abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35888146
In zes maanden hebben zich bij de studentenvereniging Minerva vier gewelddadige incidenten voorgedaan, waarbij leden ernstig zijn mishandeld. Ook is een intern onderzoek gestart naar een mogelijke aanranding van een 18-jarige scholiere. ‘Het loopt echt uit de hand.’

‘Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik begin me te schamen dat ik lid van Minerva ben. Als ik door de Breestraat rijd en ik kom langs de sociëteit, dan fiets ik hard door.’ Aldus een Minervaan, wiens naam niet in de krant mag. ‘Want dan hang ik.’

In de afgelopen zes maanden hebben zich vijf gewelddadige incidenten bij de studentenvereniging voorgedaan. Viermaal was er sprake van ernstige mishandeling. Twee Minervanen, onder wie een oud-bestuurslid, worden verdacht van aanranding van een 18-jarige scholiere.

‘De Bestuursgang heeft een ledenvergadering gepland op woensdag 15 maart’, schrijft voorzitter Thijs Cohen Tervaert in een nieuwsbrief die op 28 februari per e-mail aan alle leden is verzonden. ‘Op de agenda staat onder andere het geweld zoals dit zich gemanifesteerd heeft het afgelopen half jaar en hoe wij dit geweld een halt toe willen roepen.’

Het is uitzonderlijk dat corpsleden over incidenten op de eigen vereniging praten. Vijf leden doen het dit keer wel omdat ze ‘zeer bezorgd zijn’ en het ‘schandalig’ vinden wat er is gebeurd. ‘Het gaat om buitensporig geweld’, zegt een lid. ‘Het loopt echt uit de hand’, vindt een ander. ‘Een groot deel van de 1400 leden keurt dit af’, zeggen ze. ‘Er is een grens overtreden.’ Daarom moet ‘het bestuur keihard straffen’. Alle vijf willen ze er onder één voorwaarde over vertellen: anoniem. Alleen dan ze zijn bereid onafhankelijk van elkaar de incidenten te beschrijven.

Het begon in september. Een studente wilde na een muziekrepetitie de sociëteit verlaten, toen een jaarclub van feestvierende jongerejaars de doorgang blokkeerde. Het meisje werd tegen de muur gezet en haar bril werd afgepakt. Een jongen die het voor haar wilde opnemen werd door de jaarclub een eetzaal ingesleurd en in elkaar geslagen.

De gehele jaarclub werd door de interne rechtspraak van de vereniging - het ‘College van rechtspraak’ - voor 20 dagen geschorst. Omgerekend naar zogeheten ‘tentdagen’ komt dat neer op vijf weken schorsing, zeggen de leden en dat is ‘een veel te lichte straf’. ‘Bovendien zijn de individuele daders, die echt hard hebben geslagen en geschopt niet zwaarder gestraft.’

In de nacht van 28 september stormden twee Minervanen (met twee broers van een lid) uit de sociëteitsdiscotheek HiFi en vielen een appartement in de Breestraat binnen. Daar werd de bewoner en een andere Minervaan ernstig mishandeld. Er werd ook een meisje geslagen. De politie arresteerde aanvankelijk acht verdachten; uiteindelijk belandden alleen de vier daders in de cel. ‘Een van hen is de volgende dag heengezonden, de overige zijn op 30 september vrijgelaten’, bevestigt een politiewoordvoerder. Twee slachtoffers hebben volgens haar aangifte gedaan. Het College van rechtspraak veroordeelde de daders op basis van ‘schending van de uitwendige eer’. De duur van de schorsing is onbekend.

In oktober werd tijdens ‘een zaalavond’ een lid met een glas achter op het hoofd geslagen. ‘Dat gebeurde bewust met een Duralex-glas’, zegt een getuige. ‘Daardoor komt het heel hard aan. Een bierglas breekt namelijk meteen.’ In dit geval brak ook het Duralex-glas. Het slachtoffer werd naar het ziekenhuis gebracht, waar een zware hersenschudding werd geconstateerd. De dader is door het college van Rechtspraak voor 85 dagen geschorst. Bij de politie is op 11 oktober op het bureau ‘melding gemaakt’ van het incident. De woordvoerder: ‘Maar er is geen aangifte gedaan.’ Volgens de leden is de dader ‘tot inkeer gekomen’. Hij heeft het slachtoffer een ‘uitgebreide excuusbrief’ geschreven en schadevergoeding betaald.

In de nacht van 4 januari heeft een bestuurslid - ‘tevens huisgenoot van de vorige dader’ - ‘excessief geweld’ gebruikt. Normaal mag het bestuur tijdens ‘het zaalleven’ met de platte hand ‘corrigerende tikken’ uitdelen, maar in dit geval kreeg een jongen vuistslagen en trappen. Het slachtoffer liep drie gekneusde ribben op. Het bestuurslid is een week op non-actief gesteld. Bij de politie werd geen aangifte gedaan. Het College van Rechtspraak beraadt zich nog op de straf. ‘Vooral bestuursleden zouden toch moeten weten hoe het hoort’, aldus een van de bronnen.

Toch is ook bij het laatste incident een oud-bestuurslid betrokken. Tijdens een scholierenfeest zou een 18-jarige scholiere door hem en een ander lid zijn meegenomen naar de wijnkelder van de sociëteit en daar zijn aangerand. De persoon die het meisje voor het feest had uitgenodigd ging haar samen met de voorzitter zoeken en trof haar volgens de leden ‘totaal overstuur’ aan. Er is geen aangifte gedaan bij de politie, maar de zaak wordt wel door de interne rechtspraak onderzocht.

Verenigingsvoorzitter Thijs Cohen Tervaert bevestigt dat de incidenten hebben plaatsgevonden, maar wil er vanwege privacyredenen niet verder op ingaan. Alleen over de aanranding zegt hij: ‘Het is voorbarig in zo’n delicate zaak conclusies te trekken.’

Cohen Tervaert: ‘We betreuren de incidenten ten zeerste. Het gaat om een groep individuen die de goede naam van de vereniging heeft aangetast. Wij als bestuur voeren een beleid dat er op gericht is dergelijke incidenten te voorkomen. We reageren daar scherp op. Het College van rechtspraak is een onafhankelijk orgaan dat de zaken grondig onderzoekt en zware straffen oplegt.’

Daar zijn de leden het niet mee eens. Zij vinden de straffen ‘veel te mild’. Een van hen: ‘Het bestuur treedt te zwak op. Als het puntje bij het paaltje komt, durven ze niet en proberen ze alles in de doofpot te stoppen.’

Cohen Tervaert: ‘Van een doofpotbeleid is absoluut geen sprake. De leden zijn op de hoogte van wat er gaande is en bij de rechtspraak ligt. Er is een duidelijke communicatie vanuit de rechtspraak naar de leden. Strafmaten staan beschreven in onze wet en om beter op zaken van dit formaat in te kunnen spelen zijn wij bezig met het aanpassen van de wet.’ Hoe dat precies gaat gebeuren, zegt Cohen Tervaert, zal onder andere blijken tijdens de ledenvergadering.

bron

[ Bericht 0% gewijzigd door zwaaibaai op 09-03-2006 19:26:15 (bron vermelding vergeten) ]
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_35888258
Volgens mij zijn ze eerder in het nieuws geweest, maar ik weet het niet zeker meer. Wel staat vast dat er meer geruchten zijn rond deze vereniging en één in Utrecht, waarvan ik de naam niet meer weet.

De leden die dit vertellen zijn doodsbang. Alleen anoniem, want anders hang ik, wordt er vertelt. Waarom? Komt de Minerva Gestapo op bezoek? Waffen Minerva? Minerva knokploeg van een vaag incasso bureau?

Daarbij vind ik het godsgeklaagd dat dit in de doofpot gestopt word. Dit zijn waarschijnlijk niet de enige incidenten bij deze club.
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_35888686
Uit een gesloten dubbel topic
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:33 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

Ernstige mishandelingen bij Leidse studentenvereniging

Beetje kansloos altijd die corps-verenigingen en wannabe's.
je hoort wel vaker van flinke vernederingen en mishandelingen bij de ontgroeningen. het zou een eenheidsgevoel aan het einde van de rit opleveren maar dat is allang achterhaald in de psychologie.
Hier in enschede heb je Audentis, een wannabe corps vereniging, ook vaak van die kansloze zielige sukkels.
ik heb ooit in een audentis-studentenhuis geslapen tijdens de intro. kansloze 7e jaars die 1e jaars flink gaan uitwonen aangezien ze binnen de vereniging populair zijn maar eigenlijk kei-zielig.
weigering van zo'n meisje staat dan gelijk aan sociale zelfmoord. een zo'n rukker boodt zelfs zijn meid aan om een nachtje mee te nemen

een andere keer gaan we de stad in en moesten we pinnen. stond een rijtje en ik was op dat moment aan de beurt. komt zo'n kansloze rukker die voor wou en dacht dat hij het was. lukte hem niet en toen begon hij vanuit de hoogte mij te beledigen.
zelfs toen ik hem waarschuwde dat hij vervelend was en mijn geduld op raakte bleef hij doorgaan.
jammer voor hem bleek hij meer praatjes te hebben dan dat hij echt mans was.

De enige leuke studentenvereniging die ik ken is de christelijke studentenvereniging. daar zitten tenminste normale mensen bij zonder capsones.

wat is jullie idee over de verenigingen of ervaringen?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35888997
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:28 schreef zwaaibaai het volgende:
Volgens mij zijn ze eerder in het nieuws geweest, maar ik weet het niet zeker meer. Wel staat vast dat er meer geruchten zijn rond deze vereniging en één in Utrecht, waarvan ik de naam niet meer weet.

De leden die dit vertellen zijn doodsbang. Alleen anoniem, want anders hang ik, wordt er vertelt. Waarom? Komt de Minerva Gestapo op bezoek? Waffen Minerva? Minerva knokploeg van een vaag incasso bureau?

Daarbij vind ik het godsgeklaagd dat dit in de doofpot gestopt word. Dit zijn waarschijnlijk niet de enige incidenten bij deze club.
Een paar maanden terug is er een studente van Minerva aangerand door een politieagent (buiten dienst).

Ook leuk om te lezen dat er dan zogenaamd recht wordt gesproken binnen zo'n ballenclub. Schorsing van enkele dagen voor mishandeling. Te gek voor woorden, maar zolang ze geen aangifte doen, kan het echte rechtsysteem ook niet ingrijpen.
pi_35889204
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:49 schreef Sinat het volgende:
Te gek voor woorden, maar zolang ze geen aangifte doen, kan het echte rechtsysteem ook niet ingrijpen.
Zolang er niet naar buiten getreden wordt kan er ook geen maatschappelijke veroordeling komen. Daarom mijn vraag: waar zijn ze bang voor?
burgerweeshuis
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:57:43 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_35889288
Leidse studenten + in een vereniging: de ergste soort...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_35889626
quote:
De tempo-mores van Minerva

De mores gaan er terug op de Tiendaagse veldtocht; ze schrijven onder andere voor wie slobkousen mag dragen. Bij studentenvereniging Minerva stond de tijd lang stil, maar aan Ritzens temponorm ontkomt zelfs 'Hare Majesteits Eerste' niet. En aan de nieuwe ontgroeningscodes evenmin.

door André Meeusen

ZURE MAANDAG. De leden van de Leidsche Studenten Vereniging Minerva verzamelen zich in de Grote Zaal. In de zaal erboven kijken de nullen naar de openingsbeelden van Soldaat van Oranje, die eindigen met de soepterrine op het hoofd van hoofdpersoon Erik. Beneden houdt de Bijstand lange, opzwepende betogen: vanavond wordt op de leden gerekend, de Bijstand wil trots op ze zijn. 'Bloed! Bloed! Bloed!' klinkt het uit honderden, met liters bier gesmeerde kelen. Volgens beproefd recept wordt de deur van de bovenzaal af en toe nonchalant opengeschoven, zodat het angstaanjagende geschreeuw de nullen in flarden bereikt.
Dan worden ze de trappen af geleid, de kolkende massa tegemoet. Er wordt al aan ze getrokken, maar de eerste tien meters zorgen de Wachters voor bescherming. Daarna zijn de nullen vogelvrij. Het beste is om achterin de Zaal te geraken, waar de ouderejaars zich ophouden. Maar meestal is er een hongerige eerstejaars die dat voorkomt. Zij zien er gevaarlijk dronken uit, ze gooien bier over je hoofd en stroop in je nek en ze kafferen je uit om alles wat je zegt.
Het is het startpunt van de ontgroening op 'Hare Majesteits Eerste'. Twee weken lang zullen de nullen totaal vernederd worden. Als er even geen klusjes of vervelende opdrachten te doen zijn, moeten de nullen 'zoemen' en 'indikken': op de grond zitten met de knieën opgetrokken, het hoofd omlaag. Rug aan buik vormen de nullen een lange rij, steeds dichter op elkaar. Soms wordt iemand schreeuwend van kramp uit de rij gehaald. Iemand die niet netjes zit, wordt eruit gepikt en luidruchtig afgeranseld. De nullen kunnen dit niet zien en pas veel later komen zij te weten dat de afranseling in scène is gezet.
De zogenaamde Raprace is het enige openbare gedeelte van dit festijn. De nullen kruipen voor de ogen van de Leidse bevolking door de drek en varen dan met bootjes over het Rapenburg. Bij ieder bruggetje wachten zakken afval, eieren en meel.
Tijdens de kampdagen vindt aan de rand van een beekje het verbroederend hoogtepunt plaats. Vooraf wordt nog gewaarschuwd dat er niet gezwommen mag worden: het water is ernstig verontreinigd. Na urenlang indikken mogen de nullen opstaan. Ze zien het bestuur met kaplaarzen midden in de rivier staan. De nullen worden opgejut; wie werkelijk van de vereniging houdt, zwemt nu naar het bestuur toe. Een historisch moment, want uiteindelijk zwemmen alle nullen naar hun geliefde bestuur. De sterken ondersteunen de meest verkrampten. Hier worden banden voor het leven gesmeed. Onder het zingen van het Io Vivat ontstaat midden in de beek de ultieme saamhorigheid.
Natuurlijk zijn er excessen. Enkele jaren geleden werd nog een jongen geroyeerd omdat hij een sigaret op de arm van een nul had uitgedrukt. Maar problemen met de politie zijn er de afgelopen jaren niet geweest. De nullen wordt steeds voorgehouden dat zij 'zichzelf moeten blijven' en hun grenzen moeten trekken. Het is een kwestie van aftasten. Wie laat zien een grens te hebben, verdient respect; de nul die alles toelaat is een softe eikel en wordt nog zwaarder aangepakt om te testen hoever je kunt gaan. Het meisje dat in haar ondergoed aan de overkant een pakje sigaretten ging kopen, liet zich dus te veel intimideren.

IN DE GROENTIJD worden de corporale normen en waarden bijgebracht. Dat is niet voor iedereen weggelegd. 'Je hoorde in het Corps thuis of je hoorde er niet', legt Erik Hazelhoff Roelfzema uit in Soldaat van Oranje. 'Je werd dan ook niet in de eerste plaats gewaardeerd naar je prestaties. Integendeel: te veel presteren was ongewenst. Het vlot afleggen van examens eiste tact en bescheidenheid. Met veel meer ontzag werd iemand op Minerva nagewezen die het hem lapte vijfdejaars te zijn zonder ooit een examen te hebben afgelegd. Tenminste, als hij zich gedroeg met stijl, want Stijl werd in Leiden beschouwd als het allerbelangrijkste: niet wàt je deed, maar hóé je het deed, vooral als je niets deed.'
Deze Stijl houdt men aan de Leidse Breestraat moedig in stand, tegen alle democratiseringsgolven, bezuinigingsoperaties en andere tijdgeesten in. Het kennen van de mores is daarbij van essentieel belang. Sommige van die mores zijn louter functioneel van aard. De antieke kroonluchters moeten heel blijven en daarom luidt de mos dat aan deze pompeuze lampen niet gehangen wordt. Andere mores tonen hun waarde doordat zij de onder grote druk verkerende psyche van de leden verlichten. Zo kan men bij opkomende depressiviteit een 'meter lawaai' bestellen. Men is dan gerechtigd om een stapel borden van een meter van het biljartbalkon naar beneden te storten. Van goede zeden getuigt de beruchte 'Hifi-mos'. Voor ongemengde paren is het toegestaan in de Hifi-zaal te dansen, mits een onderlinge afstand van een meter bewaard blijft.
Lange tijd was het streng verboden om de voeten op het haardtafeltje te leggen, totdat prins Bernhard deze mos doorbrak. Hij schonk de sociëteit een tafeltje met uitschuifbare plankjes; op deze Lippjes kan men de voeten wel laten rusten. Eten aan de leestafel is niet toegestaan, behalve aan het joodse wandelgezelschap Ahasverus. Verder dient men een glas dat geen alcohol bevat met twee vingers af te schermen. Een ieder is immers vrij het glas voor een asbak aan te zien. De toost brengt men uit wanneer men na de eerste slok het glas ten tweede male heft. Een zeer oude mos is die van het 'Beekmantafeltje'. Dit tafeltje wordt iedere middag door de bedienden gedekt, maar er wordt nooit aan gegeten. Het is gereserveerd voor de drie Vrijwillige Leidsche Jagers die nog steeds niet zijn teruggekeerd van de Tiendaagse Veldtocht tegen de opstandige Belgen.

DEZE HUISREGELS maken een vrolijk onderscheid tussen de primitieven van buiten en de beschaving van de corporale tradities. Maar de belangrijkst mores zijn die waaraan de leden hun identiteit en plaats binnen de vereniging ontlenen. En binnen Hare Majesteits Eerste vervult de hiërarchie van de anciënniteit die rol. De Grote Zaal is geheel naar jaargangen gestructureerd. De kleine tafeltjes en stoeltjes bij de ingang zijn voor de eerstejaars. De volgende rij, iets groter in maat, is voor het tweede jaar. Helemaal aan het eind van de zaal staan de luie haardstoelen, bestemd voor zesdejaars en ouder. Zelfs het herentoilet is gerangschikt naar anciënniteit. Helemaal links is toegewezen aan het eerste jaar, het meest rechts wateren de Commissarissen. Opvallend: voor de aangrenzende kotsbak is iedereen gelijk.
Ieder jaar heeft zijn eigen rechten en plichten. Het tweede jaar mag de voeten op de tafeltjes van de eerstejaars leggen. Na Kerstmis mag het zelfs aan de leestafel zitten, hoewel slechts met het gezicht naar de haard. Spreken is niet toegestaan, tenzij het de krant op de knieën legt en zachtjes het nieuws bespreekt. Het derde jaar zit aan de leestafel met de rug naar de haard. Buiten de zaal is het gerechtigd een wandelstok te voeren (binnen de Zaal komt dit alleen de Commissie toe). Eerst vierdejaars is het toegestaan een monocle te dragen of een kortharige hond te introduceren. Tevens kan men dan met een jas naar binnen indien men aan het buffet een postzegel van 2 cent wil kopen. Het zesde jaar heeft het voorrecht een hoed en slobkousen te dragen, of een langharige hond te introduceren. Het tiende jaar mag zijn motorfiets tegen het buffet parkeren. (De gelukkige bestijgt met zijn motor de brede trappen om aan het buffet een drankje te nuttigen. Het moet een onverdeeld genoegen zijn daar te staan: met hoed, monocle, slobkousen en een langharige hond strak aangelijnd.)
Boven de ingang van de Grote Zaal hangt de Uil van Minerva, toezicht houdend op naleving der mores. Vroeger werd zij geblinddoekt wanneer vrouwen hun intrede deden in de Zaal. Door de fusie met de vrouwelijke studentenvereniging verloor deze mos zijn kracht, maar van de dames en heren wordt verwacht dat zij hun hartstochten weten te bedwingen. Een paar dat zich bezondigt aan kussen of hand in hand lopen wordt door een Commissaris een glaasje koffiemelk aangeboden. De Uil wordt tegenwoordig nog bij bepaalde gelegenheden geblinddoekt, bijvoorbeeld wanneer er versterkte muziek gespeeld wordt.
Tot de dagelijkse corporale bezigheden behoort het 'zooien'. Aan het begin van de zaal staat een groot blok hout, met daaromheen dagelijks een groepje eerstejaars die 'hun eiland' verdedigen. Het is een eervolle strijd, want wie daar met zijn jaarclub een aantal weken standhoudt, kan rekenen op een goed plaatsje binnen het walhalla van de verticale clubs. Dat geldt uiteraard alleen voor de heren; de dames worden gewoon op uiterlijk geselecteerd.
Het krijgersbestaan kan ook op andere manieren worden gevuld. Bij het gewone zooien moet de tegenstander aan zijn revers op de grond worden gewerkt; de verliezer betaalt een rondje. Dan is er het 'leestafelzooien', waarbij het oudere jaar (vanaf het vierde) tegenover het jongere jaar staat opgesteld. Beiden proberen door duwen en schuiven terreinwinst te behalen. In werkelijkheid betekent dit, zo meldt het Geschiedboek uit 1989, 'dat het oudere jaar door zijn geestelijk overwicht het altijd wint van het jongere jaar'.

LEVERT MINERVA 'de beste tijd van je leven' en de basis voor een maatschappelijke carrière, of is het een afstompende club van conservatieve 'Radfahrer'? De leden bezingen natuurlijk om het hardst de zegeningen van het corpsleven. Zij zijn nu eenmaal niet graag teleurgesteld in een met zoveel geploeter bereikt groepslidmaatschap. Soms gebeurt dat wat ongelukkig, bijvoorbeeld toen een bestuurslid in het universitair weekblad Mare kritiek pareerde: 'Het is ook een kunst als je met mensen oppervlakkig kunt praten; in een werksituatie zul je dat vaak meemaken', aldus de gewezen praeses collegii.
De mores lijken echter vooral een ludiek karakter te hebben. Het is een theater dat op grootse wijze gespeeld dient te worden. Zo staat het ook in Soldaat van Oranje verwoord: 'Wat het Corps van onuitstaanbaarheid redde was dat het zichzelf nooit helemaal au sérieux nam. Het trok een ernstig gezicht, maar kon ieder moment in lachen uitbarsten. Het was de meest belangrijke zaak ter wereld, maar de herinnering eraan bleef een glimlach.' In dat spel, en in haar authentieke uitstraling, zit de grote aantrekkingskracht van Minerva.
Tot die uitstraling heeft het koningshuis een aanzienlijke bijdrage geleverd. Dat gaat terug tot de tijd van de vroeg overleden prins Willem, de oudste zoon van koning Willem(III. Zijn aanhoudende pogingen om lid te worden van het Corps strandden omdat de prins geen inschrijvingsbewijs aan de universiteit kon overleggen. Uiteindelijk werd hem als blijk van waardering voor zijn inspanningen in 1856 een erelidmaatschap aangeboden. Zijn broer Alexander bewandelde in 1870 de reguliere weg, later gevolgd door de prinsessen Juliana, Beatrix en Margriet.
Aan deze traditie werkte Willem-Alexander slechts met tegenzin mee. Hij heeft er nooit kunnen aarden, zo bleek weer toen het blad Leidraad hem rond zijn afstuderen interviewde: 'Ik heb altijd mijn bedenkingen gehad. Die mensen die de studentenvereniging verheffen tot iets zaligmakends - dat is een klein groepje die heel beperkt denken - geven de vereniging een slechte naam. Tegen hen heb ik me ook afgezet. (...) Maar dat had eigenlijk geen zin. Ze zaten een jaar langer dan ik bij de vereniging en hadden op grond daarvan gelijk. Op een gegeven moment word je dan wijzer en zeg je: laat ze maar.'

MAAR MISSCHIEN wordt Willem-Alexander op zijn beurt op Minerva wel als obscuur beschouwd. Want een vereniging met duizenden leden ontkomt niet aan de vorming van ingroups. Minerva zou Minerva niet zijn als daar geen heldere hiërarchische vorm voor was gevonden. Iedere jaarclub wordt een rang toegekend die allesbepalend is voor de verdere carrière. Alleen 'clubje 1' en 'clubje 2' doen er werkelijk toe; uit hun kringen worden het Collegium en de leukste commissies gevormd.
Wie op Minerva ambities koestert, moet dus vroeg beginnen. Na de ontgroening begint de vorming van de jaarclubs, wat vooral betekent: heel veel aanwezig zijn. De echte die-hards zijn present tot het zwart voor de ogen staat en de urine doorzichtiger is dan de beste Russische wodka.
Als de jaarclub gevormd is, volgt een periode waarin men zich collectief moet manifesteren. Zoals gezegd tellen alleen de plaatsen een en twee, dus dat wordt dringen aan dat eiland. Een borrel aanbieden aan een ouderejaars jaarclub doet de marktwaarde ook stijgen. Daarna is het hospiteren geblazen, om een plek te bemachtigen in een van de geilste huizen. In de huizencultuur van Minerva staan die aan het Rapenburg. Is deze weg nauwgezet gevolgd, dan heeft de Minervaan wat Hazelhoff Roelfzema noemt: stijl. Wie buiten de boot valt is een knar en moet als obscuur door het leven.

INDERDAAD, op Minerva staat de tijd al enige jaren stil. De wijzers van de klok in de Grote Zaal geven onveranderlijk zes voor half zes aan - het gevolg van een oefening van weerbaarheidsvereniging Pro Patria waarbij een afgeketste kogel het uurwerk doorboorde. Van de vernieuwende jaren zestig was aan de Breestraat slechts een bescheiden echo te vernemen. Met het aanbreken van het tijdperk-Ritzen pakten zich echter donkere wolken samen boven het onbezorgd studentenplezier. De toenemende eisen en steeds kortere studieduur trokken een zware wissel op het ledental, dat in vijf jaar inkromp van een dikke drieduizend naar nauwelijks tweeduizend zielen.
Dit voorjaar trok het Collegium aan de noodbel. Met hulp van een consultancy bureau werd een revolutionair plan opgesteld; Minerva zou zich moeten aanpassen aan de eisen van de tijd. Hoezeer de paarse coalitie de studenten heeft opgezweept tot gedweeë conformering, blijkt uit een beleidsvoornemen als 'De Bestuursgang en de leden stimuleren de sjaarzen om tijdens tentamenperiodes vroeg naar huis te gaan'. Onder het kopje 'spreidingsbeleid' wordt voortaan ook buiten clubje 1 en 2 gezocht naar die zeldzame karakters die hun kostbare tijd nog willen opofferen voor de vereniging. De Raprace werd afgeschaft om de 'beeldvorming' naar buiten te verbeteren.
Droevig dieptepunt is het plan goede studieresultaten te belonen. 'De sjaarzen met een positief studieadvies mogen in het tweede jaar in een leuke commissie', legt praeses collegii Madelien Delfos Visser uit in Mare. De bestuursplannen zijn een getrouwe kopie van het beleid van Ritzen: zelfs de temponorm is overgenomen.
De gedachte dat corporale verhoging en studieactiviteiten niks met elkaar te maken hebben, is onder de gesel van Ritzen verdwenen. Voorbij is de tijd dat de examenloze vijfdejaars met ontzag werden nagewezen. Verdwenen zijn de pretenties, de zelfverheffing boven het onwetende volk. Minerva is roemloos verdwenen in de grauwe middelmaat van de tempobeurzen, collegeroosters en studiebegeleiding. Het getik van wandelstokken zal verdwijnen, de haardstoelen achter in de zaal blijven leeg, de leestafel verhuist naar de studiezaal. Ontgroeningen vinden slechts plaats volgens een gedragscode, die iedere vorm van fysiek en verbaal geweld uitsluit. Slechts de meters lawaai herinneren aan een tijd waarin ernst met een glimlach gepaard ging.
O tempora, O mores.
bron
pi_35889847
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:06 schreef Omkron het volgende:

[..]

bron
HAHAHAHAHAHAA wat een zielig clubje
pi_35890133
phew

ik heb ook aan de uni van Leiden gestudeerd. Ik was niet lid van een studentenvereniging.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_35890430
gehe maandag nog met wat ballen van Minerva gesproken (In Groningen, verdwaald waarschijnloijk ), hoewel die nog redelijk "normaal" waren.. .
pi_35890498
Minervaanse meisjes

Zo geil gewillig vind je ze nergens!
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:29:21 #12
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35890512
Ach, er gebeuren zo veel dingen in de wereld waar niemand iets van te weten komt. Helaas is er altijd wel een kansloze journalist te vinden die het mooi vindt om het corps in een slecht daglicht te stellen. Combineer dat met het feit dat we liever hebben dat de buitenwereld zich met zichzelf bemoeit en je krijgt al gauw opgeblazen riooljournalistiek.

"kijk eens wat ze nu weer gedaan hebben!"
"Oooooohhhh"

Puur en alleen om de sensatie van een 'verborgen' wereld naar boven te brengen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_35890654
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:29 schreef Oosthoek het volgende:
Ach, er gebeuren zo veel dingen in de wereld waar niemand iets van te weten komt. Helaas is er altijd wel een kansloze journalist te vinden die het mooi vindt om het corps in een slecht daglicht te stellen. Combineer dat met het feit dat we liever hebben dat de buitenwereld zich met zichzelf bemoeit en je krijgt al gauw opgeblazen riooljournalistiek.

"Oooooohhhh"

Heb je het nieuwsbericht wel goed gelezen..? AANRANDING.
pi_35890711
Aanranding is bij Minerva relaitef. Als ik daar wel eens ben komen de blonde Leidse sletjes nog net niet smekend naar je toe: "Knijp in mijn borsten".

Net niet.
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:38:25 #15
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35890880
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:32 schreef Omkron het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik het goedkeur, integendeel. Als het mijn zus/vriendin/whatever was geweest was er zeker wél aangifte gedaan en had ik me nogal in moeten houden denk ik. Helaas worden dit soort verhalen altijd aangedikt en komt het neer op weer een anti-corpsverhaal van een zeikjournalist. Objectieve verhalen over het corps bestaan niet in de media.

Het is een beetje te vergelijken met marokkanen berichtgeving. Marokkanen hebben iemand aangerand! Ja lekker boeiend dat het marokkanen waren. Puur hokjesdenken. Maar ik ben er wel aan gewend inmiddels.

Edit

Dat hele rechtspraakbeleid is natuurlijk ook te krom voor woorden. Ik ken twee gasten die iemand finaal in elkaar hadden gebeukt, weet niet meer waarom, maar ze werden daarna een half jaar geschorst voor alle activiteiten. Als het aan mij lag werden ze geroyeerd, dat soort figuren moet je gewoon niet bij je vereniging hebben. Een lijntje coke snuiven in de plee wordt dan wel weer beloond met een einde lidmaatschap. Strookt voor geen meter dus.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:39:22 #16
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35890914
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:34 schreef Tobbes het volgende:
Aanranding is bij Minerva relaitef. Als ik daar wel eens ben komen de blonde Leidse sletjes nog net niet smekend naar je toe: "Knijp in mijn borsten".

Net niet.
Wel eens op bezoek geweest bij een psychiater vriend? Aanrader.
deed het licht uit
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:44:50 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35891139
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:32 schreef Omkron het volgende:

[..]

Dat is nog niet bewezen. Maar als het waar is het natuurlijk echt schandalig. Zulke debielen bezorgen elke student die lid van een vereniging is een slechte naam.
pi_35891155
quote:
De nullen wordt steeds voorgehouden dat zij 'zichzelf moeten blijven' en hun grenzen moeten trekken. Het is een kwestie van aftasten. Wie laat zien een grens te hebben, verdient respect; de nul die alles toelaat is een softe eikel en wordt nog zwaarder aangepakt om te testen hoever je kunt gaan. Het meisje dat in haar ondergoed aan de overkant een pakje sigaretten ging kopen, liet zich dus te veel intimideren
De nul die zich door twee weken afranselen heeft laat slepen en zijn grenzen aan het vervagen ziet, is een softe eikel, omdat hij niet meer weet wat voor, achter, links of rechts is.
Het meisje die in haar ondergoed sigaretten aan het halen is geweest was naar aller waarschijnlijkheid haar kleren kwijt, of inmiddels zo mentaly fucked up dat ze niet wist wat ze precies aan had.

Zelfs als op haar hoofd "rape me" staat, moet je nog met je fikken van haar afblijven.
burgerweeshuis
pi_35891680
In de snackbar kwam ik wel eens.. altijd ff een patatje eten tijdens de kroegentocht.. soms zit het er afgeladen met minervanen.. lawaai in die toko dan..
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:05:13 #20
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35891863
quote:

[..]

bron
Mooi stuk.
pi_35892922
ben ik blij dat ik geen lid ben van Minerva... vond het altijd al stelletje ballen. al moet ik zeggen dat de minervaanse meiden best geil eruit zien
пусть всегда будет солнце
pi_35894223
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:25 schreef zwaaibaai het volgende:
Normaal mag het bestuur tijdens ‘het zaalleven’ met de platte hand ‘corrigerende tikken’ uitdelen, maar in dit geval kreeg een jongen vuistslagen en trappen. Het slachtoffer liep drie gekneusde ribben op. Het bestuurslid is een week op non-actief gesteld. Bij de politie werd geen aangifte gedaan. Het College van Rechtspraak beraadt zich nog op de straf. ‘Vooral bestuursleden zouden toch moeten weten hoe het hoort’, aldus een van de bronnen.

bron
Daar wil je toch niet bijhoren??
pi_35894323
Niets is erger dan mensen met veel geld en geen manieren.
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:06:01 #24
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35894342
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:03 schreef Quispi het volgende:

[..]

Daar wil je toch niet bijhoren??
Werkt beter dan een uitsmijter die doffe klappen op je hoofd geeft. Psychologisch effect is groter en nul schade aan je lichaam. Orde moet gehandhaafd worden als er gezopen wordt, anders wordt het een puinhoop en dan kun je er idd poep op zeggen dat mishandeling scheering en inslag wordt.
deed het licht uit
pi_35895344
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:06 schreef Oosthoek het volgende:
Orde moet gehandhaafd worden als er gezopen wordt, anders wordt het een puinhoop en dan kun je er idd poep op zeggen dat mishandeling scheering en inslag wordt.
Sorry, maar dat is echt onzin, je moet je gewoon zelf in de hand kunnen houden, anders moet je gewoon geen alcohol drinken. En om op het artikel in te gaan, ik neem het toch met een korreltje zout, als je echt mishandeld bent doe je toch gewoon aangifte bij de echte politie, niet bij zo'n corrupte interne rechtbank.
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:37:17 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35895543
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:32 schreef Steijn het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is echt onzin, je moet je gewoon zelf in de hand kunnen houden, anders moet je gewoon geen alcohol drinken. En om op het artikel in te gaan, ik neem het toch met een korreltje zout, als je echt mishandeld bent doe je toch gewoon aangifte bij de echte politie, niet bij zo'n corrupte interne rechtbank.
-geen alcohol drinken? Bij Minerva? (ondanks dat het Leidse befkleppen zijn) Dacht het niet.
-naar buiten gaan met je (aan-)klacht is, als lid tenminste, sociale suicide.

-In Utrecht was het tenminste ongemengd. Scheelt een boel gezeik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35895682
Opheffen dat Minerva zeg ik..
pi_35895729
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:37 schreef Hyperdude het volgende:
-geen alcohol drinken? Bij Minerva? (ondanks dat het Leidse befkleppen zijn) Dacht het niet.
Dat snap ik ook wel, maar je moet het met me eens zijn dat je je gewoon volwassen moet gedragen. Alcohol als excuus voor agressief gedrag is echt totale onzin, dat ligt gewoon aan jezelf.
quote:
-naar buiten gaan met je (aan)klacht is (als lid tenminste) sociale suicide.
Wat een onzin, als je in elkaar gebeukt bent doe je toch gewoon aangifte bij de politie. Tenminste dat zou ik doen, bovendien ben je wel erg kansloos als je verder buiten de vereniging geen vrienden kunt maken.

Overigens heb ik niks tegen studentenverenigingen, corpsballen, dassen en kakkers maar agressief worden door alcohol, wat een kolder.
pi_35895865
quote:

[..]

Sorry, maar dat is echt onzin, je moet je gewoon zelf in de hand kunnen houden, anders moet je gewoon geen alcohol drinken.
Alleen werkt dat nu eenmaal niet bij iedereen, kroegcommissies en het bestuur moeten deze gasten simpelweg harder aanpakken.
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:46:46 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35895885
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:42 schreef Steijn het volgende:

...
Wat een onzin, als je in elkaar gebeukt bent doe je toch gewoon aangifte bij de politie. Tenminste dat zou ik doen, bovendien ben je wel erg kansloos als je verder buiten de vereniging geen vrienden kunt maken.
...
Vuile was buiten hangen is na mijn ervaring doodzonde nr.1 binnen zo'n club hoor. Dat vergt echter wel een stevige tuchtrechtspraak binnen, in dit geval, Minerva.
Sneller royeren, en echte proleten gewoon geen lid laten worden scheelt al een stuk.
pi_35895915
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:46 schreef Fillipe het volgende:
Alleen werkt dat nu eenmaal niet, kroegcommissies en het bestuur moeten deze gasten simpelweg harder aanpakken.
Exact, als je lid bent van een vereniging moet je als een volwassen vent kunnen gedragen (in andere gevallen ook trouwens), anders ga je maar een weekend naar een concert van Normaal. Overigens een harde aanpak mij niet beletten om aangifte te doen bij de politie, daar zijn ze toch voor, of niet dan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steijn op 09-03-2006 22:55:42 ]
pi_35896475
Dat 'Soldaat van Oranje' gedoe enzo klinkt zeer bekend, hehe.
pi_35897366
Ik lees net het stuk. Niet te geloven dat men dit zomaar toelaat. Een straf van 20 dagen schorsing is geen straf natuurlijk.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:37:40 #34
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_35897624
Gek toch... elk jaar hoor je het zo vaak... en elke keer vertellen de balletjes ons dat het incidenten zijn...
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:50:34 #35
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_35898068
Zo raar is het toch niet. Grote groep mensen + veel drank = kotsen, vechten en neuken. Is in de gemiddelde boerendisco toch precies hetzelfde

Enige verschil is hier dat het 'intern' wordt opgelost, maar als de slachtoffers aangifte zouden willen doen, dan deden ze dat wel. Vermoedelijk zullen ze dan vervolgens wel met de nek worden aangekeken, maar goed, ik denk toch niet dat je je dan nog thuisvoelt bij een vereniging waar je met een glas voor je kop wordt geslagen...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:51:39 #36
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35898108
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vuile was buiten hangen is na mijn ervaring doodzonde nr.1 binnen zo'n club hoor. Dat vergt echter wel een stevige tuchtrechtspraak binnen, in dit geval, Minerva.
Sneller royeren, en echte proleten gewoon geen lid laten worden scheelt al een stuk.
En daar ligt het hele probleem. Opzich is er niks mis mee als je de kleinere excessen onder elkaar oplost. Maar de straffen binnenhuis zijn zo laag dat niemand daar wakker van ligt. Voor zaken als aanranding en echte mishandeling ga je natuurlijk wel naar de politie.
pi_35898537
En dat zijn onze toekomstige ministers, gyneacologen, doktorens, rechters...Lekker, hoor!
Het zijn vreselijke seksisten! Een vrouw is een "gleuf". In mijn stad lieten ze een bus vr. studenten aanrukken uit een andere stad omdat er hier niet genoeg waren...
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
pi_35898662
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:06 schreef belledormante het volgende:
En dat zijn onze toekomstige ministers, gyneacologen, doktorens, rechters...Lekker, hoor!
Het zijn vreselijke seksisten! Een vrouw is een "gleuf". In mijn stad lieten ze een bus vr. studenten aanrukken uit een andere stad omdat er hier niet genoeg waren...
Dat die vrouwen dat dan ook nog doen, dan kan ik de mannen geen ongelijk geven.
pi_35898983
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:06 schreef belledormante het volgende:
Niks mis mee toch? En zo erg vinden die vrouwtjes het niet hoor.
pi_35899009
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niks mis mee toch? En zo erg vinden die vrouwtjes het niet hoor.
Die hitsige bierbuiken ja. Daar zou ik echt geil van worden als vrouw.
pi_35899029
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:25 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die hitsige bierbuiken ja. Daar zou ik echt geil van worden als vrouw.
Ze vallen op de positie.
pi_35899073
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ze vallen op de positie.
Een deelneming in de tapcommissie ofzo?
pi_35899097
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ze vallen op de positie.
Meer een geval van soort zoekt soort.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_35899151
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:28 schreef Steijn het volgende:

[..]

Een deelneming in de tapcommissie ofzo?
Nou, dat is toch best een verantwoordelijke functie
pi_35899179
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou, dat is toch best een verantwoordelijke functie
Meestal zit de halve vereniging in de tapcommissie.
pi_35899195
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:29 schreef Avani het volgende:

[..]

Meer een geval van soort zoekt soort.
Ja als je bij het corps zit zoek je ook geen pauper, dat is nogal logisch.
pi_35899221
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ja als je bij het corps zit zoek je ook geen pauper, dat is nogal logisch.
Ah, een soort van elitaire hoerentent is het dus?
pi_35899242
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:34 schreef Steijn het volgende:

[..]

Meestal zit de halve vereniging in de tapcommissie.
Ja je schuift elkaar natuurlijk wel de mooie baantjes toe
pi_35899260
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ja je schuift elkaar natuurlijk wel de mooie baantjes toe
pi_35899281
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:36 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ah, een soort van elitaire hoerentent is het dus?
Nou, het betreft hier een overeenkomst om niet, dus de kwalificatie hoerentent lijkt mij een miskenning van het feit dat het hier geen beroepsmatige uitoefening van de functie betreft.
pi_35899334
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou, het betreft hier een overeenkomst om niet, dus de kwalificatie hoerentent lijkt mij een miskenning van het feit dat het hier geen beroepsmatige uitoefening van de functie betreft.
Stelletje gierigaards, het 'gleuf'volk niet eens 'op kosten van de zaak' van het nodige bier voorzien.
pi_35899351
Tja, rechtse clubjes he. Dan krijg je dat.
pi_35899377
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:43 schreef thabit het volgende:
Bruinhemden.
pi_35899391
quote:

bovendien ben je wel erg kansloos als je verder buiten de vereniging geen vrienden kunt maken.
En waaraan denk je dat al die verenigingen hun bestaansrecht ontlenen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_35899417
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En waaraan denk je dat al die verenigingen hun bestaansrecht ontlenen?
Eeeh, daaraan?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:46:39 #56
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35899421
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:43 schreef thabit het volgende:
ja joh?

WTO en haar fanatieke volgelingen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35899494
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ja joh?

[afbeelding]
[afbeelding]

He, moet dat nou weer? Zelfs ik word het 'gezeik' op 'links' nu een beetje zat.
pi_35899501
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:42 schreef Steijn het volgende:

[..]

Stelletje gierigaards, het 'gleuf'volk niet eens 'op kosten van de zaak' van het nodige bier voorzien.
Nou ja, als de rekening op het gepeupel afgewenteld kan worden is hier wel een mouw aan te passen.
pi_35899509
Volgens mij wel heel opgeklopt verhaal, dat interview, het lijkt wel een of andere cult. Ik wel eens bij Minerva geweest en vond het echt een debiel clubje. Maar goed, dat is een kwestie van smaak. Het zal allemaal wel meevallen, die mensen kiezen ervoor om zo te leven, en ze zoeken het verder maar uit.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:51:13 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35899525
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:49 schreef Steijn het volgende:

[..]

He, moet dat nou weer? Zelfs ik word het 'gezeik' op 'links' nu een beetje zat.
als je ook die reactie van Thabit er bij had gezet had ik gezegd "ja je hebt gelijk"
nu is het zo selectief
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35899558
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:51 schreef McCarthy het volgende:
als je ook die reactie van Thabit er bij had gezet had ik gezegd "ja je hebt gelijk"
nu is het zo selectief
Ja maar jouw reactie maakt er gelijk weer zo'n serieus topic van.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:54:01 #62
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35899584
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja maar jouw reactie maakt er gelijk weer zo'n serieus topic van.
ah op die manier.
pi_35899772
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ja joh?

[afbeelding]
[afbeelding]

Zie jij op die foto's iemand verkracht worden? Ik niet.
pi_35899827
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:02 schreef thabit het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor slechte insinuatie? Alsof er onder de "linkse" mensen geen verkrachtingen plaatsvinden. Zoiets staat buiten het links of rechts zijn van mensen.
pi_35899868
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:05 schreef Avani het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor slechte insinuatie? Alsof er onder de "linkse" mensen geen verkrachtingen plaatsvinden. Zoiets staat buiten het links of rechts zijn van mensen.
Links of rechtsdragend lijkt me anders wel relevant.
pi_35899944
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Links of rechtsdragend lijkt me anders wel relevant.
Nou jij bent ook wel een smartypants hè.
pi_35900026
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:11 schreef Avani het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een scherpte.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:12:37 #68
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35900639
quote:
Sorry, maar dat is echt onzin, je moet je gewoon zelf in de hand kunnen houden, anders moet je gewoon geen alcohol drinken.
Ik denk dat de mensen voor wie deze wijze les bedoeld is over het algemeen niet meelezen.
deed het licht uit
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:19:23 #69
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35900710
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:02 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik zet ook altijd de foto's online als ik iemand even stevig tegen haar zin heb doorgesmeerd.
deed het licht uit
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:46:47 #70
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35901006
quote:
bron
Erg interessant om te lezen
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 03:09:26 #71
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35901182
Ben ik trouwens de enige die moet denken aan het stanford experiment?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_35901238
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 03:09 schreef livEliveD het volgende:
Nee, ik ook. Das Experiment is ook een hele goede film daarover.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 06:00:07 #73
46960 StefanP
polemicist
pi_35901691
Echt een stel losers. De eerste die mij 'corrigeerge' zou het berouwen, ook al waren het 4 man. Als ik het ziekenhuis uit ben kom ik ze wel een voor een tegen. Maar goed, je bent sowieso niet goed bij je hoofd als je bij een vereniging gaat waar dit soort gedoe blijkbaar normaal is. Brallende corpsballen zijn er volgens mij niets bij.

Het is dat die kneuzen geen aangifte durven te doen, want zo blijft het natuurlijk eindeloos doorgaan en die interne "rechtspraak" stelt niets voor.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 10 maart 2006 @ 07:57:54 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35901986
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 06:00 schreef StefanP het volgende:
Echt een stel losers. De eerste die mij 'corrigeerge' zou het berouwen, ook al waren het 4 man. Als ik het ziekenhuis uit ben kom ik ze wel een voor een tegen.
Volgens mij kom je ze niet zo snel tegen in Texas hoor!
Dreom on dus!
pi_35902456
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 03:09 schreef livEliveD het volgende:
Doelend op dat onderzoek waarbij een stel studenten in een gevangenis werd opgesloten en waarbij een deel voor bewaker en een deel voor gevangene moest spelen?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 08:57:41 #76
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35902614
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 08:46 schreef Steijn het volgende:
Doelend op dat onderzoek waarbij een stel studenten in een gevangenis werd opgesloten en waarbij een deel voor bewaker en een deel voor gevangene moest spelen?
Huh ja ik ken geen ander experiment met dezelfde naam Ik doel een beetje op uit de hand gelopen gedrag door gecreeerde machtstructuren.
pi_35902836
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 08:57 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Huh ja ik ken geen ander experiment met dezelfde naam Ik doel een beetje op uit de hand gelopen gedrag door gecreeerde machtstructuren.
Nee maar Stanford doet wel meer experimenten. Maar ik denk inderdaad wel dat zoiets als tot uiting kwam in het experiment door Stanford hier meespeelt, is denk ik ook een verklaring voor het uit de hand lopen van de situatie in de Abu Graib gevangenis in Irak.
pi_35902880
Nou ik heb 't gelezen en dit is gewoon niks nieuws onder de zon! Wat een kansloos geleuter zeg. Dit soort tafferelen vindt al decennia plaats en bij elke grote vereniging zo'n beetje.
Er is eigenlijk ook niets gebeurd. Geen blijvende letsels of andere schade.
The gum you like, is coming back in style.
pi_35902965
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:13 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nou ik heb 't gelezen en dit is gewoon niks nieuws onder de zon! Wat een kansloos geleuter zeg. Dit soort tafferelen vindt al decennia plaats en bij elke grote vereniging zo'n beetje.
Er is eigenlijk ook niets gebeurd. Geen blijvende letsels of andere schade.
Dat vroeg ik me af.
Gebeuren praktijken bij meerdere verenigingen?
Zijn daar meer dingen over bekend? Media-aandacht e.d.?
pi_35903003
Ik vind het maar raar. Sinds wanneer is geweld normaal in een studentenvereniging?
pi_35903190
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind het maar raar. Sinds wanneer is geweld normaal in een studentenvereniging?
Als ik erbij had gezeten had 't in ieder geval heel normaal geweest. Stelletje sneue ballen.
pi_35903205
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:18 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me af.
Gebeuren praktijken bij meerdere verenigingen?
Zijn daar meer dingen over bekend? Media-aandacht e.d.?
Vindicat (Groningen) gebeurde regelmatig iets.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 09:39:37 #83
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35903314
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Als ik erbij had gezeten had 't in ieder geval heel normaal geweest. Stelletje sneue ballen.
pi_35903325
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:39 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Jatog.
pi_35904352
Ik kan zelfs zeggen dat er bij zowat elke vereniging (dus ook SPORTvereniging) wel eens iets gebeurd. Echter, als het bij een van de corpora gebeurd dan springt iedereen er meteen bovenop.

Zal altijd wel zo blijven...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 10:43:40 #86
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35904632
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 10:31 schreef maertz het volgende:
Ik kan zelfs zeggen dat er bij zowat elke vereniging (dus ook SPORTvereniging) wel eens iets gebeurd. Echter, als het bij een van de corpora gebeurd dan springt iedereen er meteen bovenop.

Zal altijd wel zo blijven...
Op andere verenigingen gebeurt ook wel eens iets, net zoals in een kroeg ook wel eens gevochten wordt. Maar zaken zoals ik hier lees, zoals verkrachting en mensen die met een hele groep in elkaar worden gerost, komen naar mijn weten niet voor op andere verenigingen. Tenminste niet in de mate als nu op Minerva het geval is.
pi_35904686
Verkrachting? Het wordt steeds mooier
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:03:02 #88
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35905060
quote:
Lange tijd was het streng verboden om de voeten op het haardtafeltje te leggen, totdat prins Bernhard deze mos doorbrak.
Ach gut.....
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:07:26 #89
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35905172
Zo'n jaarclubje moet gewoon eens flink uitgebreid op hun muil worden geslagen. Einde verhaal. Dit soort dingen durven ze toch alleen binnen eigen kringen. Als ze onder normale mensen in de stad zijn, durven ze geen hol.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35905446
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:11 schreef Avani het volgende:

[..]

En dat om 01.07 uur
  Eindredactie Games vrijdag 10 maart 2006 @ 11:19:46 #91
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_35905460
tvp
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_35906594
ach ja, ik loop met een grote boog om dat soort clubjes heen, ik heb geen zin om naar de pijpen van een paar brallerige corpsleiders die al 15 jaar studeren te dansen en als ik niet doe wat ze zeggen ik of in elkaar gebeukt wordt ofop een andere manier vernederd.

Ik heb nooit de lol daar van ingezien, ik hou van bier drinken en flink feesten maar liever met mensen die ik zelf heb uitgezocht

maarja ieder zijn ding, maar als er dingen gebeuren die niet kunnen dan moet dat aangepakt worden!
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:35:17 #93
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_35909392

Deze is dan wel weer leuk.
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:05:56 #94
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35913949
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:07 schreef Posdnous het volgende:
Zo'n jaarclubje moet gewoon eens flink uitgebreid op hun muil worden geslagen. Einde verhaal. Dit soort dingen durven ze toch alleen binnen eigen kringen. Als ze onder normale mensen in de stad zijn, durven ze geen hol.
Juist, ik heb echt zin om eens dat tentje binnen te vallen met wat gekleurde en white trash vrienden en dan al die kut-ballen flink af te ranselen. Die brallende ballen van Minerva staan nog lager op mijn ladder des verderfs dan kut-marokkanen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_35914051
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:05 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Juist, ik heb echt zin om eens dat tentje binnen te vallen met wat gekleurde en white trash vrienden en dan al die kut-ballen flink af te ranselen. Die brallende ballen van Minerva staan nog lager op mijn ladder des verderfs dan kut-marokkanen.
pi_35914062
Studentenverenigingen!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:15:08 #97
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35914231
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:09 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ga studentes aanranden ofzo
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:34 schreef Tobbes het volgende:

Net niet.
'Tuurlijk jongen, tuurlijk'
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_35914583
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En dat om 01.07 uur
Guttegut, wat een genialiteit.
pi_35915995
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:02 schreef danos het volgende:
ach ja, ik loop met een grote boog om dat soort clubjes heen, ik heb geen zin om naar de pijpen van een paar brallerige corpsleiders die al 15 jaar studeren te dansen en als ik niet doe wat ze zeggen ik of in elkaar gebeukt wordt ofop een andere manier vernederd.

Ik heb nooit de lol daar van ingezien, ik hou van bier drinken en flink feesten maar liever met mensen die ik zelf heb uitgezocht

maarja ieder zijn ding, maar als er dingen gebeuren die niet kunnen dan moet dat aangepakt worden!
het is het pijpen
pi_35916033
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:25 schreef Avani het volgende:

[..]

Guttegut, wat een genialiteit.
Het is bewonderenswaardig al zeg ik hetzelf.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:29:11 #101
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35916637
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:35 schreef Mikkel het volgende:
[afbeelding]

deed het licht uit
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:31:40 #102
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_35916707
Ondanks dit soort berichtgevingen zijn er nog steeds studenten in die vereniging die zich nog beter voelen dan het "arbeider plebs"....
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:37:47 #103
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_35916879
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:31 schreef Xebrozius het volgende:
Ondanks dit soort berichtgevingen zijn er nog steeds studenten in die vereniging die zich nog beter voelen dan het "arbeider plebs"....
Ja, dat plebs doet meteen aangifte als ze even relevant gecorrigeerd worden, stelletje aanstellers.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_35917388
quote:
Net zoals er blijkbaar genoeg niet-leden zijn die zichzelf beter voelen dan de "brallende corpsballen"...

Ik lees echt met stijgende verbazing overal de reacties op dit nieuws. Het is vast heerlijk om een grote groep mensen af te kraken bij het lezen van dit verhaal. De waarheid is gewoon dat dit soort excessen overal plaats kunnen vinden, en dat weet iedereen hier ook wel.
Je zal mij dit nooit goed horen praten, maar ik vind het erg jammer dat dit soort gelegenheden altijd gelijk worden aangegrepen om lekker alle leden te bashen.

Laat iedereen gewoon in zijn waarde. Je hoort mij ook niet bij elke gelegenheid knorren afkraken omdat zij niet dezelfde keuzes hebben gemaakt als ik. Zelf was ik ook tegen alles wat corporaal is voor mijn studententijd, maar ik vermaak me tot nu toe prima op mijn vereniging (niet Minerva).

Wat betreft het interne rechtssysteem, denken mensen serieus dat ernstige vergrijpen worden gebagatelliseerd of in de doofpot worden gestopt? Als ik zoiets als dit op mijn vereniging zou meemaken zou ik er niet over twijfelen om naar de politie te stappen. En ik zou ook niet hoeven te vrezen om daardoor in de problemen te komen, sterker nog ik weet zeker dat ik op de steun van alle andere leden kon rekenen.

En over de korte straffen, dit heeft ook een achterliggende gedachte: als iemand na een korte schorsing terugkeert op de sociëteit zal iedereen met zijn vergrijp nog vers in het geheugen de betreffende persoon op zijn gedrag aanspreken, iets wat mijns inziens een groter effect heeft dan een langere schorsing.
"The objectivist ethics holds man's life as the standard of value
– and his own life as the ethical purpose of every individual man." -Ayn Rand (1905-1982)
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:00:53 #105
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35917483
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:56 schreef Rayvon het volgende:

[..]

Net zoals er blijkbaar genoeg niet-leden zijn die zichzelf beter voelen dan de "brallende corpsballen"...

Ik lees echt met stijgende verbazing overal de reacties op dit nieuws. Het is vast heerlijk om een grote groep mensen af te kraken bij het lezen van dit verhaal. De waarheid is gewoon dat dit soort excessen overal plaats kunnen vinden, en dat weet iedereen hier ook wel.
Je zal mij dit nooit goed horen praten, maar ik vind het erg jammer dat dit soort gelegenheden altijd gelijk worden aangegrepen om lekker alle leden te bashen.

Laat iedereen gewoon in zijn waarde. Je hoort mij ook niet bij elke gelegenheid knorren afkraken omdat zij niet dezelfde keuzes hebben gemaakt als ik. Zelf was ik ook tegen alles wat corporaal is voor mijn studententijd, maar ik vermaak me tot nu toe prima op mijn vereniging (niet Minerva).

Wat betreft het interne rechtssysteem, denken mensen serieus dat ernstige vergrijpen worden gebagatelliseerd of in de doofpot worden gestopt? Als ik zoiets als dit op mijn vereniging zou meemaken zou ik er niet over twijfelen om naar de politie te stappen. En ik zou ook niet hoeven te vrezen om daardoor in de problemen te komen, sterker nog ik weet zeker dat ik op de steun van alle andere leden kon rekenen.

En over de korte straffen, dit heeft ook een achterliggende gedachte: als iemand na een korte schorsing terugkeert op de sociëteit zal iedereen met zijn vergrijp nog vers in het geheugen de betreffende persoon op zijn gedrag aanspreken, iets wat mijns inziens een groter effect heeft dan een langere schorsing.
. Behalve dan dat laatste stukje, want dat gebeurt toch niet. Men doet eerder stoer als men terug komt van een korte schorsing.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:03:30 #106
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_35917542
quote:

[..]

Ik voel me in ieder geval niet meer dan een arbeider, dus daar ga je al scheef met de rest van je verhaal
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:05:36 #107
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35917586
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:03 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik voel me in ieder geval niet meer dan een arbeider, dus daar ga je al scheef met de rest van je verhaal
Maar je voelt je wel aangesproken.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:06:19 #108
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_35917609
quote:

[..]

Zulke berichten doen mij juist altijd deugd. Elke dode corpsbal is er toch weer een denk ik dan maar.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:07:00 #109
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_35917625
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Maar je voelt je wel aangesproken.
Ik verduidelijk iets wat overduidelijk gebaseerd is op onderbuikgevoelens en gekwetstheid. Ik durf er een krat bier onder te verwedden dat persoon in kwestie lid is van die vereniging.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:07:00 #110
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35917626
quote:

[..]

deed het licht uit
pi_35917736
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:06 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Zulke berichten doen mij juist altijd deugd. Elke dode corpsbal is er toch weer een denk ik dan maar.
Bedankt dat je mijn eerste puntje nog wat extra bevestigt.

Zielig
– and his own life as the ethical purpose of every individual man." -Ayn Rand (1905-1982)
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:13:07 #112
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35917759
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:07 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik verduidelijk iets wat overduidelijk gebaseerd is op onderbuikgevoelens en gekwetstheid. Ik durf er een krat bier onder te verwedden dat persoon in kwestie lid is van die vereniging.
Kom maar hier met die krat bier:
quote:
Zelf was ik ook tegen alles wat corporaal is voor mijn studententijd, maar ik vermaak me tot nu toe prima op mijn vereniging (niet Minerva).
Maar verder snap ik die onderbuiksgevoelens wel. Er zitten genoeg mongolen op verenigingen die het gehele imago verpesten. Maar het valt me altijd op dat hier zo snel alle leden over één kam worden geschoren. Helemaal door hypocrieten die zichzelf ruimdenken vinden en zogenaamd niet in hokjes denken.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:14:48 #113
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35917800
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:06 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

moderatie -1
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:14:48 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35917801
dubbel
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:16:13 #115
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_35917832
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

moderatie -1
Ik geef mezelf wel een note.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:20:06 #116
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35917913
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:16 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik geef mezelf wel een note.
Lijkt de rechtspraak van Minerva zelf wel
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:21:16 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35917942
quote:

"Oooooohhhh"

Daar heb je geen journalist voor nodig, daar zijn jullie zelf triest genoeg voor.

pappakindjes met teveel geld en vrijheid, en geen idee wat ermee te doen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:28:33 #118
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35918104
quote:

[..]

Wanneer? Wanneer?

*Viajero meldt
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:32:45 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35918215
quote:

[..]

Ik heb geen enkel probleem met Quintus, Augustinus of andere verenigingen.
Maar Minerva heeft een regel dat ze alle niet minervanen moeten laten voelen dat ze minderwaardig zijn, en dat zet kwaad bloed.

Ik zou graag een paar rondjes meeknokken, maar ja, als ze dat verliezen doen ze tegen een niet lid (lees: iemand met hersens) natuurlijk wel aangifte.

Minerva
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:35:04 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35918274
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Kom maar hier met die krat bier:
[..]

Maar verder snap ik die onderbuiksgevoelens wel. Er zitten genoeg mongolen op verenigingen die het gehele imago verpesten. Maar het valt me altijd op dat hier zo snel alle leden over één kam worden geschoren. Helemaal door hypocrieten die zichzelf ruimdenken vinden en zogenaamd niet in hokjes denken.
Dat is juist waar Minerva voor staat, ze zijn allemaal minervaan en beter dan de rest.
Dan moet je niet gaan zeuren als de rest van de wereld het zo ziet als jullie het bedoelen.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:52:52 #121
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_35918739
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_35918771
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wanneer? Wanneer?

*Viajero meldt
Dat een corpbal in elkaar geslagen wordt door andere corpsballen is wel erg maar als jullie dat doen is het geen probleem . Dit snap ik echt totaal niet. Voelen jullie je zoveel beter dan die studenten?
pi_35918852
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
minerrrva bal belt geenstijl
/ik geef die kerel meer dan gelijk. Jij zou toch ook niet een foto van jou met je vrienden willen hebben staan onder het kopje "Kinderporno bende opgerolt"
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:00:41 #124
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35918961
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is juist waar Minerva voor staat, ze zijn allemaal minervaan en beter dan de rest.
Dan moet je niet gaan zeuren als de rest van de wereld het zo ziet als jullie het bedoelen.
Er zitten ook wel aardige normale mensen op Minerva. Al zijn ze wel spaarzaamder
pi_35918985
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:57 schreef RexeL het volgende:

[..]

/ik geef die kerel meer dan gelijk. Jij zou toch ook niet een foto van jou met je vrienden willen hebben staan onder het kopje "Kinderporno bende opgerolt"
Hij heeft wel kennis van normen en waarden; zoals hij dat telefoongesprek voert.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:13:18 #126
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35919366
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:32 schreef Viajero het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met Quintus, Augustinus of andere verenigingen.
Maar Minerva heeft een regel dat ze alle niet minervanen moeten laten voelen dat ze minderwaardig zijn, en dat zet kwaad bloed.

Ik zou graag een paar rondjes meeknokken, maar ja, als ze dat verliezen doen ze tegen een niet lid (lees: iemand met hersens) natuurlijk wel aangifte.

Minerva
Ik vraag me af wie hier de mongool is Lekker stereotypbevestigend, dank je voor dit fijne moment.
deed het licht uit
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:16:54 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35919479
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:54 schreef RexeL het volgende:

[..]

Dat een corpbal in elkaar geslagen wordt door andere corpsballen is wel erg maar als jullie dat doen is het geen probleem . Dit snap ik echt totaal niet. Voelen jullie je zoveel beter dan die studenten?
Dat ze elkaar in elkaar slaan is geen probleem, het probleem is hun grenzeloze arrogantie.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:19:32 #128
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35919570
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Er zitten ook wel aardige normale mensen op Minerva. Al zijn ze wel spaarzaamder
Dat zijn er heel weinig, en dat zijn ze alleen als er geen andere minervanen in de buurt zijn.

Hetzelfde meisje dat op de uni vrij aardig was negeerde me compleet toen ik haar met Minerva vriendin in de stad zag. Waarop ik haar vervolgens ook negeerde.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:22:27 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35919683
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:13 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie hier de mongool is Lekker stereotypbevestigend, dank je voor dit fijne moment.
Nogmaals, voor het bevestigen van stereotypen heeft geen enkele minervaan mij nodig, dat kunnen ze heel goed zelf.

Graag gedaan voor het fijne moment. Voelt blijkbaar goed als blijkt dat niet alleen minervanen niks met de rest van de wereld te maken willen hebben, maar dat de rest van de wereld jullie ook niet accepteert. Veel plezier verder in je leuke sekte!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:31:55 #130
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35920021
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:54 schreef RexeL het volgende:

[..]

Ik denk niet dat zoveel mensen het erg vinden als een corpsballetje in elkaar geslagen wordt door een ander corpsballetje. Alhoewel er natuurlijk wel mensen zijn die het vinden dat hun dan een pleziertje wordt ontnomen en het veel liever zelf hadden gedaan.
pi_35920450
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:31 schreef Monus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat zoveel mensen het erg vinden als een corpsballetje in elkaar geslagen wordt door een ander corpsballetje. Alhoewel er natuurlijk wel mensen zijn die het vinden dat hun dan een pleziertje wordt ontnomen en het veel liever zelf hadden gedaan.
Stoere verhalen. Als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat ik niet dat soort mensen in mijn kennissenkring heb. Vreemd als je je pleziertjes moet halen uit het in elkaar rossen van mensen, dat begrijp ik niet helemaal; maar waarschijnlijk is dat net zoiets als dat zij niet inzien hoe wij onze pleziertjes uit het verenigingsleven halen.

Xebro ik ben dus geen Minervaan, ik ben lid in Delft, en we lachen hier ook regelmatig om de ballerigheid van de Leienaren. Alleen krijgen wij niet zo de behoefte om ze dan maar in elkaar te gaan rossen. Ik zie er liever gewoon de grap van in.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:54:16 #132
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35920687
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:47 schreef Rayvon het volgende:

[..]

Stoere verhalen. Als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat ik niet dat soort mensen in mijn kennissenkring heb. Vreemd als je je pleziertjes moet halen uit het in elkaar rossen van mensen, dat begrijp ik niet helemaal; maar waarschijnlijk is dat net zoiets als dat zij niet inzien hoe wij onze pleziertjes uit het verenigingsleven halen.

Xebro ik ben dus geen Minervaan, ik ben lid in Delft, en we lachen hier ook regelmatig om de ballerigheid van de Leienaren. Alleen krijgen wij niet zo de behoefte om ze dan maar in elkaar te gaan rossen. Ik zie er liever gewoon de grap van in.
Welke grap? Jezelf zwaar superieur beschouwen aan de rest van de wereld en dat ook heel duidelijk maken vind ik geen grap.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:59:13 #133
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35920858
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:01 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Hij heeft wel kennis van normen en waarden; zoals hij dat telefoongesprek voert.
Normen en waarden sluit lidmaatschap van Minerva uit. Hij heeft geleerd hoe hij volgens de regels moet zieken. Als Minerva leden zich iets van normen en waarden zouden aantrekken zou ik ze niet zo diep haten. Feestjes van anderen verstoren uit principe, omdat het geen Minerva feestje is, noem je dat normen en waarden?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:21:53 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35921532
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat ze elkaar in elkaar slaan is geen probleem, het probleem is hun grenzeloze arrogantie.
Maar waarom is HUN arrogantie JOUW probleem? Ik kom wel eens een arrogant wijf tegen, als ze erg lekker is kan het me niet boeien en als ze verder de moeite niet waard is gaat ze toch lekker op d'r vinger zitten ( ze heeft er 10 )
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:23:06 #135
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35921563
quote:

[..]

Juist, jij hebt dus niks te maken met die 'zichzelf superieur voelende' ballen, jij studeert niet met ze, krijgt geen college met ze. Het zijn gewoon voornamelijk elitaire verwende papkindjes met een groepscultuur zoals die in Amerikaanse highschool films. Ze zeggen hier in Leiden ook wel: 'Wil je later een goede baan zonder hard te studeren? Ga dan bij Minerva.' Kansloos dus.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:23:36 #136
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35921573
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maar waarom is HUN arrogantie JOUW probleem? Ik kom wel eens een arrogant wijf tegen, als ze erg lekker is kan het me niet boeien en als ze verder de moeite niet waard is gaat ze toch lekker op d'r vinger zitten ( ze heef er )
Zoals ik dus al eerder zei, heb je met ze te maken.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:27:16 #137
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35921680
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:23 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Zoals ik dus al eerder zei, heb je met ze te maken.
Achter Woerden is het toch allemaal kut; wel of niet Minerva-lid maakt dan ook niet meer uit
pi_35921712
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:27 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Achter Woerden is het toch allemaal kut; wel of niet Minerva-lid maakt dan ook niet meer uit
Woerden

Leiden
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:29:18 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35921726
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:28 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Woerden

Leiden
pi_35922070
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

pauper.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:49:51 #141
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35922383
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:40 schreef Tobbes het volgende:

[..]

pauper.
pi_35922430
quote:

[..]

Juist, jij hebt dus niks te maken met die 'zichzelf superieur voelende' ballen, jij studeert niet met ze, krijgt geen college met ze. Het zijn gewoon voornamelijk elitaire verwende papkindjes met een groepscultuur zoals die in Amerikaanse highschool films. Ze zeggen hier in Leiden ook wel: 'Wil je later een goede baan zonder hard te studeren? Ga dan bij Minerva.' Kansloos dus.
Minerva is de enige corporale vereniging van Nederland?

net alsof je alleen ballen in Leiden hebt
Jack does it in real time...
pi_35922436
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:49 schreef Pracissor het volgende:

[..]

pi_35923397
quote:

[..]

Ik bedoelde dat ik niks te maken heb met mensen die hun plezier halen uit het in elkaar rossen van studenten. Leek me redelijk duidelijk, maar misschien is het arrogant om dat te denken
Natuurlijk ken ik wel 'zichzelf superieur voelende ballen', ik vind dat alleen een stuk onschuldiger. Ik vind het veel ernstiger dat ik dus blijkbaar het risico loop om in het ziekenhuis terecht te komen als ik types als Viajero tegenkom, alleen maar omdat ik jasje dasje gekleed ben en een matje heb. Arrogante kwallen kan ik gewoon negeren, die komen zichzelf later wel tegen.
Van dat laatste weet ik vrij weinig, hier in Delft moet je toch echt hard studeren wil je ueberhaupt iets halen; het hele verhaal van het old boys network waardoor oud-leden allemaal makkelijk aan een baan zouden komen is ook grotendeels een broodje aap. Feit is dat je je in het verenigingsleven (niet alleen corpora) ook sociaal ontwikkelt naast het feesten, en je veel mogelijkheden hebt om bijvoorbeeld bestuurservaring op te doen. Dat kan uiteraard ook buiten verenigingen om, maar een vereniging biedt een goede gelegenheid.

Om alle Minervanen gelijk kansloos te noemen omdat 'er in Leiden gezegd wordt...' vind ik eigenlijk veel kanslozer. Nogmaals, je hoort mij hier ook niet telkens roepen dat alle niet-leden kansloos zijn omdat ze geen behoefte aan een vereniging hebben.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:23:25 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35923452
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:40 schreef Tobbes het volgende:

[..]

pauper.
Verschillende metingen van penis?

QED
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:51:24 #146
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35926167
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:27 schreef Hyperdude het volgende:
Inside jokes are always the best.
deed het licht uit
pi_35927098
quote:
Het zijn gewoon voornamelijk elitaire verwende papkindjes
Ik kan dit vanuit ervaring beamen.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:21:36 #148
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35927200
quote:

[..]

Het zal voor jou erg vreemd overkomen als iemand plezier heeft om een corpsballetje in elkaar te slaan. Het komt voor veel mensen ook vreemd over als corpsballetjes elke keer zwaar arogant zijn en regelmatig laten blijken dat ze vinden dat ze meer zijn dan een ander.

Ik ben niet iemand die voor de lol mensen in elkaar slaat. Maar ik maak me niet druk als iemand zo'n corpsballetje eventjes manieren leert zodat ze de volgende keer andere mensen weer met fatsoen behandelen. Want een beetje fatsoen ontbreekt meenstal bij corpsballetjes.

Zie het als een leer proces voor bestuurlijke functies later.
quote:
Volgen mij ben je inderdaad zo'n corpsbal.
pi_35929065
Beetje kortzichtig om te beweren dat alle corpsleden zonder enig fatsoen met niet-leden omgaan. Nee, stadjers zijn pas fatsoenlijke en brave burgers. Word je uitgescholden voor 'kutstudent', terwijl je door een kroeg loopt en ze werkelijk niets misdaan hebt.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 01:59:51 #150
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_35931457
Wel vermoeiend dat ándere studentenverenigingen nu weer jarenlang fatsoenlijke PR moeten voeren omdat ze weer worden aangesproken op het gedrag van corpsmalloten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 02:24:09 #151
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_35931708
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:35 schreef Mikkel het volgende:
[afbeelding]

Dit somt alles wel op
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_35932391
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:21 schreef Monus het volgende:

[..]
Volgen mij ben je inderdaad zo'n corpsbal.
Edit: Niet ongevraagd foto's plaatsen van mede users! Ook niet als ze deze zelf in hun fotoboek hebben gezet!

Ah vandaar, get a life ugly woman.

[ Bericht 6% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 11-03-2006 10:19:21 ]
pi_35932847
quote:

[..]

Een paar maanden terug is er een studente van Minerva aangerand door een politieagent (buiten dienst).
.
Nee, zij was van Quintus.

Dit zijn trouwens allerminst opgeklopte verhalen, ik heb ze een aantal maanden geleden al van Minervanen zelf gehoord. Ik ben wel benieuwd naar de reactie van het bestuur, die ongetwijfeld in de vorm van een brief wereldkundig zal worden gemaakt. Laatst moest de berichtgeving over een incident bij Quintus alweer worden gecorrigeerd door het weekblad.
pi_35933464
Kunnen deze clubs niet gewoon worden opgedoekt? Ze halen echt de raarste dingen uit.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35935461
quote:

"Oooooohhhh"

Nja, verborgen wereldje, zouden ze willen! Ze houden zelf de schijn op door steeds maar interessant te doen. (gebruik van Latijnse woorden ipv Nederlandse bijv.) Wat mij betreft blijft dit wereldje achter de deuren van Minerva, en dan zo dat ik er geen last van heb. Maar dan ook geen openbare geweldpleging, geschreeuw op straat, of "dolle studentengrappen". En geen arrogant gedrag. Blijf dan inderdaad maar lekker verborgen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:53:39 #156
11923 I.R.Baboon
pi_35937335
Tsja, als je lid wordt weet je trouwens ook wel dat dit soort dingen kunnen gebeuren, dus ik heb geen medelijden met die mensen. Dan moet je maar een keer niet naar pappa en mamma luisteren geen lid worden van het corps.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:04:03 #157
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35937626
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tsja, als je lid wordt weet je trouwens ook wel dat dit soort dingen kunnen gebeuren, dus ik heb geen medelijden met die mensen.
Ach kom op. Een ontgroening kun je verwachten, geen onmenselijke toestanden. Dat een vereniging een bepaalde aantrekkingskracht heeft kan ik mij prima voorstellen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:05:28 #158
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35937664
quote:
Tsja, als je lid wordt weet je trouwens ook wel dat dit soort dingen kunnen gebeuren, dus ik heb geen medelijden met die mensen. Dan moet je maar een keer niet naar pappa en mamma luisteren geen lid worden van het corps.
Wat een complete onzin sla je uit. Dat is hetzelfde zeggen dat als je naar op vrijdag uit gaat kan verwachten dat je in elkaar gerost wordt.
pi_35937692
quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Dat corps heeft zich gewoon aan de regels te houden, anders kan iedereen wel een club oprichten "waar je het één en ander kan verwachten".

De regels gelden ook voor Minerva en de maat lijkt me nu weleens vol. Opdoeken die schooiersbende.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:09:06 #160
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35937760
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Dat corps heeft zich gewoon aan de regels te houden, anders kan iedereen wel een club oprichten "waar je het één en ander kan verwachten".

De regels gelden ook voor Minerva en de maat lijkt me nu weleens vol. Opdoeken die schooiersbende.
Ja, laten we van wegen enkele rotte appels een hele groep treffen en het meteen opdoeken. Laten we dan beginnen met voetbalsupporterverenigingen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:09:53 #161
11923 I.R.Baboon
pi_35937782
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Wat een complete onzin sla je uit. Dat is hetzelfde zeggen dat als je naar op vrijdag uit gaat kan verwachten dat je in elkaar gerost wordt.
Nee hoor. Maar bij de ene uitgaanstent is de kans groter dan bij de andere. En ik heb me goed genoeg laten informeren door mensen die bij Minerva zitten dat je weet dat dit kan gebeuren. Wil je er dan toch bijhoren? Best, maar ga dan niet lopen janken.

Mij zal je er iig nooit aantreffen.
pi_35937959
ach het corps kan best leuk zijn als je vrolijk meedoet met de rest en vooral van je afbijt. Een sterke persoonlijkheid is een must, val je onder de zwakkeren? Dan ga je radeloos verloren in getouwtrek.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:20:04 #163
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35938107
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar bij de ene uitgaanstent is de kans groter dan bij de andere. En ik heb me goed genoeg laten informeren door mensen die bij Minerva zitten dat je weet dat dit kan gebeuren. Wil je er dan toch bijhoren? Best, maar ga dan niet lopen janken.

Mij zal je er iig nooit aantreffen.
Dat je verkracht wordt op een feest of compleet in elkaar gerost wordt door meerdere personen zijn echt niet dingen waarvan je weet dat het kan gebeuren.
pi_35938209
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat je verkracht wordt op een feest of compleet in elkaar gerost wordt door meerdere personen zijn echt niet dingen waarvan je weet dat het kan gebeuren.
Nu wel toch?
pi_35938235
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja, laten we van wegen enkele rotte appels een hele groep treffen en het meteen opdoeken. Laten we dan beginnen met voetbalsupporterverenigingen.
Die worden aangepakt. Mensen krijgen stadionverboden, beperkende maatregelen en boete's opgelegd. Nu nog de studieverenigingen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:40:47 #166
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35938667
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die worden aangepakt. Mensen krijgen stadionverboden, beperkende maatregelen en boete's opgelegd. Nu nog de studieverenigingen.
Ja degene die zich misdragen. Net zoals de studenten die zich misdragen passend gestraft dienen te worden. Daarvoor hoeft niet de hele bende opgerold te worden. En zo'n vereniging wordt ook gestraft. Neem maar aan dat Minerva de komende jaren wel kan fluiten naar steun vanuit de Leidse Universiteit.
pi_35938730
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja degene die zich misdragen. Net zoals de studenten die zich misdragen passend gestraft dienen te worden. Daarvoor hoeft niet de hele bende opgerold te worden. En zo'n vereniging wordt ook gestraft. Neem maar aan dat Minerva de komende jaren wel kan fluiten naar steun vanuit de Leidse Universiteit.
Ook onschuldige omstanders hebben te maken met stadionverboden, combiregelingen, beperkende maatregelen, pasjessystemen en dergelijke.

Het is mooi geweest met Minerva. Als ze niet normaal kunnen doen, dan moet die handel opgedoekt worden en gaan ze maar lekker studeren in hun vrije tijd.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:45:15 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35938798
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ook onschuldige omstanders hebben te maken met stadionverboden, combiregelingen, beperkende maatregelen, pasjessystemen en dergelijke.

Het is mooi geweest met Minerva. Als ze niet normaal kunnen doen, dan moet die handel opgedoekt worden en gaan ze maar lekker studeren in hun vrije tijd.
Dan vind je dat voetbalsupporterverenigingen ook dus maar opgedoekt moeten worden?
pi_35938906
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dan vind je dat voetbalsupporterverenigingen ook dus maar opgedoekt moeten worden?
Genoeg supportersclubs die hard zijn aangepakt, dat kan van Minerva niet gezegd worden.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:53:48 #170
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35939034
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Genoeg supportersclubs die hard zijn aangepakt, dat kan van Minerva niet gezegd worden.
Hard aanpakken is ook niet mis. Opdoeken is onzin. Zoals ik al zei wordt zo'n vereniging ook aangepakt doordat het in de ban wordt gedaan door de universiteit e.d. Het vervallen kan je vergelijken met flinke boetes e.d.
pi_35939125
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Hard aanpakken is ook niet mis. Opdoeken is onzin. Zoals ik al zei wordt zo'n vereniging ook aangepakt doordat het in de ban wordt gedaan door de universiteit e.d. Het vervallen kan je vergelijken met flinke boetes e.d.
Die vereniging wordt helemaal niet hard aangepakt. Ze kregen zelfs nog steun van de universiteit. Er gebeurt helemaal niets tegen dit soort verenigingen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:47:39 #172
11923 I.R.Baboon
pi_35940317
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die vereniging wordt helemaal niet hard aangepakt. Ze kregen zelfs nog steun van de universiteit. Er gebeurt helemaal niets tegen dit soort verenigingen.
Precies. Zo nu en dan wordt er even een jaar geen steun gegeven aan een corps, dan zeggen ze dat het anders wordt, en wordt de ontgroening hernoemd naar kennismakingstijd, en dan gaat men precies op dezelfde voet verder. Maar ja, wrs zijn de universiteitsbestuurders ook allemaal ex-corpsleden, dus dan weet je wel hoe het gaat.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:48:45 #173
109065 sungaMsunitraM
pi_35940343
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De grap is en blijft natuurlijk: je hóeft er geen lid van te worden, en je hoeft er ook geen lid van te blijven
pi_35940568
Volgens mij gaan veel mensen nogal voorbij aan het feit dat niet ieder Minerva-lid ballerig en verwend is en in aangeschoten toestand een meisje aanrandt. Geloof het of niet, maar het gros van de Minervanen zal dit echt niet goedkeuren hoor!

Minerva is gewoon, net als alle andere corpora, een vereniging met een rijke traditie en, met mores. Noem het kinderachtig, noem het elitair of noem het triest, het is natuurlijk één groot toneelspel. Dat weet iedereen! Als je je niet geroepen voelt, doe je niet mee, word je niet lid. Als je dit wel leuk vindt, dan wel. Of iemand al dan niet lid is, is een keuze, daar gaat het mij ook echt niet om. Ik wil Minerva in deze discussie niet in bescherming nemen en niet afzwakken, maar het gaat om dit: Laat ieder z'n ding doen!

Natuurlijk botst dit met de incidenten, welke ook ik afkeur, maar als iemand bij Minerva wil, laat hem. Dat er veel omhooggeschoten flapdrollen bijlopen, ja natuurlijk. Waar niet?

Ik ben zelf eens bij Minerva geweest, en natuurlijk lopen er flapdrollen binnen. Maar dat was een uitzondering. Wat mij opviel, was hoe gewelddadig en agressief men 's nachts tegen je was, alleen maar omdat je in jasje-dasje (mos) over straat liep. Laat ieder toch!
pi_35940580
Dit soort toestanden krijg je natuurlijk als de eikeltjes die op de middelbare school altijd werden gepest, op straat in elkaar geslagen en nog nooit door een vrouw zijn aangesproken, ineens in een hok bijelkaar worden gestopt en ze ook nog eens wijs wordt gemaakt dat ze niet wereldvreemd zijn, maar de elite van Nederland vormen. En het mooiste is dat die Arnie's de rest van hun leven onder elkaar blijven (werken, trouwen, hockeyen, bieren, nog meer van kakkindertjes maken, bestuursfuncties bekleden) en gewoon kunnen blijven denken dat ze helemaal het mannetje zijn.
pi_35941150
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:58 schreef unclespam het volgende:
Dit soort toestanden krijg je natuurlijk als de eikeltjes die op de middelbare school altijd werden gepest, op straat in elkaar geslagen en nog nooit door een vrouw zijn aangesproken, ineens in een hok bijelkaar worden gestopt en ze ook nog eens wijs wordt gemaakt dat ze niet wereldvreemd zijn, maar de elite van Nederland vormen. En het mooiste is dat die Arnie's de rest van hun leven onder elkaar blijven (werken, trouwen, hockeyen, bieren, nog meer van kakkindertjes maken, bestuursfuncties bekleden) en gewoon kunnen blijven denken dat ze helemaal het mannetje zijn.
Ja, en ondertussen blijven we ook de regeltjes maken waar jij je aan moet houden, leuk he?
Be careful what you wish...You just might get it.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:09:18 #177
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35942244
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:21 schreef ButcherBird het volgende:

[..]

Ja, en ondertussen blijven we ook de regeltjes maken waar jij je aan moet houden, leuk he?
Het gros komt terecht in het bedrijfsleven hoor (of nergens wegens gebrekkige intellectuele vaardigheden). Het is niet voor niets het geval dat de gehele ambtenarij (oftewel alle bestuurfuncties die worden ingevuld) sociaal-democratisch is. Dus hou die dromen maar voor je.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:48:44 #178
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_35943195
Die "interne rechtsspraak" klinkt behoorlijk eng. Met hun eigen sociale structuur waarbij af en toe een corrigerende tik mag worden uitgedeeld....
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:53:19 #179
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35943322
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:48 schreef Cruoninga het volgende:
Die "interne rechtsspraak" klinkt behoorlijk eng. Met hun eigen sociale structuur waarbij af en toe een corrigerende tik mag worden uitgedeeld....
inderdaad...

dat was het eerste wat ik dacht toen ik het stukje las. intern rechtssysteem...
put
your
clothes
on!
pi_35943561
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:09 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Het gros komt terecht in het bedrijfsleven hoor (of nergens wegens gebrekkige intellectuele vaardigheden). Het is niet voor niets het geval dat de gehele ambtenarij (oftewel alle bestuurfuncties die worden ingevuld) sociaal-democratisch is. Dus hou die dromen maar voor je.
Ehm...Balkenende, Zalm, Pechtold, van Baalen, Remkes, Wijers, Duisenberg, Bolkestein, Borst zijn enkele namen die lid waren bij corpora en verenigingen.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_35943597
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:47 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Precies. Zo nu en dan wordt er even een jaar geen steun gegeven aan een corps, dan zeggen ze dat het anders wordt, en wordt de ontgroening hernoemd naar kennismakingstijd, en dan gaat men precies op dezelfde voet verder. Maar ja, wrs zijn de universiteitsbestuurders ook allemaal ex-corpsleden, dus dan weet je wel hoe het gaat.
Dat bedoel ik dus. Dit is geen aanpakken, maar de hand boven het hoofd houden.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:18:06 #182
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35943950
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Dit is geen aanpakken, maar de hand boven het hoofd houden.
mee eens...
put
your
clothes
on!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:50:01 #183
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35944832
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:02 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Ehm...Balkenende, Zalm, Pechtold, van Baalen, Remkes, Wijers, Duisenberg, Bolkestein, Borst zijn enkele namen die lid waren bij corpora en verenigingen.
Ik heb het over Minerva en soortgelijke Corpsverenigingen.

Ik heb niks tegen de andere studentenverenigingen.
pi_35945095
quote:
Als je bij het Corps zit, heb je zoveel verplichtingen jegens je jaarclub/vereniging dat je nog weinig tijd hebt/maakt voor mensen die niet lid zijn, laat staan mensen die niet eens in hetzelfde collegejaar zitten van dezelfde studie als jij.
Als je op stap gaat, ga je 9 van de 10 keer met mensen van je jaarclub óf anderen van het Corps. Gezien er vaak een eigen sociteitdisco is, is dit zeker het geval.
De ene keer dat je uitgaat in andere steden (Corps in de randstad, nachtnet, etc.) ga je met je jaarclub of dus anderen van het Corps. Enkele uitzonderingen daargelaten (oude vrienden e.d.).

Overigens, als je wel aangifte zou doen na finaal afgerost te zijn, wat logisch is voor 'de leek' ( ), dan word je toch afgeraden dat niet te doen.
Zou je het wel doen, dan word je inderdaad met de nek aangekeken door het merendeel van je vereniging en ook nog eens grote kans dat je jaarclub dat doet, gezien die ook direct een slechte naam ervan krijgen.
Het wordt gewoon gezien als 'landverraden' of N.S.B. etc, dat doe je niet, niet met je club, waar je hart voor zou moeten hebben, dan stel je het in een kwaad daglicht.

[ Bericht 11% gewijzigd door OldJeller op 11-03-2006 18:10:59 ]
pi_35945321
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:59 schreef OldJeller het volgende:
Als je bij het Corps zit, heb je zoveel verplichtingen jegens je jaarclub/vereniging dat je nog weinig tijd hebt/maakt voor mensen die niet lid zijn, laat staan mensen die niet eens in hetzelfde collegejaar zitten van dezelfde studie als jij.
Als je op stap gaat, ga je 9 van de 10 keer met mensen van je jaarclub óf anderen van het Corps. Gezien er vaak een eigen sociteitdisco is, is dit zeker het geval.
De ene keer dat je uitgaat in andere steden (Corps in de randstad, nachtnet, etc.) ga je met je jaarclub of dus anderen van het Corps. Enkele uitzonderingen daargelaten (oude vrienden e.d.).
Dat maakt het er niet minder kansloos op dat je de vereniging ten schande maakt als je aangifte doet van strafbare feiten. Bovendien, kun je natuurlijk makkelijk met andere mensen omgaan, geen tijd is onzin. Waar een wil is is een weg.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:11:38 #186
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35945492
quote:

[..]

Overigens, als je wel aangifte zou doen na finaal afgerost te zijn, wat logisch is voor 'de leek' (_O-), dan word je toch afgeraden dat niet te doen.
Zou je het wel doen, dan word je inderdaad met de nek aangekeken door het merendeel van je vereniging en ook nog eens grote kans dat je jaarclub dat doet, gezien die ook direct een slechte naam ervan krijgen.
Het wordt gewoon gezien als 'landverraden' of N.S.B. etc, dat doe je niet, niet met je club, waar je hart voor zou moeten hebben, dan stel je het in een kwaad daglicht.
vind je het erg als ik even onpasselijk word? er word iemand in elkaar gerost en dan word ie met de nek aangekeken omdat hij daarvoor aangifte doet? sick people. en weet je waarom? op deze manier rechtvaardig je het feit dat er dingen mogen gebeuren die strafbaar zijn of mensonterend of vernederend, een soort van emotionele chantage. als je als club geen slechte naam wil hebben, dan hou je je toch gewoon simpel aan de regels die overal gelden? en als je het als lid raar vind dat een ander lid aangifte doet van mishandeling, dan vraag IK mij af was voor persoon je dan bent. en ik schrijf dit in je-perspectief dus niet op jou gericht oldjeller, ik reageer alleen op jouw stukje.
put
your
clothes
on!
pi_35945508
quote:
Totale onzin, wat maakt het nou uit dat je met de nek wordt aangekeken door een stel trieste mensen die een misdrijf goedkeuren en onder de pet willen houden omdat de naam van de vereniging op het spel staat.

Dat laatste is bovendien helemaal niet het geval, openheid is altijd het best als het om dit soort gedragingen gaat. Denk aan een bedrijf dat een vervuiling van hun producten onder de pet houdt waardoor er mensen ziek worden, de naam van dat bedrijf is dan gelijk naar de knoppen. Terwijl als het bedrijf gelijk openheid van zaken had gegeven en direct de vervuilde producten had teruggeroepen men gesproken had van een menselijke fout. Immers fouten is maken is menselijk. Het is dus volstrekte onzin om te denken dat een aangifte slecht zou zijn voor de vereniging.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:17:41 #188
11923 I.R.Baboon
pi_35945690
quote:

[..]

Balkenende was overigens oorspronkelijk lid van Liber, inmiddels het lelijke eendje onder de studentenverenigingen van Amsterdam en totaal geschift (maar wel erg grappig), maar is met z'n dispuut overgegaan naar LANX. Of LANX corporaal is is natuurlijk nog een tweede discussie.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:18:40 #189
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35945723
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Balkenende was overigens oorspronkelijk lid van Liber, inmiddels het lelijke eendje onder de studentenverenigingen van Amsterdam en totaal geschift (maar wel erg grappig), maar is met z'n dispuut overgegaan naar LANX. Of LANX corporaal is is natuurlijk nog een tweede discussie.
Precies, maar hij ziet het verschil niet tussen corporale verenigingen en de anderen.
pi_35945738
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:06 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat maakt het er niet minder kansloos op dat je de vereniging ten schande maakt als je aangifte doet van strafbare feiten. Bovendien, kun je natuurlijk makkelijk met andere mensen omgaan, geen tijd is onzin. Waar een wil is is een weg.
Prioriteiten hebben, andere normen en waarden etc.

Er komt iets meer bij kijken, kijk, in pauperstad heb je geen Corps dus misschien moet er wat meer toelichting worden gegeven.
Ontgroening is niet alleen dingen doorstaan voor een 'hoger doel', om vrienden maken, een hechte band te scheppen tussen de sjaars en het werken naar een jaarclub. Je wordt ook gedrild, geïndoctrineerd en zó bijgeschaafd tot een echt Corpslid. Toegegeven; de één meer dan de ander, ligt ook aan je persoonlijkheid, gedrevenheid, toewijding en meer.. maar ik weet niet of je vriendjes en vriendinnetjes hebt die bij het Corps zitten en voordat ze erbij gingen, jij hen al kende?
Iedereen verandert in meer of mindere mate. Als je uit een dorpje komt en vervolgens zit je een aantal jaren tussen brallers waarmee je dag in dag uit mee omgaat en ook uitgaat en zelfs vaak ook mee samenwoont.. dan doet dat toch iets met je hè.
Niet aan te ontkomen, m'n beste.
pi_35945905
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:19 schreef OldJeller het volgende:
Prioriteiten hebben, anderen normen en waarden etc.

Er komt iets meer bij kijken, kijk, in pauperstad heb je geen Corps dus misschien moet er wat meer toelichting worden gegeven.
Ontgroening is niet alleen dingen doorstaan voor een 'hoger doel', om vrienden maken, een hechte band te scheppen tussen de sjaars en het werken naar een jaarclub. Je wordt ook gedrild, geïndoctrineerd en zó bijgeschaafd tot een echt Corpslid. Toegegeven; de één meer dan de ander, ligt ook aan je persoonlijkheid, gedrevenheid, toewijding en meer.. maar ik weet niet of je vriendjes en vriendinnetjes hebt die bij het Corps zitten en voordat ze erbij gingen, jij hen al kende?
Iedereen verandert in meer of mindere mate. Als je uit een dorpje komt en vervolgens zit je een aantal jaren tussen brallers waarmee je dag in dag uit mee omgaat en ook uitgaat en zelfs vaak ook mee samenwoont.. dan doet dat toch iets met je hè.
Ontwijkend gezwam, waar het om gaat is dat misdrijven bestraft moeten worden en dat een ieder die dat in de weg staat in zekere zin het misdrijf goedkeurt. Er is geen enkel mogelijk argument dat een misdrijf goed praat.

Heeft het OM trouwens niet de bevoegdheid zaken zonder dat er aangifte gedaan is strafrechtelijk te vervolgen? Zou een mooi signaal zijn in deze zaak.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:42:23 #192
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35948328
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:19 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Prioriteiten hebben, andere normen en waarden etc.

Sorry, ik ben ook lid van een studentenvereniging. Dus ik weet iets over de band die je opbouwt met een vereniging, jaarclub, verticalen, huis etc. Maar als een hele jaarclub (of dergelijke) mij compleet in elkaar rost, dan hoef ik echt niet lang te twijfelen voor ik naar de politie stap. Zelfs al woonde ik met ze in huis. Er zijn misdragingen die zo groot en erg zijn dat ze niet intern opgelost dienen te worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 11-03-2006 19:47:58 ]
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:59:36 #193
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35948844
quote:

Als ik het me goed herinner was dat een Quintusmeisje, maar goed.

Wat betreft Minerva: de meeste Minervanen zijn op zich best geschikte personen, maar zodra je er een groep van bij elkaar hebt wordt het oeverloos gebral en gepats met het geld van pa en ma. De overgrote meerderheid van de Minervanen is immers afkomstig uit een zeer welvarend milieu, om het maar eufemistisch uit te drukken, en wil dat weten ook.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 20:01:03 #194
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35948903
quote:

[..]

Grappig, op Duisenberg na zijn dat allemaal politici van centrum-rechtse partijen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 20:10:31 #195
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35949261
quote:

Zoals je het omschrijft klinkt het als een soort van sekte.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 20:59:49 #196
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35951203
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Grappig, op Duisenberg na zijn dat allemaal politici van centrum-rechtse partijen.
Pechtold en Borst?

Daarnaast zoals ik al eerder zei, zaten zij niet alleen bij het corps/Minerva maar bij studentenverenigingen in het algemeen, klein nuance verschil lijkt mij zo.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:05:26 #197
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35951498
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:48 schreef Cruoninga het volgende:
Het is niet alleen de "interne rechtspraak" dat zo eng is maar het is vooral eng dat een paar kids recht willen spreken over zware misdrijven en dan ook nog met zulke lage straffen komen dat zelf de meest (s)linkse rechter er zich voor zal schamen. En dit allemaal terwijl het verboden is voor zulke zware misdrijven "interne rechtspraak" te gebruiken en het bestuur dit aan de politie had moeten overdragen.

Alleen al vanwege dit zou er zware toezicht op dit soort verenigingen moeten komen.
pi_35951650
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:05 schreef Monus het volgende:
Alleen al vanwege dit zou er zware toezicht op dit soort verenigingen moeten komen.
Poeh poeh laat die mensen lekker zelf kiezen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:22:44 #199
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35952262
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:08 schreef Steijn het volgende:

[..]

Poeh poeh laat die mensen lekker zelf kiezen.
Interne rechtspraak mogen ze gebruiken voor overtreden huisregels, niet voor zware mishandeling en verkrachting.
pi_35952837
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:22 schreef Monus het volgende:

[..]

Interne rechtspraak mogen ze gebruiken voor overtreden huisregels, niet voor zware mishandeling en verkrachting.
Die interne rechtsspraak heeft voor hen gewoon autoriteit, en de Nederlandse weten niet of minder.
pi_35952847
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:22 schreef Monus het volgende:
Klopt, maar het moet wel behandeld worden als een normale strafzaak, niet de hele vereniging er op aankijken. Overigens mag de huis-rechtspraak wat mij betreft ook over de zaak oordelen, als ze ook maar strafrechtelijk vervolgd worden.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:59:34 #202
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_35953950
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

LANX is dan niet officiëel een corps, maar is de facto natuurlijk wel een corps. Daarnaast was Neelie Kroes Praeses van het RVSV, Rijkman Groenink lid van het USC en ga zo maar door...
pi_35954539
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:12 schreef Steijn het volgende:

[..]

Totale onzin, wat maakt het nou uit dat je met de nek wordt aangekeken door een stel trieste mensen die een misdrijf goedkeuren en onder de pet willen houden omdat de naam van de vereniging op het spel staat.

Dat laatste is bovendien helemaal niet het geval, openheid is altijd het best als het om dit soort gedragingen gaat. Denk aan een bedrijf dat een vervuiling van hun producten onder de pet houdt waardoor er mensen ziek worden, de naam van dat bedrijf is dan gelijk naar de knoppen. Terwijl als het bedrijf gelijk openheid van zaken had gegeven en direct de vervuilde producten had teruggeroepen men gesproken had van een menselijke fout. Immers fouten is maken is menselijk. Het is dus volstrekte onzin om te denken dat een aangifte slecht zou zijn voor de vereniging.
Kijk als men zoals jij lid was..
waren ze al vanaf dag één tijdens de ontgroening gestopt of iets later. Misschien zelfs als je een aantal weken in je jaarclub zit en geregeld naar de borrels komt x keer per week.
Dus die mensen zitten er niet, je kijkt vanuit een ander perspectief.
Kom niet ouwehoeren met 'onzin', want wat jij zegt is gewoon niet zo als je eenmaal in die vereniging zit, zou evt. in je eerste jaar kunnen gebeuren, maar verder.
Het is net als een klimop die om een boom groeit, steeds verder, steeds hoger.. meer invloed. Symbiose, je hoort bij elkaar, je laat elkaar dus niet vallen.
pi_35954577
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Klopt, maar het moet wel behandeld worden als een normale strafzaak, niet de hele vereniging er op aankijken. Overigens mag de huis-rechtspraak wat mij betreft ook over de zaak oordelen, als ze ook maar strafrechtelijk vervolgd worden.
Als de vereniging het onderzoek aan het bemoeilijken is, dan mag de vereniging best aangepakt worden.
pi_35954886
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Sorry, ik ben ook lid van een studentenvereniging. Dus ik weet iets over de band die je opbouwt met een vereniging, jaarclub, verticalen, huis etc. Maar als een hele jaarclub (of dergelijke) mij compleet in elkaar rost, dan hoef ik echt niet lang te twijfelen voor ik naar de politie stap. Zelfs al woonde ik met ze in huis. Er zijn misdragingen die zo groot en erg zijn dat ze niet intern opgelost dienen te worden.
Zal vast meer aan de hand zijn geweest, ook al weten we daar de aard niet van. Maar je wordt niet zomaar in elkaar gerost, zeker niet als je prominent bent.
Een band bouw je inderdaad op met je vereniging, ja.. maar ieder op een andere manier, en als je tweede jaars bent b.v. moet je niet gaan brullen als 6de jaars je flink lopen te verneuken, dat mag.
Anciënniteit.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:31:59 #206
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35955455
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:20 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zal vast meer aan de hand zijn geweest, ook al weten we daar de aard niet van. Maar je wordt niet zomaar in elkaar gerost, zeker niet als je prominent bent.
Natuurlijk weten we niet alles. Maar als ik het zo lees, is het een feit dat één persoon door een hele jaarclub in elkaar geslagen werd. Niet neer gebrast en aan zijn kleren getrokken. Niet een tik kreeg van één persoon. Nee, door een hele jaarclub in elkaar geslagen werd. En dat is te absurd voor worden. Of je nu prominent bent of niet.
Misschien dat die jongen zelf ook wel wat gedaan heeft, wat in het verhaal niet wordt verteld. Maar dat is nog steeds geen reden om in iemand in elkaar te rossen.
quote:
Een band bouw je inderdaad op met je vereniging, ja.. maar ieder op een andere manier, en als je tweede jaars bent b.v. moet je niet gaan brullen als 6de jaars je flink lopen te verneuken, dat mag.
Anciënniteit.
Bij verneuken natuurlijk niet. Maar er zijn grenzen, ook voor anciënniteit. Grenzen waarbij mijn intern moet ingrijpen. En grenzen waarbij het zover gaat dat men het ook aan de politie moet overdragen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:35:40 #207
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35955649
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als de vereniging het onderzoek aan het bemoeilijken is, dan mag de vereniging best aangepakt worden.
  zondag 12 maart 2006 @ 11:56:36 #208
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35961746
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:59 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Pechtold en Borst?

Daarnaast zoals ik al eerder zei, zaten zij niet alleen bij het corps/Minerva maar bij studentenverenigingen in het algemeen, klein nuance verschil lijkt mij zo.
D66 zie ik tegenwoordig als rechts.

Maar inderdaad, er zit een groot verschil tussen het corps en andere studentenverenigingen, maar was Pechtold wel degelijk lid van Minerva.
  zondag 12 maart 2006 @ 12:00:26 #209
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35961822
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het feit dat er iets als huis-rechtspraak is vind ik al dubieus. Weliswaar heeft praktisch iedere vereniging een soort van rechtspraak waar mensen zich aan dienen te houden, maar het feit dat een bestuurslid het recht heeft om te leden met een klap met de vlakke hand tot de orde te roepen vind ik niet kunnen. Stel je voor dat een islamitische vereniging iets dergelijks in zou voeren, dan zou het land te klein zijn.
  zondag 12 maart 2006 @ 15:01:03 #210
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35965607
quote:
Op zondag 12 maart 2006 11:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

D66 zie ik tegenwoordig als rechts.

Maar inderdaad, er zit een groot verschil tussen het corps en andere studentenverenigingen, maar was Pechtold wel degelijk lid van Minerva.
D66 noemen zichzelf linksliberaal en ik als mijzelf rechts zijnde beschouwende, beschouw die progressievelingen zeker niet als rechts.

Pechtold was lid van Minerva? Verklaard een hoop, wat een vreselijk mannetje, mijn afkeur voor al hetgeen wat Minerva omhelst is dus weer niet ongegrond gebleken.
  zondag 12 maart 2006 @ 20:45:58 #211
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35971315
Eerlijk gezegd is het ergste van dit alles dat het nu lijkt alsof er daadwerkelijk heftige dingen op die kneuzenvereniging gebeuren .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35973414
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:00 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het feit dat er iets als huis-rechtspraak is vind ik al dubieus. Weliswaar heeft praktisch iedere vereniging een soort van rechtspraak waar mensen zich aan dienen te houden, maar het feit dat een bestuurslid het recht heeft om te leden met een klap met de vlakke hand tot de orde te roepen vind ik niet kunnen. Stel je voor dat een islamitische vereniging iets dergelijks in zou voeren, dan zou het land te klein zijn.
Denk je nou echt dat die vlakke hand zo'n ramp is? Stel, je bent half lam, je doet iets wat niet mag. Er komt een bestuurslid op die je goed kent en andersom, dan is het deel van het spel dat je een tik krijgt. Nogmaals, zoiets weet je van tevoren. Als het je ding niet is, dan moet je er niet lid worden. Ben je geen lid? Prima, maar hou je oordelen bij jezelf. Ik snap wel dat er veel dingen bij de corpora gebeuren die op weinig begrip van de buitenwereld kunnen rekenen maar het is niet het probleem van de buitenwereld.
Het gaat hier om jongens die ongedwongen bij zo'n vereniging gaan.

Als ik mij door een meesteres een paar flinke tikke laat verkopen is het toch ook geen probleem voor jou?

Het probleem is dat het als het opgeschreven wordt allemaal veel schokkender klinkt dan het werkelijk is. Men heeft het bijvoorbeeld nu al over 'verkrachting'. Terwijl het om 'aanranding' ging. En het was nog niet eens bewezen.

Die interne rechtspraak is er voor zodat er niet voor elk incident een stap naar de rechter gemaakt wordt. Je moet het positief zien, verenigingen hebben een eigen conflict-oplossend vermogen.

Tot slot, ik wil wat er op minerva is gebeurd absoluut niet goed praten. Maar scheer mensen niet over een kam.

[ Bericht 0% gewijzigd door maertz op 12-03-2006 23:29:30 ]
pi_35973621
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:37 schreef maertz het volgende:
Als ik mij door een meesteres een paar flinke tikke laat verkopen is het toch ook geen probleem voor jou?
Ik kan het wel eens zijn met het merendeel van je mening, maar dit is natuurlijk geen goede vergelijking. Niemand wordt lid om zich te laten slaan.
  zondag 12 maart 2006 @ 22:14:09 #214
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35975046
quote:

[..]

Ik ken dat soort mensen niet, vertel eens, is het werkelijk zo erg?
  zondag 12 maart 2006 @ 22:33:44 #215
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35975830
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:37 schreef maertz het volgende:Ik snap wel dat er veel dingen bij de corpora gebeuren die op weinig begrip van de buitenwereld kunnen rekenen maar hiet is niet het probleem van de buitenwereld.
Dat is iets wat veel mensen (oa in deze thread) absoluut niet begrijpen. Ik vraag me af of die mensen wel blij zijn om in een vrij land te leven. Misschien is emigratie naar China een idee?
deed het licht uit
pi_35978796
Wat een kortzichtige en bovendien generaliserende reacties hier zeg, te hilarisch. Wat zou ik graag een paar van die gefrustreerde nerds in het dagelijkse leven willen zien. Echt waar wat een stumpertjes, post eens wat foto's zal ik zeggen, kan ik hard lachen.
pi_35978978
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ook weer zo kortzichtig. Wat is volgens jou het grootste verschil tussen een corps en een andere studentenvereniging? Laten we zeggen Vindicat en Albertus (Groningen). Ik ken genoeg mensen die bij beiden vereningen zullen passen, maar het enige verschil is dat Vindicat een Corps is en Albertus niet, tevens is Vindicat prominenter en groter.
  maandag 13 maart 2006 @ 00:06:45 #218
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35979007
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ach, mijn reactie komt meer voort uit mijn bovenmatige gevoel voor rechtvaardigheid, mijn acties hebben louter tot doel de mensen die zich verheven voelen boven het 'gepeupel' eens te onderwijzen in onderdanigheid.
  maandag 13 maart 2006 @ 00:13:06 #219
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35979205
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:05 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ook weer zo kortzichtig. Wat is volgens jou het grootste verschil tussen een corps en een andere studentenvereniging? Laten we zeggen Vindicat en Albertus (Groningen). Ik ken genoeg mensen die bij beiden vereningen zullen passen, maar het enige verschil is dat Vindicat een Corps is en Albertus niet, tevens is Vindicat prominenter en groter.
Er is geen verschil tussen de leden van Albertus en Vindicat. Alleen de meeste studenten van Albertus zijn uitgeloot bij Vindicat en moesten wel naar Albertus.

Maar het verschil tussen Vindicat en Cleopatra leden is wel erg groot.
  maandag 13 maart 2006 @ 00:13:58 #220
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35979227
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:00 schreef Fillipe het volgende:
Wat een kortzichtige en bovendien generaliserende reacties hier zeg, te hilarisch. Wat zou ik graag een paar van die gefrustreerde nerds in het dagelijkse leven willen zien. Echt waar wat een stumpertjes, post eens wat foto's zal ik zeggen, kan ik hard lachen.
Ik hoef ze echt niet te zien, moet nog slapen.
deed het licht uit
  maandag 13 maart 2006 @ 08:54:31 #221
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_35982425
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:58 schreef unclespam het volgende:
Goede samenvatting.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_35982668
quote:
Op maandag 13 maart 2006 08:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Goede samenvatting.
En dat zegt iemand die bijna 24/7 in de sportschool staat, nee knul jij doet het natuurlijk voor jezelf. Hilarisch, zo'n anabolenslikkertje.
pi_35982771
Zou het teveel zijn gevraagd dat die jongens in ruil voor hun studiefinaciering een nuttige bijdrage leveren in plaats van de boel ieder weekeinde onder te kotsen. Kennlijk kan studietijd nog wel verder worden ingekort.

Verder lijkt een inburgeringsexamen me wel op z'n plaats als ze weer terug komen in de maatschappij. Je moet er toch niet aan denken dat dit soort wereldvreemde gasten zomaar wordt losgelaten.
  maandag 13 maart 2006 @ 10:10:04 #224
19479 Mr.J
pi_35983579
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:11 schreef Fillipe het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die bijna 24/7 in de sportschool staat, nee knul jij doet het natuurlijk voor jezelf. Hilarisch, zo'n anabolenslikkertje.
Achossie, op je kleine pikkie getrapt (die je trouwens door je bolle bierbuik niet eens meer kan zien)? Stumpertje toch.

Gewoon vanavond al die frustratie lekker wegbieren samen met je mede mongooltjes. Met een beetje geluk kan je ook nog een stomdronken hockeykutje neuken (mits ze of course zo dronken is dat ze geen besef van tijd en plaats heeft).
  maandag 13 maart 2006 @ 10:38:57 #225
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35984203
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:33 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Dat is iets wat veel mensen (oa in deze thread) absoluut niet begrijpen. Ik vraag me af of die mensen wel blij zijn om in een vrij land te leven. Misschien is emigratie naar China een idee?
nee mensen in elkaar rossen doen we normaliter in een vrij land...
put
your
clothes
on!
  maandag 13 maart 2006 @ 10:57:46 #226
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35984596
quote:

[..]

Denk je nou echt dat die vlakke hand zo'n ramp is? Stel, je bent half lam, je doet iets wat niet mag. Er komt een bestuurslid op die je goed kent en andersom, dan is het deel van het spel dat je een tik krijgt. Nogmaals, zoiets weet je van tevoren. Als het je ding niet is, dan moet je er niet lid worden. Ben je geen lid? Prima, maar hou je oordelen bij jezelf. Ik snap wel dat er veel dingen bij de corpora gebeuren die op weinig begrip van de buitenwereld kunnen rekenen maar het is niet het probleem van de buitenwereld.Het gaat hier om jongens die ongedwongen bij zo'n vereniging gaan.

Het probleem is dat het als het opgeschreven wordt allemaal veel schokkender klinkt dan het werkelijk is. Men heeft het bijvoorbeeld nu al over 'verkrachting'. Terwijl het om 'aanranding' ging. En het was nog niet eens bewezen.

Die interne rechtspraak is er voor zodat er niet voor elk incident een stap naar de rechter gemaakt wordt. Je moet het positief zien, verenigingen hebben een eigen conflict-oplossend vermogen.

Tot slot, ik wil wat er op minerva is gebeurd absoluut niet goed praten. Maar scheer mensen niet over een kam.
Als die Minerva idioten er nou voor zouden zorgen dat het idd niet het probleem van de buitenwereld is dan was het prima. Maar je weet hoe irritant Minerva idioten altijd zijn in kroegen en op feestjes. Dat moet nl, ze moeten laten zien hoe superieur ze zijn aan de rest.

En dat wekt haat op. simpel.
pi_35984644
quote:

[..]

Dus als het maar in besloten kring gebeurd moet je kunnen doen wat je wil?
  maandag 13 maart 2006 @ 11:01:17 #228
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35984674
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ja, het is echt zo erg. Ze vertonen hetzelfde gedrag als Marokkanen. In groepjes mensen uitschelden, meisjes lastigvallen, gewelddadig en vandalistisch gedrag.. alleen kan je er niet voor kiezen Marokkaan te worden, maar wel Minervaan te worden.

daarom staan Minervanen voor mij idd een paar treetjes onder Marokkanen, en zal ik er ook nooit een aannemen.
  maandag 13 maart 2006 @ 11:02:31 #229
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35984701
quote:

[..]

Graag, rot allemaal maar op naar China. Of begin iig met gewone mensen met rust te laten, dat zou al heel wat helpen.

Tuig
  maandag 13 maart 2006 @ 11:42:59 #230
109065 sungaMsunitraM
pi_35985696
The first rule of Minerva is:
You don't talk about Minerva.
The second rule of Minerva is:
You don't talk about Minerva.

pi_35985757
quote:

[..]

Denk je nou echt dat die vlakke hand zo'n ramp is? Stel, je bent half lam, je doet iets wat niet mag. Er komt een bestuurslid op die je goed kent en andersom, dan is het deel van het spel dat je een tik krijgt. Nogmaals, zoiets weet je van tevoren. Als het je ding niet is, dan moet je er niet lid worden. Ben je geen lid? Prima, maar hou je oordelen bij jezelf. Ik snap wel dat er veel dingen bij de corpora gebeuren die op weinig begrip van de buitenwereld kunnen rekenen maar het is niet het probleem van de buitenwereld.
Het gaat hier om jongens die ongedwongen bij zo'n vereniging gaan.
Echt gast, dat je je laat slaan door een 6e jaars is te triest voor woorden. Waar haalt zoiemand het recht vandaan om zich beter als jou te voelen en je te mogen vernederen door je met de vlakke hand te slaan.
Hetzelfde geld voor die venederende ontgroeningen. Tuurlijk een clubje waarmee je gezellig bier gaat drinken en dom ouwehoeren is gezellig, maar waarom mag je daar pas lid van worden als je je hebt laten vernederen door studenten die toevallig al wat langer lid zijn?
Wat is de reden om anderen de grond in te trappen, voel je je dan beter als 6e jaars zijnde? Lijkt wel erg veel op een principe omlaag trappen en omhoog likken.
Maar ook de mensen die zo graag lid willen worden van z'n ballenclubje zijn uiteraard te triest voor woorden. Heb je dan zoveel moeite met het leggen van sociale contacten dat je je tot op het bot laat vernederen om er maar bij te mogen horen?
Ik hoor verhalen van studentenkamers die kort en klein worden geslagen omdat een "nieuweling" zich niet aan de regels heeft gehouden.

enjah, die internerne rechtspraak is natuurlijk te gek. Een paar weken geschorst worden omdat je iemand in elkaar geslagen hebt. Iemand hier vergeleek deze clubjes met een sportvereniging, noem mij eens een voorbeeld van een sportvereniging waar vernedering en mishandeling getolereerd wordt? Want jah, dat doe je door deze interne rechtspraak en een schorsing van een paar weken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_35986998
En ik was nog van plan om van Minerva lid te worden
www.pvda.nl
Steun!
pi_35987051
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:01 schreef Viajero het volgende:daarom staan Minervanen voor mij idd een paar treetjes onder Marokkanen, en zal ik er ook nooit een aannemen.
En ik dacht dat mijn kansen op de arbeidsmarkt hierdoor werden vergroot...
www.pvda.nl
Steun!
  maandag 13 maart 2006 @ 12:35:46 #234
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35987091
quote:
dat zijn ze toch ook
  maandag 13 maart 2006 @ 12:56:23 #235
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35987725
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat zijn ze toch ook
geef een voorbeeld van waarin/hoe ze beter zijn dan arbeiders. Eentje maar.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:00:17 #236
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35987865
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

geef een voorbeeld van waarin/hoe ze beter zijn dan arbeiders. Eentje maar.
studenten zijn intelligenter, verdienen meer, beter gemanierd, neuken lekkerdere wijven, algemeen getalenteerder.
pi_35987972
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:00 schreef McCarthy het volgende:

[..]

studenten zijn intelligenter, verdienen meer, beter gemanierd, neuken lekkerdere wijven, algemeen getalenteerder.
Wat een onzin

Alleen dit al, wijven en beter gemanierd in één zin
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  maandag 13 maart 2006 @ 13:13:20 #238
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35988250
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:00 schreef McCarthy het volgende:

[..]

We hebben het niet over studenten, we hebben het over minervanen.
Mensen die het heerlijk vinden om zichzelf op de meest smerige manieren te laten vernederen, en ook vol plezier anderen vernederen.

Die ver gaan komen omdat pappa de juiste mensen kent, niet omdat ze zelf iets kunnen. Ooit met zo'n loser gepraat? Die zouden zonder pappa echt reddeloos verloren zijn.

Intelligenter? Nee, absoluut niet.
Verdienen meer? Krijgen meer dan ze verdienen, veel meer.
Beter gemanierd? jij bent nog nooit in Leiden geweest, of wel?
Lekkerdere wijven? Kwestie van smaak, ik hou niet van hoeren, meer van vrouwen met zelfrespect.
Algemeen getalenteerder? Nee, het enige wat ze goed kunnen is netwerken. En dat is ook het enige wat ze nodig hebben.

Ik heb 1000 keer meer respect voor een willekeurige arbeider dan voor een Minerva sekte lid.
pi_35988402
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:10 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Achossie, op je kleine pikkie getrapt (die je trouwens door je bolle bierbuik niet eens meer kan zien)? Stumpertje toch.

Gewoon vanavond al die frustratie lekker wegbieren samen met je mede mongooltjes. Met een beetje geluk kan je ook nog een stomdronken hockeykutje neuken (mits ze of course zo dronken is dat ze geen besef van tijd en plaats heeft).
Briljant, echt waar ! Bierbuik? Nee, totaal niet zelfs. Leuke foto in je fotoboek trouwens, erg stoer man die buik van je, vallen die blonde Anita's van het plaatselijke caravanpark zeker wel op?

Je kan beter college gaan volgen ipv je tijd te voldoen in de sportschool. Oppervlakkig leventje.
pi_35988587
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:18 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Oppervlakkig leventje.
Een interessant moment in de discussie, mensen. We hebben een zogenoemde pot-ketel situatie bereikt.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:28:02 #241
19479 Mr.J
pi_35988708
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:18 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Briljant, echt waar ! Bierbuik? Nee, totaal niet zelfs. Leuke foto in je fotoboek trouwens, erg stoer man die buik van je, vallen die blonde Anita's van het plaatselijke caravanpark zeker wel op?

Je kan beter college gaan volgen ipv je tijd te voldoen in de sportschool. Oppervlakkig leventje.
Kijk eens mensen, die is nu het schoolvoorbeeld van hoe balletjes zichzelf beter vinden dan anderen. Perfect de vooroordelen in dit topic bevestigend.

Denkende dat mits je niet gestudeerd hebt je gelijk een oppervlakkig leventje hebt enzo .

Ga nu maar snel die gele rakkers achteroverslaan met je eerder genoemde medemongooltjes. Dan kan je je lekker verheven voelen boven het 'plebs'. Lekker samen brallen en de stoere man uithangen tegenover 1ste jaars. Held.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:32:08 #242
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35988827
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Echt gast, dat je je laat slaan door een 6e jaars is te triest voor woorden. Waar haalt zoiemand het recht vandaan om zich beter als jou te voelen en je te mogen vernederen door je met de vlakke hand te slaan.
Hetzelfde geld voor die venederende ontgroeningen. Tuurlijk een clubje waarmee je gezellig bier gaat drinken en dom ouwehoeren is gezellig, maar waarom mag je daar pas lid van worden als je je hebt laten vernederen door studenten die toevallig al wat langer lid zijn?
Wat is de reden om anderen de grond in te trappen, voel je je dan beter als 6e jaars zijnde? Lijkt wel erg veel op een principe omlaag trappen en omhoog likken.
Maar ook de mensen die zo graag lid willen worden van z'n ballenclubje zijn uiteraard te triest voor woorden. Heb je dan zoveel moeite met het leggen van sociale contacten dat je je tot op het bot laat vernederen om er maar bij te mogen horen?
Ik hoor verhalen van studentenkamers die kort en klein worden geslagen omdat een "nieuweling" zich niet aan de regels heeft gehouden.

enjah, die internerne rechtspraak is natuurlijk te gek. Een paar weken geschorst worden omdat je iemand in elkaar geslagen hebt. Iemand hier vergeleek deze clubjes met een sportvereniging, noem mij eens een voorbeeld van een sportvereniging waar vernedering en mishandeling getolereerd wordt? Want jah, dat doe je door deze interne rechtspraak en een schorsing van een paar weken.
Omdat die het niet zo serieus nemen als jij. En van een tikje geen mensheidsrechten schendende kwestie maken. Niet voor niets is in de KMT de meest gesproken zin: "Haal die grijns van je gezicht." Zoals zo mooi in het stukje van de Groene staat:
quote:
De mores lijken echter vooral een ludiek karakter te hebben. Het is een theater dat op grootse wijze gespeeld dient te worden. Zo staat het ook in Soldaat van Oranje verwoord: 'Wat het Corps van onuitstaanbaarheid redde was dat het zichzelf nooit helemaal au sérieux nam. Het trok een ernstig gezicht, maar kon ieder moment in lachen uitbarsten. Het was de meest belangrijke zaak ter wereld, maar de herinnering eraan bleef een glimlach.' In dat spel, en in haar authentieke uitstraling, zit de grote aantrekkingskracht van Minerva.
Of je de gein ervan kan inzien is verder persoonlijk.
pi_35988872
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Kijk eens mensen, die is nu het schoolvoorbeeld van hoe balletjes zichzelf beter vinden dan anderen. Perfect de vooroordelen in dit topic bevestigend.
Ik ben geen bal, ben (nog) niet lid, ben gewoon een student. Ik reageer zo aangezien de rest van jullie exact dezelfde generaliserende teksten posten. Als je zelf vooroordelen post, moet je er niet gek van opkijken dat anderen ook zo reageren.
quote:
Denkende dat mits je niet gestudeerd hebt je gelijk een oppervlakkig leventje hebt enzo .
Nee hoor, heb het nu over jou, niet over alle ongestudeerde. Oppervlakkig leventje heb je zeker, waarschijnlijk iets te compenseren.
quote:
Ga nu maar snel die gele rakkers achteroverslaan met je eerder genoemde medemongooltjes. Dan kan je je lekker verheven voelen boven het 'plebs'. Lekker samen brallen en de stoere man uithangen tegenover 1ste jaars. Held.
Ik zal er vanavond zeker één op je drinken, cheers.
pi_35988957
Ok, het over en weer gezeik mag nu wel wat minder.

Laten we wel wezen dat dit kuddegedrag in feite bij alle afgezonderde groepen voorkomt. Dat heb je in het leger, bij Minerva en waarschijnlijk zijn er nog meer sociale groepen te verzinnen.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:49:41 #245
19479 Mr.J
pi_35989368
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ok, het over en weer gezeik mag nu wel wat minder.
Oeps, deze zie ik nu pas, sorry.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:50:54 #246
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_35989408
ik studeer ook in Leiden, en ja Minerva is van een andere orde dan de gemiddelde vereniging. Ik zou er persoonlijk nooit bij gaan, en ik laat die mensen maar gaan. Kan met een paar overigens wel goed opschieten, dus ja. Verder heb je natuurlijk dat je genegeerd wordt als ze voorbij komen met hun clubje, maar dat geld net zo goed voor Quintus en sommige cordialen van Augustinus. Je kan en wil toch niet met iedereen vrienden zijn ? Zij arrogant, ik arrogant. Ik heb wel geleerd om er minder zwaar aan te tillen.
Laat ze maar gaan. Als je Rechten studeert in Leiden, doe je dat samen met 16.000 andere mensen in Nederland, die allemaal dezelfde poep lezen. Dus die verenigingen ontstaan ook om jezelf te onderscheiden. Alleen of het nog van belang is, is een andere vraag. Voor mijn studie is het in ieder geval niet nodg (criminologie).

De frustraties over en weer snap ik niet. Waarom gefrustreerd over het feit van interne rechtssysteem, het feit dat ze zuipen, en het feit dat ze veel neuken? Laat ze toch. Eeuwige student kun je niet meer zijn, dat soort sterft uit, en ja je bent student, en je ligt dan wel es lam. Alleen wat ik persoonlijk in Leiden ernstig vind, is dat iedereen zo in hokjes denkt. Of je bent Minervaan, Augustijn, Quint, of Cathenaan, of knor. Iedereen leeft gesloten in zijn wereldje, waardoor je weinig in contact komt met andere mede studenten, helemaal bij rechten. Waar ik heen wil met dit verhaal? Ik weet het ook niet, maar ik probeer een ander gezicht te tekenen. Het studentenwereldje wijkt gewoon een beetje af van het normale leven.

P.s. geen lid in Leiden, maar ik heb genoeg leuke contacten waarmee ik feest zuip, ennuh
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_35989429
@ Mr J : Is goed, ik haal de post wel weg als je het niet erg vind. Het wordt me iets te persoonlijk nu.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:52:36 #248
19479 Mr.J
pi_35989467
Die daarboven dan ook, anders heb ik niet 't laatste woord.
pi_35989512
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:50 schreef _Qmars_ het volgende:
ik studeer ook in Leiden, en ja Minerva is van een andere orde dan de gemiddelde vereniging. Ik zou er persoonlijk nooit bij gaan, en ik laat die mensen maar gaan. Kan met een paar overigens wel goed opschieten, dus ja. Verder heb je natuurlijk dat je genegeerd wordt als ze voorbij komen met hun clubje, maar dat geld net zo goed voor Quintus en sommige cordialen van Augustinus. Je kan en wil toch niet met iedereen vrienden zijn ? Zij arrogant, ik arrogant. Ik heb wel geleerd om er minder zwaar aan te tillen.
Laat ze maar gaan. Als je Rechten studeert in Leiden, doe je dat samen met 16.000 andere mensen in Nederland, die allemaal dezelfde poep lezen. Dus die verenigingen ontstaan ook om jezelf te onderscheiden. Alleen of het nog van belang is, is een andere vraag. Voor mijn studie is het in ieder geval niet nodg (criminologie).

De frustraties over en weer snap ik niet. Waarom gefrustreerd over het feit van interne rechtssysteem, het feit dat ze zuipen, en het feit dat ze veel neuken? Laat ze toch. Eeuwige student kun je niet meer zijn, dat soort sterft uit, en ja je bent student, en je ligt dan wel es lam. Alleen wat ik persoonlijk in Leiden ernstig vind, is dat iedereen zo in hokjes denkt. Of je bent Minervaan, Augustijn, Quint, of Cathenaan, of knor. Iedereen leeft gesloten in zijn wereldje, waardoor je weinig in contact komt met andere mede studenten, helemaal bij rechten. Waar ik heen wil met dit verhaal? Ik weet het ook niet, maar ik probeer een ander gezicht te tekenen. Het studentenwereldje wijkt gewoon een beetje af van het normale leven.

P.s. geen lid in Leiden, maar ik heb genoeg leuke contacten waarmee ik feest zuip, ennuh
Als Catena lid kan je toch ook Minerva lid worden? Of is dat niet meer zo, ik had dat verleden jaar van een Catenaan gehoord.

Wel leuk principe lid zijn van de twee uitersten van het spectrum
  maandag 13 maart 2006 @ 13:59:39 #250
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_35989702
Ja er is wel sprake van vereniging hoppen. Gebeurd af en toe wel, maar het wordt onderling niet echt in dank afgenomen, wat ook weer resulteert in het eeuwige negeren. Maar ik hoor et in ieder geval niet vaak....

Wel grappig idd
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_35989732
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:59 schreef _Qmars_ het volgende:
Ja er is wel sprake van vereniging hoppen. Gebeurd af en toe wel, maar het wordt onderling niet echt in dank afgenomen, wat ook weer resulteert in het eeuwige negeren. Maar ik hoor et in ieder geval niet vaak....

Wel grappig idd
Nee ik bedoel niet zozeer hoppen, maar tegelijkertijd lid zijn.
  maandag 13 maart 2006 @ 14:03:59 #252
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_35989831
Ow haha, nee nog nooit iets over gehoord. Zo, dan ben je lekker bezig haha. Beetje levensmoe misschien, om bij 2 verenigingen lid te zijn.
pi_35989844
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:50 schreef _Qmars_ het volgende:

Rechtenstudenten lezen poep? Dat soort praat kan je verwachten van een willekeurige alfa of beta, maar van een criminoloog?
  maandag 13 maart 2006 @ 14:06:06 #254
11923 I.R.Baboon
pi_35989893
Catena/Minerva lijkt me een bizarre combinatie. Maar goed, ik ken ook iemand die lid is (geweest) bij zowel Cyclades als Liber in Amsterdam, en da's toch wat minder vreemd.
pi_35989948
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Catena/Minerva lijkt me een bizarre combinatie. Maar goed, ik ken ook iemand die lid is (geweest) bij zowel Cyclades als Liber in Amsterdam, en da's toch wat minder vreemd.
Balkenende?
  maandag 13 maart 2006 @ 14:08:17 #256
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_35989979
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Rechtenstudenten lezen poep? Dat soort praat kan je verwachten van een willekeurige alfa of beta, maar van een criminoloog?
Nou ja poep, ik bedoel meer dat ik die boeken nou niet echt boeiend vind. Geef mij maar de criminologische stof, is wel wat minder droog, dan juridische stof. Ik bedoel hier dus niet mee dat ik de rechtenstudie poep vind. Maar mijn interesse ligt meer bij de criminologie. (volg daarnaast ook nog juridisch-relevante vakken).

maandag 13 maart 2006 @ 14:13:18 #257
11923 I.R.Baboon
pi_35990149
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Balkenende?
Nee, Balkenende stapte op bij Liber, en bovendien is cyclades toch heel wat anders dan LANX.

En bovendien ken ik die niet persoonlijk. .
pi_35990230
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:08 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Nou ja poep, ik bedoel meer dat ik die boeken nou niet echt boeiend vind. Geef mij maar de criminologische stof, is wel wat minder droog, dan juridische stof. Ik bedoel hier dus niet mee dat ik de rechtenstudie poep vind. Maar mijn interesse ligt meer bij de criminologie. (volg daarnaast ook nog juridisch-relevante vakken).

Ah ok. Maar je zult toch moeten toegeven dat Hr 6 april 1915, NJ 1915, 427, Azewijnse paard briljant is
  maandag 13 maart 2006 @ 14:18:18 #259
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_35990323
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ah ok. Maar je zult toch moeten toegeven dat Hr 6 april 1915, NJ 1915, 427, Azewijnse paard briljant is
Of HR 13 Februari 1922, NJ 1922, 473 En ik geef het toe.
pi_35990632
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:13 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nee, Balkenende stapte op bij Liber, en bovendien is cyclades toch heel wat anders dan LANX.

En bovendien ken ik die niet persoonlijk. .
Alle studentenverenigingen zijn hetzelfde
  maandag 13 maart 2006 @ 14:32:22 #261
11923 I.R.Baboon
pi_35990728
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Alle studentenverenigingen zijn hetzelfde
Ja, en alle fokkers ook.
  maandag 13 maart 2006 @ 14:33:05 #262
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_35990756
We zijn allemaal mensen
pi_35990806
Ah, wat een liefde ineens, du_ke zou trots op jullie zijn
pi_35990814
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:18 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Of HR 13 Februari 1922, NJ 1922, 473 En ik geef het toe.
De Wilnisser visser toch? Een van mijn andere favorieten: EHRM 11 juli 2002 (C. Goodwin vs UK), geen strafrecht maar wel mooi .
  maandag 13 maart 2006 @ 14:40:46 #265
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_35990951
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De Wilnisser visser toch? Een van mijn andere favorieten: EHRM 11 juli 2002 (C. Goodwin vs UK), geen strafrecht maar wel mooi .
Ja bij die Wilnisser Visser zie ik altijd de situatie voor me . Hilarisch. Word je opgepakt omdat je op zondag op je dooie akkertje zit te vissen. Zie het gezicht van die vent al voor me. En die Goodwin ken ik wel, maar even ophalen....

Ontopic: Ik denk dat er meer regulatie voor verenigingen moet komen, vanuit buitenaf. Er gebeuren teveel dingen, zoals drugsgebruik enzovoorts, waarvan men echt niet zoveel vanaf weet.
  maandag 13 maart 2006 @ 23:45:28 #266
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36009600
die knakkers hebben hun site onbereikbaar gemaakt
wat een losers

http://corps.nl/
  maandag 13 maart 2006 @ 23:49:16 #267
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36009733
quote:

[..]

slechts 1 jaar. Hij vond het maar niks daar bij vindicat
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:53:17 #268
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36016138
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

PvdA en corps gaan dus inderdaad niet samen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:27:58 #269
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_36018731
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:45 schreef McCarthy het volgende:
die knakkers hebben hun site onbereikbaar gemaakt
wat een losers

http://corps.nl/
moet je hier even kijken http://www.el-cid.nl/ hehe
pi_36018790
quote:
De kans om binnen no time zo ontzettend veel leuke mensen om je heen te krijgen die allemaal vrienden van je kunnen worden, een heel leven lang.
Wat slecht.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:35:50 #271
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_36018933
quote:
De Universiteit raadt het studenten aan om lid te worden van een vereniging aangezien niet alleen je studie van belang is voor de rest van je leven maar ook het opdoen van ervaringen op sociaal en organisatorisch vlak. Kortom ervaringen die je buiten een studentenvereniging niet zult opdoen en die cruciaal blijken voor een volledige academische vorming. Uit gegevens van de Universiteit blijkt dat studenten die lid zijn van een vereniging sneller afstuderen dan andere studenten.
quote:
De KMT van Minerva is geen vakantiekamp. De ervaring leert dat de aankomende studenten vaak geconfronteerd worden met erg negatieve verhalen over de KMT. Deze verhalen zijn voornamelijk gebaseerd op onwetendheid. Deze onwetendheid kunnen we op een bepaalde manier wegnemen door je alvast van een paar zekerheden te voorzien. Zo krijg je elke nacht voldoende slaap en mag je géén alcohol drinken. Fysiek geweld wordt ook absoluut niet getolereerd
(bron www.el-cid.nl )

[ Bericht 12% gewijzigd door _Qmars_ op 14-03-2006 12:44:04 ]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:37:50 #272
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36018995
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:35 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

ik geloof het niet eens
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:49:15 #273
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36019318
quote:

[..]

[..]

(bron www.el-cid.nl )

Het eerste bericht klopt half... Leden maken vaker hun studie af, maar doen er wel langer over...
pi_36020546
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Balkenende? Zeker bij een christelijke studentenvereniging, dat is wel wat anders. (Hoewel ook niets voor mij).
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:31:40 #275
11923 I.R.Baboon
pi_36020588
quote:

[..]

[..]

(bron www.el-cid.nl )

Nou ja, geen alcohol klopt. Geen fysiek geweld ook min of meer. Maar voldoende slaap in ieder geval niet (zo wisten mijn corpsspionnen mij te melden). En geen fysiek geweld betekent niet dat je er fysiek echt op vooruit gaat.
pi_36021220
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:30 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Balkenende? Zeker bij een christelijke studentenvereniging, dat is wel wat anders. (Hoewel ook niets voor mij).
Als je et topic gelezen hebt dan had je geweten dat ie bij lanx lid was, een corps die niet bij de andere corpera hoort maar bij het ahc, van hetzelfde laken een pak dus.

En dat je elke avond voldoende slaap krijgt Ik heb nog nooit van iemand die een ontgroening heeft gelopen gehoort dat ze genoeg sliepen, altijd het omgekeerde dat er veel te weinig geslapen werd
ik ben sowieso da bomb
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:56:59 #277
11923 I.R.Baboon
pi_36021425

JP, toen ie nog bij Liber zat.
pi_36021499
Ok ik had beter moeten lezen. Excuses.

Sjezus, wat een kop. Lijkt wel een impulsverkoper.
pi_36032763
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
[afbeelding]

JP, toen ie nog bij Liber zat.
hoe kom je daar aan? Pas maar op, dit zal wel schending van staatsgeheimen zijn .
pi_36041861
laat maar

[ Bericht 87% gewijzigd door maertz op 14-03-2006 23:39:24 ]
pi_36041988
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:31 schreef maertz het volgende:
dit topic was toch veel groter? (9 paginas) waar is de rest gebleven?
In je instellingen?
  Eindredactie Games woensdag 15 maart 2006 @ 07:44:53 #282
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_36045567
quote:

[..]