 1 keer
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:31:34 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36109761
quote:

Tot zover weer!
- de beweeglijkheid wil niets zeggen
- daar wordt je bloed o.a. op getest
- ik kon tot het laatst toe mijn eigen kleding aan al was het de laaste 4 weken met een elastiekje
- teveel spanning / teveel op een dag gedaan zonder rust te nemen o.a. neem op tijd je rust, probeer conflicten te vermijden
- over het lijstje moet je dan bij een der modjes zijn
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:37:04 #287
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_36109893
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 07:07 schreef sjak het volgende:

[..]

Ja, ikke! Ik heb het gisteren even aan de VK gevraagd. Het is (waarschijnlijk) een tussenribspier die beklemd raakt door je buik. Kun je niets aan doen helaas.
Dank je Sjak Dat was echt een vraagje waar je echt niet voor belt, maar waar ik me wel aan irriteerde.,.ik vind jouw antwoord wel aannemelijk en logisch
quote:
Tosca - vrijdag 17 maart 2006 @ 10:03

Hier roken ze ook al niet binnen. Ze moesten wel een beetje wennen aan zo'n 'nieuwerwets 'idee.. Oma zei :'In mijn tijd wadiewadiewa'.. en ze stak er nog 1 op ( bij haar thuis... .. en wie ben IK om dan te protesteren hé? )
Mijn schoonfamilie hokt gezellig samen onder de wasemkap als ik er ben. Er passen best veel mensen onder zo'n kap hoor .. vergis je niet
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:48:40 #288
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36110180
Belana, ik heb nog een vraagje aan je. Jouw verloskundige zegt dat je te veel aankomt. Waar baseert ze dat op? Hoeveel mag je dan nu zo'n beetje aangekomen zijn? Wat zou je er aan kunnen doen? Wat is het gevaar van "te veel" aankomen?
Lekker douchen!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:55:13 #289
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36110344
Hahahaha, en dat noemt ze "een vraagje".
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:55:14 #290
94046 PM-girl
pi_36110346
De vk hier weegt in principe niet, je doet het zelf in de gang bij binnenkomst en alleen als het nodig is (en je dus ver boven de 15 kilo extra gaat uitkomen geloof ik ) ga je wel kijken naar voeding etc.

Mijn buik lijkt nu met het uur te groeien!! Ik betrap me er al op dat ik soms met mijn hand op mijn buik zit!!
*
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:58:30 #291
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36110436
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:55 schreef Sugar het volgende:
Hahahaha, en dat noemt ze "een vraagje".
Sorry

Ik heb trouwens vandaag voor het eerst mogen kennismaken met een beeb die tegen de blaas aantrapt. Wat irritant zeg . Zou je al prenataal bepaalde gedragsregels aan kunnen leren, want dit kan natuurlijk niet he
Lekker douchen!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:02:33 #292
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_36110545
ik woog bij aanvang van de zwangerschap 52 kg. en na 9 maanden was ik er 80...
ze moeten niet zeuren ben nu (na nog geen 8 weken!!) weer bijna op een kg of 60 geloof ik (heb geen weegschaal)
3 dagen na de bevalling woog ik 67 kg.. het gewicht was gewoon allemaal vocht geweest dat enorm snel weg was..
vind het raar dat mensen echt opmerkingen krijgen van de VK
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:05:22 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_36110630
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:48 schreef sjak het volgende:
Belana, ik heb nog een vraagje aan je. Jouw verloskundige zegt dat je te veel aankomt. Waar baseert ze dat op? Hoeveel mag je dan nu zo'n beetje aangekomen zijn? Wat zou je er aan kunnen doen? Wat is het gevaar van "te veel" aankomen?
Nou, ik was in 5 weken tijd 4 kilo aangekomen en dat gaat dan wel erg snel. Het KAN wijzen op zwangerschapssuiker, ik denk dat ze het daarom in de gaten houden (samen met urine) en als ze iets vermoeden kan er bloed onderzoek gedaan worden.
Ik heb net maar even heeel veeeeel fruit in huis gehaald en niks te snoepen

horlepiepje zit, net als Liam de vorige keer, heel laag in mijn buik en draait rondjes over mijn blaas regelmatig.... vandaar de werknaam, want ik zeg iedere keer: hij is de horlepiep weer aan het dansen op mijn blaas. Kan heel akelig voelen, als een soort geschraap over mijn blaas... brrr.... gelukkig is dat niet de hele dag zo
Voordeel is dat ie niet zo omhoog trapt tegen mijn maag, dus ik vind het wel best zo
stormy waters...
sailin'
pi_36111081
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:09 schreef PM-girl het volgende:
Hoe liggen de prijzen van een postitiebroek bij HM? Bij promiss enzo hier, en miss etam rond de 40 euro.
20 tot 39 euro geloof ik.
Ik vind ze ook prettiger dan de broeken die ik bij andere winkels paste omdat ze een lager broekrand hebben met een stuk elastiek er boven inplaats van een normale, wijde broek met een mega stuk elastiek er aan.
pi_36111168
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:02 schreef Ladylike het volgende:

vind het raar dat mensen echt opmerkingen krijgen van de VK
Er zijn natuurlijk opmerkingen en opmerkingen maar ik vind best dat een verloskundige iemand er op mag wijzen dat er een verhoogd risico is op zwangerschapssuiker.
Dat hoeft niet met het wijzende vingertje, maar ik kan me voorstellen dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze letterlijk voor twee moeten eten en dan mag daar best uitleg bij gegegeven worden. En dan bedoel ik nu niet Belana hè
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:36:15 #296
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_36111459
het gekke was dat ik dus echt voor 2 at, moest na mn bevalling wennen aan kleinere porties.
maar iedereen die zei: "eet nog wat, je moet nu voor 2 mensen eten" kreeg inderdaad te horen dat dat grote flauwekul is haha
maar ondertussen deed ik wel voor 6 eten
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:40:07 #297
24188 Belana
kloon van belana
pi_36111560
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:25 schreef owlet het volgende:

[..]

En dan bedoel ik nu niet Belana hè
nee, nee

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:45:26 #298
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_36111692
* Ja, ik heb al last van harde buiken. En ik was zelf ook een beetje tot de conclusie gekomen dat ik teveel van mezelf verg. Ik denk dat ik mijn eigen goede raad maar in acht ga nemen en zo even ga douchen en dan lekker in bed thee drinken.
ik hoop dat de BB dan ook even blijft liggen in mijn buikie, hahahaha
* Ik ben al bij de vk geweest, bloedonderzoekuitslag krijg ik de 29e van maart.
Dan zal ik ook even melding maken van de rhesusfactor van mijn familieleden.

Ik ga trouwens voor zwangerschapskleding bij de Baby- Dump kijken. Die is vanaaf tot 21:00 uur open.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:50:25 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36111845
Paradijsvogeltje, kom maar op met je datum hoor. Dan gooien we je op het lijstje!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:51:04 #300
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36111862
PV'tje, als je bij de verloskundige bent geweest heb je toch ook wel een uitgerekende datum gekregen?
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')