abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35952847
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:22 schreef Monus het volgende:
Interne rechtspraak mogen ze gebruiken voor overtreden huisregels, niet voor zware mishandeling en verkrachting.
Klopt, maar het moet wel behandeld worden als een normale strafzaak, niet de hele vereniging er op aankijken. Overigens mag de huis-rechtspraak wat mij betreft ook over de zaak oordelen, als ze ook maar strafrechtelijk vervolgd worden.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:59:34 #202
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_35953950
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik heb het over Minerva en soortgelijke Corpsverenigingen.

Ik heb niks tegen de andere studentenverenigingen.
LANX is dan niet officiëel een corps, maar is de facto natuurlijk wel een corps. Daarnaast was Neelie Kroes Praeses van het RVSV, Rijkman Groenink lid van het USC en ga zo maar door...
pi_35954539
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:12 schreef Steijn het volgende:

[..]

Totale onzin, wat maakt het nou uit dat je met de nek wordt aangekeken door een stel trieste mensen die een misdrijf goedkeuren en onder de pet willen houden omdat de naam van de vereniging op het spel staat.

Dat laatste is bovendien helemaal niet het geval, openheid is altijd het best als het om dit soort gedragingen gaat. Denk aan een bedrijf dat een vervuiling van hun producten onder de pet houdt waardoor er mensen ziek worden, de naam van dat bedrijf is dan gelijk naar de knoppen. Terwijl als het bedrijf gelijk openheid van zaken had gegeven en direct de vervuilde producten had teruggeroepen men gesproken had van een menselijke fout. Immers fouten is maken is menselijk. Het is dus volstrekte onzin om te denken dat een aangifte slecht zou zijn voor de vereniging.
Kijk als men zoals jij lid was..
waren ze al vanaf dag één tijdens de ontgroening gestopt of iets later. Misschien zelfs als je een aantal weken in je jaarclub zit en geregeld naar de borrels komt x keer per week.
Dus die mensen zitten er niet, je kijkt vanuit een ander perspectief.
Kom niet ouwehoeren met 'onzin', want wat jij zegt is gewoon niet zo als je eenmaal in die vereniging zit, zou evt. in je eerste jaar kunnen gebeuren, maar verder.
Het is net als een klimop die om een boom groeit, steeds verder, steeds hoger.. meer invloed. Symbiose, je hoort bij elkaar, je laat elkaar dus niet vallen.
pi_35954577
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Klopt, maar het moet wel behandeld worden als een normale strafzaak, niet de hele vereniging er op aankijken. Overigens mag de huis-rechtspraak wat mij betreft ook over de zaak oordelen, als ze ook maar strafrechtelijk vervolgd worden.
Als de vereniging het onderzoek aan het bemoeilijken is, dan mag de vereniging best aangepakt worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35954886
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Sorry, ik ben ook lid van een studentenvereniging. Dus ik weet iets over de band die je opbouwt met een vereniging, jaarclub, verticalen, huis etc. Maar als een hele jaarclub (of dergelijke) mij compleet in elkaar rost, dan hoef ik echt niet lang te twijfelen voor ik naar de politie stap. Zelfs al woonde ik met ze in huis. Er zijn misdragingen die zo groot en erg zijn dat ze niet intern opgelost dienen te worden.
Zal vast meer aan de hand zijn geweest, ook al weten we daar de aard niet van. Maar je wordt niet zomaar in elkaar gerost, zeker niet als je prominent bent.
Een band bouw je inderdaad op met je vereniging, ja.. maar ieder op een andere manier, en als je tweede jaars bent b.v. moet je niet gaan brullen als 6de jaars je flink lopen te verneuken, dat mag.
Anciënniteit.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:31:59 #206
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35955455
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:20 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zal vast meer aan de hand zijn geweest, ook al weten we daar de aard niet van. Maar je wordt niet zomaar in elkaar gerost, zeker niet als je prominent bent.
Natuurlijk weten we niet alles. Maar als ik het zo lees, is het een feit dat één persoon door een hele jaarclub in elkaar geslagen werd. Niet neer gebrast en aan zijn kleren getrokken. Niet een tik kreeg van één persoon. Nee, door een hele jaarclub in elkaar geslagen werd. En dat is te absurd voor worden. Of je nu prominent bent of niet.
Misschien dat die jongen zelf ook wel wat gedaan heeft, wat in het verhaal niet wordt verteld. Maar dat is nog steeds geen reden om in iemand in elkaar te rossen.
quote:
Een band bouw je inderdaad op met je vereniging, ja.. maar ieder op een andere manier, en als je tweede jaars bent b.v. moet je niet gaan brullen als 6de jaars je flink lopen te verneuken, dat mag.
Anciënniteit.
Bij verneuken natuurlijk niet. Maar er zijn grenzen, ook voor anciënniteit. Grenzen waarbij mijn intern moet ingrijpen. En grenzen waarbij het zover gaat dat men het ook aan de politie moet overdragen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:35:40 #207
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35955649
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als de vereniging het onderzoek aan het bemoeilijken is, dan mag de vereniging best aangepakt worden.
  zondag 12 maart 2006 @ 11:56:36 #208
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35961746
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:59 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Pechtold en Borst?

Daarnaast zoals ik al eerder zei, zaten zij niet alleen bij het corps/Minerva maar bij studentenverenigingen in het algemeen, klein nuance verschil lijkt mij zo.
D66 zie ik tegenwoordig als rechts.

Maar inderdaad, er zit een groot verschil tussen het corps en andere studentenverenigingen, maar was Pechtold wel degelijk lid van Minerva.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 12 maart 2006 @ 12:00:26 #209
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35961822
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het feit dat er iets als huis-rechtspraak is vind ik al dubieus. Weliswaar heeft praktisch iedere vereniging een soort van rechtspraak waar mensen zich aan dienen te houden, maar het feit dat een bestuurslid het recht heeft om te leden met een klap met de vlakke hand tot de orde te roepen vind ik niet kunnen. Stel je voor dat een islamitische vereniging iets dergelijks in zou voeren, dan zou het land te klein zijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 12 maart 2006 @ 15:01:03 #210
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35965607
quote:
Op zondag 12 maart 2006 11:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

D66 zie ik tegenwoordig als rechts.

Maar inderdaad, er zit een groot verschil tussen het corps en andere studentenverenigingen, maar was Pechtold wel degelijk lid van Minerva.
D66 noemen zichzelf linksliberaal en ik als mijzelf rechts zijnde beschouwende, beschouw die progressievelingen zeker niet als rechts.

Pechtold was lid van Minerva? Verklaard een hoop, wat een vreselijk mannetje, mijn afkeur voor al hetgeen wat Minerva omhelst is dus weer niet ongegrond gebleken.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zondag 12 maart 2006 @ 20:45:58 #211
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35971315
Eerlijk gezegd is het ergste van dit alles dat het nu lijkt alsof er daadwerkelijk heftige dingen op die kneuzenvereniging gebeuren .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35973414
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:00 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het feit dat er iets als huis-rechtspraak is vind ik al dubieus. Weliswaar heeft praktisch iedere vereniging een soort van rechtspraak waar mensen zich aan dienen te houden, maar het feit dat een bestuurslid het recht heeft om te leden met een klap met de vlakke hand tot de orde te roepen vind ik niet kunnen. Stel je voor dat een islamitische vereniging iets dergelijks in zou voeren, dan zou het land te klein zijn.
Denk je nou echt dat die vlakke hand zo'n ramp is? Stel, je bent half lam, je doet iets wat niet mag. Er komt een bestuurslid op die je goed kent en andersom, dan is het deel van het spel dat je een tik krijgt. Nogmaals, zoiets weet je van tevoren. Als het je ding niet is, dan moet je er niet lid worden. Ben je geen lid? Prima, maar hou je oordelen bij jezelf. Ik snap wel dat er veel dingen bij de corpora gebeuren die op weinig begrip van de buitenwereld kunnen rekenen maar het is niet het probleem van de buitenwereld.
Het gaat hier om jongens die ongedwongen bij zo'n vereniging gaan.

Als ik mij door een meesteres een paar flinke tikke laat verkopen is het toch ook geen probleem voor jou?

Het probleem is dat het als het opgeschreven wordt allemaal veel schokkender klinkt dan het werkelijk is. Men heeft het bijvoorbeeld nu al over 'verkrachting'. Terwijl het om 'aanranding' ging. En het was nog niet eens bewezen.

Die interne rechtspraak is er voor zodat er niet voor elk incident een stap naar de rechter gemaakt wordt. Je moet het positief zien, verenigingen hebben een eigen conflict-oplossend vermogen.

Tot slot, ik wil wat er op minerva is gebeurd absoluut niet goed praten. Maar scheer mensen niet over een kam.

[ Bericht 0% gewijzigd door maertz op 12-03-2006 23:29:30 ]
pi_35973621
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:37 schreef maertz het volgende:
Als ik mij door een meesteres een paar flinke tikke laat verkopen is het toch ook geen probleem voor jou?
Ik kan het wel eens zijn met het merendeel van je mening, maar dit is natuurlijk geen goede vergelijking. Niemand wordt lid om zich te laten slaan.
  zondag 12 maart 2006 @ 22:14:09 #214
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35975046
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:05 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Juist, ik heb echt zin om eens dat tentje binnen te vallen met wat gekleurde en white trash vrienden en dan al die kut-ballen flink af te ranselen. Die brallende ballen van Minerva staan nog lager op mijn ladder des verderfs dan kut-marokkanen.
Ik ken dat soort mensen niet, vertel eens, is het werkelijk zo erg?
  zondag 12 maart 2006 @ 22:33:44 #215
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35975830
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:37 schreef maertz het volgende:Ik snap wel dat er veel dingen bij de corpora gebeuren die op weinig begrip van de buitenwereld kunnen rekenen maar hiet is niet het probleem van de buitenwereld.
Dat is iets wat veel mensen (oa in deze thread) absoluut niet begrijpen. Ik vraag me af of die mensen wel blij zijn om in een vrij land te leven. Misschien is emigratie naar China een idee?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_35978796
Wat een kortzichtige en bovendien generaliserende reacties hier zeg, te hilarisch. Wat zou ik graag een paar van die gefrustreerde nerds in het dagelijkse leven willen zien. Echt waar wat een stumpertjes, post eens wat foto's zal ik zeggen, kan ik hard lachen.
pi_35978978
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik heb het over Minerva en soortgelijke Corpsverenigingen.

Ik heb niks tegen de andere studentenverenigingen.
Ook weer zo kortzichtig. Wat is volgens jou het grootste verschil tussen een corps en een andere studentenvereniging? Laten we zeggen Vindicat en Albertus (Groningen). Ik ken genoeg mensen die bij beiden vereningen zullen passen, maar het enige verschil is dat Vindicat een Corps is en Albertus niet, tevens is Vindicat prominenter en groter.
  maandag 13 maart 2006 @ 00:06:45 #218
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35979007
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik ken dat soort mensen niet, vertel eens, is het werkelijk zo erg?
Ach, mijn reactie komt meer voort uit mijn bovenmatige gevoel voor rechtvaardigheid, mijn acties hebben louter tot doel de mensen die zich verheven voelen boven het 'gepeupel' eens te onderwijzen in onderdanigheid.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 13 maart 2006 @ 00:13:06 #219
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35979205
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:05 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ook weer zo kortzichtig. Wat is volgens jou het grootste verschil tussen een corps en een andere studentenvereniging? Laten we zeggen Vindicat en Albertus (Groningen). Ik ken genoeg mensen die bij beiden vereningen zullen passen, maar het enige verschil is dat Vindicat een Corps is en Albertus niet, tevens is Vindicat prominenter en groter.
Er is geen verschil tussen de leden van Albertus en Vindicat. Alleen de meeste studenten van Albertus zijn uitgeloot bij Vindicat en moesten wel naar Albertus.

Maar het verschil tussen Vindicat en Cleopatra leden is wel erg groot.
  maandag 13 maart 2006 @ 00:13:58 #220
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35979227
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:00 schreef Fillipe het volgende:
Wat een kortzichtige en bovendien generaliserende reacties hier zeg, te hilarisch. Wat zou ik graag een paar van die gefrustreerde nerds in het dagelijkse leven willen zien. Echt waar wat een stumpertjes, post eens wat foto's zal ik zeggen, kan ik hard lachen.
Ik hoef ze echt niet te zien, moet nog slapen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 13 maart 2006 @ 08:54:31 #221
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_35982425
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:58 schreef unclespam het volgende:
Dit soort toestanden krijg je natuurlijk als de eikeltjes die op de middelbare school altijd werden gepest, op straat in elkaar geslagen en nog nooit door een vrouw zijn aangesproken, ineens in een hok bijelkaar worden gestopt en ze ook nog eens wijs wordt gemaakt dat ze niet wereldvreemd zijn, maar de elite van Nederland vormen. En het mooiste is dat die Arnie's de rest van hun leven onder elkaar blijven (werken, trouwen, hockeyen, bieren, nog meer van kakkindertjes maken, bestuursfuncties bekleden) en gewoon kunnen blijven denken dat ze helemaal het mannetje zijn.
Goede samenvatting.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_35982668
quote:
Op maandag 13 maart 2006 08:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Goede samenvatting.
En dat zegt iemand die bijna 24/7 in de sportschool staat, nee knul jij doet het natuurlijk voor jezelf. Hilarisch, zo'n anabolenslikkertje.
pi_35982771
Zou het teveel zijn gevraagd dat die jongens in ruil voor hun studiefinaciering een nuttige bijdrage leveren in plaats van de boel ieder weekeinde onder te kotsen. Kennlijk kan studietijd nog wel verder worden ingekort.

Verder lijkt een inburgeringsexamen me wel op z'n plaats als ze weer terug komen in de maatschappij. Je moet er toch niet aan denken dat dit soort wereldvreemde gasten zomaar wordt losgelaten.
  maandag 13 maart 2006 @ 10:10:04 #224
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_35983579
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:11 schreef Fillipe het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die bijna 24/7 in de sportschool staat, nee knul jij doet het natuurlijk voor jezelf. Hilarisch, zo'n anabolenslikkertje.
Achossie, op je kleine pikkie getrapt (die je trouwens door je bolle bierbuik niet eens meer kan zien)? Stumpertje toch.

Gewoon vanavond al die frustratie lekker wegbieren samen met je mede mongooltjes. Met een beetje geluk kan je ook nog een stomdronken hockeykutje neuken (mits ze of course zo dronken is dat ze geen besef van tijd en plaats heeft).
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 13 maart 2006 @ 10:38:57 #225
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35984203
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:33 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Dat is iets wat veel mensen (oa in deze thread) absoluut niet begrijpen. Ik vraag me af of die mensen wel blij zijn om in een vrij land te leven. Misschien is emigratie naar China een idee?
nee mensen in elkaar rossen doen we normaliter in een vrij land...
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')